В. В. Стасов говорив, що Рпн-Портретист вдрзняться вд всх нших майстрв портрета тим, що «з зухвалстю смливого починателя спробував у деяких свох портретах те, чого нколи нхто й нде, здаться, ще не пробував: це зобразити творчу й працюючу, усередин голови, думку велико людини». Рпн-демократ був творцем нового мистецтва, служить нтересам народу. Рпн зробив вдкриття в живопис — вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу. Там он написал картину «Мужик с дурным глазом». Навщо.
" У цiй «хоровiй» картинi кожен персонаж веде свою партiю — кожен зображений ма свiй характер, свiй норов. До друзв лл Рпна належали укранськ дяч: М. Кропивницький, М. Мурашко, Д. Яворницький, . На деяких творах Рпна помтний вплив мпресонзму й символзму. Драгомирова. Макушенко, Ф. Красицький, С. Прохоров, .
Хода замика понуро пригнчено плетуться бурлак, насилу розсувний неслухнян ноги. лля Юхимович називав Шевченка «апостолом свободи» власноруч виконав клька ескзв для проекту памятника. Толстого Рпн писав не один раз. Картини художника вдносять до вершин передвижнического мистецтва. Шевченку (туш) Прометей за одноменною поемою Т. Г.
Перебування закордоном За конкурсне полотно «Христос воскреша дочку ара» Рпн отримав право на шестирчне перебування за кордоном як академчний пенсонер, за державний рахунок. лля Юхимович називав Шевченка «апостолом свободи» власноруч виконав клька ескзв для проекту памятника. Виняток становить ЛарКо у свой яскраво-рожевою сорочц.
Але не слд зводити задум художника до критики релгйних обрядв та забобонв. Первый факт. На картин Софя представлена такою, що стоть в столу, схрестивши на грудях руки вона ледве стриму безсилий гнв обурення.
З чудовою пластичнстю написано особа Толстого, особливо його чоло. За старим якось егозлво невпевнено, дрбними кроками йде солдатв в чоботях картуз. От поради вана Крамського молодому Рпну: «Якщо ви хочете служити суспльству, ви повинн знати й розумти його у всх нтересах у всх його проявах». Це зроблено майстерно.
Здаться, грань, де кнчаться мистецтво, от-от зруйнуться. Рпн знав всх, вс знали Рпна.
Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо. Не менш стотну роль гра колорит. Рпн виконав наказ свого вчителя. Протягом майже чотирьох рокв працював в конописнй артл Бунакова, розписував та поновлював церкви на Слобожанщин, таким чином здобув елементарну художню освту.
Надзвичайно важливу частину рпнського спадщини складають його портрети. Начебто перед нами в рус вся Рося, весь багатомльйонний росйський народ. Для звту передав у академю полотно казково-театрального характеру «Садко у пдводному царств» (1876). Картини «Не чекали» «ван Грозний вбива свого сина» — розквт творчост художника.
Перед самим поверненням у Росю Рпн у Париж написав картину «Садко» — результат його професйних досягнень глибоких роздумв про призначення художника. До ц теми Рпн звернеться ще не раз практично завжди, так само, як в «Арешт пропагандиста», герой буде самотнй серед людей, заради яких вн вдда свою свободу. В. В. Стасов говорив, що Рпн-Портретист вдрзняться вд всх нших майстрв портрета тим, що «з зухвалстю смливого починателя спробував у деяких свох портретах те, чого нколи нхто й нде, здаться, ще не пробував: це зобразити творчу й працюючу, усередин голови, думку велико людини». Укранське образотворче мистецтво ХХ -- початку ХХ ст. Вони довго стояли мовчки, вражен задумом автора виконанням творчо думки, апотм кинулися втати Рпна звеличезною перемогою.
Розглядати з близька -- щира насолода. Перш роки учення були для Рпна дуже важкими. Тодi ж, 1880 року, художник приступив до створення першого варiанта Запорожцiв.
Вс особи бурлак ясно читаються, не загороджуючи одне одного. «Уявть соб Грозного, з якого зскочив цар, зскочив Грозний, тиран, владика, – нчого цього нема, перед тобою вибитий з сдла звр, який пд впливом страшного удару на хвилину став людиною», – передавав сво враження вд картини письменник Гаршин, як позували Рпну для образу вмираючого царевича. Мж учнями були М. Пимоненко, О. Мурашко, . Чугувськ портрети були як би перевркою сил перед роботою над справжнбою картиною. У творчост вн продуктом укрансько-росйського культурного симбозу.
Це коло самотнього фанатизму експресивно окреслене светотеневыми контрастами (особливо в «Не чекали») найзначнше твр на революцйну тематику. У 1863 роц Рпн змг похати до Петербургу. Вн народився в славетному мст украшсько Слобожанщини — Чугув. Це —ван Сipко, який був на той час кошовим отаманом ЗапорзькоCiч. Кожна деталь картини написана легко, без диного виправлення.
Засланець в момент, представлений у картин, ще протистоть всй родин. встиг справд багато, як у кльксному, так в яксному сенс. Сьогодн його полотна прикрашають найвдомш музе свту. На время Репин перестал творить и впал в депрессию.
Одним з найбльш примтних явищ в росйськй образотворчому мистецтв стали його «Бурлаки на Волз». Одню з яскравих постатей серед передвижникв був Рпн лля Юхимович. Тльки в «Хресному ход» усе укрупнються, ста ще значншим. Полотно Рпна «Бурлаки на Волз» користувалося у свй час найбльшою популярнстю, так як воно глибше повнше нших творв розкривало вс тяготи бурлацьке життя, малювала бурлак людьми, що володють значними яскраво ндивдуальними характерами, викривав жорстоку несправедливсть гноблення народу. Третьякову, зараз вн висить у Третьяковськй галере.
На ворогв завжди наганяв страху. В. К. Розвадовський мав намр створити листвку, грош вд продажу яко спрямувати на будвництво памятника. У нй – тльки передчуття, а небувале Рпн зробить псля повернення на Батьквщину. У мемуарних начерках, присвячених дитинству, лля Юхимович згадував про батька як про «блетного солдата», який разом з братом щороку здив на «Донщину», долаючи вдстань трьохсот верст, приганяв звдтля табуни коней на продаж. Бурлаки у Рпна як угне тенные, а й сильним духом, винесення ливые люди. Багалею у 1907 роц.
У полотн «Хресний хд в Курськй губерн» художник створив справжню енциклопедю росйського життя псляреформено епохи. Вдправившись разом з художниками Ф. А. Васильвим та. Задум грандозний, це подальший розвиток того, що розпочатов «Бурлаках на Волз». Це весел, нестримн танц селян, народна завзятсть у картин «Вечорниц», соцальн контрасти, глибок протирччя, зображен в композиц «Хресний хд в Курськй губерн». Однак через два роки навчальний заклад було закрито, Рпн влаштувався в конописну майстерню до художника. М. Бунакова.
Для Рпна, для його однодумцв, саме розкриття людського типу, як характеру стало естетичною цннстю, «соцальне» — частиною художнього твору. «Суддя тепер мужик», стверджував художник-демократ Рпн вимагав вд мистецтва беззавтного служння нтересам народу. Показуючи неймоврн зусилля людей, що виконують «службу скотиною» (за висловом Стасова), Рпн основну увагу придля розкриттю характерв бурлакв х переживань. Софья цкавила Рпна як людина сильного, неприборкного характеру.
После этого иконописца отправили в психиатрическую лечебницу. Проте «ван Грозний» пддався нападкам консервативно налаштовано частини росйського суспльства.
У результат цих поздок ллею Юхимовичем були написан картини «Протодиякон», «Укранець за косовицею», «Хата в Чугув», «Мужик лихий на оч», «Вид у Мохначах», портрети матер, батька, дружини художника, професора Д. Вони тягнуть баржу.
Перед самим поверненням у Росю Рпн у Париж написав картину «Садко» -- результат його професйних досягнень глибоких роздумв про призначення художника. Якщо прийняти як дансть вдношення художника до зображення простору, мру люзорност й матеральност зображення, «ван Грозний» — досконале створння. Рпн зробив вдкриття в живопис – вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу. Чикаленко й багато нших. з всх картин Рпна глядача, як правило, захоплю й магчно заворожу бльше нших «ван Грозний вбива свого сина». Якась кривава смуга пройшла через цей рк (учасники замаху на царя були засуджен до смерт. ) Я працював заворожений.
разом з ншими генями вн по праву царю на олмп образотворчого мистецтва свту. Це було в 1881 р. Кривава подя 1-го березня (день вбивства народовольцями царя Олександра II) всх схвилювало. На обличч в очах – вираз простодушност, доброти, печал. Чортовський народ. Важливше й глибше завдання нхто ще з росйських живописцв не брав». Рпн залишив нам безцнну галерею портретв. Як врно вдзначив.
Сюжет ц картини виник раптово. перш за все попа-расстригу Канна. Начебто перед нами в рус вся Рося, весь багатомльйонний росйський народ.
Вони тягнуть баржу. В Рос ж тривалий час цнували за показово-соцальний сюжет. Костомаровим, дала необхiдний iсторико-документальний i натурний матерiал. Виконав як нхто. Картини «Не чекали» «ван Грозний вбива свого сина» – розквт творчост художника.
Чортовський народ. Вкраплен в загальний чорно-коричневий фон процес, вони створюють враження строкатост барвистост, не порушуючи дност, в той же час допомагають художнику акцентувати увагу глядача на вузлових моментах композиц, видлити провдн образи (помщиц, диякона, урядника з нагайкою, странниц та нших). Чи можна стосовно ц картини не роздляти почуття захвату. Одразу по поверненню у рдний Чугув зявився портрет «Мужичок з боязких». Сьогодн його полотна прикрашають найвдомш музе свту. Яворницькому, який одного разу зачитав, як курйоз, свом гостям, серед яких був. Багалея й багато нших.
Але вона мстить також тематику укрансько культури, стор, народного життя та побуту. Рпн прожив довге життя -- 86 рокв. Ця картина говорить тльки про те, що художников вже пд силу робити небувале. Тльки в «Хресномуход» усеукрупнються, ста ще значншим.
Багалею у 1907 роц. В этой картине очень сложная и широкая гамма чувств. Н. Крамськой.
Навщо. Це — ван Сipко, який був на той час кошовим отаманом Запорзько Ciч. Чортовський народ. Псля першого публчного огляду художника критикували за те, що на думку багатьох картина була «сторично недостоврною». Глядач весь поглинений спогляданням картини. 3 яким хвилюванням, милуванням вдзиваться вн про Слобдську Украну i Чугув в лист до Д.
Перед самим поверненням у Росю Рпн у Париж написав картину «Садко» – результат його професйних досягнень глибоких роздумв про призначення художника. Виконав як нхто. З не, як сам художник, пшла його слава у всй Рос велико.
Рпн зробив вдкриття в живопис – вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу. Рпн особливо високо цнив саме цей рембрандтовьский шедевр навряд чи можна сумнватися в тому, що «Ян Собесський» пдказав художников й загальну концепцю«Протодиякона»: не тлькитакий же посох у руц, але й вся жирна кладка живопису — трактування фону, рук самого обличчя — говорять про те, що лтн вдвдування Рпним Ермтажу не пройшли даром для його чугувського пероду. Рпн-демократ був творцем нового мистецтва, службовця нтересам народу. Лише в1913 роц цей шедевр змогли побачити глядач. Вони трохи зворушен червонуватим засмагою, як нби обвтрен. Добре вдом картини ван Грозний син його ван (1885 р. ) Запоржц пишуть лист турецькому султанов (1891 р. ). тльки повернувся вигляда в цй свтлою, чистою, прибранй кмнат прибульцем з ншого свту.
Рпн створив портретну галерею свох сучасникв: портрети В. В. Стасова (1873 р. ), М. П. Мусоргського (1881 р. ), ЛН. Якщо прийняти як дансть вдношення художника до зображення простору, мру люзорност й матеральност зображення, «ван Грозний» — досконале створння. Шевченка проект памятника Т. Г. Пятый факт. Навщо. Багато хто, маючи нш художн уявлення, не ставлять за зразок. В конце 1870-х годов Репин начал работать над картиной из истории Запорожской Сечи середины ХVII века – «Запорожцы пишут письмо турецкому султану».
Знову тамниця народного буття незбагненнсть його прагнень. висновком особ виражена ршучсть винести вс страждання до кнця. Однак хотлося йому зовсм ншого. Вн створю чудов, гострохарактерн типажн композиц (Мужичок з боязких, 1877, Нжегородський художнй музей Мужик з поганим оком Протодакон, – обидва 1877, Третьяковська галерея), образи видатних дячв культури (Н.
Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо. Авторське вдношення начебто вдсутн, автор нчого не навязу. Таким чином внутршня характеристика Толстого знаходить у спльному виршенн портрета сво закнчене вираження, завдяки чому Рпну вдаться добитися високо художньо цлсност образу. Як був переконаний сам лля походив вн з козацького роду, що носив зросйщене прзвище Рпа.
Ц портрети зявилися, коли Рпн перебував у свому рдному Чугув. " Ну i народець. Краще, нж будь-хто з його художникв-сучасникв показавши вибухонебезпечний виворт мпер, Репн барвисто живопису парадний фасад (Прийом волостних старшин Олександром III, 1885, там же деклька портретв Миколи II, 1890-е гг). Зокрема, для центральних персонажв художник вибрав Д. Чуковський).
встиг справд багато, як у кльксному, так в яксному сенс. Весь його вигляд сповнений достонства. Крамськой говорив, що новий Рпн пише немов у якйсь лют й що нкому з росйських художникв не написати так, як написаний «Протодиякон».
Полотно витримано в строгй колрнй гамм. Тльки в Хресному ход всезбльшуться, ста ще значншим. Вершин свтового мистецтва досягла творчсть лл Рпна.
У творчй спадщин видатних художникв. Але Рпн не обмежився цю зовншньою фксацю под. Ця простота його посадки в крсл добре вдповда всьому його вигляду й душевному стану.
Чугувськ портрети були як би перевркою сил перед роботою над справжнбою картиною. Там он написал картину «Мужик с дурным глазом».
Картини Не чекали ван Грозний вбива свого сина – розквт творчост художника. Тонко вдчув психологчний стан повернувся засланця знаходить яскраве зорове вираження. Пзнше звертаться до сторично тематики. Усе це нада картин риси монумен тальности, вдповдн дейного строю. Крамського, В. Маковського, .
У картин пану напружена тиша. «Зовсм в полон, на засланн живеш», – скаржився вн друзям. Багалею у 1907 роц. У 1982 роц «Пенати» вдбудовано й вдкрито як «Музей-маток. Ю. Рпна». На губах стримана, але багатозначна посмшка.
Юрба здаться нескнченною, не видно н початку, н кнця. А захват i повага, що вiн вiдчував до цього лицарського народного ордену, втiлились в оригiнальнiй багатофiгурнiй композицi — виявi сутi запорозько вольницi. На губах стримана, але багатозначна посмшка. Як педагог критик вн написав книгу «Далеке близьке» (1953). Значний внесок в сторю росйсько культури внс художник лля Юхимович Рпн. Вн-то i «вдмочив» ядерне задиракувате слвце, що визвало дружнй регт i блискаючими розумними очима, переможно дивиться на товаршв. Начебто перед нами в русвся Рося, весь багатомльйонний росйський народ. Бурлаки на Волз (1870-73, там же) також пишуться як академчне замовлення.
Авторське вдношення начебто вдсутн, автор нчого не навязу. м допомагають десятники, вдганяють у бк жебракв, калк, мандрвникв. У творчй спадщин видатних художникв. Рпн лля Юхимович (1844-1930 рр. ), росйський художникь. Важливше й глибше завдання нхто ще з росйських живописцв не брав». Оригнал листа не збергся, однак у 1870-х роках катеринославським етнографом-любителем Я. П.
Рпн зобразив у картин несення «чудотворно» кони до того мсця, де, за переказами, свого часу нбито вдбулося чудесне явище вруючим. Рожевий каптан царевича, переливаючись фарбами, ся. Рпну вдалося поднати умовнсть картинно форми з дивовижною натурно переконливстю.
Скептики связывают эти факты с тем, что картина очень реалистично написана. Невдомо з яких причин портрети чоловкв вдавалися Рпну набагато краще жночих. Багато хто, маючи нш художн уявлення, не ставлять за зразок. Художником великих завдань далеко простираються горизонтв назвав Рпна Стасов. Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо.
Ескз картини Запорожц пишуть листа турецькому султану знаходиться в Третьяковськй галере. В Академ Рпн показав видатн успхи й, пдйшовши до дипломно картини «Вдродженнядочки ара», уже почав працювати над «Бурлаками на Волз». Просто ц намагання трактувалися по-рзному.
Вн весь поглинений спогляданням картини. Тим не менш, доля полотна склалася вдало. Мамонтова, де почув лист запорожцв турецькому султану. Я згадав про царя вана. Батьки не могли допомогти синов, оскльки дуже мали потребу сам. Це був свордний протест, спрямований проти деспотизму.
Перед нами саме життя в надзвичайнй його складност. Вн виступав за мистецтво, «освчений свтлом розуму». кожний зображений у картин — особистсть, кожний зображений — людина. Чортовський народ. Ну i народець. «Багато зявилося картин у ту збуджену пору: вони хвилювали суспльство й направляли його на шлях людяност» (Рпн).
Про великого горя, що виливаться в тужливо бурлацьке псн-зойк, розповв у свому врш «Роздуми бля парадного пд39зду» Некрасов (1858). Рпн чуйно й жадбно вловлював у мистецтв Франц все, що йому було необхдно. кожнийзображенийу картин — особистсть, кожний зображений — людина. Силу этого человека я сам испытал, притом, дважды».
Вона вража психологзмом, реальнстю навть люзорнстю. Багато хто, маючи нш художн уявлення, не ставлять за зразок. тут, як в картинах на теми сучасного життя, Рпн створю широк епчн полотна з безлччю яскраво типових образв, взятих у свой неповторнй характерност («Запорожц»), шука остродраматические ситуац, щоб уявити людину в момент найвищо напруги його пристрастей («ван Грозний», «Царвна Софя»).
Peпна. Ця картина говорить тльки про те, що художников вже пд силу робити небувале.
Хоча, за великим рахунком, Рпну пробачати не було чого. Тут там — рухлюдсько маси. Це нове поляга не тльки в небаченй до того чисто рпнськй тематиц, що вдкриваться «Протодияконом», але й у самому живопис, його установках характер. «Мужик лихий на оч» – знову незвичайно живе зображення, знову не знаходимо слв, щоб пояснити, що це за людина. Адже лля Рпн народився на Слобожанщин дуже любив свй край, захоплювався його жителями, сторю, сторичними та культурними дячами, козацькою тематикою.
Щоб ця думка стала ще яснше, Рпн використовував сво образний композицйний прийом. Але мря про високе мистецтво вабила його в Академю мистецтв. Кожна деталь картини написана легко, без жодного виправлення. По розпеченому сонцем пщаному берегу рухаться маса людських тл – це бурлаки. Коли ж йому подарували фарби, то нчим ншим, окрм малювання, вн бльше вже не мг займатися. Це те саме «темне, сальне, якесь коричнева пляма», яке насунулася на сонц затьмарило вс навколо, той разючий контраст, який потряс художника при першй зустрч з бурлаками. На Заход цю роботу назвали «найсонячншою картиною» Вденсько всесвтньо виставки.
Шевченка (акварель) етюд картини Укранська селянка (олвець) Запорожець за Дунаем (офорт) Чорноморська вольниця. Репина привлекала тема революционно-настроенной России.
Барвиста кладка Рпна вдрзняться тут небаченою колись щльнстю й упевненстю. «Ян Собесський» був тльки трамплном, з якого Рпн зробив свй дивний стрибок у живопис, який настльки переполошив всх художникв, який схвилював росйське та укранське культурне суспльство кнця 70-х початку 80-х рокв ХХ ст. це не тльки завдяки глибокй психологчнй характеристиц. Псля революц лля Рпн не бажав жити в радянськй Рос й залишився у свому матку «Пенати» у Куоккала (Фнляндя), де й помер. Рпiн ближче познайомивсяз козацькими старожитностями та архiтектурою, народним побутом. Вони тягнуть баржу.
Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо. Вони тягнуть баржу. Чугувськпортрети були як би перевркою силперед роботою над картиною. Псля 1880 року Рпн займався неквапливою та тривало серю ескзв пдбором моделей. Сувор вертикал пк фгур пдтримують урочистий ритм монументального полотна. Якщо прийняти як дансть вдношення художника до зображення простору, мру люзорност й матеральност зображення, «ван Грозний» -- досконале створння. Це насамперед скажений темперамент його нового живопису, що вперше позначився саме тут.
На Заход цю роботу назвали «найсонячншою картиною» Вденсько всесвтньо виставки. Одной из вершин творчества мастера и русской живописи II-й половины ХIХ века стало полотно «Крестный ход в Курской губернии», написанное Репиным по живым наблюдениям с натуры. В результате Репин создал большое значительное произведение, в котором с исключительной экспрессией была раскрыта идея свободы народа, его независимости, гордого казацкого характера и его отчаянного духа. Вона занадто жива, занадто складна для словесних визначень. Цякартина справила буквально фурор. Серед багатьох його картин з укранською тематикою, найбльш значиме полотно Запорожц пишуть листа турецькому султанов. Тльки в «Хресному ход» всезбльшуться, ста ще значншим. Так порвняння можуть зародитися лише в розум стинного демократа.
Толстого (1887 р. ). Рпн зобразив грзного царя вана IV в момент страшного душевного потрясння. Але невдовз Рпн змнив. Навколишнм часто доводилося чути вд нього скарги на бднсть фантаз. Псля повернення, за десять з невеликим рокв, Рпн створю кращ сво добутки: «Царвна Софя», «Вдмова вд сповд», «Хресний хд», «Не чекали», «ван Грозний», «Арешт пропагандиста», «Запорожц пишуть листа турецькому султанов» цлу галерею портретв. Вн народився в славетному мст украшсько Слобожанщини — Чугув.
Перед нами – низка персонажв, кожен з яких – самостйна портретна ндивдуальнсть. Все це займа велику частину у творчому доробку митця. Вн весь поглинений спогляданням картини. Картина «Хресний хд у Курськй губерн» була сприйнята прогресивною громадськстю як «один з кращих урочистостей сучасного мистецтва» (Стасов). якщо у свох монументальних полотнах з зображенням народу («Бурлаки», «Хресний хд») Рпн виступав передусм як майстер гостросоцальних характеристик, то в картинах на революцйну тему («Арешт пропагандиста» у двох варантах-1878 1880-1892 рр.
Такого образу в росйському мистецтв ще не було. Рожевий каптан царевича, переливаючись фарбами, ся. Це — ван Сipко, який був на той час кошовим отаманом Запорзько Ciч. На початку 1830-х рокв дочка Бочарових Тетяна Степанвна (1811—1880) вийшла замж за Юхима Васильовича. Ц художники прагнули «жити вищими духовними сторонами життя й прагнули служити м».
Рпн прожив довге життя — 86 рокв. Багато живописних i графчних творв художника присвячен Укран. Макушенко, Ф. Рпн створив портретну галерею свох сучасникв: портрети В. В. Стасова (1873 р. ), М. П. Мусоргського (1881 р. ), ЛН.
Цей момент розширю характеристику образу – дивлячись на обличчя Толстого, на його важк натруджен руки, мимовол уявляш його соб не тльки за письмовим столом, з книгою в руках, але в пол, за сохою, у важкй прац намагаться долучитися до життя народу (до реч сказати, Рпним була написана така картина, що зобража Толстого на рлл, що йде за сохою по борозн). Тим-то такий переконливий створений ним образ. Рпн був найбльшим реалстом.
«ван Грозний син його ван». Вн випробовував крайню нужду згодом так згадував про цей час: «Аби не загинути з голоду, я кидався на всяку роботу — фарбував на будинках залзн дахи, фарбував екпаж навть залзн вдра». В результате Репин создал большое значительное произведение, в котором с исключительной экспрессией была раскрыта идея свободы народа, его независимости, гордого казацкого характера и его отчаянного духа. Це -- ван Сipко, який був на той час кошовим отаманом Запорзько Ciч. Наблюдательность и блестящее живописное мастерство помогли Репину создать полотно, поражающее жизненностью фигур, разнообразием одежд, выразительностью лиц, поз, движений, жестов и одновременно грандиозностью, красочностью и великолепием зрелища в целом. Пятый факт. Псля неяк ких переробок навесн 1873 р. рабо той був закнчено.
Тут там головне -- народ. Начебто перед нами в рус вся Рося, весь багатомльйонний росйський народ.
Роль Запорожцiв у творчiй спадщинi Рпiна оцiнив Стасов — ще в ескiзi вiн вiдчув х значущiсть як найвищого творння, порiвнявши з Нiчним дозором Рембрандта. «Хресний хд» – один з центральних добуткв у творчост Рпна. Ах, Слобдська Украна, у мене до не все бльша i бльша туга. пристосовуючись до нових вянь часу. У нй поднувалися владолюбство, державний розум, культура в той же час «мужицька» грубсть. Важливше й глибше завданнянхто ще з росйських живописцв не брав». Яворницьким – земляком художника, знавцем iсторi запорозького козацтва.
Письменник зображений майже фронтально по вдношенню до площини полотна. Крамськой дав юнаков рекомендацю, ллю прийняли в академю мистецтв вльним слухачем. Ватага бурлак чтко органзована всередин.
Рпiн ближче познайомивсяз козацькими старожитностями та архiтектурою, народним побутом. Усюди гра пастозних прозорих шарв фарби. Рпн виконав наказ свого вчителя. Воно й зрозумло. Вн слухав «думи» народних спвакв-бандуриств про Запорзьку Ciч, зробив багато замальовок iетюдв з типових представникв козацтва, зiзбро характерно для козацтва, одягу iрзних речей, як збереглися в музеях. Пднматься над безбережними рчковими далями ватага бурлак справля дуже значне враження.
Рпна повязан з Украною, Художник з великою любовю та повагою ставився до укранського народу, вивчав його сторю та культуру. Тут там -- рух людсько маси. Все це займа велику частину у творчому доробку митця. «Ян Собесський» був тльки трамплном, з якого Рпн зробив свй дивний стрибок у живопис, який настльки переполошив всх художникв, який схвилював росйське та укранське культурне суспльство кнця 70-х початку 80-х рокв ХХ ст. У свтовому мистецтв важко поставити щось поруч по сил впливу. Одним з кращих портретв Рпна справедливо вважаться портрет М. П. Мусоргського, автора всесвтньо вдомих опер «Борис Годунов» «Хованщина».
Весь його вигляд сповнений достонства. розвивалося в умовах жорстоко колонально полтики, здйснювано вдносно Украни урядами Росйсько мпер й Австро-Угорсько монарх. Жива, трепетна переконливсть образу, часом доходить до натуралзму (як в портрет Мусоргського, де великий композитор представлений важко хворим), досяга особливо задушевност в камерних портретах майстра («Графиня Луза Мерс дАржанто», 1890, Третьяковська галерея) портретах рдних По розпеченому сонцем пщаному берегу рухаться маса людських тл — це бурлаки. Вершин свтового мистецтва досягла творчсть лл Рпна. Вкраплен в загальний чорно-коричневий фон процес, вони створюють враження строкатост барвистост, не порушуючи дност, в той же час допомагають художников акцентувати увагу глядача на вузлових моментах композиц, видлити провдн образи (помщика, диякона, урядника з нагайкою, мандрвникв нших). Письменник зображений у ньому сидить у крсл, з книгою в руц.
М. Бунакова. Розташована майже в центр полотна, вона безроздльно прикову до себе увагу глядача. Досить сказати, що «Протодиякон» -- перший справжнй Рпн, Рпн майбутнх картин. 3 яким хвилюванням, милуванням вдзиваться вн про Слобдську Украну i Чугув в лист до Д. Мж учнями були М. Пимоненко, О. Мурашко, . для тих, хто буде ставити перед собою в мистецтв подбн завдання, — Рпн завжди залишиться прикладом.
Рпн намалював аквареллю «Прометея» з поеми Шевченка «Кавказ». Я вдвертався вд ц картини, ховав. Вже релгйн картини, виконан по академчних програмах (ов його друз, 1869 Воскреснню дочки ара, 1871 обидв – Росйський музей) виявляють дивний дар художньо-психологчно концентрац, умння пдкорити вс компоненти образу – уроки старих майстрв, малюнок, колр, композицю – загальнй драматичнй задач. Весь його вигляд сповнений достонства. Прагнення Рпна до психологчного ршенням теми змусило його обрати кульмнацйний момент у розвитку д, закарбувати ту паузу, яка виникла в результат раптово появи на пороз кмнати вдсутнього довг роки дорогого для всх людини, мабуть, втк з заслання (про що говорять як одяг повернувся – пошарпаний свиту, стоптан чоботи, – так несподванка його приходу).
Проте з Украною лля Рпн був повязаний не тльки походженням, але й чуттво. На чол бурлацьке ватаги просту Канн – невисокого зросту, широкоплечий, кремезний богатир з ганчркою на голов, яка, ховаючи волосся, вдкрива високе чоло людини-мислителя, багато передумав вистражданого на свому вку. Рпн зробив вдкриття в живопис -- вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу. Задум грандозний, це подальший розвиток того, що розпочато в «Бурлаках на Волз».
Сувор, прониклив оч, кудлат, сердито насуплен брови, високе чоло з рзко прокресленою складкою – все викрива у Товстому глибокого мислителя спостергача життя з його "сильним, безпосереднм щирим протестом проти громадсько брехн фальш», з його «тверезим реалзмом», зривають вс всляк маски (Ленн). Рпн належить до числа видатних росйських художникв друго половини 19 столття. «Хреснийхд» — один з центральних добуткву творчост Рпна.
Перед нами жива людина, з дуже складним характером важко зясовною психологю. Осучаснюя мотиви втчизняно стор, майстер перетворю картини в могутн згустки почуттв емоцй – гнву ненавист старого до нового (Царвна Софья через рк псля висновку в Новодевичьем монастир, 1879, там же), насилля страху (ван Грозний син його ван, 1885, там же), нищвних, переможних веселощв (Запорожц пишуть лист турецькому султану, 1878-91, Росйський музей). У 1982 роц «Пенати» вдбудовано й вдкрито як «Музей-маток. Ю. Рпна».
Юрба здаться нескнченною, не видно ан початку, ан кнця. Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо. Одна з останнх робт Рпна в Париж – поясний портрет його дружини, Ври Олексвни. Але клькома ненав39язливими моментами (як-то, захоплена екзальтаця хлопчика, яка свдчить про те, що в родин шанують пам39ять про батька, а також висяч на стн портрети Некрасова Шевченка – борцв за народне щастя) художник да вдчути, що роки довгого чекання, турбот тривог не зломили цих людей, не вбили в них ври у справедливсть т справи, якй вддав вс сво сили близький м людина.
Творчсть Рпна зробило значний вплив на сучасних художникв. Рпн член групи передвижникв, товариства молодих художникв, як порвали з академчними канонами стали прибчниками реалстичного напряму (реалзм) в росйському живопис. «Хресний хд» -- один з центральних добуткв у творчост Рпна. Ц художники прагнули «жити вищими духовними сторонами життя й прагнули служити м».
До кнця днв свох вн не мг забути багатьох бурлак, вдввши м значне мсце на сторнках свох спогадв у книз «Далеке близьке». Вн передав вдомому сторику Д. С. Кулковим, – Росйський музей). Його батько, рядовий Чугувського уланського полку, займався торгвлею кньми. Навщо. Справжнй селянин. Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо.
Одной из вершин творчества мастера и русской живописи II-й половины ХIХ века стало полотно «Крестный ход в Курской губернии», написанное Репиным по живым наблюдениям с натуры. Тут там – рух людсько маси. Яскравих барвистих плям у картин не так вже й багато, але вони вдграють велику роль. Картини його немов втлювалися в свордну художню лтопис дано епохи. Невдомо з яких причин портрети чоловкв вдавалися Рпну набагато краще жночих. По розпеченому сонцем пщаному берегу рухаться маса людських тл — це бурлаки.
Ось як сам художник розповда про виникнення задуму: «Як-то в Москв, в 1881 р., я чув нову рч Римського-Корсакова«Помста». Рпн особливо високо цнив саме цей рембрандтовьский шедевр навряд чи можна сумнватися в тому, що «Ян Собесський» пдказав художников й загальну концепцю «Протодиякона»: не тльки такий же посох у руц, але й вся жирна кладка живопису -- трактування фону, рук самого обличчя -- говорять про те, що лтн вдвдування Рпним Ермтажу не пройшли даром для його чугувського пероду. Майже три роки смя Рпних прожила в Париж. Пзнше звертаться до сторично тематики.
Чуття генiального художника i людини, що зросла на Укранi, допомогло Рпiну вiдбити в "Запорожцях" дух нацi, менталiтет. Все в ньому – м39ясисте, обрезкле особа з владним важким поглядом маленьких заплилих очей, крутий вигин широких брв, великий, що втратив форму нс, що нависа над чуттвим ротом, огрядна фгура з бездонним чревом, на якому спочива короткопалость чпка рука, – викрива грубу, примтивну, але сильну непохитну натуру, далеку вд християнських деалв постування смиренност, сповнену всх грховних помислв пристрастей земних.
Клька разв приздив в Украну. Ю. Рпна при погляд на Толстого, що йде за сохою по рлл. Вн намагався бути щирим у житт й творчост. Захдн критики називали його генальним живописцем, зараховували до когорти обраних.
Чи можна стосовно ц картини не роздляти почуття захвату. кожний зображений у картин -- особистсть, кожний зображений -- людина. Тут там головне— народ. Вн остаточно усвдомив сво призначення.
Пристрасним протестом проти по добного поневолення людини про никнута вся картина. Образ Соф не вльний вд театрально афектац душевних рухв. Для Рпна, для його однодумцв, саме розкриття людського типу, як характеру стало естетичною цннстю, «соцальне» — частиною художнього твору. Вона справила на мене надзвичайне враження. Його батько, рядовий Чугувського уланського полку, займався торгвлею кньми.
Але драматизм в картин «Царвна Софя» носить до певно мри зовншнй характер. Дн сумнвв хитань, дн болсних прогулянок по Ермтажу, з метою вийти з творчого тупика, у який Рпн потрапив псля «Бурлакв», безвсти минули. Картини «Не чекали» «ван Грозний вбива свого сина» -- розквт творчост художника. Три роки перебування в тал й Франц для нього не минули дарма.
Стосовно укранських персонажв, то в свох портретах Рпн зобразив як визначних дячв укрансько культури, таких як Т. Г. Шевченко, Д. Багалй, Я. Мурашко, так простих селян, як стали прототипами наприклад в портретах «Мужик лихий на оч» та «Мужичок з боязких». У 1863 роц деяк випускники Академ вдмовилися створювати програмн картини. Розташування персонажв позбавлене натуралстично випадковост. Вперше Рпн побачив бурлак на Нев погдним лтнього дня 1868 р. Тод ж, вражений цим видовищем, виршив написати кар тину, показавши змучених, в лохмо тьях бурлак низкою ошатний натовп пустопорожнх дачникв.
Бурлак присвятили сво картини художники П. О. Ковалевський, А. К. Саврасов, В. В. Верещагн. На ворогв завжди наганяв страху. Кажет ся, що силуети як йдуть зливаються на дину цльну групу.
Вони тягнуть баржу. Вн якби прислухаться до того, як народжуться текст листа i видно, що задоволений його змстом.
Повернувшись даний у порожньому простор кмнати. Когда он увидел полотно Репина «Иоанн Грозный и его сын Иван», он накинулся на картину и порезал ее ножом. За пзншими оцнками найцкавшими були етюди Монмартру та Веля. Рпн член групи "передвижникв", товариства молодих художникв, як порвали з академчними канонами стали прибчниками реалстичного напряму (реалзм) в росйському живопис. Надзвичайно важливу частину репнсько спадщини складають його портрети.
Усюди гра пастозних прозорих шарв фарби. В Академ Рпн показав видатн успхи й, пдйшовши до дипломно картини «Вдродження дочки ара», уже почав працювати над «Бурлаками на Волз». Перед нами жива людина, з дуже складним характером важко зясовною психологю. Рпн зробив вдкриття в живопис — вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу. автор стверджу себе як майстер величезного дапазону.
Проте наря ду з справд трагчними нотами у нй наполегливо звучать укранськ й нш. Каждый персонаж переживает что-то своё. У його альбомах по зaposявилися сотн малюнкв.
Воображение запрацювало. У картин «Бурлаки на Волз» (1870-1873) Рпн виявив свою схильнсть до великих узагальнень, до постановки глибоких життвих проблем. Вн був написаний протягом трьох днв – з 13 по 15 серпня. Тим не менш, вн дуже багато працю, малюючи вуличн сцени, безлч етюдв в паризьких передмстях, пише портрети викону картину великого формату «Паризьке кафе». Захдн критики називали його генальним живописцем, зараховували до когорти обраних.
Сьогодн його полотна прикрашають найвдомш музе свту. Але мря про високе мистецтво вабила його в Академю витвок. Задум грандозний, це подальший розвиток того, що розпочато в «Бурлаках на Волз». Вн весь поглинений спогляданням картини. На деяких творах Рпна помтний вплив мпресонзму й символзму. Ця картина говорить тльки про те, що художников вже пд силу робити небувале.
Peпна. У свтовому мистецтв важко поставити щось поруч по сил впливу. А поруч «грек», який гордо й похмуро викону свою роботу, спрямовуючи вдалину суму погляд. Розглядати з близька — щира насолода. Вони тягнуть баржу.
та глибокий психологзм кожного образу, композицйне, колори стическое майстернсть. Вершин свтового мистецтва досягла творчсть лл Рпна. После этого иконописца отправили в психиатрическую лечебницу. Знову тамниця народного буття його нерозгадансть устремлнь. Художник зобразив у твор несподване повернення в см39ю засланця революцонера. разом з ншими генями вн по праву царю на олмп образотворчого мистецтва свту. Творчсть Рпна називають панорамою росйсько стор друго половини ХХ столття.
«Я подцепил в селе проклятую лихорадку», – жаловался Репин друзьям, — «Возможно, моя болезнь связана с этим колдуном. В Академ Рпн показав видатн успхи й, пдйшовши до дипломно картини «Вдродженнядочкиара», уже почав працювати над «Бурлаками на Волз». Охопив горбаня душевний пдйом перетворю його негарне хворобливе обличчя. Ц художники прагнули «жити вищими духовними сторонами життя й прагнули служити м». Укранськ мотиви пронизують життя i творчють. Ю. кожний зображений у картин – особистсть, кожний зображений – людина.
При створенн «Хрещеного ходу» Рпну довелося дозволити важку композицйну завдання: необхдно було вписати в картину величезний натовп народу, строкату, багатолику, домогтися враження дино маси людей, що рухаються суцльним потоком, при цьому не знеособити хода, представити його у всьому рзномантт складових його типв характерв. Куди. Народився лля Юхимович Рпн 24 липня (5 серпня) 1844 в невеликому мстечку Чугув на Харквщин, яке у той час було вйськовим поселенням, у родин вйськового поселянина-колонста Юхима Рпна.
Здаться, вся Рося та частина Украни постала в обличчях. У творчост вн продуктом укрансько-росйського культурного симбозу. Творчсть Рпна називають панорамою росйсько стор друго половини ХХ столття. Його дружиною стала Пелагея Минавна, двоче прзвище яко дослдникам встановити не вдалось. Согласно мистической версии, рука художника перестала действовать после того, как он написал картину «Иоанн Грозный и его сын Иван» в 1885 году. Тут там – рух людсько маси.
лля Юхимович не дуже жалував так зване сучасне мистецтво, а в свому лист Стасову вказав, що вчитися росйською художникам у столиц Франц майже нема чому – через нших завдань зовсм ншого свтогляду. Юрба здаться нескнченною, не видно ан початку, ан кнця. Художнику вдаться створити вдчуття д, яка немов вдбуваться на очах глядача. Ну i народець.
Псля повернення, за десятьз невеликим рокв, Рпн створю кращ сво добутки: «Царвна Софя», «Вдмовавд сповд», «Хреснийхд», «Не чекали», «ван Грозний», «Арешт пропагандиста», «Запорожц пишуть листа турецькому султанов» цлу галерею портретв. встиг справд багато, як у кльксному, так в яксному сенс. При цьому опрацьован були совершенно вс детал. Перший закнчений ескз олю зявився в 1887 роц. Крамського, В. Маковського, . Навщо.
Ця картина говоритьтльки про те, що художниковвже пд силуробитинебувале. Вн обрав досить низьку лню горизонту, чому постат людей пднялися нби на пaposдестал. Ц слова лл Рпна повною мрою стосуються його самого. Художник зобразив революцонера, вернувся в рдний дм з заслання. Крм того, портрет Толстого роботи Рпна бльш досконалий в мальовничому вдношенн.
Створен у той час роботи переконливо говорять про це: пейзажн етюди «Дорога на Монмартр», «Окрана Парижу», «Кнь для збору каменв у Вел», етюди до картини «Паризьке кафе». Не дивлячись на вс труднощ, Рпн наполегливо вчився. Окрилений надю на зцлення, сповнений мр, нестримно прагне нещасний до мсця «дива», куди пряму хресний хд. Вн намагався бути щирим у житт й творчост.
Злякано дивиться на незнайомого чоловка двчинка (коли його забрали, вона була занадто мала бо забула свого батька), сповнен подивом оч дружини, що сидить бля рояля. Особливо це стало очевидним пiсля знайомства в 1887 роц з Д. I. Незважаючи на те, що «Протодиякон» -- прославлена картина, вона все-таки портрет, але портрет, що вирс до картини, як портрет так званого «Яна Собесського» Рембрандта (насправд автопортрет його) вирс до одн з славнозвсних у свт картин. Толстого (1887 р. ).
Рпн чуйно й жадбно вловлював у мистецтв Франц все, що йому було необхдно. Незважаючи на те, що «Протодиякон» — прославлена картина, вона все-таки портрет, алепортрет, щовирс до картини, як портрет так званого «Яна Собесського» Рембрандта (насправд автопортрет його)вирс до одн з славнозвсних у свт картин. Чикаленко й багато нших. Ця картина говорить тльки про те, що художников вже пд силуробитинебувале.
Рпн зобразив основне скопище людей на задньому план. Псля повернення, за десять з невеликим рокв, Рпн створю кращ сво добутки: «Царвна Софя», «Вдмова вд сповд», «Хресний хд», «Не чекали», «ван Грозний», «Арешт пропагандиста», «Запорожц пишуть листа турецькому султанов» цлу галерею портретв. Рожевий каптан царевича, переливаючись фарбами, ся. Чуття генiального художника i людини, що зросла на Укранi, допомогло Рпiну вiдбити в Запорожцях дух нацi, менталiтет.
Многие хвалили художника за то, что он не остановился на Бурлаках, а пошёл дальше. «Ах, Слобдська Украна, у мене до невсе бльшаiбльшатуга. Новицьким була знайдена копя, зроблена у XVIII столтт.
Когда он увидел полотно Репина «Иоанн Грозный и его сын Иван», он накинулся на картину и порезал ее ножом. В Академ Рпн показав видатн успхи й, пдйшовши до дипломно картини «Вдродження дочки ара», уже почав працювати над «Бурлаками на Волз». Тут там головне – народ. Картина була написана псля подорожей по Волз в 1870 роц. Картина було написано швидко, натхненно. После долгой и упорной работы по поиску нужного композиционного и смыслового решения, разработке образов в этюдах Репин написал большую многофигурную композицию, показав торжественное шествие сотен людей всех возрастов и званий, простонародья и «благородных», штатских и военных, мирян и духовенства, проникнутых общим воодушевлением. Вони очищають його душу, пдносять над усма дрбними, негдними людини пристрастями, що послужили причиною його загибел.
Виконав як нхто. Рпна не цкавить н свт його почуттв, н його особист якост. Полотно Рпна «Бурлаки на Волз», експонован на академчнй виставц 1873 року, стало подю суспльного життя.
Тут там головне – народ. Псля повернення, за десять з невеликим рокв, Рпн створю кращ сво добутки: «Царвна Софя», «Вдмова вд сповд», «Хресний хд», «Не чекали», «ван Грозний», «Арешт пропагандиста», «Запорожц пишуть листа турецькому султанов» цлу галерею портретв. Юрба здаться нескнченною, не видно н початку, н кнця.
Одразу по поверненню у рдний Чугув зявився портрет Мужичок з боязких. Для цього. По розпеченому сонцем пщаному берегу рухаться маса людських тл — це бурлаки. Другой мистический факт, связанный с этой картиной, произошел с иконописцем Абрамом Балашовым.
Кожна деталь картини написана легко, без диного виправлення. Кожна деталь картини написана легко, без жодного виправлення. Для Рпна, для його однодумцв, саме розкриття людського типу, як характеру стало естетичною цннстю, «соцальне» -- частиною художнього твору. В 80-е годы начинается самый плодотворный период его жизни. Рпн задумав написати велике полотно «Бурлаки на Волз». Зявляються його багатофгурн жанров та сторичн композиц, чудов портрети.
Прогов, М. П. Мусоргський, 1881 П. А. Стрепетова, 1882 все – там же портрети Л. Н. Толстого, написан пд час перебування художника в Яснй полян в 1891 пзнше), рацозн свтськ однофгурн (Баронесса В. И. кськуль фон Гильдебрандт, 1889, там же) ефектн багатофгурн портрети (Словянськ композитори, 1871-72, Московська консерваторя Урочисте засдання Державно Ради, 1901-03, спльно з Б. М. Кустодвим. Рпн болсно переживав свою вдрвансть вд батьквщини. «Чотири року до того назад, —писал Крамськой, — Перов був попереду вд усх, ще толь до чотири роки, а псля Рпна «Бурлаков» вн неможливий. У 1880-х рр.
Серед моделей, позувало Рпну для картини, багато вдомих особистостей. «Ось це – справжн, ниншн мистецтво, за яке вас згодом особливо високо поставлять», – пророкував вн художнику. Силу этого человека я сам испытал, притом, дважды». Тльки в «Хресному ход» усе укрупнються, ста ще значншим.
Тому-то Рпн був першокласним портретистом. Этот мужчина слыл в городе колдуном. Даже кровь, которой на холсте нарисовано очень много, воспринимается настоящей. Нескнченна розматсть характерв типажв. Рпн прожив довге життя — 86 рокв.
Другий варант «Запорожцв» художник, спробував зробити бльш «сторично достоврним», але очевидно виявився незадоволеним результатом кинув на пвдороз. «Вдмова вд сповд», 1879-1885 «Не чекав», 1884) вн показав себе тонким психологом, художником широких творчих можливостей, якому доступн як багатопланов епчн сюжети, так напружен драматичн конфлкти. кожний зображений у картин — особистсть, кожний зображений — людина. Вони тягнуть баржу. Шульга, Ф. Чуприненко та нш. Ну i народець.
Це, по сут, портрет-картина. Успх було исключитель ным, зрозумло, серед демократи чески налаштованих глядачв. Вона справила сильне враження на громадськсть. Народився уЧугув (нинХарквсько област), у родин вйськового поселянина-колонста Юхима Рпна. Ну i народець.
Задум грандозний, це подальший розвиток того, що розпочато в Бурлаках на Волз. вн проживав у Чугув, двч вдвдував Кив (1880, 1882). По розпеченому сонцем пщаному берегу рухаться маса людських тл -- це бурлаки. Куди. Костомаровим, дала необхiдний iсторико-документальний i натурний матерiал.
Особливо вдався митцев образ кульгавого горбаня. Кожна деталь картини написана легко, без диного виправлення.
Справжнм розквтом творчост Рпна став перод з моменту його повернення на батьквщину. М. Бунакова. Рпна. Рпн виконав наказ свого вчителя.
Просто ц намагання трактувалися по-рзному. Коли лля Юхимович писав картину «Бурлаки на Волз», то переймався, швидше, творчими, технчними проблемами. На передньому план — зм39ятий килим, написаний вртуозно —кожний мазок ляга точно на сво мсце. Однако позже Илья Ефимович научился писать картины левой рукой. разом з цим композиця полотна пдпорядкована вимогам монументального мистецтва.
Все це займа велику частину у творчому доробку митця. Рпн -- один з найбльших у свтовому мистецтв майстрв портретного живопису. Але глядач про це не дума.
Здесь изображён революционер, который наконец вернулся домой из ссылки. У картинах «Вдмова вд сповд» (1879-85), «Не чекали» (1884), «Арешт пропагандиста», 1880-92 тема ця втлена з небаченою масштабнстю смливстю. Гостре почуття сучасност визначальним початком у творчост Рпна. Рпн намалював аквареллю «Прометея» з поеми Шевченко «Кавказ». Майже кожний з портретв Рпна сучасники сприймали як подю. Укранське образотворче мистецтво ХХ — початку ХХ ст.
Вн часто прижджав на Слобожанщину, щоб збрати матерал для свох картин. За легендою, лист було написано в 1676 р. кошовим отаманом ваном Срком «з усм кошем Запорозьким» у вдповдь на ультиматум султана Османсько мпер Мехмеда (Мухаммеда) IV. Юрба здаться нескнченною, не видно ан початку, ан кнця. Твори Рпна, присвячен героям визвольно боротьби, були захоплено зустрнут Стасовим.
Для Рпна, для його однодумцв, саме розкриття людського типу, як характеру стало естетичною цннстю, «соцальне» — частиною художнього твору. Рпн зробив вдкриття в живопис — вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу. Тут вн поступив в Малювальну школу Суспльства заохочення художникв, де викладав. Але вона мстить також тематику укрансько культури, стор, народного життя та побуту. Не менш значний портрет Л. М. Толстого (1887). До друзв лл Рпна належали укранськ дяч: М. Кропивницький, М. Мурашко, Д. Яворницький, .
Але за всм цим дуже виразно проступа нше. Роль «Запорожцiв» у творчiй спадщинi Рпiна оцiнив Стасов — ще в ескiзi вiн вiдчув х значущiсть як "найвищого творння", порiвнявши з «Нiчним дозором» Рембрандта.
Основний (можна сказати, класичний) варант картини був завершений в 1891 роц. Вн народився в славетному мст украшсько Слобожанщини -- Чугув. «Багато з39явилося картин у ту збуджену пору: вони хвилювали суспльство й направляли його на шлях людяност» (Рпн).
з всх картин Рпна глядача захоплю ван Грозний вбива свого сина. На батьквщин Рпн написав першу картину, присвячену революцйно тематики – «Пд конвом». Тут там головне — народ. Як був переконаний сам лля походив вн з козацького роду, що носив зросйщене прзвище Рпа. Псля повернення, за десять з невеликим рокв, Рпн створю кращ сво добутки: Царвна Софя, Вдмова вд сповд, Хресний хд, Не чекали, ван Грозний, Арешт пропагандиста, Запорожц пишуть листа турецькому султанов цлу галерею портретв.
Три роки перебування в тал й Франц для нього не минули дарма. После долгой и упорной работы по поиску нужного композиционного и смыслового решения, разработке образов в этюдах Репин написал большую многофигурную композицию, показав торжественное шествие сотен людей всех возрастов и званий, простонародья и «благородных», штатских и военных, мирян и духовенства, проникнутых общим воодушевлением. Вн вдмовився вд пручи молинейного протиставлення вс увагу зосередив на од них бурлаках. Куди. Портрет Толстого дуже показовий для творчого методу Рпна, для його манери портретування людини. Передвижники, прагнучи свою творчстю служити народов, владнували пересувн художн виставки.
Скептики связывают эти факты с тем, что картина очень реалистично написана. Вона написана в двох варантах: один знаходиться в Державному Росйському музе в Санкт-Петербурз (1891 р. ), а другий – в Харьквському художньому музе (1896 р. ). Народився Рпн у 1844 роц в Чугув (на Укран) у родин вйськового селянина. Весь його вигляд сповнений достонства.
Крамського, В. Маковського, . Вже тут, задовго до появи перших портретв людей з народного середовища («Мужичок з боязких», «Мужик з поганим оком», 1877), проявилася чудова здатнсть Рпна вдтворювати людей з майже дотикально конкретнстю, гостро схоплюючи всю неповторнсть хнього характеру разом з тим вловлюючи в них спльн ознаки певного типу. Яворницького – писар, а за отамана Срка – самого кивського генерал-губернатора М. У полотн «Хресний хд у Курськй губерн» художник створив справжню енциклопедю росйського життя пореформено епохи. Ц слова лл Рпна повною мрою стосуються його самого. Укранське образотворче мистецтво ХХ — початку ХХ ст.
«Суть мистецтва поляга в його чарвност. Костомаровим, дала необхiдний iсторико-документальний i натурний матерiал. Здаться, грань, де кнчаться мистецтво, от-от зруйнуться. Першим художником, який представив революцонерв-народникв, став Рпн лля Юхимович.
«Суть мистецтва поляга в його чарвност. Перед нами саме життя в надзвичайнй його складност. Рпн не стльки розумом, скльки свом талантом, нтуцю вдчував селянина, простого мужика. Усюди гра пастозних прозорих шарв фарби. Глядач на власн оч вдчува цю хвору людську плоть, бачить, що дн композитора полчен.
У 1922-25 вн пише навряд чи не кращу з свох релгйних картин, Голгофу (Музей мистецтв, Прнстон, США), що проймм безпросвтним трагзмом. овернення з пенсонерського вдрядження. Сам малював вдносно мало.
Знову тамниця народного буття його нерозгадансть устремлнь. В конце 1870-х годов Репин начал работать над картиной из истории Запорожской Сечи середины ХVII века – «Запорожцы пишут письмо турецкому султану». Рпн був членом жур комс, метою яко було створення памятника Т. Шевченко до 100-рччя з дня народження поета й художника. Багалею у 1907 роц. Рпн особливо високо цнив саме цей рембрандтовьский шедевр навряд чи можна сумнватися в тому, що «Ян Собесський» пдказав художников й загальну концепцю «Протодиякона»: не тльки такий же посох у руц, але й вся жирна кладка живопису — трактування фону, рук самого обличчя — говорять про те, що лтн вдвдування Рпним Ермтажу не пройшли даром для його чугувського пероду.
Збергаться вн зараз у Харквському художньому музе. дея ця виникла у нього ще в стнах Академ мистецтв. Вн народився в славетному мст украшсько Слобожанщини — Чугув. Рожевий каптан царевича, переливаючись фарбами, ся.
Рпн — один з найбльших у свтовому мистецтв майстрв портретного живопису. Красицький, С. Прохоров, . Творчсть Рпна називають панорамою росйсько стор друго половини ХХ столття. Вн продовжував працювати, хоча вже не так нтенсивно, як колись. У нй – тльки передчуття, а небувале Рпн зробить псля повернення на Батьквщину.
Чуття генiального художника i людини, що зросла на Укранi, допомогло Рпiну вiдбити в «Запорожцях» дух нацi, менталiтет. разом з ншими генями вн по праву царю на олмп образотворчого мистецтва свту. У цьому картин Рпна лпше, нж в кому б не пшли, виражено усе те, чого стре мились його сучасники: чее «хорове» звучання теми.
На губах стримана, але багатозначна посмшка. Рпн лля Юхимович (1844-1930 рр. ), росйський художникь.
лля Рпн – художник, картини якого вдображають всю глибину сприйняття життя. З ним цей свт людських страждань, лих принижень вриваться в кмнату, розширюючи рамки зображення нагадуючи про ту жорстокого життя, яка пану за межами цього маленького «острвця». А через багато рокв образ Канна знову сплива в пам39ят. Уже на живопис «врея на молитв» портрета Овденко лежала печатка луврських прогулянок Рпна в «Протодиякон», крм впливу Рембрандта, що позначився колись й на мнатюрному портрет матер 1872 р., ми бачимо щось таке, чого ранше в Рпна не було й що вдтепер зявиться характерною рисою його мальовничо манери. Життя творчсть. Хода з коною вдкрива рудоволосий огрядний диякон у чудовй золотий риз, елегантно помахували кадилом кокетливо вдкидаться з чола порозлягалися кучер. Коли ж йому подарували фарби, то нчим ншим, крм малювання, вн бльше вже не мг займатися. Незважаючи на те, що «Протодиякон» — прославлена картина, вона все-таки портрет, але портрет, що вирс до картини, як портрет так званого «Яна Собесського» Рембрандта (насправд автопортрет його) вирс до одн з славнозвсних у свт картин.
На церковних замовленнях вн збрав сто рублв в 1863 роц вдправився в Петербург. Слдом за ними, прямо як на парад, марширу важливий тупий вдставний вйськовий. Справжнй селянин.
У нй — тльки передчуття, а небувале Рпн зробить псля повернення на Батьквщину. Образотворче мистецтво не залишилося осторонь вд процесв, що торкнулися суспльну свдомсть. В Рос ж тривалий час цнували за показово-соцальний сюжет. Вона розбита Рпним на три групи, кожна з яких ма свом смисловим центром.
«Хресний хд» — один з центральних добуткв у творчост Рпна. «Я подцепил в селе проклятую лихорадку», – жаловался Репин друзьям, – «Возможно, моя болезнь связана с этим колдуном.
кожний зображений у картин – особистсть, кожний зображений – людина. Рпн не визнавав «мистецтва для мистецтва». Псля гучного успху на деклькох виставках в Рос та за кордоном (Чикаго, Будапешт, Мюнхен, Стокгольм) картину в 1892 роц купив за 35 тис.
«Справжньому художников необхдний колосальний розвиток, якщо вн усвдомлю свй борг -- бути гдним свого покликання. Укранськ мотиви пронизують життя iтворчють. Ю. Вн завжди залишався художником-громадянином. На ворогв завжди наганяв страху. Укранськ мотиви пронизують життя i творчють. Ю. Тут там — рух людсько маси.
Вс нш члени см39 вдтнками свох почуттв, свого ставлення до подй доповнюють розповдь про спткала х трагед: сторопл двчинка, пригнувшись до столу, в страху, спдлоба дивиться на прибульця, не впзнаючи його (деталь, яка свдчить про його довгй вдсутност) хлопчик-гмназист, весь охоплений диним поривом настльки приголомшений поверненням батька, що здаться – з очей його ось-ось ринуть сльози молода жнка бля рояля, блде, змучене обличчя яко спотворено складним виразом розгубленост, переляку, радост. У Куоккал Рпн написав мемуари, низка його нарисв увйшла до книги спогадв «Далеке близьке». Чи можна стосовно ц картини не роздляти почуття захвату. Йому було властиво глибоке проникнення в суть предметв явищ. В центр зображений писар, який сидить за столом i старанно виводить гусячим пером слова листа до турецького султана Магомета IV.
На знак протесту вони покинули навчальний заклад, що не закнчивши курсу, утворили з. Задум цлком у дус викривально жваво писи 1960-х рокв. Значущсть дей та образв «Бурлакв» зажадала вд художника звернення до форм монументального мистецтва. Канн з його «вселенсько мрю» про нший, кращого життя, ЛарКо з його бурхливим протестом «грек», який сумував про волю, – ось три головн фгури композиц.
Як педагог критик вн написав книгу «Далеке близьке» (1953). Этот мужчина слыл в городе колдуном. Широко вдомим ста мя – лля Рпн.
тльки особа ( частково руки) Толстого вириваються з цього загального тону. Вн остаточно усвдомив сво призначення. Рпiн ближче познайомився з козацькими старожитностями та архiтектурою, народним побутом. Розглядати з близька — щира насолода.
Важливше й глибше завдання нхто ще з росйських живописцв не брав». У творчй спадщин видатних художникв. Особливо багато статей про «Бурлаки на Волз». ".
Вона занадто жива, занадто складна для словесних визначень. По розпеченому сонцем пщаному берегу рухаться маса людських тл – це бурлаки. Це коло самотнього фанатизму експресивно окреслене свтотньовими контрастами (особливо в Не чекали) – психологчною пластикою персонажв говорячих деталей. Н. Крамський, «Софя справля враження замкнутого в залзну клтку тигра, що совершенно вдповда стор».
Рпн не зображу всього цього, надаючи глядачев домислити в уяв вдбиту сцену. Вн створю чудов, гострохарактерн типажн композиц («Мужичок з боязких»), 1877. Але щось гнало мене до ц картини, я працював над нею». Куди. з всх картин Рпна глядача, як правило, захоплю й магчно заворожу бльше нших «ван Грозний вбива свого сина». Картина не виходила.
Рпн зробиввдкриття в живопис — вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу. У 1926 роц «Пенати» вдвдала делегаця радянських художникв, яка передала Рпну пропозицю Радянського уряду повернутися на батьквщину. Народився в см вйськового поселенця. Начебто перед нами в рус вся Рося, весь багатомльйонний росйський народ. Н «Бурлаки на Волз», н т його цього пероду що неспроможн у порвнювати з «Хрещеним ходом», настльки тут широко правди у, а головне, художньо переконай тельно показано справжн обличчя по реформенной Рос, соцальну нервнсть, громадська неспра ведливость, утиск мораль ное приниження простого народу., "Не чекали", 1884-1888 рр. ). В 1867 та 1876—1877 pp.
Успх картини перевершив ус очкування. Коли лля Юхимович писав картину «Бурлаки на Волз», то переймався, швидше, творчими, технчними проблемами. Будучи глибоко народним росйським художником, . Батько художника Юхим Васильович (1804—1894) був у родин старшим з дтей. Cipко користувався повагою i любовю запорожцв.
По розпеченому сонцем пщаному берегурухаться маса людських тл — це бурлаки. Глядач весь поглинений спогляданням картини. У образ Христа, у його благороднй стриманий ности позначилися, безсумнвно, отго лиски тих вражень, як Ре пин винс вд картини А. А. вано ва «Явище Христа народу». Але глядач про це не дума. Народився в см вйськового поселенця.
«До 1859 року мр мо про Петербург, — пише Рпн, — ставали вс невдступнше аби добратися побачити Академю витвок». Але предметом найпильншо його уваги завжди залишалася людина.
лля Юхимович Рпн народився в мст Чугув Харквсько губерн. У свтовому мистецтв важко поставити щось поруч по сил впливу. кожнийзображений у картин — особистсть, кожний зображений — людина.
Досить сказати, що «Протодиякон» — перший справжнй Рпн, Рпн майбутнх картин. 3 яким хвилюванням, милуванням вдзиваться вн про Слобдську Украну iЧугув в лист до Д.
Чортовський народ. Peпна. Рпн подарував його Яворницькому. Вчився в Петербурз в Малювальнй школ Суспльства заохочення художникв.
Для Рпна, для його однодумцв, саме розкриття людського типу, як характеру стало естетичною цннстю, «соцальне» – частиною художнього твору. Куди. От поради вана Крамського молодому Рпну: «Якщо ви хочете служити суспльству, ви повинн знати й розумти його у всх нтересах у всх його проявах». Псля повернення, за десять з невеликим рокв, Рпн створю кращ сво добутки: «Царвна Софя», «Вдмова вд сповд», «Хресний хд», «Не чекали», «ван Грозний», «Арешт пропагандиста», «Запорожц пишуть листа турецькому султанов» цлу галерею портретв.
Жести й рухи х збгаються з внутршнм духовним станом, вони не жестикулюють, подбно манекенам, виконуючи тльки композицйне або ритмчне завдання. На ворогв завжди наганяв страху. Але глядач про це не дума. Cipко користувався повагою i любовю запорожцв.
Костомаровим, дала необхiдний iсторико-документальний i натурний матерiал. Навпаки, реакцйна преса звинуватила Рпна в крайнй тенденцйност, в порушенн всх естетичних принципв. У нй -- тльки передчуття, а небувале Рпн зробить псля повернення на Батьквщину. з всх картин Рпна глядача, як правило, захоплю й магчно заворожу бльше нших «ван Грозний вбива свого сина». Бродський К.
Народився Рпн в 1844 роц в Чугув (на Укран) в см вйськового поселянина. Проте з Украною лля Рпн був повязаний не тльки походженням, але й чуттво. На губах стримана, але багатозначна посмшка.
К. Макаровим в поздку по Волз влтку 1870 року, Рпн занурився в саму гущу народного життя. Уже на живопис «врея на молитв» портрета Овденко лежала печатка луврських прогулянок Рпна в «Протодиякон», крм впливу Рембрандта, що позначився колись й на мнатюрному портрет матер 1872 р., ми бачимо щось таке, чого ранше в Рпна не було й що вдтепер зявиться характерною рисою його мальовничо манери. Вперше в росйському демократичному живопис при зображенн сучасно дйсност була досягнута така глибина художнього узагальнення. Це час формування теч, в основ якого були закладен де критичного реалзму.
Н. Крамський — тод ще зовсм молодий художник а в счн 1864 року був прийнятий в Академю. Рпн нколи не переривав звязок з Украною. Силует фгури узагальнено чтко малються на свтлому фон. Айвазовського, . Рпна й нших чимало пейзажних, побутових портретних полотен з укрансько тематикою. Другой мистический факт, связанный с этой картиной, произошел с иконописцем Абрамом Балашовым.
Н. Крамського В. В. Стасова – визнаних вождв нового, демократичного мистецтва. Художник непомтно пдвищу горизонт у тй частин кмнати, де стоть увйшов. Навчальних предметв у нй було небагато: чистописання, арифметика та Закон Божий. Для художника вн лише живе уособлення всх тих сил реакц, з якими боровся продовжу вести боротьбу не зломлений духом герой.
Даже кровь, которой на холсте нарисовано очень много, воспринимается настоящей. люзю посилю вльно розхристана на грудях Мусоргського розшита укранська сорочка., Не чекали, 1884-1888 рр. ). Тут же, в Чугув Рпн задумав велике полотно «Хресний хд у Курськй губерн». Шульга, Ф. Чуприненко та нш.
У картинах Вдмова вд сповд (1879-85), Не чекали (1884), Арешт пропагандиста, 1880-92 все Третьяковська галерея) тема ця втлена з небаченою масштабнстю смливстю. Творчсть Рпна зробило значний вплив на сучасних художникв. Це портрети видатних украшських дячв – широко вдомий портрет великого Кобзаря – Т. Г. У Чугув Рпним написаний «Протодиякон», яким захоплювався сам Мусоргський. Продовженням цього ряду образв став «Селянський хд у Курськй губерн». Peпн працював надцю картиною бльше дванадцяти рокв.
Задум грандозний, це подальший розвиток того, що розпочато в «Бурлаках на Волз». Але перш нж в 1873 роц художник виде з Рос, вн випробу свй перший справжнй успх, повязаний з появою на виставц в березн 1873 року картини «Бурлаки на Волз». Вс члени см39, за винятком засланця, дан на тл в оточенн речей (м39яке крсло, стл, накритий скатертиною, рояль), як створюють атмосферу смейного затишку. У нй — тльки передчуття, а небувале Рпн зробить псля повернення на Батьквщину.
У нй — тльки передчуття, а небувалеРпн зробитьпсля повернення на Батьквщину. Але вона мстить також тематику укрансько культури, стор, народного життя та побуту. У свтовому мистецтв важко поставити щось поруч по сил впливу. Картини «Арешт пропагандиста», «Пд конвом», «Не чекали» та нш вдображають явне спвчуття свом героям.
Вс недолки, все можна пробачити художнику, якщо його творння зачарову». Такого образу в росйському мистецтв ще не було. «Багато зявилося картин у ту збуджену пору: вони хвилювали суспльство й направляли його на шлях людяност» (Рпн). Хресний хд – один з центральних добуткв у творчост Рпна. У 1880-х рр.
це дйсно» «Бурлаки на Волге»—лучшая кар твань реалстично жанрово жи вописи 1970-х рокв, втлення де мократических гуманстичних дей на той час. Ця картина говорить тльки про те, що художников вже пд силу робити небувале. У свтовому мистецтв важко поставити щось поруч по сил впливу. Картина закнчено в 1883 р. пдтверджено на XI пересувно ви ставц. Хоча, за великим рахунком, Рпну пробачати не було чого. Рпн був митцем широких творчих нтересв, багатогранного таланту. Peпна.
Ах, Слобдська Украна, у мене до не все бльша i бльша туга. От поради вана Крамського молодому Рпну: «Якщо ви хочете служити суспльству, ви повинн знати й розумти його у всх нтересах у всх його проявах». Чугувськ портрети були як би перевркою сил перед роботою над картиною.
Знову тамниця народного буття його нерозгадансть устремлнь. Щоб з брати матерал, художник двч здив на Волгу. "Ах, Слобдська Украна, у мене до не все бльшаi бльша туга. Тому так невпевнений боязкий крок героя картини.
Дружнми стосунками був повязаний з М. Ге, М. Кропивницьким, М. Мурашком, А. Праховим, Д. Яворницьким, який, зокрема, надав велику допомогу художников у збиранн матералу для картини»Запорожц пишуть листа турецькому султанов» (1878—1891, варант збергаться у Харквському музе образотворчого мистецтва, 1880—1891). Одной из самых значительных полотен на эту тему является Не ждали. Рожевий каптан царевича, переливаючись фарбами, ся. Чугувськ портрети були як би перевркою сил перед роботою над картиною.
Добре вдом картини "ван Грозний син його ван" (1885 р. ) "Запоржц пишуть лист турецькому султанов" (1891 р. ). Образи цих знедолених людей з найбльшою теплотою симпатю охарактеризовано Рпним. На вдомй картин в образ писаря зображено Яворницького.
Цьому ж видленню з натовпу окремих персонажв сприя колористичне ршення. 29 вересня 1930 Рпна не стало. Але навть в цих умовах вн продовжував завжди жваво цкавитися всм, що вдбуваться там. Для Рпна, для його однодумцв, саме розкриття людського типу, як характеру стало естетичною цннстю, «соцальне» — частиною художнього твору. Пригадуються портрети тих нащадкв запорозьких козакв, як писав Рпн, подорожуючи в 1880 роц по мсцях колишньо Запорзько Сч у пошуках матералу для сво картини «Запорожц». 3 яким хвилюванням, милуванням вдзиваться вн про Слобдську Украну i Чугув в лист до Д.
Вчився в Петербурз в Малювальнй школ Суспльства заохочення художникв. Однак, вдокремлений вд Радянсько Рос (коли Фнляндя отримала незалежнсть) в свох Пенатах, вн потм неодноразово виражав неприйняття нового режиму у великому, в малому, ршуче засуджуючи як червоний терор, так нову орфографю. Пзнше Яворницький продав його П. М. з всх картин Рпна глядача захоплю «ван Грозний вбива свого сина».
Перед самим поверненням у Росю Рпн у Парижнаписав картину «Садко» — результат його професйних досягнень глибоких роздумв про призначення художника. Укранськ мотиви пронизують життя i творчють. Ю. Псля революц лля Рпн не бажав жити в радянськй Рос й залишився у свому матку «Пенати» у Куоккала (Фнляндя), де й помер. Вс ц «господар життя» оточен ззаду пвкльцем запобга перед ними займаться свою розмовою духовенства, якому й дла нема до «чудотворно».
рублв мператор Олександр III. Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо. Рпн працював над темою революцйного руху, бачивши в революцонерах борцв за народне щастя (Вдмова вд сповд, 1879-1885 рр. Перед самим поверненням у Росю Рпн у Париж написав картину «Садко» — результат його професйних досягнень глибоких роздумв про призначення художника. Вс недолки, все можна пробачити художнику, якщо його творння зачарову». Мен хвилинами ставало страшно.
Воно зрозумло. Для цього. Його вдчуженсть, незвичайнсть всього його виду пдкреслюють драматизм вдбуваться. Cipко користувався повагою i любовю запорожцв. Рпн не стльки розумом, скльки свом талантом, нтуцю вдчував селянина, простого мужика.
Картини «Не чекали» «ван Грозний вбива свого сина» — розквт творчост художника. Картини, опис х все частше зустрчаться в перодичнй прес. Здаться, грань, де кнчаться мистецтво, от-от зруйнуться. Таким воно ста завдяки переповнюють царевича почуттям – жалост до батька прощення. Крамским «Петербурзьку артль художникв».
В Академ Рпн показав видатн успхи й, пдйшовши до дипломно картини «Вдродження дочки ара», уже почав працювати над «Бурлаками на Волз». Знову тамниця народного буття незбагненнсть його прагнень. Художником були створен так широко вдом сторичн полотна, як «Царвна Софя» (1879), «ван Грозний син його ван» (1881-1885), «Запорожц» (1878 – 1891). Рпн.
Рпн мав абсолютне почуття психолог свох геров, здатнсть знаходити так психологчн зткнення, як хвилюють мльйони глядачв западають у душу назавжди. Художник зацкавився сюжетом, в 1880 роц почав першу серю етюдв. Незважаючи на запрошення на самому високому офцйному рвн (лист К. Е. Ворошилова, 1926) Рпн в результат так не повертаться на Батьквщину, хоч дару в радянськ музе сво картини, пдтриму звязки з учнями друзями (такими, як. Шляхи його розвитку багато в чому збгалися з рухом розвитку лтератури. Усмхненого козака у блй шапц позував журналст письменник Гляровський.
Картина «Хресний хд в Курськй губерн» була сприйнята прогресивною громадськстю як «одне з кращих торжеств сучасного мистецтва» (Стасов). Розквт образотворчого мистецтва в Рос припав на другу половину XIX столття. Поряд з картинами на сучасн теми велике мсце у творчост Рпна займала сторичний живопис. Крамськой вважав цей сюжет «золотоносно жилою».