Перед нами жива людина, з дуже складним характером важко зясовною психологю. Кожний учасник цього ходу разюче ндивдуальний, вс разом диним нескнченним потоком спрямован до невдомо нам мети невдомою волею. М. Бунакова. «Мужик лихий на оч» – знову незвичайно живе зображення, знову не знаходимо слв, щоб пояснити, що це за людина. Рпн нколи не переривав звязок з Украною. Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо.
Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо. Ця картина говорить тльки про те, що художников вже пд силу робити небувале. Крамського, В. Маковського, . Сьогодн його полотна прикрашають найвдомш музе свту.
3 яким хвилюванням, милуванням вдзиваться вн про Слобдську Украну i Чугув в лист до Д. Досить сказати, що «Протодиякон» -- перший справжнй Рпн, Рпн майбутнх картин. Пятый факт. Толстого (1887 р. ). Красицький, С. Прохоров, .
Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо. Вн створю чудов, гострохарактерн типажн композиц (Мужичок з боязких, 1877, Нжегородський художнй музей Мужик з поганим оком Протодакон, – обидва 1877, Третьяковська галерея), образи видатних дячв культури (Н. Кожна деталь картини написана легко, без диного виправлення. Шляхи його розвитку багато в чому збгалися з рухом розвитку лтератури. лля Рпн – художник, картини якого вдображають всю глибину сприйняття життя. Ця картина говорить тльки про те, що художников вже пд силу робити небувале.
И. Е. Репин належить до числа видатних росйських художникв друго половини 19 столття. Рпна. Скептики связывают эти факты с тем, что картина очень реалистично написана. За писарем стоъ, трохи схилившись, з трубкою в зубах козак з розумним вольовим обличчям i смливим проникливим поглядом з-пд густих брв.
Рпн чуйно й жадбно вловлював у мистецтв Франц все, що йому було необхдно. з всх картин Рпна глядача, як правило, захоплю й магчно заворожу бльше нших «ван Грозний вбива свого сина». Його батько, рядовий Чугувського уланського полку, торгував кньми. Вершин свтового мистецтва досягла творчсть лл Рпна.
На батьквщин Рпн написав першу картину, присвячену революцйно тематики – «Пд конвом». Рпн залишив нам безцнну галерею портретв. Бродський К. Бурлакам присвятили сво картини художники П. Про.
кожнийзображенийу картин — особистсть, кожний зображений — людина. «Багато зявилося картин у ту збуджену пору: вони хвилювали суспльство й направляли його на шлях людяност» (Рпн). Просто ц намагання трактувалися по-рзному. Peпна. Злякано дивиться на незнайомого чоловка двчинка (коли його забрали, вона була занадто мала бо забула свого батька), сповнен подивом оч дружини, що сидить бля рояля. Псля повернення, за десять з невеликим рокв, Рпн створю кращ сво добутки: «Царвна Софя», «Вдмова вд сповд», «Хресний хд», «Не чекали», «ван Грозний», «Арешт пропагандиста», «Запорожц пишуть листа турецькому султанов» цлу галерею портретв.
Ця дея виникла в цього ще у Академ мистецтв. Перед самим поверненням у Росю Рпн у Париж написав картину «Садко» -- результат його професйних досягнень глибоких роздумв про призначення художника. Толстого (1887 р. ). Вн завжди залишався художником-громадянином.
Весь його вигляд сповнений достонства. Кожна деталь картини написана легко, без диного виправлення.
Справжнй селянин. Ах, Слобдська Украна, у мене до не все бльша i бльша туга. Ну i народець. Чортовський народ. Але вона мстить також тематику укрансько культури, стор, народного життя та побуту. Створен у той час роботи переконливо говорять про це: пейзажн етюди Дорога на Монмартр, Окрана Парижу, Кнь для збору каменв у Вел, етюди до картини Паризьке кафе.
Вн остаточно усвдомив сво призначення. Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо. Юрба здаться нескнченною, не видно н початку, н кнця.
У мемуарних начерках, присвячених дитинству, лля Юхимович згадував про батька як про «блетного солдата», який разом з братом щороку здив на «Донщину», долаючи вдстань трьохсот верст, приганяв звдтля табуни коней на продаж. Тльки в «Хресному ход» всезбльшуться, ста ще значншим. Рпн прожив довге життя -- 86 рокв. Кожна деталь картини написана легко, без диного виправлення.
лля Юхимович Рпн народився в мст Чугув Харквсько губерн. Не дивлячись на вс труднощ, Рпн наполегливо вчився. Даже кровь, которой на холсте нарисовано очень много, воспринимается настоящей. Куди. Чуття генiального художника i людини, що зросла на Укранi, допомогло Рпiну вiдбити в «Запорожцях» дух нацi, менталiтет. Сьогодн його полотна прикрашають найвдомш музе свту.
Здаться, грань, де кнчаться мистецтво, от-от зруйнуться. Даже кровь, которой на холсте нарисовано очень много, воспринимается настоящей. Когда он увидел полотно Репина «Иоанн Грозный и его сын Иван», он накинулся на картину и порезал ее ножом.
Тльки в «Хресномуход» усеукрупнються, ста ще значншим. Вирушивши разом з художниками Ф. А. Васильвим та О. До. Ескз картини Запорожц пишуть листа турецькому султану знаходиться в Третьяковськй галере. Но первой работой, которая вызвала бурную реакцию общественности, была картина «Бурлаки на Волге» (1870–-1873, ГРМ).
«Суть мистецтва поляга в його чарвност. Вн-то i «вдмочив» ядерне задиракувате слвце, що визвало дружнй регт i блискаючими розумними очима, переможно дивиться на товаршв. Куди. Задум грандозний, це подальший розвиток того, що розпочато в Бурлаках на Волз. Вн виступав – за мистецтво, «освчена свтлом розуму». Макушенко, Ф. Красицький, С. Прохоров, .
Важливше й глибше завдання нхто ще з росйських живописцв не брав». Тут там — рухлюдсько маси. Творчсть Рпна називають панорамою росйсько стор друго половини ХХ столття.
Одразу по поверненню у рдний Чугув зявився портрет «Мужичок з боязких». Зявляються його багатофгурн жанров та сторичн композиц, чудов портрети. Перед самим поверненням у Росю Рпн у Парижнаписав картину «Садко» — результат його професйних досягнень глибоких роздумв про призначення художника.
Рпн член групи "передвижникв", товариства молодих художникв, як порвали з академчними канонами стали прибчниками реалстичного напряму (реалзм) в росйському живопис. Це коло самотнього фанатизму експресивно окреслене светотеневыми контрастами (особливо в «Не чекали») найзначнше твр на революцйну тематику. Чугувськ портрети були як би перевркою сил перед роботою над картиною. В итоге получилась картина, в которой мы находим самые разные характеры и типы: в первой четверке –расстрига Канин, послуживший главной моделью Репину, сильный, умный, похожий на «народного философа» в следующей группе – юноша Ларька (выделенный красным пятном рубахи), пытающийся бунтовать, сорвать лямку, как писал о нем Стасов, – воплощение протеста «могучей молодости против безответной покорности возмужалых, сломленных привычкой и временем дикарства геркулесов, шагающих вокруг него, впереди и позади». Отображая одвчну гноблення народу, картина Рпна вдкривала собою серю творв 70—80-х рокв ХХ столття, у яких демократи чески налаштован художники висловлювали сво роздуми про долю зна чении народних мас. Рпн прожив довге життя — 86 рокв. Розквт образотворчого мистецтва в Рос припав на другу половину XIX столття.
Н. Крамський — тод ще зовсм молодий художник а в счн 1864 року був прийнятий в Академю. К концу 70-х –к 80-м годам относятся и основные произведения Репина исторического жанра: «Царевна Софья» (1879, ГТГ), «Иван Грозный и сын его Иван 16 ноября 1581 года» (1885, ГТГ). Але мря про високе мистецтво вабила х у академю мистецтв.
Канин з його «вселенсько мрю» про нший, кращого життя, Ларька з його бурхливим протестом «грек», тужний про вол, — ось головн постат композиц. Здаться, грань, де кнчаться мистецтво, от-от зруйнуться. Батьки не могли допомогти синов, оскльки дуже мали потребу сам.
Тут там – рух людсько маси. Навщо. Не варто днв свох не мг забути багатьох бурлак, вдввши м значитель ное мсце з сторнок свох спогадв у книз «Далеке близьке». Пзнше Яворницький продав його П. М. По розпеченому сонцем пщаному берегу рухаться маса людських тл — це бурлаки. Якщо прийняти як дансть вдношення художника до зображення простору, мру люзорност й матеральност зображення, «ван Грозний» -- досконале створння.
Многие хвалили художника за то, что он не остановился на Бурлаках, а пошёл дальше. Ах, Слобдська Украна, у мене до не все бльша i бльша туга. Композиционный центр картины – кошевой атаман Иван Серко. Клька отступя вд цього ледве бреде виснажений хворий старий, жес тому болсного розпачу стира рукавом пт з чола.
Для Рпна, для його однодумцв, саме розкриття людського типу, як характеру стало естетичною цннстю, «соцальне» – частиною художнього твору. Рпн виконав наказ свого вчителя. Навщо. Cipко користувався повагою i любовю запорожцв.
Тут там головне— народ. Незважаючи на те, що «Протодиякон» — прославлена картина, вона все-таки портрет, але портрет, що вирс до картини, як портрет так званого «Яна Собесського» Рембрандта (насправд автопортрет його) вирс до одн з славнозвсних у свт картин. Для Рпна, для його однодумцв, саме розкриття людського типу, як характеру стало естетичною цннстю, «соцальне» — частиною художнього твору. Чугувськ портрети були як би перевркою сил перед роботою над картиною.
За ддом якось егозливо невпевнено, дрбними кроками йде солдатв у чоботах й картуз. Усмхненого козака у блй шапц позував журналст письменник Гляровський. Псля повернення, за десять з невеликим рокв, Рпн створю кращ сво добутки: «Царвна Софя», «Вдмова вд сповд», «Хресний хд», «Не чекали», «ван Грозний», «Арешт пропагандиста», «Запорожц пишуть листа турецькому султанов» цлу галерею портретв.
Вн продовжував працювати, хоча вже не так нтенсивно, як колись. Рпн не визнавав «мистецтва для мистецтва». Мж учнями були М. Пимоненко, О. Мурашко, . Для цього.
Костомаровим, дала необхiдний iсторико-документальний i натурний матерiал. У нй — тльки передчуття, а небувалеРпн зробитьпсля повернення на Батьквщину. Рожевий каптан царевича, переливаючись фарбами, ся. Рпн зробиввдкриття в живопис — вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу.
Рпн став членом-засновником Сплки захисту памятникв Т. Шевченку, устав яко не було утверджено владою. В Академ Рпн показав видатн успхи й, пдйшовши до дипломно картини «Вдродження дочки ара», уже почав працювати над «Бурлаками на Волз». В первом в упрек Репину можно поставить чрезмерное увлечение костюмами, антуражем, хотя образ самой Софьи, «тигрицы в клетке», неукротимой, как и ее державный брат, очень выразителен. Як був переконаний сам лля походив вн з козацького роду, що носив зросйщене прзвище Рпа. Це портрети видатних украшських дячв – широко вдомий портрет великого Кобзаря – Т. Г. Весь його вигляд сповнений достонства.
Будучи глибоко народним росйським художником, . Яворницькому, який одного разу зачитав, як курйоз, свом гостям, серед яких був. Псля революц лля Рпн не бажав жити в радянськй Рос й залишився у свому матку «Пенати» у Куоккала (Фнляндя), де й помер. Просто ц намагання трактувалися по-рзному.
Третьякову, зараз вн висить у Третьяковськй галере. Укранськ мотиви пронизують життя i творчють. Ю. В Академ Рпн показав видатн успхи й, пдйшовши до дипломно картини «Вдродженнядочки ара», уже почав працювати над «Бурлаками на Волз». Рпн був найбльшим реалстом.
3 яким хвилюванням, милуванням вдзиваться вн про Слобдську Украну i Чугув в лист до Д. В 80-е годы начинается самый плодотворный период его жизни.
з всх картин Рпна глядача, як правило, захоплю й магчно заворожу бльше нших «ван Грозний вбива свого сина». Усюди гра пастозних прозорих шарв фарби. В поисках более типического Репин заменил женскую фигуру мужской. Тльки в Хресному ход всезбльшуться, ста ще значншим. Ц художники прагнули «жити вищими духовними сторонами життя й прагнули служити м». В Рос ж тривалий час цнували за показово-соцальний сюжет.
У творчй спадщин видатних художникв. Створен у той час роботи переконливо говорять про це: пейзажн етюди «Дорога на Монмартр», «Окрана Парижу», «Кнь для збору каменв у Вел», етюди до картини «Паризьке кафе». Это прежде всего «Арест пропагандиста». Але спроба вступити до художню Академю провалилася – адже лля някого поняття не мав про класичний малюнку.
Оригнал листа не збергся, однак у 1870-х роках катеринославським етнографом-любителем Я. П. «Суть мистецтва поляга в його чарвност. На губах стримана, але багатозначна посмшка. Ц портрети зявилися, коли Рпн перебував у свому рдному Чугув. На Заход цю роботу назвали «найсонячншою картиною» Вденсько всесвтньо виставки. Усюди гра пастозних прозорих шарв фарби.
Вони тягнуть баржу. Крамськой незабаром звернув увагу на роботи талановитого юнака якось запросив його в гост. Але глядач про це не дума. Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо. рублв мператор Олександр III.
Создавая ее, Репин ездил на Волгу искал модели исполнял этюды. Cipко користувався повагою i любовю запорожцв. Справжнй селянин.
Рожевий каптан царевича, переливаючись фарбами, ся. Виконав як нхто. Можливо, що, як усякий художник, Рпн трохи соромився жнок, вони сковували його майстернсть, портрети виходили не дуже вдалими.
При всех достоинствах нельзя не признать определенного «педалирования», чрезмерного «пафоса обличения» в этом произведении. На губах стримана, але багатозначна посмшка. Батько художника Юхим Васильович (1804—1894) був у родин старшим з дтей. Рпiн ближче познайомивсяз козацькими старожитностями та архiтектурою, народним побутом. Якщо прийняти як дансть вдношення художника до зображення простору, мру люзорност й матеральност зображення, «ван Грозний» — досконале створння.
У 1863 роц Рпн змг похати до Петербургу. Рпн-демократ був творцем нового мистецтва, службовця нтересам народу. Захдн критики називали його генальним живописцем, зараховували до когорти обраних. Передвижники, прагнучи свою творчстю служити народов, владнували пересувн художн виставки.
Картини художника вдносять до вершин передвижнического мистецтва. У 1880-х рр. Особливо це стало очевидним пiсля знайомства в 1887 роц з Д. I. Незважаючи на те, що «Протодиякон» -- прославлена картина, вона все-таки портрет, але портрет, що вирс до картини, як портрет так званого «Яна Собесського» Рембрандта (насправд автопортрет його) вирс до одн з славнозвсних у свт картин.
Вн народився в славетному мст украшсько Слобожанщини -- Чугув. Вн весь поглинений спогляданням картини. Рожевий каптан царевича, переливаючись фарбами, ся. Тут же, в Чугув Рпн задумав велике полотно «Хресний хд у Курськй губерн».
Вокруг него смех «расходится волнами»: от заразительно хохочущего седоусого казака до улыбающегося молодого красавца. Рпн зробив вдкриття в живопис – вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу. Картина була написана псля подорожей по Волз в 1870 роц.
Здаться, грань, де кнчаться мистецтво, от-от зруйнуться. Чуття генiального художника i людини, що зросла на Укранi, допомогло Рпiну вiдбити в Запорожцях дух нацi, менталiтет. Одразу по поверненню у рдний Чугув зявився портрет Мужичок з боязких. Творчсть Рпна зробило значний вплив на сучасних художникв. Мол, Репин отразил в картине несуществующие историческое событие и из-за этого был проклят.
Чугувськ портрети були як би перевркою сил перед роботою над справжнбою картиною. Силу этого человека я сам испытал, притом, дважды». Пд упливом Крамського Рпн крм обовaposязкових ака демических завдань на сторичн мфологчн теми почав працювати над сюжетами з життя, особливо захопившись на початковому етап портретами рдних близьких.
Важливше й глибше завдання нхто ще з росйських живописцв не брав». Колорит раскрывает общее настроение происходящей сцены. Рпн самовльно скоротив перебування за кордоном, де був у1873—1876, хоча витратив час на вивчення музейних зброк та творв сучасних французьких майстрв. Начебто перед нами в рус вся Рося, весь багатомльйонний росйський народ.
встиг справд багато, як у кльксному, так в яксному сенс. Где тут писать, голова кругом идет от их гаму и шуму. Про велико скорботи, выливающейся в тужливо бурлацкой песне-стоне, розповв у свому врш «Роздуми у парадного пдaposзду» Некрасов (1858). В Академ Рпн показав видатн успхи й, пдйшовши до дипломно картини «Вдродження дочки ара», уже почав працювати над «Бурлаками на Волз». Рпн намалював аквареллю «Прометея» з поеми Шевченка «Кавказ».
У 1982 роц «Пенати» вдбудовано й вдкрито як «Музей-маток. Ю. Рпна». Це, по сут, портрет-картина. Судорожна хватка царя вана, його кист рук, його божевльн оч й погляд гаснучого царевича -вражають.
кожнийзображений у картин — особистсть, кожний зображений — людина. От поради вана Крамського молодому Рпну: «Якщо ви хочете служити суспльству, ви повинн знати й розумти його у всх нтересах у всх його проявах». Рпн в дитинств дуже захоплювався вирзуванням з паперу конячок, яких приклеював до шибки, викликаючи простодушн захвати глядачв. Яворницкий (Эварницкий), послуживший моделью для писаря, много помог художнику в сборе материала. У нй – тльки передчуття, а небувале Рпн зробить псля повернення на Батьквщину. На церковних замовленнях вн збрав сто рублв в 1863 роц вдправився в Петербург.
Скептики связывают эти факты с тем, что картина очень реалистично написана. Але Рпн створю на баз численних натурних етюдв в основному написаних пд час подорож по Волз з художником Ф. А. Васильвим в 1870 роц – картину, яка, вдразу зробивши молодого майстер знаменитстю, виклика сенсацю. Псля повернення, за десять з невеликим рокв, Рпн створю кращ сво добутки: «Царвна Софя», «Вдмова вд сповд», «Хресний хд», «Не чекали», «ван Грозний», «Арешт пропагандиста», «Запорожц пишуть листа турецькому султанов» цлу галерею портретв. Первый факт.
Одной из самых значительных полотен на эту тему является Не ждали. Четче определил взаимоотношения входящего и сидящих в комнате: навстречу встает старуха, ликует мальчик, дождавшийся отца, в то время как девочка, не узнавая, не помня этого человека, смотрит исподлобья. Крамського, В. Маковського, . Вн народився в славетному мст украшсько Слобожанщини — Чугув. Людина велико мужност, яка зумла згуртувати людей i в чисельних битвах, якими вн керував, i в мирному повсякденному житт в Ciч.
Вершин свтового мистецтва досягла творчсть лл Рпна. На время Репин перестал творить и впал в депрессию. У нй – тльки передчуття, а небувале Рпн зробить псля повернення на Батьквщину.
Чи можна стосовно ц картини не роздляти почуття захвату. Перед самим поверненням у Росю Рпн у Париж написав картину «Садко» – результат його професйних досягнень глибоких роздумв про призначення художника. Багато хто, маючи нш художн уявлення, не ставлять за зразок.
Репин и И. Н. Костомаровим, дала необхiдний iсторико-документальний i натурний матерiал. Рпн — один з найбльших у свтовому мистецтв майстрв портретного живопису. Це —ван Сipко, який був на той час кошовим отаманом ЗапорзькоCiч. Знову тамниця народного буття незбагненнсть його прагнень. Настоящая «симфония смеха», гимн свободолюбию, находчивости, братству запорожцев –историческое полотно 1891 г. «Запорожцы пишут письмо турецкому султану» (ГРМ).
Шульга, Ф. Чуприненко та нш. Одной из вершин творчества мастера и русской живописи II-й половины ХIХ века стало полотно «Крестный ход в Курской губернии», написанное Репиным по живым наблюдениям с натуры. Рпн особливо високо цнив саме цей рембрандтовьский шедевр навряд чи можна сумнватися в тому, що «Ян Собесський» пдказав художников й загальну концепцю «Протодиякона»: не тльки такий же посох у руц, але й вся жирна кладка живопису -- трактування фону, рук самого обличчя -- говорять про те, що лтн вдвдування Рпним Ермтажу не пройшли даром для його чугувського пероду. Для Рпна, для його однодумцв, саме розкриття людського типу, як характеру стало естетичною цннстю, «соцальне» — частиною художнього твору.
3 яким хвилюванням, милуванням вдзиваться вн про Слобдську Украну iЧугув в лист до Д. Три роки перебування в тал й Франц для нього не минули дарма. (Заметим, что первый вариант композиции 1880г.
А захват i повага, що вiн вiдчував до цього лицарського народного ордену, втiлились в оригiнальнiй багатофiгурнiй композицi — виявi сутi запорозько вольницi. Яворницького – писар, а за отамана Срка – самого кивського генерал-губернатора М. Народився в см вйськового поселенця.
На ворогв завжди наганяв страху. Чортовський народ. Задум грандозний, це подальший розвиток того, що розпочато в «Бурлаках на Волз». Куликова. Тльки в «Хресному ход» усе укрупнються, ста ще значншим. Знову тамниця народного буття його нерозгадансть устремлнь.
Але глядач про це не дума. Рпн особливо високо цнив саме цей рембрандтовьский шедевр навряд чи можна сумнватися в тому, що «Ян Собесський» пдказав художников й загальну концепцю«Протодиякона»: не тлькитакий же посох у руц, але й вся жирна кладка живопису — трактування фону, рук самого обличчя — говорять про те, що лтн вдвдування Рпним Ермтажу не пройшли даром для його чугувського пероду. Рпн лля Юхимович (1844-1930 рр. ), росйський художникь. Но не это главное.
з всх картин Рпна глядача, як правило, захоплю й магчно заворожу бльше нших «ван Грозний вбива свого сина». Навщо. Вн слухав думи народних спвакв-бандуриств про Запорзьку Ciч, зробив багато замальовок i етюдв з типових представникв козацтва, зi збро характерно для козацтва, одягу i рзних речей, як збереглися в музеях.
Здесь изображён революционер, который наконец вернулся домой из ссылки. Рпн чуйно й жадбно вловлював у мистецтв Франц все, що йому було необхдно. Однак хотлося йому зовсм ншого. Бруни отзывался о ней как о «величайшей профанации искусства». Вони тягнуть баржу. Живопись Репина очень свободная, широкая, темпераментная, сочная (чего нельзя сказать о «Бурлаках»), но неуловимо меняющаяся в зависимости от портретируемой модели.
Весь його вигляд сповнений достонства. Укранськ мотиви пронизують життя i творчють. Ю. Крамського, В. Маковського, . Рпн створив портретну галерею свох сучасникв: портрети В. В. Стасова (1873 р. ), М. П. Мусоргського (1881 р. ), ЛН. Каждый персонаж переживает что-то своё.
Вершин свтового мистецтва досягла творчсть лл Рпна. Рпн зробив вдкриття в живопис – вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу. Мж учнями були М. Пимоненко, О. Мурашко, .
В центр зображений писар, який сидить за столом i старанно виводить гусячим пером слова листа до турецького султана Магомета IV. Це — ван Сipко, який був на той час кошовим отаманом Запорзько Ciч. Авторське вдношення начебто вдсутн, автор нчого не навязу.
После долгой и упорной работы по поиску нужного композиционного и смыслового решения, разработке образов в этюдах Репин написал большую многофигурную композицию, показав торжественное шествие сотен людей всех возрастов и званий, простонародья и «благородных», штатских и военных, мирян и духовенства, проникнутых общим воодушевлением. Останн 30 рокв життя Рпн прожив у Фнлянд, у свой садиб Пенати в Куоккал. Рпн зробив вдкриття в живопис — вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу. Вн передав вдомому сторику Д.
На зароблен 100 рублв двадцятилтнм юнаком подався до диного в Росйськй мпер закладу де навчали художникв 151 Петербурзько Академ Мистецтв. Проте з Украною лля Рпн був повязаний не тльки походженням, але й чуттво. Народився лля Юхимович Рпн 24 липня (5 серпня) 1844 в невеликому мстечку Чугув на Харквщин, яке у той час було вйськовим поселенням, у родин вйськового поселянина-колонста Юхима Рпна. Образ Соф не вльний вд театрально афектац душевних рухв. Вн намагався бути щирим у житт й творчост.
Peпн працював надцю картиною бльше дванадцяти рокв. 3 яким хвилюванням, милуванням вдзиваться вн про Слобдську Украну i Чугув в лист до Д. Вона занадто жива, занадто складна для словесних визначень. На ворогв завжди наганяв страху. Збергаться вн зараз у Харквському художньому музе.
Макушенко, Ф. У нй — тльки передчуття, а небувале Рпн зробить псля повернення на Батьквщину. Вн здйснив подорож по мсцям, як звязан з подвигами i життям запорожцв — Нкополь, Чертомлин, Грушевку, Покровське, Днпровськ пороги i збрав багатий матерал для картини. Три роки перебування в тал й Франц для нього не минули дарма.
Вона розбита Рпним втрич групи, кожна з яких ма свом смисловим цент ром. «Ян Собесський» був тльки трамплном, з якого Рпн зробив свй дивний стрибок у живопис, який настльки переполошив всх художникв, який схвилював росйське та укранське культурне суспльство кнця 70-х початку 80-х рокв ХХ ст. Этот мужчина слыл в городе колдуном. По розпеченому сонцем пщаному берегу рухаться маса людських тл -- це бурлаки. Роль «Запорожцiв» у творчiй спадщинi Рпiна оцiнив Стасов — ще в ескiзi вiн вiдчув х значущiсть як "найвищого творння", порiвнявши з «Нiчним дозором» Рембрандта. Згдно з метричними книгами, вн помер 1830-х роках, псля чого вс господарськ турботи лягли на плеч його дружини Натал Ттовни Рпно.
Ну i народець. «Хресний хд» – один з центральних добуткв у творчост Рпна. Рпн створив портретну галерею свох сучасникв: портрети В. В. Стасова (1873 р. ), М. П. Мусоргського (1881 р. ), ЛН. Авторське вдношення начебто вдсутн, автор нчого не навязу. Ця картина говорить тльки про те, що художников вже пд силу робити небувале.
Тим не менш, вн дуже багато працю, малюючи вуличн сцени, безлч етюдв в паризьких передмстях, пише портрети викону картину великого формату «Паризьке кафе». Дн сумнвв хитань, дн болсних прогулянок по Ермтажу, з метою вийти з творчого тупика, у який Рпн потрапив псля «Бурлакв», безвсти минули. Виконав як нхто. Чикаленко й багато нших. Навчальних предметв у нй було небагато: чистописання, арифметика та Закон Божий.
Це зроблено майстерно. Ця картина говорить тльки про те, що художников вже пд силуробитинебувале. За пзншими оцнками найцкавшими були етюди Монмартру та Веля. Художнику вдаться створити вдчуття д, яка немов вдбуваться на очах глядача. У свтовому мистецтв важко поставити щось поруч по сил впливу.
Дружнми стосунками був повязаний з М. Ге, М. Кропивницьким, М. Мурашком, А. Праховим, Д. Яворницьким, який, зокрема, надав велику допомогу художников у збиранн матералу для картини»Запорожц пишуть листа турецькому султанов» (1878—1891, варант збергаться у Харквському музе образотворчого мистецтва, 1880—1891). Художник зацкавився сюжетом, в 1880 роц почав першу серю етюдв. Багато хто, маючи нш художн уявлення, не ставлять за зразок. Вона занадто жива, занадто складна для словесних визначень. Коли лля Юхимович писав картину «Бурлаки на Волз», то переймався, швидше, творчими, технчними проблемами. Перед нами – низка персонажв, кожен з яких – самостйна портретна ндивдуальнсть.
з всх картин Рпна глядача захоплю «ван Грозний вбива свого сина». Шевченку (туш) Прометей за одноменною поемою Т. Г. Сюжет ц картини виник раптово. встиг справд багато, як у кльксному, так в яксному сенс. Тим не менш, доля полотна склалася вдало.
Картини «Не чекали» «ван Грозний вбива свого сина» – розквт творчост художника. автор стверджу себе як майстер величезного дапазону. У 1982 роц «Пенати» вдбудовано й вдкрито як «Музей-маток. Ю. Рпна». Вони тягнуть баржу. Задум грандозний, це подальший розвиток того, що розпочатов «Бурлаках на Волз».
Вн народився в славетному мст украшсько Слобожанщини — Чугув. Глядач весь поглинений спогляданням картини. Юрба здаться нескнченною, не видно ан початку, ан кнця. Однако позже Илья Ефимович научился писать картины левой рукой. Серед моделей, позувало Рпну для картини, багато вдомих особистостей.
Юрба здаться нескнченною, не видно ан початку, ан кнця. «Ах, Слобдська Украна, у мене до невсе бльшаiбльшатуга. Рпну вдалося поднати умовнсть картинно форми з дивовижною натурно переконливстю. Це насамперед скажений темперамент його нового живопису, що вперше позначився саме тут.
Образотворче мистецтво не залишилося осторонь вд процесв, що торкнулися суспльну свдомсть. Вс недолки, все можна пробачити художнику, якщо його творння зачарову». Багалею у 1907 роц. Захдн критики називали його генальним живописцем, зараховували до когорти обраних.
Художник зобразив революцонера, вернувся в рдний дм з заслання. кожний зображений у картин – особистсть, кожний зображений – людина. Але перш нж в 1873 роц художник виде з Рос, вн випробу свй перший справжнй успх, повязаний з появою на виставц в березн 1873 року картини «Бурлаки на Волз». Невдомо з яких причин портрети чоловкв вдавалися Рпну набагато краще жночих., "Не чекали", 1884-1888 рр. ). «Рассказать» о них – в этом Репин видел гражданский долг художника. После этого иконописца отправили в психиатрическую лечебницу.
По розпеченому сонцем пщаному берегу рухаться маса людських тл – це бурлаки. ".
Согласно мистической версии, рука художника перестала действовать после того, как он написал картину «Иоанн Грозный и его сын Иван» в 1885 году. Навщо. Перед самим поверненням у Росю Рпн у Париж написав картину «Садко» — результат його професйних досягнень глибоких роздумв про призначення художника.
1855 року батьки вддали одинадцятирчного ллю на навчання в школу топографв— ця спецальнсть, повязана з знмальними та креслярськими роботами, вважалась у Чугув престижною. Зокрема, для центральних персонажв художник вибрав Д. Гостре почуття сучасност визначальним початком у творчост Рпна. Навщо.
Шевченка проект памятника Т. Г. Ц слова лл Рпна повною мрою стосуються його самого.
У 1880-х рр. Перебування закордоном За конкурсне полотно «Христос воскреша дочку ара» Рпн отримав право на шестирчне перебування за кордоном як академчний пенсонер, за державний рахунок. Полотно Рпна «Бурлаки на Волз» користувалося свого часу найбльшо попов лярностью, бо вона глибш й повнше нших творв розкривало вс труднощ бурлацкой життя, малювала бурлак людьми, з значними й з яскраво ндивдуальними характерами, обличало жорстоку несправедливсть гноблення народу. Софья цкавила Рпна як людина сильного, неприборкного характеру.
Вн намагався бути щирим у житт й творчост. Так само стотну роль вдгра й колорит. М. Бунакова. Ковалевського, А. До.
«Хресний хд» -- один з центральних добуткв у творчост Рпна. Вже тут, набагато ранше появи перших портретв людей з народного середовища («Мужичок з боязких», «Мужик з поганим оком», 1877), проявилася чудова здатнсть Рпна вдтворювати людей майже дотикально конкретнстю, гостро схоплюючи всю неповторнсть х характеру разом з тим вловлюючи у яких загальн ознаки певного типу. У нй — тльки передчуття, а небувале Рпн зробить псля повернення на Батьквщину.
И это синтетическое решение позволяет показать частный эпизод жизни как серьезную социальную проблему. Поруч «грек», який похмуро викону сво роботи, спрямовуючи вдалину тужний погляд. Ус особи бурлак ясно читаються, не загороджуючи одне одного.
Вони тягнуть баржу. Рпн. Вчився в Петербурз в Малювальнй школ Суспльства заохочення художникв.
Картини «Не чекали» «ван Грозний вбива свого сина» — розквт творчост художника. разом з ншими генями вн по праву царю на олмп образотворчого мистецтва свту. На деяких творах Рпна помтний вплив мпресонзму й символзму. Розглядати з близька -- щира насолода.
Але вона мстить також тематику укрансько культури, стор, народного життя та побуту. Рпн прожив довге життя — 86 рокв. Для Рпна, для його однодумцв, саме розкриття людського типу, як характеру стало естетичною цннстю, «соцальне» — частиною художнього твору.
Надзвичайно важливу частину рпнського спадщини складають його портрети. Майже три роки смя Рпних прожила в Париж. На обличч та у власних очах — вираз просто душия, доброти, суму.
«Я подцепил в селе проклятую лихорадку», – жаловался Репин друзьям, – «Возможно, моя болезнь связана с этим колдуном. «До 1859 року мр мо про Петербург, — пише Рпн, — ставали вс невдступнше аби добратися побачити Академю витвок». Народився Рпн в 1844 року у Чугув (в Укран) у нй вйськового селянина. У 1922-25 вн пише навряд чи не кращу з свох релгйних картин, Голгофу (Музей мистецтв, Прнстон, США), що проймм безпросвтним трагзмом.
Псля повернення, за десятьз невеликим рокв, Рпн створю кращ сво добутки: «Царвна Софя», «Вдмовавд сповд», «Хреснийхд», «Не чекали», «ван Грозний», «Арешт пропагандиста», «Запорожц пишуть листа турецькому султанов» цлу галерею портретв. Для Рпна, для його однодумцв, саме розкриття людського типу, як характеру стало естетичною цннстю, «соцальне» -- частиною художнього твору. Укранське образотворче мистецтво ХХ -- початку ХХ ст.
Народився Рпн в 1844 роц в Чугув (на Укран) в см вйськового поселянина. Юрба здаться нескнченною, не видно н початку, н кнця. Картини, опис х все частше зустрчаться в перодичнй прес. Пятый факт. " Ну i народець.
У творчй спадщин видатних художникв. В. В. Стасов говорив, що Рпн-Портретист вдрзняться вд всх нших майстрв портрета тим, що «з зухвалстю смливого починателя спробував у деяких свох портретах те, чого нколи нхто й нде, здаться, ще не пробував: це зобразити творчу й працюючу, усередин голови, думку велико людини». За легендою, лист було написано в 1676 р. кошовим отаманом ваном Срком «з усм кошем Запорозьким» у вдповдь на ультиматум султана Османсько мпер Мехмеда (Мухаммеда) IV. Уже на живопис «врея на молитв» портрета Овденко лежала печатка луврських прогулянок Рпна в «Протодиякон», крм впливу Рембрандта, що позначився колись й на мнатюрному портрет матер 1872 р., ми бачимо щось таке, чого ранше в Рпна не було й що вдтепер зявиться характерною рисою його мальовничо манери. В бытовой живописи Репиным создано монументальное полотно «Крестный ход в Курской губернии» (1880–1883, ГТГ).
Перед самим поверненням у Росю Рпн у Париж написав картину «Садко» — результат його професйних досягнень глибоких роздумв про призначення художника. Хоча, за великим рахунком, Рпну пробачати не було чого. Глядач весь поглинений спогляданням картини. Картини Не чекали ван Грозний вбива свого сина – розквт творчост художника. В конце 1870-х годов Репин начал работать над картиной из истории Запорожской Сечи середины ХVII века – «Запорожцы пишут письмо турецкому султану». М., Л., 1949.
Тут там головне – народ. Псля гучного успху на деклькох виставках в Рос та за кордоном (Чикаго, Будапешт, Мюнхен, Стокгольм) картину в 1892 роц купив за 35 тис. Сам художник говорил, что написал картину под впечатлением событий 1881 г. («Кровавая полоса прошла через этот год» – Репин подразумевал казнь народовольцев, а не цареубийство). Вона справила сильне враження на громадськсть. Начебто перед нами в рус вся Рося, весь багатомльйонний росйський народ. На ворогв завжди наганяв страху.
Чи можна стосовно ц картини не роздляти почуття захвату. У свтовому мистецтв важко поставити щось поруч по сил впливу. Лише в1913 роц цей шедевр змогли побачити глядач. Особливо багато статей про «Бурлаки на Волз».
Ц художники прагнули «жити вищими духовними сторонами життя й прагнули служити м». Новицьким була знайдена копя, зроблена у XVIII столтт. Багато живописних i графчних творв художника присвячен Укран.
Виконав як нхто. Так срав нения можуть зародитися лише у ум стинного демократа. Ну i народець. Рпн не стльки розумом, скльки свом талантом, нтуцю вдчував селянина, простого мужика. Костомаровим, дала необхiдний iсторико-документальний i натурний матерiал. Вн мав властиво глибоке насичення стота предметв явищ.
В Академ Рпн показав видатн успхи й, пдйшовши до дипломно картини «Вдродження дочки ара», уже почав працювати над «Бурлаками на Волз». Рпн зробив вдкриття в живопис — вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу. Чуковський). Жива, трепетна переконливсть образу, часом доходить до натуралзму (як в портрет Мусоргського, де великий композитор представлений важко хворим), досяга особливо задушевност в камерних портретах майстра («Графиня Луза Мерс дАржанто», 1890, Третьяковська галерея) портретах рдних По розпеченому сонцем пщаному берегурухаться маса людських тл — це бурлаки. Усюди гра пастозних прозорих шарв фарби.
Такого образу в росйському мистецтв ще не було. Сьогодн його полотна прикрашають найвдомш музе свту.
Розташована майже у центр полотна, вона без роздльно приверта до соб увагу глядача. Здаться, вся Рося та частина Украни постала в обличчях. Якщо прийняти як дансть вдношення художника до зображення простору, мру люзорност й матеральност зображення, «ван Грозний» — досконале створння.
«Хресний хд» — один з центральних добуткв у творчост Рпна. Задум грандозний, це подальший розвиток того, що розпочато в «Бурлаках на Волз». Юрба здаться нескнченною, не видно ан початку, ан кнця. В. В. Стасов говорив, що Рпн-Портретист вдрзняться вд всх нших майстрв портрета тим, що «з зухвалстю смливого починателя спробував у деяких свох портретах те, чого нколи нхто й нде, здаться, ще не пробував: це зобразити творчу й працюючу, усередин голови, думку велико людини». Але мря про високе мистецтво вабила його в Академю витвок.
Недаром про них Гоголь писал, все это правда. Целый ряд картин Репина конца 70–80-х годов написан на историко-революционную тему. Укранське образотворче мистецтво ХХ — початку ХХ ст. Куди. У картинах «Вдмова вд сповд» (1879-85), «Не чекали» (1884), «Арешт пропагандиста», 1880-92 тема ця втлена з небаченою масштабнстю смливстю. Айвазовського, . Рпна й нших чимало пейзажних, побутових портретних полотен з укрансько тематикою. «Хреснийхд» — один з центральних добуткву творчост Рпна.
Здесь в высшей степени выразилось режиссерское мастерство художника. Вн народився в славетному мст украшсько Слобожанщини — Чугув. изображал революционера, еще окруженного единомышленниками.
Вона написана в двох варантах: один знаходиться в Державному Росйському музе в Санкт-Петербурз (1891 р. ), а другий – в Харьквському художньому музе (1896 р. ). Знову тамниця народного буття його нерозгадансть устремлнь. Вн створю чудов, гострохарактерн типажн композиц («Мужичок з боязких»), 1877.
Це був свордний протест, спрямований проти деспотизму. Перш роки учення були для Рпна дуже важкими. До друзв лл Рпна належали укранськ дяч: М. Кропивницький, М. Мурашко, Д. Яворницький, . На ворогв завжди наганяв страху. Вн випробовував крайню нужду згодом так згадував про цей час: «Аби не загинути з голоду, я кидався на всяку роботу — фарбував на будинках залзн дахи, фарбував екпаж навть залзн вдра». Це -- ван Сipко, який був на той час кошовим отаманом Запорзько Ciч.
Як врно вдзначив. Рпн виконав наказ свого вчителя. Тут там — рух людсько маси. Тут там -- рух людсько маси. Прогов, М. П. Мусоргський, 1881 П. А. Стрепетова, 1882 все – там же портрети Л. Н. Толстого, написан пд час перебування художника в Яснй полян в 1891 пзнше), рацозн свтськ однофгурн (Баронесса В. И. кськуль фон Гильдебрандт, 1889, там же) ефектн багатофгурн портрети (Словянськ композитори, 1871-72, Московська консерваторя Урочисте засдання Державно Ради, 1901-03, спльно з Б. М. Кустодвим., Не чекали, 1884-1888 рр. ).
Перед нами жива людина, з дуже складним характером важко зясовною психологю. Знову тамниця народного буття незбагненнсть його прагнень.
Яворницьким – земляком художника, знавцем iсторi запорозького козацтва. Я почав навть писати сво враження з дитинства: в час укранського вйськового поселения i в жовтн навть був в Чугув Я не уявляв, що Чугув такий красивий. Творчсть Рпна називають панорамою росйсько стор друго половини ХХ столття.
Проте «ван Грозний» пддався нападкам консервативно налаштовано частини росйського суспльства. Там он написал картину «Мужик с дурным глазом». Шевченка (акварель) етюд картини Укранська селянка (олвець) Запорожець за Дунаем (офорт) Чорноморська вольниця. Багалею у 1907 роц. В Рос ж тривалий час цнували за показово-соцальний сюжет. Це — ван Сipко, який був на той час кошовим отаманом Запорзько Ciч. Це нове поляга не тльки в небаченй до того чисто рпнськй тематиц, що вдкриваться «Протодияконом», але й у самому живопис, його установках характер.
Чугувськ портрети були як би перевркою сил перед роботою над справжнбою картиною. «ван Грозний син його ван». Широко вдомим ста мя – лля Рпн. С. 126).
Рожевий каптан царевича, переливаючись фарбами, ся. Чортовський народ. Этот мужчина слыл в городе колдуном. На початку 1830-х рокв дочка Бочарових Тетяна Степанвна (1811—1880) вийшла замж за Юхима Васильовича. На Заход цю роботу назвали «найсонячншою картиною» Вденсько всесвтньо виставки. Барвиста кладка Рпна вдрзняться тут небаченою колись щльнстю й упевненстю. Полотно Рпна «Бурлаки на Волз», экспонированное на академ ческой виставц 1873 року, стала подю життя. У полотн «Хресний хд в Курськй губерн» художник створив справжню енциклопедю росйського життя псляреформено епохи.
Вчився в Петербурз в Малювальнй школ Суспльства заохочення художникв. У 1863 роц деяк випускники Академ вдмовилися створювати програмн картини. Добре вдом картини ван Грозний син його ван (1885 р. ) Запоржц пишуть лист турецькому султанов (1891 р. ). Рпн намалював аквареллю «Прометея» з поеми Шевченко «Кавказ».
Чугувськпортрети були як би перевркою силперед роботою над картиною. Вс недолки, все можна пробачити художнику, якщо його творння зачарову». От поради вана Крамського молодому Рпну: «Якщо ви хочете служити суспльству, ви повинн знати й розумти його у всх нтересах у всх його проявах».
Хоча, за великим рахунком, Рпну пробачати не було чого. У нй поднувалися владолюбство, державний розум, культура в той же час «мужицька» грубсть. з всх картин Рпна глядача захоплю ван Грозний вбива свого сина. Основний (можна сказати, класичний) варант картини був завершений в 1891 роц.
Крамськой говорив, що новий Рпн пише немов у якйсь лют й що нкому з росйських художникв не написати так, як написаний «Протодиякон». Начебто перед нами в русвся Рося, весь багатомльйонний росйський народ. Саврасов, У. У. Верещагн. Н. Крамськой. Як педагог критик вн написав книгу «Далеке близьке» (1953). Вн слухав «думи» народних спвакв-бандуриств про Запорзьку Ciч, зробив багато замальовок iетюдв з типових представникв козацтва, зiзбро характерно для козацтва, одягу iрзних речей, як збереглися в музеях.
Cipко користувався повагою i любовю запорожцв. Работа над «Запорожцами» была начата еще в 1880 г., когда Репин в первый раз совершил поездку в Запорожье, после которой писал Стасову: «. Поздка 1880 року на мiсця колишньо Запорозько Сiчi за маршрутом, розробленим iсториком М. I.
Вони тягнуть баржу. Судорожна хватка царя вана, його кист рук, його божевльн оч й погляд гаснучого царевича -- потрясають. Шульга, Ф. Чуприненко та нш.
Коли ж йому подарували фарби, то нчим ншим, окрм малювання, вн бльше вже не мг займатися. Чикаленко й багато нших. Початков ху дожественные навички Рпн одержав у школ вйськових топографв й у мас терской мсцевого живописця. Пзнше звертаться до сторично тематики.
Куди. Картини його немов втлювалися в свордну художню лтопис дано епохи. Уже на живопис «врея на молитв» портрета Овденко лежала печатка луврських прогулянок Рпна в «Протодиякон», крм впливу Рембрандта, що позначився колись й на мнатюрному портрет матер 1872 р., ми бачимо щось таке, чого ранше в Рпна не було й що вдтепер зявиться характерною рисою його мальовничо манери. Тут там головне – народ.
Багалею у 1907 роц. На передньому план -- змятий килим, написаний вртуозно --кожний мазок ляга точно на сво мсце. Драгомирова.
Незважаючи на запрошення на самому високому офцйному рвн (лист К. Е. Ворошилова, 1926) Рпн в результат так не повертаться на Батьквщину, хоч дару в радянськ музе сво картини, пдтриму звязки з учнями друзями (такими, як. Задум грандозний, це подальший розвиток того, що розпочато в «Бурлаках на Волз». Для звту передав у академю полотно казково-театрального характеру «Садко у пдводному царств» (1876). При цьому опрацьован були совершенно вс детал. Важливше й глибше завдання нхто ще з росйських живописцв не брав». Ця картина говоритьтльки про те, що художниковвже пд силуробитинебувале.
Але глядач про це не дума. Перегруженность сказалась даже в названии произведения: «Царевна Софья Алексеевна через год после заключения в Новодевичьем монастыре, во время казни стрельцов и пытки всей ее прислуги в 1698 году». Все це займа велику частину у творчому доробку митця. Костомаровим, дала необхiдний iсторико-документальний i натурний матерiал. Чортовський народ.
Мамонтова, де почув лист запорожцв турецькому султану. Творчсть Рпна зробило значний вплив на сучасних художникв. От поради вана Крамського молодому Рпну: «Якщо ви хочете служити суспльству, ви повинн знати й розумти його у всх нтересах у всх його проявах». Чи можна стосовно ц картини не роздляти почуття захвату. Коли й подарували фарби, то нчим дру гим, крм малювання, вн вже було займатися.
Хресний хд – один з центральних добуткв у творчост Рпна. Кожна деталь картини написана легко, без жодного виправлення. Нет, кажется, жанра, в котором бы он не заявил о себе: портреты, портреты-типы, портреты-картины, стоит вспомнить только образ дьякона Ивана Уланова из родного села Чугуево, которого мастер, обесмертил в своем «Протодьяконе» (1877, ГТГ) и о котором писал: «ничего духовного –весь он плоть и кровь, лупоглазие, зев и рев. » (И. Е. Значний внесок у сторю росйсько культури внс художник лля Юхимович Рпн.
Чертовский народ. Вн весь поглинений спогляданням картини. Перший закнчений ескз олю зявився в 1887 роц. Переписка. Вони тягнуть баржу. Розглядати з близька — щира насолода.
Багалея й багато нших. Укранськ мотиви пронизують життя iтворчють. Ю.
Вкраплен в загальний чорно-коричневий фон процес, вони створюють враження строкатост барвистост, не порушуючи дност, в той же час допомагають художников акцентувати увагу глядача на вузлових моментах композиц, видлити провдн образи (помщика, диякона, урядника з нагайкою, мандрвникв нших). Затем в 1863 г. поступил в Петербургскую Академию и в 1872 г. завершил обучение в ней дипломной работой «Воскрешение дочери Иаира», за которую получил Большую золотую медаль. овернення з пенсонерського вдрядження. Рпн лля Юхимович (1844-1930 рр. ), росйський художникь. Каждый персонаж несет свою смысловую и пластическую нагрузку.
Рпiн ближче познайомився з козацькими старожитностями та архiтектурою, народним побутом. Рпн особливо високо цнив саме цей рембрандтовьский шедевр навряд чи можна сумнватися в тому, що «Ян Собесський» пдказав художников й загальну концепцю «Протодиякона»: не тльки такий же посох у руц, але й вся жирна кладка живопису — трактування фону, рук самого обличчя — говорять про те, що лтн вдвдування Рпним Ермтажу не пройшли даром для його чугувського пероду. Невдомо з яких причин портрети чоловкв вдавалися Рпну набагато краще жночих. Рожевий каптан царевича, переливаючись фарбами, ся.
Краще, нж будь-хто з його художникв-сучасникв показавши вибухонебезпечний виворт мпер, Репн барвисто живопису парадний фасад (Прийом волостних старшин Олександром III, 1885, там же деклька портретв Миколи II, 1890-е гг). Картини «Не чекали» «ван Грозний вбива свого сина» — розквт творчост художника. Крамской. Показуючи неймоврних зусиль людей, виконуючих «службу скотинную» (за словами Стасова), Рпн основну увагу придля раск рытию характерв бурлак та його переживань. Хд замика понуро гнтюче плетущийся бурлака, няк не передвигающий неслухнян ноги. лля Юхимович називав Шевченка «апостолом свободи» власноруч виконав клька ескзв для проекту памятника. Там он написал картину «Мужик с дурным глазом».
Як педагог критик вн написав книгу «Далеке близьке» (1953). С. Кулковим, – Росйський музей). кожнийзображений у картин — особистсть, кожний зображений — людина. Це весел, нестримн танц селян, народна завзятсть у картин «Вечорниц», соцальн контрасти, глибок протирччя, зображен в композиц «Хресний хд в Курськй губерн». «Багато з39явилося картин у ту збуджену пору: вони хвилювали суспльство й направляли його на шлях людяност» (Рпн). У Чугув Рпним написаний «Протодиякон», яким захоплювався сам Мусоргський. Продовженням цього ряду образв став «Селянський хд у Курськй губерн».
Куди. Винятком Ларька у свой ярко-розовой сорочц. Псля 1880 року Рпн займався неквапливою та тривало серю ескзв пдбором моделей. После этого иконописца отправили в психиатрическую лечебницу. Рпн виконав наказ свого вчителя.
В Академ Рпн показав видатн успхи й, пдйшовши до дипломно картини «Вдродженнядочки ара», уже почав працювати над «Бурлаками на Волз». "Ах, Слобдська Украна, у мене до не все бльшаi бльша туга. Над нею Рпн впритул працював три роки, наполегливо шукаючи найбльш виразну композицю вражаючий типаж.
Укранськ мотиви пронизують життя i творчють. Ю. У нй -- тльки передчуття, а небувале Рпн зробить псля повернення на Батьквщину.
Рпн -- один з найбльших у свтовому мистецтв майстрв портретного живопису. Для цього. Вже релгйн картини, виконан по академчних програмах (ов його друз, 1869 Воскреснню дочки ара, 1871 обидв – Росйський музей) виявляють дивний дар художньо-психологчно концентрац, умння пдкорити вс компоненти образу – уроки старих майстрв, малюнок, колр, композицю – загальнй драматичнй задач. Досить сказати, що «Протодиякон» — перший справжнй Рпн, Рпн майбутнх картин.
На деяких творах Рпна помтний вплив мпресонзму й символзму. Изменив композицию, Репин выразил смену настроения, отражающую общие процессы народнического движения 70-х и 90-х годов. ) Затем «Отказ от исповеди» (1879–1885) и, наконец, знаменитая картина «Не ждали» (1884–1888, все – ГТГ). Перед нами саме життя в надзвичайнй його складност. встиг справд багато, як у кльксному, так в яксному сенс.
У творчй спадщин видатних художникв. Рпн задумав написати велике полотно «Бур лаки на Волз». Peпна. Крамским «Петербурзьку артль художникв». Мака ровым в поздку до Волз влтку 1870 року, Рпн порина у самсньке пекло народно життя. Н. Крамський, «Софя справля враження замкнутого в залзну клтку тигра, що совершенно вдповда стор». Peпна.
Ц слова лл Рпна повною мрою стосуються його самого. Одним з найбльш примтних явищ в росйськй образотворчому мистецтв стали його «Бурлаки на Волз». Клька разв приздив в Украну.
разом з ншими генями вн по праву царю на олмп образотворчого мистецтва свту. М. Крамського У. У. Стасова — визнаних вождв нового, демократи ческого мистецтва. Знову тамниця народного буття його нерозгадансть устремлнь. Майже кожний з портретв Рпна сучасники сприймали як подю.
Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо. Вершиной демократического реализма в русской живописи второй половины XIX в. справедливо считается творчество Репина. Илья Ефимович Репин (1844–1930) родился на Украине, в Харьковской губернии, у украинских иконописцев познакомился с начальными навыками ремесла. У свтовому мистецтв важко поставити щось поруч по сил впливу. Нескнченна розматсть характерв типажв.
Але рч над бдност фантаз художника, суть у тому, що за характером свого обдарування не мг писати «вд», по уяв, було захопитися вигаданим – лише многокрасочная життя, яскрав под та людськ характери породжували у ньому творче горння. Ц художники прагнули «жити вищими духовними сторонами життя й прагнули служити м». Багалею у 1907 роц. Стосовно укранських персонажв, то в свох портретах Рпн зобразив як визначних дячв укрансько культури, таких як Т. Г. Шевченко, Д. Багалй, Я. Мурашко, так простих селян, як стали прототипами наприклад в портретах «Мужик лихий на оч» та «Мужичок з боязких». Все це займа велику частину у творчому доробку митця.
Рпн зробив вдкриття в живопис -- вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу. Але драматизм в картин «Царвна Софя» носить до певно мри зовншнй характер. Вперше в росйському демократичному живопис при зображенн сучасно дйсност була досягнута така глибина художнього узагальнення.
Незважаючи на те, що «Протодиякон» — прославлена картина, вона все-таки портрет, алепортрет, щовирс до картини, як портрет так званого «Яна Собесського» Рембрандта (насправд автопортрет його)вирс до одн з славнозвсних у свт картин. кожний зображений у картин — особистсть, кожний зображений — людина. У творчост вн продуктом укрансько-росйського культурного симбозу. До ц теми Рпн звернеться ще не раз практично завжди, так само, як в «Арешт пропагандиста», герой буде самотнй серед людей, заради яких вн вдда свою свободу. Для Рпна, для його однодумцв, саме розкриття людського типу, як характеру стало естетичною цннстю, «соцальне» — частиною художнього твору. У картинах Вдмова вд сповд (1879-85), Не чекали (1884), Арешт пропагандиста, 1880-92 все Третьяковська галерея) тема ця втлена з небаченою масштабнстю смливстю.
На вдомй картин в образ писаря зображено Яворницького. В 1867 та 1876—1877 pp. кожний зображений у картин -- особистсть, кожний зображений -- людина. Сам малював вдносно мало. Це коло самотнього фанатизму експресивно окреслене свтотньовими контрастами (особливо в Не чекали) – психологчною пластикою персонажв говорячих деталей. Силу этого человека я сам испытал, притом, дважды».
Рпн член групи передвижникв, товариства молодих художникв, як порвали з академчними канонами стали прибчниками реалстичного напряму (реалзм) в росйському живопис. Картини «Не чекали» «ван Грозний вбива свого сина» -- розквт творчост художника. Одной из вершин творчества мастера и русской живописи II-й половины ХIХ века стало полотно «Крестный ход в Курской губернии», написанное Репиным по живым наблюдениям с натуры. Тльки в «Хресному ход» усе укрупнються, ста ще значншим.
Псля революц лля Рпн не бажав жити в радянськй Рос й залишився у свому матку «Пенати» у Куоккала (Фнляндя), де й помер. На губах стримана, але багатозначна посмшка. В конце 1870-х годов Репин начал работать над картиной из истории Запорожской Сечи середины ХVII века – «Запорожцы пишут письмо турецкому султану». Коли лля Юхимович писав картину «Бурлаки на Волз», то переймався, швидше, творчими, технчними проблемами. Картини «Арешт пропагандиста», «Пд конвом», «Не чекали» та нш вдображають явне спвчуття свом героям. Але вона мстить також тематику укрансько культури, стор, народного життя та побуту.
«Суддя тепер мужик», – стверджував художник- демократ Рпн вн потребував вд мистецтва беззавтного служння нтересам народу. насамперед попа-расстригу Канина. Це саме «темне, сальне, якесь корич невое пляма», яке насунулось сонцем затьмарила вс навколо, той разюч контрасти, що приголомшив художника за першо зустрч з бурлаками. Надзвичайно важливу частину репнсько спадщини складають його портрети.
Як був переконаний сам лля походив вн з козацького роду, що носив зросйщене прзвище Рпа. Тут вн поступив в Малювальну школу Суспльства заохочення художникв, де викладав. По розпеченому сонцем пщаному берегу рухаться маса людських тл – це бурлаки. Воно зрозумло. ну и народец же.
Ця картина говорить тльки про те, що художников вже пд силу робити небувале. Чортовський народ. Вн весь поглинений спогляданням картини. Цякартина справила буквально фурор. Перед нами саме життя в надзвичайнй його складност. Осучаснюя мотиви втчизняно стор, майстер перетворю картини в могутн згустки почуттв емоцй – гнву ненавист старого до нового (Царвна Софья через рк псля висновку в Новодевичьем монастир, 1879, там же), насилля страху (ван Грозний син його ван, 1885, там же), нищвних, переможних веселощв (Запорожц пишуть лист турецькому султану, 1878-91, Росйський музей).
Розглядати з близька — щира насолода. Псля першого публчного огляду художника критикували за те, що на думку багатьох картина була «сторично недостоврною». Рпiн ближче познайомивсяз козацькими старожитностями та архiтектурою, народним побутом. лля Юхимович називав Шевченка «апостолом свободи» власноруч виконав клька ескзв для проекту памятника. У результат цих поздок ллею Юхимовичем були написан картини «Протодиякон», «Укранець за косовицею», «Хата в Чугув», «Мужик лихий на оч», «Вид у Мохначах», портрети матер, батька, дружини художника, професора Д. Його дружиною стала Пелагея Минавна, двоче прзвище яко дослдникам встановити не вдалось.
Наблюдательность и блестящее живописное мастерство помогли Репину создать полотно, поражающее жизненностью фигур, разнообразием одежд, выразительностью лиц, поз, движений, жестов и одновременно грандиозностью, красочностью и великолепием зрелища в целом. " У цiй «хоровiй» картинi кожен персонаж веде свою партiю — кожен зображений ма свiй характер, свiй норов.
Этюды к «Государственному Совету» открывают новый метод портретирования, они написаны очень общо, эскизно, в них выделена лишь одна, но самая характерная черта модели, позволяющая создать острый, почти гротескный образ. Кустодиева и Н. С. «Багато зявилося картин у ту збуджену пору: вони хвилювали суспльство й направляли його на шлях людяност» (Рпн). Вони тягнуть баржу. Тут там – рух людсько маси. Вн часто прижджав на Слобожанщину, щоб збрати матерал для свох картин.
У Куоккал Рпн написав мемуари, низка його нарисв увйшла до книги спогадв «Далеке близьке». На губах стримана, але багатозначна посмшка. Картина «Хресний хд в Курськй губерн» була сприйнята прогресивною громадськстю як «одне з кращих торжеств сучасного мистецтва» (Стасов). Репина привлекала тема революционно-настроенной России. Його батько, рядовий Чугувського уланського полку, займався торгвлею кньми.
«Ян Собесський» був тльки трамплном, з якого Рпн зробив свй дивний стрибок у живопис, який настльки переполошив всх художникв, який схвилював росйське та укранське культурне суспльство кнця 70-х початку 80-х рокв ХХ ст. Рпн знав всх, вс знали Рпна. Народився в см вйськового поселенця. На знак протесту вони покинули навчальний заклад, що не закнчивши курсу, утворили з.
Народився уЧугув (нинХарквсько област), у родин вйськового поселянина-колонста Юхима Рпна. У свтовому мистецтв важко поставити щось поруч по сил впливу. Рпн малював всх -- бдних селян, боязких принижених, багатих помщикв, нахабних жирних, ченцв подорожан, скромних чистих духом, попв дияконв, солдатв вйськових, свох побратимв художникв, поетв письменникв, продажних депутатв державно думи, що влаштували оптовий продаж Рос, нших незлченних людей, гарних не дуже, гарних страшних, добрих злих, розумних тупих. Когда он увидел полотно Репина «Иоанн Грозный и его сын Иван», он накинулся на картину и порезал ее ножом. Начебто перед нами в рус вся Рося, весь багатомльйонний росйський народ. В этой картине очень сложная и широкая гамма чувств.
Значительность дей образв «Бурлаков» зажадала вд художни ка звернення до форм монументального мистецтва. После долгой и упорной работы по поиску нужного композиционного и смыслового решения, разработке образов в этюдах Репин написал большую многофигурную композицию, показав торжественное шествие сотен людей всех возрастов и званий, простонародья и «благородных», штатских и военных, мирян и духовенства, проникнутых общим воодушевлением. У цiй хоровiй картинi кожен персонаж веде свою партiю – кожен зображений ма свiй характер, свiй норов. кожний зображений у картин – особистсть, кожний зображений – людина. Першим художником, який представив революцонерв-народникв, став Рпн лля Юхимович.
Вн остаточно усвдомив сво призначення. Кожна деталь картини написана легко, без жодного виправлення. По розпеченому сонцем пщаному берегу рухаться маса людських тл — це бурлаки.
Рпн не стльки розумом, скльки свом талантом, нтуцю вдчував селянина, простого мужика. Бурлаки на Волз (1870-73, там же) також пишуться як академчне замовлення. У фльм «Бурлаки на Волз» (1870—1873) Рпн виявив свою схил ность до великих узагальнень, до постановки глибоких життвих проблем.
У свтовому мистецтв важко поставити щось поруч по сил впливу. Крамськой дав юнаков рекомендацю, ллю прийняли в академю мистецтв вльним слухачем. Все це займа велику частину у творчому доробку митця. Добре вдом картини "ван Грозний син його ван" (1885 р. ) "Запоржц пишуть лист турецькому султанов" (1891 р. ). Начебто перед нами в рус вся Рося, весь багатомльйонний росйський народ.
Пзнше звертаться до сторично тематики. Однак, вдокремлений вд Радянсько Рос (коли Фнляндя отримала незалежнсть) в свох Пенатах, вн потм неодноразово виражав неприйняття нового режиму у великому, в малому, ршуче засуджуючи як червоний терор, так нову орфографю. Ну i народець. Такого образу в росйському мистецтв ще не було. «Я подцепил в селе проклятую лихорадку», – жаловался Репин друзьям, — «Возможно, моя болезнь связана с этим колдуном.
У творчост вн продуктом укрансько-росйського культурного симбозу. Одню з яскравих постатей серед передвижникв був Рпн лля Юхимович. Проте з Украною лля Рпн був повязаний не тльки походженням, але й чуттво.
Псля повернення, за десять з невеликим рокв, Рпн створю кращ сво добутки: «Царвна Софя», «Вдмова вд сповд», «Хресний хд», «Не чекали», «ван Грозний», «Арешт пропагандиста», «Запорожц пишуть листа турецькому султанов» цлу галерею портретв. вн проживав у Чугув, двч вдвдував Кив (1880, 1882). Багато хто, маючи нш художн уявлення, не ставлять за зразок. Справжнм розквтом творчост Рпна став перод з моменту його повернення на батьквщину. Рпн подарував його Яворницькому.
Це час формування теч, в основ якого були закладен де критичного реалзму. Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо. До друзв лл Рпна належали укранськ дяч: М. Кропивницький, М. Мурашко, Д. Яворницький, . Мастерство Репина-портретиста в полной мере выразилось в одном из последних его значительных произведений –«Торжественное заседание Государственного Совета 7 мая 1901 года в день столетнего юбилея со дня его учреждения» (1901–1903, ГРМ), – исполненном Репиным с помощью его учеников Б. М. Другий варант «Запорожцв» художник, спробував зробити бльш «сторично достоврним», але очевидно виявився незадоволеним результатом кинув на пвдороз.
Важливше й глибше завдання нхто ще з росйських живописцв не брав». Peпна. Тут там головне — народ. Тут там головне -- народ. Окружающим часто доводилося чути вд цього скарги на бднсть фантаз.
Тодi ж, 1880 року, художник приступив до створення першого варiанта Запорожцiв. По розпеченому сонцем пщаному берегу рухаться маса людських тл — це бурлаки.
Пленэрные уроки для него не прошли даром. Життя творчсть. «Судья теперь – мужик, а потому надо воспроизводить его интересы. », – писал он Стасову. Укранське образотворче мистецтво ХХ — початку ХХ ст.
Весь його вигляд сповнений достонства. Одна з останнх робт Рпна в Париж – поясний портрет його дружини, Ври Олексвни. Народ «осмотрительно» отделен в этой толпе от «чистой публики» становыми, урядниками и пр.