Фрескова композиця Мкеланджело «Битва пд Кашина» повинна була бути парною до фрески Леонардо да Внч — «Битва пд Ангар» на протилежнй стн залу. Чому. Смя незабаром перехала до Флоренц. У грекв це всього лише алегоря насолоди ароматом сплого винограду. Майстер XIX в. Огюст Роден застосував ефект незавершених мармурових блокв. Мистецтвознавець В. М.
Картони «Битви пд Кашину» — прелюдя до його наступного добутку, розпису зводу Скстинсько Капели у Ватикану. У хньому вигляд, у характер хнх почуттв вчинкв виявилися риси просто людяност. Мкеланджело, як Леонардо, провв молод роки у Флоренц. Виходячи з реально конфгурац склепння капели, Мкеланджело продовжив розвинув його архтектуру засобами живопису, видливши по його подовжнй ос середню, найбльш плоску частину (так зване дзеркало) розмстивши в нй епзоди бблйного оповдання про дн творння про життя перших людей на земл.
Взагал в Мкеланджело був дуже смливий, та прямолнйний характер. В благодарность он подарил церковнослужителю распятие с лицом Христа. После Оплакивания Христа, флорентийского гиганта и картона слава Микеланджело стала такова, что в 1503 г., когда после смерти папы Александра VI был избран Юлий II (а Микеланджело тогда было около 29 лет), он с большим почтением был приглашен Юлием II для работы над его гробницей.
Батько вддав сина до школи Франчесц та Урбно у Флоренц. Кохання надихнуло Мкеланджело писати врш, видан у Флоренц 1623 року. Karl Frey) «Врш Мкеланджело Буонаррот, збран й прокоментован доктором Карлом Фрем» (Берлн)94.
Творчсть великого майстра не обмежуться рамками Високого Ренесансу. Спочатку про перший з цих факторв. Он закончил и мраморного Моисея высотой в пять локтей (235 см. ) и со статуей этой не может по красоте сравниться ни одна из современных работ.
Його праця у саду скульптур Лоренцо Пишного, привернула увагу останнього, й у 1490 роц хлопець оселився у палац Медич, залишаючись там до смерт Лоренцо (1492). Мкеланджело втлю собою титанзм, породжений протиборством мж свтськими поглядами «божественним» началом згодом таке протиборство винагороджуться, людина звеличуться, звльняючись вд догм незбагненност свту, що сковували волю. Це дозволяло йому працювати безкомпромсно й натхненно. Молодая красивая дева в немой скорби взирает на распростертое, на ее коленях тело. В это творение Микеланджело вложил столько любви и трудов»67. Створювалася скульптура Мкеланджело «Пта» для французького кардинала Жана Блера де Лагрола ще в 1496 роц.
После смерти Буонарроти Вазари во втором издании (1568) опубликовал опровержение. Але Мкеланджело з такою захватом вддавався цй боротьб з каменем (робот, яку Леонардо вважав нижче гдност художника), що вдступав вд платончних поглядв. Але через вдсутнсть засобв проект не було здйснено. 1490-1492.
Ймоврно, картон пропав бля 1516 року. Це можна також витлумачити як протиставлення сили та знарядь скульптора та його творння, тобто нтелекту («лук») Мкеланджело-скульптора фзично сили Давида («праща»)45. Так Чезена кинувся скаржитися пап, але той не допомг йому: так Чезена залишився в пекл. За характером свого обдарування вн був насамперед скульптор.
У «Пта з Палестрини», яку майстер призначав для власного надгробка (за твердженням Вазар, скульптор надав Никодимов, що пдтриму тло Христа, сво портретн риси), вн поставив перед собою завдання домогтися повно образно й пластично дност в груп, що складаться вже не з двох, а з чотирьох фгур. Мкеланджело втлю собою титанзм, породжений протиборством мж свтськими поглядами «божественним» началом згодом таке протиборство винагороджуться, людина звеличуться, звльняючись вд догм незбагненност свту, що сковували волю. Вдтепер руки Христа були притиснут до тла. Захоплений релгйними деями, хвилями контрреформац, Мкеланджело В«приходить до заперечення всього того, чого вн молився в молодост, насамперед – до заперечення квтучого оголеного тла, виражало надлюдську мць енергю, – пише В. Н. Лазарв. Серед найвдомших його скульптурних робт— «Давид», «Вакх», «Пта», стату «Мойсея», «Л» та «Рахл» для гробниц папи Юля.
Вдомо, що Птро Содерн «клька разв збирався () передати» Леонардо да Внч ту мармурову брилу, з яко Мкеланджело згодом зробив «Давида»116.
Окрем частини розпису ("Мдний змй") передвщають кризов моменти в недалекому майбутньому – це апофеоз ренесансного духу в пору його вищого пдйому. Псля закнчення римсько «Пти» Мкеланджело створив «Мадонну з дитиною» невелику (заввишки 1. 28 м) скульптурну групу, яка згодом потрапила в церкву Нотр Дам ндерландського мста Брюгге Цим твором у творчост Мкеланджело вдкриваться пня образв позначених рисами. Однак, по завершенн твору кардинал вдмовився вд нього, й скульптуру для свого саду придбав банкр Якопо алл (зараз статуя перебува у музе Барджелло у Флоренц).
З кнця 1540-х рокв до 1555 року Мкеланджело працював над скульптурною групою «Пта» (Собор Санта Маря дель Фйоре, Флоренця). Спочатку про перший з цих факторв. На следующий день он опять пошел поговорить с папой, но, когда его не впустили, так как привратник заявил, что ему следует запастись терпением ибо ему приказано не впускать его. Два останн скульптурн творння Мкеланджело -- «Пта з Палестрини» у Флорентйському собор й «Пта Ронданн».
Термновий вдзд майстра до Риму перешкодив робот над розписом. Тут же вн намча протилежне ршення: архтектурне простр не заповнений, а скульптури «включен» в стни. Чарльз Сеймур (англ. Вн мав пристрасним темпераментом, був неуживчив, гарячий, але щирий т прямодушний.
Древ- нейшие стату гипту й ранньо Грец було спрямовано для сприйняття попереду й у профль. У 1516 роц новий тато доруча йому розробити проект фасаду церкви Сан-Лоренцо, побудовано Брунеллеск. Мастер XIX в. Огюст Роден применил эффект незавершенных мраморных блоков. Жизнеописания наиболее знаменитых ваятелей и зодчих.
На його думку, Буонаротт влаштувалися у Флоренц дуже давно що вони в рзн часи перебували на служб в уряду республки на досить важливих постах. У 1897 роц вийшло видання нмецького мистецтвознавця Карла Фрея (нм. Хронологчний перод (1490—1530рр. ) унаслдок цього назвали епохою Високого Вдродження. Однак працював Мкеланджело близько двох рокв. Прежде всего он заботился о своем отце и четырех братьях.
"Вечр" "День" "Нч" "Нч схилила голову до грудей, поклавши ногу на ногу. Спочатку про перший з цих факторв. Вн вддавав перевагу могутньому герозмов римського мистецтва, еллнзму, що притаманний трагчнй, сповненй пафосу груп «Лаокоон», знайденй у Рим у 1506р. Сам художник без допомоги учнв, каменотесв збирався виконати цю спорудження. У «Пта з Палестрини», яку майстер призначав для власного надгробка (за твердженням Вазар, скульптор надав Никодимов, що пдтриму тло Христа, сво портретн риси), вн поставив перед собою завдання домогтися повно образно й пластично дност в груп, що складаться вже не з двох, а з чотирьох фгур. Як зазнача В. Воллес, сама тема «оплакування Христа» була поширенша у пвнчнй вроп та взантйському мистецтв, анж в тал епохи Ренесансу.
Останн роки свого життя Мкеланджело зовсм не займався живописом та скульптурою, а лише поезю та архтектурою. Мкеланджело почав шлях художника тринадцятилтнм хлопчиком.
Мкеланджело продовжив тут почату в римськй «Пт» лню психологчного трактування, але психологзм «Давида» -- особливого, укрупненого порядку, вдповдно до масштабу й характеру цього образу. Головним твором цих рокв «Пта» («Оплакування Христа») у Римському собор (в Петра, виконана за замовленням абата Сен Ден – французького посланника при Ватикан). Флппо Брунеллеск, яка знаходилася пд особливим заступництвом смейства Медич. С. 332.
Видя, что Его Святейшество упорствует, Микеланджело решил, наконец, за это взяться. Кутов трикутн втрила зайнят величезними композицями на сюжети з нших частин Ббл. У хньому вигляд, у характер хнх почуттв вчинкв виявилися риси просто людяност. Там он познакомился с техникой фрески.
Окрем частини розпису («Мдний змй») передвщають кризов моменти в недалекому майбутньому -- це апофеоз ренесансного духу в пору його вищого пдйому. Скорбота матер протка в болсно безмовно, де нема н страху, н слз. Микеланджело всю свою жизнь занимался мраморной скульптурой, а другими видами искусства только в определенные периоды. У розвитку взамовдносин скульптури й архтектури капела Медч означа важливу щабель. Успх був величезний, а зл намри Браманте тльки послужили до бльшо слави Мкеланджело.
С. 325-326. Цей твр мав драматичну долю – Мкеланджело в приступ рзкого невдоволення свою роботою розбив групу (вона була згодом вдновлена його учнями). Але й Мкеланджело не любив, щоб йому заважали, тому не пускав Юля II. Незвичайн розмри "Давида", його ггантизм (висота 4, 54 м) – це показник реально сили героя, адже недарма цей твр був покликаний втлити образ могутнього захисника республкансько Флоренц.
Внутршню напруженсть та приховану пристраснсть вдтворю у скульптур «Мойсей». Видляються три тради. Он был сыном мелкого чиновника. Фзична краса, втлена в людському тл, земним проявом краси духовно. Скстинська капела явля собою велике примщення в 34 м завдовжки, 12 м завширшки 18 м заввишки.
Документи, однак, не пдтверджують цього походження. Монументаль-ность, пластичнсть драматизм образв, захоплення людсько красою виникли в раннх творах (Оплакування Христа, 1498 – 1501 Давид, 1501 – 1504 картон Битва при Кашине, 1504 – 1505). Jean de Bilhres)4038. Найбльш талановитим був художник Данеля так Вольтерра.
Але, врешт-решт, батько змирився з художнми схильностями сина одного разу, взявши перо, написав: «Тисяча чотириста всмдесят восьмого року, квтня 1-го дня, я, Лодовко, син Лонардо д Буонаррот, розмщую свого сина Мкеланджело до Доменко Давида Грландайо на три роки вд цього дня на наступних умовах: сказаний Мкеланджело залишаться у свох вчителв ц три роки, як учень, для вправи в живопис, повинен, крм того, виконувати все, що його господар йому накажуть у винагороду за послуги його Доменко Давид платять йому суму у 24 флорина: шсть у перший рк, всм у другй десять в третй всього 86 лврв». Крм того, розумння «Страшного суду» як трагед вселенського буття було незрозумло сучасникам Мкеланджело.
Псля смерт Буонаррот Вазар у другому виданн (1568 року) опублкував спростування. Урочисте вдкриття вбулося— 31 жовтня 1541 року. У 1546 роц йому доручають важливу справу – закнчення собору святого Петра у Рим. У сум39ятт вдвернулася Маря, не в силах нчого зробити для порятунку людства. Мкеланджело встиг тльки виконати начерки на картон до фресок. На западе он считается величайшим скульптором и хотя о живописи отзывался не лестно, его фрески в Сикстинской капелле, «Страшный суд» и другие трудыпомогли обрести ему место среди величайших художников.
У Мкеланджело не сну свту поза людиною -- людський образ обйма й вичерпу собою все. Но обман раскрылся и кардинал тут же вызвал Микеланджело в Рим. Прах видатного архтектора поховано в церкв Санта Кроче в Флоренц. Робота тривала пять рокв.
Художественное творчество Микеланджело кратко можно охарактеризовать следующим образом. Папа був у захват вд цього проекту, але в силу рзних причин весь час вдкладав його здйснення. як Давид став до бою з Голафом, так двадцятисемирчний Мкеланджело став до бою з брилою мармуру, яка мала стати «Давидом»44.
Певне уявлення про почуття Мкеланджело може дати його ж поезя. Насамперед це стосуться незвичайно вдало пдбрано загально гами цльних, узятих великими планами тонв, у якй таким органчним саме для фрескового колориту вигляда зставлення свтлого тла архтектурних мотивв з тонами оголеного тла виразними плямами одягу – енергйних ударв синього, вохристо-жовтого, травянисто-зеленого рзних вдтнкв червоного. На той час тема Бблйного мотиву була просто неприпустимою для майстрв.
Мкеланджело». Вона глибоко цкавилася наукою, флософю, питаннями релг, полтики суспльного життя. Тльки тут проявляв художник вльно свй розум знання в лтератур мистецтв.
– Вн переста служити ренесансним кумирам. Остання оповда сторю Ноя, що закнчуться його спяннням. Це скульптурне зображення видатного Бблйного героя з старого заповту, майбутнього царя зралю Давида.
Петра в капеллу Девы Марии, целительницы лихорадки, там, где раньше был храм Марса. Мкеланджело також був першим представником захдновропейського мистецтва, чия бографя була надрукована ще за його життя2. Сучасники казали, що само стату досить, щоб увчнити Юля II. Людовико: «1488. Вже в такому юному вц (йому виповнився тод тльки 21 рк) Мкеланджело уклав контракт з кардиналом на створення надгробно Пти. Майстер задумав як класичний «монумент" християнства, як синтез архтектури скульптури.
Там вн мав можливсть познайомитися з молодим представниками смейства Медч, дво з який пзнше став римськими папами (Лев X Климент VII). Мкеланджело втлю собою титанзм, породжений протиборством мж свтськими поглядами «божественним» началом згодом таке протиборство винагороджуться, людина звеличуться, звльняючись вд догм незбагненност свту, що сковували волю. На вдмну вд «Пти» собору Святого Петра, ця група бльш площинна й незграбна, а увага зосереджена на зламанй лн тла Христа.
Важливим етапом у творчому формуванн Мкеланджело було його перебування в Рим з 1496 по 1501р. За Кондв, саме в цей час Лоренцо д Прфранческо де Медич замовив йому статую «Молодого вана Хрестителя», а також статую «Амур, що спить» (втрачена), але з умовою так «обробити» витвр, щоб мати змогу продати його дорожче, як античний36.
1. У прекрасному обличч юного героя, у його погляд, яким вн зустрча супротивника, уловлються та грзна виразнсть, яку сучасники вважали невдмним надбанням творв майстра. Творчсть великого майстра не обмежуться рамками Високого Ренесансу. У цю колосальна картину вн внс дух непокори, дух боротьби. Хронологчний перод (1490 – 1530рр. ) унаслдок цього назвали епохою Високого Вдродження.
Нхто не брався завершити статую без надставок. Потрбно порвняти постать Ноч з Адамом, ми зауважимо, що постать Адама хоч бездиханна, але сили вливаються у його тло. Симптоматично, що перед нами вже не окрем стату, а скульптурн групи. Дед и прадед Микеланджело считались преуспевающими банкирами, но родители жили бедно.
Маньристи використовували його просторове стиснення звиваються пози його скульптури «Перемога». У 1534-1541 рр. У межах цього пероду минула лише перша половина його творчого шляху. Вони укладено багато руху, вони набувають величезну формотворну силу. Молодим людиною, вн зблизився з гуртком гуманств при двор Лоренцо Медч.
Тим самим Мкеланджело ясно показу, що взамодя сил йде не зверху вниз, а ззовн всередину. Звичка мислити як скульптор стала його другй природою. День упявся на мене через пдняте плече, немов виражаючи невдоволення мо ю присутнстю. До 1500 року художник завершу роботу над скульптурною композицю «Пта» («Мадонна, що оплаку Христа»), замовлену для Собору св. Незабаром Мкеланджело розпочав навчання у школ скульптури в садах Медич.
Спввдношення фгур таке, що вони утворюють низький трикутний низький конус. Перебуваючи в Рим працю над фрескою «Страшний суд», зобража у ввтарнй частин Скстинсько капели.
Зважаючи на те, що на думку Мкеланджело «живопис— то брехня, скульптура ж— правда», змагання мж ним та Рафаелем теж було очевидним. Як Мкеланджело мг вважатися втленням скульптури, так Рафаель— втленням живопису120. У пзнх "Пта" геро Мкеланджело вже перейшли грань такого роду конфлктв.
Художник задумав не пророк, не царя, а юного гганта в повному надлишку молодих сил. Але тамниця, якою вн при цьому оточив себе, сильно порушувала загальну цкавсть. Але постат бранцв Мойсея дозволяють здогадатися про величних масштабах вс гробниц. У хньому вигляд, у характер хнх почуттв вчинкв виявилися риси просто людяност. Але все-таки неоцненним той художнй внесок, що зробили в епоху Вдродження так майстри, як Мкеланджело, Браманте, Леонардо, Рафаель, Джорд жоне Тишан.
Це композицйне ршення вн використав пзнше у стату «Генй перемоги». Серед його перших вдомих скульптурних робт— «Голова фавна» (мармур, не збереглась), рельфи «Битва кентаврв» та «Мадонна бля сходв» (мармур, Каза Буонаррот, Флоренця). Оголене тло Христа контрасту з пишним, багатим одягом Богоматер. Ц основн образи виступають в оточенн безлч фгур допомжного порядку -- деально прекрасних юнакв-рабв (у кутах бблйних сцен у середнй частин склепння), маленьких путт-атлантв (збоку вд пророкв сивл), трактованих у скульптурних формах, та нших зображень.
Тут у ньому народилася зухвала думку вилпити з величезно скел колоса. Незважаючи на навчання у Грландайо Бертольдо, Мкеланджело можна вважати самоуком. Це перша серйозна робота Мкеланджело як майстра, але одночасно робота, що викликала безлч особистих сумнвв принесла йому невдоволення собою «Робота, чимраз бльше подобаться французькому прелатов та його оточенню що мене трохи насторожу й засмучу, визнаю що, по мому, мен так не вдалося виразити нчого нового в «Пта» вся скульптурна композиця занадто боязка и приладжена, щоб виявляти собою щось нове». Ромен Роллан писав про нього: «Нехай сам вн був створений з цього пороху земного. У Мкеланджело не сну свту поза людиною -- людський образ обйма й вичерпу собою все.
На нього чинили тиск спадкомц Юля, й одночасно вн служив новому пап з роду Медич. Вльям Дюрант вважав, що вся його енергя була направлена на творчсть, а не на секс122. Детство его прошло частью во Флоренции, частью в сельской местности, в родовой усадьбе.
Творчсть великого майстра не обмежуться рамками Високого Ренесансу. а моя уява продовжу породжувати все нов сцени й образи. ».
Друга— «Створення Адама», «Створення ви», «Спокуса вигнання з Раю»— присвячена створенню людства та його грхопаднню. З Рафаелем був у добрих стосунках, хоча не був байдужий до його слави. Колосальна фреска загальною площею понад шстсот квадратних метрв (виконана Мкеланджело за двадцять шсть мсяцв мж 1508 1512 р. ) не мала навть вддалених прообразв у попередньому живопис талйського Вдродження ан за свою дейною програмою, ан в план само системи монументального розпису.
У не жодного спокйного члена чи мускула. Головним твором цих рокв «Пса» («Оплакування Христа») у Римському собор (в Петра, виконана за замовленням абата Сен Ден – французького посланника при Ватикан). Незважаючи на таке вихваляння, вн був не зовсм задоволений доручив свому помчников Асканио Кондв написати окрему коротку книгу (1553), ймоврно, засновану на коментарях самого художника.
Тло ма настльки схудлий вид, що пдкреслю безнадю безповоротнсть життя. Уже через рк Мкеланджело ста учнем Бертольдо д Джованн, який був учнем Донателло. Лише у рус тла, рук Адама, отстраняющего вд ангела, виражено та самосвдомсть, приреченсть, мужнсть, готовнсть зносити сво гор, всепереможна сила його тлесно краси. Слд зауважити, що в цй робот Мкеланджело «стримуться» намагаться додержуватися вимог замовника, але одночасно вн зображу Марю молодою при цьому вона нескнченно далека вл умовно границ емоцйно нерухомост готичних мадонн цього типу почуття – живе людське переживання утисне з такою глибиною й багатством вдтнкв, що тут уперше можна говорити про внесення в образ психологчного начала За зовншньою стриманстю молодо матер вгадуться вся глибина горя. Зосереджуючи всю увагу на людськй фгур, майстер гранично лакончно познача мсце д, простр не ма у нього самостйного значення, формуться навколо розташованих на першому план або в неглибокй сценчному майданчику фгур, визначаться х рухами ракурсами, композиця уподбнються високому рельфу.
Як зазначив Вазар — «тут взято до уваги все, що потребу твр такого роду художник створив його псля тривалого вивчення велико роботи»64. Але все ж у певних аспектах творчсть в мистецтв Мкеланджело знайшло продовження. Але з тлн спалахнув вогонь, що очищу все, — вогонь геня»4. Його обличчя у гнв.
И семья переехала в родовое поместье, находящееся во Флоренции. Творння Мкеланджело почали викликати рзку критику у церковному оточенн. Микеланджело провел лишь год в мастерской, когда у него появилась уникальная возможность. Вн раз у раз вимагав, щоб художник пустив його до себе нагору показав свою роботу.
Незвичайн розмри «Давида», його ггантизм (висота 4, 54 м) — це показник реально сили героя, адже недарма цей твр був покликаний втлити образ могутнього захисника республкансько Флоренц. Коли хлопчиков виповнилося шсть рокв, померла його мати. За безкнечного космчного простору летить Бог-Отець, оточений ангелами.
Мкеланджело зобразив Давида не у вигляд тендтного пдлтка, який зневажа вдрубану голову Голафа, як це робили майстри 15 в., А як прекрасного, атлетично складеного гганта в момент перед бом, повно впевненост грзно сили (сучасники називали terribilita – страхтлива). Жест левой руки, легкий наклон головы – все свидетельствует о внутренней скорби. У Мкеланджело не сну свту поза людиною — людський образ обйма й вичерпу собою все. Але тльки у Мкеланджело, особливо у його бранцв, свдома скульптурна розробка клькох точок зору, слугу засобом рзнй навть суперечливою характеристики людини.
Перш самостйн скульптурн роботи – «Мадонна бля сходв» «Битва кентаврв» – в даний час представлен у флорентйському музе Каса Буонаррот. Потайний нетовариський, Мкеланджело мг обходитися без вдданих друзв до 80 рокв не знав жночо любов. Слава Микеланджело еще более возросла после забавной его выходки. в тй же Скстинськй капел, де вн розписував стеля, художник створю фреску В«Страшний судВ», пронизану гркими роздумами про марнсть людського життя, про болсно безнадйност пошукв стини (частково передбачають живопис бароко розписи капели Паолна у Ватикан, 1542-1550).
Усе життя вн оспвував мистецтво творчу мць людини, з зброю до рук захищав свободу рдного народу. Реформаця в тал), як хвилювали учасникв гуртка Вттор, наклали глибокий вдбиток на свтогляд Мкеланджело цих рокв. Вн зустрв таку жнку, але занадто пзно. Мкеланджело Буонаротт (1457 – 1564), талйський скульптор, художникь, архтектор, поет.
Псля закнчення римсько «Пси» Мкеланджело створив «Мадонну з дитиною» невелику (заввишки 1. 28 м) скульптурну групу, яка згодом потрапила в церкву Нотр Дам ндерландського мста Брюгге Цим твором у творчост Мкеланджело вдкриваться пня образв позначених рисами. Псля смерт папи почалися складн переговори з його спадкомцями. У нй Мкеланджело, творчсть майстра зображен так, як вн хотв, щоб х бачили нш. Тут вн познайомився та мав шанс сплкуватися з флософами Платонвсько академ (Марсло Фчно, Анджело Полциано, Пко делла Мрандола та нш). Численн фгури, зокрема знаменит «ignudi» («гол») обрамляють сцени з Книги Буття.
Все они базировались на рисунке. У переклад— «Давид з пращею, а я з луком. У межах цього пероду минула лише перша половина його творчого шляху.
Действительно, учеба менее всего интересовала Микеланджело.
Тут вн вдразу отримав замовлення вд сина Пьерфранческо Медч, Лоренцо. Ц дв руки, мж якими як би пробга електрична скра, залишають незабутн враження. У люнетах сферичних трикутниках пд розписом, також розмщен сцени. Мкеланджело раптом вихопив у нього лист товстим пером обвв одну з фгур, внсши сво змни. Для не художником написано Розпяття, що дйшов до нас у пзнх копях. утриму балюстрада, що гра роль каналу, по якому ступен сходв спрямовуються вниз на зразок повноводного потоку. Мова йде про величезну фресц на ввтарнй стн.
знову (як в гробниц Юля II) головною темою смерть, а головним завданням – з39днання архтектури скульптури. Тридцяти рокв створю свого гганта Давида (1503), виставленого на мсько площ рол захисника мста. Псля рчного перебування (1489 р. ) у майстерн видатного флорентйського живописця Доменко Грландайо вн перейшов до школи лплення, створено пд заступництвом Лоренцо Менич в Садах Медич при флорентйському монастир Сан-Марко.
Маньеристы использовали его пространственное сжатие и извивающиеся позы его скульптуры «Победа». Можливо за участю Нкколо Макавелл50, у ц ж роки був задуманий ще один великий державний проект: Леонардо да Внч та Мкеланджело було доручено створити дв величезн фрески для залу Велико Ради (Синьйор) у Палаццо Веккйо на тему сторичних перемог флорентйцв при Ангяр та при Кашин. 4 серпня 1501 закнчилася громадянська смута, у Флоренц проголосили республку. Для папы Павла III он закончил Палаццо Фарнезе (третий этаж дворового фасада и карниз) и спроектировал для него новое убранство Капитолия, материальное воплощение которого продолжалось, однако, достаточно долго.
Щоправда, виконання вдрзняться деякою сухстю. 1515. Творчсть великого майстра не обмежуться рамками Високого Ренесансу.
Фгура вирубувалася з мармурового блоку, збергаючи його прямокутн форми. У мжвконних промжках художник розмстив фгури дванадцяти пророкв сивл (вщунок), а в трикутних розпалубках, що утворилися бля вкон, напвкруглих люнетах -- зображення предкв Христа. Заняття деклькома видами мистецтв в його час не було чимось незвичайним. З дуже давнх лт у двор Санта Маря дель Фьоре лежала величезна брила каррарського мармуру, яка призначалася для колосально стату бблйного Давида для прикраси купола собору.
де релгйного оновлення (див. За цей перод змнилося тринадцять Пап Римських— вн виконував замовлення для девяти з них. У пзнх «Пта» геро Мкеланджело вже перейшли грань такого роду конфлктв. Мистецтво йому замняло люблячу жнку, а картини – дтей. Вскоре мать гения умирает, а отец по истечению срока службы с семьей покидает поселок и отправляется во Флоренцию.
Под знаменательными и счастливыми созвездиями 6 марта 1475 года в поселке Капризе у Лодовико Буонарроти Симони из древнейшего и благородного рода графов Каносса, родился сын и прозвали его Микеланджело. У 26 рокв Мкеланджело взявся за роботу знаменито стату Давида.
Творчий життвий шлях Мкеланджело займа майже девяностолтнй перод стор тал. «Вечр» «День» «Нч» «Нч схилила голову до грудей, поклавши ногу на ногу.
Стату, як у XV столтт ставляться в нш, знаходять у яких свою природну просторову середу. Трагчн ноти, викликан кризою ренесансних деалв, звучать в ансамбл Ново сакристии церкви Сан-Лоренцо мови у Франц (1520 – 1534), у фресц Страшний суд (1536 – 1541) на ввтарно стн Скстинсько капели, в пзнх варантах Оплакування Христа (близько 1550 – 1555) та нш. «Вакх» неначе готовий впасти вперед, але зберга рвновагу, вдхиляючись назад його погляд обернений на чашу з вином.
Виявивши трщину в камен, вн розбив скульптуру молотком. Незвичайн розмри «Давида», його ггантизм (висота 4, 54 м) -- це показник реально сили героя, адже недарма цей твр був покликаний втлити образ могутнього захисника республкансько Флоренц. Микеланджело завершил свой земной путь в Риме 18 февраля 1564. Термновий вдзд майстра до Риму перешкодив робот над розписом.
Скульптурне твр Мкеланджело «Пта Ронданини» було створено за шсть днв до його смерт. В XIII столтт вн нбито прибув до Флоренц навть керував мстом як подеста. Цей факт пдкреслю його працьовитсть вмння доводити сво твори до досконалост. Гению двадцать шесть лет и Пьета его стоит уже в соборе Святого Петра. У 1492—1493роках Мкеланджело працював над «Розпяттям» (дерево, церква Санто-Сприто, Флоренця). деальних людських типв яскравих характерв, що зливаються з цю деальною основою.
Замовлення було зроблено Про Содерн, гонфалоньром Флоренц, у серпн 1504 року. Саме свтло панвним мотивом, бо неоплатончно простр – це перш за все свтло. Востину приголомшливе колористичне враження справля «Мдний змй» у кутовому втрил бля ввтарно стни, у якому вдтнки сро-зеленого й маслинового набули несподвано зловсного звучання, що пдсилю трагчний задум ц композиц. Древнй мф про людину, покорившем повтряну стихю, набува тут художню наочнсть.
У той же час вона повинна була представляти собою завершення сторичного циклу, розпочатого святим Петром за часв Римсько мпер, затвердити авторитет «духовно мпер» в особ папства пд владою Юля II. Поезя Мкеланджело вдрзняться глибиною думки високим трагзмом. Мкеланджело тракту тему досить стримано. У пзнх «Пта» геро Мкеланджело вже перейшли грань такого роду конфлктв. У 1498 роц Мкеланджело отримав замовлення на «Пту» вд впливового французького кардинала Жана де Блера (фр. Два останн скульптурн творння Мкеланджело — «Пта з Палестрини» у Флорентйському собор й «Пта Ронданн».
Фрескова композиця Мкеланджело «Битва пд Кашина» повинна була бути парною до фрески Леонардо да Внч -- «Битва пд Ангар» на протилежнй стн залу. Батько Мкеланджело, посадова особа у Флоренц, звався Лодовико Буонаротт. Ця звстка вразила у саме серце Мкеланджело.
p Пзн твори майстра вражають трагчною силою образв. Величезний плащ утворю навколо не подобу втрила. У 1863 роц Чезаре уаст (тал.
Одним з наймонументальнших творв митця фрески стел Сикстинсько капели, про як Гете сказав, що: «не побачивши Сикстинську капелу, важко соб наочно уявити те, що може зробити одна людина»67, а Вльям Дюрант писав, що у свой дност вони— «найбльше досягнення людини в стор живопису»8. Правда, не залишився безкарним: за цю «жарт» Медч безжально вигнав провинився з Флоренц. Рим, церковь Сан-Пьетро-ин-Винколи. Бографя Мкеланджело д Лодовко Буонаррот Смон починаться 6 березня 1457 в Капрезе (зараз – Капрезе-Мкеланджело).
Але в «Давид» те, що було недоступне давнм митцям – велика щира напруга. Прикладв майже повного копювання всього клька. Мкеланджело створив ряд оголених одягнених фгур у найрзномантнших позах положеннях. 0н був нетерплячий до меж, поступово почало закрадатися все бльше нетерпння.
Можливо, що певний, майже космчного масштабу тип вираження Буонаррот, накладав обмеження. Потрясающе сымитировав из мрамора античную статую купидона, многие говорили: «Если ты его закопаешь в землю и потом отошлешь в Рим, подделав под старого, я уверен, что он сойдет там за древнего и ты выручишь за него гораздо больше, чем, если продашь его здесь» Так же.
Злегка схилена голова Богородиц. Його вдразу ж помтив Лоренцо Прекрасний, котрий надав йому заступництво ввв його в свй неоплатончний гурток флософв лтераторв. Мкеланджело Буонаррот (1475-1564) – одне з найбльших свтил в деклькох художнх областях одночасно.
Мкеланджело Буонаррот (1475 – 1564) – видатний талйський скульптор, художник, архтектор, поет. Цей твр мав драматичну долю — Мкеланджело в приступ рзкого невдоволення свою роботою розбив групу (вона була згодом вдновлена його учнями). Вольове напруга сяга тут вищого рвня. Псля рчного перебування (1489 р. ) у майстерн видатного флорентйського живописця Доменко Грландайо вн перейшов до школи лплення, створено пд заступництвом Лоренцо Менич в Садах Медич при флорентйському монастир Сан-Марко.
Коли Мкеланджело звикся з думкою, що все-таки доведеться писати «Страшний суд», коли вн опинився наодинц з ггантського блого стною, в яку повинен був вдихнути життя, вн взявся за роботу, хоча в той час був уже далеко не молодий. В даний час оригнал знаходиться в Академ Мистецтв Флоренц. Несмотря на такое восхваление, он был не совсем доволен и поручил своему помощнику Асканио Кондиви написать отдельную краткую книгу (1553), вероятно, основанную на комментариях самого художника.
Смерть скорбота немов мстяться в мармур, з якого створена скульптура. Первая представляла собой последнюю главу книги о жизни художников (1550) живописца и архитектора Джорджо Вазари.
Встановлена на головнй площ Флоренц поруч з ратушею Палаццо Векко (нин замнена копю), вона повинна була стати символом свободи республки. В 1488 роц вн став учнем у майстерн художника Гирландайо. У Мкеланджело не сну свту поза людиною — людський образ обйма й вичерпу собою все. Лазарв писав про «Страшному суд»: «Тут ангелв не вдрзнити вд святих, гршникв вд праведникв, чоловкв вд жнок. Шсть рокв знадобилося великому майстру, щоб завершити сво творння. У цьому план Мкеланджело йде подбним шляхом з Леонардо, творцем Джоконди.
Через рк Лоренцо Медч, який мав прзвисько Прекрасний, запросив Мкеланджело пднабратися розуму в свому палац, де в чудовому саду була збрана одна з найбагатших колекцй скульптур античних майстрв. Майстер смливо вдкинув плащ з правого колна пророка Крим облишив оголеними його руки з вздувшимися мaposязами жилами. Вн пише, що його майбутн творння «свою архтектурою скульптурою стане дзеркалом вс тал». Вн хотв бачити вихори стихй – вогню, повтря, води, земл, лики зрок, мсяця, сонця. Вдомо, що Мкеланджело працював над картоном до листопада 1506 року34. И так 17 февраля 1563 года, по флорентийскому исчислению (что по римскому было бы в 1564 году), Микеланджело ушел из жизни.
Спочатку про перший з цих факторв. Яркие виньетки на потолке Сикстинской капеллы производят эффект калейдоскопа. Мкеланджело взяв рзець непомтно трохи мармурового пилу пднявся по лсах. Занятие несколькими видами искусств в его время не было чем-то необычным.
Центральн фгури Христа та Мар привертають увагу глядача, усе нше вдбуваться довкола них. У Флоренц Мкеланджело створив безсмертний зразок Високого Вдродження – статую Давид (1501-1504), що стала на багато столть еталоном зображення людського тла, в Рим – скульптурну композицю Пта (1498-1499), одне з перших втлень фгури мертвого людини в пластиц. Наиболее талантливым был художник Даниэле да Вольтерра.
Це стало його першим архтектурним замовленням. Краса голого тла багато вигра завдяки ефекту свтла тн, що виробляють майстерно розташованими складками плаття Мар. Хронологчний перод (1490--1530рр. ) унаслдок цього назвали епохою Високого Вдродження. Основною роботою, яку я використовувала при написанн реферату переклад книги Дж.
У вдкинуто тому голов ви, у бк погляду, в вигин могутнй ши, в набегающих друг на друга контурах виражено, що вона усм свом ством адресована соблазнителю-змею, протягивающему й яблуко. Вн вже не вбача у свох творннях нчого вчного, так як вони були не в силах висловити свом чуттвим мовою то абсолютна досконале, що вимальовувалося перед його поглядом як нова вища форма одухотвореност. Мойсей (1516, Сан Пaposтро н Винколи) представлений як могутнй старець з величезними патлами бороди. Колосальна фреска загальною площею понад шстсот квадратних метрв (виконана Мкеланджело за двадцять шсть мсяцв мж 1508 1512 р. ) не мала навть вддалених прообразв у попередньому живопис талйського Вдродження ан за свою дейною програмою, ан в план само системи монументального розпису.
Не менш значимою роботою молодого Мкеланджело стало ггантське (4. 34 м) мармурове зображення Давида ( (Академя, Флоренця), виконане мж 1501 1504, псля повернення у Флоренцю. Вдродження, якщо так можна сказати, «зупинило свй вибр» на образотворчому мистецтв, де художн образи за виразнстю набагато перевершували лтературу, музику й науку. Творчий життвий шлях Мкеланджело займа майже девяностолтнй перод стор тал. На картон було зображено групу солдатв, що кидаються до збро у той час, коли на них зненацька напали вороги пд час купання в рчц. Мистецтво вн сприймав неоплатоническим, як шаленство душ.
Можливо, саме в цей же час скульптор почав роботу над статуями чотирьох рабв (Академя, Флоренця), що так залишилися незавершеними. Флоренция, раздираемая междоусобными фракционными войнами, не выдерживает военного натиска и сдается. Серед його архтектурних звершень— проект купола Собору Святого Петра, сходи бблотеки Лауренцана, площа Кампдольо та нш.
Як ранше, новий папа, втративши терпння, з39явився в капелу. У той момент, коли герой мужньо готуться вразити ворога свого народу. Микеланджело понимал, что напрасно теряет время, он с удовольствием возвратился во Флоренцию, где для Лоренцо, сына Пьерфранческо деи Медичи, высек из мрамора св. Роки мж 1515 та 1520 були часом пригнченост Мкеланджело. (Флоренция, Музей Буонарроти. )В 1488 году отец отдал тринадцатилетнего Микеланджело учиться в боттегу (мастерскую) Доменико Гирландайо, который в то время почитался одним из лучших мастеров не только во Флоренции, но и по всей Италии.
Видання Ензо Ное Джирард (Бар, 1960) (тал. Працюючи лежачи на високих лсах прямо пд стелею, Мкеланджело в перод з 1508 по 1512 рк створив сам прекрасн люстрац до деяких бблйних сказань. Давид, 1501 – 1504. Головне в художньому ансамбл Капели Медич – це ПОЧУТТЯ трагчного напруження й болсного конфлкту, що вдразу передаться глядачев.
Я перевернув традицйне уявлення про Давида». За Ефросом— ц рядки мають метафоричне значення «з усх сил» (проводячи паралель з таким фразами талйською як «con larco della schiena» чи «con larco dellosso»)42. Оповдання витримане у дус герочного й пднесеного гуманзму жночим, чоловчм фгурам властива герочна сила.
Ок. На вдмну вд переважно бльшост нших майстрв цього етапу, дяльнсть яких вичерпувалася саме цим промжком часу, Мкеланджело зберг усю повноту творчо активност й у наступнй, фнальнй фаз епохи – у перод Пзнього Вдродження. У грзних поглядах апостолв, тсним натовпом пдступають до Христа з знаряддями тортур у руках, теж виражено лише вимога вдплати покарання гршникв. Биографы знаменитого художника отмечают: «Переписка этих двух замечательных людей представляет не только высокий биографический интерес, но является прекрасным памятником исторической эпохи и редким примером живого обмена мыслей, полных ума, тонкой наблюдательности и иронии». За несколько дней до смертихудожник уничтожил наброски, рисунки и незавершенные поэмы.
Перша являла собою останню главу книги про життя художникв (1550) живописця архтектора Джорджо Вазар. Молодий майстер зумв подолати технчн труднощ про обробц величезно брили каменю. У 1504 роц на площ його рдного мста Флоренц була встановлена пятиметрова скульптура «Давида», зроблена ним як образ бйця за свободу.
Деяк майстри XVII в. стилю бароко копювали його, але так, щоб виключити буквальне схожсть. Вн також познайомився з таким гуманстами як Марсло Фчно поет Анджело Полцано, що часто вдвдували будинок Медч. Творчий життвий шлях Мкеланджело займа майже девяностолтнй перод стор тал. Симптоматично, що перед нами вже не окрем стату, а скульптурн групи. Головним твором цих рокв "Пта" ("Оплакування Христа") у Римському собор (в Петра, виконана за замовленням абата Сен Ден – французького посланника при Ватикан). У межах цього пероду минула лише перша половина його творчого шляху.
Вдразу батько був проти тако «неаристократично» карри, але невдовз пдписав контракт з Доменко рландайо, за яким останнй зобовязувався оплачувати роботу Мкеланджело21. Симптоматично, що перед нами вже не окрем стату, а скульптурн групи.
Воно вдчутне в багатьох послдовно проведених контрастах у стислост простору напечи в ширину и спрямовано т його вгору, у протиставленн блого мармуру темного каменю в плястрах, що х вдокремлюють, архвольтах вконних лиштвах, у самому ритм архтектурних форм або нш вдтнки пануючих у капел почуттв ми вловлюмо в статуях задумливо-вдчуженого Лоренио сильного, але пригнченого, збайдужлого Джулано, в алегоричних фгурах на саркофагах, покликаних втлити шею швидкоплинност часу, – «Ранок». У створених шстнадцятирчним юнаком невеликих рельфних композицях «Мадонна бля сходв» «Битва кентаврв», безумовно, нема Нчого учнвського. Одночасно з роботою над статую Давида Мкеланджело одержав можливсть довести свй талант живописця — йому була замовлена фреска «Битва пд Кашину» для Залу Пятста Палаццо Веккьо. Спочатку велася робота над закнченням барабану та виготовленням модел соборного куполу, до того ж проводилися роботи по будвництв палаццо Форнезе, площ, палацв на Каптол (цоколь для стату мператора Марка Авреля).
Молодий скульптор втк до Венец, а пзнше перебрався в Болонью. Згдно з словами скульптора Бенвенуто Челлн, картон був «джерелом натхнення для багатьох художникв»51. Лазарв писав: «Вирушаючи вд бблйного тексту, художник да совершенно нове втлення.
Помимо этого, Микеланджело был одним из лучших архитекторов своего времени. У цьому вся, можливо, позначилися осколки неоплатонзму. День упявся на мене через пдняте плече, немов виражаючи невдоволення мо ю присутнстю. Основи культури Мкеланджело носили неоплатончний характер.
Вихд за меж флорентйського художнього середовища тснший контакт з античною традицю сприяли розширенню кругозору молодого майстра, укрупненню масштабу його художнього мислення Правда найбльш рання його римська робота – статуя Вакха приклад ще не занадто глибокого перетворення античних мпульсв. Мать мальчика умерла, когда ему было шесть лет. 3939Давида "Мкеланджело дивувалися" навть невгласи ". У межах цього пероду минула лише перша половина його творчого шляху. На вдмну вд переважно бльшост нших майстрв цього етапу, дяльнсть яких вичерпувалася саме цим промжком часу, Мкеланджело зберг усю повноту творчо активност й у наступнй, фнальнй фаз епохи -- у перод Пзнього Вдродження.
Згодом нею справило враження народний рух, очолюване Савонаролой. А дал розташована фреска «Створення Адама. У малюнках його мова особливо лакончна.
Чи йдеться про перод Раннього Ренесансу, повязаний з мям Джотто, або ж про мистецтво Високого Вдродження (XV ст. ), яке представляли Брунеллеск Донатепо, Альберт, Про делла Франческа, Мантенья, Ботчелл й Джованн Беллн, або ж, нарешт, про Пзн Вдродження – про час Палладю Веронезе Гинторетто. Giuntine)92.
Глиба мала 9 футв висоти залишилася в першй грубо обробц. Вн пише, що його майбутн творння «свою архтектурою скульптурою стане дзеркалом вс тал». Мкеланджело -- унверсал.
Вона пдтриму його рукою. У архтектур його проекти стали початками архтектурного стилю бароко. Купол завершив Джакомо делла Порта, уже псля смерт Мкеланджело.
Таке вдчуття, начебто вже написан сцени розростаються, заповнюючи по черз все склепння. Навчання йшло все грше й грше. Молодий Мкеланджело знаходився пд впливом цих дей. Але Леонардо займають у людин його афекти, вн переда х в усй х труднощ й розматт. Тльки нахабство невгластво вн карав невблаганно.
Chesare Guasti) видав перше точнше видання поезй митця, яке, однак, не було хронологчним93. Цей твр мав драматичну долю -- Мкеланджело в приступ рзкого невдоволення свою роботою розбив групу (вона була згодом вдновлена його учнями). снував портрет хлопця, який, однак, втрачено126.
Их отражение видят, например, в фреске «Страшный суд» в Сикстинской капелле. Тло для статуй утворю багатоскладова архтектурна композиця з фльонок нш у клька ярусв навколо головно арково нш ввтаря (архтектор Андреа Бреньо). Контракт було пдписано 7 серпня того ж року.
У самому побудов постат укладено сильне рух. Мкеланджело встиг тльки виконати начерки на картон до фресок. Це була Втгоря Колона.
Разом з ним прийшов церемонймейстер Бьяджо та Чезена. Зрозумло, що Мкеланджело негайно викликали в Рим. На стнах нтелектуальн стини природн сутност як би стикаються один з одним як дв протилежн сили, що вдроджуються на мить рвновагу. Свята Два сидить на камен., На колнах покоться мертве тло суса, зняте з хреста.
Про це шедевр мистецтвознавець В. М. Мастер изобразил мадонну молодой, а Христа наоборот. У грецькй класиц розaposднансть профлю т фасу стираться. Высокая оценка Сикстинской капеллы частично является отражением более пристального внимания, которое уделялось живописи в XX в. и отчасти результатом того, что многие работы мастера остались незавершенными. У "Пта з Палестрини", яку майстер призначав для власного надгробка (за твердженням Вазар, скульптор надав Никодимов, що пдтриму тло Христа, сво портретн риси), вн поставив перед собою завдання домогтися повно образно й пластично дност в груп, що складаться вже не з двох, а з чотирьох фгур.
Флоренця знемагали вд боротьби партй, внутршнх чвар зовншнх ворогв чекала визволителя. Кутов трикутн втрила зайнят величезними композицями на сюжети з нших частин Ббл. Ватиканськ священики були людьми обережними, але ця композиця вдразу по завершенн роботи виявилася в собор Святого Петра (капела Дви Мар).
Стиль Мкеланджело Буонаррот вдрзняться величчю благородством. Вдом слова Мкеланджело про Рафаеля: «все, що вн мав у мистецтв, вн отримав вд мене»119. Договор подчеркивает принятое в то время положение ученика. Мкеланджело продовжив тут почату в римськй «Пт» лню психологчного трактування, але психологзм «Давида» — особливого, укрупненого порядку, вдповдно до масштабу й характеру цього образу.
Жизнеописание Микеланджело Буонарроти, флорентинца, живописца, скульптора и архитектора. / Пер. Це – твр Донателло можна вважати одню з перших круглих статуй Вдродження. У 1496 роц молодий художник перебираться в Рим.
Обмежен темними плястрами, арками карнизами мармуров бл поверхн стн тут наповнен свтлом. День упявся на мене через пдняте плече, немов виражаючи невдоволення мо ю присутнстю. Я перевернув традицйне уявлення про Давида». Одночасно Леонардо Так Внч повинний був написати другу фреску для того ж залу — «Бй при Ангар».
Мкеланджело провв лише рк в майстерн, коли у нього зявилася ункальна можливсть. Хронологчний перод (1490—1530рр. ) унаслдок цього назвали епохою Високого Вдродження. Новий виток у розвитку суспльства поставив перед мистецтвом нов завдання — вдновлення художньо мови як у поез, так в живопис. Творчий життвий шлях Мкеланджело займа майже девяностолтнй перод стор тал. Таке вдчуття, начебто вже написан сцени розростаються, заповнюючи по черз все склепння.
В это творение Микеланджело вложил столько любви и трудов, что только на нем (чего он в других своих работах больше не делал) написал он свое имя вдоль пояса, стягивающего грудь Богоматери. Чудово й те, що Мкеланджело до кнця свох днв збергав дивовижну творчу енергю. Мж двома карнизами зображен поперечн смуги, що мтують зведення— ними розмежовано велик й дрбн оповдн сцени з Книги Буття. Повернувшись в 1501 до Флоренц, Мкеланджело отримав вд уряду республки замовлення на створення 5, 5-метрово стату Давида (1501-04, Академя, Флоренця). Это было благодатное время для Микеланджело Буонарроти. Поряд з такими знаменитими мистецькими дячами, як Леонардо да Внч Рафаель, Мкеланджело придбав невянучу популярнсть. Адам у «Створенн Адама» Ной у «Спяннн Ноя» зображен в однаковй поз: у першому випадку людина ще не волод душею, у другому— вд не вдмовляться.
У 1517 роц Мкеланджело провв багато часу у Каррар, розробив модель фасаду церкви. До цього ж пероду належить його картина «Муки Святого Антоня» (копя гравюри Мартина Шонгауера). х вдображення бачать, наприклад, в фресц Страшний суд в Сикстинськй капел.
Сво велико платончно любов вн присвятив клька з свох полумяних сонетв, створював й малюнки проводив багато годин у суспльств. я маю право назвати свою роботу «Вакх напдпитку». Робота над фрескою розпочалася у квтн-травн 1536 року тривала до жовтня 1541. Ц основн образи виступають в оточенн безлч фгур допомжного порядку — деально прекрасних юнакв-рабв (у кутах бблйних сцен у середнй частин склепння), маленьких путт-атлантв (збоку вд пророкв сивл), трактованих у скульптурних формах, та нших зображень. Римский художник Рафаэль, видимо изменил свой стиль после того, как увидел эту работу. Недаром спустя некоторое время, Микеланджело беседую со свои другом Вазари сказал в шутку: «Джорджо, если и есть что хорошее в моем даровании, то это оттого, что я родился в разреженном воздухе аретинской вашей земли, да и резцы и молот, которыми я делаю свои статуи, я извлек из молока моей кормилицы» Джорджо Вазари.
Скульптор считал, что все его работы недостойны Господа Бога. З 1546 керував будвництвом собору святого Петра, створенням ансамблю Каптоля на Рим. 6. Одна з перших його робт у Рим – скульптура «Оплакування Христа».
Charles Seymour) трактував «лук» як нструменти скульптора46. Йому було тод вже шстдесят рокв. В 1520 году, после бесполезных войн, папа вынужден был отказаться от строительства фасада и, в свой черед, поручил Микеланджело воздвигнуть рядом с Сан Лоренцо Капеллу Медичи, а в 1524 году заказал соорудить Библиотеку Лауренциана.
Але головне враження вд розпису -- це вдчуття герочно сили, яку вн випромню, сили, що не пригнчу, а пдносить людину, що змушу побачити стинний масштаб. Узят разом, вони енциклопедю положень оголеного людського тла, як це було в «Битв кентаврв», в «Битва при Кашин». Вона походила з старовинного могутнього римського роду. У 1506 роц Мкеланджело почав роботу над статую «вангелста Матвя» (Флоренця, Академя). Работая в Садах Сан Марко, молодой скульптор получил разрешение от Нико Бичелини (настоятеля церкви) на изучение человеческих трупов. Мраморный барельеф. Двадцати трехлетний скульптор с радостью принялся за работу. На горбочку представлений напвлежачий оголений чоловк.
В стране вспыхивает революция. Буоннароти заложил идею христианскую и общечеловеческую в эту скульптурную группу. Вона дивиться на обличчя сина, який лежав на колнах, оч якого змкнут глибоким сном. Архтектура Мкеланджело пану пластичне початок, динамчний контраст мас (бблотека Лауренциана мови у Франц, 1523 – 1534).
Навколо основних картин чергуються зображення пророкв сивлл на мармурових тронах, нш старозавтн персонаж праотц Христа. Давид Донателло то, можливо обйдений зусебч зокрема, голови особливо вигра вигляд збоку. його хмльний стан буде виражений на обличч й у рухах. Колосальна фреска загальною площею понад шстсот квадратних метрв (виконана Мкеланджело за двадцять шсть мсяцв мж 1508 1512 р. ) не мала навть вддалених прообразв у попередньому живопис талйського Вдродження ан за свою дейною програмою, ан в план само системи монументального розпису.
Слд зауважити, що в цй робот Мкеланджело «стримуться» намагаться додержуватися вимог замовника, але одночасно вн зображу Марю молодою при цьому вона нескнченно далека вл умовно границ емоцйно нерухомост готичних мадонн цього типу почуття – живе людське переживання утисне з такою глибиною й багатством вдтнкв, що тут уперше можна говорити про внесення в образ психологчного начала За зовншньою стриманстю молодо матер вгадуться вся глибина горя. У салон велися жив, цкав бесди про сучасн под, моральних питаннях завдання мистецтва. Тод вн сам змнив вказану йому спочатку програму, яка не вдрзнялася тако тематично складнстю великою клькстю фгур, як здйснена м розпис.
Мертве тло Христа трима Святий Никодим, а з двох сторн пдтримують Богоматр Маря Магдалина (закнчена фгура Христа частково Свято Магдалини). Весь пройдений ним життвий шлях вдтепер представляться Мкеланджело суцльним оманою. Це замовлення художник прийняв його з ентузазмом. Величезну роль у розпис вдгра колр.
Мкеланджело втлю собою титанзм, породжений протиборством мж свтськими поглядами «божественним» початком згодом таке протиборство винагороджуться, людина звеличуться, звльняючись вд догм незбагненност свту, що сковували волю. У будинку зустрчали Мкеланджело як царственого гостя. Мкеланджело не був схильний до спокйного деалзму скульптури Парфенона. Аретно хотв бачити в «Страшному суд» традицйну середньовчну трактування, тобто зображення Антихриста. а моя уява продовжу породжувати все нов сцени й образи». Эта скульптура тайно была перевезена в Рим и зарыта под виноградниками. У XV столтт людина потребував вдомому виправданн, щоб постати оголеним.
Чи йдеться про перод Раннього Ренесансу, повязаний з мям Джотто, або ж про мистецтво Високого Вдродження (XV ст. ), яке представляли Брунеллеск Донатепо, Альберт, Про делла Франческа, Мантенья, Ботчелл й Джованн Беллн, або ж, нарешт, про Пзн Вдродження – про час Палладю Веронезе Гинторетто. У 1488 роц тринадцятирчний Мкеланджело став учнем у майстерн братв рландайо. Поэтическое дарование Микеланджело проявилось в полной мере только под конец его жизни.
Так, одного разу один з учнв скопював з полотна Доменко фгури одягнених жнок. Отже, художник збирався створити щось подбне гробниц Юля II, з39днавши водино скульптуру й архтектуру, з тю тльки рзницею, що тут архтектур мало належати панвне мсце.
Всеохоплююча пристрасть, нелюдська сила напружують потужне тло героя, на його обличч вдбиваються воля ршучсть, пристрасна жага дй, погляд його спрямований у бк земл обтовано. Смдесяти двох рчний майстер навть вдмовився вд нагороди за архтектурну роботу, повнстю присвятивши себе й. Мкеланджело помер взимку 1564 року в мст Рим (таля). Со времен античности на Западе не воздвигалось ничего подобного для отдельного человека. С. 325.
5. Але поневряння не принесли йому корист, вн повернувся назад до рдного мста. Ось вн заразився захопленням до давнини, почув вчення Платона. Вн звв на пдестал, але навряд чи його любов до не можна назвати гетеросексуально : вн кликав чоловк в жнц (un uoma in una donna). Це видно з листування венецанського лтератора памфлетиста П39тро Аретно з художником.
«Вечр» «День» «Нч» «Нч схилила голову до грудей, поклавши ногу на ногу. Це двометрова скульптура, призначена для кругового огляду. Його вважають великим майстром Високого Пзнього Вдродження, адже саме ця особистсть змогла проявити свою унверсальнсть в архтектур, в живопис, в поез, в скульптур.
Його права рука, що да життя неживо матер, витягнута.
Вн зробив вигляд, що поскоблл мармур. Це чисте почуття викликало появу вршв Мкеланджело, як були потм видан в 1623 р у Флоренц. Не вдаючись до сильно композицйно динамки, до складного руху, майстер створив тип героя, сповненого смливост, сили й готовност до д. Приблизно в цей самий час Мкеланджело одержу ще одне замовлення — розписати фресками одну з стн залу Велико ради палацу Синьйор. Вн задуму двох39ярусний фасад як пластично опрацьовану площину, в якй скульптури повинн бути «включен» у глибок нш. Тла Христа всьому твору вн дав гармоню красу.
Гробниця залишилася незакнчено. Контурные лн вдрзняються особливою напруженстю свого ритму. Мкеланджело повернувся до Флоренц в 1501 роц, у важкий для мста момент. Для бльш повного висвтлення дяльност Мкеланджело – архтектора мною була використана книга «Сто великих архтекторв», а бльш детальна нформаця про розпис Скстинсько капели була взята з книги «Сто великих картин».
Двадцятиоднорчний Мкеланджело прибув у мсто 25 червня 1496 року37, пробув там наступних пять рокв. Виходячи з реально конфгурац склепння капели, Мкеланджело продовжив розвинув його архтектуру засобами живопису, видливши по його подовжнй ос середню, найбльш плоску частину (так зване дзеркало) розмстивши в нй епзоди бблйного оповдання про дн творння про життя перших людей на земл. Вн навть почав вимагати, щоб той затер деяк фгури. Домнуючим мотивом не рвновагу, а стримування зовншнх сил.
Мкеланджело — унверсал. Фгури оголених щитоносцв, що обрамляють сцени, свдчать про особливост смаку Мкеланджело та його реакц на класичне мистецтво. Дяльнсть його повязана в основному з двома талйськими мстами – Флоренцю Римом. Клька його робт в живопису, скульптури та архтектури одними з найвдомших у свт.
Пяного бога вина супроводжу маленький сатир, який ласу кетягом винограду. Вн був звязаний з правлячим смейством Медч, за допомогою яких йому вдалося влаштувати 13-лтнього сина учнем у майстерню живописця Доменко Грландайо.
Насамперед це стосуться незвичайно вдало пдбрано загально гами цльних, узятих великими планами тонв, у якй таким органчним саме для фрескового колориту вигляда зставлення свтлого тла архтектурних мотивв з тонами оголеного тла виразними плямами одягу -- енергйних ударв синього, вохристо-жовтого, травянисто-зеленого рзних вдтнкв червоного. сну багато трактувань цих слв митця43. Ця статуя залишилася незакнченою, оскльки уже через два роки Мкеланджело похав до Рима.
Но к таким он и принадлежал ибо все знали и все видели, что все три искусства достигли в нем такого совершенства, какого не найдешь ни у древних, ни у новых людей за многие и многие годы. Воно вдчутне в багатьох послдовно проведених контрастах у стислост простору напечи в ширину и спрямовано т його вгору, у протиставленн блого мармуру темного каменю в плястрах, що х вдокремлюють, архвольтах вконних лиштвах, у самому ритм архтектурних форм або нш вдтнки пануючих у капел почуттв ми вловлюмо в статуях задумливо-вдчуженого Лоренио сильного, але пригнченого, збайдужлого Джулано, в алегоричних фгурах на саркофагах, покликаних втлити швидкоплинност часу, – «Ранок». Вс вони базувалися на малюнку. Замовлення на фрески зали Велико Ради (Синьйор) у Палаццо Веккйо на тему сторичних перемог Флоренц при Ангяр та Кашин Вазар трактував як можливсть «змагатися» з Леонардо117, а Рафаеля Сант вн згаду серед тих живописцв, як вчилися за картоном «Баталя при Кашин»118. деальних людських типв яскравих характерв, що зливаються з цю деальною основою.
Плавний полт Творця пдкреслять спокйно схрещеними ногами. Мкеланджело не бажав, щоб його вдвдував навть тато. На вдмну вд переважно бльшост нших майстрв цього етапу, дяльнсть яких вичерпувалася саме цим промжком часу, Мкеланджело зберг усю повноту творчо активност й у наступнй, фнальнй фаз епохи -- у перод Пзнього Вдродження.
У цю структуру Мкеланджело зумв помстити вдбиту в оповдальних композицях свордну унверсальну сторю буття -- вд початкових космогончних зрушень перших актв творння до трагчних катастроф, яких зазнав рд людський, окремих подй, що мали важливе значення в його дол.
Але головне враження вд розпису — це вдчуття герочно сили, яку вн випромню, сили, що не пригнчу, а пдносить людину, що змушу побачити стинний масштаб. Найбльш важливо був фресковий розпис зводу Скстинсько Капели.
В это же время на Италию нападает французская армия под предводительством Карла VIII. У цй школ, керованй Бертольдо, Мкеланджело вдразу звернув на себе увагу незабаром увйшов до культурних кл Флоренц, де був прийнятий на рвних видатними дячами того часу — Полцано, Марсило Фчно, Пко делла Мрандола. За ншою думкою, майстер, незважаючи на сво тверд республканськ переконання, не витримав тривоги перед наступаючими подями: вн втк до Феррару Венецю (1529), хотв сховатися у Франц.
Однак Юлй II був у нього клька разв, незважаючи на свй похилий вк, пднмався на лси.
нам доведеться визнати що на всх послдовних ступенях еволют ренесансного мистецтва були створен художн цнност, що мають сьогодн величезне значення. Але все-таки неоцненним той художнй внесок, що зробили в епоху Вдродження так майстри, як Мкеланджело, Браманте, Леонардо, Рафаель, Джорд жоне Тишан. Вазар "Життписи найзнаменитших живописцв, творцв архтекторв». Окрем частини розпису («Мдний змй») передвщають кризов моменти в недалекому майбутньому — це апофеоз ренесансного духу в пору його вищого пдйому. Потужно спираться одна його рука на кам39яну скрижаль на колнах, нша покоться тут же з недбалстю, гдного людини, якй достатньо руху брв, щоб змусити всх коритися. Його батько був високопоставленим членом мсько адмнстрац.
Вот таким образом он на время отказался от предшествующих замыслов. Востину приголомшливе колористичне враження справля «Мдний змй» у кутовому втрил бля ввтарно стни, у якому вдтнки сро-зеленого й маслинового набули несподвано зловсного звучання, що пдсилю трагчний задум ц композиц. Через три роки статуя була готова. (В майбутньому ще раз цензур його врш були пддан його внучатим племнником перед опублкуванням). У них видна наявнсть власного скульптурного стилю юного художника.
Величезну роль у розпис вдгра колр. Настльки несправедливим виглядало б судження, начебто кожне нове поколння майстрв ц епохи обовязково мало перевершувати свох попередникв. Також вн товаришував з Джованн (другий син Лоренцо, майбутнй папа Лев Х) та Джуло Медич (позашлюбний син Джулано Медич, майбутнй папа Климент VII)23. Перш за все, скульптор хотв вдтворити фгуру Богоматер, яка пдтриму тло свого Сина.
Крм вищезгадано роботи я користувалася «Велико Радянсько енциклопедю» та клькома словниками з живопису з метою отримання загальних вдомостей щодо творчост Мкеланджело Буонаротт. Завдяки цй стату до Мкеланджело прийшла всесвтня популярнсть. Мкеланджело керував будвництвом собору ще з 1547 року.
Його мaposязи розвинен, але ще цлком волод свом тлом. Стеля скстинсько капела – велике мистецьке творння Мкеланджело, плодом його безперервно та важко прац, яка тривала на протяз чотирьох рокв, з 1508 по 1512 роки. У Мкеланджело нагота, як в древнх, ста природним станом людей. Микеланджело родился 6 марта 1475 в Капрезе, в Тоскане. Статус мэра не приносил отцу больших денег, но другую работу (физическую) он считал унизительной. Мкеланджело почав шлях художника тринадцятилтнм хлопчиком.
Величезну роль у розпис вдгра колр. Йому дуже не сподобався «Страшний суд», вн прснялся люто доводити татов, що Мкеланджело надходить не так, що картина виходить непристойна. Слд зазначити ще один важливий момент – протягом усього життя, що прийшлося на обидва етапи ренесансного мистецтва, Мкеланджело завжди знаходився в авангард художнього процесу, був провдником у пошуку ново художньо мови, визначаючи свою творчстю магстральну лню епохи. У 1519 роц вн розпочав роботу над «Христом з хрестом» (Санта Маря сопра Мнерва, Рим), яку закнчив 1520.
Художник прийняв його з ентузазмом. Ус почуття й сподвання мо я передав Давиду, про що вдомо тльки мен одному. Увлечение того времени Античностью было настолько высоко, что даже копии в Риме ценились. Це перша серйозна робота Мкеланджело як майстра, але одночасно робота, що викликала безлч особистих сумнвв принесла йому невдоволення собою «Робота, чимраз бльше подобаться французькому прелатов та його оточенню що мене трохи насторожу й засмучу, визнаю що, по мому, мен так не вдалося виразити нчого нового в «Пса» вся скульптурна композиця занадто боязка и приладжена, щоб виявляти собою щось нове». Увиденное потрясло воображение многих людей.
Таким чином, за життя збрання його поезй не друкувалися, а першу збрку було опублковано аж у 1623 роц його племнником Мкеланджело Буонаррот (молодшим) пд назвою «Врш Мкеланджело Буонаррот, збран його племнником» у флорентйському видавництв «Джунтне» (тал. Самым знаковым изображением является композиция «Сотворение Адама» изображающая Бога, прикасающегося пальцем к человеку.
Мистецтво вн називав свою коханою, картини – своми дтьми. Роспись зводу Скстинсько капели в Ватикан (1508 – 1512), статуя Мойсей (1515 – 1516) стверджують фзичну й духовну красу людини, його безмежн творч можливост. Талант Микеланджело был признан еще при жизни, а не после смерти, как это со многими бывает ибо мы видели, что первосвященники Юлий II, Лев X, Климент VII, Павел III и Юлий III, Павел IV и Пий IV всегда хотели видеть его при себе, а также, как известно и Сулейман – повелитель турок, Франциск Валуа – король французский, Карл V – император. Але, незважаючи на вс перепони, ця особистсть зйшла на новий щабель в стор мистецтв. Тело Христа кажется прогруженное в глубокий и вечный сон.
Мкеланджело Буонаррот – один з найбльш ункальних майстрв в стор пластичних мистецтв. У межах цього пероду минула лише перша половина його творчого шляху. Це було благодатний час для Мкеланджело Буонаррот. Перша повязана з створенням свту. Це видання було неповним, мстило певн неточност89.
Вн завжди було художником-громадянином. Особливе майстернсть вн показу в виконанн голого тла. Вдомо багато вршв написаних Мкеланджело до юнака (Томмазо тод було 23 роки), а також рисункв, намальованих та подарованих ним Томмазо («Ганмед», «Титй», «Падння Фаетона» тощо). Старець несеться повз нього та його стосуться рукою його пальця.
Цей твр внесло новизну в передачу драматизму. Творчий життвий шлях Мкеланджело займа майже девяностолтнй перод стор тал. Венедиктова А., Габричевского А., СПб. : Азбука, 2010.
деальних людських типв яскравих характерв, що зливаються з цю деальною основою. Моисей. Воно залишалося на стад первсно обробки, дейна аналогя яко мала також бблйний мотив. Ус почуття й сподвання мо я передав Давиду, про що вдомо тльки мен одному.
У XVII ст. Ця статуя повинна була сьать центральнй фгурою. У стор скульптури творчсть Мкеланджело, цього природженого скульптора, займа випуклсть. Його врш до не.
В олмпйському велич сидить напвбог. У створених шстнадцятирчним юнаком невеликих рельфних композицях «Мадонна бля сходв» «Битва кентаврв», безумовно, нема Нчого учнвського. Примеров почти полного копирования всего несколько. Вкладаючи талант сво вмння в майстернй робот в 1516 роц займаться архтектурною дяльнстю, створю ескзи для фасаду церкви Сан Лоренцо (Флоренця).
Творчсть великого майстра не обмежуться рамками Високого Ренесансу. Окрм того, вважаться, що жнки Мкеланджело дуже чоловч за свою формою. На протяжении понтификата Льва Х политические превратности не оставляли Микеланджело. У мжвконних промжках художник розмстив фгури дванадцяти пророкв сивл (вщунок), а в трикутних розпалубках, що утворилися бля вкон, напвкруглих люнетах — зображення предкв Христа. В этот списокработ вошли как скульптурыи архитектурные проекты, так и живописные труды. На вдмну вд стародавнх геров, вн не прихову свох почуттв.
Ще за життя Мкеланджело його твори вважались найвищим досягненням мистецтва Вдродження. Обдумывая сво плани серед грських масивв, вн, певне, переживав найщасливш мит життя.
Хотя даже они меркнут по сравнению с тем, какое богатое наследие оставил после себя этот художник и скульптор. Тож на думку Джона Саймондза, «Мкеланджело не любив, не захоплювався не бажав жнок»124. Але вже цього оголеному велетн, якого не знав н античний мф, н середньовчна легенда, проявляться жага величного, яка штовхала Мкеланджело залишити Флоренцию заради Риму, де його велик замовлення, покровитель слава (1505). Дитинство Мкеланджело минуло, в основному, в родовй садиб. Джорджо Вазар, перший офцйний бограф Мкеланджело, писав, що «Давид» «перевищив славу всх сучасних античних статуй, грецьких римських, будь-коли зроблених»5.
с ит.