Награжден золотыми часами лично от императора Николая 1. «Пажылая жанчына, якая вяжа шкарпэтк» прынесла яму Малы залаты мэдаль Акадэм. Пахаваны на фамльных моглках у Захарнчах. Там жы плённа працава да канца свах дзён.
Мастак-беларус. Закончил лицей в Полоцке и императорскую Академию искусств в Петербурге. У гэты перыяд, кал паспяхова складвалася творчае жыццё мастака, памёр яго бацька.
Он пишет иконы для Александро-Невского собора в Ковно (1847), для церкви Святого Иосифа Обручника в Тринополе (1849), пещерной церкви Трёх Мучеников в Вильно (1850—1851) для архиерейского дома в Вильно— 32 портрета лиц духовного звания (в том числе копии с литографий и живописных оригиналов). Нарадзся будучы мастак у мястэчку Ула на Лепельшчыне (цяпер Бешанковцк раён Вцебскай вобласц) у сям няцкага святара. Добра вядомы такя работы, як «Партрэт маладой жанчыны з кошыкам» (1835), «Партрэт невядомай» (1830-я гг. ), «Партрэт невядомай з кветкам садавнай» (1838). У Пецярбургскую Акадэмю мастацтва Хруцк прыйшо ужо досыць падрыхтаваным вучнем. Его натюрморты оказали большое влияние на развитие этого жанра в Российской империи.
Тут так само, як в «Автопортрет» (1884), написаному за рк до смерт, Хруцький пдсилю виразнсть вдалим використанням контрастного освтлення – прийом, до якого художник вдавався досить часто. граючы адценням, колерам, формам мастак намагаецца ажывць кампазцыю. Вильчинского— серии литографированных городских видов, выпущенных в Париже. Пасля смерц бацьк 1838-м годзе Хруцк бы вымушаны пакнуць Пецярбург пераехаць на пастаяннае жыхарства вёску Захарнчы Вцебскай губерн (сучасны Полацк раён). Першы поспех прыйшо у 1836 годзе, кал Савет Акадэм мастацтва адзначы яго работу-нацюрморт «Кветк плады» вялкм сярэбраным медалём, а 1838 г. – малым залатым медалём за нацюрморты «Кветк плады» «Старая, якая вяжа панчоху».
Также в этот период художник часто пишет портреты, которые, как правило, введены в его «интерьеры». Хруцк вымушаны бы пакнуць Пецярбург пераехаць у маёнтак Захарнчы каля Полацка. Похоронен в поместье Захарничи недалеко от Полоцка. Також в цей перод художник часто пише портрети, як, як правило, введен в його «нтерри».
Хруцкага. Цеплынёй сардэчнасцю вызначаецца «Партрэт хлопчыка саламяным брыл», выкананы канцы 1830 – пачатку 1840-х гг.
Адчуваецца цвёрдасць яблыка, сакавтасць сл, празрыстасць внаградзн. Адлюстраванне нтэрера, партрэты, пейзажы – таксама творчая спадчына. С 1845 года и до самой смерти жил и работал в своем поместье в Захарничах в Беларуси.
Таксама ван Хруцк пса вельм добрыя партрэты. Таковы портреты Иосифа Семашко, Потираловской, неизвестного молодого человека (все 1842). Ваза з кветкам прываблвае малянчай разнастайнасцю. Иван Хруцкий (1810-1885). Хруцк праслався перш за сё як майстар нацюрморта. Нацыянальнасць вана Хруцкага цяпер апсваецца па-рознаму, у залежнасц ад крынцы, як беларуская, польская або руская.
Здесь так же, как и в «Автопортрете» (1884), написанном за год до смерти, Хруцкий усиливает выразительность удачным использованием контрастного освещения— приём, к которому художник прибегал довольно часто. Брал уроки у английского живописца Джорджа Доу. Глазунова, сфа Семавока, Мкалая Малгоскага ншых. Памёр у 1885 годзе. У цей перод Хруцький бере участь у виданн так званого «Вленського альбому» Я. К. Вльчинського – сер лтографованих мських видв, випущених в Париж. Хруцкага, тут адбылося спалучэнне партрэта нацюрморта. З яго мем звязаны прыгожыя дэкаратыныя кампазцы, напсаныя руплва, падрабязна.
Нацыянальнасьць вана Хруцкага цяпер апсваецца па-рознаму, у залежнасьц ад крынцы, як беларуская, польская або расейская. Сярод нацюрморта вылучаецца «Кветк садавна» (1839).
Вн пише кони для Олександро-Невського собору в Ковно (1847), для церкви Святого Йосипа Обручника в Трнополе (1849), печерно церкви Трьох Мученикв у Вльно (1850-1851) для архрейського будинку у Вльно – 32 портрета осб духовного звання (в тому числ коп з лтографй мальовничих оригналв). Основатель жанра академические натюрморты в живописи Беларуси. В этот период Хруцкий принимает участие в издании так называемого «Виленского альбома» Я. К. Для городской и загородной резиденций митрополита Иван Фомич исполнял виды Вильно и его окрестностей, натюрморты и интерьеры, копии с картин европейских мастеров.
У творчым багажы мастака ёсць такя нацюрморты, як «Грыбы агурк» (1839), «Нацюрморт са свечкай» (1839), «Садавна птушка» (1830-я гг. ), «Бтая дзчына, агароднна грыбы» (1854) нш. Портрет Миколая Малиновского (1855)— возможно, лучший из созданного им в портретном жанре. Малады мастак бы залчаны вольным слухачом па класу партрэтнага ландшафтнага жывапсу.
В начале творчества писал исключительно натюрморты, которыми и прославился. Однако позже перешел на пейзажную и портретную живопись. Хруцк атрыма у Полацкм калегуме, пасля заканчэння якога 1927 г. паеха у Пецярбург. Акрамя рэлгйных карцна ён таксама пша партрэты, напрыклад.
Элементы «падманк» прысутнчаюць кампазцы «Плады». Гэты пэрыяд адрозьнваецца пераважна рэлгйным мастацтвам, у асноным зь Лтвы. Часта наведвае Полацк, Вцебск Вльню. н добра малява, валода колерам, паветранай лнейнай перспектывай. Яго карцны паступова атрымлваюць прызнаньне грамадзтва крытыка. Белорусский и русский художник.
З 1846-га года некальк гадо працуе над канастасам для новай царквы. Большасць нацюрморта выканана час вучобы Пецярбургу. Вильчинского— серии литографированных городских видов, выпущенных в Париже. Атар ужывае разнастайныя кампазцыйныя прыёмы, якя дапамагаюць раскрыць вобраз. Для городской и загородной резиденций митрополита Иван Фомич исполнял виды Вильно и его окрестностей, натюрморты и интерьеры, копии с картин европейских мастеров. 2 В этот период Хруцкий принимает участие в издании так называемого «Виленского альбома» Я. К. Як многх ншых працах.
Ужо 1831-м годзе за прадсталеныя акадэмчны савет працы Хруцкаму было нададзена званне вольнага мастака, а 1838-м годзе за нацюрморт «Плады кветк» — ганаровы тытул акадэмка жывапсу. ван Хруцк (8 лютага 1810, Ула — 13 студзеня 1885, Захарнчы) — беларуск мастак-партрэтыст. Хруцк люзорна выпсвае пялёстк кветак, скурку яблыка, сл.
Он пишет иконы для Александро-Невского собора в Ковно (1847), для церкви Святого Иосифа Обручника в Тринополе (1849), пещерной церкви Трёх Мучеников в Вильно (1850—1851) для архиерейского дома в Вильно— 32 портрета лиц духовного звания (в том числе копии с литографий и живописных оригиналов). Першапачатковую мастацкую адукацыю. У 1839 г.
Портрет Миколая Малиновського (1855) – можливо, кращий з створеного ним в портретному жанр. На карцне «Плады» (1839) адлюстраваны прадметы самыя звычайныя: рыба медным тазку, цыбуля, морква, агурк, грыбы плеценым кошыку. Так портрети Йосипа Семашко, Потраловской, невдомого молодого чоловка (вс 1842). У Захарнчах мастак шмат працуе, пша партрэты блзкх родзча, нацюрморты пейзажы.
Хруцк шмат у чым абапрася на традыцы галандскага нацюрморта XVII ст., дзе, як рускм мастацтве XVIII ст., был папулярныя так званыя нацюрморты-падманк, адметныя асаблвай люзорнасцю. Первую картину написал в 22 года. Родился в местечке Улла Витебской губернии. Мноства карцн напсана м для аздаблення архерэйскага дома Вльн.