К этому периоду относится и ряд портретов, спокойных и строгих по композиции, сдержанных и богатых оттенками, тонко психологичных (Мужской портрет, Национальная галерея, Лондон Юноша с перчаткой, около 1520, Лувр).
Фреска взагал, як технка живопису, не прижилася у вологому клмат Венец. А Тцан — да». Швидше, вони працювали разом, але Тцан був помчником другою скрипкою в хньому дует.
Реалстичне зображення людини стало головною метою художникв Раннього Вдродження. Ус домочадц легко дзналися в вдбитому образ риси Люч.
Починаючи з першо сво роботи «Вакх», у якй вн зображу античного бога вина оголеним юнаком, оголене прекрасне тло вднин назавжди ста для Мкеланджело головним диним предметом мистецтва. Кнець 1510-х-1530-е рр. Як бачимо художник прожив на диво довге ( плдне) життя – майже цле столття.
Тльки псля смерт Беллн в 1516 роц Тцан отримав цей патент став офцйним художником Венецансько республки. Фнансова нагорода за портрет становила 1000 дукатв (на той час казково велика сума). Народився Джорджоне Вечелло Тицан (1477-1576) не у Венец, а в маленькому мстечку Пьеве д Кодоре на пвноч тал, в грськй мсцевост поблизу Альп.
А ще витрачалися величезн сили й засоби. Винайдена Тцаном вльна манера письма справила великий вплив на подальший розвиток свтового живопису. Пд час перебування в Манту в 1532 роц мператор Карл V познайомився з творами венецанця. Саме колорит у сартинах Тицана створю настрй, виявля сенс зображеного.
Потм Мкеланджело. Фреска дйшла до сучасност дуже пошкодженою, але вцлле вража. Саме такою чином роботи Рафаеля, Мкеланджело, Тицана багатьох нших митцв вдомими у вроп, а колекц репродукцй окремих авторв чи шкл дозволили образам мотивв Ренесансу поринути у нш мистецтва. У ц роки пзнше Тцан займався пристром свой майстерн.
У «Ассунте», великому ввтарному твор, виконаному в 1516 роц, вн цлком незалежно виршу проблему об039днання форми кольору. Помер Леонардо да Внч 2 травня 1519 року.
Адже саме в ц роки народжувалися, творили вмирали найбльш художники.
Це, начебто, й пдтверджують роботи обох над фресками в Фондако де Тедеск (Нмецькому подвр), адже торгвельна мперя Венеця шанувала звязок з Нмеччиною. (Фрески зпсувалися у вологому клмат Венец, в музей перенесли жалюгдн залишки). Хотли врити, що маленька Флоренця може перемогти, як колись юний мирний пастух Давид перемг велетня Голафа. Такими метрами для нього стали Рафаель Мкеланджело. (Христос гршниця, Художня галерея, Глазго Христос Магдалина, Нацональна галерея, Лондон так звана Циганська мадонна, Художньо-сторичний музей, Вдень, тощо), виявляють близьксть мистецтва Джорджоне, чи незакнчен картини вн в цей час дописував. нша картина на бблйний сюжет «Введення Мар у храм» переносить под на вулиц талйського мста.
У свох зрлих творах (Мадонни, ввтарн образи, сцени з вангеля на тл пейзажу, алегор та портрети) художник розкрива велич духовного свту людини. В ншй картин «Подружжя Арнольфн» кожна деталь ма особливий змст, Картина створювалась як весльний портрет талйського купця Джованн Арнольфн та його дружини. Сюжет цьому житт, сповненим фантастичних праць, до трагчност простий. З39явилася можливсть розмножити на папер будь-який вид знання будь-як досягнення. Тициан (собственно Тициано Вечеллио, Tiziano Vecellio) (1476/1477 или 1480-е гг. сну переказ, що юнак взяв участь у виконанн картини «Хрещення Христа» свого вчителя, самостйно написавши одного з уклнних ангелв, при цьому так, що перевершив свого вчителя. Тицан вдрзнявся врою у волю, розум можливост людини.
Вн проводив мсяц в каррах, щоб отримати необхдний каррарський мармур. все це вдбуваться в густому мороц, якого на розсю, але тльки ще бльше пдкреслю зловсний, гарячковий свтло чадних свтильникв (здаться чути, як потрску вогонь). Вони обднан загальним золотим колоритом, який символзу боже свтло. У 20-т роки XVI ст.
Розгнваний вдступництвом свого народу вд закону, вн готовий розбити камян скрижал заповту. Твори митця – емоцйн, але дуже мяк, дарують вдчуття спокою благодат. До кнця вн справд писав бльше пальцями, нж пензлем ". Браманте належить основний задум собору в Пав (1488 – 1492 рр. ), з куполом, високо пднятим на 8 струнких плонах. В цей же перод була написана найвдомша картина майстра «Тамна вечеря» у трапезнй монастиря Санта Маря делла Граця (Рис.
10 травня 1533 Карл V признача Тицана свом придворним художником. Це особливо ясно в такому шедевр, як "Положення в труну". Весь прибуток Тцан закладав у купвлю земельних угдь. Краса реального свту у картин — такою ж дючою особою, як Мадонна з немовлям. Дя розгортаться на тл камяно нш, в напвтемряв, освтленй смолоскипами.
Адонс теж покохав прекрасну Венеру, та не тльки одну вн кохав. А це завжди драма. Тому вн намагався не вижджати з Венец, вдмовляючись вд запрошень не тльки впливових герцогських смейств з рзних куточкв тал, але й самого папи Лева X. Тицан терпляче чекав на свою фортуну, щоб заявити про себе Все ж нагода не виникала, в 1513 роц художник сам виступив на засданн Ради Десяти, виказавши бажання взяти участь в оформленн Велико зали Палацу Дожв, а також попросив дозволу про присвоння йому патента маклера при Нмецькому торговому дом Фондако де Тедеск. Як в ранн роки, майстерню залишали повторення коп, як значною мрою залежали вд попиту. При цьому снувало безлч реальних рабв. Серед них «Мадонна в крсл» безсмертна «Скстинська мадонна».
Червон вдсвти лиховсно затягують небо, що нада усй картин тривожного звучання. Силует Арадни видляться на тл моря неба. Цю нехитро застиглу картину Тицан перетворю на повний життя портрет.
Почуття здивування, жаху, обурення, здивування, недоври змнюють один одного. Темперамент та могутн почуття не полишали художника до останнх рокв життя. Вс його рукописи дсталися його врному учнев Франческо Мельц. Тут працював видатний архтектор Високого Вдродження Донато Браманте (1444 – 1514 рр. ).
Це, безсумнвно, одна з неперевершених творв живопису, бо в картин ц все досконалсть: контраст неживого, падаючого тла Христа з мужнми, дихаючими силою фгурами апостолв, трагзм вс композиц, в якй гор тон в загальнй благодатнй гармон крас такий звучност, тако сили, що, здаться, нема не може бути в природ бльше прекрасних тонв, тепло-блих, лазуровий, золотисто-рожевих, густо-загарним, то полумянючих, то зникаючих в темряв, нж т, якими обдарував цю картину Тцан. Як би передчуваючи свою ранню смерть, Джорджоне написав свй головний шедевр на 50 (. ) рокв ранше настльки ж знаменито «Венери» трич пережив його друга суперника. Цкаво, що спочатку Рада Десяти задовольнила прохання художника, але через деклька днв раптово вдмнила сво ршення (Дольче впевнений, що це стало результатом нтриг Беллн, котр, ймоврно, хотли нагадати Тицану його вроломний перехд до майстерн Джорджоне). В феррарському замку дЕсте Тицан жив разом з двома помчниками в лютомуберезн 1516 року,, як свдчать записи розрахункових книг, упродовж цього часу вони регулярно отримували «салат, солоне мясо, оливкову олю, каштани, свчки, — сир та вино й багато ншого», тобто знаходились на повному утриманн. Слава Тицана швидко поширилася по всй тал, а потм по всй Захднй вроп.
У будь-який момент Тцан був готовий змнити концепцю картини. тим не менше видно, що н Себастьяно дель Пьомбо (1485 – 1547 рр. ), виходець з Венец, який став у Рим учнем Мкеланджело, н Вазар, н Понтормо (1494 – 1557 рр. ) Бронзно (1503 – 1572 рр. ) не можуть вже вважатися художниками, що представляють вершини мистецтва великого столття. Анну» «оанна Хрестителя». Замовники сприймали ц твори за незавершен доркали старому майстру.
А псля його передчасно смерт став загальновизнаним головою венецансько школи. Вона тльки-но пробудилась вд сну ще нжиться у постел. Чим багатолюдн церемоня, тим ширше полтичний вплив. Ц портрети примножили його славу принесли йому почесн замовлення. – время расцвета портретного искусства Тициана.
Одню з головних тем у творчост художника стали жноч портрети. Саме в цей перод вн написав клька виняткових мадонн. Його кращ представники не лише продовжують пошуки свох попередникв. Рд його був старовинним впливовим у цй мсцевост.
Цкаво те, що найбльш похвал лунало на адресу фресок не головного, а бчного фасаду.
Щоправда, батько думав, що обидв хлопчика продовжать традиц родуВечеллио, ставши нотарусами чи адвокатами. Вн звертався до жанру портрета, його твори наповнен подихом життя: «Любов земна небесна», «Вознесння Мар», «Венера Урбнська», «Венера перед дзеркалом», «Даная» та н. Ус полотна вдрзняються проникненням у внутршнй свт людини, його осмисленням. А вийшовши з майстерн, сказав Вазар: «Все, що вн пише, здйснються тут, на земл». На нй зображена Маря, що сидить на земл переда немовля Христа Йосипов. 9. ).
Тициан выполнил множество рисунков, отличающихся смелой живописной манерой. До кнця XV столття, коли поздки португальцв в глиб Африканського континенту призвели до появи чорних рабв, а люди рзних рас (татари, греки та н) купувалися у туркв, талйськ ринки рабв зробили звичним мелькання екзотичних осб серед домашнх слуг.
Вплив живопису посилювалося також поширенням друку. Пд видом золотого дощу вн проника у каземати Дана вступа з нею в нтимн стосунки. Приверта увагу поднання синх та червоних тонв у величезнй, см метрв заввишки картин «Вознесння Мар», що написана для ввтаря одного з храмв. У 1499 роц да Внч повернувся до Флоренц, де створив композицю, що зображала мадонну св. Цю картину Тцан напише вдразу ж псля трагчно смерт Джорджоне. У строкатй, рзномасто натовп на площ головна фгура на передньому план – товстий, багатий патрицй в яскраво-червонй мант поверх розкшного парчев вбрання (не натяк на вищих рархв католицько церкви. ).
Його довга борода струмен мж могутнх пальцв. Фнансова нагорода за портрет становила 1000 дукатв (на той час казково велика сума). Протягом усього життя Рафаель шука образ гармонйно досконало людини. Це востину його духовний заповт.
Чим багатолюдншими церемоня, тим ширш полтичне вплив. Леонардо провв велику пдготовчу роботу.
Саме дякуючи рекомендац герцога, художника прийняли в багатих смях та при дворах багатьох правителв, вн отримав посаду «першого радника з питань мистецтва». Але багато розпочат роботи залишалися протягом мсяцв рокв незавершеними. Трохи вддалк скромна жнка в блй сукн (явна контрпараллель до передньо фгур), схиливши сумно голову притискаючи до себе синочка, несхвально дивиться на вельможу.
Довго вмовляла прекрасна Венера свого коханого мисливця Адонса, щоб в цей день вн не йшов на полювання, а лишився з нею, та не послухався Адонс. Високого Вдродження належить Джованн Беллн (бл. Прихав у Венецю в юнацьк роки. (Христос и грешница, Художественная галерея, Глазго так называемая Цыганская мадонна, Музей истории искусств, Вена), близки искусству Джорджоне (его незаконченные картины дописаны Тицианом). З захопленням замальовував дитяч голвки та прекрасн обличчя молодих жнок. Людське тло на картинах початку XVI ст.
Коли Карл V вдмовиться вд престолу пде в монастир, вн взьме з собою картини Тицана. Чльна роль у складанн венецанського мистецтва кнця XV ст. Манера письма художника набува виняткову свободу. Художник зазнав властиво тому часу втрати люз про чарвнсть свту, гармонйну людину.
Незлченн його замальовки коней пд час руху, анатомчних деталей, ескзних варантв. Замовники сприймали ц твори за незавершен доркали старому майстру. Тут створюються численн монументальн будвл, скульптурн твори, фрески картини.
До Франц, крм «Джоконди», вн привз «Св.
центр архтектури перемстився до Риму. Через 9 мсяцв в Дана народжуться син Персей.
Але багато розпочат роботи залишалися протягом мсяцв рокв незавершеними. Тож Венера сама стала жертвою кохання, з усю пристрастю покохала молодого прекрасного мисливця на ймення Адонс. Роки роботи плч-о-плч з Джорджоне (1508–1510), обом за 30 Звичайно, занадто талановитий шляхетний Джорджоне рано пзнав успх визнання. Лише фгура Христа на тл вкна з блакитним небом спокйна, сумна, майже безпристрасна.
«Скстинська Мадонна» – один з найбльш досконалих творв Рафаеля в образнй мов композиц: постать Мар з немовлям, чтко вимальовуться на тл неба, поднана загальним ритмом рухв з постатями св. Учился в мастерской Джованни Беллини, где сблизился с Джорджоне. Величний, спокйний суворий вн на останньому автопортрет. Але той сердився та вдповдав: «Тицан — завершив. Будь-який його образ повнокровний, активний життрадсний. Пзн картини Тицана переливаються безлччю пвтонв, купують легксть.
На це витрачалися величезн сили та засоби. Тод ж Тицан написав клька портретв, строгих спокйних по композиц, тонко психологчних (Юнак з рукавичкою, Лувр, Париж Чоловчий портрет, Нацональна галерея, Лондон). Вдмтна властивсть пзнх робт Тицана – х найтонший барвистий хроматизм. Тцан (власне Тциано Вечелло, Tiziano Vecellio) (1476/77 або 1480-т рр., Пве-д-Кадоре, Венеця, – 27. 8. 1576, Венеця), талйський художникь, найбльший представник венецансько школи епохи Високого Пзнього Вдродження. Але, викликаний в 1519-м (за рк до смерт Рафаеля.
Але це було обране запозичення дей, бо як ндивдуальнсть Тцан-художник вже снував. Новий перод творчост Тицана (кнець 1510-х – 1530-е роки) повязаний з суспльним культурним пдйомом Венец, що стала в цю епоху одним з головних оплотов гуманзму й мських воль Виталии. – 1576) итальянский художник эпохи Высокого и Позднего Возрождения. Леонардо зобразив драматичну дю, обравши момент, коли Христос говорить свом учням: «Один з вас зрадить мене». Вн прожив рвно столття.
У «Ассунте», великому ввтарному твор, виконаному в 1516 роц, вн цлком незалежно виршу проблему об039днання форми кольору. У цьому снувала безлч реальних рабв.
В творчй майстерн його правою рукою в художнх адмнстративних питаннях був другий син Орацо. У будь-який момент Тицан був готовий змнити концепцю картини. Вн залишився до кнця врним цим деалам, не змнив гуманзму. Крм того, вн встиг довести майже до кнця велику композицю «Преображення».
Тцану цього бракувало. Його радсн «Мадонна з вишнями» «Циганська мадонна», що живуть нин в Антверпенском музе, зявилися б, ймоврно, викликом лагдним мадоннам Рафаеля, якби художники знали один одного.
Мажорный колорит построен на созвучии глубоких, чистых красок (Любовь земная и небесная, около 1515-16, Галерея Боргезе, Рим Флора, около 1515, Уффици Динарий кесаря, 1518, Картинная галерея, Дрезден). Вони лише вносять у картину безпосереднсть життя, додають сюжету свтського характеру. Тому вн намагався не вижджати з Венец, вдмовляючись вд запрошень не тльки впливових герцогських смейств з рзних куточкв тал, але й самого папи Лева X. Тицан терпляче чекав на свою фортуну, щоб заявити про себе Все ж нагода не виникала, в 1513 роц художник сам виступив на засданн Ради Десяти, виказавши бажання взяти участь в оформленн Велико зали Палацу Дожв, а також попросив дозволу про присвоння йому «патента маклера при Нмецькому торговому дом Фондако де Тедеск». Ця подя викликала захоплення всього мста.
Вс головн храми мста вдкривають художнику сво двер. Петра. нший рельф зображу боротьбу кентаврв лапифв.
11. ). На картин Тицана герой, привязаний до дерева та простромлений стрлою, зберга мужнсть та самовладання. Безпосереднсть гра в нй велику роль, нж класична традиця.
Якщо в раннй творчост це радсна радсть, то пзнше це драматичн колз. Пробув там, однак, недовго навчався потм по черз у Джентле Беллн в Джованн Беллн. Пзн роботи вдрзняються ще бльш тонким Хроматизм кольору. Арадна з переляку вдвертаться вд бога вина. У багатьох його раннх роботах видно мотиви живопису старшого друга – дилчне зображення природи, мяксть нтонацй. Двч – в 1547/48 1550/51 роках – Тицан де за запрошенням Карла V в Аугсбург.
Псля розпису Скстинсько капели, Мкеланджело повернувся до роботи над гробницею, вн повторно розробив проект та виконав деяк скульптури для гробниц, в першу чергу центральну фгуру – Мойсея (приблизно 1515 р. ). Воно гострше вдображало життв народн проблеми, було бльш демократичним. Вк, значення якого в мистецтв одно тисячолття. замовниками майстра були дож й нш висок чиновники Венец, а також пископи й посланц папи. А горю Венери не було меж.
В давньогрецькй мфолог Даная була донькою жорстокого царя Акрся. А в 1503 роц художник виконав розпис стни в Зал Ради палацу Синьйор. Мкеланджело з ентузазмом прийнявся за цю роботу, що повинна була включати бльш нж 40 фгур.
Приглушен золотист тони, синй з сталевим вдтнком, нескнченне число рожево-червоних тонв. Тринадцятирчним хлопчиком вн був прийнятий в майстерню Андреа Верроккьо. Один з них – це плаский барельф, що зобража мадонну, яка году немовля. У приватному, конкретному вони вмють бачити загальне, типове, закономрне. вона вдповда йому любовю.
Ще один шедевр Тицана "Мадонна Пйзаро" (1519-1526). Для кар039ри Тицана дуже важливими були зв039язки з деякими талйськими князвськими будинками. В останнй картин нема сцени катувань, але вража вона не менше, а соцальне звучання глибше. Високий рвень талйського мистецтва не мг вдразу знизитися навть тод, коли суспльн умови стали несприятливими для мистецтва.
Культурн змни х совершенно не торкнулися. На шляху до Риму Залишившись у Венец, Тцан ще раз довв й свою вддансть. Релгйн картини Тицана позбавлен будь-яко мстики. У 20-т роки XV ст.
До кнця життя Т. виробив нову технку живопису. Не схоже й на те, що Тцан був учнем у Джорджоне. Отака сумна сторя. В картины на религиозные и мифологические темы он вводил обширные архитектурные фоны, наполняя их бытовыми деталями (Введение во храм, 1534-38, Галерея Академии, Венеция Венера Урбинская, 1538, Уффици).
Враження таке, що вн тльки що помер, або навть – ось зараз вмира у не на руках. 10 травня 1533 Карл V признача Тицана свом придворним художником.
Завершив. » Правоту майстра зрозумють три столття потому, коли художня манера попередникв мпресонств та х самих з Франц переможно закроку всм свтом. Акрсй в шоц, адже вн нкого не пускав до доньки. Згодом тут панував масляний живопис. У 1508 роц в художньому житт Венец вдбулася знаменна подя: тридцятирчний художник Джорджоне завершив роботу над розписом фасаду Фондако де Тедески. Одню з головних тем у творчост художника стали жноч портрети.
Швидше, вони працювали разом, але Тцан був помчником другою скрипкою в хньому дует. виконували здоровим, енергйним, атлетичним, подбним до античного тла Грец. Вчився в майстерн Джованн Беллн, де зблизився з Джорджоне. Тцану цього бракувало. Його мистецтво, пронизане мужнм жизнеутверждением, вдрзняться багатограннстю, широтою охоплення життвих явищ, глибоким розкриттям драматичних конфлктв епохи. ВдродженняВдродження, абоРенесанс (фр. Renaissance— «Вдродження»)— культурно-флософський рух кнцяСередньовччя— початку Нового часу, що рунтувався на деалахгуманзмута орнтувався на спадщинуантичност.
Над могилою Лоренцо скульптор помстив алегоричн скульптури «Ранку» «Вечора», а над могилою Джулано – алегор «Дня Ноч». Их роднят интерес к пейзажу, поэтичность, лирическая созерцательность, тонкий колорит. Можна сказати, що вн мислив фарбами.
Ними, а не олвцем, вн робив пдготовчий малюнок. Пд живописним карнизом вн розмстив пророкв сивлл, в люнетах (арках над вкнами) зобразив епзоди з Ббл предкв Христа як простих людей, зайнятих буденними справами.
Гробниця повинна була розташовуватися в споруджуваному Собор Св. Картина вража свою цлснстю, грандознстю. Приблизно до цього часу належить один з небагатьох станкових живописних творв Мкеланджело – «Мадонна Дон» (Святе смейство) (Рис. Життя художникаВечелло Тицан народився в Кадоре, маленькому мстечку, розташованому над рчкою П039яве в 1477 р. Досягнувши десятирчного вку володючи прекрасними здбностями живим розумом, вн був вдправлений до Венец до свого дядька, а той побачивши у хлопчика велик нахили до живопису, помстив його до Джованн Беллн, знаменитого в той час живописця.
Зблизився з Джорджоне випробував багато в чому його вплив. До перших робт вдноситься статуя зворушливо «Пте» (1498 – 1501 рр. ), де молода Маря зображена з оголеним мертвим Христом на колнах. Слабшав зр, вн бльше хворв, його картини втратили чтк контури та локальн фарби. Вже несуть сокиру. Час, в який вн жив творив, назавжди залишиться в стор пд умовною назвою епоха Тицана. Особливо сильно надихали художника образи прекрасно жночо вроди. В «Скстинськй Мадонн» на першому план трагчне вдчуття, яке випромнються з прекрасно молодо жнки з немовлям – Богом на руках, якого вона вдда на спокутування людських грхв.
Тицан Картини й бографя Тициано Вечеллио Тицан (властиво Тициано Вечеллио, Tiziano Veccellio) (близько 1488/1490 – 1576), талйський художникь епохи Високого й Пзнього Вдродження. Людина, обдарована найвищо Божо милстю творити красу. Повернувшись до Венец, художник розпочина творити «Вознесння Богородиц» для венецансько церкви Санта Маря ГлорозадеФрар. Художник працю з ранку до ноч, але не завжди встига виконати замовлення у визначен термни, й замовники часто були нзадоволен з цього приводу.
Дтей в см Вечелло народилося четверо – дво синв дв дочки. Але пдпорядковуючи колорит мови обмних форм, Мкеланджело знаходив так вдтнки рожевого, зеленого, синього, бузкового, золотистого, як посилюють виразнсть нби скульптурних образв (Рис. 12. ). Тицана по праву можна назвати найбльшим портретистом талйського Вдродження.
довол часто на його картинах можна помилуватися дивовижною красою оголеного жночого тла. Потм Тцан.
"Вакханаля" "Свято Венери" – чудов ланки цього ж ланцюга. Темперамент та могутн почуття не полишали художника до останнх рокв життя. Пзн роботи вдрзняються ще бльш тонким Хроматизм кольору. Мати була зворушена до слз малюнком сина, нутром вдчувши, яке справжн призначення.
Книгодрукування у рзних формах пропитывало увековечивало Ренесанс. все це збагачувало словник образв створювало точки дотику з наступними поколннями. Художник виража це позами, рухами, жестами рук. Не схоже й на те, що Тцан був учнем у Джорджоне. в один з оплотв гуманзму республканських мських свобод у свт наростання феодально реакц. 1430 – 1516 рр. ). Прозрачные лессировки не скрывают подмалёвка, а местами обнажают зернистую фактуру холста.
Винахд друкарства стало переломним фактором цей процес. З 1556 Аретно 25 не стало в живих, йому не вистачало багатьох нших друзв його поколння. 1576 р. ), що була закнчена псля смерт художника його учнем Пальмою Молодшим. До середин 1510-х рр.
У свой творчост художник намагаться охопити багато рзностороннх мотивв жанрв живопису.
до 1485 – 1490 рр. ), характерний представник переходу Високого Вдродження до Пзнього. Незважаючи на катування, вн залишився прихильником Христа. Це, начебто, й пдтверджують роботи обох над фресками в Фондако де Тедеск (Нмецькому подвр), адже торговельна мперя Венеця шанувала звязок з Нмеччиною. (Фрески зпсувалися у вологому клмат Венец, в музей перенесли жалюгдн залишки). Цей образ вн вднайшов в мадонн, численн зображення яко здобули йому всесвтню славу. Згодом тут панував масляний живопис. У 20-т роки XVI ст. У Джованн Беллн рзномантна тематика, чимало мадонн.
Таке саме поклонння жночй врод, як божественному дару, вдчуваться в ншй картин майстра — «Венера перед дзеркалом». 8. ). Бельведер став прикладом виключно винахдливого сполучення стни, ордеру й аркад. — Л. Л. ) в Рим папою Левом Х, услыхавшим про венецианце, сотворившем грандозне ввтарний «Вознесння Дви Мар» церкви Фрар, Тцан вдмовився вд втшного запрошення.
Будучи повязаний з вищими культурними колами Венец (письменником П. Аретно, архтектором скульптором Я. Сансовно н), Тцан втлив у свох творах гуманстичн деали Вдродження. Тцан Вечелло народився в см вйськового в грському мстечку Пве д Кадоре, який входив у володння Венец. Лня гострого обурення пану злом, гркого неври в торжество сил добра з початку 1540-х рокв здобува розвиток у творчост Тицана: Луврському "Внчання Христа терням" – бурхливе, жорстоке, трагчне, "Се людина" (1543 р. ). х гмн велич людини отриму востину монументальне звучання.
замовниками майстра були дож й нш висок чиновники Венец, а також пископи й посланц папи. Цю нехитро застиглу картину Тицан перетворю на повний життя портрет. Прихавши до Млана в 1482 роц, да Внч пробув тут до 1499 року. Зараз картина збергаться в Лувр як один з найбльших шедеврв свтового мистецтва. Працював головним чином у Венец, а також у Паду (1506), Феррар (1516 1523), Манту (1536-37), Урбно (1542-44), Рим (1545-46) Аугсбурз (1548 1550-51).
Це, начебто, й пдтверджують роботи обох над фресками в Фондако де Тедеск (Нмецькому подвр), адже торговельна мперя Венеця шанувала звязок з Нмеччиною. (Фрески зпсувалися у вологому клмат Венец, в музей перенесли жалюгдн залишки). Безпосереднсть гра у нй великй рол, нж класична традиця. Цю картиною завершуться творчсть останнього великого представника Високого Вдродження.
Пилат же самовдоволено посмхаться: бачите, – це всього лише людина. Художник висловив в цй картин торжество людського свинства безсилля добра. передав нам думку Буонаротт про «художника-реалисте», який «ум витягувати з повсякденного життя поезю чарвнсть». Ранние произведения Тициана, относящиеся к началу 1510-х гг. Вн накладав фарби на полотно пензлем, шпателем, пальцями. Мж 1572 1575 рр. нший би на його мсц кинув усе, бо (як прийнято вважати) тльки в Рим можна було стати великим.
Останньою роботою Тицана «Пта» (бл. Але той сердився та вдповдав: «Тицан – завершив. На задньому план зображен вершники на здиблених конях чудово намальована в перспектив архтектура незавершено будвл з сходами й арками.
Важливу роль для становлення мистецтва Вдродження мало нове розумння антично спадщини. Пророк зображений сидячим, у його руках скрижал з Десятьма Заповдями. Коли Карл V вдмовиться вд престолу пде в монастир, вн взьме з собою картини Тицана.
Час, в який вн жив творив, назавжди залишиться в стор пд умовною назвою «епоха Тицана». Традицйна тема оплакування трактована оригнально дуже вльно. Вдродження Вдродження, абоРенеса нс (фр. Renaissance— «Вдродження»)— культурно-флософський рух кнцяСередньовччя— початку Нового часу, що рунтувався на деалахгуманзмута орнтувався на спадщинуантичност. Церемональн стату, арки нш величн споруди споруджувалися з нагоди прибуття королв дипломатичних зустрчей. Цкаво, що спочатку Рада Десяти задовольнила прохання художника, але через деклька днв раптово вдмнила сво ршення (Дольче впевнений, що це стало результатом нтриг Беллн, котр, ймоврно, хотли нагадати Тицану його вроломний перехд до майстерн Джорджоне). С удивительной прозорливостью изображал художник своих современников, запечатлевая различные, порой противоречивые черты их характеров: уверенность и достоинство, лицемерие, лживость и подозрительность и т. д. Наряду с одиночными (Ипполито Медичи, 1532-33, так называемая Ла Белла, около 1536, Пьетро Аретино, 1545, – все в Галерее Палатина, Флоренция Карл V, 1548, Старая пинакотека, Мюнхен), он создавал и групповые портреты, беспощадно вскрывая скрытую сущность взаимоотношений изображённых персонажей (Папа Павел III с Алессандро и Оттавиано Фарнезе, 1545-46, Национальный музей и галерея Каподимонте, Неаполь). А адже йому було вже за сорок. У час перебування у Флоренц Леонардо написав свою вдому «Джоконду» – портрет Мони Лзи, дружини флорентйського громадянина Франческо дель Джиокондо (Рис.
Дв могутн колони пдносяться вгору. Але той сердився та вдповдав: «Тицан— завершив. Вн захоплювався математикою механкою, а також нженерними проектами, що вражали сучасникв свою смливстю., посмхнувшись, додав: «Ми з Рафаелем обцямо. Це враження посилю поза рух Никодима, який тльки що опустився на колна (плащ рзко сповз з його плеча), щоб допомогти: вн чпа повислу руку Христа, пднявши голову, загляда в його обличчя, або хоче почути його останн слова. Але нкого нема, нхто не поспша на поклик.
Спокйн й радсн образи його картин вдзначен в цей перод життвим повнокровям, яскравстю почуттв, внутршньою просвтленстю, мажорний колорит побудований на спвзвучч глибоких, чистих фарб (Любов земна й небесна, бля 1514-1516, Галерея Боргезе, Рим Флора, близько 1515, Уффици Динарий кесаря, 1518, Картинна галерея, Дрезден). Проте в пзнй перод творчост Тицана все змнються: втрачаються риси внутршньо гармон, урвноваженост, фарби стають похмурими, сталевими, оливковими («Святий Себастьян» та н. ). У цих кранах набула поширення гравюра — один з найдоступнших видв мистецтва. Як би прагнучи наблизити зображення до глядача, художник часто вводив в картини на релгйн та мфологчн теми архтектурн фони побутов детал (Введення в храм, 1534-1538, Галерея Академ, Венеця Мадонна см Пезаро, 1526, церква Санта-Маря Глороза де Фрар, Венеця Венера Урбнська, 1538, Галерея Уффц, Флоренця). Здаться, що атлети хочуть звльнитися, вирватися з пут, але х титанчн зусилля марн. композиця, форма, свтло будуються з допомогою барвистою лплення. Вдповдно до бографам, саме слово матер виявилося тод виршальним.
Найбльша фреска Епохи Вдродження зображу день Страшного суду. Приглушен золотист тони, синй з сталевим вдтнком, нескнченне число рожево-червоних тонв. На другому план служниц вибирають у скрин одежу для сво господин. Связанный с культурными кругами Венеции (писателем П. Аретино, архитектором и скульптором Я. Сансовино и др. ), Тициан воплотил в своих произведениях гуманистические идеалы Возрождения.
У т дн Тцан писав для кардинала Олександра Фарнезе свою «Данаю». Скульптор створив образ народного вождя, людини сильно вол, пристрасного характеру. До кнця життя у величну мистецтво Тицана все бльше проникають трагчн мотиви. Замовники сприймали ц твори за незавершен доркали старому майстру. Весь прибуток Тицан закладав у придбання земельних угдь.
Псля 1560 на переднй план все сильнше виступають релгйн теми. Листи ж за нього писали пд диктовку.
Тут його правою рукою в художнх адмнстративних питаннях був другий син Орацо. Пд час перебування в Манту в 1532 роц мператор Карл V познайомився з творами венецанця. У картин «Любов земна небесна», написано близько 1514 року, лрика диля остаточно поступилися мсцем святковим фарбам чуттвост – це було практично перший твр Тицана, яскраво розкрив сворднсть його творчост. До його визначних творв належать: фасад палацу Канчеллря двр церкви Санта-Маря делла Паче маленька купольна каплиця-ротонда Темптто, що знизу була оздоблена римсько-дорйською колонадою. Наприкнц XV столття, коли поздки португальцв вглиб Африканського континенту призвели до появи чорних рабв, а люди рзних рас (татари, греки та нших. ) купувалися у туркв, талйськ ринки рабв зробили звичним мелькання екзотичних осб серед домашнх слуг. Вн зламаний. В цей перод художник вддавав перевагу монументальних композицй, виконаних пафосу динамки (Вознесння Мар, близько 1516-18, церква Санта-Маря Глороза де Фрар, Венеця).
Швидше, вони працювали разом, але Тцан був помчником "другою скрипкою " в хньому дует. Около 1508 помогал Джорджоне в исполнении росписей Немецкого подворья в Венеции (сохранились фрагменты). Вн створював образи, пройнят яскравими життвими силами, будував композиц картин по дагонал, пронизуючи х стрмким рухом, користувався нтенсивними контрастами синх червоних колрних плям (Свято Венери, 1518, Прадо, Мадрид Вакх Арадна, 1523, Нацональна галерея, Лондон Положення в труну, 1520-е рр., Лувр, Париж). Ж вопсь Венец заснована на чуттвому сприйнятт свту. Темперамент та могутн почуття не полишали художника до останнх рокв життя. Швидше, вони працювали разом, але Тцан був помчником другою скрипкою в хньому дует. Дружба художникв виявилася недовгою – в 1510 роц життя Джорджоне забрала чума.
Запити монархв правителв призвели до безлч творнь, призначених лише конкретного под. Але, мудрий стратег, Тцан розумв, що його час ще не настав. Багато форм готичного стилю, що панував у середньовчч, увйшли до мистецтва Пвнчно вропи. 7. ). У цей час центр розвитку талйського мистецтва з Флоренц перемщуться в Рим.
Слабшав зр, вн бльше хворв, його картини втратили чтк контури та локальн фарби. Свою репутацю художник пдтвердив, закнчивши в 1518 роц дворчний працю з створення ввтарного образу «Ассунта» (або «Вознесння Мар») для Санта Маря Де Фрар – венецансько церкви. Згодом тут панував масляний живопис. Це видно у всх його Мадоннах, починаючи з юно соромязливо «Мадонни Констабле», у «Мадонн в зелен», «Мадонн з щигликом», «Мадонн в крслах» особливо у «Сикстинськй Мадонн» (Рис.
весь цей збагачувало словник образв створювало точок дотику з наступною поколннями. Анну з немовлятами Христом та оанном. "Любов земна любов небесна" – алегорична картина, виконана свтло, упоительной життрадсност, знамену можливсть такого блаженного щедрого щастя.
згадаймо, що вн перш за все художник. Роки роботи плч-о-плч з Джорджоне (1508–1510), обом за 30 Звичайно, занадто талановитий шляхетний Джорджоне рано пзнав успх визнання. За ними – просторе небо з блими купчастими хмарами. А ця картина пд назвою Венера Адонс написана вже на популярний грецький мф про богиню кохання Венеру молодого вродливого юнака Адонса.
Не схоже й на те, що Тцан був учнем у Джорджоне. Фреска взагал, як технка живопису, не прижилася у вологому клмат Венец.
Вдтепер вс дож часу Тицана (вс всм. ), у порядку х обрання, будуть удостон його пензля — останнй такий портрет художник напише в 90 рокв. Згодом тут панував масляний живопис. Мученика Апостола Варфоломя.
Це тим бльше да привд думати, що художник у цьому твор оплакав власну близьку кончину. Картон з першим варантом ц групи став подю в житт Флоренц. Ця подя викликала захоплення всього мста. Цкаво те, що найбльш похвал лунало на адресу фресок не головного, а бчного фасаду.
Це Венеця. Ц портрети примножили його славу принесли йому почесн замовлення. написати ледь не стльки ж, скльки вс велик талйц його часу, разом узят. Для церкви Санта-Маря вн пише «Апостола Марка», для Санта-Джованн — «Петра-Мученика», для собору Тревзо «Благовщення» — уклнна Свята Два напередодн храму зверта до глядача свй смиренний чарвний лики Знатн венецанськ смейства замовляють Тцианом портрети свох предкв.
Прозор лесування в його пзнх картинах не приховують подмалевка, оголюючи мсцями зернисту фактуру полотна. Себастьян — молодий римський вон, що уврував у християнське вчення. де монументального мистецтва Вдродження, у яких злились традиц античност дух християнства, вднайшли найбльш яскраве вдображення у творчост Рафаеля Сант (1483 – 1520 рр. ). Живопис Венец поляга в чуттвому сприйнятт свту.
Той же Вазар запевняв: «Якщо б вн ще ранше потрапив в Рим побачив твори Мкеланджело Рафаеля, то вже сьогодн зрвнявся б з Урбинцем Буонаротт». нтерес до пейзажу, поетичнсть, лрична споглядальнсть, тонкий колорит рднять ранн роботи Тицана (так звана Циганська мадонна, Музей стор мистецтв, Вдень Христос гршниця, Художня галерея, Глазго) з творчстю Джорджоне самостйний стиль художник почав виробляти до середини 1510-х рокв, псля знайомства з творами Рафаеля й Мкеланджело. Рзний за силою натиск давав рзномантн вдтнки. Вечеллиожили коли у бдност, то дужестесненно, але не х характер було просити допомоги в батька. Фреска взагал, як технка живопису, не прижилася у вологому клмат Венец.
У будь-який момент Тицан був готовий змнити концепцю картини. Наказу заточити Данаю разом з сином в ящик та кинути в море.
Але багато розпочат роботи залишалися протягом мсяцв рокв незавершеними. Але до кнця XVI ст. З рзноманття вльних мазкв народжувалися образи, наповнен справжнм драматизмом. Пройде ще чверть столття, вн де в Рим як трумфатор. Тицана з права може бути найбльшим портретистом талйського Вдродження.
Художник пропону на вибр — два способи жити: захоплено марити або спокйно володти. Картина зображу зустрч Вакха з вол богв залишено Тесема Арадни.
Друкарство в рзних формах просочу увчнювали Ренесанс.
Роки роботи плч-о-плч з Джорджоне (1508–1510), обом за 30 Звичайно, занадто талановитий шляхетний Джорджоне рано пзнав успх визнання. За сво життя Тцан написав близько 130 полотен, плюс фрески, малюнки, гравюри на дерев. Культурн змни х зовсм не торкнулися. Картини Тицана з мадоннами немовлятами цнувалися знавцями того часу вдзначалися як полотна, повн життствердною сили т особливо внутршньо просвтленост, яка вдрзняла творчсть живописця. Погляд Мадонни спрямований повз глядача, сповнений скорботного провщення трагчно дол сина.
Без сумнву, це був шлях подолання простодушного тлумачення безтурботного свтлого материнського кохання до образу наповненого високою духовнстю трагзму (пластичному, колористичному, лнйному). — Л. Л. ), зображену з совершенно антично свободою, Мкеланджело дуже розхвалив. ( я його навть розумю, бо полювання, рибалка, футбол, пиво – для чоловкв то майже святе).
Окрм Венери Адонс любив понад усе на свт одну рч – це полювання. Культура ж пвнчних кран, навпаки, мала за пдрунтя мистецтво середнх вкв. Сучасна й "Флора" висловлю той самий високий деал, ту ж чисту радсть. Хвилювання пробга по всй груп, деяк апостоли встають. Жизне- утверждающее полнокровие и красота человеческого тела и реального мира стали главной темой многих произведений Тициана на мифологические сюжеты, отличающихся богатством колористических и композиционных решений (Даная, около 1554, Прадо, ГЭ Венера и Адонис, 1554, Прадо Венера перед зеркалом, 50-е гг., Национальная галерея искусства, Вашингтон). Поздние религиозные полотна Тициана выражают сокровенные мысли художника о трагических жизненных коллизиях человека.
Першим, проте, визнала Венеця автора «Сплячо Венери». Високий Ренесанс (чнквеченто) – класична фаза художньо культури Вдродження.
Тцан створю друге "Внчання терням". Вн поступово оволодва свтськими манерами, забува свй рдний далект та вивча латинь, якою сплкувались мж собою видатн дяч науки й лтератури, котр прижджали в Венецю з Риму в над врятуватись вд епдем чуми.
В этот период художник создал исполненные величавого пафоса монументальные алтарные образы (Вознесение Марии, около 1516-18, церковь Санта-Мария Глориоза деи Фрари, Венеция), композиция которых пронизана движением, а колорит основан на интенсивных контрастах синих и красных цветовых пятен (Празднество Венеры, 1518, Прадо Вакх и Ариадна, 1523, Национальная галерея, Лондон Положение во гроб, 20-е гг., Лувр). Вдомо, що 1511 року (про це свдчить розписка про отримання художником гонорару) Тицан працював у Паду над оформленням мсцево Скуоли дель Санто, ймоврно, в той час, коли найбльш значим венецанськ замовлення адресувались виключно в майстерню Джованн Беллн, Тицан розрахував прижитись в небагатй талантами Паду, де мг би стати мсцевим кумиром й найбльш популярним майстром. Тсно повязаний з художнми колами Венец (Джорджоне, архтектор Якопо Сансовино, письменник Пьетро Аретино), що видаться майстер венецансько школи живопису, Тицан втлив у свой творчост гуманстичн деали Вдродження. Фреска взагал, як технка живопису, не прижилася у вологому клмат Венец. За Вакхом – хд його супутникв: це танцююч нмфи з тамбурин, двчата, як подають судини для вина, сатири. В останн пятилття свого життя Рафаель створив портрети, за свою характернстю життвстю не поступаються кращим портретам Гольбейна (портрети Бальдассаре Кастльйоне, кардинала, папи Лева Х з кардиналами Росс Медч). Вираз обличчя таке, нби вн ще намагаться боротися за життя, немов хоче щось сказати (ще й рот напввдкритий), але бльше не може: оч закриваються, лва рука впала безсило.
Попереду у нього ще 70 рокв життя, яку вн (судячи з бограф) проживе в спокйному володнн. Весь прибуток Тицан закладав у придбання земельних угдь. Однак Даная була дуже вродливою жнкою, настльки вродливою, що навть сам Зевс (який був великим любителем вродливих жнок) захотв звабити. На це вплинули змнилися погляди самого Тицана. Але це було обране запозичення дей, бо як ндивдуальнсть Тцан-художник вже снував. Вс вони утворюють дину святкову натовп, впиватися радощами життя. В основе колорита поздних произведениях Тициана лежит тончайший красочный хроматизм.
У картин «Святий Себастьян» (бл. Рзний за силою натиск давав рзномантн вдтнки.
Двч – в 1547/48 1550/51 роках – Тицан де за запрошенням Карла V в Аугсбург. Тцану цього бракувало. Вдомо, що 1511 року (про це свдчить розписка про отримання художником гонорару) Тицан працював у Паду над оформленням мсцево Скуоли дель Санто, ймоврно, в той час, коли найбльш значим венецанськ замовлення адресувались виключно в майстерню Джованн Беллн, Тицан розрахував прижитись в небагатй талантами Паду, де мг би стати мсцевим кумиром й найбльш популярним майстром.
У його мистецтв вднайшли зрле виршення два основних завдання: пластична досконалсть людського тла, яке вдображувало внутршню гармоню всебчно розвинено особистост, у чому Рафаель наслдував античност, складна багатомантнсть свту. У його картинах вдчуваться звязок душевного стану персонажв композиц з настром, створюваним пейзажем, що одним з досягнень живопису того часу взагал. У «Вознеснн Мар» Богоматр зображена як звичайна земна жнка. На вдмну вд культури Середньовччя, гуманстична культура Вдродження носила свтський характер. Винахд друкарства стало переломним моментом для цього процесу. Близько померлого – тльки три самотн постат.
Себастьян – оба в ГЭ Оплакивание Христа, 1573-76, Галерея Академии, Венеция). Ранн твори Тицана, що вдносяться до початку 1510-х рр. В основному великий художник писав на теми мфологчн, алегоричн, портрети, пейзажн мотиви. Вплив живопису посилювалося ще й поширенням друку.
Не менш грандозним був розпис стел Скстинсько капели при Ватканському храм. Загальн ж риси венецансько художньо школи втлив у свой творчост Тицан Вечелло з Кадоре (1477 – 1576 рр. Це, начебто, й пдтверджують роботи обох над фресками в Фондако де Тедеск (Нмецькому подвр), адже торгвельна мперя Венеця шанувала звязок з Нмеччиною. (Фрески зпсувалися у вологому клмат Венец, в музей перенесли жалюгдн залишки). Слабшав зр, вн бльше хворв, його картини втратили чтк контури та локальн фарби.
На початку XVI ст. Конец 30-х – 40-е гг.
виявився правий. Дв любов: небесну земну. Тут кожен предмет ма, окрм очевидного, ще й тамне значення. 13. ). вклоняться й. У «Венер Урбинськй» Тицан в образ антично богин любов зобража земну жнку.
До кращих творв Тицана належить картина «Святий Себастьян». Покохала сильно-сильно, аж до нестями. Крупнейший представитель венецианской школы.
Все виконано велич, пдвищеного настрою. Реалстичне зображення стало головна мета художникв Раннего Вдродження. замовниками майстра були дож й нш висок чиновники Венец, а також пископи й посланц папи. Вн був настльки захоплений талантом Тицана, що в одному з листв написав: «Якщо я тльки зможу бути Вам хоча б чимось корисним — звертайтесь: я завжди у Вашому розпорядженн». Близько 1508 допомагав Джорджоне у виконанн розписв Нмецького подвря у Венец (збереглися фрагменти).
Натовп на площ шумить, цкавиться, глумиться. Вже в 1480 роц Леонардо да Внч мав власну майстерню, а 1481 року отримав перше рунтовне замовлення: ченц монастиря Сан Донато а Ссто замовили йому ввтарний образ «Поклонння волхвв». Христос знесилений. Велика частина фгур стел майже монохромна. Роки роботи плч-о-плч з Джорджоне (1508 – 1510), обом за 30 Звичайно, занадто талановитий шляхетний Джорджоне рано пзнав успх визнання.
У релгйнй сцен все сповнене земно енерг та руху. З рзноманття вльних мазкв народжувалися образи, наповнен справжнм драматизмом. Фгури вилплен свтлотнню до опуклост барельфа, обриси х чтк.
На його обличч читаться глибоке страждання. Однак мж талйським та Пвнчним Вдродженням снувала велика рзниця. Спочатку зявився Леонардо.
Але так як в той час Джованн Беллн та нш живописц ц крани, оскльки вони не вивчали античност, мали звичай часто, врнше, завжди, все, що зображали, змальовувати з натури, причому, проте, в сухий, рзкою вимученою манер, то Тцан в цю пору засвов соб т ж прийоми. Вибр припав на Граначч Мкеланджело.
Тцану цього бракувало. Новый период творчества Тициана (конец 1510-х – 30-е гг. ) связан с общественным подъёмом в Венеции, ставшей одним из оплотов гуманизма и республиканских городских свобод в мире нарастающей феодальной реакции.
., псля уважного вивчення робт Рафаеля Мкеланджело, Т. виробля самостйний стиль. Роботи живописця копювалися незлченну кльксть раз. З чуток. Годинники, бльшою мрою наручн, довгий час залишалися предметами розкош престижу, що були прикрасами або коштовностями швидше напоказ, нж для практичного застосування, хоча одне не заважало ншому. Джованн першим оволодв новою для Венец технкою олйного живопису.