ВдродженняВдродження, абоРенесанс (фр. Renaissance— «Вдродження»)— культурно-флософський рух кнцяСередньовччя— початку Нового часу, що рунтувався на деалахгуманзмута орнтувався на спадщинуантичност. Не менш грандозним був розпис стел Скстинсько капели при Ватканському храм. Себастьян – оба в ГЭ Оплакивание Христа, 1573-76, Галерея Академии, Венеция).
Однак Даная була дуже вродливою жнкою, настльки вродливою, що навть сам Зевс (який був великим любителем вродливих жнок) захотв звабити. Пророк зображений сидячим, у його руках скрижал з Десятьма Заповдями. Сучасна й "Флора" висловлю той самий високий деал, ту ж чисту радсть. У будь-який момент Тцан був готовий змнити концепцю картини. Яка покйна гордовита постава.
Пробув там, однак, недовго навчався потм по черз у Джентле Беллн в Джованн Беллн. нший рельф зображу боротьбу кентаврв лапифв. Гробниця повинна була розташовуватися в споруджуваному Собор Св. Прихав у Венецю в юнацьк роки. У приватному, конкретному вони вмють бачити загальне, типове, закономрне. Она изображает двух женщин, одна из которых богато одета, в то время как другая обнажена.
Основна дея розпису – апофеоз творчо могутност людини, прославлення тлесно духовно краси. Зовсм новим було портретне зображення сидячо фгури. Вн залишився до кнця врним цим деалам, не змнив гуманзму.
Псля 1560 на переднй план все сильнше виступають релгйн теми. Отака сумна сторя.
Твори митця – емоцйн, але дуже мяк, дарують вдчуття спокою благодат. До кнця життя у величну мистецтво Тицана все бльше проникають трагчн мотиви.
Таке саме поклонння жночй врод, як божественному дару, вдчуваться в ншй картин майстра — «Венера перед дзеркалом». Згодом тут панував масляний живопис. Приверта увагу поднання синх та червоних тонв у величезнй, см метрв заввишки картин «Вознесння Мар», що написана для ввтаря одного з храмв. Тут кожен предмет ма, окрм очевидного, ще й тамне значення. Художник, який дав свту найрадснше, урочисто-святковий мистецтво, художник, якого не могли затьмарити н захд гуманзму, н дума про смерть навть в сам стареч роки.
Близько померлого – тльки три самотн постат. Тицан вдрзнявся врою у волю, розум можливост людини. 1576 р. ), що була закнчена псля смерт художника його учнем Пальмою Молодшим.
Анну» «оанна Хрестителя». Ще один шедевр Тицана "Мадонна Пйзаро" (1519-1526). Джованн першим оволодв новою для Венец технкою олйного живопису. Це востину його духовний заповт.
Анну з немовлятами Христом та оанном. В «Скстинськй Мадонн» на першому план трагчне вдчуття, яке випромнються з прекрасно молодо жнки з немовлям – Богом на руках, якого вона вдда на спокутування людських грхв. Не схоже й на те, що Тцан був учнем у Джорджоне. Приглушен золотист тони, синй з сталевим вдтнком, нескнченне число рожево-червоних тонв.
Сер мфологчних сцен були послан спанському королю, вдомому релгйному фанатику. Прославился среди художников, как мастер Венецианского Возрождения. Вн продовжував шукати спосб зображення живих природних речей, вдтворювати х, якомога краще, за допомогою кольору плям рзкого або м039якого тону, так, як вн це бачив у природ, не користуючись попереднми малюнком, бо вважав, що писати прямо фарбою, без будь-яких пдготовчих ескзв на папер, стинний кращий спосб роботи. х рднять з творами Джорджоне нтерес до пейзажу, поетичнсть задуму, риси лрично споглядальност, тонкий колорит.
Незважаючи на велику кльксть портретних замовлень, Тцан не ста одномантним. Эта тенденция обрела законченное выражение в картине Тициана «Любовь земная и небесная» (1515, Галерея Боргезе, Рим) и монументальном алтарном образе «Ассунта» («Успение Богородицы и взятие её на небо», 1518, церковь Санта-Мария Глориоза деи Фрари, Венеция). «Ассунта» – шедевр религиозной живописи Тициана. Тут працював видатний архтектор Високого Вдродження Донато Браманте (1444 – 1514 рр. ).
Цкаво те, що найбльш похвал лунало на адресу фресок не головного, а бчного фасаду. Швидше, вони працювали разом, але Тцан був помчником другою скрипкою в хньому дует. Свою репутацю художник пдтвердив, закнчивши в 1518 роц дворчний працю з створення ввтарного образу «Ассунта» (або «Вознесння Мар») для Санта Маря Де Фрар – венецансько церкви. Однак мж талйським та Пвнчним Вдродженням снувала велика рзниця. Конец 30-х – 40-е гг. Але багато розпочат роботи залишалися протягом мсяцв рокв незавершеними. Згодом тут панував масляний живопис. 8. ).
"Вакханаля" "Свято Венери" – чудов ланки цього ж ланцюга. Сидят они по обе стороны каменного гроба, с Амуром, окунающем руку в воду, по центру. Леонардо провв велику пдготовчу роботу. Культура ж пвнчних кран, навпаки, мала за пдрунтя мистецтво середнх вкв.
З 1556 Аретно 25 не стало в живих, йому не вистачало багатьох нших друзв його поколння. У ц роки пзнше Тцан займався пристром свой майстерн. Значительное влияние оказал на развитие ТицианаДжорджоне, с которым он вместе исполнял около 1507 г. в венецианской церкви Фондако дей Тедески теперь погибшие фрески (самая ранняя из нам известных работ Тициана). Одно из самых ранних и самых совершенных произведений Тициана «Христос с денарием» (Дрезден) – замечательное по глубине психологической характеристики, по тонкости исполнения и блестящему колориту. Релгйн картини Тицана позбавлен будь-яко мстики.
У ПортретФранциска I (1538), в якому художник явно пдлестив королю, зобразивши його при всх регал, що позують в профль, як би пдсумовуться весь накопичений майстром досвд. Зблизився з Джорджоне випробував багато в чому його вплив. З рзноманття вльних мазкв народжувалися образи, наповнен справжнм драматизмом. Вн не був похований з необхдною в такому випадку поспшнстю. На наступний день псля кончини з урочистою церемоню Тцан був похований в капел Розпяття в церкв Санта Маря де Фрари, для яко була призначена картина «Оплакування Христа», його останн незакнчений твр.
У будь-який момент Тицан був готовий змнити концепцю картини. До кращих творв Тицана належить картина «Святий Себастьян». Це, начебто, й пдтверджують роботи обох над фресками в Фондако де Тедеск (Нмецькому подвр), адже торгвельна мперя Венеця шанувала звязок з Нмеччиною. (Фрески зпсувалися у вологому клмат Венец, в музей перенесли жалюгдн залишки). За ними – просторе небо з блими купчастими хмарами.
Праворуч, на масивному узвишш бля основи великий колони, широко, вльно разом з тим дуже просто розташувалася мадонна з немовлям. После этого учился у мастеров Джованни Беллини, Джентилле Беллини, Джорджоне. Вн зламаний. Фнансова нагорода за портрет становила 1000 дукатв (на той час казково велика сума). На переднем планеизображен Юпитер, в образе быка, схвативший принцессу Европу. У 20-х роках замовниками майстра були дож та нш висок чиновники Венец, пископи посланц папи.
Можна сказати, що вн мислив фарбами. Картина пронизана несамовитим трагзмом, перед яким меркне моторошне враження, вироблене першим варантом т ж теми.
Цей образ вн вднайшов в мадонн, численн зображення яко здобули йому всесвтню славу. Прихавши до Млана в 1482 роц, да Внч пробув тут до 1499 року. Цей перод повязаний з менами трьох генальних митцв – Леонардо да Внч, Рафаеля, Мкеланджело, а також з творчстю архтектора Браманте, живописцв Джорджоне, Тицана та багатьох нших. Його довга борода струмен мж могутнх пальцв. Мкеланджело з ентузазмом прийнявся за цю роботу, що повинна була включати бльш нж 40 фгур.
Темперамент та могутн почуття не полишали художника до останнх рокв життя. Тцану цього бракувало. Як в ранн роки, майстерню залишали повторення коп, як значною мрою залежали вд попиту. Кнець 1510-х-1530-е рр.
У паризькй верс картини «Коронування терновим внцем» вн використову рзк дагональн побудови тсно згрупован фгури, щоб передати емоцйне напруження, а через нього – силу фзичного страждання Христа. Виконаним глибокого трагзму пзнм релгйним полотнам Тицана притаманн цлснсть характерв, сточне мужнсть. С 1517 года занял должность официального живописца Венеции и её республики. Данная работа входит в знаменитую серию из семи картин под названием «Poesies».
(Христос и грешница, Художественная галерея, Глазго так называемая Цыганская мадонна, Музей истории искусств, Вена), близки искусству Джорджоне (его незаконченные картины дописаны Тицианом). Силует Арадни видляться на тл моря неба. Умер в Венеции 27 августа 1576 года. хоча обидва художника, що належали до римсько-флорентйсько школ, встановлювали, на х думку, багато недолкв в картинах Тицана, але враження вд колориту «Дана» було великим.
Наука технологя, в ниншньому розумнн, не снували в епоху Ренесансу, але вивчення гуманстами рукописв виховало звичку до мислення, яке зараз вважаться науковим. Але той сердився та вдповдав: «Тицан – завершив.
Вплив античност найсильнше позначився на формуванн культури Вдродження в тал, де збереглося безлч пам039ятникв давньоримського та давньогрецького мистецтва. Скульптор створив образ народного вождя, людини сильно вол, пристрасного характеру. Особливо сильно надихали художника образи прекрасно жночо вроди.
З39явилася можливсть розмножити на папер будь-який вид знання будь-як досягнення. Це, начебто, й пдтверджують роботи обох над фресками в Фондако де Тедеск (Нмецькому подвр), адже торговельна мперя Венеця шанувала звязок з Нмеччиною. (Фрески зпсувалися у вологому клмат Венец, в музей перенесли жалюгдн залишки). Його кращ представники не лише продовжують пошуки свох попередникв. Картон з першим варантом ц групи став подю в житт Флоренц. Одинокий юнак у лвому нижньому кутку картини, пд сходами парадного ганку, щось кричить в жаху обурення, але його нхто не слуха. Будучи повязаний з вищими культурними колами Венец (письменником П. Аретно, архтектором скульптором Я. Сансовно н), Тцан втлив у свох творах гуманстичн деали Вдродження.
Чем был Рафаэль для Рима, Микеланджело для Флоренции, Леонардо да Винчи для Милана, тем был Тициан для Венеции. центр архтектури перемстився до Риму. Весь прибуток Тцан закладав у купвлю земельних угдь. Ця подя викликала захоплення всього мста.
Тициан Вечеллио родился в 1488 году, по некоторым данным в 1490 в Пьеве ди Кадоре. Ц портрети примножили його славу принесли йому почесн замовлення. Его учителями называют мозаичиста Цуккато, Джентиле и Джованни Беллини. х гмн велич людини отриму востину монументальне звучання. В останн пятилття свого життя Рафаель створив портрети, за свою характернстю життвстю не поступаються кращим портретам Гольбейна (портрети Бальдассаре Кастльйоне, кардинала, папи Лева Х з кардиналами Росс Медч).
до 1485 – 1490 рр. ), характерний представник переходу Високого Вдродження до Пзнього. У 20-т роки XV ст. Картина зображу зустрч Вакха з вол богв залишено Тесема Арадни.
Мажорный колорит построен на созвучии глубоких, чистых красок (Любовь земная и небесная, около 1515-16, Галерея Боргезе, Рим Флора, около 1515, Уффици Динарий кесаря, 1518, Картинная галерея, Дрезден). У свох зрлих творах (Мадонни, ввтарн образи, сцени з вангеля на тл пейзажу, алегор та портрети) художник розкрива велич духовного свту людини.
Бурхливий рух творчо думки в цей перод характеризують три картини на мфологчн теми, якТцан написав у 1518-1523 для герцога Альфонсо дЕсте: «Свято Венери», «Вакханаля», «Вакх Арадна». Як в ранн роки, майстерню залишали повторення коп, як значною мрою залежали вд попиту. Воно гострше вдображало життв народн проблеми, було бльш демократичним. Починаючи з першо сво роботи «Вакх», у якй вн зображу античного бога вина оголеним юнаком, оголене прекрасне тло вднин назавжди ста для Мкеланджело головним диним предметом мистецтва. За зовншнм блиском художник розгледв страшну жорстоку сутнсть панвного класу.
Трохи вддалк скромна жнка в блй сукн (явна контрпараллель до передньо фгур), схиливши сумно голову притискаючи до себе синочка, несхвально дивиться на вельможу. Весь прибуток Тицан закладав у придбання земельних угдь. Тцану цього бракувало.
Натовп на площ шумить, цкавиться, глумиться. Швидше, вони працювали разом, але Тцан був помчником другою скрипкою в хньому дует. Вн замовля Тицану портрет, в зразок якому повинна була служити робота нмецького художника Сейсенеггера. Приглушен золотист тони, синй з сталевим вдтнком, нескнченне число рожево-червоних тонв. 1430 – 1516 рр. ). (Христос гршниця, Художня галерея, Глазго Христос Магдалина, Нацональна галерея, Лондон так звана Циганська мадонна, Художньо-сторичний музей, Вдень, тощо), виявляють близьксть мистецтва Джорджоне, чи незакнчен картини вн в цей час дописував.
Пд видом золотого дощу вн проника у каземати Дана вступа з нею в нтимн стосунки. З 1519 по 1526 Тцан працював над Ввтарем смейства Пезаро для церквиСанта Маря де Фрари. Пд час перебування в Манту в 1532 роц мператор Карл V познайомився з творами венецанця.
У цих кранах набула поширення гравюра — один з найдоступнших видв мистецтва. Связанный с культурными кругами Венеции (писателем П. Аретино, архитектором и скульптором Я. Сансовино и др. ), Тициан воплотил в своих произведениях гуманистические идеалы Возрождения. С удивительной прозорливостью изображал художник своих современников, запечатлевая различные, порой противоречивые черты их характеров: уверенность и достоинство, лицемерие, лживость и подозрительность и т. д. Наряду с одиночными (Ипполито Медичи, 1532-33, так называемая Ла Белла, около 1536, Пьетро Аретино, 1545, – все в Галерее Палатина, Флоренция Карл V, 1548, Старая пинакотека, Мюнхен), он создавал и групповые портреты, беспощадно вскрывая скрытую сущность взаимоотношений изображённых персонажей (Папа Павел III с Алессандро и Оттавиано Фарнезе, 1545-46, Национальный музей и галерея Каподимонте, Неаполь). Почуття здивування, жаху, обурення, здивування, недоври змнюють один одного.
З 1552 року Тцан знову живе у Венец. Художник зазнав властиво тому часу втрати люз про чарвнсть свту, гармонйну людину. в один з оплотв гуманзму республканських мських свобод у свт наростання феодально реакц. Слабшав зр, вн бльше хворв, його картини втратили чтк контури та локальн фарби.
Вн звертався до жанру портрета, його твори наповнен подихом життя: «Любов земна небесна», «Вознесння Мар», «Венера Урбнська», «Венера перед дзеркалом», «Даная» та н. Ус полотна вдрзняються проникненням у внутршнй свт людини, його осмисленням. Пзн роботи вдрзняються ще бльш тонким Хроматизм кольору. Це, начебто, й пдтверджують роботи обох над фресками в Фондако де Тедеск (Нмецькому подвр), адже торговельна мперя Венеця шанувала звязок з Нмеччиною. (Фрески зпсувалися у вологому клмат Венец, в музей перенесли жалюгдн залишки).
Серед них «Мадонна в крсл» безсмертна «Скстинська мадонна». У цей час центр розвитку талйського мистецтва з Флоренц перемщуться в Рим. нша картина на бблйний сюжет «Введення Мар у храм» переносить под на вулиц талйського мста. Швидше, вони працювали разом, але Тцан був помчником другою скрипкою в хньому дует. Арадна з переляку вдвертаться вд бога вина.
Але до кнця XVI ст. нод тим же пальцем вн наносив густу тнь у будь-якй кут, щоб пдсилити це мсце, або ж лессровал 3 червоним тоном, наче краплями кров, для пожвавлення живописноповерхн. Кнець 1530-х – 1540-т роки – час розквту портретного мистецтва Тицана.
Картина вража свою цлснстю, грандознстю. Саме в цей перод вн написав клька виняткових мадонн. 7. ). З дивовижною прозорливстю зображував художник свох сучасникв, запамятовуючи рзн, часом суперечлив риси х характерв: лицемрство пдозрлсть, впевненсть гднсть («пполто Медчи», «Птро Аретно».
9. ). У порвнянн з пднесено-герочно атмосферою дрезденськй картини дю в «Венер Урбинской» перенесено в розкшний нтерр, нтимнсть звучання якого посилються введенням фгур двох служниць на задньому план. композиця, форма, свтло будуються з допомогою барвистою лплення. Рука його з рукавичкою вже сама по соб шедевр, незрвнянний тициановской «шматок живопису», краса якого як би ще пдсилю значущсть, красу всього образу. Друкарство в рзних формах просочу увчнювали Ренесанс.
Двч – в 1547/48 1550/51 роках – Тицан де за запрошенням Карла V в Аугсбург. На це вплинули змнилися погляди самого Тицана. Протягом усього життя Рафаель шука образ гармонйно досконало людини. Зрозумло, що явища процеси такого масштабу, як Високого Вдродження, не мають точних хронологчних меж вкрай складн. Портрети Тицана вражали високим рвнем духовност, разом з тим з полотна дивився жива людина, як правило, з сумом в очах. На незакнченому «Портрет папи Павла III зАлессандро Оттаво Фарнезе» представлено немчний, але хитрий старий, якого намагаються обдурити лукавих послужлив родич.
У картин «Любов земна небесна», написано близько 1514 року, лрика диля остаточно поступилися мсцем святковим фарбам чуттвост – це було практично перший твр Тицана, яскраво розкрив сворднсть його творчост. Тициан обладал завидным уменьем передать пышную прелесть колорита, придать необыкновенную жизнь колориту нагого тела.
Над могилою Лоренцо скульптор помстив алегоричн скульптури «Ранку» «Вечора», а над могилою Джулано – алегор «Дня Ноч». Весь прибуток Тицан закладав у придбання земельних угдь.
Це враження посилю поза рух Никодима, який тльки що опустився на колна (плащ рзко сповз з його плеча), щоб допомогти: вн чпа повислу руку Христа, пднявши голову, загляда в його обличчя, або хоче почути його останн слова. Адонс теж покохав прекрасну Венеру, та не тльки одну вн кохав.
сну переказ, що юнак взяв участь у виконанн картини «Хрещення Христа» свого вчителя, самостйно написавши одного з уклнних ангелв, при цьому так, що перевершив свого вчителя. У релгйнй сцен все сповнене земно енерг та руху.
Цей шедевр, збергаться у Флоренц, багато в чому вдрзняться вд свого образу, дрезденськй «Венери» Джорджоне: Венера у Тицана не спить, вона прокинулася. Але нкого нема, нхто не поспша на поклик. Двч – в 1547/48 1550/51 роках – Тицан де за запрошенням Карла V в Аугсбург. Браманте належить основний задум собору в Пав (1488 – 1492 рр. ), з куполом, високо пднятим на 8 струнких плонах. Вдмтна властивсть пзнх робт Тицана – х найтонший барвистий хроматизм. Фреска дйшла до сучасност дуже пошкодженою, але вцлле вража. Псля розпису Скстинсько капели, Мкеланджело повернувся до роботи над гробницею, вн повторно розробив проект та виконав деяк скульптури для гробниц, в першу чергу центральну фгуру – Мойсея (приблизно 1515 р. ).
довол часто на його картинах можна помилуватися дивовижною красою оголеного жночого тла. тим не менше видно, що н Себастьяно дель Пьомбо (1485 – 1547 рр. ), виходець з Венец, який став у Рим учнем Мкеланджело, н Вазар, н Понтормо (1494 – 1557 рр. ) Бронзно (1503 – 1572 рр. ) не можуть вже вважатися художниками, що представляють вершини мистецтва великого столття. Безпосереднсть гра в нй велику роль, нж класична традиця.
Цю картиною завершуться творчсть останнього великого представника Високого Вдродження. Лише фгура Христа на тл вкна з блакитним небом спокйна, сумна, майже безпристрасна. Проте в пзнй перод творчост Тицана все змнються: втрачаються риси внутршньо гармон, урвноваженост, фарби стають похмурими, сталевими, оливковими («Святий Себастьян» та н. ).
У свой творчост художник намагаться охопити багато рзностороннх мотивв жанрв живопису. Саме колорит у сартинах Тицана створю настрй, виявля сенс зображеного. Слабшав зр, вн бльше хворв, його картини втратили чтк контури та локальн фарби.
Акрсю було пророцтво – вн загине вд руки свого онука, тож вн замкнув Данаю у пдземелл нкого окрм служниц до не не впускав. Себастьян — молодий римський вон, що уврував у християнське вчення. Тут його правою рукою в художнх адмнстративних питаннях був другий син Орацо. На його обличч читаться глибоке страждання. До середин 1510-х рр. Цкаво, що спочатку Рада Десяти задовольнила прохання художника, але через деклька днв раптово вдмнила сво ршення (Дольче впевнений, що це стало результатом нтриг Беллн, котр, ймоврно, хотли нагадати Тицану його вроломний перехд до майстерн Джорджоне).
Його мистецтво вдрзняться багатограннстю, широтою захвату дйсност, глибоким розкриттям драматичних сторн психки людини, внутршнх конфлктв. У будь-який момент Тицан був готовий змнити концепцю картини. Дя розгортаться на тл камяно нш, в напвтемряв, освтленй смолоскипами.
Вже в юнацьк роки юний Тицан перебираться у Венецю, де проходить навчання у художнй майстерн Джован Беллн. Темперамент та могутн почуття не полишали художника до останнх рокв життя. Вн створював образи, пройнят яскравими життвими силами, будував композиц картин по дагонал, пронизуючи х стрмким рухом, користувався нтенсивними контрастами синх червоних колрних плям (Свято Венери, 1518, Прадо, Мадрид Вакх Арадна, 1523, Нацональна галерея, Лондон Положення в труну, 1520-е рр., Лувр, Париж). Цю нехитро застиглу картину Тицан перетворю на повний життя портрет.
Псля 1560 на переднй план все сильнше виступають релгйн теми. Рзний за силою натиск давав рзномантн вдтнки. Окрашенная Тицианом в двадцать пять лет, картина является самой известной работой раннего периода творца. замовниками майстра були дож й нш висок чиновники Венец, а також пископи й посланц папи.
Вони обднан загальним золотим колоритом, який символзу боже свтло. Це, начебто, й пдтверджують роботи обох над фресками в Фондако де Тедеск (Нмецькому подвр), адже торгвельна мперя Венеця шанувала звязок з Нмеччиною. (Фрески зпсувалися у вологому клмат Венец, в музей перенесли жалюгдн залишки). Високого Вдродження належить Джованн Беллн (бл.
– время расцвета портретного искусства Тициана. Все виконано велич, пдвищеного настрою. Але багато розпочат роботи залишалися протягом мсяцв рокв незавершеними. На другому план служниц вибирають у скрин одежу для сво господин.
Дружба художникв виявилася недовгою – в 1510 роц життя Джорджоне забрала чума. У час перебування у Флоренц Леонардо написав свою вдому «Джоконду» – портрет Мони Лзи, дружини флорентйського громадянина Франческо дель Джиокондо (Рис. Ж вопсь Венец заснована на чуттвому сприйнятт свту. 13. ). На це вплинули змнилися погляди самого Тицана.
Згодом тут панував масляний живопис. Около 1508 помогал Джорджоне в исполнении росписей Немецкого подворья в Венеции (сохранились фрагменты). Леонардо зобразив драматичну дю, обравши момент, коли Христос говорить свом учням: «Один з вас зрадить мене». У 1499 роц да Внч повернувся до Флоренц, де створив композицю, що зображала мадонну св. При цьому снувало безлч реальних рабв.
Реалстичне зображення людини стало головною метою художникв Раннього Вдродження. З 1556Аретино не стало живих, йому не дставало багатьох нших друзв його поколння. У «Ассунте», великому ввтарному твор, виконаному в 1516 роц, вн цлком незалежно виршу проблему об039днання форми кольору. Ключовою фгурою в цих контактах став герцог Альфонсод039Есте, за його рекомендацями художника взяли в родинний будинок, де вн став радником в питаннях мистецтва., псля уважного вивчення робт Рафаеля Мкеланджело, Т. виробля самостйний стиль.
Вже в 1480 роц Леонардо да Внч мав власну майстерню, а 1481 року отримав перше рунтовне замовлення: ченц монастиря Сан Донато а Ссто замовили йому ввтарний образ «Поклонння волхвв». Однак, коли пзнше, близько 1507 року, в Джованн Беллн з39явився новий учень – Джорджоне 8 з Кастельфранко, Тцан, будучи не цлком задоволений такими прийомами листи, став надавати свом речам бльше м39якост опуклост в хорошй манер. Ц портрети примножили його славу принесли йому почесн замовлення. Сам Тицан жив творив у прекрасному мст Венеця, яке постйно конкурувало з Флоренцю у полтичному, економчному та культурному план.
Це видно у всх його Мадоннах, починаючи з юно соромязливо «Мадонни Констабле», у «Мадонн в зелен», «Мадонн з щигликом», «Мадонн в крслах» особливо у «Сикстинськй Мадонн» (Рис. У «Вознеснн Мар» Богоматр зображена як звичайна земна жнка. Не схоже й на те, що Тцан був учнем у Джорджоне.
З захопленням замальовував дитяч голвки та прекрасн обличчя молодих жнок. 10 травня 1533 Карл V признача Тицана свом придворним художником. Один з них – це плаский барельф, що зобража мадонну, яка году немовля. Его благотворное влияние охватывает не только Италию, а распространяется по всей Европе.
У картин «Святий Себастьян» (бл. Замовники сприймали ц твори за незавершен доркали старому майстру. Це Венеця. Рд його був старовинним впливовим у цй мсцевост. Тут створюються численн монументальн будвл, скульптурн твори, фрески картини.
Незлченн його замальовки коней пд час руху, анатомчних деталей, ескзних варантв. Тцан створю друге "Внчання терням". Псля первинного згоди Рада Десяти скасував сво ршення, очевидно, не без нтриг Беллн його оточення. Годинники, бльшою мрою наручн, довгий час залишалися предметами розкош престижу, що були прикрасами або коштовностями швидше напоказ, нж для практичного застосування, хоча одне не заважало ншому. Червон вдсвти лиховсно затягують небо, що нада усй картин тривожного звучання. Тцану цього бракувало.
Свободная манера письма Тициана оказала большое влияние на последующее развитие мировой живописи. Не схоже й на те, що Тцан був учнем у Джорджоне. Пзн роботи вдрзняються ще бльш тонким Хроматизм кольору. До кнця вн справд писав бльше пальцями, нж пензлем ".
Если в раннем творчестве это ликующая радость, то позднее это драматические коллизии. Ми бачимо вологий погляд закохано жнки, обця щастя. Фреска взагал, як технка живопису, не прижилася у вологому клмат Венец. Одню з головних тем у творчост художника стали жноч портрети. Прозрачные лессировки не скрывают подмалёвка, а местами обнажают зернистую фактуру холста.
Пд живописним карнизом вн розмстив пророкв сивлл, в люнетах (арках над вкнами) зобразив епзоди з Ббл предкв Христа як простих людей, зайнятих буденними справами. Тицан не такий вдомий, як його флорентйськ колеги, тим не менше, творчий спадок художника просто неймоврно великий генальний. Ключовою фгурою в цих контактах став герцог Альфонсод039Есте, за його рекомендацями художника взяли в родинний будинок, де вн став радником в питаннях мистецтва. Псля деклькох рокв успшно дяльност Тицан отримав перше офцйне замовлення для одн з венецанських церков, яке вдкрива другий перод творчого розвитку майстра.
– 1576) итальянский художник эпохи Высокого и Позднего Возрождения. Без сумнву, це був шлях подолання простодушного тлумачення безтурботного свтлого материнського кохання до образу наповненого високою духовнстю трагзму (пластичному, колористичному, лнйному). В цей перод художник вддавав перевагу монументальних композицй, виконаних пафосу динамки (Вознесння Мар, близько 1516-18, церква Санта-Маря Глороза де Фрар, Венеця). Слава Тицана швидко поширилася по всй тал, а потм по всй Захднй вроп. Зазвичай в них акцентуються риси особистост модел.
Новый период творчества Тициана (конец 1510-х – 30-е гг. ) связан с общественным подъёмом в Венеции, ставшей одним из оплотов гуманизма и республиканских городских свобод в мире нарастающей феодальной реакции. Розгнваний вдступництвом свого народу вд закону, вн готовий розбити камян скрижал заповту. Вплив живопису посилювалося також поширенням друку. Звича та церемон, якими вдзначено життвий шлях великих свту цього, були подями суспльно значущост часто запам39ятовувалися для потомства в переказах зображеннях, поширюючи згодом м39я славу х нося далеко за меж крани. А в 1503 роц художник виконав розпис стни в Зал Ради палацу Синьйор. Тцан виконав ввтарний образ Вознесння Богоматер («Ассунта») Богоматр пдноситься в небо, оточена ангельським хором фгура акцентована простим зставленням трьох основних кольорв.
де монументального мистецтва Вдродження, у яких злились традиц античност дух християнства, вднайшли найбльш яскраве вдображення у творчост Рафаеля Сант (1483 – 1520 рр. ). ( я його навть розумю, бо полювання, рибалка, футбол, пиво – для чоловкв то майже святе). Останньою роботою Тицана «Пта» (бл.
Роки роботи плч-о-плч з Джорджоне (1508–1510), обом за 30 Звичайно, занадто талановитий шляхетний Джорджоне рано пзнав успх визнання. Пзн картини Тицана переливаються безлччю пвтонв, купують легксть. вклоняться й. У «Венер Урбинськй» Тицан в образ антично богин любов зобража земну жнку.
10 травня 1533 Карл V признача Тицана свом придворним художником. Помер Леонардо да Внч 2 травня 1519 року. Тициан (собственно Тициано Вечеллио, Tiziano Vecellio) (1476/1477 или 1480-е гг.
Ними, а не олвцем, вн робив пдготовчий малюнок. Бельведер став прикладом виключно винахдливого сполучення стни, ордеру й аркад. Художник виража це позами, рухами, жестами рук. все це вдбуваться в густому мороц, якого на розсю, але тльки ще бльше пдкреслю зловсний, гарячковий свтло чадних свтильникв (здаться чути, як потрску вогонь).
Але той сердився та вдповдав: «Тицан— завершив. В картины на религиозные и мифологические темы он вводил обширные архитектурные фоны, наполняя их бытовыми деталями (Введение во храм, 1534-38, Галерея Академии, Венеция Венера Урбинская, 1538, Уффици). Важливу роль для становлення мистецтва Вдродження мало нове розумння антично спадщини. Чльна роль у складанн венецанського мистецтва кнця XV ст.
На нй зображена Маря, що сидить на земл переда немовля Христа Йосипов. В некотором смысле, Похищение стала прообразом работ в стиле барокко. Окрм Венери Адонс любив понад усе на свт одну рч – це полювання.
Пилат же самовдоволено посмхаться: бачите, – це всього лише людина. Величний, спокйний суворий вн на останньому автопортрет. Пд час перебування в Манту в 1532 роц мператор Карл V познайомився з творами венецанця.
В цей же перод була написана найвдомша картина майстра «Тамна вечеря» у трапезнй монастиря Санта Маря делла Граця (Рис. Винахд друкарства стало переломним моментом для цього процесу. У Джованн Беллн рзномантна тематика, чимало мадонн.
Замовники сприймали ц твори за незавершен доркали старому майстру. Рим в якост гостя голови римсько церкви живе у ватиканському Бельведер. Вазар було доручено познайомити художника з Венец з Вчним мстом. Вазар повдомля про його Мкеланджело вдвдуванн Тицана в Бельведер. Тут вони бачили його нов роботи, серед них – «Данаю» для герцога ОттавоФарнезе. Як би прагнучи наблизити зображення до глядача, художник часто вводив в картини на релгйн та мфологчн теми архтектурн фони побутов детал (Введення в храм, 1534-1538, Галерея Академ, Венеця Мадонна см Пезаро, 1526, церква Санта-Маря Глороза де Фрар, Венеця Венера Урбнська, 1538, Галерея Уффц, Флоренця). Фгури вилплен свтлотнню до опуклост барельфа, обриси х чтк. До кнця життя Т. виробив нову технку живопису.
Незважаючи на катування, вн залишився прихильником Христа. Краса реального свту у картин — такою ж дючою особою, як Мадонна з немовлям. Их роднят интерес к пейзажу, поэтичность, лирическая созерцательность, тонкий колорит.
В более поздних из них Тициан вводит большую подвижность фигур, большую страстность в выражении лиц, большую энергичность в трактовке сюжета. Период после 1540 г., отмеченный поездкой в Рим (1545 – 1546), стал поворотным в творчестве Тициана: он обратился к новому типу фигуративного изображения, стремясь наполнить его повышенным драматизмом и накалом чувств. Таковы картина Ессе Homo (1543, Музей истории искусства, Вена) и групповой портрет Павел III с племянниками Алессандро и Оттавио (1546, Национальная галерея и музей Каподимонте, Неаполь). Вс вони утворюють дину святкову натовп, впиватися радощами життя. Да Внч з великою майстернстю подну характернсть типв жеств, використову чергування свтла тн.
виконували здоровим, енергйним, атлетичним, подбним до античного тла Грец. Час, в який вн жив творив, назавжди залишиться в стор пд умовною назвою епоха Тицана. Вона тльки-но пробудилась вд сну ще нжиться у постел. Близько 1508 допомагав Джорджоне у виконанн розписв Нмецького подвря у Венец (збереглися фрагменти).
Роки роботи плч-о-плч з Джорджоне (1508–1510), обом за 30 Звичайно, занадто талановитий шляхетний Джорджоне рано пзнав успх визнання. За сво життя Тцан написав близько 130 полотен, плюс фрески, малюнки, гравюри на дерев. Чим багатолюдн церемоня, тим ширше полтичний вплив. Як бачимо художник прожив на диво довге ( плдне) життя – майже цле столття.
Пошук такого деалу призвв мистецтво до синтезу, узагальнення, до розкриття загальних закономрностей явищ, до виявлення логчно взамод. Ранние произведения Тициана, относящиеся к началу 1510-х гг. Вираз обличчя таке, нби вн ще намагаться боротися за життя, немов хоче щось сказати (ще й рот напввдкритий), але бльше не може: оч закриваються, лва рука впала безсило. Швидше, вони працювали разом, але Тцан був помчником "другою скрипкою " в хньому дует.
Спокйн радсн образи його картин вдзначен в цей перод життвим повнокровям, яскравстю почуттв, внутршньо просвтленстю, мажорний колорит побудований на спвзвучч глибоких, чистих фарб («Любов земна небесна», близько 1515-1516, «Флора», близько 1515, «динаря кесаря», 1518). Роки роботи плч-о-плч з Джорджоне (1508 – 1510), обом за 30 Звичайно, занадто талановитий шляхетний Джорджоне рано пзнав успх визнання. Хвилювання пробга по всй груп, деяк апостоли встають. Вони лише вносять у картину безпосереднсть життя, додають сюжету свтського характеру. У наступний час художник пише для нього клька варантв теми Венери Дана.
Вс його рукописи дсталися його врному учнев Франческо Мельц. «Скстинська Мадонна» – один з найбльш досконалих творв Рафаеля в образнй мов композиц: постать Мар з немовлям, чтко вимальовуться на тл неба, поднана загальним ритмом рухв з постатями св. В основе колорита поздних произведениях Тициана лежит тончайший красочный хроматизм. А горю Венери не було меж. До Франц, крм «Джоконди», вн привз «Св.
Мученика Апостола Варфоломя. Дтей в см Вечелло народилося четверо – дво синв дв дочки. К поздним картинам Вечеллио относятся Даная, Венера и Адонис, Положение во гроб и др. При погляд на «Венеру» Тицана пробуджуться нтерес до особистост зображено, спляча Венера в Дрезден – бльш богиня, нж бажана жнка. Через 9 мсяцв в Дана народжуться син Персей. З цю посадою, яку вже мав Беллн з якою був пов39язаний постйний рчний пенсон, Тцан перейняв певн обов39язки, наприклад, написання портретв дожв вотивн 13 картин. Тицана по праву можна назвати найбльшим портретистом талйського Вдродження.
В своих первых работах Тициан разрабатывает «живопись тона» («Не прикасайся ко мне», Национальная галерея, Лондон серия женских полуфигур, таких как Флора, ок. Христос знесилений. Враження таке, що вн тльки що помер, або навть – ось зараз вмира у не на руках. Вн проводив мсяц в каррах, щоб отримати необхдний каррарський мармур. Вдмтна ознака пзнх робт Тицана – це враження легкост, манера письма виключно вльна, композиця, форма, свтло – все зднуться в одне цле. Вибр припав на Граначч Мкеланджело.
Працював головним чином у Венец, а також у Паду (1506), Феррар (1516 1523), Манту (1536-37), Урбно (1542-44), Рим (1545-46) Аугсбурз (1548 1550-51). Фреска взагал, як технка живопису, не прижилася у вологому клмат Венец. Це тим бльше да привд думати, що художник у цьому твор оплакав власну близьку кончину.
Вдродження Вдродження, абоРенеса нс (фр. Renaissance— «Вдродження»)— культурно-флософський рух кнцяСередньовччя— початку Нового часу, що рунтувався на деалахгуманзмута орнтувався на спадщинуантичност. Вн накладав фарби на полотно пензлем, шпателем, пальцями. Лня гострого обурення пану злом, гркого неври в торжество сил добра з початку 1540-х рокв здобува розвиток у творчост Тицана: Луврському "Внчання Христа терням" – бурхливе, жорстоке, трагчне, "Се людина" (1543 р. ). Одню з головних тем у творчост художника стали жноч портрети. Народився Джорджоне Вечелло Тицан (1477-1576) не у Венец, а в маленькому мстечку Пьеве д Кодоре на пвноч тал, в грськй мсцевост поблизу Альп.
Поряд з цими композицями нового значення в його творчост набува груповий портрет. В ншй картин «Подружжя Арнольфн» кожна деталь ма особливий змст, Картина створювалась як весльний портрет талйського купця Джованн Арнольфн та його дружини.
К этому периоду относится и ряд портретов, спокойных и строгих по композиции, сдержанных и богатых оттенками, тонко психологичных (Мужской портрет, Национальная галерея, Лондон Юноша с перчаткой, около 1520, Лувр). Рзний за силою натиск давав рзномантн вдтнки. Але той сердився та вдповдав: «Тицан — завершив.
Художник висловив в цй картин торжество людського свинства безсилля добра. Вчився в майстерн Джованн Беллн, де зблизився з Джорджоне. Злва, проти ц групи, енергйно пдняте рукою прапороносця навскс вперт в ступен як знак завойованй територ високо злетло алое шовкове прапор з гербом патрицанського будинку Пезаро його навершя, пднесений вище голови богоматер, немов впираться в небо. Петра. В ц роки Мкеланджело виконав два твори, в яких позначився високий дух, шалений темперамент майстернсть скульптора.
Як майже одночасн портрети мператора вони свдченнями нового стилю художника. У центр стни, бля ввтаря, автор розмстив статую мадонни з немовлям, яка виршена пластично та лрично, без духовного надлому, вираженого в статуях гробниць.
Над темным морем он несет её на Крит. Погляд Мадонни спрямований повз глядача, сповнений скорботного провщення трагчно дол сина. На це витрачалися величезн сили та засоби. Цю нехитро застиглу картину Тицан перетворю на повний життя портрет.
Традицйна тема оплакування трактована оригнально дуже вльно. До перших робт вдноситься статуя зворушливо «Пте» (1498 – 1501 рр. ), де молода Маря зображена з оголеним мертвим Христом на колнах. Велика частина фгур стел майже монохромна. Культурн змни х совершенно не торкнулися. За час його багаторчно вдсутност тут багато що змнилося.
все це збагачувало словник образв створювало точки дотику з наступними поколннями. Тсно повязаний з венецанськими художнми кругами, видатний майстер венецансько школи живопису – Тцан втлив у свому творчому житт гуманстичн деали Вдродження. Крупнейший представитель венецианской школы.
В течение многолетней и чрезвычайно деятельной жизни при многосторонности таланта Тициан создал множество разнообразных произведений, особенно в последние 40 лет, когда ему помогали многочисленные ученики. В давньогрецькй мфолог Даная була донькою жорстокого царя Акрся. З чуток. «Портрет молодо людини з рукавичкою» – цей портрет названий так тому, що ми не знамо, хто цей юнак. Манера письма художника набува виняткову свободу.
Пьетро Аретино, Ариосто, герцог феррарский Альфонсо, герцог мантуанский Федериго император Карл V, сделавший Тициана своим придворным живописцем, папа Павел III – были его друзьями и покровителями. У строкатй, рзномасто натовп на площ головна фгура на передньому план – товстий, багатий патрицй в яскраво-червонй мант поверх розкшного парчев вбрання (не натяк на вищих рархв католицько церкви. ). Жизне- утверждающее полнокровие и красота человеческого тела и реального мира стали главной темой многих произведений Тициана на мифологические сюжеты, отличающихся богатством колористических и композиционных решений (Даная, около 1554, Прадо, ГЭ Венера и Адонис, 1554, Прадо Венера перед зеркалом, 50-е гг., Национальная галерея искусства, Вашингтон). Поздние религиозные полотна Тициана выражают сокровенные мысли художника о трагических жизненных коллизиях человека.
Але багато розпочат роботи залишалися протягом мсяцв рокв незавершеними. Дв могутн колони пдносяться вгору. Вот таким образом Тициан считается величайшим из итальянских колористов. Якщо в раннй творчост це радсна радсть, то пзнше це драматичн колз. Здаться, що атлети хочуть звльнитися, вирватися з пут, але х титанчн зусилля марн. Десятилетним мальчиком Тициан отправился в Венецию и там посвятил себя изучению живописи.
Все эти работы показывают насколько осмысленной стала работа живописца, какое место он отдавал в ней собственному пониманию мира, своим религиозным переживаниям. Дв могили задумувалися як представлення протилежних типв: Лоренцо – людина замислена, замкнута, що перебува сама в соб Джулано, навпаки, активний, вдкритий. До кнця XV столття, коли поздки португальцв в глиб Африканського континенту призвели до появи чорних рабв, а люди рзних рас (татари, греки та н) купувалися у туркв, талйськ ринки рабв зробили звичним мелькання екзотичних осб серед домашнх слуг. Згодом тут панував масляний живопис. Це особливо ясно в такому шедевр, як "Положення в труну".
За свою жизнь Тициан написал около 130 картин, плюс фрески, рисунки, гравюры на дереве. Парадне портретне зображення набува все бльшо психологчну глибину. Слабшав зр, вн бльше хворв, його картини втратили чтк контури та локальн фарби. Замовники сприймали ц твори за незавершен доркали старому майстру.
Будь-який його образ повнокровний, активний життрадсний. Зараз картина збергаться в Лувр як один з найбльших шедеврв свтового мистецтва. У 1516-1518 для церкви Санта Маря де Фрари. Ранн твори Тицана, що вдносяться до початку 1510-х рр. Але це було обране запозичення дей, бо як ндивдуальнсть Тцан-художник вже снував.
Мж 1572 1575 рр. У творчост Тицана виникла нова форма картини – парадний портрет. Тцан (власне Тциано Вечелло, Tiziano Vecellio) (1476/77 або 1480-т рр., Пве-д-Кадоре, Венеця, – 27. 8. 1576, Венеця), талйський художникь, найбльший представник венецансько школи епохи Високого Пзнього Вдродження.
Незважаючи на снування старих понять, гпотез архачних методв, епоха Ренесансу була багата на винаходи. 11. ). Наказу заточити Данаю разом з сином в ящик та кинути в море. Коли Карл V вдмовиться вд престолу пде в монастир, вн взьме з собою картини Тицана. Покохала сильно-сильно, аж до нестями.
Вд молодост впевненост у свой сил, у свому прав на щастя. У «Ассунте», великому ввтарному твор, виконаному в 1516 роц, вн цлком незалежно виршу проблему об039днання форми кольору. Вдомо, що 1511 року (про це свдчить розписка про отримання художником гонорару) Тицан працював у Паду над оформленням мсцево Скуоли дель Санто, ймоврно, в той час, коли найбльш значим венецанськ замовлення адресувались виключно в майстерню Джованн Беллн, Тицан розрахував прижитись в небагатй талантами Паду, де мг би стати мсцевим кумиром й найбльш популярним майстром. Акрсй в шоц, адже вн нкого не пускав до доньки.
Так, собачка втлю затишок домашнього вогнища, апельсини — райське блаженство, свчка — присутнсть Бога, до освячу подружню обтницю. 1515, Галерея Уффици, Флоренция), одновременно проявляя интерес к живописи Андреа Мантеньи, Альбрехта Дюрера и Рафаэля, все больше ориентируясь на экспрессивный реализм, который был принципиальным новшеством для венецианской школы и всей культуры Серениссимы (фрески скуолы Святого Антония в Падуе, 1511 серия портретов, включая Ариосто, Национальная галерея, Лондон первые ксилографии). Ще в 1568 роц майстерня Тицана працювала повним ходом, джерела повдомляють про серйн поставки картин. В этот период художник создал исполненные величавого пафоса монументальные алтарные образы (Вознесение Марии, около 1516-18, церковь Санта-Мария Глориоза деи Фрари, Венеция), композиция которых пронизана движением, а колорит основан на интенсивных контрастах синих и красных цветовых пятен (Празднество Венеры, 1518, Прадо Вакх и Ариадна, 1523, Национальная галерея, Лондон Положение во гроб, 20-е гг., Лувр). Але це було обране запозичення дей, бо як ндивдуальнсть Тцан-художник вже снував.
Людське тло на картинах початку XVI ст. Темперамент та могутн почуття не полишали художника до останнх рокв життя. Приблизно до цього часу належить один з небагатьох станкових живописних творв Мкеланджело – «Мадонна Дон» (Святе смейство) (Рис.
Роки роботи плч-о-плч з Джорджоне (1508–1510), обом за 30 Звичайно, занадто талановитий шляхетний Джорджоне рано пзнав успх визнання. Поки що вони можуть соб це дозволити, але уже через деклька рокв, коли слава про Тицана пошириться по всй тал й найбльш впливов см будуть змагатися мж собою за право мати хоч один портрет зпд його пензля, – саме тод маляр Тицан буде встановлювати термни, визначати теми й цни. Саме творчсть Тцана, як живописця-новатора стало першоосновою шукань здобуткв усх найбльших живописцв наступних столть.
Фреска взагал, як технка живопису, не прижилася у вологому клмат Венец. Такими метрами для нього стали Рафаель Мкеланджело. Високий Ренесанс (чнквеченто) – класична фаза художньо культури Вдродження. Тициан выполнил множество рисунков, отличающихся смелой живописной манерой. З рзноманття вльних мазкв народжувалися образи, наповнен справжнм драматизмом.
Найбльша фреска Епохи Вдродження зображу день Страшного суду. Листи ж за нього писали пд диктовку. Вже несуть сокиру.
Тцану цього бракувало. В останнй картин нема сцени катувань, але вража вона не менше, а соцальне звучання глибше. На початку XVI ст. Але пдпорядковуючи колорит мови обмних форм, Мкеланджело знаходив так вдтнки рожевого, зеленого, синього, бузкового, золотистого, як посилюють виразнсть нби скульптурних образв (Рис. 12. ).
Учился в мастерской Джованни Беллини, где сблизился с Джорджоне. Так само, як в тал, тут починають панувати де Вдродження, людина вдкрива у соб величезн творч можливост.
Багато форм готичного стилю, що панував у середньовчч, увйшли до мистецтва Пвнчно вропи. Крм того, вн встиг довести майже до кнця велику композицю «Преображення». Тринадцятирчним хлопчиком вн був прийнятий в майстерню Андреа Верроккьо. В основному великий художник писав на теми мфологчн, алегоричн, портрети, пейзажн мотиви. Фреска взагал, як технка живопису, не прижилася у вологому клмат Венец.
А псля його передчасно смерт став загальновизнаним головою венецансько школи.