Вдразу батько був проти тако «неаристократично» карри, але невдовз пдписав контракт з Доменко рландайо, за яким останнй зобовязувався оплачувати роботу Мкеланджело21. Домнуючим мотивом не рвновагу, а стримування зовншнх сил.
Мкеланджело не бажав, щоб його вдвдував навть тато. У основу ц структури покладено дуже високий цоколь, колони ж не мають ншо опори, крм завиткв консолей. Художник задумав не пророк, не царя, а юного гганта в повному надлишку молодих сил. Разом з ним прийшов церемонймейстер Бьяджо та Чезена. Це можна також витлумачити як протиставлення сили та знарядь скульптора та його творння, тобто нтелекту («лук») Мкеланджело-скульптора фзично сили Давида («праща»)45. Мертве тло Христа трима Святий Никодим, а з двох сторн пдтримують Богоматр Маря Магдалина (закнчена фгура Христа частково Свято Магдалини).
Але з тлн спалахнув вогонь, що очищу все, — вогонь геня»4. У 26 рокв Мкеланджело взявся за роботу знаменито стату Давида. За Кондв, саме в цей час Лоренцо д Прфранческо де Медич замовив йому статую «Молодого вана Хрестителя», а також статую «Амур, що спить» (втрачена), але з умовою так «обробити» витвр, щоб мати змогу продати його дорожче, як античний36.
Искусства достигли в нём такого совершенства, какого не найдешь ни у древних, ни у новых людей за многие и многие годы. За Ефросом— ц рядки мають метафоричне значення «з усх сил» (проводячи паралель з таким фразами талйською як «con larco della schiena» чи «con larco dellosso»)42. Його обличчя у гнв. На вдмну вд «Пти» собору Святого Петра, ця група бльш площинна й незграбна, а увага зосереджена на зламанй лн тла Христа. У 1897 роц вийшло видання нмецького мистецтвознавця Карла Фрея (нм.
Це стало його першим архтектурним замовленням. Она видела его позорную казнь, его предсмертные муки на кресте. Видляються три тради. Основною роботою, яку я використовувала при написанн реферату переклад книги Дж. Контракт було пдписано 7 серпня того ж року.
Це видно з листування венецанського лтератора памфлетиста П39тро Аретно з художником. У 1492—1493роках Мкеланджело працював над «Розпяттям» (дерево, церква Санто-Сприто, Флоренця).
Залишене на все життя викривлення добре помтне на його автопортретах. Теперь бездыханное тело сына лежит на ее коленях и душу матери пронзает великая скорбь. Вазар "Життписи найзнаменитших живописцв, творцв архтекторв». Як зазначив Вазар — «тут взято до уваги все, що потребу твр такого роду художник створив його псля тривалого вивчення велико роботи»64. Giuntine)92. Оголене тло Христа контрасту з пишним, багатим одягом Богоматер.
Мкеланджело погодився. Саме свтло панвним мотивом, бо неоплатончно простр – це перш за все свтло. Вдом слова Мкеланджело про Рафаеля: «все, що вн мав у мистецтв, вн отримав вд мене»119. По характеру своего дарования он был прежде всего скульптор. У переклад— «Давид з пращею, а я з луком.
Крм вищезгадано роботи я користувалася «Велико Радянсько енциклопедю» та клькома словниками з живопису з метою отримання загальних вдомостей щодо творчост Мкеланджело Буонаротт. У той же час вона повинна була представляти собою завершення сторичного циклу, розпочатого святим Петром за часв Римсько мпер, затвердити авторитет «духовно мпер» в особ папства пд владою Юля II. Вона глибоко цкавилася наукою, флософю, питаннями релг, полтики суспльного життя. У сум39ятт вдвернулася Маря, не в силах нчого зробити для порятунку людства.
Весь цей час вн працював, лежачи на спин, тримаючи пензля над головою. Он стяжал себе громкую, неувядающую славу во всех трех главных художественных областях, но был скульптор по преимуществу: пластический элемент преобладал в его гении до такой степени, что этим элементом запечатлены его живописные произведения и архитектурные композиции. Теперь Мария понимала их смысл. Але й Мкеланджело не любив, щоб йому заважали, тому не пускав Юля II. У 1517 роц Мкеланджело провв багато часу у Каррар, розробив модель фасаду церкви. Успх був величезний, а зл намри Браманте тльки послужили до бльшо слави Мкеланджело. Тут вн познайомився та мав шанс сплкуватися з флософами Платонвсько академ (Марсло Фчно, Анджело Полциано, Пко делла Мрандола та нш). Майстер задумав як класичний «монумент" християнства, як синтез архтектури скульптури.
У будинку зустрчали Мкеланджело як царственого гостя. Наступним контактом творця з елементами архтектури одна з найбльш вдомих його робт: розпис стел Скстинсько капели. З кнця 1540-х рокв до 1555 року Мкеланджело працював над скульптурною групою «Пта» (Собор Санта Маря дель Фйоре, Флоренця). Мкеланджело взяв рзець непомтно трохи мармурового пилу пднявся по лсах. Крм того, розумння «Страшного суду» як трагед вселенського буття було незрозумло сучасникам Мкеланджело. У 1506 роц Мкеланджело почав роботу над статую «вангелста Матвя» (Флоренця, Академя).
Ее необыкновенный сын, воплощение доброты и милосердия, казнен как преступник. Вн вддавав перевагу могутньому герозмов римського мистецтва, еллнзму, що притаманний трагчнй, сповненй пафосу груп «Лаокоон», знайденй у Рим у 1506р. Мистецтвознавець В. М.
По боках вд центрально частини стел пд намальованим карнизом розмщен ггантськ фгури старозавтних пророкв язичницьких сивл, що сидять на тронах. Остання оповда сторю Ноя, що закнчуться його спяннням. Замовлення на фрески зали Велико Ради (Синьйор) у Палаццо Веккйо на тему сторичних перемог Флоренц при Ангяр та Кашин Вазар трактував як можливсть «змагатися» з Леонардо117, а Рафаеля Сант вн згаду серед тих живописцв, як вчилися за картоном «Баталя при Кашин»118. Мова йде про величезну фресц на ввтарнй стн. Основи культури Мкеланджело носили неоплатончний характер. Он не раз бросал, не доведя до завершения, начатые работы.
Мкеланджело повернувся до Флоренц в 1501 роц, у важкий для мста момент. Ця статуя повинна була сьать центральнй фгурою. Тла Христа всьому твору вн дав гармоню красу.
Уже через рк Мкеланджело ста учнем Бертольдо д Джованн, який був учнем Донателло. Вн зустрв таку жнку, але занадто пзно. Вн хотв бачити вихори стихй – вогню, повтря, води, земл, лики зрок, мсяця, сонця. Вн раз у раз вимагав, щоб художник пустив його до себе нагору показав свою роботу.
Фгура вирубувалася з мармурового блоку, збергаючи його прямокутн форми. Про це шедевр мистецтвознавець В. М. Аретно хотв бачити в «Страшному суд» традицйну середньовчну трактування, тобто зображення Антихриста. Друга— «Створення Адама», «Створення ви», «Спокуса вигнання з Раю»— присвячена створенню людства та його грхопаднню. Його права рука, що да життя неживо матер, витягнута.
У салон велися жив, цкав бесди про сучасн под, моральних питаннях завдання мистецтва. Мкеланджело не був схильний до спокйного деалзму скульптури Парфенона. Мкеланджело».
Ц дв руки, мж якими як би пробга електрична скра, залишають незабутн враження. У 1504 роц на площ його рдного мста Флоренц була встановлена пятиметрова скульптура «Давида», зроблена ним як образ бйця за свободу. За цей перод змнилося тринадцять Пап Римських— вн виконував замовлення для девяти з них. Незважаючи на навчання у Грландайо Бертольдо, Мкеланджело можна вважати самоуком. Тльки тут проявляв художник вльно свй розум знання в лтератур мистецтв.
Эти слова удивили ее тогда. Лазарв писав про «Страшному суд»: «Тут ангелв не вдрзнити вд святих, гршникв вд праведникв, чоловкв вд жнок. У 1863 роц Чезаре уаст (тал. Мкеланджело прожив майже 89 рокв, цлу епоху, вд пероду Високого Вдродження до початкв Контрреформац. У центр не помщена статуя Мойсея, яку художник задумав значною мрою здйснив задовго до того для одного з перших варантв гробниц для собору Святого Петра. Вперше теологчна програма належить самому художнику, вперше архтектура у живопису гра роль не тльки обрамлення, а складово частини вс розписи, що ма власне значення.
снував портрет хлопця, який, однак, втрачено126. Вн зробив вигляд, що поскоблл мармур. Коли Мкеланджело звикся з думкою, що все-таки доведеться писати «Страшний суд», коли вн опинився наодинц з ггантського блого стною, в яку повинен був вдихнути життя, вн взявся за роботу, хоча в той час був уже далеко не молодий. Навчання йшло все грше й грше.
Тут Мкеланджело вдступив вд традицйно композиц Страшного суду — його робота не сукупнстю окремих частин. Це замовлення художник прийняв його з ентузазмом. Художник прийняв його з ентузазмом. Микеланджело родился6 марта1475в тосканскомгородкеКапрезек северу от Ареццо, в семье обедневшего флорентийского дворянина Лодовико Буонарроти, городского советника.
На вдмну вд стародавнх геров, вн не прихову свох почуттв. «Вакх» неначе готовий впасти вперед, але зберга рвновагу, вдхиляючись назад його погляд обернений на чашу з вином. Видання Ензо Ное Джирард (Бар, 1960) (тал.
В олмпйському велич сидить напвбог. Також вн товаришував з Джованн (другий син Лоренцо, майбутнй папа Лев Х) та Джуло Медич (позашлюбний син Джулано Медич, майбутнй папа Климент VII)23. Певне уявлення про почуття Мкеланджело може дати його ж поезя. У 1519 роц вн розпочав роботу над «Христом з хрестом» (Санта Маря сопра Мнерва, Рим), яку закнчив 1520.
Ромен Роллан писав про нього: «Нехай сам вн був створений з цього пороху земного. Одним з наймонументальнших творв митця фрески стел Сикстинсько капели, про як Гете сказав, що: «не побачивши Сикстинську капелу, важко соб наочно уявити те, що може зробити одна людина»67, а Вльям Дюрант писав, що у свой дност вони— «найбльше досягнення людини в стор живопису»8. Батько вддав сина до школи Франчесц та Урбно у Флоренц. Ее необыкновенный сын, воплощение доброты и милосердия, казнен как преступник.
Один його врш говорить про те, наскльки болсним був розпис Скстинсько капели. Ймоврно, картон пропав бля 1516 року. Мрамур. У 1873 роц статую перенесли в Академю красних мистецтв. Джорджо Вазар, перший офцйний бограф Мкеланджело, писав, що «Давид» «перевищив славу всх сучасних античних статуй, грецьких римських, будь-коли зроблених»5.
Серед його перших вдомих скульптурних робт— «Голова фавна» (мармур, не збереглась), рельфи «Битва кентаврв» та «Мадонна бля сходв» (мармур, Каза Буонаррот, Флоренця). Через три роки статуя була готова. Це композицйне ршення вн використав пзнше у стату «Генй перемоги». На стел Скстинсько капели можна знайти пять сивл пензля Мкеланджело.
Charles Seymour) трактував «лук» як нструменти скульптора46. Можливо, саме в цей же час скульптор почав роботу над статуями чотирьох рабв (Академя, Флоренця), що так залишилися незавершеними. Фрагмент. Флоренця знемагали вд боротьби партй, внутршнх чвар зовншнх ворогв чекала визволителя.
Лодовико Буонаротти не был богатым и дохода от его маленького владения в деревне едва хватало на то, чтобы содержать множество детей. Вн задуму двох39ярусний фасад як пластично опрацьовану площину, в якй скульптури повинн бути «включен» у глибок нш. Тим самим Мкеланджело ясно показу, що взамодя сил йде не зверху вниз, а ззовн всередину. Свята Два сидить на камен., На колнах покоться мертве тло суса, зняте з хреста. Вльям Дюрант вважав, що вся його енергя була направлена на творчсть, а не на секс122.
Виявивши трщину в камен, вн розбив скульптуру молотком. За ншою думкою, майстер, незважаючи на сво тверд республканськ переконання, не витримав тривоги перед наступаючими подями: вн втк до Феррару Венецю (1529), хотв сховатися у Франц. Але, врешт-решт, батько змирився з художнми схильностями сина одного разу, взявши перо, написав: «Тисяча чотириста всмдесят восьмого року, квтня 1-го дня, я, Лодовко, син Лонардо д Буонаррот, розмщую свого сина Мкеланджело до Доменко Давида Грландайо на три роки вд цього дня на наступних умовах: сказаний Мкеланджело залишаться у свох вчителв ц три роки, як учень, для вправи в живопис, повинен, крм того, виконувати все, що його господар йому накажуть у винагороду за послуги його Доменко Давид платять йому суму у 24 флорина: шсть у перший рк, всм у другй десять в третй всього 86 лврв». Перша повязана з створенням свту. Численн фгури, зокрема знаменит «ignudi» («гол») обрамляють сцени з Книги Буття.
У 1498 роц Мкеланджело отримав замовлення на «Пту» вд впливового французького кардинала Жана де Блера (фр. До цього ж пероду належить його картина «Муки Святого Антоня» (копя гравюри Мартина Шонгауера). У той момент, коли герой мужньо готуться вразити ворога свого народу.
Однак Юлй II був у нього клька разв, незважаючи на свй похилий вк, пднмався на лси. Она видела его позорную казнь, его предсмертные муки на кресте. Мкеланджело зобразив Давида не у вигляд тендтного пдлтка, який зневажа вдрубану голову Голафа, як це робили майстри 15 в., А як прекрасного, атлетично складеного гганта в момент перед бом, повно впевненост грзно сили (сучасники називали terribilita – страхтлива).
Познакомить школьников с работами этого мастера нелегко. Лазарв писав: «Вирушаючи вд бблйного тексту, художник да совершенно нове втлення. Смерть скорбота немов мстяться в мармур, з якого створена скульптура. Вона походила з старовинного могутнього римського роду.
Але договр був розрваний, Мкеланджело доручили розробити проект Ново сакрист для церкви Сан-Лоренцо, де збиралися помстити гробниц Лоренцо Джулано Медч. Урочисте вдкриття вбулося— 31 жовтня 1541 року. Замовлення було зроблено Про Содерн, гонфалоньром Флоренц, у серпн 1504 року.
Тож на думку Джона Саймондза, «Мкеланджело не любив, не захоплювався не бажав жнок»124. Что ни шедевр, то своя история, свои особенности, маленькие нюансы и тайны. вона простояла на флорентйськй площ бльше трьох столть. Це видання було неповним, мстило певн неточност89. Вн пише, що його майбутн творння «свою архтектурою скульптурою стане дзеркалом вс тал».
3939Давида "Мкеланджело дивувалися" навть невгласи ". Сам тато урочисто вдслужив у капел обдню, де на присутнх захоплених глядачв дивилися з купола могутн образи бблйних пророкв сивли, Творця в трьох моментах створення свту перших людей, Ноя, патрархв цлого ряду нших осб, причому кожен з них був, немов красивою рамою, оточений особливим орнаментом. Великий майстер володв не тльки художнм, але й поетичним даром.
символчний сенс був такий: бблйний Мойсей – визволитель свого народу з гипетсько невол, художник сподвався, що Юлй звльнить талю вд завойовникв. Ц знання допомогли йому вискати з каменя фгури, дуже схож на живих людей. Псля смерт папи почалися складн переговори з його спадкомцями.
Таким чином, за життя збрання його поезй не друкувалися, а першу збрку було опублковано аж у 1623 роц його племнником Мкеланджело Буонаррот (молодшим) пд назвою «Врш Мкеланджело Буонаррот, збран його племнником» у флорентйському видавництв «Джунтне» (тал. Згдно з словами скульптора Бенвенуто Челлн, картон був «джерелом натхнення для багатьох художникв»51. Поэтическое дарование Микеланджело проявилось в полной мере только под конец его жизни. Йому було тод вже шстдесят рокв. Вдомо, що Птро Содерн «клька разв збирався () передати» Леонардо да Внч ту мармурову брилу, з яко Мкеланджело згодом зробив «Давида»116.
Вн пише, що його майбутн творння «свою архтектурою скульптурою стане дзеркалом вс тал». Karl Frey) «Врш Мкеланджело Буонаррот, збран й прокоментован доктором Карлом Фрем» (Берлн)94.
У 13 рокв вн став учнем художника, але найбльше любив займатися скульптурою. За безкнечного космчного простору летить Бог-Отець, оточений ангелами.
Вдомо багато вршв написаних Мкеланджело до юнака (Томмазо тод було 23 роки), а також рисункв, намальованих та подарованих ним Томмазо («Ганмед», «Титй», «Падння Фаетона» тощо). Глиба мала 9 футв висоти залишилася в першй грубо обробц. По характеру своего дарования он был прежде всего скульптор. Теперь бездыханное тело сына лежит на ее коленях и душу матери пронзает великая скорбь. Адам у «Створенн Адама» Ной у «Спяннн Ноя» зображен в однаковй поз: у першому випадку людина ще не волод душею, у другому— вд не вдмовляться.
Йому дуже не сподобався «Страшний суд», вн прснялся люто доводити татов, що Мкеланджело надходить не так, що картина виходить непристойна. Он поселил юношу в своем доме и «обращался с ним как с сыном». Як не був спотворений мармур, а скульптор вдразу побачив у ньому свого Давида.
Взяв Иисуса на руки, старик предсказал ему великое будущее и добавил, обращаясь к матери: «А тебе же самой душу пройдет меч». Спввдношення фгур таке, що вони утворюють низький трикутний низький конус. Встановлена на головнй площ Флоренц поруч з ратушею Палаццо Векко (нин замнена копю), вона повинна була стати символом свободи республки. Он поселил юношу в своем доме и «обращался с ним как с сыном».
Впоследствии он, шутя, скажет своему биографу Джорджо Вазари: «из молока своей кормилицы извлек я резец и молот, которыми создаю свои статуи» имея в виду, что эта кормилица была женой каменщика. Всього ж х було десять. У люнетах сферичних трикутниках пд розписом, також розмщен сцени. Jean de Bilhres)4038.
Це двометрова скульптура, призначена для кругового огляду. Як зазнача В. Воллес, сама тема «оплакування Христа» була поширенша у пвнчнй вроп та взантйському мистецтв, анж в тал епохи Ренесансу. Можливо за участю Нкколо Макавелл50, у ц ж роки був задуманий ще один великий державний проект: Леонардо да Внч та Мкеланджело було доручено створити дв величезн фрески для залу Велико Ради (Синьйор) у Палаццо Веккйо на тему сторичних перемог флорентйцв при Ангяр та при Кашин. Так Чезена кинувся скаржитися пап, але той не допомг йому: так Чезена залишився в пекл. Окрм того, вважаться, що жнки Мкеланджело дуже чоловч за свою формою.
На нього чинили тиск спадкомц Юля, й одночасно вн служив новому пап з роду Медич. Вона пдтриму його рукою. Йому подобалося людське тло в ньому вн бачив красу та гармоню, саме людське тло, чи чоловче, чи жноче, для нього засобом вираження мистецько де3. — Його дитинство пройшло у Флоренц.
Працюючи пд стелею, вн не роззувався мсяцями, навть спав у взутт. Вдомо, що Мкеланджело працював над картоном до листопада 1506 року34. Эти слова удивили ее тогда.
У 1506 роц Папа Римський попросив Мкеланджело розписати стелю Скстинсько капели в Рим. Але тамниця, якою вн при цьому оточив себе, сильно порушувала загальну цкавсть. Тут же вн намча протилежне ршення: архтектурне простр не заповнений, а скульптури «включен» в стни. Взяв Иисуса на руки, старик предсказал ему великое будущее и добавил, обращаясь к матери: «А тебе же самой душу пройдет меч». Чарльз Сеймур (англ.
Роки мж 1515 та 1520 були часом пригнченост Мкеланджело. 0н був нетерплячий до меж, поступово почало закрадатися все бльше нетерпння. Мкеланджело Буонаррот. Серед найвдомших його скульптурних робт— «Давид», «Вакх», «Пта», стату «Мойсея», «Л» та «Рахл» для гробниц папи Юля.
Як Мкеланджело мг вважатися втленням скульптури, так Рафаель— втленням живопису120. Мкеланджело д Франческо д Нер д Мнато дель Сера Лодовко д Леонардо д Буонаррот Смон (тал. Мкеланджело тракту тему досить стримано. Центральн фгури Христа та Мар привертають увагу глядача, усе нше вдбуваться довкола них.
нод тато проникав в капелу потай, тод Мкеланджело кидав зверху дошки, як звертали ткати оскаженлого старого. знову (як в гробниц Юля II) головною темою смерть, а головним завданням – з39днання архтектури скульптури.
Нхто не брався завершити статую без надставок. У 1488 роц тринадцятирчний Мкеланджело став учнем у майстерн братв рландайо. Во Флоренции Микеланджело создал бессмертный образец Высокого Возрождения – статую «Давид» (1501-1504), ставшую на многие века эталоном изображения человеческого тела, в Риме – скульптурную композицию «Пьета. » (1498-1499), одно из первых воплощений фигуры мёртвого человека в пластике. Тепер воно на честь художника називаться Капрезе Мкеланджело. Збереглися тльки коп картону Мкеланджело, зокрема зроблен його другом колишнм помчником Аристотелем да Саналло. Одного разу в бйц йому зламали нс. Обмежен темними плястрами, арками карнизами мармуров бл поверхн стн тут наповнен свтлом.
Купол завершив Джакомо делла Порта, уже псля смерт Мкеланджело. Це була Втгоря Колона. Шсть рокв знадобилося великому майстру, щоб завершити сво творння.
Ця звстка вразила у саме серце Мкеланджело. Теперь Мария понимала их смысл. Але в «Давид» те, що було недоступне давнм митцям — велика щира напруга.
Вд надмрного напруження перевтоми його оч майже перестали бачити. Пяного бога вина супроводжу маленький сатир, який ласу кетягом винограду. Деятельность его связана в основном с двумя итальянскими городами – Флоренцией и Римом.
Для бльш повного висвтлення дяльност Мкеланджело – архтектора мною була використана книга «Сто великих архтекторв», а бльш детальна нформаця про розпис Скстинсько капели була взята з книги «Сто великих картин». Крм того, художник робив розтини, щоб подивитися, як влаштован мязи людини. По характеру своего дарования он был прежде всего скульптор.
Його праця у саду скульптур Лоренцо Пишного, привернула увагу останнього, й у 1490 роц хлопець оселився у палац Медич, залишаючись там до смерт Лоренцо (1492). Розпис стел зайняв цлих чотири роки.
сну багато трактувань цих слв митця43. Чи не жах повинна була викликати смерть суса, лише вдчуття благоговйного подиву до великого страждальцю. В связи с этим он вынужден был отдать Микеланджело кормилице, называвшейся Сеттиньяно. — У Мкеланджело був запальний характер. Искусство Микеланджело необычайно сложно и многопланово.
Плавний полт Творця пдкреслять спокйно схрещеними ногами. Мистецтво вн сприймав неоплатоническим, як шаленство душ. Повернувшись в 1501 до Флоренц, Мкеланджело отримав вд уряду республки замовлення на створення 5, 5-метрово стату Давида (1501-04, Академя, Флоренця).
Як ранше, новий папа, втративши терпння, з39явився в капелу. Впоследствии он, шутя, скажет своему биографу Джорджо Вазари: «из молока своей кормилицы извлек я резец и молот, которыми создаю свои статуи» имея в виду, что эта кормилица была женой каменщика. Однак, по завершенн твору кардинал вдмовився вд нього, й скульптуру для свого саду придбав банкр Якопо алл (зараз статуя перебува у музе Барджелло у Флоренц). А дал розташована фреска «Створення Адама. Зважаючи на те, що на думку Мкеланджело «живопис— то брехня, скульптура ж— правда», змагання мж ним та Рафаелем теж було очевидним.
1501-1504 рр. Робота над фрескою розпочалася у квтн-травн 1536 року тривала до жовтня 1541. Ця статуя залишилася незакнченою, оскльки уже через два роки Мкеланджело похав до Рима. як Давид став до бою з Голафом, так двадцятисемирчний Мкеланджело став до бою з брилою мармуру, яка мала стати «Давидом»44. Узят разом, вони енциклопедю положень оголеного людського тла, як це було в «Битв кентаврв», в «Битва при Кашин».
.