Однако «Рождение Венеры» никогда не упоминалось в инвентарях их имущества. Так библиотека современников художника братьев Маяно (итал. Benedetto e Giuliano da Maiano) сходного с ним социального происхождения насчитывала всего 29 книг, половина из которых была на религиозную тематику, а из классических текстов присутствовала только биография Александра Македонского и работа Ливия. Позднейшие находки инвентарных записей дома Медичи подтверждают, что Лоренцо владел «Весной», а однозначного доказательства, что именно он был заказчиком и «Рождения Венеры», пока не существует. Був близький до двору Медч гуманстичним кл Флоренц.
Боттчелл був безпосереднм свдком перших симптомв наступаючо феодально реакц. Зближення з двором Лоренцо Медч та гуманстами, як гуртувались навколо нього, зумовило появу в творчост Боттчелл рис поетично вишуканост та нервово екзальтац (численн мадонни, фрески Сикстинсько капели в Рим, 1481— 83, портрети). Картини символзують вигнання смейства Медч вдновлення Флоренц, як республки. Було також встановлено, що Боттчелл нанс на картину захисний шар з ячного жовтка, завдяки чому «Народження Венери» добре збереглося. Вдкривши власну майстерню, молода людина досить швидко здобув популярнсть визнання. Великими поетами свтлотн перспективи були Леонардо Рафаель.
Варнави роботи Боттчелл). Он обратился, а после гибели Савонаролы, когда многие во Флоренции, включая Марсилио Фичино, опомнились, Сандро вовсе забрасывает кисть и всецело отдается комментированию «Божественной комедии» рисунками. Большинство портретов Симонетты появилось уже после ее смерти. Пиры, карнавалы, турниры, невиданно пышные городские празднества следовали друг за другом.
Рождение Венеры Сандро Боттичелли заслуженно считается шедевром мировой живописи. Жизнь разрушает красоту, рок преследует любовь. Расположенные по диагонали фигуры ветров и оры с двух сторон устремляются к Венере. З цього часу його творчсть, а це перод розквту, повязано з мям Медч.
Описание бога западного ветра Зефира, чьё дыхание приносит весну, встречается у Гомера. Частку картин Боттчелл викупили англйц перевезли в Британю. То, что казалось странным Муратову в начале 20-го века, еще менее понятно для нас в начале 21-го столетия: гениальность Боттичелли кажется нам очевидной и трудно себе представить, что триста лет, примерно с середины 16-го до середины 19-го вв., мир был равнодушен к «Рождению Венеры», к «Весне», к боттичеллиевским мадоннам. Боттчел не був одружений, дтей у нього не було.
Они преображали его здания, площади и улицы, а праздники отмечали с небывалой роскошью.
Справжн м39я художника – Алессандро Флпеп (для друзв Сандро). Пзнше, псля смерт Лоренцо Прекрасного, ця глка родини Медч перебувала в опозиц до влади його сина Про, за що й здобула соб прзвисько «dei Popolani» (Пополанской). Отже, образи Весни носять космологически-духовний характер. Чтксть контурних лнй вмле застосування золота, придбане ним пд час перебування ювелром, назавжди залишаться у творчост художника. Почнемо з того, що достеменно невдомо, хто замовником. Зиновя. За словами Полциано, випадковий спостергач мг би побачити при цьому спалах очей богин.
Спочатку витонченсть, порив, впевненсть, мр: «Юдиф», «Мадонна вхарист», два варанти «Поклонння волхвв», «Весна», «Св. В роки найбльшо творчо продуктивност Боттчелл був досить тсно повязаний з «двором» Лоренцо Медч, багато хто з найбльш вдомих творв художника 70-80-х рокв написан ним за замовленням членв цього смейства нш були навян вршами Полцано або виявляють вплив лтературних суперечок учених-гуманств, друзв Лоренцо Прекрасного (1449-1492), яких вн збрав при свому двор. Гером сьогодншньо публкац стане ще один видатний художник епохи Ренесансу, вдомий усм як Сандро Ботчелл (1445-1510). Возможно, он был знаком с поэтом Анжело Полициано (1454—1494), который в одном из своих стихов описывал рождение Венеры.
Венера байдужа до охоронних дям цнотливо ввОри (аналогчно Меркурю в Прмавера). В середине картины дама в современном художнику платье в позе неподвижной статуи. За цей час у Флоренц вдбулися важлив под, як вплинули на настрй, властив цьому твору. Починаючи з ц ще незрло роботи, де спотворення перспективи вигляда виправданим, якщо картину розташувати горизонтально, Боттчелл демонстру «софстичний», тверезий неспокйний пдхд, описаний Вазар: кругла форма да художнику можливсть проводити оптичн експерименти.
Называя Боттичелли «одним из первых художников нового человеческого сознания», Муратов в 1910 году писал: «Его беспокойная душа утратила простую гармонию мира так же, как утратили ее мы». У Боттчелл мало картин з одню постаттю, якщо це не портрет.
До появления труда всей его жизни оставалось всего три года. У першй очевидно прагнення до реалзму воно позначаться не тльки у великй клькост портретв сучасникв Боттчелл — при всй х крас вони беруть участь у зображувано сцен досить вдносно, лише в якост побчних мотивв, — але в тому, що композиця будуться бльше в глибину, нж на площин: у розташуванн фгур вдчуваться вдома штучне, особливо в сцен праворуч. Бля не мсцева нмфа втка вд фавна (мабуть там не обйшлось без Амура) Три двчини в правй частин картини грацями, а юнак бля них то Меркурй – посланець богв. ронма диха впевненстю гднстю. Можливо, вн був знайомий з поетом Анжело Полцано (1454–1494), який в одному з свох вршв описував народження Венери. Зображення ангелв багато схвильованост, клятвою жест св.
Венера з шкрою мармурового кольору пднматься поруч з нею над океаном, як статуя. Здесь уже нельзя было обойтись подобием Мадонны, она должна быть явлена как живая личность во всей ее неповторимости, со всей выразительностью ее облика до полной интимности. С другой стороны спешит к богине нимфа Ора, торопясь набросить на нее пурпурный плащ. Не слд забувати також про високе характер реалзму Боттчелл.
Ще через пару рокв, в 1470 роц, вн почав самостйну роботу. Видаться малоймоврним, що Боттчелл були знавцем оригнальних грецьких римських текств. Но даже если мы никогда не узнаем, чьи прекрасные черты запечатлел Боттичелли, несомненно одно: лицо Венеры – самое одухотворенное из всех, написанных художником идеальное воплощение того особого «боттичеллиевского» типа, который безошибочно узнается в произведениях мастера. Хоча Сандро Ботчелл то лише псевдонм, справжнм менем художника було Алессандро Флпеп. Образи антично мфолог набувають у нього свордно казковост, меланхолйно чарвност («Весна», бл.
Однак в образ волхвв Ботчелл зобразив свох сучасникв – шляхетних членв смейства Медич, як в той час правили мстом Флоренця. Что же. Боттчелл виконав три сцени. Ее ранний уход оплакивал и Сандро Боттичелли, который писал с нее Венеру и Весну. У другй картин, можливо, теж портрети — але хто зна це. Згдно з мфами про римсько-грецьких богв, у момент народження Венери вперше зацвла троянда.
Один з них, Амерго Веспучч (1454-1512), вдомий торговець дослдник, мям якого названа Америка. Картина «Рождение Венеры» написана Боттичелли около 1485 года, когда (по выражению Вазари) «художник уже настолько уверенно владеет кистью, что может изображать на своих полотнах все, что захочет». Це прзвисько поширилося й на нших братв. Ботичелвська картина повинна була ввйти в цикл «Чеснот», призначених для прикраси суддвських крсел в Зал засдань, що розташовувався на площ Синьор.
Из всех оттенков любви (чувственной, смелой, насмешливой, любви смиренной или страдальчески ласковой, трагической и даже запятнанной кровью) флорентийцы отдали свое сердце изящному и улыбающемуся сладострастию. Бблйн сцени зображен натомсть розкшних пейзажв, де той йдеться виникають силуети будвель Стародавнього Риму (наприклад, АРКА Костянтина у тому епзод), навть наполегливо повторюються детал, як означають данина до замовника – татовСиксту IV з ц родини деллаРовере: його геральдичний символ – дуб поднання жовтого з блакитним – квтв герба деллаРовере, використане у шатах Аарона у вищйкартине. 5 жовтня 1482 рокуСиньория доручила Сандро поруч з такими досвдченими живописцями, як Грландайо, Перуджино ПaposроПоллайоло, виконати фрески в ЗалЛилий вПалаццо деПриори (тепер називатьсяПалаццоВеккио). Майстерня Лпп перебувала тод в Прато, де майстер працював до 1466 року над фресками собору (втм, достоврно виявити в цих розписах руку знаменитого учня так не вдалося). Мы видим ее в бесчисленных «Мадоннах», в произведениях на тему «Крещение Христа» и «Коронование Марии». сторики мистецтва одностайно датують ц роботи 1477-1478 роками. По словам Полициано, случайный наблюдатель мог бы увидеть при этом вспышку глаз богини. Он парит и отдыхает над всем, что только есть нежного». (Лоренцо де Кред, колишнй компаньйон Боттчелл, знищив клька свох ескзв з нагими фгурами. ) Ботчелл був на площ деяк бографи тих рокв, пишуть, що, пддавшись загальному настрою, спалив клька ескзв (картини перебували у замовникв), але нема точних свдчень При пдтримкою папи Римського Олександра VI Савонарола був звинувачений в рес засудили до смерт.
Картина дуже алегорична, символзу чисельн людськ вади особливо один з них – саме Наклеп. Неясно, кто был заказчиком «Рождения Венеры». На картине «Рождение Венеры» тесно обнявшие друг друга бог ветров Зефир и его супруга Хлорида-Флора (чей образ Боттичелли использовал и в другом своём полотне – «Весна») своим дыханием ласково направляют Венеру к берегу острова Киферы.
Венера с кожей мраморного цвета поднимается рядом с ней над океаном, как статуя. Вдновленню авторитету художника сприяв мистецтвознавець Джон Раскн.
Ритм х падння подбний ритму хвиль, утворених рухом раковини. Картина «Народження Венери» опису античний мф народження богин любов з морсько пни. Бблйн сцени зображен на тл розкшних пейзажв, де то й справа виникають силуети будвель Стародавнього Риму (наприклад, Арка Костянтина в останньому епзод), а також наполегливо повторюються детал, як означають данина поваги до замовника — пап Сиксту IV з роду делла Ровере: його геральдичний символ — дуб поднання жовтого з блакитним — кольорв герба делла Ровере, використане в одяз Аарона в останнй картин. Вона висла над камном виконувала функцю стнного панно.
Дв найзнаменитш картини Боттчелл, так звана «Прмавера» («Весна») «Народження Венери» замовлен Медч втлюють у соб культурну атмосферу, що виникла в медическом кол. Неудивительно, на молодого художника обращает внимание круг Лоренцо Медичи. До цих пр виклика сумнв походження прзвиська Сандро — «Боттчелл»: можливо, воно утворене вд прзвиська старшого брата, який, бажаючи допомогти старючому батьков, судячи з усього, багато займався вихованням молодшого дитини а може бути, прзвисько виникло за спвзвучнстю з ремеслом другого брата, Антоно. Це Флора – богиня Весни, за легендою там, де ступають ноги, одразу виростають квти, а все довкола розквта.
У 1472 роц вн записався в гльдю Святого Луки (обднання художникв).
«Спляча Венера» що вдзначають коментатори, асоцються одночасно з християнсько темою Водохреща, з сюжетом «Коронования Дви». Но не это делает ее шедевром, а непогрешимое совершенство целого и каждой детали. Також Боттчелл, ймоврно, спирався на Трактат про живопис Ченнн Ченнн, що опису серед ншого технку дроблення лазуриту для отримання синьо фарби (волошки на сукн Грац) принцип нанесення найтоншого листового золота (пурпурна накидка Венери). В центр картини зображено прекрасну Венеру – богиню кохання.
Переход от рождения к бытию окрашен для Боттичелли грустью прощания. Она много лет украшала его виллу Кастелло. Варнавы работы Боттичелли)источник не указан 595 дней. Дослдники дентифкують його з картиною «Мадонна з гранатом». Боттичелли (1445-1510) жил в одну эпоху с Леонардо да Винчи, он видел, как устанавливали во Флоренции статую Давида, которая была творением молодого Микеланджело, он умер лишь на десять лет раньше Рафаэля, но между этими мастерами и ним была целая эпоха. "Народження Венери" Сандро Боттчелл заслуженовважаться шедевром свтового живопису.
Варнави». Наклеп тут виступа в образ гарно двчини, з нби то невинним обличчям, яка тягне звинувачуваного чоловка на суд до царя. Вн додавав мнмальна кльксть жиру до пгментам, завдяки чому полотно протягом довгого часу залишався мцним еластичним, а фарба не трскалася. Ритм х падння подбний ритму хвиль, утворених рухом раковини. Их кумиром был древнегреческий философ Платон. Псля смерт Савонароли Боттчелл впада у вдчай.
Картини «сторя Вргн» (Бергамо, Академя Каррара) та «сторя Лукрец» (Бостон, музей забелли Стюарт Гарднер) були, ймоврно, замовлен з нагоди одруження Джованн на Намичине д Бенедетто Нерл, що вдбулася в 1500 роц. вангелстом оанном». Також Боттчелл, ймоврно, спирався на «Трактат про живопис» Ченнно Ченнн, що опису зокрема технку дроблення лазуриту для отримання синьо фарби (волошки на сукн Грац) принцип нанесення найтоншого листового золота (пурпурна накидка Венери). Античн, мфологчн сюжети зникають з його творчост.
У такй ситуац положення художника було особливо важким. Потм перод безтурботно повноти почуттв: «Марс Венера», «Народження Венери», «Паллада Кентавр», «Мадонна з св. Флорентийцы прославляли свой город, не только сочиняя хвалебные послания. Священный сюжет предстает светским портретом молодой женщины имя которой даже известно. Псля повернення з Риму вн пише ряд картин на мфологчн теми.
Однак Сандро в цй робот участ не прийняв в наступному роц разом з учнями на чотирьох дошках написав для прикраси весльного скрин сторю Настаджо дель Онести за одню з новел «Декамерона» Боккаччо. Там в блому Ори берегом йдуть, м втер куйовдить волосся золот. Так завершуться цей шлях — вд дилчних мрй чутливого юнаки до страсно проповд пророка. Священный сюжет для человека эпохи Возрождения не история с ее прошлым и настоящим, а миф, это явление вневременное и вместе с тем сиюминутное миф не просто легенда, миф – сама жизнь.
До ювелра (якомусь Боттчелл, як пише Вазар, людин, особа якого донин не встановлена), вдправив Алессандро батько, втомившись вд його екстравагантного розуму, обдарованого здатного до навчання, але неспокйного дос не який знайшов справжнього покликання можливо, Марано хотв, щоб молодший син пшов по стопах Антоно, який працював ювелром, щонайменше, з 1457 роки, що поклало б початок не великому, але надйному смейному пдпримству. Ну а ця картина, як "Весна", про яку буде сказано трохи пзнше, потрапила до Медч потм. Вигнанка грко плаче перед порталом заможно осел, повернуто на вулицю фасадом-фортецею. Тепер вже можна усвдомити соб, що таке «композиця детал».
Ймоврно, саме тому, криза Вдродження виявився перш за все тут саме тут прийняв такий бурхливий такий трагчний характер. У внутршньому свт Ботчелл довгий час точилась боротьба мж гуманстичними цнностями ренесансно культури та закликами до каяття аскетизму, що лунали з уст Савонароли.
Якщо в 1484-1489 роках Боттчелл, здаться, задоволений самим собою безтурботно пережива перод слави майстерност, то «Внчання» свдчить вже про сумятт почуттв, про нов тривоги над. Через три роки псля Сили духу Боттчелл створю св. Почнемо з того, що достеменно невдомо, хто замовником. грайливо розвваються втром навколо особи волоссю Боттчелл майстерно надав особливий блиск тонкими золотими штрихами.
Зефру обйма його кохана Хлориду, а на берез богиню зустрча одна з грацй. «Величайшим художником линии из всех, которые только существовали в Европе», назвал Боттичелли в начале 20-го столетия крупнейший исследователь живописи итальянского Возрождения, английский искусствовед Б. Беренсон и это суждение остается справедливым до сегодняшнего дня.
«Странно подумать, что лет пятьдесят назад Боттичелли считался одним из темных художников переходного времени, которые прошли в мире лишь затем, чтобы приготовить путь Рафаэлю», – писал в своих «Образах Италии» замечательный историк искусства Павел Муратов. Художник закнчу картину Весна, розпочату до вдзду. Оставив на время свои любимые евангельские сюжеты «Мадонна с младенцем» и «Поклонение волхвов», он создал четыре заказные работы на темы античных мифов: «Паллада и кентавр», «Венера и Марс», «Весна», «Рождение Венеры». Боттичелли принадлежал раннему Возрождению, кватроченто, его младшие современники – Высокому Возрождению, определившему развитие европейского искусства, по крайней мере, на три столетия. Також порадником художника мг бути флософ Марсло Фчно (1433-1499), який намагався обднати класичну флософю з християнством. Венера байдужа до охоронним дям цнотливоОри (аналогчно Меркурю в Примавере).
Венера в центр композиц (над нею Амур, з завязаними очима) — ототожнються з Humanitas — комплексом духовних властивостей людини, прояви яких уособлюють три Грац устремивший погляд вгору Меркурй розсю свом кадуцем хмари. У той же час тут вдчуваться деякий вдхд вд «досконалост пропорцй» (можливо, саме тому цей твр не мала великого успху), нароста напруженсть, яка, втм, виключно до внутршнього свту персонажв тому не позбавлена велич, посилються рзксть кольору, ста все бльш незалежним вд свтлотн. Пропонувалося розумння картини як взагал перемоги сил миру над силами руйнування. Прекраснее, так как он самый юный и всегда следует за юностью.
Паллада пальцами теребит волосы кентавра, что словно пугает его. У цьому роц вн написав «Святого Августина» на ввтарно перешкоди в церкв Оньсант (Всх Святих) для Веспучч, одню з найбльш знаменитих смей мста, близькою Медч. Что это. Ця картина дуже сподобалась Лоренцо Медич. Здесь речь не только о самоутверждении личности художника, но и личности его персонажей. И флорентийцы Высокого Возрождения уже перестали видеть в природе и любви сатанинские соблазны, которые заставляли трепетать монахов в кельях.
Те ж враження залиша Св. До пероду з 1467 по 1470 рк — належить перший вдомий нам запрестольний образ Сандро, так званий «Ввтар Сант-Амброджо» (нин в Уффц), знайдений в безменнй флорентйсько церкви, але в дйсност мав нше призначення: можливо, вн був виконаний для головного ввтаря церкви Сан Франческо в Монтеварки — цю гпотезу, крм усього ншого, пдтверджу присутнсть святого Франциска злва вд Богоматер. Флоренця часв правлння Медч була мстом лицарських турнрв, маскарадв, святкових походв.
Ведь так же, как и с богородицей, он обходится и с Венерой. Овидий сообщает о его жене Хлориде, обнимающей Зефира руками и ногами. Вн створив серю сповнених справжнього трагзму велико поетично сили малюнкв до «Божественно комед» Данте, картину «Наклеп» (бл.
Ще через пару рокв, в 1470 роц, вн почавсамостйну роботу. Злва вд нього дмухаютьЗефири, вд свох дихання сиплються троянди як наповнюють всю картину тонким ароматами. В кнц 19 столття в Нмеччин Британ друкують перш значн книги про творчсть майстра. Картини написан для Джованн Лоренцо д Пьерфранческо — братових Про «Подагрика».
Удлиненные пропорции и характерный изгиб тела в виде латинской буквы «S» обращают нас к искусству готики. Свою картину Народження Венери Боттчелл писав майже в той же час, коли Леонардо працював над Мадонною в скелях (1483), а його несамовите Оплакування (Положення в труну Мюнхен) сучасне ранньому Оплакуванню (Пьета, 1498) Мкеланджело – одному з найспокйнших гармонйнших творнь скульптора. Грзний непохитно упевнений в соб Давид Мкеланджело – образ захисника Флорентйсько республки, що деалзуться, – створювався в той же рк (1500) в тй же флоренц, коли де Боттчелл писав сво Рздво, пройняте глибоким внутршнм сумяттям болсними спогадами про страту Савонароли. Соцальн заворушення у Флоренц в 1490-х pp. Антоно став хорошим ювелром, а Алессандро закнчивши курс навчання, захопився живописом виршив присвятити себе й. Смя Флпеп користувалася повагою в мст, що пзнше забезпечило його значними звязками.
У поз зображено Венери Боттчелл явно видно вплив класично грецько скульптури. Во Флоренции близилась к концу блистательная эпоха Медичи. Также Боттичелли, вероятно, опирался на «Трактат о живописи» Ченнино Ченнини, описывающий среди прочего технику дробления лазурита для получения синей краски (васильки на платье Грации) и принцип нанесения тончайшего листового золота (пурпурная накидка Венеры). Настоящая фамилия художника — Алессандро Филипепи, а Боттичелли («Бочоночек») — это смешное прозвище, которое дали старшему брату художника и которое навсегда прилепилось к нему самому. Судьба Боттичелли была сложной и полной тревожных раздумий, сомнений и испытаний.
Це вдбилося на настро картини, внсши в не ноту смутку розумння швидкоплинност буття. Скорее всего, библиотека Боттичелли носила схожий характер.
Он превращал жизнь в искусство и искусство становилось для него подлинной жизнью. Одночасно ця картина несе в соб масу загадок. Неоплатончний контекст важливий для розумння х сенсу. Це одна з перших картин, яка принесла художню славу Ботчелл.
Так, в Венере они видели прообраз Мадонны, миф о рождении богини любви и красоты из морской пены истолковывали как стремление души к Богу ибо, согласно учению Фичино, «красота – это божественный свет, пронизывающий все сущее, а любовь – связующая сила, движущая мир к Богу». З ншого боку нмфа Ора, прикрашена миртом, приготувала пурпуровий плащ, щоб укрити Венеру. Гострота бачення тонка поетичнсть— два крила творчост Боттчелл.
У Сандро здесь впервые проступает даль, осененная краем строения, похожего на руины, то есть фон воспринимается как современный, а на переднем плане кентавр (из туловища лошади высокий голый бюст мужчины с кудрявыми волосами и бородой, на лице мука) и женская фигура с длинным копьем, но в платье из той же материи и почти с теми же цветами, как у Весны. Некоторые высказывают предположение, что с момента их встречи художник изображал на всех полотнах Симонетту в образе Мадонны или Венеры на протяжении 15 лет. Перше вдоме нам тондо, датовану смдесятими роками, — це «Поклонння волхвв» (Лондон, Нацональна галерея), можливо служило кришкою столу в будинку Пучч. Боттчелл належав до вдомих портретиств доби.
У нших роботах Боттчелл першого пероду можна виявити вплив Антоно Поллайоло Верроккио. Начнем с того, что доподлинно неизвестно, кто является ее заказчиком. Проте в картинах Боттчелл чоловк втрача цю активну роль вн ста скорше пасивним елементом, вн схильний до сил, що дють ззовн, вн вддаться пориву вдчуття або пориву ритму. Одновременно эта картина несет в себе массу загадок.
Злва вд не дують Зефри, вд х дихання сиплються троянди немов наповнюють всю картину тонким пахощами. В отличие от «Весны», «Рождение Венеры» написано на холсте. Приблизно в цей же час Боттчелл пише епзоди з стор Настаджио дель Онести (Боккачио Декамерон), Паллада Кентавр Венера Марс. И Боттичелли, вместе со многими другими несправедливо забытыми мастерами, вернулся к нам. З провнцйних церков влл вивозять призабут картини.
Псля смерт Савонароли Боттчелл впада у вдчай. У такому раз змст близько змстом картини «Венера Марс». Як би там не було, вже не знайти документальних пдтверджень того, хто спочатку замовив картину "Венера" Боттчелл.
Вони мали дуже маленьк вкна, як до того ж захищали мцними ратами. Недаром время расцвета Платоновской академиии и расцвета творчества Боттичелли совпадает. Ну а ця картина, як "весна", Про яку буде сказано трохи пзнше, потрапила до Медч потм. Це одна з найвдомших картин художника – Весна.
Сандро Боттчелл, (тал. назва Поклонння волхвв. Вдкривши власну майстерню, молода людина досить швидко здобув популярнсть визнання. Картини Ботчелл користувались великою популярнстю серед освчених флорентйцв. Намагаючись зрозумти сво почуття, вн переходить вд розчулення в «Рздво» до надривних мотивами «Розпяття» «Сцен з життя св.
Таким нудним прозаком був сучасник Боттчелл – Домнико Гирландайо. Самую известную свою работу – «Рождение Венеры» – Боттичелли закончил через 9 лет после смерти Симонетты.
З плдного сплкування в цих колах народилися так картини, як «Мадонна в розар» (ок. Як бачимо на картин – Марс спить, кохання приспало вйну. це посилю вдчуженсть, ворожсть домвки, що нещодавно була рдною для вигнанки. Боттчелл вчився у фра Флппо Лпп, ранн Мадонни Боттчелл повторюють композицйне ршення типаж цього художника, одного з найяскравших сворднших майстрв Флорентйського кватроченте.
Но особенно дружен был художник с двоюродным братом флорентийского правителя — Лоренцо ди Пьерфранческо Медичи, для которого и написал свои прославленные картины «Весна» и «Рождение Венеры». Согласно другим версиям изначально заказчиком был абсолютно другой человек. Вн пише Мстичне народження, де показу сво ставлення до подй. Для сво влли в Кастелло вн замовив художнику фрески, для не ж призначалися ц дв картини.
Перш поверхи будинкв Флоренц 15 столття вдводили пд склади, комори. Можливо, ц твори були першими плодами самостйно дяльност Боттчелл. Проте у другй половин життя художника, в його творчост вдбулись значн змни. Бльш вкна мали 2-й 3-й поверхи.
Овдй повдомля про його дружину Хлориди, що обйма Зефру руками ногами. Разом з тим картину найглибшим чином вдрзня вд античних памяток те, що художник зобразив не фзичну сутичку Мнерви кентавра — «кентавромахию», але «психомахию». Моральная рефлексия, в которой он искал спасения, лишь погубила его гений, столь лучезарный интимно понятный и близкий всем, кто соприкасается с его шедеврами «Весна» и «Рождение Венеры» через страны и столетия. Опис бога захдного втру Зефру, чи дихання приносить весну, зустрчаться у Гомера. Еще спустя пару лет, в 1470 году, он начал самостоятельную работу. Художник изобразил не само рождение богини из морской пены, а ее прибытие на остров (по одним преданиям это был Кипр, по другим – Кифера).
«Рифмуются» золотые штрихи на крыльях ветров и на листьях апельсиновых деревьев волнистые кудри оры и Зефира подобны прибрежным волнам. Чоловк з факелом, що йде попереду наклепу – то Заздрсть. Первую половину 1480-х годов можно назвать античным периодом в творчестве Боттичелли. Сложные многофигурные композиции не всегда удавались художнику, вот таким образом в некоторых его работах фрагменты производят большее впечатление, чем вся картина (так, например, распадается на отдельные изумительные группы «Весна»).
Зроблена художником як прикраса для влли Медич, явля собою алегорю приходу весни (а з нею кохання). Невдомо, хто з смейства Медч був замовником. Нагая Венера стоит на золотой, сияющей раковине, которая плывёт к берегу по морской ряби. Ритм х падння подбний до ритму хвиль, утворених рухом раковини. Боттчелл знову пережива творч муки, тепер уже як спвак морально краси: «Покинута», «Благовщення», «Внчання Богоматер», «Алегоря наклепу».
Злва вд Венери можна побачити квтучу пан, яка босими ногами елегантно ступа по земл. Ора, спешащая прикрыть наготу богини, олицетворяет романтическую, целомудренную сторону любви, сплетающиеся в объятии ветры – чувственную. раковина з пною – як жив, видно – блиск оч богин ллють. поки на мських площах спалювали «суту» (дорогоцнне начиння, розкшн шати та твори мистецтва на сюжети язичницько мфолог), воспламенялись серця флорентйцв розгоралася революця, радше духовна, нж соцальна, вразила в першу чергу т сам чутлив, досвдчен уми, що були творцями елтарного нтелектуалзму часв Лоренцо. Зверху над головою лта Амур, який тльки дума – кого б то поцлити своми стрлами (А весною, вн чомусь стрля особливо часто).
Якраз цей епзод представив у поем «Станси на турнр» («Stanze per la Giostra») натхненний класичною традицю сучасник Сандро Боттчелл, Анджело Полцано. До ювелру ("якомусьБоттичелло", як у Вазар, людин, особистсть якого з сьогодн не встановлено), вдправив Алессандро батько, стомившись вд його "екстравагантного розуму", обдарованого здатна до вченню, але неспокйного дос пр не знахдок стинного покликання можливо, Мариано хотв, щоб молодший син пшов стопами Антоно, працював ювелром, по меншою мрою, з 1457 року, що поклало б початок не великому, але надйному смейному пдпримству. Верил в озарения и не заботился о богатстве. У 1494 роц з мста був вигнаний спадкомець Прекрасного, Про, нш Медч.
Тягнуть Зефр закоханий раковину до брегу, небеса х радють бгу. Неподалк вдома Боттчелл перебувала лкарня Сан Мартно делла Скала, де у 1481 року художник написав на стн лодж фреску "Благовщення" (Флоренця, Уффц). Це да йому можливсть на законнй пдстав вести спосб життя незалежного художника, вдкрити майстерню оточити себе помчниками, щоб було на кого покластися у випадку, якщо йому почнуть замовляти не тльки картини на дерев або фрески, але також малюнки модел для «штандартв та нших тканин» (Вазар), нкрустацй, втражв мозак, а також книжкових люстрацй гравюр.
Особливо це вдображено в маленькй картин «Вигнанка» або «Покинута». Твр, що вдобража безпосередн звязки мж живописцем смю Медч, «Поклонння волхвв» (нин в галере Уффц) було замовлено мж 1475 1478 роками Джованн (або Гаспаре) та Дзаноби Лам — банкром, близьким до см Медч, призначалося для його родинного ввтаря в церкв Санта Маря Новела. Сандро Боттчелл займа особливе мсце в мистецтв талйського Вдродження. Велике твр Боттчелл «Внчання Богоматер» (1490) перейнято вже ншим духом.
Вдоме гасло часв 60-х рокв минулого столття (пд час вйни США у Втнам) Make love not war (роби кохання а не вйну) було актуальне у вс часи. Вн став так сутулий, що вн мусив ти за допомогою двох палиць. Главная фигура в таких работах помещена в центре, а с обеих сторон располагаются второстепенные персонажи: ангелы, святые, донаторы (заказчики произведения). Тондо призначалися для прикраси квартир флорентйсько знат або для колекцй творв мистецтва. Боттчелл «Народження Венери», де виникла з пни морсько прекрасна богиня ковза по поверхн моря до берега, поднало два деали жночо краси— античний та ренесансний. Однак «Народження Венери» нколи не згадувалося в нвентарях хнього майна.
З ншого боку нмфаОра, прикрашена миртом, приготувала пурпуровий плащ, щоб укрити Венеру. У його майстерн вн пробув п39ять рокв, перш нж той похав, а юний Сандро перейшов до Верроккьо. Серед них, пддавалися психозу, були художники. У 1472-75рр. Стремясь заглушить страдания, художник запечатлевал Симонетту Веспуччи в своих картинах. Його «прекрасною дамою» була Симонетта Веспучч, в яку був безнадйно закоханий Джулано, мабуть, не вн один.
Было также установлено, что Боттичелли нанёс на картину защитный слой из яичного желтка, благодаря чему «Рождение Венеры» хорошо сохранилосьисточник не указан 595 дней. Например, Леонардо Бруни в похвальном слове городу писал: «В ней нет ничего беспорядочного, ничего неуместного, ничего неразумного, ничего необоснованного все имеет свое место и не только строго определенное, но и подобающее и необходимое». Вольность. В это время, в зените своей славы, Боттичелли, «как человек полный неожиданностей», по словам Джорджо Вазари, увлекается проповедями Савонаролы и иллюстрацией «Божественной комедии» Данте. З художньо спадщини, що дйшла до нас, особливо вража «Весна»— данина алегоричност тогочасного мистецтва. Замсть Афни Паллади (Мнерви) войовниц, яку з часв далеко античност було прийнято зображати з шоломом, панциром щитом, з головою Медузи Горгони, Боттчелл зобразив «Мнерву-пацифку», атрибути яко — спис (у Боттчелл алебарда) глка сливи (в картин — оливков глки внок) — символзують чесноти. Псля смерт Боттчелл його швидко забули майже на 300 рокв.
Помер вн самотнм, в 65рокв був похований недалеко вд монастиря Санта Мар Новели. 5 жовтня 1482 року Синьйоря доручила Сандро поряд з такими досвдченими живописцями, як Грландайо, Перуджно Про Поллайоло, виконати фрески в Зал Ллй в Палаццо де Прор (тепер носить назву Палаццо Векко). В картин Боттчелл навть перший поверх палаццо не ма вкон. 1485, у Флоренц).
Августин», фрески Скстинсько капели, «Ввтар св. Так пурпурна мантя в руках у Грац мала не тльки декоративну, але ритуальну функцю. У них описуться, як бог втру Зефр гнав Венеру до берега в раковин. Недаром русский философ Н. Бердяев называл его «самым прекрасным, волнующим, поэтическим художником Возрождения и самым болезненным».
Сполучною речовиною темперних фарб служать емульс – натуральн (розбавлений водою). Погруженные в свои мысли герои Боттичелли кажутся уязвимыми и беззащитными. И в этом городе расцвела любовь, похожая на прекрасную сказку.
У всх народв, на всх мовах цей образ завжди служив образом весни у народних святкуваннях на Рус, присвячених зустрч весни, коли молод двчата виходили в пол завивати внки, вн такий же доречний, як в картин Боттчелл. За словами Вазар, мж ювелрами живописцями в той час снувала настльки тсний звязок, що вступити в майстерню одних означало отримати прямий доступ до ремеслу нших, Сандро, неабияк досвдчений в малюнку — мистецтв необхдному для точного впевненого «чорнння», незабаром захопився живописом виршив присвятити себе й, не забуваючи при цьому найцннших урокв ювелрного мистецтва, зокрема чткост в накресленн контурних лнй та вмлого застосування золота, надал часто використовувався художником як домшка до фарб або в чистому вигляд для фону. Себастьяна, який був дуже урочисто встановлено в церкв Санта Мар Маджиори (Маддог), у Флоренц, Зявляються прекрасн мадонни, випромнююч просвтлену лагднсть Але найбльшу популярнсть вн отримав, коли, приблизно в 1475г, виконав Поклонння волхвв для монастиря Санта маря Новела, де в оточенн Мар зобразив членв смейства Медч. 1478, «Народження Венери», бл. У мистецтвознавчих дослдженнях змст названих картин нтерпретуться рзним чином, в тому числ воно звязуться з класичною поезю, зокрема, з рядками Гораця Овдя. Возможно, художник увековечил в своем лучшем творении лицо любимой женщины.
«Рождение Венеры» – одна из тех медитативных картин, в которые можно погружаться, кажется, бесконечно, находя все новые соответствия между контурами гибких фигур, потоками струящихся волос, водоворотами тканей излучинами берегов. Benedetto e Giuliano da Maiano) схожого з ним соцального походження налчувала всього 29 книг, половина з яких була на релгйну тематику, а з класичних текств присутня тльки бографя Олександра Македонського робота Лвя. Зновя». Поскольку картина по программе Venus – Humanitas обернулась «Весной», Боттичелли возвращается к ней и создает «Рождение Венеры» (1484-1486). У мст, колишньому колискою гуманстично думки тал, вдбулася переоцнка цнностей. вн пише дв маленьк роботи, що зображують сторю Юдф, мабуть призначалися для дверок шафи.
Фарби (а також живопис такими фарбами), що готуються на основ сухих натуральних порошкових пгментв (або) х синтетичних аналогв. З влли Костелло у Флоренцю привезли «Народження Венери», визначний твр художника. До цього, останньому пероду вдносяться картини Благовщення (Уффци), Внчання Богоматер (Уффци, 1490 рк), Рздво – останн з датованих творв Боттчелл (1500), присвячене памят Савонароли.
Образцом для художников был признан Рафаэль с его непогрешимой верностью натуре. А розкиданий одяг свдчить, що була бйка, яка закнчилася ще одню людською трагедю. В то время, когда Боттичелли писал «Рождение Венеры», окутанная романтическим ореолом любовь Джулиано и Симонетты уже стала событием века, легендой и в боттичеллиевской Венере часто видят духовный портрет Симонетты – возлюбленной, которой поклонялись, как божеству.
Вдродження природи втлено художником в образ молодо двчини, яка розкида з подолу квти. Ця цкава картина, називаться Наклеп. Псля смерт Савонароли Боттчелл впада у вдчай. Венера, з тлом антично богин особою мадонни, залишаться байдужою до жагучому подихуЗефиров, подгоняющих раковину до земл та, сприяють перетворенню з ВенериУрании в Афродиту, тобто у бльш земне божество (в такий спосб, вони аналогчнЗефиру Хлоре в Примавере).
Вона не помчала скромного художника не пдозрювала про те, що була для нього деалом краси. «Разве не странно то, что еще 50 лет назад Боттичелли считали «темным» художником переходного времени, который пришел в мире только для того, чтобы приготовить путь Рафаэлю», – писал в «Образах Италии» знаменитый историк искусства Павел Муратов. То, что показалось странным П. Муратову в начале XX столетия, еще менее понятным представляется нам: мы видим гениальность Боттичелли и мы и представить себе не можем, что в течении почти трех веков, где-то с середины 16 до середины 19 веков., мир оставался равнодушным к шедеврам Боттичелли. По сусдству жила смя Веспучч. Численн портрети створив художник на свох фресках.
Твори на релгйн та мфологчн теми («Весна», близько 1477-1478 «Народження Венери», близько 1483-1484) вдзначен натхненною поезю, грою лнйних ритмв, тонким колоритом.
У середн столття так атрибути Венери, як троянди раковина, стали асоцюватися з Двою Марю. Неприступний погляд з-пд важких повк нада Венер холоднувато-стриманий вигляд. Ще одним суспльним замовленням — художник отримав його в 1487 роц вд представникв податкового вдомства (Magistratura dei Massai Camera di) — було тондо, виконане для Залу ауднцй у Палаццо делла Синьйоря.
Почесне мсце серед них посв Боттчелл. Такое изображение богини любви, прикрывающей руками грудь и лоно, получило в эпоху Ренессанса название «Венера целомудренная» – «Venus pudica». В «Рождении Венеры» счастливо проявились сильные стороны дарования Боттичелли и как бы нейтрализовались его слабости (если вообще можно говорить о слабостях по отношению к такому редкостному таланту).
Все це позначилося на його творчост, в якому настала глибока криза. Незадовго до загибел молодшого Медч або ж вдразу псля не Боттчелл, можливо з допомогою учнв, написав клька портретв Джулано (Вашингтон, Нацональна галерея мистецтв Берлн, Державн музе Млан, збори Кресп), як разом з памятною медаллю, викарбувано Бертольдо з вол Прекрасного (Флоренця, музей Барджелло), на столття зберегли риси загиблого.
В цей перод Боттчелл продовжував вдчувати великий вплив Савонароли. Народження Венери написано клькома роками пзнше Весни. Бограф Джорджо Вазар у свох Життписах (1550) згаду, що Народження Венери Весна збергалися в влл Кастелло пд Флоренцю, що належала Козмо Медч. Лоренцо д Пьерфранческо Медч – двоюрдний брат Лоренцо Прекрасного, герцога Флоренц. Пд впливом соцальних потряснь 1490-х рокв мистецтво Боттчелл ста напружено-драматичних («Наклеп», псля 1495).
Реставрують фрески Боттчелл на влли Лемм, як у 1870-т роки купу музей Лувр. И все же это так.
З ншого боку, саме Медчи, що займали реакцйн позиц в полтиц, виступали захисниками гуманзму всляко протегували письменникам, ученим, художникам. Так завершуться цей шлях – вд дилчних мрй чутливого юнака до пристрасно проповд пророка. Он жил и творил более пяти веков назад в прекрасной Флоренции, которую еще в древности назвали «Цветком Тосканы» и которую многие считали самым совершеннейшим из всех городов Италии. Был он, что называется, не от мира сего.
люстрац до «Божественно комед» Данте, гострохарактерн витончен портрети («Джулано Медч»). моврно, Боттчелл дзнався про це мф вд флософа Марсло Фчно або вд поета Анжело Полцано, який у свому твор «Джостра» детально описав мф народження Венери.
Пд пензлем Боттчелл свт виступа у нескнченност свох метаморфоз, у притаманному йому прагненн найповншого здйснення. Но он был очень счастлив тем, что умел запечатлевать в своих картинах проявления Красоты. И все же с тех пор, как прерафаэлиты вернули миру золотоволосую богиню любви, каждое новое поколение пытается найти единственно верные слова и разгадать тайну ее притягательности. У 1465 роц Флпа написав «Мадонну з Немовлям ангелами», нин збергаться в Уффц вона стала незаперечним зразком по композиц стилю для деяких раннх робт Боттчелл, а саме, «Мадонни з Немовлям ангелом» (галерея Виховного будинку, Флоренця) та «Мадонни на лодж» (Уффц).
З ц зустрч у дол художника вдбуваються крут змни. 28 счня 1475 року в мст вдбувався один з таких турнрв. Вн зумв придбати в мст багато прихильникв. Боттчелл належать принаймн одинадцять постатей римських пап з верхнього ряду розписв, а також три сцени основного циклу, яке вдтворю розташован один проти одного епзоди з життя Мойсея, Христа: «Юнсть Мойсея», «Спокуси Христа» (навпроти) «Покарання повсталих Левтв». В них описывается, как бог ветра Зефир гнал Венеру к берегу в раковине. Що ж стосуться його чоловчих портретв, то до шедеврв художника можна вднести лише «Лоренцано» за його вражаючу життвсть, а також портрет молодо людини (Лондонська нацональна галерея), де з винятковою експресю передано вираження любов.
З ншого боку нмфа Ора, прикрашена миртом, приготувала пурпуровий плащ, щоб укрити Венеру. Можливо, вн був знайомий з поетом Анжело Полцано (1454-1494), який в одному з свох вршв описував народження Венери. У всякому раз, образи його «Симонетта» (Симонетта Веспучч) не стоять Грацй «Весни». Композиция «Рождения Венеры» проста и традиционна.
Согласно мифам о римско-греческих богах, в момент рождения Венеры впервые зацвела роза. Картина «Рождение Венеры», так же как и появившаяся несколькими годами ранее «Весна», была, скорее всего, написана для кузена и тезки Лоренцо Великолепного – Лоренцо ди Пьерфранческо. Публчна страта дуже подяла на Боттчел. Псля смерт батька главою см став старший брат, заможний бржовий длок, прозваний Боттчелл («Бочка»), то через округло фгури, то з-за нестриманост до вина.
Лоренцо ди Пьерфранческо Медичи— двоюродный брат Лоренцо Великолепного, герцога Флоренции. Боттчелл був сучасником Леонардо, з ним разом вн працю в майстерн Верроккио. (Джованн Антоно Смоне) Брати Флпеп отримали початкову освту у домнканському монастир Санта Маря Новела, для якого Боттчел, пзнше, виконував роботи.
До ювелра («якомусь Боттичелло», як пише Вазар, людин, особистсть якого донин не встановлена), вдправив Алессандро батько, втомившись вд його «екстравагантного розуму», обдарованого здатного до вченню, але неспокйного дос не знайшов стинного покликання можливо, Марано хотв, щоб молодший син пшов по стопах Антоно, який працював ювелром щонайменше з 1457 року, що поклало б початок не великим, але надйному смейному пдпримству.
Присутнсть Венери символзу тут не чуттву любов в язичницькому розумнн, але виступа гуманстичним деалом любов духовно, «того свдомого чи полуосознанного устремлння душ увись, яке очища все в свому рус» (Шастель). Фгури змовникв, як повшених, так ще переховуються вд правосуддя, Сандро написав на фасад Палаццо делла Синьйоря з боку Порта де Догана (ворт Митниц).
В цей же час вн захоплються деями неоплатонзму, що зробили стотний вплив на його творчсть. Также советчиком художника мог быть и философ Марсилио Фичино (1433—1499), пытавшийся объединить классическую философию с христианством. Красуня згодом була зображена Боттчелл у вигляд Афни Паллади на штандарт Джулано. оанном Хрестителем св. Вн жив у флоренц, в мст, яке протягом деклькох сторчч стояв на чол економчного, полтичного культурного життя тал, в мст з вковими республканськими традицями, яке по праву вважають кузнею талйсько культури Вдродження.
У 1493 роц Флоренця була вражена смертю Лоренцо Прекрасного. Смерть ее стала глубоким личным горем для художника. Боттчелл знову пережива творч муки, тепер уже як спвак морально краси: Покинута, Благовщення, Внчання Богоматер, Алегоря наклепу. Но не только античную статую напоминает Венера на холсте Боттичелли. До появи прац всього його життя залишалося всього три роки. По всьому мсту лунали полумян промови Савонароли.
Возможно, знакомство с «Рождением Венеры» – прекраснейшей среди картин Боттичелли, поможет нам это понять. И сразу становится ясно, что «Весна» – романтическая картина еще задолго до романтиков и по теме и по поэтике. Якщо врити його бографа, Джорджо Вазар, живописця мучили наприкнц життя хвороба немч. Шляхи цього розвитку чтко простежуються при порвнянн двох картин на тему «Поклонння волхвв», одна з яких (вд 1477) знаходиться в Уффц у Флоренц, а нша (вд 1481-1482 року) — в Нацональнй галере у Вашингтон. Эпизод из Евангелия раскрывается на сцене бытия, как в церкви перед изображением богородицы с младенцем, что на картине принимает характер театральной сцены.
Мабуть, цим Чудовий хотв змцнити в мст свй авторитет. И Боттичелли донес до нас священную память о ней. Перед нею з посмшкою небо стих. Биограф Джорджо Вазари в своих «Жизнеописаниях» (1550) упоминает, что «Рождение Венеры» и «Весна» хранились в вилле Кастелло под Флоренцией, принадлежавшей Козимо Медичи.
(Интересно, что этот жест во времена античности символизировал плодородие и наслаждение, а отнюдь не целомудрие. ) Плоть Венеры – жемчужно мерцающая, кажущаяся твердой – похожа на мрамор. Для багатьох дослдникв особлива привабливсть ц картини поляга в тому, що тут можна вдшукати зображення цлого ряду сторичних осб. Зновя», Дрезден «Смерть Лукрец», Бостон «Рздво», Лондон, та н. ). Якийсь час вн вдвдував майстерню Андреа Веррокко, багатогранного майстра, скульптора, живописця ювелра, який очолював бригаду рзнобчно обдарованих художникв-початквцв, тут у ту пору панувала атмосфера «передового» творчого пошуку, не випадково саме у Веррокко навчався молодий Леонардо.
Сандро довго був повязаний з смю Веспучч: для прикраси кмнати Джованн в будинку на вулиц Серви, купленому в 1498 роц його батьком Гвидантонио, вн написав ще багато «живейших прекрасних картин» (Вазар). Його постйним замовником ста Лоренцо Медч Пьерфранческо, кузен Прекрасного. Как пишет Виктор Липатов, «он наряжает ее в красивые одежды, унизывает жемчужинами косу «медных» волос, аккуратно рисует чуть курносый нос, отмечает на устах загадочную улыбку обольщения и таинственной мечты.
К сожалению, этот штандарт не сохранился. Останн з картин присвячен двом героням Стародавнього Риму – Лукрец Вргн. 1494, Флоренця). 1470, Флоренця, Уффци) «Мадонна з Немовлям двома ангелами» (1468-1469, Неаполь, музей Каподмонте), де знайдений оптимальний синтез урокв Лпп Веррокко. (Саме на честь одного з членв ц см – флорентйського мореплавця Амерго Веспуч, Американський континент був названий Америкою) На картин зображено прекрасну богиню кохання Венеру та задиристого бога вйни Марса. Боттчелл належать, по крайнього заходу, одинадцять постатей римських тат з верхнього низки розписв, навть три сцени основного циклу, вдтворюючого розташован одне проти друга епзоди з цивлзованого життя Мойсея Христа: "Юнсть Мойсея", "Искушения Христа" (навпаки) "Покарання повсталихЛевитов".
У середн столття так атрибути Венери, як троянди раковина, стали асоцюватися з Двою Марю. Однако, через своего соседа Джорджо Антонио Веспуччи, Боттичелли был вхож в круг интеллектуальной элиты Флоренции. Сказали б: море справжн тут.
Лоренцо д Пьерфранческо був учнем Марсло Фчино. Мечтательно пуглив, алогичен в поступках и фантастичен в суждениях. У Флоренц в той час лунали полумян, революцйн проповд фра Джироламо Савонароли. Незабаром псля турнру, ще до вдзду художника в Рим той замовля йому клька робт.
Одночасно ця картина несе в соб масу загадок. Врш Полциано, мабуть, послужили сюжетним джерелом для Боттчелл. В 1467-68г, псля смерт Лпп, Боттчелл повертаться у Флоренц, багато чому навчився у вчителя. "Народження Венери" Сандро Боттчелл заслужено вважаться шедевром свтового живопису. Не построил своего дома, не свил семьи.
Перш ознаки цього стають помтн в його творчост на початку 1480-х рокв. Радсть, поклонння Крас назавжди пшли з його творчост. Картина символзу перемогу кохання над вйною, або поки кохання пильну, вйна спить.
Стихи Полициано, видимо и послужили сюжетным источником для Боттичелли. Но это правда. Это мечтательная, хрупкая, немного усталая красота. Пд його вплив потрапило чимало талановитих, релгйних людей мистецтва, не встояв Боттчелл.
Релгйний аскетизм глибокий сум позначають пзн картини Боттчелл («Сцени з життя св. Згдно з ншими версями, спочатку замовником був зовсм нша людина. Так бблотека сучасникв художника братв Маяно (тал. Так пурпурна мантя в руках у Грац мала не тльки декоративну, а й ритуальну функцю. На картин «Народження Венери» тсно обйняти один одного бог втрв Зефр його дружина Хлориду-Флора (чий образ Боттчелл використовував в ншому свому полотн – «Весна») свом диханням ласкаво направляють Венеру до берега острова Кфера. Дв нш двчин, як заплтають волосся наклепу, символзують Пдступнсть та Брехню.
Венера, з тлом антично богин обличчям мадонни, залишаться байдужою до жагучому диханню Зефиров, пдганяти раковину до земл, що сприяють перетворенню з Венери Уран в Афродту, тобто в бльш земне божество (таким чином, вони аналогчн Зефр Хлор в Прмавера). Сандро Боттичелли (1445-1510) жил в одно время с Леонардо да Винчи, он видел, как во Флоренции устанавливали созданную молодым Микеланджело статую Давида, он умер всего на 10 лет раньше Рафаэля, но от этих мастеров его отделяла целая эпоха. Картина написана художником темперою (по-талйськи tempera, вд temperare – змшувати фарби). В цей же час вн захоплються деями неоплатонзму, що зробили стотний вплив на його творчсть. Мистецтво ювелра, професя шановна в середин 15-го столття, багато чому навчила його. Венера ста головною дйовою особою в картин «Венера Марс» (Лондон, Нацональна галерея), мабуть призначалася для прикраси будинку Веспучч, так як в правому верхньому кут зображено осине гнздо — геральдичний символ роду.
Швидше за все, бблотека Боттчелл носила схожий характер. Боттичелли создал эту картину около 1484 года, будучи уже зрелым признанным мастером. Святотатство.
Згдно з ншими версями, спочатку замовником був зовсм нша людина. У роки найбльшо творчо продуктивност Боттчелл був досить тсно повязаний з двором Лоренцо Медчи, багато хто з найбльш вдомих творв художника 70-80-х гг написаний ним за замовленням членв цього смейства нш були навян вршами Полциано або виявляють вплив лтературних суперечок учених-гуманств, друзв Лоренцо Прекрасного.
Неясно, хто був замовником «Народження Венери». Пурпурний хтон, якимОра прикрива наготу богин любов, можливо, вдповдно до трактатунеоплатоника Порфиря «Про печер нмф» означа душу, одевающуюся плоттю, сходячи у свт. Приклади тому — «Мадонна Магнфкат» «Мадонна з гранатом» (обидв в Уффц). На вдмну вд «Весни», «Народження Венери» написано на полотн.
Переоцнка цнностей, спад нтересу до умоглядних люзорним побудов, щира потреба в оновленн, прагнення знову здобути мцн, справжн моральн й духовн пдвалини були ознаками глибокого внутршнього розладу, що переживаться багатьма флорентйцями (в тому числ Боттчелл) вже в останн роки життя Чудового досягла апогею 9 листопада 1494 року у свято Спасителя день вигнання Медч. Благоговение, молитвенный восторг перед явлением божества (не важно – языческого или христианского), несущего миру любовь и красоту, призван был воплотить Боттичелли в своем творении. На передньому план у лвй частин картини художник намалював сам себе.
Саме в такй же поз була зображена скульптура Праксителя «Каптолйська Венера». «Рождение Венеры» – это ренессансная классика и по теме и по поэтике, хотя в последней сохраняются элементы романтической эстетики. Неприступный взгляд из-под тяжелых век придает Венере холодновато-сдержанный вид.
ронма. Ця картина Венера та Марс написана художником по замовленню вдомо флорентйсько см Веспуч. Подтверждение этому они находили в диалоге древнегреческого философа Платона «Пир»: «Я утверждаю, что из всех блаженных богов Эрос самый счастливый, так как он прекраснее и лучше всех. Лицо ее задумчиво, глаза открыты, но взор обращен вовнутрь. Поза сумнвом, йому були знайом вс тонкощ перспективних побудов свето-тньового моделювання, в чому вже близько 50 рокв ухитрялися талйськ художники.
(На той момент вн був старшим членом смейства) Псля того Сандро Ботчелл став художником при двор Медич, що було дуже почесно. Как раз этот эпизод представил в поэме «Стансы на турнир» («Stanze per la Giostra») вдохновленный классической традицией современник Сандро Боттичелли, Анджело Полициано. Сидячому на трон царю в два вуха шепчуть Невгластво та Пдозра. Заплдню Зефр зднуться з Флорою, породжуючи Примаверу, Весну — символ цлющих сил Природи. Такие монументальные полотна (напомним, размер картины 172 х 278 см) пришли на смену гобеленам и фрескам в загородных домах флорентийской знати.
Насущной задачей неоплатоников было примирение античных и христианских верований. В 1461-62рр. Варнави роботи Боттчелл). сну цлий ряд алегоричних тлумачень цього твору.
Каждая деталь этого произведения подобна музыке. Представник Раннього Вдродження. Нагая Венера стоть на золотий, сяючою раковин, яка пливе до берега по морськй ряби. Виконання кожного образу явля собою диво витонченост й шляхетност, але все в цлому дуже обмежено стисло в простор вдсутнй фзичний рух, а разом з ним духовний порив. Себастьян Боттчелл – сама поллайоловская з всх його картин. По возвращении из Рима Боттичелли повторил, а скорее, заново продумав, может быть, не без помощи Полициано, создал «Палладу и кентавра» (1482), удивительную картину, содержание которой неуловимо и бесконечно. До появи прац всього його життя залишалося всього три роки.
Художник став бльше тяжти до релгйних сюжетв, навть серед офцйних замовлень його в першу чергу привертали картини на бблйн теми.