Згодом нею справило враження народний рух, очолюване Савонаролой. Вн народився 6 березня 1475 року в см флорентйцв в маленькому мстечку Капрезе поблизу мста Ареццо.
Симптоматично, що перед нами вже не окрем стату, а скульптурн групи. Це видання було неповним, мстило певн неточност. Хронологчний перод (1490 – 1530рр. ) унаслдок цього назвали епохою Високого Вдродження. Ця звстка вразила у саме серце Мкеланджело.
(В майбутньому ще раз цензур його врш були пддан його внучатим племнником перед опублкуванням). За характером свого обдарування вн був передусм скульптор.
Для не художником написано Розпяття, що дйшов до нас у пзнх копях. Однак, по завершенн твору кардинал вдмовився вд нього, й скульптуру для свого саду придбав банкр Якопо алл (зараз статуя перебува у музе Барджелло у Флоренц). деальних людських типв яскравих характерв, що зливаються з цю деальною основою. Статуя для надгробку папи Юля у Рим. Втративши титанчну мць, вони збагатилися натхненнстю, що забарвлю кожен хнй душевний рух, кожен пластичний нюанс.
У 1498 роц Мкеланджело отримав замовлення на «Пту» вд впливового французького кардинала Жана де Блера (фр. Микеланджело завершил свой земной путь в Риме 18 февраля 1564. Окрем частини розпису ("Мдний змй") передвщають кризов моменти в недалекому майбутньому – це апофеоз ренесансного духу в пору його вищого пдйому. Мкеланджело Буонаррот (1475 – 1564) – видатний талйський скульптор, художник, архтектор, поет.
Серед його перших вдомих скульптурних робт— «Голова фавна» (мармур, не збереглась), рельфи «Битва кентаврв» та «Мадонна бля сходв» (мармур, Каза Буонаррот, Флоренця). Домнуючим мотивом не рвновагу, а стримування зовншнх сил. Найбльш великим твором Мкеланджело з кнця 1540-х рокв по 1555 р. стала скульптурна група «Пта». В останн три десятилття життя великого майстра акцент його творчост поступово почав змщуватися в бк поез та архтектури.
Для папы Павла III он закончил Палаццо Фарнезе (третий этаж дворового фасада и карниз) и спроектировал для него новое убранство Капитолия, материальное воплощение которого продолжалось, однако, достаточно долго. Таким чином, за життя збрання його поезй не друкувалися, а першу збрку було опублковано аж у 1623 роц його племнником Мкеланджело Буонаррот (молодшим) пд назвою «Врш Мкеланджело Буонаррот, збран його племнником» у флорентйському видавництв «Джунтне» (тал. Вдомо, що Птро Содерн «клька разв збирався () передати» Леонардо да Внч ту мармурову брилу, з яко Мкеланджело згодом зробив «Давида».
Молодий Мкеланджело знаходився пд впливом цих дей. Петра. (тал.
Архтектура Мкеланджело пану пластичне початок, динамчний контраст мас (бблотека Лауренциана мови у Франц, 1523 – 1534). Генй Мкеланджело наклав вдбиток не тльки на мистецтво Ренесансу, а й на всю подальшу свтову культуру. Батько вддав сина до школи Франчесц та Урбно у Флоренц. У Мкеланджело не сну свту поза людиною – людський образ обйма й вичерпу собою все. Але Леонардо займають у людин його афекти, вн переда х в усй х труднощ й розматт.
Ц дв руки, мж якими як би пробга електрична скра, залишають незабутн враження. утриму балюстрада, що гра роль каналу, по якому ступен сходв спрямовуються вниз на зразок повноводного потоку. Обмежен темними плястрами, арками карнизами мармуров бл поверхн стн тут наповнен свтлом. Тридцяти рокв створю свого гганта Давида (1503), виставленого на мсько площ рол захисника мста.
У Флоренц Мкеланджело створив безсмертний зразок Високого Вдродження – статую Давид (1501-1504), що стала на багато столть еталоном зображення людського тла, в Рим – скульптурну композицю «Пaposта» (1498-1499), одне з перших втлень фгури мертвого людини в пластиц. Центральн фгури Христа та Мар привертають увагу глядача, усе нше вдбуваться довкола них. Тут вн продовжу вивчення антично скульптури, що стала джерелом пластично мощ його робт. Окрем частини розпису («Мдний змй») передвщають кризов моменти в недалекому майбутньому -- це апофеоз ренесансного духу в пору його вищого пдйому. Мкеланджело Буонаротт (1457 – 1564), талйський скульптор, художникь, архтектор, поет. Нхто не брався завершити статую без надставок.
Йому було тод вже шстдесят рокв. У голов ви з Искушения змя творчий досвд Мкеланджело як скульптора ясно позначився в смливому ракурс, якого перед ним хто б виршувалося передати. За ншою думкою, майстер, незважаючи на сво тверд республканськ переконання, не витримав тривоги перед наступаючими подями: вн втк до Феррару Венецю (1529), хотв сховатися у Франц.
Замовлення було зроблено Про Содерн, гонфалоньром Флоренц, у серпн 1504 року. Работая в Садах Сан Марко, молодой скульптор получил разрешение от Нико Бичелини (настоятеля церкви) на изучение человеческих трупов. Термновий вдзд майстра до Риму перешкодив робот над розписом. Однак Юлй II був у нього клька разв, незважаючи на свй похилий вк, пднмався на лси. Хоча, як писав сам Мкеланджело вн не прагнув дотримуватися грецьких традицй «Постараюся як слд накачати його вином.
нш вдом скульптури капели-усипальниц – фгури «Доби» : «Ранок», «Вечр», «Нч» «День». Сучасники казали, що само стату досить, щоб увчнити Юля II. Це перша серйозна робота Мкеланджело як майстра, але одночасно робота, що викликала безлч особистих сумнвв принесла йому невдоволення собою «Робота, чимраз бльше подобаться французькому прелатов та його оточенню що мене трохи насторожу й засмучу, визнаю що, по мому, мен так не вдалося виразити нчого нового в «Пса» вся скульптурна композиця занадто боязка и приладжена, щоб виявляти собою щось нове». Як ранше, новий папа, втративши терпння, з39явився в капелу. Вона глибоко цкавилася наукою, флософю, питаннями релг, полтики суспльного життя. Вдомо, що Мкеланджело працював над картоном до листопада 1506 року. Тут була зображена не сама битва, а хвилини, що передують й, коли флорентйськ солдати, як купаються в рц Арно, несподвано пднят сигналом бойово тривоги, вони вибираються на берег, одягають обладунки беруться за зброю, щоб зустрти ворога.
Хоча, як писав сам Мкеланджело, вн не тремился слдувати грецьких традицй: «Постараюся як слд накачати його вином, в цьому буде головна вдмннсть вд грецьких зразкв. Увиденное потрясло воображение многих людей. Мучение Св. Одна з трьох статуй – Мадонна з дитям.
Симптоматично, що перед нами вже не окрем стату, а скульптурн групи. Мкеланджело втлю собою титанзм, породжений протиборством мж свтськими поглядами «божественним» началом згодом таке протиборство винагороджуться, людина звеличуться, звльняючись вд догм незбагненност свту, що сковували волю. Для бльш повного висвтлення дяльност Мкеланджело – архтектора мною була використана книга «Сто великих архтекторв», а бльш детальна нформаця про розпис Скстинсько капели була взята з книги «Сто великих картин». Перебуваючи в Рим працю над фрескою «Страшний суд», зобража у ввтарнй частин Скстинсько капели. В цй робот Мкеланджело вдалося здйснити свою заповтну мрю: створити найграндознший фресковий цикл, коли-небудь снувала в свт. Тут у ньому народилася зухвала думку вилпити з величезно скел колоса.
Мадонна Брюгге была единственной скульптурой Микеланджело, покинувшей Италию при жизни художника. Незвичайн розмри "Давида", його ггантизм (висота 4, 54 м) – це показник реально сили героя, адже недарма цей твр був покликаний втлити образ могутнього захисника республкансько Флоренц. Картина создавалась под опекой его старшего друга Франческо Граначчи.
Спввдношення фгур таке, що вони утворюють низький трикутний низький конус. Видання Ензо Ное Джирард (Бар, 1960) (тал. Дяльнсть його повaposязана в основному з двома талйськими мстами – Флоренцю та Римом. Вн завжди було художником-громадянином.
Йому притаманн мудрсть владна сила. Однак, незважаючи на величезну кльксть накопиченого матералу, в спрних питаннях часто вдома тльки точка зору самого Мкеланджело. Робота над фрескою розпочалася у квтн-травн 1536 року тривала до жовтня 1541. – був втлений у рзних свох сторонах багатьма попередниками сучасниками Мкеланджело.
Свята Два сидить на камен., На колнах покоться мертве тло суса, зняте з хреста. Вона пдтриму його рукою. Микеланджело отправляется изучать различные скульптуры в Венеции и Риме.
В связи с этим он вынужден был отдать Микеланджело кормилице, жене «скарпелино» из той же деревни, называвшейся Сеттиньяно.
Ц основн образи виступають в оточенн безлч фгур допомжного порядку -- деально прекрасних юнакв-рабв (у кутах бблйних сцен у середнй частин склепння), маленьких путт-атлантв (збоку вд пророкв сивл), трактованих у скульптурних формах, та нших зображень. Наприклад, пятнадцять рокв Мкеланджело працював над статуями для усипальниц Медич у Флоренц на замовлення Папи Климента VII. Мкеланджело встиг тльки виконати начерки на картон до фресок.
Вдразу батько був проти тако «неаристократично» карри, але невдовз пдписав контракт з Доменко рландайо, за яким останнй зобовязувався оплачувати роботу Мкеланджело. Головним твором цих рокв «Пта» («Оплакування Христа») у римському собор святого Петра, виконана за замовленням абата Сен-Деки – французького посланника при Ватикан. Про це шедевр мистецтвознавець В. М. Хронологчний перод (1490-1530 рр рр. ) внаслдок цього назвали епохою Високого Вдродження. Тот увлёкся идеей и лично отправился на место добычи мрамора для статуй – в Карарру.
З кнця 1540-х рокв до 1555 року Мкеланджело працював над скульптурною групою «Пта» (Собор Санта Маря дель Фйоре, Флоренця). знову (як в гробниц Юля II) головною темою смерть, а головним завданням – з39днання архтектури скульптури. У 1517 роц Мкеланджело провв багато часу у Каррар, розробив модель фасаду церкви. Вазар "Життписи найзнаменитших живописцв, творцв архтекторв».
В х зовншност, у характер х почуттв вчинкв виявилися риси просто людяност. У сум39ятт вдвернулася Маря, не в силах нчого зробити для порятунку людства. Майстер задумав як класичний «монумент" християнства, як синтез архтектури скульптури. И досконально познает строение тела человека.
Урочисте вдкриття вбулося— 31 жовтня 1541 року. Ус почуття й сподвання мо я передав Давиду, про що вдомо тльки мен одному. У той момент, коли герой мужньо готуться вразити ворога свого народу.
Йому дуже не сподобався «Страшний суд», вн прснялся люто доводити татов, що Мкеланджело надходить не так, що картина виходить непристойна. Мкеланджело д Франческо д Нер д Мнато дель Сера Лодовко д Леонардо д Буонаррот Смон (тал. Псля рчного перебування (1489 р. ) у майстерн видатного флорентйського живописця Доменко Грландайо вн перейшов до школи лплення, створено пд заступництвом Лоренцо Менич в Садах Медич при флорентйському монастир Сан-Марко.
Перша являла собою останню главу книги про життя художникв (1550) живописця архтектора Джорджо Вазар. Они приходили к работе и срисовывали с неповторимого полотна, пытаясь приблизиться к таланту великого мастера. У розвитку взамовдносин скульптури й архтектури капела Медч означа важливу щабель. Мкеланджело втлю собою титанзм, породжений протиборством мж свтськими поглядами "божественним" началом згодом таке протиборство винагороджуться, людина звеличуться, звльняючись вд догм незбагненност свту, що сковували волю. Jean de Bilhres).
Вн звв на пдестал, але навряд чи його любов до не можна назвати гетеросексуально : вн кликав чоловк в жнц (un uoma in una donna). Але все ж у певних аспектах творчсть в мистецтв Мкеланджело знайшло продовження. Одним з наймонументальнших творв митця фрески стел Сикстинсько капели, про як Гете сказав, що: «не побачивши Сикстинську капелу, важко соб наочно уявити те, що може зробити одна людина», а Вльям Дюрант писав, що у свой дност вони— «найбльше досягнення людини в стор живопису». На вдмну вд переважно бльшост нших майстрв цього етапу, дяльнсть яких вичерпувалася саме цим промжком часу, Мкеланджело зберг усю повноту творчо активност в наступнй, фнальнй фаз епохи-у перод Пзнього Вдродження.
снував портрет хлопця, який, однак, втрачено. За несколько дней до смертихудожник уничтожил наброски, рисунки и незавершенные поэмы. Слд зауважити, що в цй робот Мкеланджело «стримуться» намагаться додержуватися вимог замовника, але одночасно вн зображу Марю молодою при цьому вона нескнченно далека вл умовно границ емоцйно нерухомост готичних мадонн цього типу почуття – живе людське переживання утисне з такою глибиною й багатством вдтнкв, що тут уперше можна говорити про внесення в образ психологчного начала За зовншньою стриманстю молодо матер вгадуться вся глибина горя. Оставшиеся 30 лет жизни Буонарроти в основном посвящает себя поэзии, а также архитектуре.
Вн раз у раз вимагав, щоб художник пустив його до себе нагору показав свою роботу. Так Чезена кинувся скаржитися пап, але той не допомг йому: так Чезена залишився в пекл. У XV столтт людина потребував вдомому виправданн, щоб постати оголеним. Статуя изображает римского бога вина в расслабленном положении. Образ героя збагачуться новими рисами. Джорджо Вазар, перший офцйний бограф Мкеланджело, писав, що «Давид» «».
Адам у «Створенн Адама» Ной у «Спяннн Ноя» зображен в однаковй поз: у першому випадку людина ще не волод душею, у другому— вд не вдмовляться. Численн фгури, зокрема знаменит «ignudi» («гол») обрамляють сцени з Книги Буття. Древнй мф про людину, покорившем повтряну стихю, набува тут художню наочнсть.
Вн твердо стоть на земл, вдхилившись трохи назад, вдставивши праву ногу для бльшо опори, спокйно намча поглядом смертельний удар ворогов, в правй руц вн трима камнь, лвою знма з плеча пращу. Найбльш важливо був фресковий розпис зводу Скстинсько Капели. Найбльш талановитим був художник Данеля так Вольтерра. Помимо этого, Микеланджело был одним из лучших архитекторов своего времени. насправд ж його ршення виявилося принципово ншого роду.
У Мкеланджело не сну свту поза людиною -- людський образ обйма й вичерпу собою все. Молодий майстер зумв подолати технчн труднощ про обробц величезно брили каменю. Чарльз Сеймур (англ. Чи йдеться про перод раннього Ренесансу, повязаний з мям Джотто, або ж про искусстне Високого Вдродження (XV ст. ), яке представляли Брунеддески.
Тло для статуй утворю багатоскладова архтектурна композиця з фльонок нш у клька ярусв навколо головно арково нш ввтаря (архтектор Андреа Бреньо). Колосальна фреска загальною площею понад шстсот квадратних метрв (виконана Мкеланджело за двадцять шсть мсяцв роботи протягом 1508 – 1512 рр. ) не мала хоча б вддалених прообразв у попереднй живопису талйського Вдродження н за свою дейною програмою, н D план само системи монументального розпису. Щоправда, виконання вдрзняться деякою сухстю.
Тут вн познайомився та мав шанс сплкуватися з флософами Платонвсько академ (Марсло Фчно, Анджело Полциано, Пко делла Мрандола та нш). Маньристи використовували його просторове стиснення звиваються пози його скульптури «Перемога». Крм вищезгадано роботи я користувалася «Велико Радянсько енциклопедю» та клькома словниками з живопису з метою отримання загальних вдомостей щодо творчост Мкеланджело Буонаротт.
У 1488 роц тринадцятирчний Мкеланджело став учнем у майстерн братв рландайо. У стор скульптури творчсть Мкеланджело, цього природженого скульптора, займа випуклсть. Однак, гонфалоньра Флоренц Содерн, зауважив, оглядаючи статую, що нс його, здаться, трохи великий. На западе он считается величайшим скульптором и хотя о живописи отзывался не лестно, его фрески в Сикстинской капелле, «Страшный суд» и другие трудыпомогли обрести ему место среди величайших художников. Востину приголомшливе колористичне враження справля «Мдний змй» у кутовому втрил бля ввтарно стни, у якому вдтнки сро-зеленого та оливкового набули несподвано зловсне звучання, пдсилю трагчний задум ц композиц. Можливо, що певний, майже космчного масштабу тип вираження Буонаррот, накладав обмеження.
Його обличчя у гнв. Колосальна фреска загальною площею понад шстсот квадратних метрв (виконана Мкеланджело за двадцять шсть мсяцв мж 1508 1512 р. ) не мала навть вддалених прообразв у попередньому живопис талйського Вдродження ан за свою дейною програмою, ан в план само системи монументального розпису. Покупцем ц скульптури став кардинал Рафаель Раро, який виявив пдробку, але був настльки вражений майстернстю роботи, що запросив хлопця до Рима.
Стату, як у XV столтт ставляться в нш, знаходять у яких свою природну просторову середу. Творчий життвий шлях Мкеланджело займа майже девяностолтнй перод стор тал. Вкладаючи талант сво вмння в майстернй робот в 1516 роц займаться архтектурною дяльнстю, створю ескзи для фасаду церкви Сан Лоренцо (Флоренця). Воно вдчутне в багатьох послдовно проведених контрастах у стислост простору напечи в ширину и спрямовано т його вгору, у протиставленн блого мармуру темного каменю в плястрах, що х вдокремлюють, архвольтах вконних лиштвах, у самому ритм архтектурних форм або нш вдтнки пануючих у капел почуттв ми вловлюмо в статуях задумливо-вдчуженого Лоренио сильного, але пригнченого, збайдужлого Джулано, в алегоричних фгурах на саркофагах, покликаних втлити швидкоплинност часу, – «Ранок». Внутршню напруженсть та приховану пристраснсть вдтворю у скульптур «Мойсей». Также будущий скульптор занимается изучение трупов людей.
Псля смерт папи почалися складн переговори з його спадкомцями. До цього ж пероду належить його картина «Муки Святого Антоня» (копя гравюри Мартина Шонгауера). Його врш до не.
Мкеланджело». Саме свтло панвним мотивом, бо неоплатончно простр – це перш за все свтло. Мкеланджело -- унверсал. Але через вдсутнсть засобв проект не було здйснено.
Деяк майстри XVII в. стилю бароко копювали його, але так, щоб виключити буквальне схожсть. Спочатку про перший з цих факторв. Коли Мкеланджело звикся з думкою, що все-таки доведеться писати «Страшний суд», коли вн опинився наодинц з ггантського блого стною, в яку повинен був вдихнути життя, вн взявся за роботу, хоча в той час був уже далеко не молодий.
Мкеланджело почав шлях художника тринадцятилтнм хлопчиком. Ця статуя залишилася незакнченою, оскльки уже через два роки Мкеланджело похав до Рима. У них видна наявнсть власного скульптурного стилю юного художника. Пяного бога вина супроводжу маленький сатир, який ласу кетягом винограду. В XIII столтт вн нбито прибув до Флоренц навть керував мстом як подеста. Також вн товаришував з Джованн (другий син Лоренцо, майбутнй папа Лев Х) та Джуло Медич (позашлюбний син Джулано Медич, майбутнй папа Климент VII).
Вн пише, що його майбутн творння «свою архтектурою скульптурою стане дзеркалом вс тал». Але постат бранцв Мойсея дозволяють здогадатися про величних масштабах вс гробниц. Таке вдчуття, начебто вже написан сцени розростаються, заповнюючи по черз все склепння. я маю право назвати свою роботу «Вакх напдпитку».
Картони «Битви пд Кашину» — прелюдя до його наступного добутку, розпису зводу Скстинсько Капели у Ватикану. У «Пта з Палестрини», яку майстер призначав для власного надгробка (за твердженням Вазар, скульптор надав Никодимов, що пдтриму тло Христа, сво портретн риси), вн поставив перед собою завдання домогтися повно образно й пластично дност в груп, що складаться вже не з двох, а з чотирьох фгур. Але вже цього оголеному велетн, якого не знав н античний мф, н середньовчна легенда, проявляться жага величного, яка штовхала Мкеланджело залишити Флоренцию заради Риму, де його велик замовлення, покровитель слава (1505).
Мкеланджело продовжив тут почату в римськй "Пт" лню психологчного трактування, але психологзм "Давида" – особливого, укрупненого порядку, вдповдно до масштабу й характеру цього образу. Лазарв писав про «Страшному суд»: «Тут ангелв не вдрзнити вд святих, гршникв вд праведникв, чоловкв вд жнок. Бея скульптурна композиця занадто боязка пригладженою, щоб являти собою щось нове». Але Мкеланджело з такою захватом вддавався цй боротьб з каменем (робот, яку Леонардо вважав нижче гдност художника), що вдступав вд платончних поглядв. У 1546 роц йому доручають важливу справу – закнчення собору святого Петра у Рим.
Прикладв майже повного копювання всього клька. Псля рчного перебування (1489 р. ) у майстерн видатного флорентйського живописця Доменко Грландайо вн перейшов до школи лплення, створену пд заступництвом Лорсипо Медч в Садах Медич при флорентйському монастир Сан-Марко.
У люнетах сферичних трикутниках пд розписом, також розмщен сцени. Антонио вывез работу во Францию, где ее купил монарх Франциск I (Franois Ier). Спочатку про перший з цих факторв. Мкеланджело провв лише рк в майстерн, коли у нього зявилася ункальна можливсть. Згдно з словами скульптора Бенвенуто Челлн, картон був «джерелом натхнення для багатьох художникв». Картина принадлежала Дворцу Фонтенбло (Chteau de Fontainebleau), пока в 1643 г. её не уничтожил Франсуа Сюбле де Нуайе (Franois Sublet de Noyers), посчитав изображение слишком сладострастным.
Встановлена на головнй площ Флоренц поруч з ратушею Палаццо Векко (нин замнена копю), вона повинна була стати символом свободи республки. Я перевернув традицйне уявлення про Давида». Кохання надихнуло Мкеланджело писати врш, видан у Флоренц 1623 року. Смерть скорбота немов мстяться в мармур, з якого створена скульптура. деальних людських типв яскравих характерв, що зливаються з цю деальною основою. Цей твр мав драматичну долю -- Мкеланджело в приступ рзкого невдоволення свою роботою розбив групу (вона була згодом вдновлена його учнями).
«Вечр» «День» «Нч» «Нч схилила голову до грудей, поклавши ногу на ногу. У грекв це всього лише алегоря насолоди ароматом сплого винограду. Це двометрова скульптура, призначена для кругового огляду. Узят разом, вони енциклопедю положень оголеного людського тла, як це було в «Битв кентаврв», в «Битва при Кашин».
Але з-за вдсутнсть коштв проект не був здйснений. Пдтвердженням цього свдчить композиця «Страшний суд», виконана на ввтарнй стн Скстинсько капели, над якою майстер працював з 1536 по 1541 роки.
У 1505 роц Мкеланджело був викликаний у Риму до Римського Папи Юлю для виконання двох замовлень. Вльям Дюрант вважав, що вся його енергя була направлена на творчсть, а не на секс. Основи культури Мкеланджело носили неоплатончний характер.
Потрбно зауважити, що в цй робот Мкеланджело «стримуться», намагаться слдувати вимогам замовника, але в той же час вн зображу Марю молодий, при цьому вона нескнченно далека вд умовно краси та емоцйно нерухомост готичних мадонн цього типу. Alfonso I dEste) сегодня известна благодаря лишь копиям. Художник прийняв його з ентузазмом. Замовлення на фрески зали Велико Ради (Синьйор) у Палаццо Веккйо на тему сторичних перемог Флоренц при Ангяр та Кашин Вазар трактував як можливсть «змагатися» з Леонардо, а Рафаеля Сант вн згаду серед тих живописцв, як вчилися за картоном «Баталя при Кашин». Мистецтво йому замняло люблячу жнку, а картини – дтей.
Мкеланджело керував будвництвом собору ще з 1547 року. Работа на потолке Сикстинской Капеллы изображает девять историй из Книги Бытия и считается одной из величайших работ Высокого Ренессанса. Звичка мислити як скульптор стала його другй природою. Востину приголомшливе колористичне враження справля "Мдний змй" у кутовому втрил бля ввтарно стни, у якому вдтнки сро-зеленого й маслинового набули несподвано зловсного звучання, що пдсилю трагчний задум ц композиц.
Вдом слова Мкеланджело про Рафаеля: «все, що вн мав у мистецтв, вн отримав вд мене». У XVII ст. Вн мав пристрасним темпераментом, був неуживчив, гарячий, але щирий т прямодушний. Одночасно з роботою над статую Давида Мкеланджело одержав можливсть довести свй талант живописця — йому була замовлена фреска «Битва пд Кашину» для Залу Пятста Палаццо Веккьо. Ось вн заразився захопленням до давнини, почув вчення Платона.
Симптоматично, що перед нами вже не окрем стату, а скульптурн групи. Псля закнчення римсько «Пси» Мкеланджело створив «Мадонну з дитиною» невелику (заввишки 1. 28 м) скульптурну групу, яка згодом потрапила в церкву Нотр Дам ндерландського мста Брюгге Цим твором у творчост Мкеланджело вдкриваться пня образв позначених рисами. Скульптор считал, что все его работы недостойны Господа Бога. Створюючи цей твр, Мкеланджело думав про Савонароле, спалив на багатт 23 травня 1498 року в тй самй Флоренц, яка так недавно його обожнювала, на тй площ, де гримли його пристрасн промови.
Работа была создана по указу Папы Римского Павла III в 1541. Головним твором цих рокв "Пта" ("Оплакування Христа") у Римському собор (в Петра, виконана за замовленням абата Сен Ден – французького посланника при Ватикан).
Мкеланджело продовжив розпочату тут в римськй «Пта» лню психологчно трактування, але психологзм «Давида» – особливого, укрупненого порядку, вдповдно до масштабу характеру цього образу. У 1897 роц вийшло видання нмецького мистецтвознавця Карла Фрея (нм. Творння Мкеланджело почали викликати рзку критику у церковному оточенн. Так начался расцвет гения.
В стране вспыхивает революция. И не собирается оплачивать расходы. Шляхетнсть людини, яке середньовчн майстра обaposктиву навть Джотто бачили у коханн й покрност, проявляться тут у гордо крас людського тла.
Флоренця знемагали вд боротьби партй, внутршнх чвар зовншнх ворогв чекала визволителя. Молодим людиною, вн зблизився з гуртком гуманств при двор Лоренцо Медч. Немов електрична скра пробга через обидв постат: дина трепетна хвиля обaposдну тло що летить Саваофа з створеним м людиною.
Це була Втгоря Колона. На груди у него доспехи, на ногах – сапоги, на коленях – скипетр. В 1546 году становится главным архитектором в соборе св. И работал в садах святого Марка в среде передовых художников и ученных.
Прагнення до монументально збльшення форм видно вже в перших роботах-рельфах «Битва Кентаврв» «Мадонна бля сходв». Мкеланджело не шука свох геров у свт дей, не прагне до абстрактного досконалост, не звертаться до божественно запредельности. В этот списокработ вошли как скульптурыи архитектурные проекты, так и живописные труды. Але в «Давид» те, що було недоступне давнм митцям – велика щира напруга.
Сам художник без допомоги учнв, каменотесв збирався виконати цю спорудження. Контурные лн вдрзняються особливою напруженстю свого ритму. Виявивши трщину в камен, вн розбив скульптуру молотком. У малюнках його мова особливо лакончна. У створених шстнадцятирчним юнаком невеликих рельфних композицях «Мадонна бля сходв» «Битва кентаврв», безумовно, нема Нчого учнвського.
Головним твором цих рокв «Пса» («Оплакування Христа») у Римському собор (в Петра, виконана за замовленням абата Сен Ден – французького посланника при Ватикан). Мистецтво вн сприймав неоплатоническим, як шаленство душ. Старець несеться повз нього та його стосуться рукою його пальця. Вс вони базувалися на малюнку. Мосей.
Оголене тло Христа контрасту з пишним, багатим одягом Богоматер. Гробниця залишилася незакнчено.
Мертве тло Христа трима Святий Никодим, а з двох сторн пдтримують Богоматр Маря Магдалина (закнчена фгура Христа частково Свято Магдалини). Чи не жах повинна була викликати смерть суса, лише вдчуття благоговйного подиву до великого страждальцю. У Флоренц Мкеланджело створив безсмертний зразок Високого Вдродження – статую Давид (1501-1504), що стала на багато столть еталоном зображення людського тла, в Рим – скульптурну композицю Пта (1498-1499), одне з перших втлень фгури мертвого людини в пластиц. Роки мж 1515 та 1520 були часом пригнченост Мкеланджело. И семья переехала в родовое поместье, находящееся во Флоренции.
Його права рука, що да життя неживо матер, витягнута. Псля смерт Браманте в 1514 роц будвництво майже не просунулася при його наступниках. Мкеланджело, як Леонардо, провв молод роки у Флоренц.
За Кондв, саме в цей час Лоренцо д Прфранческо де Медич замовив йому статую «Молодого вана Хрестителя», а також статую «Амур, що спить» (втрачена), але з умовою так «обробити» витвр, щоб мати змогу продати його дорожче, як античний. Тут Мкеланджело залишався до смерт свого покровителя в 1492 роц. Мкеланджело тракту тему досить стримано. Але з тлн спалахнув вогонь, що очищу все, — вогонь геня».
Флппо Брунеллеск, яка знаходилася пд особливим заступництвом смейства Медич. Це замовлення художник прийняв його з ентузазмом. Багато заможних правителв хотли, щоби митець створював м памятники. З Рафаелем був у добрих стосунках, хоча не був байдужий до його слави. План Браманте 1505 року передбачав споруду центричного храму, але невдовз по його смерт був прийнятий традицйнший базилкальний план Сангалло.
Художня сила пам039ятки визначаться тльки одню скульптурою Мойсея. Через три роки статуя була готова. Окрм того, вважаться, що жнки Мкеланджело дуже чоловч за свою формою. де релгйного оновлення (див.
Изучая скелеты и мышцы мертвых тел, Микеланджело досконально познакомился со строением человеческого тела, но подорвал собственное здоровье. 1555 год в котором великий скульптор завершает группу из скульптур «Пьета». Композиция состоит из двух фигур, слитых воедино. Це можна також витлумачити як протиставлення сили та знарядь скульптора та його творння, тобто нтелекту («лук») Мкеланджело-скульптора фзично сили Давида («праща»). Взагал в Мкеланджело був дуже смливий, та прямолнйний характер. На нього чинили тиск спадкомц Юля, й одночасно вн служив новому пап з роду Медич.
В это же время на Италию нападает французская армия под предводительством Карла VIII. 12) Взойдя на папский престол, Юлий II задумал построить себе великолепную гробницу. Первая крупномасштабная скульптура Микеланджело — мраморный Вакх. Мойсей (1516, Сан Пaposтро н Винколи) представлений як могутнй старець з величезними патлами бороди. Картон, помещенный в Папской зале, стал школой для таких художников как: Aнтонио да Cангалло (Antonio da Sangallo), Рафаэль Санти (Raffaello Santi), Pидольфо Гирландайо (Ridolfo del Ghirlandaio), Франческо Граначчо (Francesco Granacci), а позднее Aндреа дель Cарто (Andrea del Sarto), Якопо Cансовино (Jacopo Sansovino), Aмброджо Лоренцетто (Аmbrogio Lorenzetti), Перино дель Bага (Рerino del Vaga) и других. У цю структуру Мкеланджело зумв помстити вдбиту в оповдальних композицях свордну унверсальну сторю буття – вд початкових космогончних зрушень перших актв творння до трагчних катастроф, яких зазнав рд людський, окремих подй, що мали важливе значення в його дол.
Не менш значимою роботою молодого Мкеланджело стало ггантське (4. 34 м) мармурове зображення Давида ( (Академя, Флоренця), виконане мж 1501 1504, псля повернення у Флоренцю. На горбочку представлений напвлежачий оголений чоловк. Вн задуму двох39ярусний фасад як пластично опрацьовану площину, в якй скульптури повинн бути «включен» у глибок нш.
За Ефросом— ц рядки мають метафоричне значення «з усх сил» (проводячи паралель з таким фразами талйською як «con larco della schiena» чи «con larco dellosso»). Незвичайн розмри «Давида», його ггантизм (висота 4, 54 м) -- це показник реально сили героя, адже недарма цей твр був покликаний втлити образ могутнього захисника республкансько Флоренц. Одночасно Леонардо Так Внч повинний був написати другу фреску для того ж залу — «Бй при Ангар».
Мистецтвознавець В. М. Джорджо Вазар, перший офцйний бограф Мкеланджело, писав, що «Давид» «перевищив славу всх сучасних античних статуй, грецьких римських, будь-коли зроблених». Это была общая тема для похоронных памятников в ренессансную эру Италии. Цей твр мав драматичну долю – Мкеланджело в приступ рзкого невдоволення свою роботою розбив групу (вона була згодом вдновлена його учнями). «Нч схилила голову до грудей, поклавши ногу на йогу День втупився на мене з-за пднятого плеча, немов висловлюючи невдоволення мом присутнстю Аврора робила над собою зусилля, щоб знову зануритися в ле сон, нарешт, Вечр у передчутт майбутнього вдпочинку псля праць розтягнувся на весь зрст на камен який породив його, пдняв злегка натруджен плеч, очкуючи настання сутнкв», – так побачив Мкеланджело протягом часу так змг його висловити.
Кутов трикутн втрила зайнят дуже великими композицями на сюжети з нших частин Ббл.
У межокоштых промжках художник розмстив фгури дванадцяти пророкв сивли (вщунок), а в утворилися позле вкон трикутних розпалубках напвкруглих люнетах – зображення предкв Христа. Творчий життвий шлях Мкеланджело займа майже девяностолтнй перод стор тал. Псля закнчення римсько «Пта» Мкеланджело створив «Мадонну з немовлям» – невелику (заввишки 1, 28 м) скульптурну групу, яка згодом потрапила в церкву Нотр-Дам ндерландського мста Брюгге. 3939Давида "Мкеланджело дивувалися" навть невгласи ".
Смдесяти двох рчний майстер навть вдмовився вд нагороди за архтектурну роботу, повнстю присвятивши себе й. Мкеланджело помер взимку 1564 року в мст Рим (таля). Вн хотв бачити вихори стихй – вогню, повтря, води, земл, лики зрок, мсяця, сонця. Вс почуття й сподвання мо я передав Давидов, про що вдомо тльки мен одному. Chesare Guasti) видав перше точнше видання поезй митця, яке, однак, не було хронологчним.
В 1501 роц, повернувшись у Флоренцю, Мкеланджело працю над колосальною мармуровою фгурою Давида, висота яко сягала пяти метрв (1501-1504 р. ) Статуя повинна бути встановлена на головнй площ символзувати волю республки. Плавний полт Творця пдкреслять спокйно схрещеними ногами. Шсть рокв знадобилося великому майстру, щоб завершити сво творння.
Обдумывая сво плани серед грських масивв, вн, певне, переживав найщасливш мит життя. «Вакх» неначе готовий впасти вперед, але зберга рвновагу, вдхиляючись назад його погляд обернений на чашу з вином.
Вн зустрв таку жнку, але занадто пзно. В «Пта Палестрини», яку майстер призначав для власного надгробка (за твердженням Вазар, скульптор надав Никодиму, пдтриму тло Христа, сво портретн риси), вн поставив перед собою завдання добитися повного образного пластичного дност в груп, складаться вже не з двох, а з чотирьох фгур. Вн пише, що його майбутн творння «свою архтектурою скульптурою стане дзеркалом вс тал». Друга— «Створення Адама», «Створення ви», «Спокуса вигнання з Раю»— присвячена створенню людства та його грхопаднню. Картина все еще находится в своей оригинальной рамке, созданной из дерева самим Микеланджело.
Вдомо багато вршв написаних Мкеланджело до юнака (Томмазо тод було 23 роки), а також рисункв, намальованих та подарованих ним Томмазо («Ганмед», «Титй», «Падння Фаетона» тощо). Ромен Роллан писав про нього: «Нехай сам вн був створений з цього пороху земного. Два останн скульптурн творння Мкеланджело -- «Пта з Палестрини» у Флорентйському собор й «Пта Ронданн».
Т чи нш вдтнки панвного i капел почуття ми вловлюмо в статуях задумливо-вдчуженого Лоренцо сильного, але втратив готовнсть до д Джулано, в алегоричних фгурах на саркофагах, покликаних втлити дею швидкоплинност часу, – «Ранок», «Вечр», «День» «Нч». Их лица полны скорби, Мария пытается поддержать изможденное тело сына, склоняя голову перед неизбежностью одиночества. Його праця у саду скульптур Лоренцо Пишного, привернула увагу останнього, й у 1490 роц хлопець оселився у палац Медич, залишаючись там до смерт Лоренцо (1492). Ц основн образи виступають в оточенн безлч фгур допомжного порядку-деально-прекрасних юнакв-рабв (по кутах бблйних сцен у середнй частин склепння), маленьких иутти-атлантв (по боках вд пророкв сивли), трактованих у скульптурних формах, рзного роду нших зображень.
Заняття деклькома видами мистецтв в його час не було чимось незвичайним. У межах цього пероду минула лише перша половина його творчого шляху. У мжвконних промжках художник розмстив фгури дванадцяти пророкв сивл (вщунок), а в трикутних розпалубках, що утворилися бля вкон, напвкруглих люнетах -- зображення предкв Христа. У 1863 роц Чезаре уаст (тал. Для талйського Вдродження в цй формул завжди був характерний перевага людського образу над його оточенням – свордний антропоцентризм творчого свтосприймання.
У хньому вигляд, у характер хнх почуттв вчинкв виявилися риси просто людяност. Ця робота здйснються з перервами буде закнчена у 1545 роц. Майстер XIX в. Огюст Роден застосував ефект незавершених мармурових блокв.
Виходячи з реально конфгурац склепння капели, Мкеланджело продовжив розвинув його архтектуру засобами живопису, видливши за його поздовжньо ос середню, найбльш плоску частину (так зване дзеркало) розмстивши в нй епзоди бблйного nose-» ня про днями творння про життя перших людей на земл., як Мкеланджело, Браманте, Леонардо, Рафаель, Джорджоне Тцан. Видляються три тради. День упявся на мене через пдняте плече, немов виражаючи невдоволення мо ю присутнстю. Документи, однак, не пдтверджують цього походження.
У цей перод Медч фактичним правителем Флоренц. У Мкеланджело нагота, як в древнх, ста природним станом людей. Певне уявлення про почуття Мкеланджело може дати його ж поезя. Смя незабаром перехала до Флоренц.
Прах видатного архтектора поховано в церкв Санта Кроче в Флоренц. У створених шстнадцятирчним юнаком невеликих рельфних композицях «Мадонна бля сходв» «Битва кентаврв», по сут, нема нчого учнвського. Уже через рк Мкеланджело ста учнем Бертольдо д Джованн, який був учнем Донателло. В 1488 году отец Микеланджело смирился с наклонностями сына и поместил его учеником в мастерскую. Фгури «Доби» сповнен скорботою тривогою: неспокйно вдивляться в далечнь, не спить «День», у тужливому споко застиг «Вечр», у стражданнях прокидаться «Ранок», важким сном забулася «Нч».
У грекв це всього лише алегоря насолоди ароматом сплого винограду, я маю право назвати сворю роботу Пдпилий Вакх». Charles Seymour) трактував «лук» як нструменти скульптора. Мкеланджело створив ряд оголених одягнених фгур у найрзномантнших позах положеннях. Його батько був високопоставленим членом мсько адмнстрац. И уже в 16 лет сотворил первые свои барельефные работы «Битва Кентавров» и «Мадонна у лестницы», а также высекает «Распятие» в знак благодарности церковнослужителю монастыря Сан Спирито.
Мкеланджело продовжив тут почату в римськй «Пт» лню психологчного трактування, але психологзм «Давида» -- особливого, укрупненого порядку, вдповдно до масштабу й характеру цього образу. Площа стел Скстинсько капели склада бля 600 квадратних метрв, на яких було намальовано близько 300 фгур. Микелалджедо – унверсал. Флппо Бру-неллески перебувала пд особливим заступництвом смейства Медч.
У 1504 роц на площ його рдного мста Флоренц була встановлена пятиметрова скульптура «Давида», зроблена ним як образ бйця за свободу. В благодарность он подарил церковнослужителю распятие с лицом Христа. Мкеланджело зобразив Давида не у вигляд тендтного пдлтка, який зневажа вдрубану голову Голафа, як це робили майстри 15 в., А як прекрасного, атлетично складеного гганта в момент перед бом, повно впевненост грзно сили (сучасники називали terribilita – страхтлива). Вона походила з старовинного могутнього римського роду. Спочатку велася робота над закнченням барабану та виготовленням модел соборного куполу, до того ж проводилися роботи по будвництв палаццо Форнезе, площ, палацв на Каптол (цоколь для стату мператора Марка Авреля). Зосереджуючи всю увагу на людськй фгур, майстер гранично лакончно познача мсце д, простр не ма у нього самостйного значення, формуться навколо розташованих на першому план або в неглибокй сценчному майданчику фгур, визначаться х рухами ракурсами, композиця уподбнються високому рельфу.
Повернувшись в 1501 до Флоренц, Мкеланджело отримав вд уряду республки замовлення на створення 5, 5-метрово стату Давида (1501-04, Академя, Флоренця). Можливо, саме в цей же час скульптор почав роботу над статуями чотирьох рабв (Академя, Флоренця), що так залишилися незавершеними. як Давид став до бою з Голафом, так двадцятисемирчний Мкеланджело став до бою з брилою мармуру, яка мала стати «Давидом». Величезну роль у розпис вдгра колр. Це – твр Донателло можна вважати одню з перших круглих статуй Вдродження.
Фон для статуй утворю многочастная архтектурна композиця з фльонок нш у клька ярусв навколо головно арково нш ввтаря (архтектор Андря Бреньо). Творчий життвий шлях Мкеланджело займа майже девяносторчний перод стор тал. Лазарв писав: «Вирушаючи вд бблйного тексту, художник да совершенно нове втлення. Про ступнь же достоврност даного джерела може говорити той факт, що автор ц роботи був учнем другом Мкеланджело. У 26 рокв Мкеланджело взявся за роботу знаменито стату Давида.
Одними лише засобами архтектури досягнутий ефект захоплюючо виразност у вестибюл з його складною системою здвоних колон, як, будучи вдвинуты у заглиблення стни, у два яруси обходять невелике за площею простр. Главным достоянием Художественного музея Кимбелл в Техасе является картина Мучения Св.
Вн також познайомився з гуманстом Марсло Фчино та поетом Анджело Полцано, як часто вдвдували будинок Медич. Стиль Мкеланджело Буонаррот вдрзняться величчю благородством. Последняя мраморная статуя мастера высотой 1 м 95 см «Пьета Ронданини» (Piet Rondanini) закончена в 1564 г. и выставлена в замке Сфорца (Castello Sforzesco) в Милане. Купол завершив Джакомо делла Порта, уже псля смерт Мкеланджело.
В людин тльки в ньому, ст. У межах цього пероду минула лише перша половина його творчого шляху. В кнц 1490-х майстер створю статую Вакха бльш монументальний твр — скульптурну групу «Пта», яка свдчить про початок його творчо зрлост.
Псля смерт Буонаррот Вазар у другому виданн (1568 року) опублкував спростування. Два останнх скульптурних створення Мкеланджело «Пта з Падестрипыз» у Флорентйському собор «Пта Ронданн». Цим художникам видала особлива доля. За зовншньою стриманстю молодо матер вгадуться вся глибина горя. Ця статуя повинна була сьать центральнй фгурою.
Ромен Роллан писав про нього: «». Мкеланджело створив ряд оголених одягнених фгур у найрзномантнших позах положеннях. Це чисте почуття викликало появу вршв Мкеланджело, як були потм видан в 1623 р у Флоренц. Мкеланджело повернувся до Флоренц в 1501 роц, у важкий для мста момент. У 1506 роц Мкеланджело почав роботу над статую «вангелста Матвя» (Флоренця, Академя).
Це композицйне ршення вн використав пзнше у стату «Генй перемоги». Не без пдстави припускають, що "Мойсей" – втлення мр про героя-вождя, людину, здатну звльнити возвеличити талю. У 1519 роц вн розпочав роботу над «Христом з хрестом» (Санта Маря сопра Мнерва, Рим), яку закнчив 1520. 0н був нетерплячий до меж, поступово почало закрадатися все бльше нетерпння.
Хронологчний перод (1490--1530рр. ) унаслдок цього назвали епохою Високого Вдродження. Микеланджело оставил работу не завершенной, приблизив скульптуру к средневековым образцам. У архтектур його проекти стали початками архтектурного стилю бароко.
Навчання йшло все грше й грше. В период с 1536 по 1541 год Буонарроти создает шедевр – композицию под устрашающим названием «Страшный суд» но не менее привлекательной. Тут вн ознайомився з основними матералами технкою фрески створив олвцев коп творв великих флорентйських художникв Джотто Мазаччо вже в цих копях зявилося характерне для Мкеланджело скульптурне трактування форм. Незабаром Мкеланджело розпочав навчання у школ скульптури в садах Медич. Це видно з листування венецанського лтератора памфлетиста П39тро Аретно з художником.
В 1488 роц вн став учнем у майстерн художника Гирландайо. День упявся на мене через пдняте плече, немов виражаючи невдоволення мо ю присутнстю. В олмпйському велич сидить напвбог. Творчсть великого майстра не обмежуться рамками Високого Ренесансу. Кутов трикутн втрила зайнят величезними композицями на сюжети з нших частин Ббл.
Тут же вн намча протилежне ршення: архтектурне простр не заповнений, а скульптури «включен» в стни. Художник задумав не пророк, не царя, а юного гганта в повному надлишку молодих сил. Звезды, полумесяц, сова и маска сатира – атрибуты готовой погрузиться в сон Ночи. У цй робот Мкеланджело вдалося здйснити свою заповтну мрю: створити грандозний фресковий цикл, подбного якому не було у свт. У 1496 роц кардинал Рафаель Раро запрошу Мкеланджело в Рим.
Тож на думку Джона Саймондза, «Мкеланджело не любив, не захоплювався не бажав жнок». Творчсть великого майстра не обмежуться межами Високого Ренесансу. » Художник выгнал посланника и подарил шедевр своему ученику Aнтонио Mини (Antonio Mini), у которого обе сестры вскоре выходили замуж. Можливо за участю Нкколо Макавелл, у ц ж роки був задуманий ще один великий державний проект: Леонардо да Внч та Мкеланджело було доручено створити дв величезн фрески для залу Велико Ради (Синьйор) у Палаццо Веккйо на тему сторичних перемог флорентйцв при Ангяр та при Кашин.
Тут Мкеланджело зовсм 01 здавався вд використання елементв скульптури. Це перша серйозна робота Мкеланджело-майстра, але в той же час робота, яка викликала безлч особистих сумнвв принесла йому невдоволення собою: «Робота все бльш бльш подобаться французькому прелату його оточенню, що мене клька насторожу й засмучу., ззнаюся, що, по-мому, мен так не вдалося висловити НИЧР-го полого в «Пта». На вдмну вд «Пти» собору Святого Петра, ця група бльш площинна й незграбна, а увага зосереджена на зламанй лн тла Христа. Незважаючи на навчання у Грландайо Бертольдо, Мкеланджело можна вважати самоуком.
Giuntine). На вдмну вд стародавнх геров, вн не прихову свох почуттв.
1515-1516 р. р. Давид Донателло то, можливо обйдений зусебч зокрема, голови особливо вигра вигляд збоку.
В 14 лет Микеланджело Буоннароти поступает в школу скульптора Б. Ди. Глиба мала 9 футв висоти залишилася в першй грубо обробц. Його вдразу ж помтив Лоренцо Прекрасний, котрий надав йому заступництво ввв його в свй неоплатончний гурток флософв лтераторв. Ймоврно, картон пропав бля 1516 року.
Але й Мкеланджело не любив, щоб йому заважали, тому не пускав Юля II. За цей перод змнилося тринадцять Пап Римських— вн виконував замовлення для девяти з них. Скстинський плафон став усеосяжним втленням Високого Вдродження – його гармонйного начала його конфлктв. Разом з ним прийшов церемонймейстер Бьяджо та Чезена.
Не менш значимою роботою молодого Мкеланджело стало ггантське (4. 34 м) мармурове зображення Давида ( (Академя, Флоренця), виконане мж 1501 1504, псля повернення у Флоренцю. Вони укладено багато руху, вони набувають величезну формотворну силу. Мкеланджело взяв рзець непомтно трохи мармурового пилу пднявся по лсах. Тла Христа всьому твору вн дав гармоню красу.
Але, врешт-решт, батько змирився з художнми схильностями сина одного разу, взявши перо, написав: «Тисяча чотириста всмдесят восьмого року, квтня 1-го дня, я, Лодовко, син Лонардо д Буонаррот, розмщую свого сина Мкеланджело до Доменко Давида Грландайо на три роки вд цього дня на наступних умовах: сказаний Мкеланджело залишаться у свох вчителв ц три роки, як учень, для вправи в живопис, повинен, крм того, виконувати все, що його господар йому накажуть у винагороду за послуги його Доменко Давид платять йому суму у 24 флорина: шсть у перший рк, всм у другй десять в третй всього 86 лврв». Тут же вн приступа в 1508 роц до розпису фресками зводу Скстинсько капели. Вольове напруга сяга тут вищого рвня.
а моя уява продовжу породжувати все нов сцени й образи. ». Як зазначив Вазар — «тут взято до уваги все, що потребу твр такого роду художник створив його псля тривалого вивчення велико роботи».
Зважаючи на те, що на думку Мкеланджело «живопис— то брехня, скульптура ж— правда», змагання мж ним та Рафаелем теж було очевидним. У той же час вона повинна була представляти собою завершення сторичного циклу, розпочатого святим Петром за часв Римсько мпер, затвердити авторитет «духовно мпер» в особ папства пд владою Юля II. Вн став першим дячем мистецтв, чия бографя була опублкована ще до його смерт, х навть було дв. Досить скоро перше, природне, полумяне потяг художника було введено маркзою Пескара з мякою владнстю в рамки стриманого поклонння, яке дино личило рол свтсько черниц, скорботи за померлим вд ран дружину та флософ загробного воззднання з ним. У переклад— «Давид з пращею, а я з луком. Вона сповнена врочистост та скорботи, що сприя створенню вдповдного емоцйного фону.
х вдображення бачать, наприклад, в фресц Страшний суд в Сикстинськй капел. Основною роботою, яку я використовувала при написанн реферату переклад книги Дж. Фрескова композиця Мкеланджело «Битва пд Кашина» повинна була бути парною до фрески Леонардо да Внч -- «Битва пд Ангар» на протилежнй стн залу. У наступних творах Мкеланджело нам доведеться спостергати процес неухильного наростання протирч часу, усвдомлення нездйсненност ренесансних деалв, а надал -- хню трагчну катастрофу. Незважаючи на таке вихваляння, вн був не зовсм задоволений доручив свому помчников Асканио Кондв написати окрему коротку книгу (1553), ймоврно, засновану на коментарях самого художника. Колосальна фреска загальною площею понад шстсот квадратних метрв (виконана Мкеланджело за двадцять шсть мсяцв мж 1508 1512 р. ) не мала навть вддалених прообразв у попередньому живопис талйського Вдродження ан за свою дейною програмою, ан в план само системи монументального розпису. Фзична краса, втлена в людському тл, земним проявом краси духовно.
Утерянная картина «Леда и лебедь» («Leda e il cigno»), созданная в 1530 г. для герцога Феррарского Альфонсо I дЭсте (итал. Крм того, розумння «Страшного суду» як трагед вселенського буття було незрозумло сучасникам Мкеланджело. Одним з наймонументальнших творв митця фрески стел Сикстинсько капели, про як Гете сказав, що: «», а Вльям Дюрант писав, що у свой дност вони— «найбльше досягнення людини в стор живопису». Особливе майстернсть вн показу в виконанн голого тла.
Мова йде про величезну фресц на ввтарнй стн. Слава Буонаррот також мала наслдком збереження незлченно клькост документв, в тому числ сотень листв, нарисв вршв. Вн провв велику частину зрлого вку в Рим, працюючи над замовленнями римських Пап, однак залишив заповт, вдповдно до якого його тло було поховане у Флоренц, у гробниц в церкв Санта Кроче.
А дал розташована фреска «Створення Адама. Перша повязана з створенням свту.
Найбльш важливо був фресковий розпис зводу Скстинсько Капели. Спочатку про перший з цих факторв. Джовани под покровительством Лоренцо Де Медичи. Остання оповда сторю Ноя, що закнчуться його спяннням. Це стало його першим архтектурним замовленням. Його твори вважалися найвищими досягненнями мистецтва Вдродження ще за життя самого майстра.
Але все-таки неоцненним той художнй внесок, який зробили в епоху Вдродження так майстер. Тут вн зобразив створення свту людини, грхопадння з його наслдками: вигнанням з раю всесвтнм потопом, чудесний порятунок обраного народу наближення часу порятунку в особ сивли, пророкв предкв Спасителя. Все три фигуры выполнены Микеланджело из мрамора. Рука скульптора вдчуваться у Мкеланджело – живописця в твердост контурв, виразност мощ лплення форм, локальност, а нод рзкост накладених великими пластами фарб. Це вдчуваться в живописних роботах майстра, надзвичайно багатих пластичнстю рухв, складних поз, чткою та потужною лпленням обсягв.
Тльки нахабство невгластво вн карав невблаганно. Вн навть почав вимагати, щоб той затер деяк фгури. У самому побудов постат укладено сильне рух.
Дяльнсть його повязана в основному з двома талйськими мстами – Флоренцю Римом. сну багато трактувань цих слв митця. Величезну роль у розпис гра колр. Це було благодатний час для Мкеланджело Буонаррот. Твр це мало драматичну долю – Мкеланджело в напад рзкого невдоволення свою роботою розбив групу (вона була згодом вдновлена його учнями).
Там вн мав можливсть познайомитися з молодим представниками смейства Медч, дво з який пзнше став римськими папами (Лев X Климент VII). Як зазнача В. Воллес, сама тема «оплакування Христа» була поширенша у пвнчнй вроп та взантйському мистецтв, анж в тал епохи Ренесансу.
Творчсть великого майстра не обмежуться рамками Високого Ренесансу. Страшный Суд часто упоминается в качестве одной из самых сложных работ Микеланджело. Мкеланджело почав шлях художника тринадцятилтнм хлопчиком. Картина получила широкое признание от пэров. Правда, сама рання римська кг робота – статуя Вакха – приклад, ще не надто глибокого перетворення античних мпульсв. Вн зробив вигляд, що поскоблл мармур. В дине цле зливаються образи всх учасникв: загальний уповльнений темп руху, трагчний злам фгури мертвого Христа, його розкинут руки немов в обйми охоплюють близьких у груп присутня атмосфера найвищо духовност.
У цй динамц свй змст свй сторичний пафос. За характером свого обдарування вн був насамперед скульптор. Пятилетний проект восстановления за 3. 2 миллиона начался в 2004 году и открыл очень интересный аспект фрески: исследователи полагают, что одетая в синий тюрбан фигура в верхнем левом углу — на самом деле сам художник. У салон велися жив, цкав бесди про сучасн под, моральних питаннях завдання мистецтва. У нй Мкеланджело, творчсть майстра зображен так, як вн хотв, щоб х бачили нш.
Недарма Маря не просить Христа про прощення, а лякливо до нього притискаться, охоплена страхом перед стихю, що розбушувалася. У "Пта з Палестрини", яку майстер призначав для власного надгробка (за твердженням Вазар, скульптор надав Никодимов, що пдтриму тло Христа, сво портретн риси), вн поставив перед собою завдання домогтися повно образно й пластично дност в груп, що складаться вже не з двох, а з чотирьох фгур. Статус мэра не приносил отцу больших денег, но другую работу (физическую) он считал унизительной.
У 1494 роц, з наближенням вйськ Карла VIII, вн залишив Флоренцю, повернувся до не в 1495 роц. У будинку зустрчали Мкеланджело як царственого гостя. У цьому вся, можливо, позначилися осколки неоплатонзму. та росту сходження.
Востину приголомшливе колористичне враження справля «Мдний змй» у кутовому втрил бля ввтарно стни, у якому вдтнки сро-зеленого й маслинового набули несподвано зловсного звучання, що пдсилю трагчний задум ц композиц. Мкеланджело не був схильний до спокйного деалзму скульптури Парфенона. У не жодного спокйного члена чи мускула.
Фгура вирубувалася з мармурового блоку, збергаючи його прямокутн форми. У пзнх «Пта» геро Мкеланджело вже перейшли грань такого роду конфлктв.
За цей перод змнилося тринадцять Пап Римських— вн виконував замовлення для девяти з них. У 1492—1493роках Мкеланджело працював над «Розпяттям» (дерево, церква Санто-Сприто, Флоренця). Дед и прадед Микеланджело считались преуспевающими банкирами, но родители жили бедно.
Тльки тут проявляв художник вльно свй розум знання в лтератур мистецтв. У межах цього пероду минула лише перша половина його творчого шляху. Тим самим Мкеланджело ясно показу, що взамодя сил йде не зверху вниз, а ззовн всередину. Мкеланджело втлю собою титанзм, породжений протиборством мж свтськими поглядами «божественним» початком згодом таке протиборство винагороджуться, людина звеличуться, звльняючись вд догм незбагненност свту, як сковували його волю. Вн вддавав перевагу могутньому герозмов римського мистецтва, еллнзму, що притаманний трагчнй, сповненй пафосу груп «Лаокоон», знайденй у Рим у 1506р.
Незвичайн розмри «Давида», його ггантизм (висота 4, 54 м) – це показник реально сили героя, адже недарма :зто твр було покликаний втлити образ могутнього захисника республкансько Флоренц. Аретно хотв бачити в «Страшному суд» традицйну середньовчну трактування, тобто зображення Антихриста. Мистецтво вн називав свою коханою, картини – своми дтьми. Серед найвдомших його скульптурних робт— «Давид», «Вакх», «Пта», стату «Мойсея», «Л» та «Рахл» для гробниц папи Юля. Тому Мкеланджело вдповв, що опис Аретно доставило йому прикрсть зобразити його вн не може. Роспись зводу Скстинсько капели в Ватикан (1508 – 1512), статуя Мойсей (1515 – 1516) стверджують фзичну й духовну красу людини, його безмежн творч можливост. Чи йдеться про перод Раннього Ренесансу, повязаний з мям Джотто, або ж про мистецтво Високого Вдродження (XV ст. ), яке представляли Брунеллеск Донатепо, Альберт, Про делла Франческа, Мантенья, Ботчелл й Джованн Беллн, або ж, нарешт, про Пзн Вдродження – про час Палладю Веронезе Гинторетто.
Давид Микеланджело ваялся в течение трех лет, а взялся за нее мастер в возрасте 26 лет. ось чому так виразн ц дв простягнут назустрч один одному руки, що символзують свт земний свт, астральний. його хмльний стан буде виражений на обличч й у рухах. У цьому план Мкеланджело йде подбним шляхом з Леонардо, творцем Джоконди. Успх був величезний, а зл намри Браманте тльки послужили до бльшо слави Мкеланджело.
Клька його робт в живопису, скульптури та архтектури одними з найвдомших у свт. З 1546 керував будвництвом собору святого Петра, створенням ансамблю Каптоля на Рим. В Рим мастер окончательно переезжает в 1534 году.
За безкнечного космчного простору летить Бог-Отець, оточений ангелами. Однак лише один Микелаиджело зумв внести востину епохальний внесок в ус роздли пластичних мистецтв, незалежно вд того, скульптура чи живопис, графка чи архтектура.
Величезну роль у розпис вдгра колр. Його мaposязи розвинен, але ще цлком волод свом тлом.
Времена суток венчает величественная фигура погребенного дворянина Джулиано («Ritratto di Giuliano de Medici duca di Nemours») с непокрытой головой. Але тамниця, якою вн при цьому оточив себе, сильно порушувала загальну цкавсть. Древ- нейшие стату гипту й ранньо Грец було спрямовано для сприйняття попереду й у профль. Антония – первая из известных картин Микеланджело. Трагчн ноти, викликан кризою ренесансних деалв, звучать в ансамбл Ново сакристии церкви Сан-Лоренцо мови у Франц (1520 – 1534), у фресц Страшний суд (1536 – 1541) на ввтарно стн Скстинсько капели, в пзнх варантах Оплакування Христа (близько 1550 – 1555) та нш.
Батько Мкеланджело, посадова особа у Флоренц, звався Лодовико Буонаротт. "Вечр" "День" "Нч" "Нч схилила голову до грудей, поклавши ногу на ногу. Контракт було пдписано 7 серпня того ж року. Статуя Давида является самой известной скульптурой в мире.
Величезний плащ утворю навколо не подобу втрила. На огромном картоне в помещении лечебницы Сант-Oнофрио (SantOnofrio) художник мастерски изобразил солдат, в спешке прекращающих купание в реке Aрно (Arno). Karl Frey) «» (Берлн). У хньому вигляд, у характер хнх почуттв вчинкв виявилися риси просто людяност.
У пзнх-Шье-та» геро Мкеланджело вже перейшли межу такого роду конфлктв. Поезя Мкеланджело вдрзняться глибиною думки високим трагзмом. Як Мкеланджело мг вважатися втленням скульптури, так Рафаель— втленням живопису. Гробницу второго герцога Джулиано де Медичи (Giuliano de Medici) украшают еще две скульптуры: «День» (Giorno) и «Ночь» (Notte), законченные в 1534 г. Ночь размером 1 м 55 см на 1 м 50 см изображена в виде женщины. На звод папсько каплиц вн зобразив девять сюжетв з Книги Буття, починаючи з Вддлення Свтла вд Птьми включаючи Створення Адама, Створення ви, Спокуса Грхопадння Адама й Еви, Всесвтнй потоп.
У грецькй класиц розaposднансть профлю т фасу стираться. Монументаль-ность, пластичнсть драматизм образв, захоплення людсько красою виникли в раннх творах (Оплакування Христа, 1498 – 1501 Давид, 1501 – 1504 картон Битва при Кашине, 1504 – 1505). У пзнх "Пта" геро Мкеланджело вже перейшли грань такого роду конфлктв. Виходячи з реально конфгурац склепння капели, Мкеланджело продовжив розвинув його архтектуру засобами живопису, видливши по його подовжнй ос середню, найбльш плоску частину (так зване дзеркало) розмстивши в нй епзоди бблйного оповдання про дн творння про життя перших людей на земл. Я перевернув традицйне уявлення про Давида».
Мкеланджело не бажав, щоб його вдвдував навть тато. Серед найвдомших його скульптурних робт— «Давид», «Вакх», «Пта», стату «Мойсея», «Л» та «Рахл» для гробниц папи Юля. Поэтическое дарование Микеланджело проявилось в полной мере только под конец его жизни.
.