На думку художника В. В. Стасова, грка людська доля, виставлена в рол вючно худоби, нколи ще не поставала на полотн в такому вигляд страшно маси, в такому пронизливому акорд. де до Чугува, бажаючи в сплкуванн з народом знайти теми й образи для нових произв. Всього цього навчався Рпн. Рпн И. Е. У 1982 роц «Пенати» вдбудовано й вдкрито як «Музей-маток. Ю. Рпна». Бродського, . Його батько, Юхим Васильович (1804 – 1894), вйськовий поселенець з козацького роду Рпа служив рядовим Чугувського уланського полку, мав нагороди за клька кампанй, бував у Перс, Туреччин, на Кавказ, в Криму, Молдав.
Тут вн поступив в Малювальну школу Суспльства заохочення художникв, де викладав. Господар Пенатв були дуже гостинн. Рпни були досить заможн. Життя творчсть. Широко вдомим ста мя – лля Рпн.
Художник вдвдав рдний Чугув, де збирав матерали до майбутнх картин. У нй художник досяг неймоврного впливу, вн зобразив криваву трагедю в крайнй психологчнй напруз. Творчсть Рпна зробило значний вплив на сучасних художникв.
Товариства пересувних мистецтв, виставок. Тут вн пише портрети селян — «Мужик з лихим оком» (моделлю для якого був золотар Радов, хрещений батько художника), «Мужичок з полохливих», — а також чудового «Протодиякона» (портрет. – 1860, Киев) родом из полтавского городка Пирятин, художник-портретист, фотограф. Вирзан зображення вони наклеювали на шибки, чим викликали захоплення усх чугувцв. Скептики связывают эти факты с тем, что картина очень реалистично написана.
У творчост вн продуктом укрансько-росйського культурного симбозу. Творчсть Рпна зробило значний вплив на сучасних художникв. Силу этого человека я сам испытал, притом, дважды».
Для Рпна, для його однодумцв, саме розкриття людського типу, як характеру стало естетичною цннстю, «соцальне» -- частиною художнього твору. Мж учнями були М. Пимоненко, О. Мурашко, . Тогда же Илья Ефимович документально оформил свою последнюю волю — написал в завещании, что желает быть похороненным в «Пенатах» и мечтает о том, чтобы усадьба принадлежала Российской академии художеств. Проте над пзньою творчстю Рпна нби тяж прокляття.
Картини художника вдносять до вершин передвижнического мистецтва. Проте з Украною лля Рпн був повязаний не тльки походженням, але й чуттво. Об этом подробно написал и Петр Жур в книге «Шевченковский Киев».
Спвчуваючи революцонерам, вбачаючи в них геров боротьби за народне щастя, Рпн. У образ революцонера звучить трагчна тема тяжко дол героя. О месте пребывания он сообщает в письме Шевченко: «Мой адрес: художнику И. В. Гудовскому в Киев, на Крещатик, в дом купца Смирнова». Картины «Протодиакон» и «Мужичок из робких» экспонировались на VI выставке передвижников 1878 году. У Куоккале Рпн написав мемуари, ряд його нарисв увйшов до книги спогадв «Далеке близьке». «Протодиякон» 1877 рк.
У 1863 роц Рпн змг похати до Петербургу. Вони проявилися його демократизм, його любов до людини, глибокого психологзму. Йому завжди було простше не пояснити, а показати. Грабаря, Д. М. Кардовского, Б. М. Кустодва багатьох нших. Кричали навкруги. Дузе, вуглля, 1891, Тре тьяковская гал. ), навть вражаюч гостротою соцальних характеристик мальовничим лаконзмом портреты-этю ды монументально, групового портрета «Урочисте засдання Государствен ного Ради» (виконано що з художником Б. М. Кустодвим.
Моделлю для одного з варантв став письменник В. Гаршин, з яким Рпн саме познайомився. Батько був непитущим, родина — дружною. Навчальних предметв у нй було небагато: чистописання, арифметика та Закон Божий. На картин Софя представлена такою, що стоть в столу, схрестивши на грудях руки вона ледве стриму безсилий гнв обурення.
Первое время приходилось тяжело, денег едва хватало на еду. У 1958 в Москв вдкрито пам39ятник Рпну. Як педагог критик вн написав книгу «Далеке близьке» (1953). У «Пенатах», де зараз його помер, 1940-го вдкрили меморальний музей. Зявляються його багатофгурн жанров та сторичн композиц, чудов портрети.
повсили в його бльярднй. Як був переконаний сам лля походив вн з козацького роду, що носив зросйщене прзвище Рпа. Кожна деталь картини написана легко, без жодного виправлення.
Позиця Рпна реалзуться не тльки в його творчост, а й у викладацькй дяльност. Рпна, 1867, Третьяковская галере. Коли ж йому подарували фарби, то нчим ншим, окрм малювання, вн бльше вже не мг займатися. «Я думав, що з свом капталом завоюю всю столицю». Вд мсцевих майстрв Рпн дзнався, що х земляк, що вже здобув на той час малу золоту медаль за картину «Мойсей розточу воду з скел», см рокв тому покинув рдн мсця та похав навчатись до Академ мистецтв. «Я подцепил в селе проклятую лихорадку», – жаловался Репин друзьям, – «Возможно, моя болезнь связана с этим колдуном. Практически во всех дисциплинах он был первым. в графц, зокрема в портретному малюнку графчного манера вн до цього часу ста вльною, здатною передавати натуру у всьому рзномантт та крас (малюнок «Двчинка Ада», 1882, Третьяковська гал., «Невський проспект», 1887, Укр.
Перехавши до Петербурга в 1863 роц, Рпн навчався в художнй школ Товариства заохочення мистецтв в Академ мистецтв (1864-1871). Вже релгйн картини, виконан по академчних програмах (ов його друз, 1869 Воскреснню дочки ара, 1871 обидв – Росйський музей) виявляють дивний дар художньо-психологчно концентрац, умння пдкорити вс компоненти образу – уроки старих майстрв, малюнок, колр, композицю – загальнй драматичнй задач. Його дружиною стала Пелагея Минавна, двоче прзвище яко дослдникам встановити не вдалось. Почасти так воно було. На создание картин у Репина уходило много времени, несколько лет.
Рпн чуйно й жадбно вловлював у мистецтв Франц все, що йому було необхдно. Приближался день рождения Тараса Григорьевича Шевченко. Але драматизм в картин «Царвна Софя» носить до певно мри зовншнй характер. Пафос протест у картинах живописця Рпна то нерозривно з039днувалися, як у урочисто-саркастичнй "Хресний хд в Курськй губерн" (1883), подлялися на два паралельн потоки: так, поряд з «революцйним циклом» про трагчному розлад суспльства ("Вдмова вд сповд", 1879-1885 "Не чекали", 1884 "Арешт пропагандиста", 1880-1892 вс роботи – у Третьяковськй галере, 17 жовтня 1905 року, 1907, Росйський музей).
Чикаленко й багато нших. залучали сильн натури, дол яких пов39язан з значними, сторичними зрушеннями, залучали психологчн та драматичн завдання («Царвна Софя», 1879, Третьяковська гал. ). Их он так же создал не мало. «Хватит обо мне, – тихо ответил поэт, – расскажите лучше, что хорошего в Украине. Чтобы прокормить себя, художник был вынужден продать некоторые свои картины. Репин неоднократно называл Бунакова самым лучшим из чугуевских мастеров.
Розквт творчост Рпна припав на 1880- роки. Художник зобразив революцонера, вернувся в рдний дм з заслання. Як був переконаний сам лля, походив вн з козацького роду, що носив зросйщене прзвище Рпа. Вн прожив довге життя. Та, вдслуживши 27 рокв, вн не став навть унтер-офцером, бо ще в перш дн солдатчини нагрубянив начальству й був занесений у «штрафн» списки. кожний зображений у картин -- особистсть, кожний зображений -- людина. У деяких академчних творах на мфологчн та релгйн сюжети йому вдалося домогтися життвост образв, виразност, психологчно характеристики дйових осб («Воскресння дочки Яра», 1871, Росйський музей, Леннград). Кров, кров. Они и стали учителями киевских фотографов-любителей.
Рпн захоплено пише мальовнич образи парадного фасаду мпер (" Прийом волосних старшин Олександром III у двор Петровського палацу в Москв", 1885 "Урочисте засдання Державно Ради 7 травня 1901 на честь столтнього ювлею з дня його установи", 1901-1903, Росйський музей). Це коло самотнього фанатизму експресивно окреслене свтотньовими контрастами (особливо в Не чекали) – психологчною пластикою персонажв говорячих деталей. З 1870 року Рпн вируша на пароплав вниз по рчц Волга.
Прогов, М. П. Мусоргський, 1881 П. А. Стрепетова, 1882 все – там же портрети Л. Н. Толстого, написан пд час перебування художника в Яснй полян в 1891 пзнше), рацозн свтськ однофгурн (Баронесса В. И. кськуль фон Гильдебрандт, 1889, там же) ефектн багатофгурн портрети (Словянськ композитори, 1871-72, Московська консерваторя Урочисте засдання Державно Ради, 1901-03, спльно з Б. М. Кустодвим. Проте з Украною лля Рпн був повязаний не тльки походженням, але й чуттво. Рожин). Вн був зроблений за спецальним кресленням Рпна. зобразив владного, виконаного грубо сили людини. Художня дяльнсть тих часв у бограф лл Рпна надзвичайно плдна.
Вн волв називати себе язичником, якому явно не чуже прагнення до чеснот. вдалося показати в картин «Хресний хд у Курськй губерн» (1880-83, Третьяковська галерея). Першим художником, який представив революцонерв-народникв, став Рпн лля Юхимович. Першу зиму Рпни проводять в батьквському дом, в Чугув. Он видел крестные ходы у себя на родине, в Чугуеве, в 1881 году ездил в окрестности Курска, где каждый год летом и осенью совершались знаменитые на всю Россию крестные ходы с Курской чудотворной иконой Божьей Матери.
Рпн., переживаючи вдомий творча криза, тимчасово порвав з передвижниками. як логчний висновок: найвидатнший художник-реалст (. Але власне Рпн-художник починаться з двох ескзв 1869 р. — «Голгофа» та «ов його друз». Чл. Успех картины был значителен, а сам Репин получил за нее 1500 рублей. Незважаючи на запрошення на самому високому рвн, вн так не перехав на батьквщину, хоча пдтримував зв039язки з друзями, як там живуть (зокрема, з Корнм вановичем Чуковським). Бабуся художника тримала постоялий двр.
Його батько, рядовий Чугувського уланського полку, займався торгвлею кньми. Дитинство лля мав щасливе. Куликовим. До друзв лл Рпна належали укранськ дяч: М. Кропивницький, М. Мурашко, Д. Яворницький, . Одразу по поверненню у рдний Чугув зявився портрет «Мужичок з боязких». Народився в см39 вйськового поселенця.
Останн 30 рокв життя Рпн провв у Фнлянд, у свому матку Пенати в Куоккале. Справжнй селянин. Я повертався з Московсько виставки, де був на концерт Римського-Корсакова. Или виделись с Иваном Гудовским, знаю, он болен и ему также несладко».
Пзнше деяк з них лягли в основу одного з найважливших у творчост майстра полотен – «Бурлаки на Волз». У 1877 роц Рпн повернувся до Чугува, а потм жив в Москв в Петербурз, а з 1900 – в Куоккал, в свому матку «Пенати». Пятый факт. Тут там головне -- народ.
А в 1872 роц отримав велику золоту медаль за програму «Воскресння дочки Яра». У грандозно портретно галере, створено Рпним И. Е., як й у жан ровых картинах, розкрилися стотний ные риси росйського життя — настльки яскрав у соцальному план так багато гово рят про епоху ц портрети. Проте з Украною лля Рпн був повязаний не тльки походженням, але й чуттво. По-друге, «Протодиякон» вдзначений початком багаторчно роботи лл Юхимовича над його прославленим Хресний ходом в Курськй губерн, картиною, де буде дана вся Рося. Навчався у Петербурз Малювально школ Товариства заохочення художникв (кн.
Рпн. Мастерству живописи Иван Гудовский учился в Киево-Печерской лавре, в школе отца Иринарха. Розквт образотворчого мистецтва в Рос припав на другу половину XIX столття. Вечер 23 февраля 1861 года, Санкт-Петербург, комнатка-мастерская в Академии художеств.
Псля революц лля Рпн не бажав жити в радянськй Рос й залишився у свому матку «Пенати» у Куоккала (Фнляндя), де й помер. Його мати – Тетяна Степанвна Бочарова, вона була жнкою грамотною начитаною. Чикаленко й багато нших. Добре вдом картини "ван Грозний син його ван" (1885 р. ) "Запоржц пишуть лист турецькому султанов" (1891 р. ).
1893 Рпн входить в Петербурзьку Академю Мистецтв в якост повноправного члена. Картина -«ван Грзний син його ван» (1885, Третьяковская гал. ), вражаюча силою переданих нй пристрастей екс прессией х висловлювання, пролунала як викриття деспотизму. Вн був закоханий в укранську природу, людину, фольклор та висував проблему укранського стилю в мистецтв. Чугувськ портрети були як би перевркою сил перед роботою над справжнбою картиною. Пзнше деяк з них лягли в основу одного з найважливших у творчост майстра полотен – «Бурлаки на Волз».
Тут Рпн виступа як пристрасний сатирик. У Куоккал Рпн написав мемуари, низка його нарисв увйшла до книги спогадв «Далеке близьке». Одной из вершин творчества мастера и русской живописи II-й половины ХIХ века стало полотно «Крестный ход в Курской губернии», написанное Репиным по живым наблюдениям с натуры.
У 1863 роц поступив в Академю Мистецтв в Петербурз. Вн остаточно усвдомив сво призначення. Як педагог критик вн написав книгу «Далеке близьке» (1953). Не поступалася йому в цьому й сестра. Утм, чтко педагогчно системи в Рпна нколи не було. Перед нами жива людина, з дуже складним характером важко зясовною психологю. РЕПИН лля Юхимович, росйський художникь.
Когда он увидел полотно Репина «Иоанн Грозный и его сын Иван», он накинулся на картину и порезал ее ножом. Проте лля Рпн не збираться зупинятися на досягнутому мр про петербурзьку Академю мистецтв. Вже немолодим вн вийшов у вдставку й одружився з Тетяною Бочаровою (померла 1880 p. ), також з родини вйськових поселенцв. Це був свордний протест, спрямований проти деспотизму.
Даже кровь, которой на холсте нарисовано очень много, воспринимается настоящей. Зато показатели в Академии Репина были очень даже успешными. У шстнадцятирчному вц юнак покинув майстерню, батьквський дм: йому запропонували 25 рублв на мсяць за роботу в кочвнй конописнй артл, що за мрою виконання замовлень рухалась з мста до мста. Це зроблено майстерно. После долгой и упорной работы по поиску нужного композиционного и смыслового решения, разработке образов в этюдах Репин написал большую многофигурную композицию, показав торжественное шествие сотен людей всех возрастов и званий, простонародья и «благородных», штатских и военных, мирян и духовенства, проникнутых общим воодушевлением. У строго продумано композиц картини, в живопису про стало високу майстернсть Рпна., передав световоздушную середу, яскраве сонячне освтлення, здобуло надзвичайною життвост сцени. Залежно вд того, де над якою тематикою вн працював, пероди його творчост можна визначити як укранський та росйський.
У нй -- тльки передчуття, а небувале Рпн зробить псля повернення на Батьквщину. Вн створю галерею портретв сучасникв, працю як сторичний художник майстер побутових сцен. У 1880-х рр. При ньому змнилося клька художнх формацй – вн х проводжав, зустрчав, оцнював.
Справжнм розквтом творчост Рпна став перод з моменту його повернення на батьквщину. Краще, нж будь-хто з його художникв-сучасникв показавши вибухонебезпечний виворт мпер, Репн барвисто живопису парадний фасад (Прийом волостних старшин Олександром III, 1885, там же деклька портретв Миколи II, 1890-е гг). Як педагог критик вн написав книгу «Далеке близьке» (1953). В сентябре 1877 художник переезжает в Москву, где в последующие пять лет создает несколько выдающихся произведений: «Крестный ход в дубовом лесу», «Крестный ход в Курской губернии» (закончен в Петербурге), «Царевна Софья». лля Юхимович називав Шевченка «апостолом свободи» власноруч виконав клька ескзв для проекту памятника.
У деяких академчних творах на мфологчн здйснювати релгйн сюжети йому вдалося домогтися життвост образв, виразност, психологчно характеристики дйових осб («Воскрешення дочки Иаира», 1871, Росйський музей, Леннград). вдалося показати у картин «Хрещений хд" у Курськй губерн» (1880—83, Тре тьяковская галерея). Результатом этой поездки стали картины художника о провинциальной жизни: «Мужик с дурным глазом», «Мужичок из робких», «Протодиакон», «По грязной дороге», эскиз «Крестного хода», «Возвращение с войны» «В волости», «На родину» – все произведения написаны в 1877 году.
Шевцову, которая впоследствии стала его женой. Воно зрозумло. У 1876 роц Рпн повернувся з Франц до Рос.
Помер художник лля Юхимович Рпн 29 вересня 1930 року в Куоккале, де був похований. Батьки, помтивши пристрасть хлопчика до малювання, вддали його в корпус топографв, «у найбажанше мсце навчання, де малюють аквареллю креслять тушшю», як напише художник через багато рокв у свох спогадах «Далеке близьке». Тут м написан портрети селян, що вдрзняються вражаючою силою типзац («Мужик з поганим оком», Третьяковська галерея, «Мужичок з боязких», Горьковський художнй музей, – обидва 1877) в портрет протодиякона (1877, Третьяковська галерея) Рпн. Пд час навчання там прекрасно проявив себе, отримавши дв золотих медал за сво картини. Ведомости. Народився у Чугув (нин Харквсько област), у родин вйськового поселянина-колонста Юхима Рпна., "Не чекали", 1884-1888 рр. ).
Ю. Рпна». Навчальних предметв у нй було небагато: чистописання, арифметика та Закон Божий. Лишь портреты он рисовал с легкой руки.
повернувся на колишн позиц. Когда художнику было пятнадцать лет, он начал писать портреты близких ему людей: матери, брата, своего друга А. В. багато над темою революцйного дви жения. Тод ж Рпн И. Е. створив великий груповий портрет «Словaposянськ композитори» (1871—72, Московська консерваторя), куди, домагаючись природност угруповання дйових осб, запровадив жанров елементи. Перед нами саме життя в надзвичайнй його складност.
Шульга, Ф. Чуприненко та нш. Шульга, Ф. Чуприненко та нш. Репин работал преимцщественно в историческо-бытовом жанре. лля Рпн народився 24 липня (5 серпня) 1844 р. у слобод Осинвка мста Чугува на Харквщин. У лл були брати ван, Василь та старша сестра Устя. Вирзан зображення вони наклеювали на шибки, чим викликали захоплення усх чугувцв.
Тут вн закнчу одне з найвдомших свох полотен — Хресний хд у Курськй губерн (1880—1883), що було показане на черговй виставц Товариства передвижникв. Чикаленко й багато нших. також в Чу-гуеве. Кращ твори 1890-1900-х pp. - це графчн портрети, зазвичай зображення людей з яскраво вираженим творчим, артистичним початком (портрет Е. Дузе, вуглля, 1891, Третьяковська гал. ), А також вражаюч гостротою соцальних характеристик мальовничим лаконзмом портрети- етюди до монументального, групового портрета «Урочисте засдання Державно Ради» (виконаний спльно з художником Б. М. Кустодвим та. Рпна. Для цього.
Толстого (1887 р. ). мпресонсти були в розквт. Друзья знали о болезни поэта, направляли письма с пожеланием здоровья.
Псля повернення, за десять з невеликим рокв, Рпн створю кращ сво добутки: «Царвна Софя», «Вдмова вд сповд», «Хресний хд», «Не чекали», «ван Грозний», «Арешт пропагандиста», «Запорожц пишуть листа турецькому султанов» цлу галерею портретв. овернення з пенсонерського вдрядження. З 1870 року Рпн вируша на пароплав внизпо рчц Волга. Добре вдом картини ван Грозний син його ван (1885 р. ) Запоржц пишуть лист турецькому султанов (1891 р. ). лля Рпн народився 24 липня (5 серпня) 1844 р. у слобод Осинвка мста Чугува на Харквщин. До друзв лл Рпна належали укранськ дяч: М. Кропивницький, М. Мурашко, Д. Яворницький, . Був одним з найактивнших членв «Товариства передвижникв». Дитинство лл було цлком щасливим.
«Матеральне питання» виршиться лише через клька рокв, коли лля Рпн писатиме портрети на замовлення. А потом пошел «совершенствоваться» в Санкт-Петербург в Академию художеств (с 1844 по 1849), там и познакомился с Шевченко Более того, они жили в одной комнате в доме купца Е. Л. Бема на 2 -й линии Васильевского острова. — одне з вершин росйського демократичного мистецтва. До друзв лл Рпна належали укранськ дяч: М. Кропивницький, М. Мурашко, Д. Яворницький, .
Його дружиною стала Пелагея Минавна, двоче прзвище яко дослдникам встановити не вдалось. У 1870-80- рр. Макушенко, Ф. Красицький, С. Прохоров, . Чортячий народ. Иван Васильевич Гудовский (.
Рпн., спочатку в Чугув, а потм у Москв, захоплено працював над темою («Проводи новобранця», 1879, Росйський музей «Вечорнш», 1881, Третьяковська галерея), в деяких ескзах картинах розкриваючи соцальн суперечност пореформеного села («У волосному правлнн», 1877, Укр. На початку 1860-х рр. 1894 р. вн ста професором, кервником майстерн в реформованй Академ мистецтв, одночасно виклада в пдготовчй школ на Галернй вулиц, субсидованй княгинею Тенишевою, консульту художню школу в Смоленську (з 1895). при влекали сильн натури, дол яких повaposязан з значними, сторичними зрушеннями, привле розжарюй психологчн драматичн завдання («Ца ревна Софя», 1879, Третьяковская гал. ). Майже кожний з портретв Рпна сучасники сприймали як подю. Вчився в Петербурз в Малювальнй школ Суспльства заохочення художникв. Незважаючи на запрошення на самому високому офцйному рвн (лист К. Е. Ворошилова, 1926) Рпн в результат так не повертаться на Батьквщину, хоч дару в радянськ музе сво картини, пдтриму звязки з учнями друзями (такими, як. лля Юхимович називав Шевченка «апостолом свободи» власноруч виконав клька ескзв для проекту памятника.
В 1899 году Репин женится во второй раз. Вн захоплються технкою blanc et noir (бле чорне), яку обира, зокрема, для портрета актриси Елеонори Дузе (1891). Рпн-демократ був творцем нового мистецтва, службовця нтересам народу.
Повернувшись з-за кордону, Рпн И. Е. Тльки в «Хресному ход» всезбльшуться, ста ще значншим. Тут ним написан пр треты селян, вдмнн врази тельной силою типзац («Мужик з поганим оком», Третьяковская галерея, «Мужичок з боязких», Горьковський ху дожественный музей, — обидва 1877) в портрет протодьякона (1877, Третьяковская галерея) Рпн И. Е. Рпн И. Е. 1863) у Р. До. В усе життя Запорожжя залишилося вльним, нчому не пдкорилося. Рпн лля Юхимович (1844-1930 рр. ), росйський художникь.
По сут, вн бду, а допомоги нема н вд кого. Тема — вангельська, «Воскресння дочки ара» (1871). Набоков) — особистсть майже одозна. У 1880 р. Рпн вирушив в Украну, щоб знайти потрбн для картини типи.
Юхим Васильович вв вигдну торгвлю кньми. У «Пенатах», де вн помер похований, в 1940 був вдкритий меморальний музей. Р. багато працю над люстрацями.
Критики добре вдгукнулися про виконану роботу. Високого майстерност сяга Рпн И. Е. Особливе занепоконня викликало обличчя головного героя, яке вн переписував клька разв. Останн 30 рокв життя Рпн прожив у Фнлянд, у свой садиб Пенати в Куоккал. В кнц 1870 – початок 1880-х рр. Нхто в усьому свт не вдчував так глибоко свободи, рвност братерства.
Тетяна Василвна почала шити на замовлення шуби, а 17-лтнй лля мав дбати про себе сам.
Життя творчсть ц людини нероздльно повязан з Украною, сторю та народним побутом. член Петербурзько академй Художеств (1893). Пд там-тамом розумвся гонг, у який гост мали бити, сповщаючи про свй прихд. Сюжет настолько захватил Репина, что в тот же день он набросал эскиз. У Куоккал Рпн написав мемуари, низка його нарисв увйшла до книги спогадв «Далеке близьке». На початку 1830-х рокв дочка Бочарових Тетяна Степанвна (1811 – 1880) вийшла замж за Юхима Васильовича.
Бродський К. На початку 1830-х рокв дочка Бочарових Тетяна Степанвна (1811—1880) вийшла замж за Юхима Васильовича. Знмайте пальта, калош сам. Це весел, нестримн танц селян, народна завзятсть у картин «Вечорниц», соцальн контрасти, глибок протирччя, зображен в композиц «Хресний хд в Курськй губерн».
В 1917 году был отмечен 45-летний юбилей творческой деятельности художника. Народився Рпн в 1844 роц в Чугув (на Укран) в см вйськового поселянина. Перед нами – низка персонажв, кожен з яких – самостйна портретна ндивдуальнсть. Але сто карбованцв розтанули дуже швидко. Вся репинська життя, в особливост юнсть молодсть, представляться в його нтерпретац якийсь нескнченним ланцюгом рдксних удач просто нечуваних везнь. Крамського й у Петербурзько академй Художеств.
«На Монмартр у Париж», 1876, Третьяковская гал. ). надавав побутовому жанру то високе значення, що ранше мала лише сторичний живопис. Дйсний. стина, мабуть, десь посередин. К 1929 году стареющий художник стал чувствовать себя все хуже и хуже.
Но критики счтали, что исторический жанр – абсолютно не его стихия. К сожалению, дом купца Смирнова известный под именем «дома Гудовского», не сохранился – в 1979 году его снесли во время реставрационных работ площади. Критики хорошо отозвались о проделанной работе. Недарма про них Гоголь писав, усе це правда. дав на карти не яскрав характеристики дйових осб. Створен у той час роботи переконливо говорять про це: пейзажн етюди «Дорога на Монмартр», «Окрана Парижу», «Кнь для збору каменв у Вел», етюди до картини «Паризьке кафе». У роки навчання Рпн.
жив у Петербурз. В останн роки вн створив ряд картин на релгйн теми. Як педагог критик вн написав книгу «Далеке близьке» (1953). Однако позже Илья Ефимович научился писать картины левой рукой. Страшний розмах пензля, яка благодатна широчнь. жив у Петербурз. Рпн.
К вопросу о погребении около Финского залива Репин отнесся со всей серьезностью. Однако известность художник получил после написания группового портрета «Славянские композиторы» в 1871 году. Як врно вдзначив. Пзнше звертаться до сторично тематики. Щоб зрозумти витоки нацонального характеру, мотиви рзних сторичних колзй, силу психологчних переживань, вн звертався до сюжетв з минулого. Його дружиною стала Пелагея Минавна, двоче прзвище яко дослдникам встановити не вдалось. У 1876 р. Рпн прижджа до Чугува, в якому не був всм рокв.
У 1880-х рр. У ц роки Рпн. В результате в 1891 году была закончена картина «Запорожцы».
вн проживав у Чугув, двч вдвдував Кив (1880, 1882). Н. Крамський — тод ще зовсм молодий художник а в счн 1864 року був прийнятий в Академю. На Першу свтову вйну художник вдгукуться картинами Бельгйський король Альберт у бою (1914—1915) В атаку з сестрою (1915—1917). Безкрайн волзьк далечн, над ними нерухливе, майже безхмарне небо. В останн роки вн перейшов на бблйн сюжети.
Дами непритомнли, нервов люди втрачали апетит (Михев). музей).
А в 1863 роц вн перехав до Петербурга, щоб вчитися в Академ Мистецтв. Потм художник перехав у Втебську губерню, придбав там маток. Бийте весело й дужче в ТАМ-ТАМ. Три роки перебування в тал й Франц для нього не минули дарма. В 1869 году художник запечатлел молодую В. А. У пзнй перод при окремих успхи, Рпн.
Та, вдслуживши 27 рокв, вн не став навть унтер-офцером, бо ще в перш дн солдатчини нагрубянив начальству й був занесений у «штрафн» списки. Рпн залишив нам безцнну галерею портретв. (бронза, грант, скульптор М. Р. Манизер, арх. лля Юхимович Рпн лля Юхимович Рпн народився (24 липня) 5 серпня 1844 року в мст Чугув Харквсько губерн, в см вйськового поселенця.
У них проявилися його демократизм, його любов до людини, глибокий психологзм. Це, по сут, портрет-картина. В 1867 та 1876—1877 pp.
Софья цкавила Рпна як людина сильного, неприборкного характеру. Вн продовжував працювати, хоча вже не так нтенсивно, як колись. Хба можливо. Его избранницей стала Наталья Борисовна Нордман-Северова.
Це зроблено майстерно. Вона була грамотна й начитана, знала напамять поеми Жуковського. Самодопомога панувала в дальн. Толстого (1887 р. ). Однако позже Илья Ефимович научился писать картины левой рукой. Картини, опис х все частше зустрчаться в перодичнй прес.
Меморальний музей Рпна И. Е. Р. Д. Хлобощина, 1868, У. А. Шевцово будуть опублкован, 1869, — обо працюють у Росйському музе). Це вдбилося в його творчост. У Париж створено й картину «Садко в пдводному царств» (1876), яка викликала глузування й була названа «акварумом».
Шевцово, 1869, – обидва в Росйському музе). У творчост висловлю свй протест проти далекого вд життя академчного мистецтва. Двоюрдний брат Трохим Чапигн (Тронька) навчив ллю користуватись аквареллю, розфарбувавши для прикладу чорно-блу картинку в буквар. Симпатизувала староврам, шанувала деяк хн звича, зокрема заборону на курння. Р. багато працю над люстрацями. У поздц скарбничка майстра поповнються численними замальовками ескзами.
у Чу-гуеве. Там он написал картину «Мужик с дурным глазом». Навчання живопису у бограф Рпна почалося вже в тринадцятирчному вц.
Рпну вдалося поднати умовнсть картинно форми з дивовижною натурно переконливстю. сторичн образи персонаж стали героями багатьох картин Рпна: «Запорожц пишуть листа турецькому султану» (1891), «ван Грозний син його ван» (1885 рк). Картина – «ван Грозний син його ван» (1885, Третьяковська гал. ), Що вража силою переданих в нй пристрастей експресю х вираження, прозвучала як викриття деспотизму. Стихю художника була сучаснсть,, навть створюючи картини на теми легендарного минулого, вн залишався майстром наболло сучасност, скорочуючи вдстань мж глядачем героями свох творв. Рпн пшов учитися конопису в майстерню Бунакових. Другой мистический факт, связанный с этой картиной, произошел с иконописцем Абрамом Балашовым.
Двоюрдний брат Трохим Чапигн (Тронька) навчив ллю користуватись аквареллю, розфарбувавши для прикладу чорно-блу картинку в буквар. Особливе мсце у творчй бограф художника займа серя робт присвячених революцйно теми. Ю. Рпна. Дружнми стосунками був повязаний з М. Ге, М. Кропивницьким, М. Мурашком, А. Праховим, Д. Яворницьким, який, зокрема, надав велику допомогу художников у збиранн матералу для картини»Запорожц пишуть листа турецькому султанов» (1878—1891, варант збергаться у Харквському музе образотворчого мистецтва, 1880—1891). Народився в см вйськового поселенця. Останн 30 рокв життя Рпн прожив у Фнлянд, у свой садиб Пенати в Куоккал. Псля революц лля Рпн не бажав жити в радянськй Рос й залишився у свому матку «Пенати» у Куоккала (Фнляндя), де й помер. Скептики связывают эти факты с тем, что картина очень реалистично написана.
Старий майстер теж прагне змнитися. Юхим Васильович був непитущим, см039я була дружною. Шевцовой. У 1958 у Москв вдкритий памят нк Рпна И. Е.
був також видатним художником у галуз сторично живопису. Грабар) бездарний Рпн (В. Одним з найбльш примтних явищ в росйськй образотворчому мистецтв стали його «Бурлаки на Волз». ван Уланов, чугувський протодиякон, вигляда монументальною карикатурою на «Зевса» вана Радова. користуться чистими свтлими кольорами, складовими дину колрну гаму. У нй поднувалися владолюбство, державний розум, культура в той же час «мужицька» грубсть.
У 1982 роц «Пенати» вдбудовано й вдкрито як «Музей-маток. В поездке копилка мастера пополняется многочисленными зарисовками и эскизами. Репин постоянно болел и, очевидно, предчувствовал собственную смерть. Этот мужчина слыл в городе колдуном.
Повернувшись з-за кордону, Рпн. У 1870 роц вдправився подорожувати по Волз, виконуючи тим часом етюди та начерки. Не поступалася йому в цьому й сестра. Час, вдведений для ц подорож, художник використову з користю для творчост. Вона занадто жива, занадто складна для словесних визначень. Не поступалася йому в цьому й сестра.
Вн випробовував крайню нужду згодом так згадував про цей час: «Аби не загинути з голоду, я кидався на всяку роботу — фарбував на будинках залзн дахи, фарбував екпаж навть залзн вдра». На вдомй картин в образ писаря зображено Яворницького. Толстой босой), даже вылепил его бюст. Позднее некоторые из них легли в основу одного из самых важных в творчестве мастера полотен – «Бурлаки на Волге». И вот, сойдясь с такими же тремя юношами – Карпом, Гудовским и Роговым, – мы сняли в доме Бема на Васильевском острове, на 1-й линии (ныне 2-я линия, д. Останнм значним сторичним твором Рпна И. Е. Еге. Причому «вдгуки» зявлялися цлком щиро й захоплено. 1994.
Крм того, вн повертаться до давнього задуму — Запорожцв, початих у 1878 р. Рпн — Стасову: Дотепер не мг вдповсти Вам, Володимире Васильовичу, а в усьому винуват Запорожц. Вони тягнуть баржу. Приймальним днем вважалася середа. Художник надлив геров картини великою духовною красою, вмло передав неповторн риси простих селян. Шульга, Ф. Чуприненко та нш.
В то время дом Смирнова стоял на Крещатицкой (ныне Майдан Незалежности) базарной площади, выходя боковым фасадом на улицы Житомирскую (ныне Малая Житомирская) и Михайловскую. За рисаками здили на Дон, на Кавказ, у Воронезьку губерню через Молдавю переправляли х у Туреччину. У творчост вн продуктом укрансько-росйського культурного симбозу.
До друзв лл Рпна належали укранськ дяч: М. Кропивницький, М. Мурашко, Д. Яворницький, . У Чугув Рпним написаний «Протодиякон», яким захоплювався сам Мусоргський. Продовженням цього ряду образв став «Селянський хд у Курськй губерн». У 1880-1900- рр. автор стверджу себе як майстер величезного дапазону.
Гаршин позував художнику для ншо його вдомо картини — ван Грозний син його ван 16 листопада 1581 року (1885). Глибоко народне, тсно що з передовими деями сво епохи, творчсть Рпна И. Е. Вн продовжував працювати, хоча вже не так нтенсивно, як ранше.
З 1882 Рпн И. Е. Де тут писати, голова йде обертом вд хнього гаму та шуму. Лист Крамському вдслано ллею Юхимовичем в грудн 1878 року.
У 1863 роц деяк випускники Академ вдмовилися створювати програмн картини. Пристраст навколо вана Грозного не вщухли й через 30 рокв. Макушенко, Ф. Красицький, С. Прохоров, . Тут там -- рух людсько маси. Останнм значним сторичним твором Рпна.
Сенсацю стала картина Рпна "Бурлаки на Волз" (1870-1873) там же на баз численних етюдв, в основному написаних пд час подорож по Волз, молодий лля Рпн створив картину, вражаючу яскравою виразнстю натури, грзною силою протесту, зрючою в цих згоях суспльства. Стоит заметить, что его создание осуществлялось на заказ самого князя В. Александровича. Одной из вершин творчества мастера и русской живописи II-й половины ХIХ века стало полотно «Крестный ход в Курской губернии», написанное Репиным по живым наблюдениям с натуры. У мемуарних начерках, присвячених дитинству, лля Юхимович згадував про батька як про «блетного солдата», який разом з братом щороку здив на «Донщину», долаючи вдстань трьохсот верст, приганяв звдтля табуни коней на продаж. «Хресний хд» -- один з центральних добуткв у творчост Рпна. Однак не тльки у нього ця картина викликала непдробн емоц. Навчальних предметв у нй було небагато: чистописання, арифметика та Закон Божий.
Перед самим поверненням у Росю Рпн у Париж написав картину «Садко» -- результат його професйних досягнень глибоких роздумв про призначення художника. Рпн продовжу працювати. Жива, трепетна переконливсть образу, часом доходить до натуралзму (як в портрет Мусоргського, де великий композитор представлений важко хворим), досяга особливо задушевност в камерних портретах майстра («Графиня Луза Мерс дАржанто», 1890, Третьяковська галерея) портретах рдних / О. Ильченко // Всеукр. Старючи, художник продовжу дивувати публку. Написал её Соловьёв Лев Григорьевич.
не створив картин рвних творам 1870—80-х рр. У 1982 роц «Пенати» вдбудовано й вдкрито як «Музей-маток. Товариства пересувних мистецтв, виставок. Пореформенную Росю, слож ность снували у нй соцальних вдносин, розмаття життя Рпна И. Е. А в 1918 году Илья Ефимович, проживающий в «Пенатах», был отрезан от России в результате войны с белофиннами.
лля Юхимович Рпн народився в мст Чугув Харквсько губерн. Крм написання картин, вн в Академ Мистецтв керував майстерн. Вн одержав Велику золоту медаль право похати за кордон. Але мря про високе мистецтво вабила його в Академю витвок.
Чуковський). де пд Чугув, бажаючи в загальне твердження нии з народом знайти теми образи нових произв. Уже в возрасте тринадцати лет он занялся живописью. В Академ Рпн показав видатн успхи й, пдйшовши до дипломно картини «Вдродження дочки ара», уже почав працювати над «Бурлаками на Волз». У 1870—80-е рр.
Даже кровь, которой на холсте нарисовано очень много, воспринимается настоящей. Рпн пшов учитися конопису в майстерню Бунакових. Вн вдчува, що чугувських навичок явно недостатньо для Академ мистецтв. Живопис Рпна на той момент вдрзнялася свою новизною оригнальною манерою виконання. Рпн член групи "передвижникв", товариства молодих художникв, як порвали з академчними канонами стали прибчниками реалстичного напряму (реалзм) в росйському живопис.
Бурлаки на Волз У 1870 роц, пд час подорож по Волз, лля написав багато етюдв ескзв. Появляется картина М. Горький читает в Пенатах свою драму Дети солнца. «ов» удостоний Мало золото медал.
Рпн намалював аквареллю «Прометея» з поеми Шевченко «Кавказ». На деяких творах Рпна помтний вплив мпресонзму й символзму. Цей твр став цлою поемою про бднсть затурканост народу, про його жадоб кращо дол, про пихатих барах та н «господарв» села.
Подорож Рпна по вроп вплинули на стиль художника. С. Кулковим, – Росйський музей). Композиционное побудова карти ны з його чткстю, яка потрбна на мону ментального полотна, зумовлено психологчними взамовдносинами геров карти на напона повтрям свтлом, для пере дач яких Рпн И. Е.
Звязок з рдним мстом, Слобожанщиною й Украною лля Рпн намагався збергати до кнця життя, а укранськ мотиви посдали важливе мсце у творчост художника. На знак протесту вони покинули навчальний заклад, що не закнчивши курсу, утворили з. Картина була написана псля подорожей по Волз в 1870 роц. Там он написал картину «Мужик с дурным глазом». був видатним художником у сфер сторично живопису. лля Юхимович Рпн народився 24 липня (5 серпня) 1844 р. у слобод Осинвка мста Чугува на Харквщин.
– Одна з вершин росйського демократичного мистецтва. Мальчик рано начал увлекаться искусством. После этого иконописца отправили в психиатрическую лечебницу. Меморальний музей Рпна.
Ю. Рпна». Особливо багато статей про «Бурлаки на Волз». РЕПИН лля Юхимович, росйський художникь. з всх картин Рпна глядача захоплю «ван Грозний вбива свого сина». Однак не тльки у нього ця картина викликала непдробн емоц. Це час формування теч, в основ якого були закладен де критичного реалзму. Батько був непитущим, родина — дружною. Кнець 80-х — початок 90-х рокв — перод його найбльшого захоплення Толстим толстовством.
Рпн задуму пише велику картину «на мсцевий смак» — «Паризьке кафе», спокй вдвдувачв якого порушено присутнстю кокотки. зблизився з справили на нього великий вплив. М. В 1863 году в возрасте 12 лет Илья Репин перебирается в Петербург. Серед них — «Бурлаки на Волз», «Дочка Вра в дитинств», «Хресна хода в Курськй губерн», «Царвна Софя». Рпн лля Юхимович (1844-1930 рр. ), росйський художникь.
На самом деле картина, которую все имеют в виду, была написана в 1870-х годах и в действительности носит название «Монахи (Не туда заехали)». Саме в Чугув створене полотно «Протодиякон» з складним образом православного священника, що викликав суперечлив вдгуки через суперечливсть само особи. Силу этого человека я сам испытал, притом, дважды». Його батько, Юхим Васильович (1804—1894), служив рядовим Чугувського уланського полку, мав нагороди за клька кампанй, бував у Перс, Туреччин, на Кавказ, в Криму, Молдав. У 1870 роц вдправився подорожувати по Волз, виконуючи тим часом етюди та начерки. Навчався в Петербурз у Художнй школ Товариства заохочення художникв (кн.
У 1922-25 вн пише навряд чи не кращу з свох релгйних картин, Голгофу (Музей мистецтв, Прнстон, США), що проймм безпросвтним трагзмом. Ця картина говорить тльки про те, що художников вже пд силу робити небувале. За деякими з цих ескзв для великого князя Володимира Олександровича Рпн створив картину «Бурлаки на Волз», яка була закнчена в 1873 роц. У Пенатах бували Стасов, Шаляпн, Горький, Маяковський, Чуковський. Зобразивши велелюдне хд, у якому беруть участь помщиця, вдставний вйськовий, вдкупник, священни к, злиденн, мандрвники величезний натовп народу, яка народжу враження без брежной стихйно сили, Рпн И. Е. Рпна И. Е. Вважають, що «вдчути» Рпну допомогли спогади про померлу сестру Устю.
Його бографя часом нагаду хитання маятника: передвижники (В. М. Бунакова. Вже немолодим вн вийшов у вдставку й одружився з Тетяною Бочаровою (померла 1880 p), також з родини вйськових поселенцв. Ддусь художника по материнськй лн — Степан Васильович Бочаров — також багато рокв вддав вйськовй служб.
надавав побутовому жанру то високе значення, що ранше мала сторична живопис. «Протодиякон» – примтний етап у мистецтв Рпна, свого роду "карб". Задум грандозний, це подальший розвиток того, що розпочато в «Бурлаках на Волз».
Зображуючи герочне високе у житт рядових людей, Рпн И. Е. На время Репин перестал творить и впал в депрессию. Шляхи його розвитку багато в чому збгалися з рухом розвитку лтератури. Не осталось на карте города и гостиниц, куда наведывался Шевченко и Гудовский – «Европейской» (в начале Крещатика), спроектированной архитектором Беретти и "Зеленого трактира" (Московская, 30), где жил Кобзарь.
Значну сторичну драму зображено на полотн «Цар ван убива свого сина» (1885). Уланова). Надзвичайно важливу частину рпнського спадщини складають його портрети. Його першими «художнми творами» були зображення улюблених коней – вилплен або вирзан з паперу. У 1894 – 1907 Рпн.
В останн роки вн перейшов на бблйн сюжети. «Бурлаки на Волз» викликали загальний нтерес, але реагували на них по-рзному. Картини «Арешт пропагандиста», «Пд конвом», «Не чекали» та нш вдображають явне спвчуття свом героям. створив цлу галерею позитивних образв, яскраво правдиво вдбивши силу, слабксть разночинского революцйно-демократичного руху («Вдмова вд сповд», 1879-85, «Арешт пропагандиста», 1880-92, «Не чекали», 1884-88, – все в Третьяковськй галере). С 1870 года Репин отправляется на пароходе вниз по реке Волга. З 1882 Рпн. Прахова. Н. Крамський, «Софя справля враження замкнутого в залзну клтку тигра, що совершенно вдповда стор». У особ Рпна росйське мистецтво повною мрою опанувало роль нещадного критика суспльних явищ, до чого закликав Н. Р. Чернишевський.
Вона справила сильне враження на громадськсть. Вже немолодим вн вийшов у вдставку й одружився з Тетяною Бочаровою (померла 1880 p. ), також з родини вйськових поселенцв. Зображуючи герочне й високе у житт пересчних людей, Рпн., Не чекали, 1884-1888 рр. ).
Вона була грамотна й начитана, знала напам39ять поеми Жуковського. Куди. Надзвичайно важливу частину репнсько спадщини складають його портрети. Клька разв приздив в Украну.
Вн продовжував працювати, хоча вже не так нтенсивно, як колись. не поривав зв39язкв з Батьквщиною, мряв повернутися до СРСР.
Проте невдовз корпус був розформований, топографи вихали. Там же зародилася дея полотна «Бурлаки на Волз». В 1900 году они переезжают на дачу «Пенаты», в местечке Куоккала на Карельском перешейке, недалеко от Петербурга, где прошли последние тридцать лет жизни Репина. у 80-т рр. Этот мужчина слыл в городе колдуном.
Образотворче мистецтво не залишилося осторонь вд процесв, що торкнулися суспльну свдомсть. Його батько — Юхим Васильович Рпн (1804—1894) служив рядовим солдатом Чугувського уланського полку. вн створю кращ портрети. Псля жовтневого перевороту 1917 року художник виявляться вдокремленим вд Рос у свох «пенатах», коли Фнляндя знаходить незалежнсть. У 1880—1900-е рр. Справжнй.
У творчост вн продуктом укрансько-росйського культурного симбозу. Вн створю чудов, гострохарактерн типажн композиц («Мужичок з боязких»), 1877. Рожевий каптан царевича, переливаючись фарбами, ся. член Петербурзько Академй Мистецтв (1893). Батько був непитущим, родина – дружною.
(Куоккала до 1940 належала Фнлянд. ) Живучи у Фнлянд, Рпн. «Дорога на Монмартр в Париж», 1876, Третьяковська гал. ). Картини його немов втлювалися в свордну художню лтопис дано епохи. Пятый факт. " (1903, Росйський музей) з молодою парою, радсною на обледенлому берез Невського затоки, – Рпн висловлю сво ставлення до нового поколння в характернй для нього манер «любов – ворожнеч».
Народництво, тероризм, толстовство, росйсько-турецька вйна, Перша свтова вйна, три революц — Рпн на все «вдгукнувся». Народився лля в Чугув (поблизу Харкова) 24 липня 1844 роц. О Киеве середины прошлого века и тогдашних «королях фотографии» подробно рассказал киевовед Михаил Александрович Рыбаков в статье «Они сохранили нам лица родного города». Селище, в якому жив Рпн, псля Жовтнево революц опинився в склад Фнлянд. С. 9.
Тетяна Степанвна, бувши жнкою грамотною та дяльною, не лише навчала дтей, читаючи м вголос твори Пушкна, Лермонтова, Жуковського, але й органзувала невелику школу, яку вдвдували й сльськ дти, й доросл. Розквт творчост Рпна припав на 1880- роки. Жив в тал Франц (1873-1876). Ц твори пдготували Рпна И. Е. В конце 1870-х годов Репин начал работать над картиной из истории Запорожской Сечи середины ХVII века – «Запорожцы пишут письмо турецкому султану».
Художник, как обычно, не собирался отступать. Рпн член групи передвижникв, товариства молодих художникв, як порвали з академчними канонами стали прибчниками реалстичного напряму (реалзм) в росйському живопис. Це – твр стало цло поемою про бднсть забитост народу, про його жаж де кращо дол, про пихатих в барах н. «господарв» села. У 1922-1925 роках Рпн пише чи не найкращу з свох релгйних картин – пройняту безпросвтним трагзмом Голгофу (Художнй музей, Прнстон, США).
Макушенко, Ф. Красицький, С. Прохоров, . Там було на що подивитися. Для цього. На время Репин перестал творить и впал в депрессию. Именно там в 1878 году художнику впервые попался текст послания казаков турецкому султану. Глядач весь поглинений спогляданням картини. Осучаснюя мотиви втчизняно стор, майстер перетворю картини в могутн згустки почуттв емоцй – гнву ненавист старого до нового (Царвна Софья через рк псля висновку в Новодевичьем монастир, 1879, там же), насилля страху (ван Грозний син його ван, 1885, там же), нищвних, переможних веселощв (Запорожц пишуть лист турецькому султану, 1878-91, Росйський музей). повернувся на колишн позиц.
Рпн И. Е., переживаючи вдомий творча криза, тимчасово порвав з передвижниками. музей). Симпатизувала староврам, шанувала деяк хн звича, зокрема заборону на курння. На деяких творах Рпна помтний вплив мпресонзму й символзму.
Вн створю галерею портретв сучасникв, працю як сторичний художник майстер побутових сцен. Батько художника Юхим Васильович (1804—1894) був у родин старшим з дтей. Його батько, Юхим Васильович (1804—1894), служив рядовим Чугувського уланського полку, мав нагороди за клька кампанй, бував у Перс, Туреччин, на Кавказ, в Криму, Молдав. музей), головним гером яко став волелюбний народ, мужньо вдстою сво нтереси. »У 1890- рр. лля Юхимович Рпн помер у свох «Пенатах» 29 вересня 1930 року.
У картинах Вдмова вд сповд (1879-85), Не чекали (1884), Арешт пропагандиста, 1880-92 все Третьяковська галерея) тема ця втлена з небаченою масштабнстю смливстю. Вн створю чудов, гострохарактерн типажн композиц (Мужичок з боязких, 1877, Нжегородський художнй музей Мужик з поганим оком Протодакон, – обидва 1877, Третьяковська галерея), образи видатних дячв культури (Н. На початку 1830-х рокв дочка Бочарових Тетяна Степанвна (1811—1880) вийшла замж за Юхима Васильовича.
Вкраплен в загальний чорно-коричневий фон процес, вони створюють враження строкатост барвистост, не порушуючи дност, в той же час допомагають художников акцентувати увагу глядача на вузлових моментах композиц, видлити провдн образи (помщика, диякона, урядника з нагайкою, мандрвникв нших). музей). Художнику вдаться створити вдчуття д, яка немов вдбуваться на очах глядача. Побывал и приятель – русский писатель Николай Семенович Лесков (1831 – 1895). Проте невдовз корпус був розформований, топографи вихали.
Рпн— типовий реалст, який проте не копював природу, а перевтлював мотиви свом розмашним, часто майже експресонстичним малярством. Рпн намалював аквареллю «Прометея» з поеми Шевченка «Кавказ». 11 авг. Рпн зробив вдкриття в живопис -- вперше так ясно й переконливо зявилося зображення народу. Мистецька дяльнсть тих часв в бограф лл Рпна надзвичайно плдна. У загадковй картин "Який простр. дав у картин яскрав характеристики дйових осб.
була картина «Запорожц пишуть листа турецькому султанов» (1878-91, Укр. Картина «Хресний хд в Курськй губерн» була сприйнята прогресивною громадськстю як «одне з кращих торжеств сучасного мистецтва» (Стасов). (Бронза, грант, скульптор М. Г. Манзер, арх.
С. Куликовим, 1901-03, Укр. Крм написання картин, вн в Академ Мистецтв керував майстернею. Крамским «Петербурзьку артль художникв». Поштовхом до цього послужила поздка художника на Волгу, де вн спостергав життя бурлак, що в наслдку вилилося в картину «Бурлаки на Волз». Согласно мистической версии, рука художника перестала действовать после того, как он написал картину «Иоанн Грозный и его сын Иван» в 1885 году.
Почалася картина натхненно, йшла залпами. Впоследствии картина «Бурлаки» была показана на многих европейских выставках и имела большой успех. (Куоккала до 1940 належала Фнлянд. ) Живучи у Фнлянд, Рпн И. Е.
3), достаточно скромное помещение, состоящее из одной проходной комнаты с перегородкой. музей, — обидва олвець). Не дивлячись на вс труднощ, Рпн наполегливо вчився.
У мемуарних начерках, присвячених дитинству, лля Юхимович згадував про батька як про «блетного солдата», який разом з братом щороку здив на «Донщину», долаючи вдстань трьохсот верст, приганяв звдтля табуни коней на продаж. У свтовому мистецтв важко поставити щось поруч по сил впливу. Настали трудные времена. Критики добре вдгукнулися про виконану роботу. Картини «Не чекали» «ван Грозний вбива свого сина» -- розквт творчост художника. У 1982 роц «Пенати» вдбудовано й вдкрито як «Музей-маток. Ю. Рпна».
«Я подцепил в селе проклятую лихорадку», – жаловался Репин друзьям, — «Возможно, моя болезнь связана с этим колдуном. Проте з Украною лля Рпн був повязаний не тльки походженням, але й чуттво. музей, – обидва олвець). Здаться, вся Рося та частина Украни постала в обличчях. Народився лля Юхимович Рпн 24 липня (5 серпня) 1844 в невеликому мстечку Чугув на Харквщин, яке у той час було вйськовим поселенням, у родин вйськового поселянина-колонста Юхима Рпна. Рпн И. Е., спочатку у Чугув, потм у Москв, захоплено працював над темою («Проводи новобранця», 1879, Росйський музей «Вечорниш», 1881, Третьяковская галерея), у деяких ескзах картинах розкриваючи соцальн про тиворечия пореформенй села («У волосному правлнн», 1877, Рус.
Запорожц пишуть листа турецькому султану У 1893 роц Рпн став дйсним членом Петербурзько Академ мистецтв. Полотно, оля, Третьяковська Галерея, Москва, Рося. Його нтерес до минулого визначався питаннями, пднмалися сучаснстю. Для цього.
У 1894 — 1907 Рпн И. Е. Мж учнями були М. Пимоненко, О. Мурашко, . В образ революцонера звучить трагчна тема важко дол героя. лля Юхимович активно проявля свою позицю як художник-демократ. После «Бурлаков» Репин окончательно в своем творчестве выбрал путь реалистического искусства. Батько художника Юхим Васильович (1804 – 1894) був у родин старшим з дтей.
Перш роки учення були для Рпна дуже важкими. З початку 70-хх рр. Народився в см вйськового поселенця. Цей художник, до слави котрого навть наблизитися не мг нхто з сучасникв, постйно – у кращ часи – називав себе «працелюбною посереднстю», був своми роботами завжди не задоволений.
Макушенко, Ф. Красицький, С. Прохоров, . У картинах «Вдмова вд сповд» (1879-85), «Не чекали» (1884), «Арешт пропагандиста», 1880-92 тема ця втлена з небаченою масштабнстю смливстю. Пзнше звертаться до сторично тематики. Вдчиняйте двер в дальню сам.
викладав в Академ Мистецтв (у 1898-99 – ректор), ставши вчителем. у Юхима Васильовича сталося нещастя — через якусь епдемю загинули вс дорог кон. В это период он сближается с Горьким А. М. була картина «Запорож цы пишуть листа турецькому султанов» (1878—91, Рус. створив цлу галерею позитивних образв, яскраво правдиво вклавши сила, слабксть разночинского революцйно-демократичного руху («Вдмова вд испо веди», 1879—85, «Арешт пропагандиста», 1880—92, «Не чекали», 1884—88, — вс у Третьяковськй галере).
Рпн. Наприклад, революц художник присвятив цлий ряд свох робт: «Вдмова вд сповд» (картина закнчена в 1883 роц), «Арешт пропагандиста» (приблизно 12 рокв художник писав цю картину, 1880-1892 рр. ), «17 жовтня 1905 року» (1907 рк), «Прийом волосних старшин Олександром III» (1885), «Урочисте засдання Державно ради» (1903 рк). лля Юхимович Рпн народився в мст Чугув Харквсько губерн.
Батьки не могли допомогти синов, оскльки дуже мали потребу сам. Ещё в юношеском возрасте Репин стал наибольшее внимание уделять портретам. Однак, вдокремлений вд Радянсько Рос (коли Фнляндя отримала незалежнсть) в свох Пенатах, вн потм неодноразово виражав неприйняття нового режиму у великому, в малому, ршуче засуджуючи як червоний терор, так нову орфографю. створив великий груповий портрет «Слов39янськ композитори» (1871-72, Московська консерваторя), в який, домагаючись природност угруповання дйових осб, ввв жанров елементи.
Вчився в Петербурз в Малювальнй школ Суспльства заохочення художникв. У пзнй перод при окремих уда марнв, Рпн И. Е. Навщо. Мж учнями були М. Пимоненко, О. Мурашко, . У см перодично виникали проблеми з гршми, Тетяна Степанвна шила на продаж шуби на заячому хутр. Сочувствуя революцонерам, в дя у яких геров боротьби за народне щастя, Рпн И. Е.
вн створю кращ портрети. лля Рпн народився 24 липня (5 серпня) 1844 р. у слобод Осинвка мста Чугува на Харквщин. Повернувшись, Рпн вируша в Ясну Поляну, пише портрет Л. Толстого. Вона була грамотна й начитана, знала напамять поеми Жуковського. Рпн.
Такого образу в росйському мистецтв ще не було. лля Рпн пшов учитися конопису в майстерню Бунакових. Первый факт. «Пропаду», – тяжело вздохнул Тарас и выпил лекарство. Псля 1917 Р., котрий у садиб «Пенати» в Куоккале (з 1899), виявився там. багато працював над темою революцйного руху.
Псля 1917 Р., який жив у садиб «Пенати» у Куоккале (з 1899), опинився за кордоном. Крм кон розписв церков, вони виконували свтськ замовлення, насамперед портрети. Рожин). Рпна. Ц твори пдготували Рпна.
Рпн И. Е. Крамського в Петербурзькй Академ Мистецтв. Итак, «дома Гудовского», как утверждают отдельные киевоведы, не было – Иван Васильевич снимал «хоромы», как признавался, у «знакомого купца». Релгйн картини, написан з академчних програм ( ов його друз, 1869 Воскресння дочки Яра", 1871 обидв картини – в Росйському музе, Петербург), виявляють дивний дар психологчно концентрац.
лля Юхимович називав Шевченка «апостолом свободи» власноруч виконав клька ескзв для проекту памятника. Вн створю дивовижн ескзи — портрети сановникв для замовлено йому величезно картини Урочисте засдання Державно Ради 7 травня 1901 року (1901—1903), написано у спвавторств з Б. Кустодвим та. Двоюрдний брат Трохим Чапигн (Тронька) навчив ллю малювати аквареллю, розфарбувавши для прикладу чорно-блу картинку в буквар. Термново влаштували диспут, на якому був присутнй старий Рпн. «До 1859 року мр мо про Петербург, — пише Рпн, — ставали вс невдступнше аби добратися побачити Академю витвок».
Його нтерес поваги минулому визначався питаннями, пд нимавшимися сучаснстю. Потм художник перехав у Втебську губерню, придбав там маток. Шульга, Ф. Чуприненко та нш. Рпн створив портретну галерею свох сучасникв: портрети В. В. Стасова (1873 р. ), М. П. Мусоргського (1881 р. ), ЛН. В останн роки вн звернувся до бблйних сюжетв. Кто же этот «Иван Гудовский», о котором в минуты отчаяния и болезни вспоминает Тарас Шевченко.
Проте невдовз корпус був розформований, топографи вихали. У 1860- рр. музей). Чикаленко й багато нших. Проте аскетична мораль, яку проповдував граф, художника бльше дратувала.
Нескнченна розматсть характерв типажв. У 1860-е рр. Батьки, помтивши пристрасть хлопчика до малювання, вддали його в корпус топографв, «у найбажанше мсце навчання, де малюють аквареллю креслять тушшю», як напише художник через багато рокв у свох спогадах «Далеке близьке». Розквт творчост Рпна припав на 1880- роки. Чл.
Це коло самотнього фанатизму експресивно окреслене светотеневыми контрастами (особливо в «Не чекали») найзначнше твр на революцйну тематику. Ну й народець же. Во время учебы в Академии наряду с академическими произведениями на исторические, мифологические, библейские темы, среди которых «Похищение сабинянок», «Голгофа», «Избиение первенцев египетских», «Иов и его друзья» Илья Ефимович также писал работы по собственному желанию: портрет «Академического сторожа», «Воздушный поцелуй или Приготовление к экзаменам». Мж учнями були М. Пимоненко, О. Мурашко, .
Високо майстерност досяга Рпн. Лесков пытался его успокоить обычными в таких случаях фразами. Однако не только у него эта картина вызвала неподдельные эмоции.
Псля революц лля Рпн не бажав жити в радянськй Рос й залишився у свому матку «Пенати» у Куоккала (Фнляндя), де й помер. У 1880-х рр. зобразив владного, виконаного грубо сили людини. Е. Грабаря, Д. Н. Кардовського, Б. М. Кустодва багатьох нших. викладав у Академ Художеств (в 1898—99 — ректор), ставши учителем.
Когда он увидел полотно Репина «Иоанн Грозный и его сын Иван», он накинулся на картину и порезал ее ножом. Псля революц лля Рпн не бажав жити в радянськй Рос й залишився у свому матку «Пенати» у Куоккала (Фнляндя), де й помер. Наприкнц 1870 — початок 1880-х рр. Бурлаки на Волз (1870-73, там же) також пишуться як академчне замовлення. За час служби в Чугувському уланському полку Юхим Васильович встиг взяти участь у трьох вйськових кампанях, мав нагороди. На деяких творах Рпна помтний вплив мпресонзму й символзму.
Вн був старанним учнем, в 1869 роц був нагороджений малою золотою медаллю за картину «ов його друз». Вн шука роботу в майстернях конописцв фотографв, але марно. лля Рпн – художник, картини якого вдображають всю глибину сприйняття життя. З. Куликовим, 1901—03, Рус. У Куоккал Рпн написав мемуари, низка його нарисв увйшла до книги спогадв «Далеке близьке». Всерйоз сперечалися, чи могло бути стльки кров при такому удар.
Рпн — художник-епоха. У 1880-х рр. Авторське вдношення начебто вдсутн, автор нчого не навязу. У 1958 роц в Москв на Болотно площ було вдкрито памятник. Очень любил рисовать Л. Н. Толстого (Л. Н. Рпн И. Е. Крамским та нших.
Вн був надлений дивовижною здатнстю «реагувати» буквально на все навколо. Глибоко народне, тсно пов39язане з передовими деями сво епохи, творчсть Рпна. Протягом рокв навчання Рпн И. Е. После этого иконописца отправили в психиатрическую лечебницу.
Рпни опинилися на меж банкрутства. Народився смapos вйськового поселенця. Знову тамниця народного буття незбагненнсть його прагнень. Злякано дивиться на незнайомого чоловка двчинка (коли його забрали, вона була занадто мала бо забула свого батька), сповнен подивом оч дружини, що сидить бля рояля. Час, вдведений для ц подорож, художник використову з користю для творчост.
Начебто перед нами в рус вся Рося, весь багатомльйонний росйський народ. Але перш нж в 1873 роц художник виде з Рос, вн випробу свй перший справжнй успх, повязаний з появою на виставц в березн 1873 року картини «Бурлаки на Волз». У 1913 р. якийсь Балашов кинувся на картину з ножем.
Рпн створив портретну галерею свох сучасникв: портрети В. В. Стасова (1873 р. ), М. П. Мусоргського (1881 р. ), ЛН. Бродського, . Перед нами – низка персонажв, кожен з яких – самостйна портретна ндивдуальнсть. не поривав звaposязку з Батьквщиною, мряв повернутися до СРСР.
Одню з яскравих постатей серед передвижникв був Рпн лля Юхимович. Дитинство лля мав щасливе. Пд час навчання там прекрасно проявив себе, отримавши дв золот медал за сво картини. Юрба здаться нескнченною, не видно н початку, н кнця. Двоюрдний брат Трохим Чапигн (Тронька) навчив ллю користуватись аквареллю, розфарбувавши для прикладу чорно-блу картинку в буквар.
користуться чистими свтло лыми квтами, складовими дину колрну гаму. Там же зародилася дея полотна «Бурлаки на Волз». й у графц, в частий ности в портретному малюнку графчного манера вн цього часу ста вльно, здатно передавати натуру в усьому рзномантт та крас (малюнок «Двчинка Ада», 1882, Третьяковская гал., «Невський проспект», 1887, Рус. У поздц скарбничка майстра поповнються численними замальовками ескзами.
Гостре почуття сучасност визначальним початком у творчост Рпна. Стасова. Толстой на отдыхе в лесу, Л. Н. Жуковського. Н. Сво останн картини вн переробля багато разв, працю над ними загалом по 20-30 рокв.
Ну а в 1894 году Репин поступает в Академию художеств. у 80-т рр. У 1940 роц Куоккала перейшла Радянському Союзу псля Радянсько-фнсько вйни (згодом вона була перейменована в Репино), там було вдкрито меморальний музей Рпна. Образ Соф не вльний вд театрально афектац душевних рухв.
В конце 1870-х годов Репин начал работать над картиной из истории Запорожской Сечи середины ХVII века – «Запорожцы пишут письмо турецкому султану». Дитинство лля мав щасливе. Утм, бесдами й суперечками з Л. Толстим Рпн у цей перод не обмежуться. До последнего своего дня художник не выпускал кисть из рук. Вирзан зображення вони наклеювали на шибки, чим викликали захоплення усх чугувцв.
Рпн не стльки розумом, скльки свом талантом, нтуцю вдчував селянина, простого мужика. показав глядачев складну гаму переживань членв см39, зустрчаючих батька, сина, чоловка. Р. Д. Хлобощина, 1868, В. А. После долгой и упорной работы по поиску нужного композиционного и смыслового решения, разработке образов в этюдах Репин написал большую многофигурную композицию, показав торжественное шествие сотен людей всех возрастов и званий, простонародья и «благородных», штатских и военных, мирян и духовенства, проникнутых общим воодушевлением. Илье Ефимовичу даже приписывают такие слова: «Иван Михайлович был поистине невероятным художником и занимал место в одном ряду с Гольбейном».
Одна из наиболее известных картин Репина «Бурлаки на Волге», которую он писал с 1870 по 1873 год. Рпн пшов учитися конопису в майстерню Бунакових. Уже никто, наверное, не сможет вспомнить, когда в обиход вошла крылатая фраза – «Картина Репина «Приплыли», тем самым спутав все факты в истории. вже не створив картин рвних творам 1870-80-х рр. Рпн намалював аквареллю «Прометея» з поеми Шевченка «Кавказ».
1863) у Р. К. Жуковського. М. На деяких творах Рпна помтний вплив мпресонзму й символзму. Согласно мистической версии, рука художника перестала действовать после того, как он написал картину «Иоанн Грозный и его сын Иван» в 1885 году.
Рпну вдалося поднати умовнсть картинно форми з дивовижною натурно переконливстю. М. Бунакова. «Мужик лихий на оч» -- знову незвичайно живе зображення, знову не знаходимо слв, щоб пояснити, що це за людина.
Ця кривавсть мала дещо скандальний успх у широко публки. У творчост вн продуктом укрансько-росйського культурного симбозу. Передвижники, прагнучи свою творчстю служити народов, владнували пересувн художн виставки. З 13 рокв навчався живопису у. Бунакова.
У полотн «Хресний хд в Курськй губерн» художник створив справжню енциклопедю росйського життя псляреформено епохи. Саме ц задуми мав на уваз майстер, коли, збираючись пережджати з Москви у Петербург, заявляв про сво бажання писати картини «з само животрепетно життя». У Чугув, поряд з ншими видатними картинами, вн пише картину «Протодиякон».
Його першими «художнми творами» були зображення улюблених коней — вилплен або вирзан з паперу. Але перш нж в 1873 роц художник виде з Рос, вн випробу свй перший справжнй успх, повязаний з появою на виставц в березн 1873 року картини «Бурлаки на Волз». зблизився з справили нею великий вплив. Н. Симпатизувала староврам, шанувала деяк хн звича, зокрема заборону на курння. По розпеченому сонцем пщаному берегу рухаться маса людських тл -- це бурлаки. Время, отведенное для этого путешествия, художник использует с пользой для творчества.
Чугувськ конописц користувалися заслуженою популярнстю. У 1882 р. Рпн переселився до Петербурга. Рпн. Пореформену Росю, складнсть снували в нй соцальних вдносин, рзноманття життя Рпну. Рпн И. Е.