Дещо з цих робт можна побачити на льввськй виставц. об39здив Украну, побував на Кубан. створена картина «Козак в степу», в якй настороженсть вершника зливаться з тривожним настром вечрнього степу неспокйного неба 1911р. — «Козак-Мамай», де в образ народного героя проступали портретн риси самого художника близько 1915р. — «Дума про трьох братв» (Харквський художнй музей), написана, як панно «Козак Голота», на тему вдомо сторично думи. х статичнсть тимчасова й в будь-який момент може змнитися на рух. Людина на картин вдйшла на другий план, висунувши на перший свох врних помчникв. Того ж року експонував 33 роботи на великй виставц укранського образотворчого мистецтва в Кив (383 твори, 47 учасникв). У центр картини – воли, як пасуться на зеленому луз бля озерця.
працював над монументальними панно для нтеррв Полтавського земства — видатно памятки укранського модерну, створено В. Кричевським (»Обрання полковником Мартина Пушкаря», »Козак Голота», »Чумацький Ромоданвський шлях»). Уникаючи спрощення, вн поглиблював тональну просторовсть структуру образотворення. На картине показан наиболее типичный вид для его родной Украины. Васильквський160— автор вдомого портрета Шевченка з авторським пдписом (1910–1911), на якому поет зображений на повний зрст, сидячи, на тл вддалено широко панорами степу з низьким горизонтом та високим небом. Для сво картини С. Васильквський вибрав найбльш типовий для Украни кравид.
Людина на картин вдйшла на другий план, висунувши на перший свох врних помчникв. Але я знаю, що для того щоб стати учителем, треба гарно вчитися, багато знати. укранською мовою) та «Мотиви укранського орнаменту» (1912) був серед органзаторв художнього училища у Харков (1912). Небо з свтлими хмарами дуже реалстичне, ефект освтлення переданий точно. Для художника левади мали сторичну цннсть: у них вн бачив людськ гнзда, колиску свого дитинства, образ Украни.
З метою збору матералв до альбому розписв будинку земства у 1890—1900рр. Праворуч – високе розлоге дерево, пд яким спочивають люди. Мен здаться, що учителем може бути тльки добра людина, яка любить дтей свою працю.
У центр картини – воли, як пасуться на зеленому луз бля озерця. За ним блакитн подана узагальнено смуга дерев. Праворуч – високе розлоге дерево, пд яким спочивають люди.
Початкову художню освту здобув у майстерн харквського художника Д. Безперчого. Роздолля степу простр неба, розмрений впевнений ритм потоку вершникв, насичена колрна гама160— все пронизане музикою козацького маршу (музикальнсть його творв вдзначали сучасники, вн любив малювати кобзарський спв, грав на деклькох музикальних нструментах, захоплювався народною пснею). За ним блакитн подана узагальнено смуга дерев. Ц альбоми справили значний вплив на розвиток художнх промислв. З метою збору матералв до альбому розписв будинку земства у 1890 – 1900 рр.
З любовю виписане художником лошатко. Роздолля степу простр неба, розмрений впевнений ритм потоку вершникв, насичена колрна гама160— все пронизане музикою козацького маршу (музикальнсть його творв вдзначали сучасники, вн любив малювати кобзарський спв, грав на деклькох музикальних нструментах, захоплювався народною пснею). Народився на Харквщин (м. зюм).
Широковдом два художн альбоми майстра —»Из украинской старины» (1900) та»Мотивы украинского орнамента» (1910), як вн готував до друку разом з М. Самокишем Д. Яворницьким. В 1861 батьки Сергя перехали до Харкова, головного культурного центру Слобожанщини. х статичнсть тимчасова й в будь-який момент може змнитися на рух. Настала оснь.
Васильквський— автор вдомого портрета Тараса Шевченка з авторським пдписом (1910—1911), на якому поет зображений на повний зрст, сидячи, на тл вддалено широко панорами степу з низьким горизонтом та високим небом. Обидва збергаються в Нацональному музе Тараса Шевченка в Кив. Похитонов, який постйно жив у Париж. Неймоврн шедеври Похитонова полонили Васильквського. На майданчику для тварин вже не було нкого.
У 1900 р. органзував у Харков першу персональну виставку (120 творв). Художник уводить до пейзажу побутов сцени, лтературних та сторичних персонажв:»Побачення» (1894), »Козак у степу» (1900), »Ярмарок у Полтав» (1902) та н. У 1901— 1908 рр. Вони доглядають за свом. навчався в Петербурзькй Академ мистецтв. Учителька завжди в оточенн дтей, дти люблять, вона для них як рдна мати. Тому я стараюся добре вчитися.
На картин зображен кон мале лоша. Тро нших коней, написаних темними барвами, виразно видляються на свтлому фон. У 1861 батьки Сергя перехали до Харкова, головного культурного центру Слобожанщини. Типовий сюжет Васильквського— озброний козак-вершник в степу або група козакв на сторож, в кнному поход чи на вдпочинку «Козачий пкет», 1888, Харквський художнй музей «Сторожа Запорозьких Вольностей» («Козаки в степу»), близько 1890, Нацональний музей образотворчого мистецтва «На варт», близько 1890, Одеський художнй музей «Козак в степу. Бойка, знайомого Васильквського, створений художником 1907. 160— «Козак-Мамай», де в образ народного героя проступали портретн риси самого художника близько 1915160р. Один светло-серого цвета, а второй рыжий. Для них вл – показник достатку родини, свордний символ землеробства.
Адже ця лагдна, красива сильна тварина супроводжувала селянина вд колиски до домовини. Найвдомша серед картин— Козачий пкет (1888 р. ), в центр— тро коней на свтанковому луз, а поруч, бля ватри, сидять козаки, як несуть варту в степу. Я люблю слухати шерехи опалого листя, дивитися на чарвн розписи осен на листях клена. Вершники на сторож. Перод 1888—1900 рр.
Одна з найулюбленших тем С. Васильквського — укранська козаччина. Свом виглядом пдкреслюють, що готов стати на х захист. У 1876 – 1885 роках Васильквський навчався у пейзажному клас Петербурзько Академ Мистецтв у Михайла Клодта (1832 – 1902) Володимира Орловського (1842 – 1914). Для сво картини С. Васильквський вибрав найбльш типовий для Украни кравид.
Промайнуло коротке бабине лто, починало поввати холодом, змовкли пернат музиканти. обздив Украну, побував на Кубан. Це сорок таблиць орнаментв з стор та побуту — писанки, рушники, плащаниц, плахти.
Для Полтавського земського будинку Васильквський виконав три великоформатн композиц, в яких постав сторичний образ Полтавщини у характерних сюжетах: «Козак Голота», «Чумацький ромоданвський шлях», «Вибори полковника Мартина Пушкаря» (загинули разом з будинком пд час нмецько окупац в роки вйни). Обо мали хоб: малювання. В мцних постатях— впевненсть гднсть. За ним блакитн подана узагальнено смуга дерев. Для сво картини С. Васильквський вибрав найбльш типовий для Украни кравид.
Картини»Козачий пкет», »Козак Голота», »Козачий табр» найвдомша -»Козача левада» (1893) цкав прагненням до гармонйного поднання сюжетно основи та пейзажу. Цкавсть змусила мене пдйти туди, де весело крутив хвостиком Дружок. Кошеня примно замурчало. Одна з найвдомших робт— Козача левада (1890 р. ) — вража соковитими барвами.
Васильквський мандрував пшки Харквщиною Полтавщиною, спускався Днпром до Запоржжя. Ус вони свордним посбником з народознавства. Колись левадою в Укран називали тихий куточок рвнинного пониззя бля ставка або рки. Пейзаж «Козача левада» – це щиросердне освдчення художника свой батьквщин у синвськй любов.
Для своей картины С. Васильковский выбрал наиболее типичный для Украины вид. Це та естетика «вдкритого вкна», притаманна вропейському тогочасному мистецтву, побачена С. Васильквським у творах барбзонцв та мпресонств. Високе небо у свтлих хмарах, правдиве, точного вдтворене освтлення. З любовю виписане художником лошатко.
Небольшое озерко воды, возле которого стоят два мощных вола. Картина «Сторожа Запорозьких Вольностей» вважаться найзначншим твором митця на сторичну тему. Адже ця лагдна, красива сильна тварина супроводжувала селянина вд колиски до домовини. За картини, створен пд час пенсонерського вдрядження, – «У Пренеях», «Вигляд на Безансон», «Ранок у Безансон», «Зима в спан», «Булонський лс взимку» – Рада Петербурзько Академ мистецтв мала присудити йому звання академка, але не наважилася Мрючи про створення в Харков великого нацонального музею, Васильквський заповв Музею Слобдсько Украни 1340 свох творв велику суму грошей. Тривожн ознаки», близько 1905, Сумський художнй музей. Вона пощипу соковиту травичку, нби запрошуючи й сво лошатко приднатися до не.
Васильквський також автором портрета поета (1907), який писав, спираючись або на один з найбльш тиражованих на той час фотопортретв, зроблений М. Доссом у квтн 1858, або на портрет Шевченка, вмщений у виданн: Шевченко Т. Г. Кобзарь: С портретом и автографом. Справа, на другому план— темно-зелен висок осокори (теж подан загальною масою). 160— «Дума про трьох братв» (Харквський художнй музей), написана, як панно «Козак Голота», на тему вдомо сторично думи. створена картина «Козак в степу», в якй настороженсть вершника зливаться з тривожним настром вечрнього степу неспокйного неба 1911160р. Теплого лтнього вечора ми з Дружком, так звали мою собаку, йшли стежкою у мському парку. Дехто може запитати чому.
дуже часто копюють та репродукують. Великий вплив на формування молодого митця мали М. Клодт та В. Орловський. Здаться, що пейзаж звучить ворушиться. пейзажну канву до кнця життя продовжував вплтати козацьку тематику: близько 1905160р. Цей портрет не пдписаний, проте за написом на зворот.
(В Укран луг з деревами бля ставка чи рчки називають левадою160— у таких мсцях зупинились перепочити або оселялись козаки, чумаки). Праворуч – високе розлоге дерево, пд яким спочивають люди. У свой останнй картин втлював життствердне свтосприймання вддансть козацькй стор Украни. Роботу вирзня завершенсть, прозорий, сповнений свтла колорит. До ц групи творв близьк й кравиди, в назвах яких народна память зберегла нформацю про сторичне минуле («Козача гора», 1890, Харквський сторичний музей «Козача левада», близько 1890, Сумський художнй музей). До ц групи творв близьк й кравиди, в назвах яких народна пам39ять зберегла нформацю про сторичне минуле («Козача гора», 1890, Харквський сторичний музей «Козача левада», близько 1890, Сумський художнй музей).
Картини»Козачий пкет», »Козак Голота», »Козачий табр» найвдомша —»Козача левада» (1893) цкав прагненням до гармонйного поднання сюжетно основи та пейзажу. Тро нших коней, написаних темними барвами, виразно видляються на свтлому фон. У свой останнй картин160— «Похд козакв» (1917, Нацональний музей образотворчого мистецтва) Васильквський розробля улюблений сюжет бльш узагальнено пднесено. Високе небо у свтлих хмарах, правдиве, точного вдтворене освтлення.
Для них вол – показатель достатка семьи, своеобразный символ земледелия. У 1900160р. Людина на картин вдйшла на другий план, висунувши на перший свох врних помчникв.
Лошатко впевнено затишно почува себе бля сво матер – бло красун. Свом виглядом пдкреслюють, що готов стати на х захист. Адже ця лагдна, красива сильна тварина супроводжувала селянина вд колиски до домовини.
За пейзажн етюди, в яких художник передавав мальовничсть укрансько природи, вн отримав 5 србних одну малу золоту медаль, а за картину «На Днц» (1885, не збереглася) – велику золоту право на зарубжну поздку для фахового вдосконалення. Васильквський також автором портрета поета (1907), який писав, спираючись або на один з найбльш тиражованих на той час фотопортретв, зроблений М. Доссом у квтн 1858, або на портрет Шевченка, вмщений у виданн: Шевченко Т. Г. Кобзарь: С портретом и автографом. — К., 1899 або ж на образ поета, створений. Вони з трьох бокв оточують матр з дитятком. Того ж року експонував 33 роботи на великй виставц укранського образотворчого мистецтва в Кив (383 твори, 47 учасникв).
Народився 19 жовтня 1854 р. у м. зюм на Харквщин. У свой останнй картин— «Похд козакв» (1917, Нацональний музей образотворчого мистецтва) Васильквський розробля улюблений сюжет бльш узагальнено пднесено. Васильквський був членом жур конкурсу на проект памятника Шевченков 19111. Професйну освту здобув у Петербурзькй академ мистецтв. Тривожн ознаки», близько 1905, Сумський художнй музей.
Справа – высокое обширное дерево, под которым покоятся люди. В центре картины – волы, пасущиеся на зеленом лугу возле озера. Поднання образу неминучо краси велич природи з назвою— «козача левада»— розширю асоцативний потенцал твору, виявля його надчаснсть. Вн вдвдував батальну майстерню, де навчався його приятель М. Самокиш. Ведь это ласковое, красивое и сильное животное сопровождало крестьянина от колыбели до могилы. Пейзаж «Казачья левада» – это чистосердечное признание художника своей родине в сыновней любви. Про них дуже схвально вдгукувався П. Третьяков.
У 1861 р. родина Сергя перехала до Харкова. Пейзаж Козача левада – це щиросердне освдчення художника свой батьквщин у синвськй любов.
Роздолля степу простр неба, розмрений впевнений ритм потоку вершникв, насичена колрна гама – все пронизане музикою козацького маршу (музикальнсть його творв вдзначали сучасники, вн любив малювати кобзарський спв, грав на деклькох музикальних нструментах, захоплювався народною пснею). Вони з трьох бокв оточують матр з дитятком. У березн 1886 року Васильквський вихав за кордон. У студентськ роки вн зазнавав нестаткв, жив на горищ в Академ, у так званй «казьонц», разом зПорфирм Мартиновичем, Опанасом Сластьоном, Геннадм Ладиженським, Миколою Самокишем, Яном Цонглнським, згодом видатними художниками. У свой останнй картин втлював життствердне свтосприймання вддансть козацькй стор Украни.
Художник уводить до пейзажу побутов сцени, лтературних та сторичних персонажв:»Побачення» (1894), »Козак у степу» (1900), »Ярмарок у Полтав» (1902) та н. У 1901- 1908 роц. Для них вл – показник достатку родини, свордний символ землеробства. У 1875—1885 рр. Оно с самого детства и до смерти всегда было рядом с человеком. ТВР-ОПИС ЗА КАРТИНОЮ Я. ПАЛАДЯ «КОН НА ВИГОН».
До ц групи творв близьк й кравиди, в назвах яких народна память зберегла нформацю про сторичне минуле («Козача гора», 1890, Харквський сторичний музей «Козача левада», близько 1890, Сумський художнй музей). Небо земля майже порвну длять композицю— це нада полотну велич. Рпним за тю самою фотографю. Тут почалося його навчання у гмназ, його дружба з Петром Левченком. Вершники на сторож. Мен подобаться ця картина.
Для них вл – показник достатку родини, свордний символ землеробства. Художник Васильквський залишив псля себе гдний набуток для укранського мистецтва – майже 3000 робт, в останн дн життя пвтори тисяч з них передав Харквському художньому музею (бльшсть загинула в роки Друго свтово вйни) зараз в музеях приватних збрках нараховують близько 500 його творв. Стривожен погляди, неспокйн рухи, розвян гриви хвости, напружен мязи. Вона разом з нами рад, пережива.
Мен подобаться ця картина. Народився 7 жовтня 1854 у мальовничому мст зюм Харквсько губерн в см писаря. : невдмн вд пейзажу вони пдсилюють його значимсть.
Вона пощипу соковиту травичку, нби запрошуючи й сво лошатко приднатися до не. За способом моделювання обличчя та колористичним виршенням тла портрет близький до пдписаного. ТВР-ОПИС ЗА КАРТИНОЮ С. ВАСИЛЬКВСЬКОГО «КОЗАЧА ЛЕВАДА».
За лугом блакитн смуга дерев. В 1861 батьки Сергя перехали до Харкова, головного культурного центру Слобожанщини. Человек на картине отошел на второй план, выдвинув на первый план своих верных помощников.
Великий вплив на формування молодого митця мали М. Клодт та В. Орловський. Усвдомлюючи суспльну роль мистецтва, брав участь у рзних акцях— нцював очолив оздоблення будинку Полтавського земства (1901—1906, за участю Миколи Самокиша, М. Ткаченка, М. Беркоса, М. Уварова) разом з Самокишем видав альбом «З укрансько старовини» (1900, росйською мовою, перевиданий виданням «Мистецтво» у 1991р. 1883 року, виконавши навчальну програму, молодий Сергй часто подорожував Украною створив низку вдомих пейзажв «Весна в Укран», «Влтку», «Кам39яна балка», «На околиц», що дозволили йому взяти участь у конкурс на золоту медаль та всеросйськй академчнй виставц. Вона сповнена любов до добрих вчних супутникв людини – коней. Безкра простори нив, луки, вкрит густою травою, лси та перелски, насичен яскравими барвами. Перш значн роботи художника —»Коробв хутр» (1882), »Ранок (Отара в степу)» (1884), »По Днцю» (1885), створен пд час навчання в Академ, засвдчили появу талановитого майстра з тонким вдчуттям природи.
Вона сповнена любов до добрих вчних супутникв людини – коней. Це сорок таблиць орнаментв з стор та побуту – писанки, рушники, плащаниц, плахти. Тут зображений пишний луг з його багатим рзнотравям.
Воно з самого дитинства до смерт завжди був поряд з людиною. Воно втекло вд собаки просило захисту у мене. Я взяв кошеня на руки, приголубив заспоков його. Два вершники, зупинивши коней, вслухаються в тишу безлюдного, випаленого сонцем степу.
В мцних постатях160— впевненсть гднсть. Подорожував Францю, талю, Пвнчною Африкою. Ось прийшов час прощатися з золотою оснню. (В Укран луг з деревами бля ставка чи рчки називають левадою – у таких мсцях зупинились перепочити або оселялись козаки, чумаки).
Усвдомлюючи суспльну роль мистецтва, брав участь у рзних акцях – нцював очолив оздоблення будинку Полтавського земства (1901 – 1906, за участю Миколи Самокиша, М. Ткаченка, М. Беркоса, М. Уварова) разом з Самокишем видав альбом «З укрансько старовини» (1900, росйською мовою, перевиданий виданням «Мистецтво» у 1991 р. укранською мовою) та «Мотиви укранського орнаменту» (1912) був серед органзаторв художнього училища у Харков (1912). Стелиться вглибину затишний заливний луг. Вд Академ Васильквський вдйшов. В центр картини «Козачий пкет» (1888) – тро коней на свтанковому луз справа, бля багаття, сидять козаки, що несуть варту в степу. Клька полотен митець присвятив укранським кобзарям. В 1912 на другй персональнй виставц в Харков Васильквський представив серю акварельних зображень сторичних дячв (27)— Богдана Хмельницького, Петра Дорошенка, Василя Кочубея, Петра Могили та нших, при створенн яких користувався старовинними гравюрами живописними портретами (збереглися портрети Дорошенка Мазепи в Нацональному художньому музе Украни та Лебединському художньому музе). Вихавши у пенсонерське вдрядження за кордон, удосконалював живописну майстернсть. Васильквський мандрував пшки Харквщиною Полтавщиною, спускався Днпром до Запоржжя.
Васильквський був членом жур конкурсу на проект памятника Шевченков 19111. вважають найбльш плдним у творчост майстра. Земля була вкрита кольоровим листям, наче йдеш по прекрасному килим. Видано три листвки з репродукцю вдомого портрета Шевченка. Картина «Сторожа Запорозьких Вольностей» вважаться найзначншим твором митця на сторичну тему. Уникаючи спрощення, вн поглиблював тональну просторовсть структуру образотворення. Цей портрет не пдписаний, проте за написом на зворот. гднстю.
на другй персональнй виставц в Харков Васильквський представив серю акварельних зображень сторичних дячв (27)160— Богдана Хмельницького, Петра Дорошенка, Василя Кочубея, Петра Могили та нших, при створенн яких користувався старовинними гравюрами живописними портретами (збереглися портрети Дорошенка Мазепи в Нацональному художньому музе Украни та Лебединському художньому музе). В станкову пейзажну канву до кнця життя продовжував вплтати козацьку тематику: близько 1905 р. створена картина «Козак в степу», в якй настороженсть вершника зливаться з тривожним настром вечрнього степу неспокйного неба 1911 р. – «Козак-Мамай», де в образ народного героя проступали портретн риси самого художника близько 1915 р. – «Дума про трьох братв» (Харквський художнй музей), написана, як панно «Козак Голота», на тему вдомо сторично думи. На картин зображен кон мале лоша. У центр картини – воли, як пасуться на зеленому луз бля озерця.
(В Укран луг з деревами бля ставка чи рчки називають левадою— у таких мсцях зупинились перепочити або оселялись козаки, чумаки). Крм того, Сергй Васильквський паралельно навчався у художниц Мар ваново-Равсько. Псля занять Васильквський поспшав до свого родича, поета (автора хта Ходить Гарбуз по городу) Володимира Александрова. Ось минуло тепле лто. обздив Украну, побував на Кубан.
У 1875-1885 роц. Звсно свй, укранець. В 1912 р. на другй персональнй виставц в Харков Васильквський представив серю акварельних зображень сторичних дячв (27) – Богдана Хмельницького, Петра Дорошенка, Василя Кочубея, Петра Могили та нших, при створенн яких користувався старовинними гравюрами живописними портретами (збереглися портрети Дорошенка Мазепи в Нацональному художньому музе Украни та Лебединському художньому музе). Они присматривают за своим достоинством.
Уникаючи спрощення, вн поглиблював тональну просторовсть структуру образотворення. Немного позади них, с правой стороны, под темным вековым деревом видны силуэты людей. Обо були закохан у дочку маестро – Софю Безперчу, яка обрала Сергя. Здаться, ще мить скакуни помчать, вирвуться за рамки картини.
«Козача левада»— один з найкращих зразкв пейзажного жанру в укранському мистецтв кнця 19 ст. Лошатко впевнено затишно почува себе бля сво матер – бло красун. Художник удосконалив майстернсть, користуючись порадами В. Орловського та.
Вершники на сторож. Усвдомлюючи суспльну роль мистецтва, брав участь у рзних акцях160— нцював очолив оздоблення будинку Полтавського земства (1901–1906, за участю Миколи Самокиша, М. Ткаченка, М. Беркоса, М. Уварова) разом з Самокишем видав альбом «З укрансько старовини» (1900, росйською мовою, перевиданий виданням «Мистецтво» у 1991160р. Два вершники, зупинивши коней, вслухаються в тишу безлюдного, випаленого сонцем степу. Я виршила стати учителькою. х статичнсть тимчасова й в будь-який момент може змнитися на рух. Укранська сторя, особливо козацька тематика захоплюють його дедал бльше.
У 1900 органзував у Харков першу персональну виставку (120 творв). Здаться, ще мить скакуни помчать, вирвуться за рамки картини. Я опустив оч до нг побачив, як по штанин дерлося злякане маленьке кошеня. Роботу вирзня завершенсть, прозорий, сповнений свтла колорит. Вдомий передусм як тонкий лрик, спвець неповторно краси рдного краю.
працював над монументальними панно для нтеррв Полтавського земства – видатно памятки укранського модерну, створено В. Кричевським (»Обрання полковником Мартина Пушкаря», »Козак Голота», »Чумацький Ромоданвський шлях»). Зображував природу в перехдних, мнливих станах. Высокие могучие деревья, бескрайние поля и просторные луга, поросшие густой травой. Художник удосконалив майстернсть, багато працював виставляв сво твори у Паризькому салон. Переважно, твори художника мали узагальнений характер, в яких була вдсутня динамчна дя чи поширений в той час етнографчно-побутовий сюжет, за винятком таких, як «Сутичка козакв з татарами» (1892, мсцезнаходження невдоме) «Побачення» (1894, Харквський художнй музей).
Я теж мрю про те, що буду в майбутньому любити свою професю. Типовий сюжет Васильквського – озброний козак-вершник в степу або група козакв на сторож, в кнному поход чи на вдпочинку «Козачий пкет», 1888, Харквський художнй музей «Сторожа Запорозьких Вольностей» («Козаки в степу»), близько 1890, Нацональний музей образотворчого мистецтва «На варт», близько 1890, Одеський художнй музей «Козак в степу. укранською мовою) та «Мотиви укранського орнаменту» (1912) був серед органзаторв художнього училища у Харков (1912).
У свой останнй картин160— «Похд козакв» (1917, Нацональний музей образотворчого мистецтва) Васильквський розробля улюблений сюжет бльш узагальнено пднесено. Справа, на другому план – темно-зелен висок осокори (теж подан загальною масою). Поднання образу неминучо краси велич природи з назвою – «козача левада» – розширю асоцативний потенцал твору, виявля його надчаснсть. За мотивами народних дум разом з М. Самокишем написав картину»Дума про трьох братв» (1910).
Художник любив доповнювати пейзаж постатями козакв — це могли бути озброн вершники в степу або на сторож, в кнному поход чи на вдпочинку. Типовий сюжет Васильквського160— озброний козак-вершник в степу або група козакв на сторож, в кнному поход чи на вдпочинку «Козачий пкет», 1888, Харквський художнй музей «Сторожа Запорозьких Вольностей» («Козаки в степу»), близько 1890, Нацональний музей образотворчого мистецтва «На варт», близько 1890, Одеський художнй музей «Козак в степу. У березн 1886 року С. Васильквський разом з М. Самокишем вихав за кордон. Стривожен погляди, неспокйн рухи, розвян гриви хвости, напружен мязи. Пейзаж «Козача левада» – це щиросердне освдчення художника свой батьквщин у синвськй любов.
Роздолля степу простр неба, розмрений впевнений ритм потоку вершникв, насичена колрна гама— все пронизане музикою козацького маршу (музикальнсть його творв вдзначали сучасники, вн любив малювати кобзарський спв, грав на деклькох музикальних нструментах, захоплювався народною пснею). Дерева стояли у багряному, жовтому лист, яке потихеньку спадало додолу. Васильквський мандрував пшки Харквщиною Полтавщиною, спускавсяДнпром до Запоржжя. В 1912160р.