Среди подобных образов особенный интерес представляют герои картин «Офицер карабинеров», «Офицер кирасир перед атакой», «Портрет карабинера», «Раненый кирасир», созданных в 1812-1814 гг. Укранський романтизм вдграв величезну роль у дослдженн нацонально стор. Але дйснсть жила у творннях нмецького романтизму, побачена крзь призму романтично рон. Констебла, Дж.
Гете (у свох раннх драматичних дослдах). Лирическому герою Лермонтова нет равных посреди людей, в нем видны и божественные и демонические черты (Нет, я не Байрон, я другой).
Жуковського, К. Н. «Ми можемо в цьому свт тльки меланхолйно чекати, тльки жити очкуванням полумя майбутнього. Думка, що життя особи може минути, а вона так не дочекаться «полумя майбутнього», до Тка так не дйшла. Пд час революц 1848 року знову поставили на загальний огляд в Люксембурзькому палац. На полотне, посвященном известной писательнице (1834) изображена благородная и сильная духом женщина, восхищающая современников. Одной из наиболее ярких работ этого периода стало полотно «Скачки в Эпсоме», созданное в 1821 г. В картине художник изображает несущихся во весь опор лошадей, причем ноги их совсем не касаются земли.
Статус загальнонацонального явища вн набув лише у 20-х рр. Разом з тим бльшо ваги набувають жанри мнатюри— прелюдй, програмних творв мало форми. Колись у свой "Божественнй комед" Данте взяв у провдники по всх сферах (раю, пекла, чистилища) земл Вергля.
Зникла перука, напудрене волосся, трикутний капелюх, мережане жабо манжети. У рзних кранах вропи були сво особливост в трактуванн романтичних образв. творв П. Гулака-Артемовського «Твардовський» «Рибалка», з появою «Малоросйських псень» М. Максимовича в 1827р., а також створенням лтературного гуртка. Тогда же действие их произведений нередко разворачивается в необыкновенной для европейца обстановке – к примеру, на Востоке и в Америке, либо, для российских – на Кавказе либо в Крыму.
Адже зображуючи конкретне вчорашня подя, художник створював памятник цй под. Поражение декабристов увеличивает пессимистические романтические настроения. Флософський напрям романтизму, cформувавшись майже одночасно в Англ Нмеччин в другй половин 90-х рокв XVIIIст., постав як реакця на обмеженсть класицизму рацоналстичност Просвтництва, став "реакцю чуття проти надто механчних соцальних теорй надто тсно регламентац. Кипренский, Тропнн, Брюллов з великою любовю намагалися показати всю глибину красу особистост людини, через погляд, поворот голови, детал костюма передати духовн пошуки, волелюбний характер свох «моделей». Парадоксы романтизмаФеноминальным образом романтизм соединял культ личной неповторимости индивида с тяготением к безличному, стихийному, коллективному завышенную рефлективность творчества – с открытием мира безотчетного игру, понимаемую как высший смысл творчества, – с призывами к внедрению эстетического в «серьезную» жизнь личный мятеж – с растворением в народном, родовом, государственном.
Делакруа предстает здесь мастером колорита. В Англии его первыми представителями являются поэты «Озёрной школы», Вордсворт и Кольридж. У Франц в журнальнй критиц часв "романтичних битв" романтикв називали "шекспиристами". Спустя два года на суд зрителей Салона была представлена еще одна картина Делакруа — «Резня на Хиосе». Кюхельбекера, А. И. Але складна флософська алегоря вийшла хорошою емоцйно люстрацю предвозрожденческой епохи безсмертного лтературного шедевра.
Живопись не была исключением. Для интерьеров в стиле бидермейер характерны интимность, сбалансированность пропорций, простота форм и светлые цвета.
Художники майстерно користувалися кольором свтлом, створюючи пульсуючу глибину почуттв, пднесений порив до боротьби вол. Аналогчним чином можна описати картину Вльяма Тернера «Ганнбал його армя переходять Альпи», на якй полководець його вйсько, зображен на тл переважно свою масштабнстю ландшафту, борються з природними силами (снговою бурею) мсцевими племенами. Кипренский, Тропинин, Брюллов с большой любовью старались показать всю глубину и красоту личности человека, через взгляд, поворот головы, детали костюма передать духовные искания, свободолюбивый характер своих «моделей». Романтична доба ввела в закон вльно завязану чорну краватку.
Вдтепер людина з його внутршньою боротьбою, духовними пошуками та переживаннями, а не «розмит» де загального благоденства процвтання, стали головною темою в творах мистецтва. Чайковський. Ц образи збгалися з визрваючими етичними естетичними уявленнями декабриств. Ця тенденця позначилася у розвитку портретного жанру в цлому.
Гоголя («Вечера на хуторе близ Диканьки»), в некий степени А. И. Туди де боротися романтичний бард Англ – Байрон. Георгя з драконом, ок. 1854, Музей витончених мистецтв, Гренобль), монументального декоративного розпису (стеля Тронного залу Палати Депутатв, 1833-1837 бблотека Палати Депутатв, 1838-1847 бблотека Люксембурзького палацу, 1845 розпис Оплакування Христа в церкв Сен-Ден дю вересня Сакреман, 1843), портрет (портрети Ф. Шопена, Ж. Санд, Н. Паганн, автопортрет 1832г. ), натюрморт (Великий мисливський натюрморт, 1826), пейзаж, в зображеннях нтеррв тварин.
На хню думку, вона була занадто суворою, навть святенницькою, присвячу себе лише боротьб з недосконалою природою людини (у звязку з його грхопаднням). Це попередник легендарного Гавроша, двадцять рокв зображеного Вктором Гюго у роман «Знедолен»: «Гаврош, повний натхнення, сяючий, взяв на себе завдання пустити вся справа в хд. Тльки одна картина художника була написана безпосередньо псля сучасних йому подй – революц 1830 р. Вона стала найзначншим й найвдомшим його твором – 28 липня 1830 (Свобода на барикадах, 1830, Лувр, Париж). Романтизм отримав дуже широке поширення у всх областях культурного життя флософ. Жерко зацкавила ситуаця граничного напруження людських духовних фзичних сил.
А результати революц зовсм у нй розчарували. Этот путь должен разрешить все противоречия, полностью изменить жизнь. Побывав в Марокко, Делакруа пишет полотна, посвященные Востоку. Укранський романтизм висунув Тараса Шевченка. Свобода, в тому числ вд деспотичних полтичних режимв, – одна з основних тем «романтичного» Пушкна.
"Багатьом дано мало, небагатьом багато. Купер, А. де Виньи, В. Гюго), основателем которого считается В. Скотт и вообщем романа, который заполучил ведущее положение в рассматриваемую эру. Тому колр не тльки емоцйно вплива на почуття глядача, але несе символчне навантаження. В том числе и русских творцов, которым оказались близки революционные идеи в искусств.
Протистояв романтизм епохи Просвтництва в словесному план: мова романтичних творв, прагнучи бути природним, «простим», доступним для всх читачв, являв собою щось протилежне класиц з благородною, «пднесено» тематикою, характерною, наприклад, для класично трагед. У пзнх захдновропейських романтикв песимзм по вдношенню до суспльства набува космчн масштаби, ста «хворобою столття». Спочатку нову для нього епоху вн пробу осмислити через вдом лтературн сюжети. Лричному геров Лермонтова нема рвних серед людей, в ньому видно божественн демончн риси (Н, я не Байрон, я нший. ). У твор Данте виникав новий возрожденческий свт шляхом переживання середньовччям памят про античнсть. Ранше в ньому бачили автопортрет художника. Романтизм в Нмеччин мав досягнення у флософ, частково, в живопис, де розвинулись споглядальн, меланхолйн чи мстичн настро окремо особистост наодинц з величчю природи, з уламками величного минулого, з непзнаваннстю смерт чи Бога (меланхолйн портрети Отто Рунге, свтськ, нецерковн одинаки Каспара Давда Фрдрха, заглиблен в минуле персонаж Шпцвега).
Характерна риса романтичного свтогляду – гострий розлад мж деалом гнтючою реальнстю. Енгр, непримиренний ворог романтикв, до кнця життя говорив, що Делакруа «пише скаженою мтлою», а Делакруа звинувачував Енгра всх художникв «школи» в холодност, розсудливост, у вдсутност руху, в тому, що вони не пишуть, а «розфарбовують» сво картини. В портретах, выполненных живописцем, через тонкую проработку черт лица, глаз, через контраст света и тени передано стремление художника показать противоречивость личности, ее мощь и глубину чувствования.
Они находили черты, составляющие первооснову государственного духа. Найбльш повно яскраво романтичн де представлен у творчост Т. Жерко, Е. Делакруа. Бльше свтлим став колорит. Лермонтова стало верхушкой этого периода.
В Америц в цьому стил плдно працювали Фредерк Едвн Черч Альберт Брштадт. Романтизм виявив себе у всх видах мистецтва, у флософ гумантарних науках. Заслуга романтизму— у вдкритт народно поез Украни, минулого. У других «мировое зло» вызывало протест, требовало отмщения, борьбы. «Портрет Пушкна» пензля О. Кпренського – живе уособлення поетичного геня.
В то же время романтизм зиждется на идеях, бросающих вызов «страшному миру», —прежде всего идеях свободы. Именно неудовлетворением Жерико политикой Наполеона было продиктовано его поступление на службу к Людовику XVIII, занявшему французский трон в 1814 г. С пессимистическими настроениями было связано и то, что после второго захвата власти во Франции Наполеоном (период Ста дней) молодой художник покидает родную страну вместе с Бурбонами. Вн ближче за всх до Свободи як запалений ентузазмом радстю вльного пориву.
Алябв, М. Укранський романтизм охоплю перод 20—60-х рокв XIX столття. Вона – спрямовуюча сила руху групи на барикадах. Фигура отважного солдата еще не раз будет возникать в творчестве Жерико. Байрон, Шелл стали прапором цього руху далеко за межами "туманного Альбону". Найбльшого розвитку вн набув у Нмеччин, де його засновниками були А. Шлегель та Ф. Шлегель, Л. Тк, Ф. Гарденберг (Новалс), до яких придналися Ф. -В. -Й.
Романтизм же выражает это неприятие более остро. Майстер-романтик, бажаючи злити сво "Я" з просторами Всесвту, прагнути закарбувати чуттво-вдчутний образ природи. диною прикрасою були булавка у краватц годинник у кишен. Европа была потрясена политическими кризисами, революциями и войнами.
Востребованным оказывается образ «благородного дикаря», вооруженного «народной мудростью» и не испорченного цивилизацией. У живопис тема середньовччя визначила появу так званих прерафаелтв. Грзн набги могутнх хвиль, чарують шторм, в ншй картин – "На берез моря" (1809). Вяземського, юного Пушкна вддають данину анакреонтической «легко поез».
крок стрмкий легкий – так ступають богин. У полотнах Т. Жерко («Офцер кнних герв мператорсько гвард, що йде в атаку» «Поранений красир»), Е. Делакруа («Свобода, що веде народ (28 липня 1830)»), Ф. Гой («Повстання 2 травня 1808 в Мадрид»«Розстрл повстанцв») були проголошен нов деали художн принципи. Верди. Романтизм (фр. Видлялися комр та манжети. Середньовччя було улюбленим перодом стор для романтикв.
Яскравий слд в стор свтово художньо культури залишили прерафаелти («Pre-Raphaelite Brothers» – «Братство прерафаелтв») – обднання молодих живописцв, що виникло в Лондон в 1848 р котре зявилося реакцю на творчсть бездарних наслдувачв Рафаеля. Художник, график, поэт и теоретик искусства Филипп Отто Рунге (1777 – 1810), в основном, посвятил себя портретному жанру. Одовського та н. – Ясно проступають традиц просвтницького рацоналзму. сторю росйського романтизму прийнято длити на два пероди.
Развивается романтичная проза: А. А. ванов в Рос). «Плот «Медузы»» представляет Жерико как замечательного мастера композиции. Наиболее полно и ярко романтические идеи представлены в творчестве Т. Жерико, Э. Делакруа. Лише псля того, як полотно експонувалося на Всесвтнй виставц в Париж в 1855 роц, вона потрапила до Лувру.
Англя була класичною краною романтично лтератури. Жерико, Э. Делакруа во Франции почти во всем О. А. Постулат «Минуле було величним прекрасним» пдпав пд нищвну критику.
Орловський. Гете, Й. -Г. Гете, Й. -Г. Кюхельбекера, А.
Гофмана, Е. По Н. Хоторна. У той же час романтизм грунтуться на деях, що кидають виклик «страшному свту», – насамперед деях свободи. Общим же было то, что они все видели в человеке единую суть, задачка которой совсем не сводится только к решению обыденных задач. Алябьев, М. И.
Байрона, К. Брентано, Э. Т. А. Тогда же в протяжении всего XIX века в живописи официально культивировались дальние от жизни академические каноны, отвлеченная идеализация образов, появились натуралистические закономерности игнорировавшие самостоятельную экспрессию выразительных средств живописи. нтерес до стор вдбився також у працях сторикв французько романтично школи (О. Пд час революц 1848 року знову поставили на загальний огляд в Люксембурзькому палац. У стрмкому, по-хлопчачому нетерплячому рус вн навть трохи випереджа свою натхненницю.
Картина зображала 15 врятувалися пасажирв на плоту, коли вони побачили на обр "Аргус". Это выражается в позднем творчестве писателей-декабристов, в философской лирике Е. А. Баратынского и поэтов-«любомудров» – Д. В. Делакруа был самым образованным среди живописцев первой половины XIX столетия.
Фантастичний свт снв реалзу у свох роботах англйський художник-романтик Вльям Блейк (1757-1827). Нхто не мрилом для всх. Романтичн де виразно проявляються до кнця XVIII ст. Sturm und Drang), колоритными представителями которого были Ф. Шиллер («Разбойники», «Заговор Фиеско в Генуе», «Коварство и любовь») и И. В.
Он выразился в разработке жанра исторического романа (Ф. В 20-30-х годах работы многих художников отличались патетикой, нервной возбуждённостью в них наметилось тяготение к экзотическим мотивам и игре воображения, способного увести от «тусклой повседневности». Лесснг, Й. -Ф. Кипренский, Тропнн, Брюллов з великою любов39ю намагалися показати всю глибину красу особистост людини, через погляд, поворот голови, детал костюма передати духовн пошуки, волелюбний характер свох «моделей». Предпосылки этого двойственны. Розмивання стилстичних кордонв найкраще виражено в живописних творах «Апофеоз Гомера» Енгра «Смерть Сарданапала» Ежена Делакруа.
Одоевского, Е. А. Сповнений соковитим вльним штрихом сангину вуглля (з пдсвчуванням крейдою), "Автопортрет" Орловського приваблю свою художньою цлснстю, характернстю образу, артистизмом виконання. В нмецькому романтизм год й шукати суспльно-полтичну складову, притаманну французьким митцям.
Пушкн не народний "втя" не "генй", а перш за все людина. Особливо примтно приголомшливий твр Теодора Жерко «Плт «Медузи»», засноване на реальному подю. Наивысший пик романтизма приходится на первую четверть XIX в. Французское слово romantisme всходит к испанскому romance (в средние века так называли испанские романсы, а потом и рыцарский роман), британскому romantic, превратившемуся в XVIII в. в romantique и означавшему тогда «странное», «фантастическое», «живописное».
Джерелом романтизму в театр прийнято вважати естетичний рух «Бур натиску» (нм. romant, роман) – направление в искусстве, сформировавшееся в рамках общелитературного течения на рубеже XVIII-XIX вв. Чи була у нього для цього якась спонукальна причина. Це глибоко трагчний образ.
Його рух стримано, бльш сконцентровано, осмислено. веймарского классицизма, тесновато связанного с именованием И. В.
Кипренский, Сильвестр Щедрин, К. П. Так, звичайно, його злидн. Находясь в столице Англии, Жерико занимается созданием не только литографий, но и живописных произведений. Тому постат майже скульптурний. Здобуток цього лтературного напряму також формальним. веймарського класицизму, тсно повязаного з мям. В.
Балакрв, Н. А. Наилучшие разумы Европы доказывали и предсказывали это общество грядущего, однако реальность оказалась неподвластной «разуму», будущее – непредсказуемым иррациональным, а современное публичное устройство стало грозить природе человека и его личной свободе. Розбйники, сцени бля вогнища, битви супроводжували весь його творчий шлях. Даже тени приобретают у него разнообразные оттенки.
Центральной темой живописи бидермейера стала повседневная жизнь человека, протекающая в неразрывной связи с его домом и семьей. Одовського, Е. А. В разных странах Европы были свои особенности в трактовке романтических образов. Бурхлив пслявонн роки стали обстановкою, в якй формувався росйський романтизм. Пушкин). Тема одиночества— едва ли не самая популярная во всем романтическом искусстве. В это время живописцем было создано большое количество портретных работ. Адже зображуючи конкретне вчорашня подя, художник створював пам39ятник цй под.
Композиторы-романтики научились передавать фантастический мир как нечто абсолютно специфическое (при помощи необычных оркестровых и гармонических красок). Виникнення цього лтературного напряму в Укран повязане з публкацю в 1827—28 pp. Роботи Отто Рунге – це класичн зразки цього жанру. Работы Отто Рунге – это классические образцы этого жанра.
Французьку революцю не можна зарахувати до причин його виникнення, вже дуже вузьке коло людей покладав будь-яко над на перетворення в ход.
Романтизм (фр. Але, вдкриваючи "красу душ" в особах повалених грекв, художникь настльки драматизу под, що вдбуваються, що для збереження диного динамчного темпу напруги вн йде на деформацю ракурсв постатей. ХХ ст. Романтизм залишив у спадок другй XIX ст.
Рылеева, В. К. Романтики особенно любили писать бури, грозы извержения вулканов, землетрясения, кораблекрушения, способные оказать сильное эмоциональное воздействие на зрителя (Жерико, Фридрих, Тёрнер). Тому найбльш повно романтизм у живопис Нмеччини представлений в портретах пейзажах.
Це ясно проявлялося в росйськй портретному мистецтв. Нхто не мрилом для всх. Байрона У. Шекспра. Отже, не було й ц причини.
Не была исключением и живопись. Тема одиночества – одна из главных в творчестве Лермонтова, почти во всем дань романтизму. В высшей степени характерен для музыкального романтизма интерес к народному творчеству. Справжня дя— не в дйсност»— проголосив Тк у «Мандрах Франца Штернбальда». Роздрбнена на невелик князвства герцогства Нмеччина не переживала серйозних суспльних потряснь, художники не створювали монументальних полотен, що зображують геров-титанв, тут нтерес викликав глибокий духовний свт людини, краса велич, моральн пошуки.
В том случае в творчестве Жуковского сильны традиции сентиментализма, то поэзия К. Н. Мццю, демократизмом смливстю художнього ршення полотно справило приголомшуюче враження на сучасникв. придворным Веймарским театром. Вн робив багато начеркв бурхливого моря, портретв врятованих людей в госптал.
Романтики укоряли своих предшественников в «холодной рассудочности» и отсутствии «движения жизни». не стояло. В оперному жанр розвиваться лейтмотивна система, а також тяжння до наскрзно драматург. Колись у свой "Божественнй комед" Данте взяв у провдники по всх сферах (раю, пекла, чистилища) земл Вергля. В окончательном варианте полотно представляет тот момент, когда уже отчаявшиеся люди видят на горизонте судно «Аргус» и протягивают к нему руки. На противагу рацоналстському принципов абсолютистсько монарх як породженню нвелюючого розуму, що придушу природне право народв на розвиток свого «духу», в укранськй флософськй думц до деалу пдносяться «вольност козацького народу» як втлення свободи й демократичних форм нацонального життя.
желаю печали). Живопис часто виступала як протидя обмеженим поглядам органзованою християнсько культури. Обычно считается, что в России романтизм появляется в поэзии В. А. Жуковского (хотя к предромантическому движению, развившемуся из сентиментализма, часто относят уже некоторые русские поэтические произведения 1790—1800-х годов). В кнц XVIII, початку XIX столття де класицизму Просвтництва втратили свою привабливсть актуальнсть. Досконалсть втрачено назавжди, свтом править зло, воскреса древнй хаос.
На полотне изображены люди, борющиеся с разбушевавшейся водной стихией.
Мусоргський, А. П. Подбн ршення важко знайти в росйськй портретному мистецтв того часу, де вже в середин XVIII столття голосно звучали цивльн гуманстичн мотиви й особистсть людини нколи не поривала мцних зв39язкв з оточенням. Ось студент, мцно зцпивши рушницю, зводить курок. навряд чи пддаться аналзу, чому однотонним срувато-зеленою, оливковою гам, в квапливих, нби випадкових ударах пензля майже непоказного на вид етюду укладено така велика людський змст.
В музыке направление романтизма сложилось в 20-х гг., а развитие заняло весь XIX век. До 1809 року вдноситься такий емоцйно насичений портретний лист, як "Автопортрет". В своих работах он поэтизировал образы обыкновенных людей, часто – своих близких («Мы втроем» – автопортрет с невестой и братом, не сохранился «Дети семьи Хюльзенбек», «Портрет родителей художника», «Автопортрет»). Вн як би наповнював собою повтря, присутн одночасно всюди. romantisme, от средневекового фр.
Швинда и Шпицвега обычно связывают с течением в культуре Германии известного под названием «бидермейер». Повною мрою естетичн принципи романтизму були закладен в перод т. зв. З одного боку, саме у Франц особливо сильн були традиц театрального класицизму. Такое осознание романтизма сохраняется и до настоящего времени, однако, как пишет литературовед Ю. Манн, романтизм «не просто отрицание правил, однако следование «правилам» более сложным и прихотливым». Центр художественной системы романтизма – личность, а его главный конфликт – личности и общества.
Героям многих романтических произведений (Ф. Р. «Эстетическая революция» от композиции до сюжета и подачи – налицо. Шевырёва, А. С.
Героям многих романтических произведений (Ф. Р. Шатобриана, А. Мюссе, Дж. Байрона, А. Виньи, А. Ламартина, Г. Гейне и др. ) свойственны настроения безнадежности, отчаяния, которые приобретают общечеловеческий характер. У блискучих картинах. Нмецький романтизм вдзначався пдкреслено флософським характером. Крайнее напряжение подчеркнуто суровой, мрачной цветовой гаммой, диагональной композицией.
Ставлення до буржуа у Франц на початку ХХ ст. («Кавказский пленник», «Братья разбойники», «Бахчисарайский фонтан», «Цыганы», цикл «южных поэм»). Романтики шукали взамопроникнення синтезу мистецтв, злиття видв жанрв мистецтва. Спочатку нову для нього епоху вн пробу осмислити через вдом лтературн сюжети. Романтизм в живопису Франц розвивався за ншимипринципам. Чи були в нього крила. Заснований у Вдн влаштувався в Рим (1809-1810) "Союз Святого Луки" обднував майстрв дею вдродження монументального мистецтва релгйно проблематики.
Першими виявами укранського романтизму були: видана 1818 у Петербурз «Грамматика малороссийского наречия» О. Павловського збрка М. Цертелева «Опыт собрания старинных, малороссийских песней» з висловленими в них думками про глибоку сворднсть самостйнсть укрансько мови й укрансько народно поез. Найбльшого розвитку вн набув у Нмеччин, де його засновниками були А. Шлегель та Ф. Шлегель, Л. Тк, Ф. Гарденберг (Новалс), до яких придналися Ф. -В. -Й. На хню думку, вона була занадто суворою, навть святенницькою, присвячу себе лише боротьб з недосконалою природою людини (у звязку з його грхопаднням). Даргомыжский, М. А. Мастер редко обращался к этому жанру.
Рзкий поворот голови з "похмурим" поглядом з-пд зсунутих брв, близький обрз портрета, у якому обличчя змальовуться великим планом, контрасти свтла – все це спрямовано на досягнення основного ефекту протиставлення зображуваного людини оточенню (тим самим глядача). Они выражали столько эмоций, переживаний, душевных волнений, насколько это можно было изобразить в границах холста. XIX ст. В Америке в этом стиле плодотворно работали Фредерик Эдвин Чёрч и Альберт Бирштадт.
Представники «школи», академсти повставали, перш за все, проти мови романтикв: х збудженого гарячого колориту, х моделювання форми, не т, звично для «класикв», статуарно-пластично, а побудовано на сильних контрастах колрних плям х експресивного малюнка, навмисно вдмовився вд точност х смливою, нод хаотично композиц, позбавлено величавост непорушного спокою. У полемц з классицистским театром «штюрмери» розробляли жанр вльно за формою тираноборческой трагед, головним гером яко ста сильна особистсть, яка повста проти законв суспльства. Виршальною передумовою розвитку романтизму стали под Велико французько революц. Романтики докладно точно вдтворюють сторичн детал, тло, колорит т чи ншо епохи, але романтичн характери даються поза сторю, вони, як правило, вище обставин не залежать вд них.
Докорнн зрушення вдбувалися в цей час у репертуар театрв сценчному мистецтв. В. Давидова, двоюрдного брата поета гусара Дениса Давидова. Такая, обычно закрытая «воскресная комната», служила только для приема гостей. В 1818 г. он создает ряд литографий на военную тему, среди которых наиболее значимой была «Возвращение из России».
Вот таким образом наиболее полно романтизм в живописи Германии представлен в портретах и пейзажах. Эти годы нельзя назвать яркими и чем-либо примечательными в творчестве художника. чим сильнше традиц, тим жорсткше непримиренн протка боротьба з ними. Кожному вдкриваться душа природи по-ншому.
Многие сюжеты его картин взяты из литературных произведений знаменитых мастеров пера. На полотне изображен раненый воин, пытающийся скорей покинуть поле брани. На початку XIX столття значним культурним центром Рос була Твер. В романтизме русской литературы показываются страдания и одиночество главного героя. На первый план он выдвинул бюргерство, среднего обывателя. Найбльш повно яскраво романтичн де представлен в творчост Т. Жерко, Е. Делакруа. х називають дослдниками тим надприродних сил темних почуттв.
Кипренский, Сильвестр Щедрн, К. П. Поранений гвардць останнм зусиллям вол пдводиться на руках, щоб глянути в обличчя прекрасно Свобод. При тому, що робота першого, як може здатися, деально втлю де революцйного класицизму, на вдмну вд видовищного «безладу» Делакруа, в якому передчуваться кнець свту, обидв вони руйнують модель Давида, протиставляють себе й, стверджуючи свободу самовираження художника – центральне поняття, яким визначаться романтизм в живопис. Вдтворено образ молодо людини, вдчува себе невимушено, природно, вльно. Разочарованние в идеале Жерико воплощает в картине «Раненый кирасир». У 1831 роц в паризькому Салон французи вперше побачили цю картину, присвячену «трьом славним днях» Липнево революц 1830 року.
Лермонтова, К. Ф. Балакирев, Н. А. Миттвсть образу в живопис, як говорив Делакруа, а не послдовнсть х у лтературному виконанн визначила нацленсть художникв на складну передачу руху, заради якого були знайден нов формальн й колористичн ршення. У мистецтв портрета в початку девятнадцятого столття все бльша увага придляться зображенню творчо нтелгенц, поетв художникв Рос, а також звичайних людей селян. Найбльш повно яскраво романтичн де представлен в творчост Т. Жерко, Е. Делакруа. Жизненно и правдиво изображены фигуры искалеченных и измученных войной людей.
Романтизм отримав дуже широке поширення у всх областях культурного життя флософ. Романтизм ж висловлю це неприйняття найбльш гостро. Байрона, К. Брентано, Е. Т. А.
Под влиянием фольклора содержание европейской музыки ярко преобразилось. Ункальним явищем французького вропейського романтизму став барельф «Марсельза» на Трумфальнй арц в Париж (скульптор— Франсуа Рюд). Питання про капталзм у Рос на початку XIX ст. Однако не это является главным достоинством композиции.
Англя була класичною краною романтично лтератури. Автора цкавлять море, гори, лси рзномантн вдтнки стану природи в рзн пори року доби.
1-ый завершается восстанием декабристов. Интерес бидермейера не к прошлому, а к настоящему, не к великому, а к малому способствовал формированию реалистической тенденции в живописи. Завершу перод романтизму у творчост Пушкна врш «До моря» (1824). Констебла, зокрема, проявився у Делакруа в бльш свтлому колорит, який став тепер провдним в його мистецтв.
Але псля вйни народ не отримав вол. Тому найбльш повно романтизм в живопис Нмеччини представлений в портретах пейзажах. «Мен соромно брати участь в суспльному житт»— казав персонаж роману Сенанкура «Оберман», його наслдувала бльшсть.
Среди таковых природа с её неукротимой силой и непредсказуемостью ностальгия, особенно по готике (мистика и восхищение смертью) интерес к народным традициям фигура романтического героя (например, революционера). На тл нескнченного простору горбистй мсцевост, яка ще кричить вд диму згарищ незатихающего бою, художник показу клька груп поранених, знесилених жнок дтей. Романтизм у живопису дуже тсно повязаний з сентименталзмом. Вн зупиняться на сюжет загибел населення грецького острова Хос, захопленого турками. Ця фгура вносить драматичне початок в звучання полотна Делакруа.
Тогда же романтики принимали роман как средство постижения истории, а от истории шли к проникновению в потаенны психологии, а соответственно и современности. В картине «Торжество религии в искусстве» Овербек прямо подражает «Афинской школе» Рафаэля, а Корнелиус во «Всадниках Апокалипсиса» – одноимённой гравюре Дюрера. Розписи церкви Святого Антоня в Мадрид Гойя створю, здаться, на одному диханн. Зображення такого моменту нестйкост, неможливост пози посилю ефект руху. Тому найбльш повно романтизм в живопис Нмеччини представлений в портретах пейзажах. Ще одним видатним портретистом був О. А.
Романтизм в изобразительном искусстве во многом опирался на идеи философов и литераторов. Овербек, фон Карльсфельд, Л. Фогель, И. Готтингер, Й. Зюттер, П. фон Корнелиус). Народи— це думки Бога. Вн представлений такими великими менами, як Джон Констебл (Англя), Франческо Хайес (таля), Франсиско Гойя (спаня), Каспар Давид Фрдрх, Карл Брехов, Карл Фрдрх Лесснг (Нмеччина).
За переказами, один добропорядний буржуа вигукнув: «Ви кажете – глава школи. Объединившись в своеобразное религиозное братство («Союз св.
Романтикв привертала сучаснсть, в якй вони черпали сюжети для багатьох свох творв. Художник не ставить перед собою мету дати достоврну, точну характеристику геров. Они должны были стать своеобразными иллюстрациями, демонстрирующими различные психические заболевания человека. Государственная самобытность проявляется сначала в устном народном творчестве. вс ц проблеми розкрпачену вд правил академзму художню ндивдуальнсть.
У побудов композиц Жерко вибира точку зору зверху, що дозволило йому поднати панорамний охоплення простору (морськ дали) зобразити, сильно наблизивши до переднього плану, всх мешканцв плоту. Художники залучали свою уяву, щоб вийти за меж звичних розумнь традицйних релгйних стин. В эпиграф романа «Красное и чёрное» он взял слова «Правда, горькая правда», подчеркнув своё призвание к реалистическому исследованию людских характеров и поступков.
Россини последующий этап (1830—50-е гг. )— творчеством Ф. Шопена, Р. Шумана, Ф. Мендельсона, Г. Берлиоза, Ф. Листа, Р. Вагнера, Дж. Лише псля того, як полотно експонувалося на Всесвтнй виставц в Париж в 1855 роц, вона потрапила до Лувру. Вони шукали риси, складов першооснову нацонального духу. Формувався тип «лондонського денд» (Дж. Пс. ал 1815 року чоловчий одяг звльнивс вд вимог придворного церемоналу.
Гердер, Г. -Е. Потому в наибольшей степени романтизм в живописи Германии представлен в пейзажах и портретах. Срезневського в Харквському унверситет наприкнц 20-х pp.
Но сколько – вдохновили. Делакруа загострю увагу на рельфнй моделировке форми. Воно зявилося як вдповдь на розчарування в цнностях пероду Просвтництва, було сформовано художниками, що навчалися в студ Жака-Лу Давида (засновника неокласицизму). Творчество М. Ю. Музиканти, художники та письменники у свох творах прагнули показати високе призначення людини, багатий духовний свт, глибину почуттв переживань. Жерко зацкавила ситуаця граничного напруження людських духовних фзичних сил.
Традицйне для нмецьких англйських романтикв тяжння до ррацонального проявилося в кол французького романтизму лише на перифер, але воно завжди було спровокованим нмецькими або англйськими моделями мало рацональне пояснення. Багатогранне дарування Е. Делакруа проявилося в рзних жанрах: сторичного живопису (Битва при Пуать, Битва при Нанс, 1831 Битва при Тайбурге, 1837 Взяття хрестоносцями Константинополя, 1841 – все в Лувр, Париж Битва Св. Це велич, тамниця або просвтленсть природи свдоме стан спостергача.
Музыка становится более рельефной, персональной. Це шлях до досконалост, «до мети, пояснення яко потрбно шукати по той бк видимого» (А. Де Внь). Шеллнг, Ф. -Д. -Е.
Таке розумння романтизму збергаться донин, але, як пише лтературознавець Ю. Манн, романтизм «не просто заперечення" правил ", але слдування«правилами»бльш складним примхливим». Центр художньо системи романтизму – особистсть, а його головний конфлкт – особистост суспльства. Цього вимагало образне виршення картини. хочу печал. ). Так были написаны портреты «Сумасшедшая старуха», «Сумасшедший», «Сумасшедший, воображающий себя полководцем».
Чоловчий одяг шили з простих шерстяних тканин. Надзвичайно цкава сторя створення "Портрета Пушкна". Артист, поэт, музыкант— излюбленные герои в произведениях романтиков («Любовь поэта» Шумана, «Фантастическая симфония» Берлиоза с её подзаголовком- «Эпизод из жизни артиста», симфоническая поэма Листа «Тассо»). У рзних кранах вропи були сво особливост в трактуванн романтичних образв. Загалом можна виокремити основн риси як були притаманн романтизмов як культурно-сторичнй епос: деалзаця минулого як пероду гармон та стабльност у суспльств увага до ндивдуального, субктом стор виступа колектив— народ, наця, або, соцальна верства— наприклад, козацтво деалзаця видатних геров, як представниками нац, висловлюють прагнення художньо-емоцйн методи пзнання, ррацональний пдхд, вчування в «дух епохи», нтуця вдмова вд унверсалзму сторичного процесу, основним полем дослдження для сторикв-романтикв ста нацональна сторя. За переказами, один добропорядний буржуа вигукнув: «Ви кажете – глава школи.
Кюи, П. И. Победа в Отечественной войне 1812 г., творческие свободы на родине с выставками в Академии художеств, поездки и «командировки за рубеж» (Брюллов, например, «стажировался» в Италии), да и просто типично русская эмоциональность – у русских художников были все основания для своего пути в романтизме. Заснований у Вдн влаштувався в Рим (1809-1810) "Союз Святого Луки" об39днував майстрв дею вдродження монументального мистецтва релгйно проблематики.
Этот путь должен разрешить все противоречия, целиком поменять жизнь. Поруч робочий в блуз ршуче змахнув шаблею. Получил распространение во всех странах Европы и Америки.
Романтизм Франц (на вдмну вд нших нацональних шкл) мав також патротичну, суспльну складову, яку яскраво втлили Теодор Жерко в картин-спротиву «Плт Медузи» та Ежен Делакруа— в картинах «Свобода, що веде народ» та «Винищення грекв турками на Хос» («Рзанина на Хос»). Романтизм в живописи Франции развивался по иным принципам. Прямий вдгук у серцях сучасникв Делакруа спробу знайти через свй власний бль серця. У пошуках нових орнтирв, вльних вд академчних умовностей, за зразок щирост художньо свободи вони взяли середньовчне мистецтво.
Дослдники вдзначають у працях Фрдрха "розширення репертуару" пейзажних мотивв. (Дж. Неспокйна тривожна морська стихя в акварел "Втрильний човен" (1812 рр). А. де Мюссе («Лорензаччо», 1834).
Энтузиазм к истории отразился также в трудах историков французской романтичной школы (О. "Плт" Медузи "з39явився результатом тривало пдготовчо роботи художника. У Франц в журнальнй критиц часв "романтичних битв" романтикв називали "шекспиристами". Картина зображала 15 врятувалися пасажирв на плоту, коли вони побачили на обр "Аргус". В сравнении с ними композиция «Алжирские женщины в своих покоях», созданная в 1834 г., кажется спокойной и статичной.
У поздних западноевропейских романтиков пессимизм по отношению к обществу приобретает космические масштабы, становится «болезнью века». Плот и оплот романтизма. Вн разом з тим дозволя розгледти деяк свордн боку мистецтва Орловського. Однако здесь этот мотив выражен еще не так ярко, как в более поздних произведениях Жерико. Тема «страшного мира», свойственная всей романтической литературе, наиболее ярко воплотилась в так называемом «черном жанре», а также в произведениях Байрона, К. Брентано, Э. Т. А. Гофмана, Э. По и Н. Хоторна.
К главным особенностям романтичного стиля нужно отнести игровую стихию, которая растворяла эстетические рамки классицизма обостренное внимание ко всему своеобычному и нетрадиционному (при этом особому не просто отводилось место во всеобщем, как это делал барочный стиль либо предромантизм, однако переворачивалась сама иерархия общего и единичного) энтузиазм к мифу и даже осознание мифа как эталона романтичного творчества символическое толкование мира рвение к предельному расширению арсенала жанров опору на фольклор, предпочтение вида понятию, рвения – обладанию, динамики – статике опыты по синтетическому объединению искусств эстетическую интерпретацию религии идеализацию прошедшего и архаических культур, часто выливающуюся в соц протест эстетизацию быта, морали, политики. Якщо у творчост Жуковського сильн традиц сентименталзму, то поезя К. Н. Батюшкова, П. А. Одним з найбльш яскравих глибоких романтичних портретв О. А. Кпренського портрет.
XIX вв. Невичерпною енергю, вльно юно стрмкстю руху вона подбна грецько богин перемоги Нке. Тема самотност – одна з основних у творчост Лермонтова, багато в чому данина романтизму. У побудов композиц Жерко вибира точку зору зверху, що дозволило йому поднати панорамний охоплення простору (морськ дали) зобразити, сильно наблизивши до переднього плану, всх мешканцв плоту. Змни швидше стосуються проблематики пс: на змну суворо рацональност моральних конфлктв класицизму приходить культ необмежено свободи особистост, бунтвний субктивзм, який вдкида вс можлив закони: морал, моральност, соцуму.
Унверсалстська лберальна утопя, таким чином, неспроможна. Бородн, Ц. А. Тютчева. Иванов в Рф). У першй половин ХХ ст.
знову повернули художнику. х називають дослдниками тим надприродних сил темних почуттв. Здавалося б, вн прийшов сюди для того, щоб усх пдбадьорювати. Для одних романтикв у свт панують незбагненн загадков сили, яким необхдно пдкоритися не намагатися змнити долю (поети «озерно школи», Шатобран, В. А. Гарн тла, особи полонених людей. Ц де звучать в «стор Русв», у творах Миколи Гоголя, кирило-мефодвцв, Т. Шевченка, О. Потебн, П. Кулша та н. Особливо велика увага звертаться на природне право людини на нацонально-культурний розвиток, збереження нацонально дентичност.
Шеллнг, Ф. -Д. -Е. Даргомижський, М. А. Романтизм в живопису Франц розвивався за ншими принципами. Пензель художника впевнено наносить фарби, залишаючи велик мал мазки.
славу склали В. Гюго («Кромвель», 1827 «Марон Делорм», 1829- «Ернан», 1830 та н. ) – А. де Внь («Дружина маршала дАнкр», 1831 «Чаттертон», 18935 – переклади пс Шекспра) – А. Дюма-батько («Антон», 1831 «Рчард Дарлнгтон», 1831 «Нельская вежа», 1832 и др А. де Мюссе («Лорензаччо», 1834). В полемике с классицистским театром «штюрмеры» разрабатывали жанр свободной по форме тираноборческой катастрофы, основным героем которой становится мощная личность, восстающая против законов общества. Среди полотен Делакруа особое место занимают портреты. Проте, велике мсце в спадщин майстра займають нчн морськ пейзаж, присвячен конкретним мсцям, де буря поступаться мсце маг ноч, часу, який, згдно з поглядами романтикв, наповнене тамничо внутршньо життям, де мальовнич пошуки художника спрямован на шлях вилучення незвичайних свтлових ефектв (Вид Одеси в мсячну нч, Вид Константинополя при мсячному освтленн, обидва – 1846).
Коли дивишся на його "Автопортрет", мимовол приходять на пам39ять портрети А. Гро, Жерко. Паризький гамен несамовито розмаху пстолетами. Каталзатором розвитку романтизму завжди ставав розвиток буржуазних настров у суспльств.
Роботи Отто Рунге – це класичн зразки цього жанру. Напротив, не отрицая повседневности, романтики стремились разгадать тайну человеческого бытия, обращаясь к природе, доверяя своему религиозному и поэтическому чувству. Брюллов, А. А.
Его кисти принадлежит еще одно «каноническое» полотно стиля – «Свобода, ведущая народ» (1830). А форми держави залежать вд самобутност народу, його характеру. Його естетика складалася в "нському гуртку", що виник наприкнц XVIII ст. В творчестве поэтов-декабристов – К. Ф. Гаман, Г. Гейне, Й. -В. Рылеева, В. К.
Совершенство утрачено навечно, миром правит зло, воскресает древний хаос. У 1825 р. вдвдав Англю, потм Алжир, Марокко, спаню та Бельгю. Батюшкова, П. А. Он связан с именами В. А.
Вн не стурбований "благопристойнстю" свою зовншнсть: пишних волосся стосувалися гребнка щтка, на плеч – край картатого плаща прямо поверх домашньо сорочки з розкритим комром. Але найважлившою рисою та заслугою укрансько романтики, на думку Д. Чижевського, те, що «вона свдомо поставила соб завдання утворити повну лтературу, яка могла б задовольнити духовн потреби всх кл та шарв укранського суспльства». Але вона ма флософську основу, повязану з концепцями нмецьких флософв Фхте Шеллнга. Шелли, Ш. Петефи, А. Мицкевич, ранешний А. С.
Вот таким образом образы на портретах очень выразительны и глубоки. Разочарование романтизма – это разочарование в реальности, однако прогресс и цивилизация – только одна ее сторона. Вагилевич, Я. Головацький («Руська трйця»), М. Устиянович у Кив— кирило-мефодвц М. Костомаров (яким перездить з Харкова), Т. Шевченко, П. Кулш.
Пушкина, М. Ю. При цьому у всх портретах стльки справжнього благородства душ. Отныне человек с его внутренней борьбой, духовными исканиями и переживаниями, а не «размытые» идеи всеобщего благоденствия и процветания, стали главенствующей темой в произведениях искусства. До основних особливостей романтичного стилю треба вднести грову стихю, яка розчиняла естетичн рамки классцзма- загострену увагу до всього свордну нестандартному (причому особливому не просто вдводилося мсце в загальному, як це робив бароковий стиль або предромантизм, але переверталася сама рархя загального одиничного) – нтерес до мфу навть розумння мфу як деалу романтичного творчост-символчне тлумачення свту- прагнення до граничного розширення арсеналу жанров- опору на фольклор, перевагу способу поняттю, прагнення – володння, динамки – статке- експерименти по синтетичному обднанню скусств- естетичну нтерпретацю релг, деалзацю минулого архачних культур, нердко виливаються в соцальних протест- естетизацю побуту, морал, полтики. Тим не менш, велике мсце в спадщин майстра займають нчн морськ пейзаж, присвячен конкретних мсць, де буря поступаться мсцем маг ноч, часу, який, згдно з поглядами романтикв, наповнене тамничо внутршньо життям, де мальовнич пошуки художника спрямован на шлях отримання незвичайних свтлових ефектв ("Вид Одеси в мсячну нч", "Вид Константинополя при мсячному освтленн", обидва – 1846).
Це велич, тамниця або просвтленсть природи свдоме стан спостергача. Динамзм яскраво реагу натовпу переданий в жестах, в ммц зображених осб. Эти матерчатые детали интерьера были цветными и содержали рисунки с изображением цветов. Темпераментность мазка, лаконзм композиц, виразнсть характеристики дйових осб, типаж яких взято Гой прямо з натовпу, вражають.
У рзних кранах вропи були сво особливост в трактуванн романтичних образв. Уменьшается доля обобщенных интонаций в мелодике, общеупотребительных аккордовых последований в гармонии, типовых рисунков в фактуре— все эти средства индивидуализируются. В целом произведение производит впечатление глубокого трагизма. В однй руц вона трима триколрний прапор Франц, в ншй – рушницю. Для того чтобы правдиво изобразить на полотне страшные события, передать чувства людей, гибнущих в море, художник встречается с очевидцами трагедии, длительное время изучает лица изможденных больных, находящихся на лечении в одном из госпиталей Парижа, а также моряков, сумевших спастись после кораблекрушений. Лермонтова стало вершиною цього пероду. Злва студент з рушницею.
Вн подну в соб протест безсилля, навн люз песимзм, нерозтрачену енергю розчаровансть. Це про нього Пушкн сказав: «Себе як у дзеркал я бачу, але це дзеркало мен лестить». Як новий тип свдомост й деолог, що охопив рзн напрями людсько дяльност (сторю, флософю, право, полтичну економю, психологю, мистецтво), романтизм був повязаний з докорнною змною вс системи свтоглядних opнтацй цнностей.
Этого не мог принять молодой, прогрессивно мыслящий человек. У музиц напрямок романтизму склалося в 20-х рр., А розвиток зайняло весь XIX столття. Причини цього двояк. нтерес до стор став одним з неминущ завоювань художньо системи романтизму. Знаменитый тогда фрегат «Медуза» налетел на рифы и затонул у берегов Африки. Жуковский).
вс ц проблеми розкрпачену вд правил академзму художню ндивдуальнсть. Делакруа бачить сенс ново епохи в зображенн вже бльш конкретно сторично под – боротьби страждання волелюбно Грец. Совершенство утрачено навсегда, миром правит зло, воскресает древний хаос. Живопис не була винятком.
Написана она была в 1819 г. и в том же году выставлена в парижском Салоне. Делакруа псля манфестацонних виступв Жерко добре уявляв, що в мистецтв настали часи сильних емоцйних потряснь. Невдомо також було, навщо цьому «полумю майбутнього»особи, нездатн на активн д. Память про минуле вдгравала значну роль в настановах романтизму, але й ставлення до минулого було рзним. (Дж.
в цьому вдношенн благодатним матералом будуть служити для нього дитяч портрети. Художники прославляли складн поняття стану – свободу доблесть, страх ненависть, висок деали вдчай, «все, що вража душ, закарбовуться вдчуттям жаху, призводить до пднесеного» (за словами французького флософа-просвтителя Ден Ддро). Динамзм яскраво реагу натовпу переданий в жестах, в ммц зображених осб. Витриманий у суворо-рудих тонах колорит пдсилю почуття тривоги. У 1831 роц в паризькому Салон французи вперше побачили цю картину, присвячену «трьом славним днях» Липнево революц 1830 року. Без прямо вказвки на професю живописця.
Панвн пригнчен настро доби вдбило мистецтво романтизму. Однак ця боротьба неминуча, тому що вона життям (Я жити хочу. В Америц в цьому стил плдно працювали Фредерк Едвн Черч Альберт Брштадт. Вона стала змстом його малюнкв, акварелей картин маслом 1809 – 1810 рр.
Через пейзаж, трохи фантастичне, перебльшене зображення дерев, квтв птахв, художник також намагався вдкрити багатоплановсть людсько особистост, схожсть з природою, рзномантно непзнаною. Байрон). Цей шлях повинен виршити вс протирччя, повнстю змнити життя. Гарно грають на рудувато-коричневому тл червон плями одягу рибалок.
У Салон 1824 р. Делакруа показу картину "Рзанина на остров Хос". Романтики вдкривають свт людсько душ, ндивдуальне, н на кого не схоже, але щире й тому близьке всм чуттве бачення свту. Вн робив багато начеркв бурхливого моря, портретв врятованих людей в госптал.
Романтизм (фр. romantisme)— идейное и художественное направление в европейской и американской культуре конца XVIII века— первой половины XIX века, характеризуется утверждением самоценности духовно-творческой жизни личности изображением сильных (зачастую бунтарских) страстей и характеров, одухотворённой и целительной природы. Хомякова). Правда, сюжет по теме народного восстания против монархии Бурбонов, скорее исключение для творца, как-то сказавшего «Страшно подумать, сколько памятников и произведений искусства погубили революции. ». Источником вдохновения для многих художников стало художественное наследие прошлого: Древний Восток, Средневековье и Проторенессанс (назарейцы, прерафаэлиты).
Автопортрет н рекомендованим жанром, художник писав для себе тут, як нколи, був вльний у самовираженн. Шлармахер, Й. -Г. Разом з тим образ жнки реальний – це дочка французького народу. Шелл, Ш. Петеф, А. Мцкевич, раннй А. С.
Музика ста бльш рельфною, ндивдуальною. Якщо Просвтництво характеризуться культом розуму засновано на його засадах цивлзац, то романтизм стверджу культ природи, почуттв природного в людин. "Багатьом дано мало, небагатьом багато. Те же черты манеры старых мастеров видны и в картине «Бег свободных лошадей в Риме», написанной приблизительно в 1817 г. и представляющей состязания всадников на одном из карнавалов, проходящих в Риме.
Все краски композиции точно соответствуют натуре. Жуковський). Так, звичайно, його веселсть.
Так, романтические поэты – по преимуществу лирики и поэты природы и вот таким образом в их творчестве (вобщем, так же, как и у многих прозаиков) существенное место занимает пейзаж – сначала, море, горы, небо, бурная стихия, с которой героя связывают сложные отношения. У мистецтв портрета в початку девятнадцятого столття все бльша увага придляться зображенню творчо нтелгенц, поетв художникв Рос, а також звичайних людей селян. Таковыми являются портреты Шопена и Жорж Санд.
«Родиной» романтизма в живописи считают Францию, а появление картины Теодора Жерико «Плот фрегата Медуза» в Салоне в 1819 г., на престижной официальной выставке парижской Академии изящных искусств, – чуть ли не «день рождения» стиля. По их мнению, она являлась слишком строгой, даже ханжеской, посвящающей себя лишь борьбе с неабсолютной природой человека (в связи с его грехопадением). Роботи, пов39язан з романтизму, стали з39являтися в Рос вже в 1790-х роках (роботи Феодося Яненко "Мандрвники, захоплен бурею" (1796), "Автопортрет в шолом" (1792).
Это путь к совершенству, «к цели, разъяснение которой необходимо находить на той стороне видимого» (А. Де Виньи). Величезн барикади вдчували його на свому хребт». Позиця вслухання визнача основну форму "сплкування" людини з природою зображення.
Ее славу составили В. Гюго («Кромвель», 1827 «Марион Делорм», 1829 «Эрнани», 1830 и др. ) А. де Виньи («Жена маршала дАнкр», 1831 «Чаттертон», 18935 переводы пьес Шекспира) А. Дюма-отец («Антони», 1831 «Ричард Дарлингтон», 1831 «Нельская башня», 1832 и др. Вони у звичнй природною рол творця ("Автопортрет в оксамитовому берете" А. Г. Варнека, 1810-е), то занурюються в минуле, як примряючи його на себе ("Автопортрет в шолом латах" Ф. Именно в ней воплотился давний замысел художника показать борьбу греков с турками.
Для одних романтиков в мире властвуют непостижимые и таинственные силы, которым нужно подчиниться и не пробовать поменять судьбу (поэты «озерной школы», Шатобриан, В. А. Живопис не була винятком.
Поява романтизму повязано з антпросветтельскм рухом, причини якого лежать в розчаруванн в цивлзац, у соцальному, промисловому, полтичному науковому прогрес, результатом якого зявилися нов контрасти суперечност, нвелювання духовне спустошення особистост. Просвта проповдувало нове суспльство як саме «природне» «розумне». У нших «свтове зло» викликало протест, вимагало помсти, боротьби. Баратинського, Н. В. Цього вимагало образне виршення картини. Середньовччя було улюбленим перодом стор для романтикв. Завершает период романтизма в творчестве Пушкина стихотворение «К морю» (1824). Поздний этап романтизма простирается до конца XIX века.
романтизм просякнув ус сфери нтелектуально дяльност людини. Творчсть М. Ю. Обидва полотна виставлялися в Паризькому Салон в 1827 роц. Байрон, П. Б. С темой свободы переплетаются мотивы заточения изгнания.
В ходе работы было внесено несколько изменений. Революцйн потрясння, бурхлива громадська життя проявилися в живопис тяжнням художникв до зображення сторичних та фантастичних сюжетв, з патетикою «нервовим» збудженням, яке досягалося яскравим колрним контрастом, експресю рухв, деякою хаотичнстю, стихйнстю композиц. Головними теоретиками нських романтикв стали брати Август-Вльгельм Фрдрх Шлегел. Одоевского и др. Парадокси романтизмуПарадоксальним чином романтизм зднував культ особисто неповторност ндивдуума з тяжнням до безособового, стихйному, коллектвному- пдвищену рефлективнсть творчост – з вдкриттям свту бессознательного- гру, розуммо як вищий сенс творчост, – з закликами до впровадження естетичного в «серйозну» життя-ндивдуальний бунт – з розчиненням в народному, родовому, нацональному. На голов фргйський ковпак – стародавнй символ звльнення вд рабства.
Найбльш повно яскраво романтичн де представлен в творчост Т. Жерко, Е. Делакруа. За ним виступа так само вдважно ршуче налаштований робтник з шаблею. Кращ уми вропи обрунтовували вщували це суспльство майбутнього, але дйснсть виявилася непдвладною «розуму», майбутн – непередбачуваним, ррацональним, а сучасне суспльний устрй стало загрожувати природ людини його особистсно свободи. Писатель был пристрастен к романтическим незаурядным натурам, за которыми признавал право «отправляться на охоту за счастьем». Рисунок на оконных занавесках и мебельной обивке был одинаковым.
Теребенева). Романтизм у живопис Франц розвивався за ншими принципами. Дослдники вдзначають у працях Фрдрха "розширення репертуару" пейзажних мотивв.
У нй також величезну емоцйну роль гра грозове небо, яке займа бльшу частину композиц. нове напрямок в мистецтв, яке у вдповдь на канончн прийоми класицизму моральн суспльн теор Просвтництва звернулося до людини, внутршнього свту, набирало силу опановувала умами. Он представлен такими великими именами, как Джон Констебл (Англия), Франческо Хайес (Италия), Франсиско Гойя (Испания), Каспар Давид Фридрих, Карл Брехен, Карл Фридрих Лессинг (Германия). коли втер не трпа втрило не покрива брижами гладь води, як в акварел "Морський пейзаж з кораблями" (ок. 1810), глядача не полиша передчуття, що з штилем пде буря.
Гаман, Г. Гейне, Й. -В. Развитие романтизма в живописи протекало в острой полемике с приверженцами классицизма. Затребуваним виявляться образ «благородного дикуна», озброного «народною мудрстю» не зпсованого цивлзацю. Луки»), «назарейцы» жили в Риме по образцу монастырской общины и писали картины на религиозные сюжеты. В операх XVII—XVIII веков «неземные» персонажи (как, например, Царица ночи из моцартовской «Волшебной флейты») разговаривали на «общепринятом» музыкальном языке, мало выделяясь на фоне реальных людей.
Нацональна самобутнсть проявляться насамперед в уснй народнй творчост. Свобода, в том числе и от деспотических политических режимов, – одна из главных тем «романтического» Пушкина. Бидермейер – это один из наиболее популярных стилей эпохи (прежде всего в области быта, но также и искусства)2.
Констебла, великий вплив на нього справила мистецтво Т. Жерко. знову повернули художнику. Жерко, Е. Делакруа у Франц-в чому О. А.
З темою свободи переплтаються мотиви увязнення, вигнання. Лесснг, Й. -Ф. Возникновение романтизма граничит с антипросветительским движением, предпосылки которого лежат в разочаровании в цивилизации, в соц, промышленном, политическом и научном прогрессе, результатом которого явились новые контрасты и противоречия, нивелировка и духовное опустошение личности. Просветительство проповедовало новое общество как самое «естественное» и «разумное». Разом з цилндром, у мод був мякий фетровий капелюх. придворним Веймарським театром. Живопис не була винятком.
Гердер, Г. -Е. Довгий час вн залишався поза полем зору переслдувачв. Противостоял романтизм эре Просвещения и в словесном плане: язык романтических произведений, стремясь быть естественным, «простым», легкодоступным для всех читателей, представлял собой нечто обратное классике с ее великодушной, «возвышенной» темой, соответствующей, к примеру, для традиционной катастрофы. У поздних западноевропейских романтиков пессимизм по отношению к обществу приобретает галлактические масштабы, становится «болезнью века». У блискучих картинах. У рзних кранах вропи були сво особливост у трактуванн романтичних образв.
Бестужев-Марлинский, ранешние произведения Н. В. Революцйн потрясння, бурхлива громадська життя проявилися в живопис тяжнням художникв до зображення сторичних та фантастичних сюжетв, з патетикою «нервовим» збудженням, яке досягалося яскравим колрним контрастом, експресю рухв, деякою хаотичнстю, стихйнстю композиц. Здаться, що ц люди стурбован долею Рос, думають про майбутн бльше, нж сьогодення. Художник застав його в кабнет возившимся з цуценятами.
Серед них Анн-Лу Жироде-Трозон, Антуан Жан Гро, Жан Огюст Домнк Енгр. У творчост поетв-декабриств – К. Ф. Вони очевидний прототип – Сальватор Роза, досить популярний рубеж XVIII XIX столть.
Романтичн де Франц навть не припускали вдокремленост художника вд сучасност, яка була романтичною сама по соб. Тому кожен персонаж, як частина диного цлого картини, становить щось замкнутий у соб, явля собою символ, отлившийся в довершено форми. («Кавказький полонений», «Брати розбйники», «Бахчисарайський фонтан», «Цигани», цикл «пвденних поем»). Героям багатьох романтичних творв (Ф. Р.
Гете (в собственных ранешних драматических опытах). Перша самостйна робота Е. Делакруа Данте Верглй (Тура Данте, 1822, Лувр, Париж), написана на сюжет Божественно комед, принесла йому велику популярнсть змусила заговорити про народження нового художника-романтика. Революцйн потрясння, бурхлива громадська життя проявилися в живопис тяжнням художникв до зображення сторичних фантастичних сюжетв, з патетикою «нервовим» збудженням, яке досягалося яскравим колрним контрастом, експресю рухв, деякою хаотичнстю, стихйнстю композиц. Не только лишь драматургическая («Ифигения в Тавриде», «Клавиго», «Эгмонт» и др. ), да и режиссерская и теоретическая деятельность Гете заложила базы эстетики театрального романтизма: воображение и чувство. Шатобриана, А. де Мюссе, Дж. Вн повязаний з менами В. А. До виявв укранського передромантизму зараховують також виданий у Москв 1827 збрник «Малороссийские песни» М. Максимовича балади П. Гулака-Артемовського («Твардовський» «Рибалка», 1827).
У живопис тема середньовччя визначила появу так званих прерафаелтв. Це дало потужний поштовх розвитку французько романтично драматург.
Веневитинова, С. П. на революцю у Франц. Вяземского, молодого Пушкина отдают дань анакреонтической «легкой поэзии». Тема «страшного свту», властива всй романтичнй лтератур, найбльш яскраво втлилася в так званому «чорному жанр» (в предромантической «готичному роман» – А. Редклф, Ч. Метьюрн, в «драм дол», або «трагед дол», – З. Вернер, Г. Клейст, Ф. Грильпарцер), а також у творах Дж.
Романтические идеи явственно появляются к концу XVIII в. Произведения, относящиеся к этому периоду, несут внутри себя различные художественные элементы. Тод ж був, мабуть, написаний по першому враженню, яке так цнував Тропнн, маленький етюд. Мрючи про краще, соцально-демократичному устро, люди в Рос т епохи зовсм не вдривалися вд реально дйсност, свдомо вдкидали ндивдуалстичний культ "особисто свободи", расцветавший в Захднй вроп, розпушена буржуазною революцю.
В произведении «Возвращение из России» впервые прозвучала тема борьбы человека со смертью. Справа хлопчисько, паризький гамен, розмаху пстолетами. Лермонтова, К. Ф. Художники прославляли сложные понятия и состояния – свободу и доблесть, страх и ненависть, высокие идеалы и отчаяние, «все, что потрясает души, запечатлевается ощущением ужаса, приводит к возвышенному» (по словам французского философа-просветителя Дени Дидро). Мова йшла про сучасне суспльство сучасного героя.
нове напрямок в мистецтв, яке у вдповдь на канончн прийоми класицизму моральн суспльн теор Просвтництва звернулося до людини, внутршнього свту, набирало силу охоплювало умами. Пану почуття невимушеност, природност. Але колористична гама стримана. Глинка, А. С. На замну феодальним, релгйним цнностям прийшли цнност нш.
Особенно примечательно потрясающее произведение Теодора Жерико «Плот «Медузы»», основанное на реальном происшествии. Появляется понятие «чистой комнаты», то есть комнаты, которой не пользовались в будние дни. Огромный резонанс имела картина Жерико «Плот Медузы», посвященная недавнему событию современной жизни – гибели пассажирского корабля по вине морского пароходства4. Перший закнчуться повстанням декабриств.
Это путь к совершенству, «к цели, объяснение которой нужно искать по ту сторону видимого» (А. Де Виньи). Роботи Отто Рунге – це класичн зразки цього жанру. Для одних романтиков в мире господствуют непостижимые и загадочные силы, которым необходимо подчиниться и не пытаться изменить судьбу (поэты «озерной школы», Шатобриан, В. А. Жуковский).
В живописи, как и в других видах искусства, романтиков привлекало всё необычное, неизведанное, будь то дальние страны с их экзотическими обычаями и костюмами (Делакруа), мир мистических видений (Блейк, Фридрих, прерафаэлиты) и волшебных грёз (Рунге) или мрачные глубины подсознания (Гойя, Фюсли). Тема «страшного мира», характерная всей романтичной литературе, более ярко воплотилась в так именуемом «чёрном жанре» (в предромантическом «готическом романе» – А. Рэдклиф, Ч. Мэтьюрин, в «драме рока», либо «трагедии рока», – З. Вернер, Г. Клейст, Ф. Грильпарцер), также в произведениях Дж. Так, романтичн поети – переважно лрики поети природи, тому в хнй творчост (втм, так само, як у багатьох прозакв) значне мсце займа пейзаж – насамперед, море, гори, небо, бурхлива стихя, з якою героя повязують складн взамини. Позиця вслухання визнача основну форму "сплкування" людини з природою зображення. Художники залучали свою уяву, щоб вийти за меж звичних розумнь традицйних релгйних стин.
Не менее красочна композиция «Правосудие Траяна», созданная в том же 1840 г. Современники художника признали эту картину одной из лучших среди всех полотен живописца. На бльшост створених Кипренским творв лежить печать незвичайност, пдчас загадковост. Чайковский. Кюхельбекера, А. И. Образцом для своих творческих поисков они считали итальянскую и немецкую живопись XIV – XV веков (Перуджино, ранний Рафаэль, А. Дюрер, Х. Хольбейн Младший, Л. Кранах).
Роботи Отто Рунге – це класичн зразки цього жанру. Тепер це зустрч одно великих за свом значенням росйського мистецтва майстрв. Кожному вдкриваться душа природи по-ншому. Кю, П. Этот хитрый прием (фотография доказала, что такого положения ног у лошадей во время бега быть не может, это фантазия художника) мастер использует для того, чтобы придать композиции динамизм, создать у зрителя впечатление молниеносного движения лошадей. Тому постат майже скульптурний. Это отдало мощнейший толчок развитию французской романтичной драматургии. Але християнська мфологя теж набула нтересу до соцального життя.
Гофмана, Э. По и Н. Хоторна. Тогда же романтизм зиждется на идеях, бросающих вызов «страшному миру», – сначала идеях свободы. Зокрема, удосконалюються вршов форми, особливо— у поез Т. Шевченка. У1820-1840 роках чоловчий костюм тяжв до помрно-яскравих тонв. Шуберт, Р. Шуман, Ф. Шопен, И. Брамс, Б. Сметана, Э. Григ и др. ). Вн снував туди-сюди, пднмався вгору, опускався вниз, знову пднмався, шумв, блищав радстю. Але колористична гама стримана.
Конфигурации быстрее касаются проблематики пьес: на замену серьезной рациональности нравственных конфликтов классицизма приходит культ неограниченной свободы личности, мятежный субъективизм, отвергающий все вероятные законы: морали, нравственности, социума. Романтический герой всегда одинок. Итог своим размышлениям об искусстве художник подвел в теоретическом трактате «Цветовая сфера». Батюшкова, А. С.
Байрон, П. Б. Тому колр не тльки емоцйно вплива на почуття глядача, але несе символчне навантаження. Художник изобразил волнующий момент недавней истории, основанной «на реальных событиях» : гибель французского фрегата у берегов Сенегала в 1816 г. и трагическая история выживания 15 из 140 человек, плывших на корабле, на маленьком плоту. Пушкн). в Германии.
(Дж. Байрон, П. Б. Шелли, Ш. Петефи, А. Мицкевич, ранний А. С. Пушкин). Флософську базу романтизму заклав нмецький флософ Фрдрх Шеллнг. Гете, управляющего на рубеже XVIII-XIX вв.
Романтизм отримав дуже широке поширення у всх областях культурного життя флософ. Этому же он стремился научить и последователей. Гете, який керував на меж XVIII-XIX ст. Истоком романтизма в театре принято считать эстетическое движение «Бури и натиска» (нем. Це був якийсь вихор.
Причем характер набросков заметно отличается от стиля всего произведения. Живопис не була винятком. Жизни и быту столицы Англии Жерико посвящает цикл литографий, среди которых наибольший интерес представляют работы, получившие названия «Большая английская сюита» (1821) и «Старый нищий, умирающий у дверей булочной» (1821). Борьба против застывших классицистских норм длилась долго, почти полстолетия.
Поскольку в центре внимания романтиков уже не человечество в целом, а конкретный человек с его неповторимым чувствованием, соответственно и в средствах выражения общее все больше уступает место единичному индивидуально своеобразному. Вн весь ще порив, рух, але вже згасаюче порив. Полностью эстетические принципы романтизма были заложены в период т. н. Людина прощаться з Свободою, прощаться з життям.
Але цього чуттвстю зображення вн вол бачити символ великого свту, "дею художника". Их называют исследователями тем сверхъестественных сил и темных чувств. Входячи в антитезу «класицизм – романтизм», напрямок передбачало протиставлення класицистичного вимоги правил романтично свободи вд правил.
Шлармахер, Й. -Г. Рилва, В. К.
Твори, що вдносяться до цього пероду, несуть в соб рзн художн елементи. У других «мировое зло» вызывало протест, добивалось отмщения, борьбы. Кипренский, Тропнн, Брюллов з великою любовю намагалися показати всю глибину красу особистост людини, через погляд, поворот голови, детал костюма передати духовн пошуки, волелюбний характер свох «моделей». Революционные потрясения, бурная общественная жизнь проявились в живописи тяготением художников к изображению исторических и фантастических сюжетов, с патетикой и «нервным» возбуждением, которое достигалось ярким цветовым контрастом, экспрессией движений, некоторой хаотичностью, стихийностью композиции. Липневе сонце, насилу пробиваться крзь клуби порохового диму, висвчу окрем фгури людей.
Байрон, Шелл стали прапором цього руху далеко за межами "туманного Альбону". Романтизм в живопису Франц розвивався за ншими принципами. Як правило, створення автопортрета був випадковим епзодом. Это ощущение усиливается за счет точной передачи пластики (позы, жестов) человеческих фигур, а также использования ярких и сочных цветовых сочетаний (рыжие, гнедые, белые кони насыщенно-синие, темно-красные, бело-голубые и золотисто-желтые куртки жокеев). Романтизм у живопису дуже тсно пов39язаний з сентименталзмом.
Художник заносил их в дневник. Нещодавн вйни вроп авантюри Наполеона викликали значну хвилю негативзму розчарування. м залишилися останн хвилини свободи перед наближенням ворогв.
Sturm und Drang), Яскравими представниками якого були Ф. Шиллер («Розбйники», «Змова Фско в Гену», «Пдступнсть кохання»). В. Романтизм залишив у спадок друго половини XIX ст. Мусоргский, А. П. Йоганн Готфрд Гердер, що отримав надал звання «нмецького просвтника», зробив ще один крок, проголосивши, що не може бути унверсальних «найкращих форм держави», а кожен народ несе «в соб сво норми права, сво представлення про щастя», як вдрзняють цей народ вд нших як його мова, що дикту особливост мислення. Гоголя.
Щоправда, дуже часто в ландшафтне простр свох картин Фрдрх не дозволя "увйти" фгур, але в тонкй проникливост образного ладу розташованих просторв вдчуваться присутнсть почуття, переживання людини. Глнка, А. С.
Тому найбльш повно романтизм в живопис Нмеччини представлений в портретах пейзажах. В "Портрет дтей Хюльзенбек" (1805) Рунге як переда жвавсть безпосереднсть дитячого характеру, а й знаходить для свтлого настрою особливий прийом. Этот образ необычайно экспрессивен и динамичен. Грська вершина на задньому план видлено як центр духовних устремлнь майстра.
Настоящим открытием композиторов-романтиков стала тема фантастики. Вдтепер людина з внутршньою боротьбою, духовними пошуками переживаннями, а не «розмит» де загального благоденства процвтання, стали чльно темою у творах мистецтва.
Пд час перебування в Англ (1825) Е. Делакруа знайомиться з лтературою, живописом театром, велике враження на нього справля творчсть Дж.
Баратынского, Н. В. Но и здесь его ждало разочарование. Входя в антитезу «классицизм – романтизм», направление подразумевало противопоставление классицистического требования правил романтичной свободе от правил. Причому, згдно з думкою нмецького сторика полтика Юстуса Мезера, ця форма днсть в множинност органчних взамозвязкв, де цле потребу свох частин навпаки. Багато чого зйшлося в цьому твор: безумовна вра Жерко в можливсть володння людиною своми силами, пристрасна любов до зображення коней смливсть починаючого майстра в показ того, що ранше могла передати тльки музика чи мова поез – азарт бою, початок атаки, максимальне напруження сил живо стоти.
Делакруа загострю увагу на рельфнй моделировке форми. Автора цкавлять море, гори, лси рзномантн вдтнки стану природи в рзн пори року доби. Вн представлений такими великими менами, як Джон Констебл (Англя), Франческо Хайес (таля), Франсиско Гойя (спаня), Каспар Давид Фрдрх, Карл Брехов, Карл Фрдрх Лесснг (Нмеччина). Тьерри, Ф. Гизо, Ф. О. Примером таких полотен может быть картина, получившая название «Плот «Медузы»». Враження вд ц подорож вилилися в цлий ряд картин, при написанн яких вн використовував нов мальовнич методи, запозичен м у англйських майстрв (Тассо в будинку божевльних, 1825, Збори Уоллес, Лондон Страта дожа Марно Фальеро, 1826, Збори Уоллес, Лондон Смерть Сарданапала, 1827, Лувр, Париж), Вплив Дж.
"Плт" Медузи "зявився результатом тривало пдготовчо роботи художника. Шатобрана, А. де Мюссе, Дж. И чем посильнее традиции, тем жестче и непримиримее протекает борьба с ними. По приезде в Париж художника особенно заинтересовала графика.
Цей повстанець такий стрмкий, як Гаврош. Распространилось на различные сферы деятельности человека. Батюшкова, А. С. Фантастичний свт снв реалзу у свох роботах англйський художник-романтик Вльям Блейк (1757-1827). Бля нг Свободи поранений. Не тльки драматургчна («фгеня в Таврид», «Клавиго», «Егмонт» та н. ), Але й режисерська теоретична дяльнсть Гете заклала основи естетики театрального романтизму: уяву почуття. Найпослдовнш позиц романтизму виробили митц Франц.
Первым, кому удалось закрепить новое направление и «оправдать» романтизм, был Теодор Жерико. Рилва, В. К. Жуковского, К. Н. Тьрр, Ф. Гзо, Ф. О.
Кюхельбекера, А. у маленькому мст н, поблизу Веймара. Глубокая религиозность Рунге выразилась в таких картинах, как «Христос на берегу Тивериадского озера» и «Отдых на пути в Египет» (не окончена). Пушкна, М. Ю.
В Англии романтизм во многом обусловлен германским влиянием. Римський-Корсаков, М. П. Розписи церкви Святого Антоня в Мадрид Гойя створю, здаться, на одному диханн. Французький романтизм сформувався пзнше, нж англйський нмецький. Тльки майже через сто рокв, до 1914 року, його опублкував П. М.
Тонко побудована мальовнича поверхню полотна. Вн висловився в створенн жанру сторичного роману (Ф. Римский-Корсаков, М. П. Сначала XIX в. романтизм становится обозначением нового направления, обратного классицизму. Но эта борьба неминуема, так как она и является жизнью (Я жить желаю. Решающей предпосылкой развития романтизма стали действия Величавой французской революции.
Бородин, Ц. А. Серед таких природа з нестримною силою непредсказуемостью- ностальгя, особливо по готиц (мстика захоплення смертю) – нтерес до народних традцям- фгура романтичного героя (наприклад, революцонера). Гоголя. Аналогичным образом можно описать картину Уильяма Тёрнера «Ганнибал и его армия переходят Альпы», на которой полководец и его войско изображенные на фоне подавляющего своей масштабностью ландшафта, борются с природными силами (снежной бурей) и местными племенами. Брюллов, А. А.