Галятовського, Л. Барановича, С. Яворського. Так, на мощных контрастах свете и тени основала творческая манера итальянского художника Микеланджело Караваджо (1571-1610). Багато примщень, сльських хат, корчем, дзвниць втрякв — зразки художньо виразност, досягалося це найпростшими засобами. Интерес к натюрморту заметен во многих работах Караваджо. Трапезна побудована в 1677-1679 рр.
Эпоха Возрождения подошла к концу. Художники розробляють релгйн та мфологчн сюжети, надаючи м алегоричного змсту. Дотепнiсть, парадоксальнiсть, контрастнiсть — це тi риси твору, якi найбiльш цiнували митцi бароко. Вдали за скалой скрываются две фигуры. Для бороко зовншн вираження пристрасть хвилювання стало важлившим за сам людськ почуття.
Головне завдання письменника бароко — шокувати, здивувати читача. Бернiнi звертався до античних i християнських сюжетiв у скульптурi. Картины театральны, аллегоричны, манера письма выразительна.
Особенно интересна и показательна работа Розы под названием «Пейзаж с мостом», хранящаяся в настоящее время в галерее Питти во Флоренции. Картин на релгйн сюжети в цей перод створив небагато, але багато образв, розрахованих на активне людське спвпереживання «Христос бля колони». В тал XVII столття прославився скульптор Лоренцо Бернн (1598 – 1680), виключно обдарований майстер. Тому бароко – це ще столття Розуму Просвтництва.
Значний внесок у культуру зробили так видатн художники бароко, як Караваджо (таля), Рубенс (Фландря), Рембрандт (Голландя). Лтературне бароко вдзначаться полфонзмом, ускладненням форм, поднанням релгйних свтських мотивв образв, тяжнням до рзних контраств, алегоризму й емблематичност (людина – звр, свт – лабринт тощо), намаганням уразити читача пишним, барвистим стилем. У рамках стилю бароко народжуються його рзновиди, напрямки: марнзм, гонгоризм (культеранзм), консептзм (таля, спаня), метафзична школа та евфузм (Англя) (Див. Майже одночасно у Флоренцi та Римi виник iнший жанр — ораторiя (говорю, молю). Для бароко характерними стали алегоричнсть, мстицизм, нтерес до трагчних суперечностей буття: життя смерт, тлнного вчного, взагал поднання неподнуваного — смшного з сумним, трагчного з комчним, високого з низьким («радсний бль», «багатий жебрак», «нмий промовець», «блаженна мука» тощо).
i свiтсько драми. Кожен жанр мав сво канони та чтк меж, що не допускали х змшування. Якщо ранше камян будинки були поодинокими, то тепер х будвництво набува масовий характер.
Для музики бароко, зокрема творв Г. Ф. Комедйний жанр драми представлений нтермедю ("Найлпший сон", "Продав кота в мшку").
Якщо при Людовику XIII жнки носили чоловч капелюхи (вони тод запозичили у чоловкв багато елементв костюма), то зараз в моду увйшли зачски, легк косинки або чепчики. Хоч спочатку працював у Бережанах над мовзолеями родини Сенявських. нердко називають "козацьким".
Особливо вражають споруди комплексу собору i площi св. Рiзали цiлi постатi й рельфи, iнодi складнi композицi. Поселился в Риме в начале 1590-х гг.
Туптало, П. Могила) свтського характеру ("Римська сторя"), риторична проза А. Радивиловського, . Але в той час були част вйни, в чоботях ходили всюди, навть на балах. До пероду молодост, що пройшла в Севль, вдносять «Севльський акведук» «Мулатка».
Талант письменника виявлявся у тонкощах тлумачення символв. В стор моди епоха бароко теж залишила свй незгладимий слд. codingjsasc (C7E020EBE5E3E5EDE4E0ECE82C20ECEEEDE0F1F2E8F020EDE020F6FCEEECF320EC69F1F6692069F1EDF3E2E0E220F9E520E4EE20F2E0F2E0F0F1FCEAEEBF20EDE0E2E0EBE8205849494920F1F2EEEB69F2F2FF2E20C2203136393220F0EEF66920EDE020EC69F1F66920E4E5F0E5E227FFEDEEBF20F6E5F0EAE2E82C20EDE020EAEEF8F2E820E3E5F2FCECE0ED69E220B2E2E0EDE020D1E0ECEEE9EBEEE2E8F7E020F2E020B2E2E0EDE020CCE0E7E5EFE8206920E7E020EFF0EEE5EAF2EEEC20E0F0F569F2E5EAF2EEF0E0) вана Баптиста (автора Троцького собору в Чернiговi) був збудований камяний Спасо-Преображенський собор. Серед укранських архiтекторiв, якi працювали в Росi, найвiдомiший ван Зарудний. Як чоловки, так жнки, носили тростини. Однак ця традицйнсть регламентовансть дивовижно спвсну з безмежними пориваннями фантаз"1.
Это представление появилось, благодаря критикам XVII века. Солнце зашло за облако. Художник пользовался покровительством кардинала дель Монте.
Спрашивают дорогу у какого-то оборванца. Церква побачила в нiй можливостi впливу на парафiян. Ц отц-зути занесли бароко й на Украну.
Замiсть стату в центрi майдану височить обелiск або фонтан, рясно оздоблений скульптурою. нш алегоричн персонаж 12 апостолв вряд були досить свжо й артистично прац. ова. В епоху бароко було створено багато вражаючих свою красою будвель: церква Санта Маря делла Вкторя у Рим, церква Санта Маря делла Салюте у Венец, будинок Рубенса, зутська колегя в Саламанц, церква святого Карла Борромея у Вдн, палаццо Пезаря у Венец, палац Бельведер у Вдн, палац Цвнгер у Дрезден, Зимовий палац у Санкт-Петербурз й ансамбл Царського Села (архтектор Варфоломй Растрелл (1700-1771). Жанр опери завоював прихильнсть в столиц католицького свту — Рим. Нарастало недовольство народных масс своим положением. codingjsasc (D320F5F0E0ECEEE269E920E0F0F569F2E5EAF2F3F06920E7F069EBEEE3EE202CE1E0F0EEEAEE20F1EFEEF1F2E5F069E3E0FEF2FCF1FF20EDE0E4E7E2E8F7E0E9EDE020EFE8F8ED69F1F2FC2C20ECE0EBFCEEE2EDE8F769F1F2FC20F4E0F1E0E4F32C20E0EBE520E92069EDF2E5F027BAF020F6E5F0EAE2E820FFEA20EC69F1F6FF20F2E5E0F2F0E0EB69E7EEE2E0EDEEE3EE20EEE1F0FFE4F320EAE0F2EEEBE8F6FCEAEEBF20F1EBF3E6E1E820F1F2E0EDEEE2E8F2FC20F1EEE1EEFE20F1E8EDF2E5E720F3F169F5) видiв образотворчого мистецтва (а з появою органа додаться i музика). Риси бароко стали властивi й в iнших типах будинкiв- палацах, замкiв та iнших (будинок королiвського арсеналу у Львовi, 1635 р. ).
Одной из центральных в искусстве барокко быта идея «учить зрителя или читателя ненавязчиво, поучать посредством прекрасного». Лоренцо Бернинни — генй бароко, найбльший скульптор архтектор дано епохи. Поширеними мотивами поез бароко стають рзномантн природн катаклзми (бур, повен, землетруси) та соцальн потрясння (вйни, повстання, народн заворушення), трагчн суперечност в душ людини як вдображення суперечностей мж небесним та земним, рацональним та ррацональним, пристрастю та моральним обовязком, мотиви вдчаю, зневри та приреченост. ще до початку будiвництва монастирського собору. Мистецтво для них — гра розуму, забава. Динамiзм скульптури бароко, на вiдмiну вiд ренесансово скульптури спокою, виклика не оптимiстичне вiдчуття могутностi, величi можливостей людини, а скорiше, захоплення легкiстю, витонченiстю, якоюсь нереальною, неземною привабливiстю. Художника привлекают образы бродячих музыкантов, солдат, цыган, комедиантов.
И использование художественного стиля, прославляющего могущество знати и церкви, было как нельзя кстати. Так називалися вдливач з металу.
Генделя, Й. С.
В странах с развитой промышленностью и торговлей (Англия и Голландия) буржуазные революции завершились победой нового общественного строя. Здаться, чи не головну роль у популяризацi барокового мистецтва на Укранi треба вiдвести майстровi-архiтекторовi, зутовi Джакомо (Якiв) Брiано (1586—1649), що був присланий на Украну з Риму спецiально як вправний архiтектор вiн завiдував зутським будiвництвом у Львовi, Перемишлi та Сандомирi. codingjsasc (D320F2E2EEF0E0F520E1E0F0EEEAEE20EDE0E9F7E0F1F269F8E520E4EEEC69EDF3BA20EFEEF5ECF3F0E8E92C20EFE5F1E8EC69F1F2E8F7EDE8E920EFE0F4EEF12E20CDE0EFF0F3E6E5EDE020E5ECEEF669E9EDE020E0F2ECEEF1F4E5F0E020F2E2EEF069E220E1E0F0EEEAEE20F0EEE7F0E0F5EEE2E0EDE020EDE020F2E52C20F9EEE120ECE0EAF1E8ECE0EBFCEDEE20E2F0E0E7E8F2E82C20F1F5E2E8EBFEE2E0F2E820F7E8F2E0F7E02E20D5F3E4EEE6ED6920EFF0E8E9EEECE820E1E0F0EEEAEE209720F6E520EDE0E4EC69F0EDE0) метафоричнiсть, вишуканiсть, ускладненiсть мови, рiзноманiтнi стилiстичнi експерименти з формою художнього твору, елементи фантастики, використання рiзноманiтних емблем, алегорiй та символiв, через якi митцi бароко намагались осмислити потамний сенс буденних речей (наприклад, людське життя асоцiювалося зi «скаженим звiром», що переслiду власну тiнь, або з трояндою, яка швидко втрача сво пелюстки, залишаючи натомiсть сухе стебло i гострi шипи, та iн. ).
Велику увагу митц придляли свтлотн, прийомам розширення простору. Творча спадщина Баха становить величезну кльксть творв рзних жанрв рзних спрямувань — це сотн композицй для органа — фуги, токкати з фугами, хорали для клавесина — сюти, варац, фантаз. Перенесенные затем на картины, эти ландшафты необычайно реалистичны, живы, естественны. Нижня спдниця була видна, верхня розходилася в сторони вд нижньо частини лфа.
Чимало творiв композитор написав для рiзних складiв оркестрiв. Не менее известны Франческо Гварди и Бернардо Беллотто. Пзнше зявився жюстокор (з французько це можна перевести: точно по корпусу). Зарудний, . Епоха бароко народила багато музикантв поетв. Це висока зачска, з безлч локонв.
Зараз мощ його знаходяться в Благовщенському собор Харкова. Його скульптура завжди поднувала з архтектурою природними умовами. Найвдомшим жанром укрансько бароково поез була духовна псня. Майстром-автором цього монументу був Галуш Пфiстер (1573—1645), родом iз Бреслава, який не пiзнiше 1612 р. перехав на Украну, одружився у Львовi. Порвняно з спокйною та врвноваженою епохою Вдродження, бароко проникало в душу глядача вражала.
Ця скульптурна група, увнчала вивезеним з гипту давнм стовпом – обелском, в поднанн з реальними каскадами води, частинами скель додатковими декоративними фгурами справля неповторне, незабутн враження. У цей час зявилися "Мандри Гуллвера" Джонатана Свфта, "Робнзон Крузо" Данеля Дефо. Розвиваються й так жанри, як галантно-герочний роман (Ж.
Рим був центром розвитку нового мистецтва на рубеж XVI—XVII ст. Пзнше його змнило жабо. Вн був вртуозом в стинному дус бароко, його твори захоплюють динамзмом, жвавстю теплотою. Етика барокко вдмчена тягою до символки ноч, тем тлннсть непостйност, життя-сновидння (Ф.
Ширського, Гр. Одними з найпопулярнших стали античн вигадан сюжети, найпопулярншими героями стали пастухи пастушки.
Художественное образование получил в Милане. Действующие лица в его картинах – это простые люди из народа. Звдси така характеристика барочного свтогляду як механцизм. Це – польовий вид взуття, х носило зазвичай вйськовий стан. В останн роки свого життя написав роботи «Менни» та «Пряхи». Патрiарх який тут помер, повертаючись з Москви в Константинополь.
Впродовж XVI-XVII ст. Здаться, чи не головну роль у популяризац барокового мистецтва на Укран треба вдвести майстров-архтекторов, зутов Джакомо (Якв) Брано (1586—1649), що був присланий на Украну з Риму спецально як вправний архтектор вн завдував зутським будвництвом у Львов, Перемишл та Сандомир. У попередню епоху, при Людовку XIII, були популярн чоботи (ботфорти). События происходят обычно в полутьме, прорезанной наискось лучом света (такое освещение называют подвальным). в Рим був побудований великий оперний театр.
XVII века и представлен творчеством Рубенса, Ван Дейка, Йорданса, Снейдерса. Одними з основоположникв архтектури бароко в тал Карло Мадерно Лоренцо Бернинни. Це був парад прикрашених костюмв як у жнок, так у чоловкв. У ньому поряд з реальними людьми дють мфчн стоти. Походження термiна бароко виводять вiд португальського perola barroca (перлина неправильно форми) та латинського слова barroco (дивний, химерний), яким позначали один iз силогiзмiв (логiчних суджень) у середньовiчнiй фiлософi i який вирiзнявся свою складнiстю та дивовижнiстю.
Ярким примером служит знаменитым «Лесной пейзаж с тремя философами». Перуки були так сильно напудрени, що капелюхи тод часто носили в руках. Два путника едут по дороге. До Петра I вропейськ костюми носили також в Рос деяк аристократи, хоча не повсюдно.
Це максимально спрощен кони Закарпаття чи Лемквщини, напрочуд рзномантн за композицю кони "Страшного суду" з рзних регонв Украни, нарешт, серя народних зображень "Козак-бандурист", "Козак Мамай". Архтектура бароко виявлялася у хвилястих лнях, масштабних будвлях. були Д. Левицький, А. Лосенко, К. Головачевський. Мкеланджело Мерз (1571-1610), якого за мсцем народження поблизу Млана прозвали Караваджо, вважають найбльш значним майстром серед талйських художникв, як створили в кнц XVI ст.
После ссоры с одним из представителей местной знати ему пришлось уехать на Сицилию. Провдне мсце в цй рарх належало трагед. codingjsasc (D1F2E8EBFC20E1E0F0EEEAEE20EDE0E9E2E8F0E0E7ED69F8E520EFF0EEFFE2E8E2F1FC20F320EAE0EC27FFEDEEECF320E1F3E469E2EDE8F6F2E2692E20D5E0F0E0EAF2E5F0EDEE2C20F9EE20F1E0ECE520E220E0E2F2EEEDEEECED69E920C3E5F2FCECE0EDF9E8ED69206920EFEEE227FFE7E0ED69E920E720EDE5FE20D1EBEEE169E4F1FCEA69E920D3EAF0E0BFED6920E2E8F0EEE1EBFFE2F1FC20EEF0E8E369EDE0EBFCEDE8E920E2E0F069E0EDF220E1E0F0EEEAEEE2EEBF20E0F0F569F2E5EAF2F3F0E82C20FFEAE8E9) слушно називають укранським, або "козацьким", бароко.
Бароко – загальновропейське явище. У клаврному репертуар велике мсце посдали танц, як обднувались у сюту (послдовнсть). До побудови цивльно архтектури друго половини XVII-початку XVIII ст.
Барочн риси проявляються в оформленн стародрукв, гравюри яких набувають складно композиц та пишних декоративних форм. Мистецтво бароко – це мистецтво великих форм, грандозного, декоративного днання. Поширеними мотивами поез бароко стають рзномантн природн катаклзми (бур, повен, землетруси) та соцальн потрясння (вйни, повстання, народн заворушення), трагчн суперечност в душ людини як вдображення суперечностей мж небесним та земним, рацональним та ррацональним, пристрастю та моральним обовязком, мотиви вдчаю, зневри та приреченост.
В основу сюжетвтворв бароко, як правило, покладено сторю духовного випробовування людини. Во время странствий он делал множество зарисовок с видами итальянской природы. 4. Болонский академизм, противопоставляемый караваджизму, представляли Аннибале Карраччи и Гвидо Рени.
де Кеведо, П. Кальдерон). Робота, вже мало делiкатна в памятнику Киселя, в памятнику Жовкiвського ще менш артистична, так що постатi на барокових памятниках не можуть рiвнятися до досконалiше опрацьованих постатей на ренесансових мовзолеях. У лтератур утверджувалась рархя жанрв, як подлялися на висок (трагедя, епопея, ода) та низьк (комедя, сатира, байка). Без заходи використовувалася косметика. В своих картинах он стремился к правде, какой бы некрасивой она не была. Митц бароко змальовують життя у найбльш напружених моментах.
З таких вiвтарiв зберiгся складений iз фрагментiв скульптурний вiвтар роботи Яна Бiлого. Марно (таля), Дж. Вдома пса Кальдерона Життя сон. Вишневецького (довг пероди, нагромадження паралелзмв, смлив антитези, скупчення формальних прикрас). Стены ее украшали авторские работы живописца. з творв видатних художникв бароко (Караваджо — таля, Рубенс — Фландря, Рембрандт — Голландя) дивляться геро, охоплен пристрастями суперечностями.
Письменники розповдають про мандрвки, вдважн авантюри геров. Так само стоть постать Станiслава Жовкiвського, висiчена на плитi рельфом. Ц ознаки яскраво виявилися у збрц Ю. Андруховича "Екзотичн птахи рослини". Для архтектури стилю бароко характерн грандозн споруди. 1785 року на мiсцi, де любив усамiтнюватися Афанасiй Лубенський, патрiарх Царгородський (пiзнiше прославлений як святий) була збудована дзвiнниця.
Таля – вузька, пд сукнею носили корсет. цiлком зрозумiло, що новозбудованi будiвлi не мали нi в якiй мiрi на них походить. У першй укранськй шкльнй драм-мракл про Олекся, чоловка Божого (1673—1674 рр. ) вчен вбачають "типовий зразок бароко".
Прикладом може бути знаменитий фонтан Чотирьох рк на площ Новона в Рим (1648 – 1651). У звязку з цим укранське бароко швидко виробля сво стильов особливост. Розвиваться нтерес до алегорй, зявляються алегоричн рами, поеми, врш. Важливого значення набува зовншнй вигляд твору: врш пишуть у вигляд хреста, чaри, ковадла, колони, ромба стають популярними акроврш та мезостихи. Крм мережив, на одяз було багато бантв, на плечах, на рукавах та штанах – цл сер бантв.
Придворний скульптор i архiтектор римських пап, який поднав у собi обидва таланти, Джованнi Лоренцо Бернiнi (1598—1680 рр. ), був автором багатьох творiв, завдяки яким католицька столиця i набула барокового характеру. Творча iндивiдуальнiсть бiльшостi майстрiв того часу складалася в надрах бароко.
Такому Богу марно молитися – у Нього можна тльки вчитися. В ранний период барочная стилистика воспринимается Рубенсом через призму живописи Караваджо — «Воздвижение креста», «Снятие с креста», «Похищение дочерей Левкиппа». талйське бароко виявило себе переважно в архтектур. м керував Приказ камяних справ, в обовязки якого входили питання квалiфiкацi майстрiв, нагляд за будiвництвом.
Для лтератури барокко характерн прагнення до рзномантност, до пдсумовування знань про свт, всеосяжнсть, енциклопедизм, який нод обертаться хаотичнстю та колекцонуванням курйозв, прагнення до дослдження буття в його контрастах (дух та плоть, морок свтло, час вчнсть). У першй половин XVII ст. Тон всему произведению задают необычные переходы света в тень и использование красок определенного цвета (темно-коричневым фон, желтоватые одежды актера символизируют ложь и обман).
Творчсть укранських художникв XVIII столття – граверв Олександра та Леонтя Тарасевичв, . В епоху бароко простоту форми твору замнюють вигадливстю, надуманстю, пишномовнстю. Тут дивовижно сполучаються мфологчн й бблйн образи, християнськ й ангельськ уявлення. Виразн ознаки барокового мислення спостергамо в модернй постмодернй лтератур. Творчост П. Рубенса (1577—1640) властивий високий гуманстичний пафос (назвемо хоча б картини "Пдняття хреста", "Вакханаля").
У XVII ст. Риси бароко стали властив й в нших типах будинкв- палацах, замкв та нших (будинок королвського арсеналу у Львов, 1635 р. ). Там же, в Абруццких горах и Калабрии, молодой художник встретил бродяг-разбойников, среди которых находились и те, кто был изгнан из общества «добропорядочным» людей за свободолюбивые, смелые мысли. В 1638 – 1643рр Веласкесом були написан деклька картин на мфологчн сюжети «Езоп Менпп».
Виразн бароков риси ма шкльне дфальтургя. Одна з найвдомших картин Рембрандта «Нчний дозор», полотно вража своми розмрами монументальнстю, але не дивлячись на це вс обличчя детал промальован дуже чтко. На думку спанського поста Гонгори--Арготе, не варто народжуватися, краще померти.
Розкш була присутня скрзь. Усе життя композитора супроводжував улюблений нструмент — орган. Матерали того часу: шерсть, оксамит, атлас, парча, тафта, муар, камлоту, бавовна.
Замсть стату в центр майдану височить обелск або фонтан, рясно оздоблений скульптурою. Все эти образы позднее найдут полное отражение в картинах Сальватора Розы. Послдовники й наслдувач Караваджо, яких спочатку називали караваджиств, а саме протягом караваджзма, так як Аннбале Карраччи (1560-1609) або Гвдо Рен (1575-1642), перейняли буйство почуттв характернсть манери Караваджо, так само як його натуралзм у зображенн людей подй. Сегодня давайте разберемся с интереснейшим художественным стилем барокко.
Але чим бльше пзнавала, тим бльше стикалась з загадками, суперечностями. Бернн протягом свого довгого життя створив безлч портретних бюств статуй. Ще ранше шпаги носили на портупе, тонкому ремнц, пристебнутий до поясного ременя. Убароковомуживописiплями, свiтлотiньовiконтрастипереважаютьнадлiнiями, порушуютьсяпринципиподiлупросторунаплани, прямолiнiйноперспективи — абипосилитиглибиннiсть, створитиiлюзiюнескiнченностi. Архтектура бароко вдзначаться широтою форм, масштабнстю будвель, пануванням хвилястих лнй, неврвноважених композицй.
Андря Первозванного (1747 -1753), церкви Печерсько лаври, дзвниця Софйського собору в Кив. В талйськй архтектур найпомтншим представником бароко мистецтва був Карло Мадерно (1556-1629 рр. ), який порвав з маньеризмом створив свй власний стиль. Вiдомими малярами були також М. Петрахович, . Они, видимо, заблудились в незнакомом для них месте. Бароко прийшло на змну Вдродженню, але не було його запереченням.
Кисль представлений з великою бородою (на намальованому портрет Кисль представлений тльки з вусами й голеною бородою, що, напевно, бльше вдповда дйсност, хба що вдпустив бороду перед смертю), з непокритою головою весь закований у броню, навть на руках важк крицев рукавиц. Комр у жюстокора спочатку був вдкладний, з напвкруглими витягнутими вниз кнцями. ще до початку будвництва монастирського собору. В його скульптурнй груп "Аполлон Дафна" вдчуваться люзя польоту, але якогось незвичайного, майже нереального, дещо фантастичного. Динамика и особая эмоциональность заданы в картине резкой сменой светлым и темным пятен. В Укран також багато зразкв бароко в архтектур, наприклад, Покровська церква (1766), церква Св.
Жанр опери завоював прихильнiсть i в столицi католицького свiту — Римi. Одночасно з оперою розвиваться ораторя та кантата — вокально-нструментальн жанри (для солств, хору та оркестру) на релгйн, бблйн, а нод й на свтськ сюжети.
Б. Джзлен), Вознесенський костел у Рудка (1728 р. ). Життя люзорне. Дж. Основоположник родини Юрй Франк або його син Каспер Франков були авторами гарно стату крилатого, закованого в броню архстратига Михала, що побива списом дракона (про якого мова була вище). Архтектори включали в ансамбль нетльки окрем споруди площ, а й вулиц. Для лтератури бароко характерна пдкреслена метафоричнсть символчнсть. Вона обйма 40 опер, 24 оратор на бблйн сюжети, що уславлюють людську гднсть, силу доблесть нструментальна музика (сюти, сонати, пси для органа, клавесина, флейти, скрипки та нших нструментв).
На заход в област роману видатний представник – Г. Грммельсгаузен (роман Смплцссмус), в област драми – П. Кальдерон (спаня). вытесняется классицизмом. Юра Киво-Видубицького, Покровський собор у Харковi та iн. ). нш вчен характеризували бароко як клерикальний, аристократичний напрям, який стосуться невелико частини художнх памяток переважно релгйного характеру (духовн врш, церковн проповд). були Д. Левицький, А. Лосенко, К. Головачевський. Юра у Львов, а також собор св.
Так, герой представлен как простой неаполитанский крестьянин. новий стиль у живопис. Хоч спочатку працював у Бережанах над мовзолеями родини Сенявських. Серед укранських архтекторв, як працювали в Рос, найвдомший ван Зарудний.
Его кредо было — постоянная работа, совершенствование техники. Бароковими були образи й колз опер, як створив нмецький композитор органст Георг Фрдрх Гендель (1685—1759), його нструментальна музика. можна вiднести численнi трапезнi палати в православних монастирях.
На его возникновение повлияли два важных события Средневековья. В природной стихии как будто растворяются гротескные человеческие фигуры, придающие ландшафтам фантастический вид («Пейзаж с прачками» «Горный пейзаж», 1720-е «Проповедь св. У Франц в цей перод процвтала прецозной лтература. занимает творчество Микеланджело да Караваджо.
Этот образ нельзя назвать определенно однозначным. Епоха бароко вдкида традиц авторитети як забобони забобони. Його головне творння – фасад римсько церкви Санта-Сусанна (1603 р. ).
Мода епохи бароко вдповда у Франц пероду правлння Людовика XIV, другий половин XVII столття. Перевязь (бандульера), на якй носили шпаги, увйшла в моду ще в попередню епоху. Так появилась знаменитая «Гадалка» (1595). Крм Рубенса мжнародного визнання домгся ще один майстер фламандського бароко, ван Дейк (1599-1641).
Побуту бурлескно -сатиричне вдношення до дйсност. Возвращается обратно лишь в 1639 г. Летом этого года в Риме проводили карнавал, на котором Роза выступил в роли странствующего актера под маской Ковиелло (плебея, не смирившегося со своей судьбой). в Росi управлiння всiм будiвництвом було централiзовано. М. Караваджо (1537—1610) розробив прийом так званого нчного освтлення, завдяки якому домгся ефектних контраств свтла й тн. Компонентами стилю були нацональн прийоми типв композицй будвель, а також деяк риси росйсько архтектури, що виразилися в характер декору. В 17 веке Италия потеряла свое могущество в политике и экономике. Головний надгробок Павла та Мартина Кампанв подлений трьома плястрами на два великих поля- центральну й головну частини кожного з яких займають велик ептаф, а над ептафями в напвкруглих тимпанах вставлен погруддя покйних.
В шкльних драмах рздвяного великоднього циклу, як в драмах-мраклях, драмах-моралте, стрчаються мфологчн та алегоричн образи (Милсть Божа, Любов, Помста, Злоба, Вйна, Фортуна). У рзних культурах, лтературах бароко складалося неодночасно. Йому належить оформлення площ собору Св. Капела вража поднанням архтектури, живопису скульптури великого Бернн. Крiм скульпторiв, рiзьбярiв по каменю, працювали в Захiднiй Укранi також скульптори — конвiсарi або людвiсарi.
Дуже цкава трапезна чернгвського Троцького монастиря, за словами дослдника укрансько архтектури цього часу М. П. Цапенко, «справжнй шедевр нацонального архтектурного стилю». Придворний художник багато працював як портретист. Вперше розглянув бароко як естетичну систему Д. Чижевськй у монограф "Укранськй лтературний бароко" (Прага, 1942 – 1944рр. ) але тльки на XI Конгрес влавств у Праз 1968 вчен поставили питання словянського бароко, зокрема укранського. Дуже цiкава трапезна чернiгiвського Троцького монастиря, за словами дослiдника укрансько архiтектури цього часу М. П. Цапенко, «справжнiй шедевр нацiонального архiтектурного стилю».
В пейзажах Розы заключена огромная сила, особая экспрессия. "Бароко, — вдзнача. У них бореться дух плоть, "високе" "низьке", жага насолоди аскетизм. В громадянськй обстановц на перше мсце вийшли туфл. Батьквщиною цього стилю був Рим, де його пдхопили й використали дуже влучно для свох нтересв зути.
Петра й оформлення величезного майдану бля цього собору. Повний жночий костюм складався з двох спдниць, нижньо (фрпон) верхньо (Модест). З таких ввтарв збергся складений з фрагментв скульптурний ввтар роботи Яна Блого.
Бернн став центральною фгурою серед художникв стилю бароко. Реалстичн описи часто замнювалися алегорями, метаморфозами. Найвiдомiшим жанром укрансько бароково поезi була духовна пiсня. При дворе царили строгий этикет, сложный церемониал. Наприкнц XVII ст. Ще ряснiше, ще багатше й ще вибагливiше.
Юра Киво-Видубицького, Покровський собор у Харков та н. ). В усх операх згаданих композиторв узаконюються античн мотиви. Самый прославленный автор таких работ — Д. А. Каналетто.
Мережива, банти, пряжки, пдбори, перуки «мушки» — все було занадто химерно нарочито. Равича, М. Юревича, . Творча ндивдуальнсть бльшост майстрв того часу складалася в надрах бароко.
Зарудний, . Закон збереження енерг, абсолютнсть простору часу гарантован словом Бога. Перевязь була перш шкряного, тепер робили також з муару. Зараз мощi його знаходяться в Благовiщенському соборi Харкова.
Обелiски i фонтани, поставленi у точках збiгання променiв-проспектiв (вперше в iсторi мiстобудiвництва застосовуться трипроменева система вулиць, якi розходяться вiд майдану) i в хнiх кiнцях, створюють майже театральний ефект далекосяжно перспективи. Художн прийоми бароко — це надмрна метафоричнсть, вишукансть, ускладненсть мови, рзномантн стилстичн експерименти з формою художнього твору, елементи фантастики, використання рзномантних емблем, алегорй та символв, через як митц бароко намагались осмислити потамний сенс буденних речей (наприклад, людське життя асоцювалося з «скаженим звром», що переслду власну тнь, або з трояндою, яка швидко втрача сво пелюстки, залишаючи натомсть сухе стебло гостр шипи, та н. ). Реалстичн описи часто поднувалися з х алегоричним зображенням. Стиль бароко найвиразнше проявивсь у камяному будвництв. Его стихи энергичны, порывисты, эмоциональны и в некоторых местах чересчур грубы и резки. Святитель Афанасiй причисленний до святих в 1662 роцi.
При двор панували суворий етикет, складний церемонал. Як наслдок — бароко стало свордним синтезом культур середньовччя й античност. До 1917 року в монастир збергалися його свят мощ.
Заметно здесь и сходство главного героя картины с самим автором. Однако молодой художник идет дальше учителя. Працювали на Приднпров та Чернгвщин нмецьк, литовськ архтектори. Чотири фгури в фонтан Бернн повин були просто зображати чотири велик рки свту: Ганг (Азя), Нл (Африка), Дунай (вропа) Ро дела Плата (Пвденна Америка). Так само стоть постать Станслава Жовквського, висчена на плит рельфом.
Розвитков мистецтва сприяло пднесення флософсько думки, науки, лтератури, повязане з дяльнстю Киво-Могилянсько академ. Бернн звертався до античних християнських сюжетв у скульптур. Тому справжнми хранителями Просвтництва не пророки священики, а вчен-натуралсти.
Сприйняття реального свту в лтератур змнилося. Крм цього, бароко мало власн, нацпемн, джерела: киво – руськ та фолькролорн, що проявлялися на рзних рвнях цього напряму – "високому", "середньому" та "низовому". Мльтон Дж. Необычайно яркая выразительность портрета достигается мастерским владением живописной техники и использованием контрастным красок (темная шляпа и светлый фон, белая сорочка и черная шуба).
Другая типичная черта – противопоставление освещенных и теневых планов картины (часто общей темной тональности противопоставляются резко освещенные детали). Це синтез мистецтва Вдродження середньовччя. переходить вд одного члена роду до ншого. Творча спадщина Генделя величезна. в Римi був побудований великий оперний театр.
В последний период творчества Рубенс продолжает тему вакханалий — «Вакх» — откровенно телесное восприятие жизни. Птер Пауль Рубенс (1577-1640) на початку XVII ст. Сальватор Роза является создателем и такого вида пейзажа, как философский. Широко використовуються символи, метафори, театральн прийоми, графчн зображення (рядки вршв утворюють малюнок), насиченсть риторичними фгурами, антитезами, паралелзмами, градацями, оксюмороном.
Архтектори бароко широко використали живопис, позолоту, вс види декоративного мистецтва. Барокову прозу представляють повст, оповдання релгйного (Д. Успех Розы был огромным. зутський орден поширються по всiх кранах католицько вропи i разом з ним поширються бароко.
У Франц стиль бароко виражений скромнше, нж в нших кранах. Ще ряснше, ще багатше й ще вибагливше.
Бароко в стор укрансько лтератури трактувалося по рзному, часто неадекватно. В 1692 роц на мсц деревяно церкви, на кошти гетьманв вана Самойловича та вана Мазепи за проектом архтектора вана Баптиста (автора Троцького собору в Чернгов) був збудований камяний Спасо-Преображенський собор. Стремясь к достоверности, Караваджо всегда изображает в своих произведениях реальную жизнь, какой бы грубой и беспощадной она ни была («Жертвоприношение Авраама», 1594-1596 «Юдифь и Олоферн», 1595-1596).
В нш поставлено прямовисна постать покйного, досить незручно втяту по колна. К политической власти рвалась крепнущая буржуазия. Из окон ветхой усадьбы Казаччио открывался чудесным вид на Неаполь и вулкан Везувий. Поширеними мотивами поез бароко стають рзномантн природн катаклзми (бур, повен, землетруси) та соцальн потрясння (вйни, повстання, народн заворушення), трагчн суперечност в душ людини як вдображення суперечностей мж небесним та земним, рацональним та ррацональним, пристрастю та моральним обов39язком, мотиви вдчаю, зневри та приреченост. вище).
Портрет бандита оказывается сложнее открытого и несколько романтично настроенного юноши с полотна «Автопортрет». Цей ввтар, правдоподбно, дуже перероблений. Тепер мистецтво часто сприйматься як забава, гра розуму. У першiй половинi XVII ст. Серед укранських архтекторв, як працювали в Рос, найвдомший ван Зарудний.
стало працею укранських майстрв. Вн помер самотнй, незрозумлий невизнаний, залишивши велику спадщину, яку оцнили лише через 80 рокв псля його смерт.
Петра в Римi, авторство яких також належить Д. Л. Бернiнi. Кивськi снiцерi також осягали велико артистично вмiлостi в срiбних виробах риз для iкон, оправ на вангелiях, У цiлих плащаницях (як славна плащаниця, подарована Мазепою в русалим), потiм у виробах церковного начиння — виносних хрестiв, паникадил, чаш, дарохранительниць тощо. Новым исканиям искусства соответствовали новые композиционные приемы.
В 1596 г. художник исполнил одну из первых в истории европейской живописи композиций в этом жанре — «Корзину с фруктами». Период расцвета фламандского барокко приходится на 1 пол. Ему принадлежат многие виды Дрездена и других мест.
Вони надавали перевагу широким мазкам, вльнй темпераментнй манер письма. Велична i, водночас, проста, мелодична, i в той же час строга, музика Баха стала вершиною всього попереднього досвiду музично культури. Петра в Рим, авторство яких також належить Д. Л. Бернн.
codingjsasc (CEE4EDE8EC20E720EFE5F0F8E8F520E1F3E469E2E5EBFC2C20FFEA6920EFEEE2ED69F1F2FE20E269E4EFEEE269E4E0EBE820E0F0F569F2E5EAF2F3F0EDEEECF320F1F2E8EBFE20E1E0F0EEEAEE2C20E1F3E220BAE7F3BFF2F1FCEAE8E920EAEEF1F2E5EB20CFE5F2F0E0206920CFE0E2EBE020F320CBFCE2EEE2692C20E7E1F3E4EEE2E0EDE8E920F320313631302D3136333020F0F02E2E2069F2E0EB69E9F1FCEAE8EC20E7EEE4F7E8EC20C4E6E0EAEEECEE20C1F069E0EDEE2E20C1F3E469E2EBFF20EAEEF1F2FCEEEBF3) майже повнiстю копiю римську церкву капiтулi зутiв ль Джезу, побудовану в 1575 р. одним iз засновникiв стилю бароко Джакомо делла Порта. Ще одним генм бароко був Птер Пауль Рубенс. Бароко пдняло мистецтво минулих епох на нову ступнь. У XVII ст. майстерня Франковича перейшла до Юрiя Лотрйнга.
На самм верху надгробка — цла стояча постать благословляючого Христа, а нижче в клька – ярусв поставлен навколшки дти та внуки Юря Бома. Стиль бароко найвиразнше проявивсь у камяному будвництв. Антония Брешианского» «Морской пейзаж», 1730-е). Кивськ снцер також осягали велико артистично вмлост в србних виробах риз для кон, оправ на вангелях, У цлих плащаницях (як славна плащаниця, подарована Мазепою в русалим), потм у виробах церковного начиння — виносних хреств, паникадил, чаш, дарохранительниць тощо. Лплена скульптура найбльше розвинулася в працях, що оздоблювали як церкви доби козацького бароко, так свтськ палати.
В спан в манер Караваджо творив Дго Веласкес (1599-1660), а у Франц – Нкола Пуссен (1593-1665), який, не задовольнившись школою бароко, заклав у свой творчост основи ново теч – класицизму. Чи не найоригнальншими творами укранського бароко стали «вршов грашки», тобто твори, в яких автори вдавалися до рзномантних експериментв з формою х побудови. У поез епохи бароко зявляються так форми, як сонет, рондо, мадригал. Пд час поздки в талю, познайомився з картинами Венецанських майстрв Караваджо, а також з роботами Мкеланджело, про цей досвд говорять так його роботи, як «Кузня Вулкана», «акову приносять одяг осифа», «Королвське полювання на кабана». Поряд з цими жанрами народжуться також концерт (змагання) — твр для багатьох виконавцв, в якому менша кльксть нструментв чи голосв або один солст протистоть бльшост.
М. Караваджо (1537—1610) розробив прийом так званого нiчного освiтлення, завдяки якому домiгся ефектних контрастiв свiтла й тiнi. Художник изображает мрачные руины, темные лесные чаши и морские бури. Загалом, стиль бароко був неоднорiдним, у ньому прослiдковуються рiзнi напрямки: "високе" бароко (аристократичне, дворянське i церковне), "середн" i "низьке" (мiщанське i селянське). У моду також увйшли парасольки, у жнок – муфти, вяла.
Петра й оформлення величезного майдану бiля цього собору. саак Ньютон вдкрива закон всесвтнього тяжння пише фундаментальну працю Математичн початки натурально флософ (1689), а Карл Лнней систематизу бологю Систем природи (1735). Стиль Розы в поэзии, равно как и в живописи, проявился во всей его полноте. Маховський, .
Таковы герои его ранних работ («Маленький больной Вакх», ок. По боках спдницю прикрашали драпрування. Маховський, . У поез прославились В. Вуатюр (Франця), Д. Марино (таля), дон Лус де Гонгора--Арготе (спаня), Д. Донн (Англя). козацького бароко. В 1608-1609 гг.
Благодаря ему была создана иллюзия богатства и могущества. майстерня Франковича перейшла до Юря Лотрйнга. Галятовського, А. Радивиловського, у козацьких лтописах Самовидця, Г. Грабянки, С. Величка та н. Походження термна бароко виводять вд португальського perola barroca (перлина неправильно форми) та латинського слова barroco (дивний, химерний), яким позначали один з силогзмв (логчних суджень) у середньовчнй флософ який вирзнявся свою складнстю та дивовижнстю. В основному це були палаци королв, князв свтсько знат, а також церкви монастир. Людина повстала проти Бога, а Бог постйно нагадував й про залежнсть вд нього.
Среди известных работ художника – «Гадалка», «Вакх», «Юноша с корзиной фруктов», «Лютнист», «Положение во гроб». Так називалися вiдливачi з металу.
codingjsasc (C220F3F169F520EEEFE5F0E0F520E7E3E0E4E0EDE8F520EAEEECEFEEE7E8F2EEF069E220F3E7E0EAEEEDFEFEF2FCF1FF20E0EDF2E8F7ED6920ECEEF2E8E2E82E20CEE4EDEEF7E0F1EDEE20E720EEEFE5F0EEFE20F0EEE7E2E8E2E0BAF2FCF1FF20EEF0E0F2EEF069FF20F2E020EAE0EDF2E0F2E0209720E2EEEAE0EBFCEDEE2D69EDF1F2F0F3ECE5EDF2E0EBFCED6920E6E0EDF0E82028E4EBFF20F1EEEB69F1F269E22C20F5EEF0F320F2E020EEF0EAE5F1F2F0F32920EDE020F0E5EB69E369E9ED692C20E169E1EB69E9ED692C) а iнодi й на свiтськi сюжети. Пзнше в моду ввйшла зачска фонтанж (не слд плутати з чепчиком фонтанж), на мя одн з коханок короля. Загалом, стиль бароко був неоднордним, у ньому прослдковуються рзн напрямки: "високе" бароко (аристократичне, дворянське церковне), "середн" "низьке" (мщанське селянське).
Оркестрова спадщина складаться з багатьох iнструментальних концертiв для клавесина, скрипки, вiолончелi, флейти та iн. Найменше знали в малярствi. Головним центром ремесла й мистецтва в добу бароко в Укран залишався Львв. Для бароко характерними стали алегоричнсть, мстицизм, нтерес до трагчних суперечностей буття: життя смерт, тлнного вчного, взагал поднання неподнуваного — смшного з сумним, трагчного з комчним, високого з низьким («радсний бль», «багатий жебрак», «нмий промовець», «блаженна мука» тощо). codingjsasc (D1F2E8EBFC20E1E0F0EEEAEE20EFEEE3EBE8E1EBFEBA2C20F0EEE7E2E8E2E0BA206920EFE5F0E5F0EEE1EBFFBA20EDE0E9E169EBFCF8E8E920EFF0E5E4F1F2E0E2EDE8EA20E5EFEEF5E82C20ED69ECE5F6FCEAE8E920EAEEECEFEEE7E8F2EEF020C9EEE3E0EDED20D1E5E1E0F1F2FCFFED20C1E0F52028313638359731373530292E20C7EC69EDFEFEF7E820F2E5ECE0F2E8EAF32C20F2F0E0EAF2F3E2E0EDEDFF20F4EEF0EC2C20E7E0F1EEE1E820ECF3E7E8F7EDEEBF20E2E8F0E0E7EDEEF1F2692C20E269ED20F1F2E2EEF0FEBA) власний стиль, не схожий на пишну, важку манеру старих майстрiв, пiдноситься до вершин мистецтва полiфонi, наповнюючи сво численнi твори гуманiстичними iдеями, живими образами, жанровими епiзодами. Назвали его Сальватором. Родился в 1573 г. в Ломбардии.
стинно все те, що ясно чтко мислиться або ма математичний вираз, заявля флософ Декарт. У розписi монастирських будiвель брав участь укранський художник. Ще раз художник побував в тал в 1649-1651рр., де написав вдомий «Портрет папи нокентя Х», «Види влли Медч» картину «Венера з дзеркалом», роботи, що вплинули на спанський та вропейський живопис. Украна запозичила бароко з сусдньо Польщ основними його представниками були поети — викладач Киво-Могилянсько академ, засновано в 1615 р. В бароковому стил писали Мелетй Смотрицький, Лазар Баранович, ван Величковський, нарешт Григорй Сковорода.
У Рос до лтератури бароко вдносяться С. Полоцький, Ф. Прокопович. деологчною та художньою передумовою бароко була контрреформаця, а бароко – естетичним виразом. Укранських майстрiв запрошували до Литви, Бiлорусi, Польщi. свтсько драми.
Термн "бароко" належить класицистам, вони негативно ставляться до мистецтва бароко. Прикладами архтектурного бароко в Укран Покровська церква (1766 р. ), церква св. Основоположник родини Юрiй Франк або його син Каспер Франков були авторами гарно стату крилатого, закованого в броню архiстратига Михала, що побива списом дракона (про якого мова була вище). Лтератур бароко властиве трагчне напруження, настро скепсису, розчарування. Цю картиною можна насолодитися в паризькому Лувр.
Але в його "Давид" нема ясност простоти скульптур кватро-ченто, нема класично гармон Високого Ренесансу. Вони дйсно мають деяк риси класицизму. Нет здесь и пышного окружения: блудным сын обращается к Богу в окружении баранов и коровы.
Чи не найоригiнальнiшими творами укранського бароко стали «вiршовi iграшки», тобто твори, в яких автори вдавалися до рiзноманiтних експериментiв з формою х побудови. Архтектурн ансамбл органчно вписуються в навколишн середовище, стаючи частиною рухливого й мнливого свту. Цiрисипростежуютьсяiусвiтськихсюжетах. Наиболее заметно это в картинах с морскими пейзажами. codingjsasc (D9E520F5E0F0E0EAF2E5F0ED69F8E8E920E4EBFF20E4EEE1E820E1E0F0EEEAEAEE20EDE0E4E3F0EEE1EEEA20F320EAE0EFEBE8F66920C1EEBFEC69E220F320CBFCE2EEE2692C20EFEEF1F2E0E2EBE5EDE8E920E4EBFF20DEF069FF20C1EEBFECE020E720E4F0F3E6E8EDEEFE20E920F669EBEEBF20E9EEE3EE20F0EEE4E8EDE82E20C220F6E5EDF2F06920EDE0E4E3F0EEE1EAF320E2EC69F9E5EDEE20F1EAF3EBFCEFF2F3F0EDF320E3F0F3EFF320CF69F1F2E02028ECE0E4EEEDEDE020E720F269EBEEEC20F1E8EDE0) на колiнах), а по боках — схиленi на колiна постатi Юрiя Бома та його дружини.
Але при цьому повного повернення до середньовччя, як того прагнула католицька церква, все ж не вдбулось. Бароковими були образи й колiзi опер, якi створив нiмецький композитор i органiст Георг Фрiдрiх Гендель (1685—1759), його iнструментальна музика. Серед прозових творв бароко найбльше проявляться в араторськй проз (збрника проповдей Лазаря Барановича "Меч духовний ", "Труби словес проповдних" ваника Галятовського "Ключ розумння" Антоня Радивиловського "Огородок Мар Богородиц", "Внець Христов") та козацьких лтописах самовидця, Григоря Грабянки, Самйла Величка. Црисипростежуютьсяусвтськихсюжетах.
козацького бароко. Калинський, А. Животкевич, О. Антропов та iн.
Видатними портретистами XVIII ст. Яскравим прикладом архтектурного бароко церква Сан Карло алле Куатро Фонтане (1634-1667), збудована за проектом Ф. Борромн. Создается впечатление, будто бы природа лишь заснула на какой-то миг. Переходом к зрелой фазе творчества художника стал большой заказ цикла картин «Жизнь Марии Медичи».
Вдбуваться реставраця впливу релг на культуру. Рим ста резиденцю папи, центром католицизму. Каналетто и Гварди писали виды Венеции, тогда как Беллотто (ученик Каналетто) работал в Германии. Бурхливо розвиваться також iнструментальна музика для органа, клавесина, смичкових iнструментiв. Якщо у митцв класично Грец та Вдродження боги зображались олюдненими, то в талйського скульптора Д. Л. Бернн (1598—1680) вони залишаються богами.
Всюди в вропейських столицях засновуються Академ Наук та науков товариства. цлком зрозумло, що новозбудован будвл не мали н в якй мр на них походить. Законодавцем моди в цю епоху був двр французького Короля-Сонце Людовка XIV. За спостереженнями. З огляду не спробу поднання романтичного й реалстичного типв творчост, на пошук золото середини мж крайнощами роздвоно людсько натури доба бароко, з одного боку, була добою буйного розвитку природознавства математики, а з другого добою розквту багатослвя, велико ("тридцятилтньо") релгйно вйни, добою великих мстикв та флософв – деалств (Сведенборг, Кемт, Сковорода).
Спершу, коли вн був ще дитиною (вн був коронований у вц 5 рокв), в моду увйшли коротк курточки, зван брасьер, багато прикрашен мереживами. Популярним нструментом епохи бароко були також клавкорд клавесин — попередники фортепано. Пд каптан надягали камзол, без рукавв. Только отдельные характерные черты барокко были описаны в сочинениях его современников: Марко Боскини (итал. )русск., Пьетро да Кортона, Бернини, Роже де Пиля (фр. )русск. До побудови цивiльно архiтектури друго половини XVII-початку XVIII ст. В академических спорах с Андреа Сакки последователи Пьетро да Кортона отстаивали преимущества барочного изображения, которое не требовало от зрителя тщательного анализа каждой фигуры и внимательного «чтения» сюжета для раскрытия всех оттенков смысла, а развертывало перед смотрящим «сияющий, гармоничный и живой общий эффект, способный вызвать восхищение и изумление».
На возднанних землях бурхливо ростуть мста, розвиваються ремесла, торгвля, формуться новий розклад життя. Чимало творв композитор написав для рзних складв оркестрв. Це був один iз найталановитiших на Укранi скульпторiв доби бароко. За легендами, монастир на цьому мсц снував ще до татарсько навали XIII столття. Найвдомшим жанром укрансько бароково поез була духовна псня. У центрi ма розпяття з доброю постаттю фундатора на передньому планi.
Костюм был подчинен этикету. В центр надгробку вмщено скульптурну групу Пста (мадонна з тлом сина на колнах), а по боках — схилен на колна постат Юря Бома та його дружини. Складно прикрашен пряжки називали аграф. Можливо, талйськ майстри прибували тод на Украну не тльки з Заходу через нмецьк земл, але також з Пвдня, через генуезьк колон.
У центр ма розпяття з доброю постаттю фундатора на передньому план. Найменше знали в малярств. Але козацтво не лише споживало художн цнност, виступаючи в рол багатого замовника. Поряд з професйним малярством в Укран розвивалася течя, що умовно називають народною.
Сальватор Роза (неаполитанская школа) и Алессандро Маньяско писали фантастические пейзажи. переходить вiд одного члена роду до iншого. нод вживають термн бароковий класицизм стосовно французько та англйсько варантв бароко.
Головним центром ремесла й мистецтва в добу бароко в Укранi залишався Львiв. Нмецький письменник Андреас Грфус заявляв, що життя в свт хаосу гршим вд смерт. Поряд з професiйним малярством в Укранi розвивалася течiя, що умовно називають народною. Майстром-автором цього монументу був Галуш Пфстер (1573—1645), родом з Бреслава, який не пзнше 1612 р. перехав на Украну, одружився у Львов. Церква побачила в нй можливост впливу на парафян.
Дж. свтсько драми. Бароков ремнсценс в Михайля Семенка, Ю. Андруховича, Лучука, М. Саченка, В. Трубая, . Так, «Морской порт» написан в лучших традициях К. Лоррена. До 1917 року в монастирi зберiгалися його святi мощi. Последнему принадлежат архитектурные виды и к нему очень близок французский художник Юбер Робер, работавший в то время, когда вспыхнул интерес к античности, к римским развалинам.
Будвл (церкви Сан-Карло алле Куатро Фонтане, Сант-во у Рим) за проектами талйського архтектора Франческо Борромн (1599-1667) поднували химерну пластику й оригнальну форму, були прикрашен численною лпниною рзьбою, скульптурою, горельфами барельфами. зутський орден поширються по всх кранах католицько вропи разом з ним поширються бароко. У розпис монастирських будвель брав участь укранський художник. Основну масу будiвельникiв становили укранськi майстри, багато з яких пiзнiше працювали в Росi.
З творчстю Рубенса новий стиль прийшов до Голланд, де його пдхопили Франс Хальс (1580/85-1666), Рембрандт (1606-1669) Вермеер (1632-1675). Прославилась венецианская школа, где большую популярность получил жанр ведуты или городского пейзажа. Придворний скульптор архтектор римських пап, який поднав у соб обидва таланти, Джованн Лоренцо Бернн (1598—1680 рр. ), був автором багатьох творв, завдяки яким католицька столиця набула барокового характеру. Это время абсолютизма. Перехавши до Львова, вiн i далi писався sculptor civis Brzezanensis.
Його творчий внесок залишаться наржним каменем у свтовй музичнй культур. На змну рацональнй тектончност приходить атектончнсть, мальовничсть змню ренесансну графчнсть, пластику, що стала основним засобом художньо виразност, створю неспокйну гру свтлотн, у планах формах панують складн криволнйн обриси, статичнсть ренесансних композицй змнються бурхливою динамкою форм, групуються колони й плястри (прямокутн виступи в стн у вигляд вправлених у них колон), фасади й нтерри будинкв доповнюються скульптурами, в нтеррах будинкв рясно використовуються позолота, лплення, рзьблення, мальовнич плафони, як люзорно зображують небо з ангелами, що летять по ньому, тощо. Впродовж XVI—XVII ст. Вн любив зображати людей в домашнй обстановц.
Цей вiвтар, правдоподiбно, дуже перероблений. 1591 «Вакх», 1592-1593), в которым слащаво-красивые герои академического искусства уступают место образам простых итальянцев с характерными чертами лица (миндалевидным разрез глаз, полные губы, темные шелковистые кудри). свтсько драми.
в Рос управлння всм будвництвом було централзовано. В стор костюма зачску також менують куафюри. В нiшi поставлено прямовисна постать покiйного, досить незручно втяту по колiна. елементи бароко приступають уже в стил.
Человек как будто пытается спрятать свои мысли от товарища. Караваджо скрывался от наемных убийц в Сицилии и Южной Италии. Поширеними мотивами поезi бароко стають рiзноманiтнi природнi катаклiзми (бурi, повенi, землетруси) та соцiальнi потрясiння (вiйни, повстання, народнi заворушення), трагiчнi суперечностi в душi людини як вiдображення суперечностей мiж небесним та земним, рацiональним та iррацiональним, пристрастю та моральним обовязком, мотиви вiдчаю, зневiри та приреченостi. Позитивне значення мала побудова в Укран храмв за проектами Бартоломео Растрелл (Андрвська церква в Кив, 1766 р. ).
Видатними представниками бароко у живопис були талць М. Кара-ваджо голландець П. Рубенс. Наступил XVII в., ставший новым этапом в истории западноевропейского искусства.
Поступивши на придворну службу в Мадрид був назначений офцйним живописцем двору. На жаль, за життя нiхто не помiтив його генiальних творiнь. Наприкiнцi XVII ст. Укранських майстрв запрошували до Литви, Блорус, Польщ. Упродовж всього життя Бах писав музику для попередника сучасного фортепiано — клавесина. Укранське бароко 17 ст. Костюм був пдпорядкований етикету.
Перехавши до Львова, вн дал писався sculptor civis Brzezanensis. Ренесан-сове будвництво вплинуло на структуру деяких мст, наприклад Жовкви, засновано як "деальне мсто", на окрем будвл — Чорна камяниця, будинок вежа Корнякта у Львов, замки у Збараж Пдгрцях. де Скюдер, М. де Скюдер), реально-побутовий та сатиричний роман (Фюретьера, Ш. Сорель, П. Скаррон). codingjsasc (CDE0E9FFF1EAF0E0E269F8E8ECE820E1F3EBE820EEE7EDE0EAE820E1E0F0EEEAEE20E220F2E5ECE0F2E8F66920F2E2EEF069E220F2E020F5F3E4EEE6ED69E920EAE0F0F2E8ED6920E269E4EEE1F0E0E6F3E2E0EDEEE3EE20E220EDE8F520E6E8F2F2FF2E20C4EBFF20E1E0F0EEEAEE20F5E0F0E0EAF2E5F0EDE8ECE820F1F2E0EBE820E0EBE5E3EEF0E8F7ED69F1F2FC2C20EC69F1F2E8F6E8E7EC2C2069EDF2E5F0E5F120E4EE20F2F0E0E369F7EDE8F520F1F3EFE5F0E5F7EDEEF1F2E5E920E1F3F2F2FF3A20E6E8F2F2FF) i смертi, тлiнного i вiчного, взагалi поднання неподнуваного — смiшного iз сумним, трагiчного з комiчним, високого з низьким («радiсний бiль», «багатий жебрак», «нiмий промовець», «блаженна мука» тощо). Це одна з рзновидностей багаточастинних форм нструментально музики.
Юра у Львовi, а також собор св. Б. Джiзленi), Вознесенський костел у Рудка (1728 р. ). П. Кальлерон дав свой драм назву "Життя сон". Походження термна бароко виводять вд португальського perola barroca (перлина неправильно форми) та латинського слова barroco (дивний, химерний), яким позначали один з силогзмв (логчних суджень) у середньовчнй флософ який вирзнявся свою складнстю та дивовижнстю. Воно плавно розширювалося до низу, ззаду носили шлейф.
1785 року на мсц, де любив усамтнюватися Афанасй Лубенський, патрарх Царгородський (пзнше прославлений як святий) була збудована дзвнниця. Особое внимание художник уделяет передаче освещения.
В том же ключе созданы и известные сатиры Розы, среди который особое место занимают «Поэзия», «Музыка», «Зависть», «Война», «Живопись», ставшая своего рода гимном молодого литератора и художника. Франця була законодавцем моди в вроп, тому в нших кранах швидко перейняли французьку моду. Основну масу будвельникв становили укранськ майстри, багато з яких пзнше працювали в Рос. Швейцарський дослдник Г. Вeльфлн вважав, що бароко — занепадницька, формалстична течя.
Законодателем в новом стиле стал Питер Пауль Рубенс. Тут будуються собори, подбн на розкшн палаци, будуються влли. Але головний його витвiр — це грандiозна колонада собору св. В будь-якому раз, в Укран мистецтво бароко роздволося: в Захднй Укран (Пдляшшя, Галичина, Волинь, Подлля) воно зберегло форми зутського бароко, що залишилося ближчим до свого першоджерела, а в Центральнй та Схднй Укран (Слобожанщина та Чорноморя) воно сильно модифкувалося й набрало зовсм оригнального забарвлення — т. зв. Карнавальное действо проходило на Пьяцца Навона. Театр военным действий у Сальватора Розы необымайно выразителен и, как правило, располагается до самого горизонта на фоне разрушенных, застывших в молчании архитектурных построек (башен, дворцов, храмов) и прозрачно-голубого неба, местами закрытого еле заметными для глаз белыми облаками.
Паралельно з сютою виника соната (звучати) — один з основних жанрв сольно або камерно-нструментально музики. Людина бароко або втка до усамтнення з Богом, або, навпаки, порина у вир полтично боротьби, переплива океани, шукаючи нових колонй, береться до планв полпшення стеку всього людства чи то полтичною (проекти штучних мов), чи якось ншою реформою. Як наслдок, бароко стало свордним синтезом культур середньовччя й античност. Обелски фонтани, поставлен у точках збгання променв-проспектв (вперше в стор мстобудвництва застосовуться трипроменева система вулиць, як розходяться вд майдану) в хнх кнцях, створюють майже театральний ефект далекосяжно перспективи. У звязку з цим укранське бароко швидко виробля сво стильовi особливостi.
ль Джезу ста прикладом для численних католицьких церков у багатьох кранах. Кроме всего прочего, получил музыкальное образование, научился играть на арфе, флейте, гитаре и даже пробовал сочинять небольшие музыкальные произведения (известны написанные им серенады-донцеллы). Письменники та поети в епоху бароко сприймали реальний свт як люзю сон. Комед Мольра перестали бути "низьким" жанром. Кисiль представлений з великою бородою (на намальованому портретi Кисiль представлений тiльки з вусами й голеною бородою, що, напевно, бiльше вiдповiда дiйсностi, хiба що вiдпустив бороду перед смертю), з непокритою головою i весь закований у броню, навiть на руках важкi крицевi рукавицi.
Якщо у митцiв класично Грецi та Вiдродження боги зображались олюдненими, то в iталiйського скульптора Д. Л. Бернiнi (1598—1680) вони залишаються богами. ль Джезу ста прикладом для численних католицьких церков у багатьох кранах. В будь-якому разi, в Укранi мистецтво бароко роздволося: в Захiднiй Укранi (Пiдляшшя, Галичина, Волинь, Подiлля) воно зберегло форми зутського бароко, що залишилося ближчим до свого першоджерела, а в Центральнiй та Схiднiй Укранi (Слобожанщина та Чорноморя) воно сильно модифiкувалося й набрало зовсiм оригiнального забарвлення — т. зв. Левицького, майстрв-ювелрв –. Початок кнець вулиць були неодмнно позначен якимись архтектурними (майданами) або скульптурними (памятниками) акцентами. Досить пишний орнамент навколо нш тягнеться високо вгору, майже до церковно бан, а спускаючись униз, додолу не доходить, так що залишаться враження, що цлий великий монумент н на чому не стоть (нелогчнсть, досить характерна для доби барокко).
Творчостi П. Рубенса (1577—1640) властивий високий гуманiстичний пафос (назвемо хоча б картини "Пiдняття хреста", "Вакханалiя").
Продовженням бароко став творчо запозичений у Францi стиль рококо. Позитивне значення мала побудова в Укран храмв за проектами Бартоломео Растрелл (Андрвська церква в Кив — 1766р. ). Рзали цл постат й рельфи, нод складн композиц. Вдчувши силу свого розуму та внутршнх можливостей, людина прагнула проникнути в глибини свту власно душ. Найвдомшим жанром укрансько бароково поез була духовна псня.
Веласкес (Сельвя, 1599 – Мадрид, 1660), досягнув вищо точки реалзму епохи бароко. i стало працею укранських майстрiв. Величковського, Г. Сковороди, в ораторськй проз.
Злиття принципв бароко з нацональною народною традицю визначило сворднсть його укранського варанту. Видатними портретистами XVIII ст. Ще одним яскравим представником бароко був голландець Ян Вермеер. До 1670 року вони прикрашалися пряжками, потм пряжки були витснен бантами.
В цей же час зявилося перукарське мистецтво — «куафюри». Андря Первозванного (1747 1753 рр. ), церкви Печорсько лаври, Софвський собор. Полотно под названием «Ложь» является хорошей иллюстрацией к стихотворению «С лица снимаю своего румяна я и краски».
Створена Караваджо система одержала широке поширення ще при житт художника. Стремившийся к правде, художник в религиозных и мифологических композициях изображает людей из простонародья. Одну из комнат своего дома Сальватор Роза превратил в мастерскую. У творах бароко найчастше домну похмурий, песимстичний пафос. талiйське бароко виявило себе переважно в архiтектурi.
характерними для стилю бароко були також численн невелик однонефние костели. Розмата його творчiсть у камерному i вокальному жанрах. Але головний його витвр — це грандозна колонада собору св. Архiтектори включали в ансамбль нетiльки окремi споруди i площi, а й вулицi.
Вдомими малярами були також М. Петрахович, . За Д. Чижевським стиль бароко циклчно повторюваною фазою. Максимович. Патрарх який тут помер, повертаючись з Москви в Константинополь.
можна вднести численн трапезн палати в православних монастирях. За замовленням Папи Римського Бернинни працював над нтеррами собору святого Петра в Рим. ншi алегоричнi персонажi i 12 апостолiв вряд були досить свiжо й артистично працi. Багато художникв епохи бароко наслдували стилю Караваджо.
В середине 30-х гг. Зявилися мушки, обличчя перуки пудрили для близни, а чорна мушка створювала контраст. талйським зодчим Джакомо Брано. Цi отцi-зути занесли бароко й на Украну. Яскрав представники вропейського бароко: письменники Педро Кальдерон, Джон МльтонУ музиц — поява опери, розвиток вльного полфончного стилю (зокрема у творчост Йоганна Себастьяна Баха). Стиль бароко поглиблю, розвива переробля найбльший представник епохи, нмецький композитор Йоганн Себастьян Бах (1685—1750).
Майже одночасно у Флоренц та Рим виник нший жанр — ораторя (говорю, молю). В Италии, на родине барокко, в XVII в. переживала расцвет фресковая живопись. Усе життя композитора супроводжував улюблений iнструмент — орган.
Для бароко характерна дея сплячого Бога – дезм. Позитивне значення мала побудова в Укранi храмiв за проектами Бартоломео Растреллi (Андрiвська церква в Кивi — 1766р. ). Лтература: в лтератур це змалювання руху, мандрвки, змн, трагчного напруження, катастроф, смливих авантюрмитець бароко вбачав сво надзавдання в тому, щоб зворушити, вразити, звдси захоплення гперболами, гротеском, антитезами. В зутiв часто працювали вельми талановитi учнi й послiдовники Бернiнi, чимало майстрiв мистецтва барокового стилю було й мiж самими патерами — членами зутського ордену.
Вже одна з перших його статуй"Давид" (1623, музей галерея Боргезе, рим) наочно показу вдмннсть нового мистецтва вд мистецтва епохи Вдродження. Бароко (тал. Значний внесок залишили Д. Фонтана, Р. Райнальд, Г. Гварн, Б. Лонга, Л. Ванвтелл, П. да Кортона. Украна запозичила бароко з сусдньо Польщ основними його представниками були поети – викладач Киво-Могилянсько академ, засновано в 1615 р. В бароковому стил писали Мелетй Смотрицький, Лазар Баранович, ван Величковський, а також Григорй Сковорода. Драпрування були також по краю декольте.
Большое место в живописи мастера занимает пейзаж. Проте, створивши свт, Бог спочив вд свох праць няк не втручаться у справи Всесвту.
Перша – свтла, друга – бльш темна. Рим був центром розвитку нового мистецтва на рубежi XVI—XVII ст. Петра в Рим нтерри, а також нш будови. Його розквт в укранськй лтератур припада на кнець XVI – XVIII ст.
У храмовй архтектур зрлого, бароко спостергаються надзвичайна пишнсть, мальовничсть фасаду, але й нтерр церкви як мсця театралзованого обряду католицько служби становить собою синтез усх видв образотворчого мистецтва (а з появою органа додаться музика). Його творчий внесок залишаться нарiжним каменем у свiтовiй музичнiй культурi. Однако истощенная невзгодами Италия не потеряла своих позиций. Святитель Афанасй причисленний до святих в 1662 роц. Донн (Англя). Декольте було широким, вдкривало плеч.
В Неаполе художнику не удалось избежать нападения, во время которого он был ранен. Цей час абсолютизму. Вона обiйма 40 опер, 24 ораторi на бiблiйнi сюжети, що уславлюють людську гiднiсть, силу i доблесть iнструментальна музика (сюти, сонати, пси для органа, клавесина, флейти, скрипки та iнших iнструментiв).
Продовженням бароко став творчо запозичений у Франц стиль рококо. У полотнах Рубенса проглядаються завершен сюжети, динамзм драматизм. Улюбленiсюжетиживопису: чудесаiмучеництва, тутприсутнiяскравовираженiгiперболiчнiсть, афектованiсть, патетика, такiхарактернiдляцьогостилю.
Це був один з найталановитших на Укран скульпторв доби бароко. характерними для стилю бароко були також численнi невеликi однонефние костели. Таковым является «Мужской портрет» («Портрет бандита»), на котором перед нами предстает человек с острым, пронизывающим, проницательным взглядом и застывшей на губах язвительной улыбкой. Творча спадщина Генделя величезна. зутський орден поширються по всх кранах католицько вропи разом з ним поширються бароко.
Сальватор Роза демонстрирует прекрасное владение живописной техникой в передаче мимики и жестов. Юра у Львов, а також собор св. Юра Киво-Видубицького монастиря, Покровський собор у Харков та н. ). Тод ж в моду увйшли штани, ренграви, схож на спдницю, широк, також рясно прикрашен мереживами, як протрималися довго. Працювали на Приднiпров та Чернiгiвщинi i нiмецькi, i литовськi архiтектори. Початок i кiнець вулиць були неодмiнно позначенi якимись архiтектурними (майданами) або скульптурними (памятниками) акцентами.
Героические полотна писал Доменикино и живописные притчи — Доменико Фетти. Прецозной лтература). Але найяскравшим представником укранського бароко став Григорй Сковода.
Культурным центром Европы все равно осталась Италия. Чи не найоригнальншими творами укранського бароко стали «вршов грашки», тобто твори, в яких автори вдавалися до рзномантних експериментв з формою х побудови. Максимович.
Як наслiдок — бароко стало сворiдним синтезом культур середньовiччя й античностi. Барочная живопись можно назвать вершиной реализма в европейском искусстве. Трапезна побудована в 1677-1679 рр. Вн реальний водночас загадковий. Впродовж XVI—XVII ст. Бунтарский дух Караваджо проявился и в его творчестве.
Це напрям в мистецтв отримав назву пасторал. В картине «Блудным сын» сюжет, по сравнению с евангельской притчей, оказывается несколько упрощенным и приземленным. Яскравими представниками бароко в Захднй вроп були Л. Гонгора, П. Кальдерон, Т. де Молна (спаня), Т. Тассо Дж. Большой интерес представляет цикл картин на тему монастырской жизни («Трапеза монахинь», «Похороны монаха»).
Досить пишний орнамент навколо нiшi тягнеться високо вгору, майже до церковно банi, а спускаючись униз, додолу не доходить, так що залишаться враження, що цiлий великий монумент нi на чому не стоть (нелогiчнiсть, досить характерна для доби барокко). Цiлком природно, що цi майстри принесли з собою новi прийоми будiвельно технiки й форми, характернi для росiйсько архiтектури того часу. Особливо вражають споруди комплексу собору площ св.