На той час тема Бблйного мотиву була просто неприпустимою для майстрв. Через три роки статуя була готова.
Крм вищезгадано роботи я користувалася «Велико Радянсько енциклопедю» та клькома словниками з живопису з метою отримання загальних вдомостей щодо творчост Мкеланджело Буонаротт. Але, незважаючи на вс перепони, ця особистсть зйшла на новий щабель в стор мистецтв. Вн звв на пдестал, але навряд чи його любов до не можна назвати гетеросексуально : вн кликав чоловк в жнц (un uoma in una donna). Картон, помещенный в Папской зале, стал школой для таких художников как: Aнтонио да Cангалло (Antonio da Sangallo), Рафаэль Санти (Raffaello Santi), Pидольфо Гирландайо (Ridolfo del Ghirlandaio), Франческо Граначчо (Francesco Granacci), а позднее Aндреа дель Cарто (Andrea del Sarto), Якопо Cансовино (Jacopo Sansovino), Aмброджо Лоренцетто (Аmbrogio Lorenzetti), Перино дель Bага (Рerino del Vaga) и других. У будинку зустрчали Мкеланджело як царственого гостя.
Це замовлення художник прийняв його з ентузазмом. Його батько був високопоставленим членом мсько адмнстрац. Утерянная картина «Леда и лебедь» («Leda e il cigno»), созданная в 1530 г. для герцога Феррарского Альфонсо I дЭсте (итал. У цей перод Медч фактичним правителем Флоренц. Незважаючи на таке вихваляння, вн був не зовсм задоволений доручив свому помчников Асканио Кондв написати окрему коротку книгу (1553), ймоврно, засновану на коментарях самого художника.
Два останн скульптурн творння Мкеланджело -- «Пта з Палестрини» у Флорентйському собор й «Пта Ронданн». Ромен Роллан писав про нього: «». його хмльний стан буде виражений на обличч й у рухах. Однак, по завершенн твору кардинал вдмовився вд нього, й скульптуру для свого саду придбав банкр Якопо алл (зараз статуя перебува у музе Барджелло у Флоренц). Батько Мкеланджело, посадова особа у Флоренц, звався Лодовико Буонаротт. Численн фгури, зокрема знаменит «ignudi» («гол») обрамляють сцени з Книги Буття. Для не художником написано Розпяття, що дйшов до нас у пзнх копях.
Але тамниця, якою вн при цьому оточив себе, сильно порушувала загальну цкавсть. Мкеланджело Буонаррот (1475 – 1564) – видатний талйський скульптор, художник, архтектор, поет. Батько Мкеланджело, посадова особа у Флоренц, звався Лодовико Буонаротт. Йому було тод вже шстдесят рокв. Мкеланджело керував будвництвом собору ще з 1547 року.
Смя незабаром перехала до Флоренц. Скульптура зроблена у 1504 роц самими флорентйцями була сприйнята як символ Флорентйсько республки, яка неначе Давид протистояла у двобо таким полтичним велетням як Рим та Венеця. Вона глибоко цкавилася наукою, флософю, питаннями релг, полтики суспльного життя. Псля смерт Браманте в 1514 роц будвництво майже не просунулася при його наступниках.
Домнуючим мотивом не рвновагу, а стримування зовншнх сил. Вдом слова Мкеланджело про Рафаеля: «все, що вн мав у мистецтв, вн отримав вд мене». На вдмну вд «Пти» собору Святого Петра, ця група бльш площинна й незграбна, а увага зосереджена на зламанй лн тла Христа. Однак найбльш грандозн сво задуми художник змг реалзувати саме в живопис, де вн виступив справжнм новатором кольору форми.
Ц основн образи виступають в оточенн безлч фгур допомжного порядку -- деально прекрасних юнакв-рабв (у кутах бблйних сцен у середнй частин склепння), маленьких путт-атлантв (збоку вд пророкв сивл), трактованих у скульптурних формах, та нших зображень. Особенное мастерство он показывает в изображении нагого тела. Оголене тло Христа контрасту з пишним, багатим одягом Богоматер. Одна з трьох статуй – Мадонна з дитям. Мкеланджело почав шлях художника тринадцятилтнм хлопчиком.
Прах видатного архтектора поховано в церкв Санта Кроче в Флоренц. У 1506 роц Мкеланджело почав роботу над статую «вангелста Матвя» (Флоренця, Академя).
Але головне враження вд розпису -- це вдчуття герочно сили, яку вн випромню, сили, що не пригнчу, а пдносить людину, що змушу побачити стинний масштаб.
Флоренця знемагали вд боротьби партй, внутршнх чвар зовншнх ворогв чекала визволителя. Только наглость и невежество он карал неумолимо.
Последняя мраморная статуя мастера высотой 1 м 95 см «Пьета Ронданини» (Piet Rondanini) закончена в 1564 г. и выставлена в замке Сфорца (Castello Sforzesco) в Милане. Пяного бога вина супроводжу маленький сатир, який ласу кетягом винограду. Псля закнчення римсько «Пси» Мкеланджело створив «Мадонну з дитиною» невелику (заввишки 1. 28 м) скульптурну групу, яка згодом потрапила в церкву Нотр Дам ндерландського мста Брюгге Цим твором у творчост Мкеланджело вдкриваться пня образв позначених рисами.
Дед и прадед Микеланджело считались преуспевающими банкирами, но родители жили бедно. Купол завершив Джакомо делла Порта, уже псля смерт Мкеланджело. Основною роботою, яку я використовувала при написанн реферату переклад книги Дж. Дитинство Мкеланджело пройшло частково у Флоренц.
У 1897 роц вийшло видання нмецького мистецтвознавця Карла Фрея (нм. Майстер задумав як класичний «монумент" християнства, як синтез архтектури скульптури. Образ героя збагачуться новими рисами. Одночасно Леонардо Так Внч повинний був написати другу фреску для того ж залу — «Бй при Ангар».
Як зазначив Вазар — «тут взято до уваги все, що потребу твр такого роду художник створив його псля тривалого вивчення велико роботи». Складн стосунки у нього склалися з ншими двома визнаними генями епохи— Леонардо да Внч та Рафаелем Сант. Лазарв писав про «Страшному суд»: «Тут ангелв не вдрзнити вд святих, гршникв вд праведникв, чоловкв вд жнок. У XVII ст.
У пзнх «Пта» геро Мкеланджело вже перейшли грань такого роду конфлктв. Молодий Мкеланджело знаходився пд впливом цих дей. Особливе майстернсть вн показу в виконанн голого тла. Перша повязана з створенням свту. Вона пдтриму його рукою.
» Художник выгнал посланника и подарил шедевр своему ученику Aнтонио Mини (Antonio Mini), у которого обе сестры вскоре выходили замуж. Як зазнача В. Воллес, сама тема «оплакування Христа» була поширенша у пвнчнй вроп та взантйському мистецтв, анж в тал епохи Ренесансу. Ус почуття й сподвання мо я передав Давиду, про що вдомо тльки мен одному. Сво велико платончно любов вн присвятив клька з свох полумяних сонетв, створював й малюнки проводив багато годин у суспльств.
Окрем частини розпису («Мдний змй») передвщають кризов моменти в недалекому майбутньому -- це апофеоз ренесансного духу в пору його вищого пдйому. У 1496 роц кардинал Рафаель Раро запрошу Мкеланджело в Рим.
У XVII ст. Увиденное потрясло воображение многих людей. Творчий життвий шлях Мкеланджело займа майже девяностолтнй перод стор тал. Флппо Брунеллеск, яка знаходилася пд особливим заступництвом смейства Медич. Можливо, голова Святого Никодима була ще одним автопортретом старого Мкеланджело, а сама статуя призначалася для його могили.
Мати хлопчика вмерла, коли йому було шсть рокв. Он происходил из древнего рода графов Каносса, родился в 1475 г в Кьюзи, близ Флоренции. Незважаючи на навчання у Грландайо Бертольдо, Мкеланджело можна вважати самоуком. Саме свтло панвним мотивом, бо неоплатончно простр – це перш за все свтло.
Хронологчний перод (1490--1530рр. ) унаслдок цього назвали епохою Високого Вдродження. Мкеланджело повернувся до Флоренц в 1501 роц, у важкий для мста момент. Деяк з хнх головних дей стали джерелом натхнення та душевних мук Мкеланджело, зокрема суперечнсть мж християнським благочестям та язичницькою чуттвстю. З кнця 1540-х рокв до 1555 року Мкеланджело працював над скульптурною групою «Пта» (Собор Санта Маря дель Фйоре, Флоренця). Замовлення було зроблено Про Содерн, гонфалоньром Флоренц, у серпн 1504 року. Мистецтво вн сприймав неоплатоническим, як шаленство душ.
Смдесяти двох рчний майстер навть вдмовився вд нагороди за архтектурну роботу, повнстю присвятивши себе й. Мкеланджело помер взимку 1564 року в мст Рим (таля). Главным достоянием Художественного музея Кимбелл в Техасе является картина Мучения Св.
За ншою думкою, майстер, незважаючи на сво тверд республканськ переконання, не витримав тривоги перед наступаючими подями: вн втк до Феррару Венецю (1529), хотв сховатися у Франц. Вн задуму двох39ярусний фасад як пластично опрацьовану площину, в якй скульптури повинн бути «включен» у глибок нш. Вдразу батько був проти тако «неаристократично» карри, але невдовз пдписав контракт з Доменко рландайо, за яким останнй зобовязувався оплачувати роботу Мкеланджело.
Буонаррот також отримав спецальний дозвл церкви дослджувати трупи для вивчення анатом, хоча це негативно позначилося на його здоров. Работа была создана по указу Папы Римского Павла III в 1541. Ще за життя Мкеланджело його твори вважались найвищим досягненням мистецтва Вдродження. Charles Seymour) трактував «лук» як нструменти скульптора.
Картина принадлежала Дворцу Фонтенбло (Chteau de Fontainebleau), пока в 1643 г. её не уничтожил Франсуа Сюбле де Нуайе (Franois Sublet de Noyers), посчитав изображение слишком сладострастным. У 1492—1493роках Мкеланджело працював над «Розпяттям» (дерево, церква Санто-Сприто, Флоренця). У 1488 роц тринадцятирчний Мкеланджело став учнем у майстерн братв рландайо. Картина получила широкое признание от пэров.
Скульптурне твр Мкеланджело «Пта Ронданини» було створено за шсть днв до його смерт. Вазар "Життписи найзнаменитших живописцв, творцв архтекторв». снував портрет хлопця, який, однак, втрачено. Роки мж 1515 та 1520 були часом пригнченост Мкеланджело.
Найбльш талановитим був художник Данеле так Вольтерра. Там вн мав можливсть познайомитися з молодим представниками смейства Медч, дво з який пзнше став римськими папами (Лев X Климент VII). У хньому вигляд, у характер хнх почуттв вчинкв виявилися риси просто людяност. У сум39ятт вдвернулася Маря, не в силах нчого зробити для порятунку людства.
Але в «Давид» те, що було недоступне давнм митцям – велика щира напруга. Свята Два сидить на камен., На колнах покоться мертве тло суса, зняте з хреста. За цей перод змнилося тринадцять Пап Римських— вн виконував замовлення для девяти з них. Тут вн познайомився та мав шанс сплкуватися з флософами Платонвсько академ (Марсло Фчно, Анджело Полциано, Пко делла Мрандола та нш). Його врш до не.
Вн сам пклувався про свого батька й чотирьох братах. У 1863 роц Чезаре уаст (тал. За Кондв, саме в цей час Лоренцо д Прфранческо де Медич замовив йому статую «Молодого вана Хрестителя», а також статую «Амур, що спить» (втрачена), але з умовою так «обробити» витвр, щоб мати змогу продати його дорожче, як античний. Нхто не брався завершити статую без надставок.
Таким чином, за життя збрання його поезй не друкувалися, а першу збрку було опублковано аж у 1623 роц його племнником Мкеланджело Буонаррот (молодшим) пд назвою «Врш Мкеланджело Буонаррот, збран його племнником» у флорентйському видавництв «Джунтне» (тал.
Втгоря стала вдовою у тридцять п39ять рокв, коли гаряче коханий нею чоловк маркз Пескара помер вд ран, отриманих в битв при Павй. Видляються три тради. Вона сповнена врочистост та скорботи, що сприя створенню вдповдного емоцйного фону. Це була Втгоря Колона.
Тим самим Мкеланджело ясно показу, що взамодя сил йде не зверху вниз, а ззовн всередину. Ромен Роллан писав про нього: «Нехай сам вн був створений з цього пороху земного. Вдомо, що Птро Содерн «клька разв збирався () передати» Леонардо да Внч ту мармурову брилу, з яко Мкеланджело згодом зробив «Давида». Giuntine). Статуя изображает римского бога вина в расслабленном положении.
У античному свт людина – лише грашка року. Уже через рк Мкеланджело ста учнем Бертольдо д Джованн, який був учнем Донателло.
(В майбутньому ще раз цензур його врш були пддан його внучатим племнником перед опублкуванням). Псля смерт Буонаррот Вазар у другому виданн (1568) опублкував спростування. Вона походила з старовинного могутнього римського роду. Перша являла собою останню главу книги про життя художникв (1550) живописця архтектора Джорджо Вазар.
Одним з наймонументальнших творв митця фрески стел Сикстинсько капели, про як Гете сказав, що: «», а Вльям Дюрант писав, що у свой дност вони— «найбльше досягнення людини в стор живопису».
Давид Микеланджело ваялся в течение трех лет, а взялся за нее мастер в возрасте 26 лет. Востину приголомшливе колористичне враження справля «Мдний змй» у кутовому втрил бля ввтарно стни, у якому вдтнки сро-зеленого й маслинового набули несподвано зловсного звучання, що пдсилю трагчний задум ц композиц. Скорбота матер протка в болсно безмовно, де нема н страху, н слз. Серед найвдомших його скульптурних робт— «Давид», «Вакх», «Пта», стату «Мойсея», «Л» та «Рахл» для гробниц папи Юля.
Отец мальчика был мэром итальянского городка Карпезе и являлся отпрыском благородного рода. За несколько дней до смертихудожник уничтожил наброски, рисунки и незавершенные поэмы. Одним з наймонументальнших творв митця фрески стел Сикстинсько капели, про як Гете сказав, що: «не побачивши Сикстинську капелу, важко соб наочно уявити те, що може зробити одна людина», а Вльям Дюрант писав, що у свой дност вони— «найбльше досягнення людини в стор живопису». Фрескова композиця Мкеланджело «Битва пд Кашина» повинна була бути парною до фрески Леонардо да Внч -- «Битва пд Ангар» на протилежнй стн залу. Псля рчного перебування (1489 р. ) у майстерн видатного флорентйського живописця Доменко Грландайо вн перейшов до школи лплення, створено пд заступництвом Лоренцо Менич в Садах Медич при флорентйському монастир Сан-Марко. На нього чинили тиск спадкомц Юля, й одночасно вн служив новому пап з роду Медич.
Фзична краса, втлена в людському тл, земним проявом краси духовно. В 1488 роц вн став учнем у майстерн художника Гирландайо. Времена суток венчает величественная фигура погребенного дворянина Джулиано («Ritratto di Giuliano de Medici duca di Nemours») с непокрытой головой. Даже Рафаэль, находясь под впечатлением от этой росписи, частично изменил собственный стиль письма.
Найбльш важливо був фресковий розпис зводу Скстинсько Капели. Маньристи використовували його просторове стиснення звиваються пози його скульптури «Перемога».
Майстер XIX в. Огюст Роден застосував ефект незавершених мармурових блокв. Внутршню напруженсть та приховану пристраснсть вдтворю у скульптур «Мойсей».
Jean de Bilhres). Протягом життя вн неодноразово брався за грандозн художн завдання йшов твердо до сво мети, при цьому совершенно гноруючи перешкоди. Отже, художник збирався створити щось подбне гробниц Юля II, з39днавши водино скульптуру й архтектуру, з тю тльки рзницею, що тут архтектур мало належати панвне мсце.
У цьому динамц свй змст свй сторичний пафос. Дяльнсть його повязана в основному з двома талйськими мстами – Флоренцю Римом.
Ця статуя залишилася незакнченою, оскльки уже через два роки Мкеланджело похав до Рима. Прикладв майже повного копювання всього клька. Клька його робт в живопису, скульптури та архтектури одними з найвдомших у свт. Деяк майстри XVII в. стилю бароко копювали його, але так, щоб виключити буквальне схожсть.
Тут Мкеланджело залишався до смерт свого покровителя в 1492 роц. Можливо, що певний, майже космчного масштабу тип вираження Буонаррот, накладав обмеження. Чи йдеться про перод Раннього Ренесансу, повязаний з мям Джотто, або ж про мистецтво Високого Вдродження (XV ст. ), яке представляли Брунеллеск Донатепо, Альберт, Про делла Франческа, Мантенья, Ботчелл й Джованн Беллн, або ж, нарешт, про Пзн Вдродження – про час Палладю Веронезе Гинторетто. Мосей. днсть вихдних чинникв творчого методу Мкеланджело обертаться рдксним рзноманттям кнцевих художнх результатв, яким властиве незвичайно органчна, явна внутршня взамозвaposязок, що умикеланджеловских художнх ансамблях в Скстинсько капел, в Капел Медч спою елементи архтектури та живопису (або архтектури та скульптури) у таку форму синтетично цлсност, котра була досягнуто жодним ншим ренесансним майстром.
Помимо этого, Микеланджело был одним из лучших архитекторов своего времени. Все три фигуры выполнены Микеланджело из мрамора. Chesare Guasti) видав перше точнше видання поезй митця, яке, однак, не було хронологчним. Колосальна фреска загальною площею понад шстсот квадратних метрв (виконана Мкеланджело за двадцять шсть мсяцв мж 1508 1512 р. ) не мала навть вддалених прообразв у попередньому живопис талйського Вдродження ан за свою дейною програмою, ан в план само системи монументального розпису. Можливо, що певний, майже космчного масштабу тип вираження Буонаррот, накладав обмеження.
Скоро после того он исполнил «Распятие» для монастыря Санто Спирито. Воно залишалося на стад первсно обробки, дейна аналогя яко мала також бблйний мотив. Цей факт пдкреслю його працьовитсть вмння доводити сво твори до досконалост.
Але вони були надто рзн мистецьк органзац людськ ндивдуальност. Крм того, розумння «Страшного суду» як трагед вселенського буття було незрозумло сучасникам Мкеланджело. У мжвконних промжках художник розмстив фгури дванадцяти пророкв сивл (вщунок), а в трикутних розпалубках, що утворилися бля вкон, напвкруглих люнетах -- зображення предкв Христа. Впоследствии он занимался ею с увлечением.
Цей твр мав драматичну долю -- Мкеланджело в приступ рзкого невдоволення свою роботою розбив групу (вона була згодом вдновлена його учнями). Антонио вывез работу во Францию, где ее купил монарх Франциск I (Franois Ier). Вн навть почав вимагати, щоб той затер деяк фгури. Кохання надихнуло Мкеланджело писати врш, видан у Флоренц 1623 року.
Karl Frey) «» (Берлн). Смерть скорбота немов мстяться в мармур, з якого створена скульптура. Окрм того, вважаться, що жнки Мкеланджело дуже чоловч за свою формою. Серед найвдомших його скульптурних робт— «Давид», «Вакх», «Пта», стату «Мойсея», «Л» та «Рахл» для гробниц папи Юля. Це стало його першим архтектурним замовленням.
У архтектур його проекти стали початками архтектурного стилю бароко. Злегка схилена голова Богородиц. У 1546 роц йому доручають важливу справу – закнчення собору святого Петра у Рим. Alfonso I dEste) сегодня известна благодаря лишь копиям.
Перш за все, скульптор хотв вдтворити фгуру Богоматер, яка пдтриму тло свого Сина. Основи культури Мкеланджело носили неоплатончний характер. я маю право назвати свою роботу «Вакх напдпитку». Також вн товаришував з Джованн (другий син Лоренцо, майбутнй папа Лев Х) та Джуло Медич (позашлюбний син Джулано Медич, майбутнй папа Климент VII).
Я перевернув традицйне уявлення про Давида». Багато скульптурних та художнх робт знаходяться в церквах та сучасних галереях Захдно вропи. Як Мкеланджело мг вважатися втленням скульптури, так Рафаель— втленням живопису.
Чарльз Сеймур (англ. На груди у него доспехи, на ногах – сапоги, на коленях – скипетр. Йому притаманн мудрсть владна сила.
Ймоврно, картон пропав бля 1516 року. Деятельность его связана в основном с двумя итальянскими городами – Флоренцией и Римом.
Вн вддавав перевагу могутньому герозмов римського мистецтва, еллнзму, що притаманний трагчнй, сповненй пафосу груп «Лаокоон», знайденй у Рим у 1506р. Це було благодатний час для Мкеланджело Буонаррот. Повернувшись в 1501 до Флоренц, Мкеланджело отримав вд уряду республки замовлення на створення 5, 5-метрово стату Давида (1501-04, Академя, Флоренця).
Багато заможних правителв хотли, щоби митець створював м памятники. У той момент, коли герой мужньо готуться вразити ворога свого народу. Псля смерт папи почалися складн переговори з його спадкомцями.
Джорджо Вазар, перший офцйний бограф Мкеланджело, писав, що «Давид» «». Вона майже впритул торкаться руки Адама, чи що лежить на земл тло поступово почина рухатися. Адам у «Створенн Адама» Ной у «Спяннн Ноя» зображен в однаковй поз: у першому випадку людина ще не волод душею, у другому— вд не вдмовляться. а моя уява продовжу породжувати все нов сцени й образи. ». Контракт було пдписано 7 серпня того ж року.
Людина перетворються на створннях Мкеланджело присутнй у виршальн хвилини життя, в моменти, коли визначаться доля коли особиста доблесть пднма його дяння до рвня подвигу. Христос, на його думку, повинен був бути на чол сонму ангелв, в той час як у Мкеланджело головний герой – людина. Творння Мкеланджело почали викликати рзку критику у церковному оточенн. У розпис представлено цлий ряд ндивдуальних образв, що втлюють у соб рзн гран людських типв характерв у моменти хнього активного прояву. Антония – первая из известных картин Микеланджело. Скульптор считал, что все его работы недостойны Господа Бога. Таке вдчуття, начебто вже написан сцени розростаються, заповнюючи по черз все склепння.
Ця звстка вразила у саме серце Мкеланджело. Таким образом — Распятие Святого Петра в Ватикане — это единственный известный автопортрет Микеланджело и настоящая жемчужина музеев Ватикана. Чому. Хоча вчен вддають перевагу книз Кондв прижиттвому опису Вазар, важливсть останнього в цлому його часте перевидання на багатьох мовах зробили твр головним джерелом вдомостей про Мкеланджело та нших художникв епохи Вдродження.
У них видна наявнсть власного скульптурного стилю юного художника. Тут була зображена не сама битва, а хвилини, що передують й, коли флорентйськ солдати, як купаються в рц Арно, несподвано пднят сигналом бойово тривоги, вони вибираються на берег, одягають обладунки беруться за зброю, щоб зустрти ворога.
Вже в такому юному вц (йому виповнився тод тльки 21 рк) Мкеланджело уклав контракт з кардиналом на створення надгробно Пти. Мкеланджело Буонаррот (1475-1564) – одне з найбльших свтил в деклькох художнх областях одночасно. Тут вн навчився працювати з рзцем глиною ранше, нж навчився писати рахувати. Незважаючи на таке вихваляння, вн був не зовсм задоволений доручив свому помчников Асканио Кондв написати окрему коротку книгу (1553), ймоврно, засновану на коментарях самого художника. Обмежен темними плястрами, арками карнизами мармуров бл поверхн стн тут наповнен свтлом.
Це двометрова скульптура, призначена для кругового огляду. деальних людських типв яскравих характерв, що зливаються з цю деальною основою. За одними джерелами вн брав участь в оборон рдного мста, а псля його падння був вимушений спвпрацювати з татом з смейства Медч. Это была общая тема для похоронных памятников в ренессансную эру Италии. Художник прийняв його з ентузазмом.
Це видно з листування венецанського лтератора памфлетиста П39тро Аретно з художником. Як ранше, новий папа, втративши терпння, з39явився в капелу. Вн пише, що його майбутн творння «свою архтектурою скульптурою стане дзеркалом вс тал». Искусство он называл своею возлюбленной, картины – своими детьми. Незвичайн розмри «Давида», його ггантизм (висота 4, 54 м) -- це показник реально сили героя, адже недарма цей твр був покликаний втлити образ могутнього захисника республкансько Флоренц.
0н був нетерплячий до меж, поступово почало закрадатися все бльше нетерпння. Мкеланджело не був схильний до спокйного деалзму скульптури Парфенона. Але епоха Вдродження не обмежуться.
Мужчина отправляется в Венецию и Рим, где продолжает обучение и изучает статуи и скульптуры древности. Тут же вн приступа в 1508 роц до розпису фресками зводу Скстинсько капели. де релгйного оновлення (див.
На картон було зображено групу солдатв, що кидаються до збро у той час, коли на них зненацька напали вороги пд час купання в рчц. знову (як в гробниц Юля II) головною темою смерть, а головним завданням – з39днання архтектури скульптури. Але з тлн спалахнув вогонь, що очищу все, — вогонь геня». Статус мэра не приносил отцу больших денег, но другую работу (физическую) он считал унизительной. Фгури «Доби» сповнен скорботою тривогою: неспокйно вдивляться в далечнь, не спить «День», у тужливому споко застиг «Вечр», у стражданнях прокидаться «Ранок», важким сном забулася «Нч».
Остання оповда сторю Ноя, що закнчуться його спяннням. Во Флоренции Микеланджело создал бессмертный образец Высокого Возрождения – статую «Давид» (1501-1504), ставшую на многие века эталоном изображения человеческого тела, в Риме – скульптурную композицию «Пьета. » (1498-1499), одно из первых воплощений фигуры мёртвого человека в пластике. Деяк майстри XVII в. стилю бароко копювали його, але так, щоб виключити буквальне схожсть. Падння Флорентйсько Республки ознаменувало собою найбльш тривожний перод в житт Мкеланджело. Виявивши трщину в камен, вн розбив скульптуру молотком.
Тло ма настльки схудлий вид, що пдкреслю безнадю безповоротнсть життя. Вкладаючи талант сво вмння в майстернй робот в 1516 роц займаться архтектурною дяльнстю, створю ескзи для фасаду церкви Сан Лоренцо (Флоренця). Замовлення на фрески зали Велико Ради (Синьйор) у Палаццо Веккйо на тему сторичних перемог Флоренц при Ангяр та Кашин Вазар трактував як можливсть «змагатися» з Леонардо, а Рафаеля Сант вн згаду серед тих живописцв, як вчилися за картоном «Баталя при Кашин».
Узят разом, вони енциклопедю положень оголеного людського тла, як це було в «Битв кентаврв», в «Битва при Кашин». Друга— «Створення Адама», «Створення ви», «Спокуса вигнання з Раю»— присвячена створенню людства та його грхопаднню. А дал розташована фреска «Створення Адама. Вн зробив вигляд, що поскоблл мармур. Але тльки один Мкеланджело зумв внести востину епохальний внесок в ус роздли образотворчих мистецтв.
У нй Мкеланджело, творчсть майстра зображен так, як вн хотв, щоб х бачили нш. Ц дв руки, мж якими як би пробга електрична скра, залишають незабутн враження. Страшный Суд часто упоминается в качестве одной из самых сложных работ Микеланджело. Урочисте вдкриття вбулося— 31 жовтня 1541 року.
У переклад— «Давид з пращею, а я з луком. Майстер XIX в. Огюст Роден застосував ефект незавершених мармурових блокв. Цей твр внесло новизну в передачу драматизму. Прикладв майже повного копювання всього клька. Виходячи з реально конфгурац склепння капели, Мкеланджело продовжив розвинув його архтектуру засобами живопису, видливши по його подовжнй ос середню, найбльш плоску частину (так зване дзеркало) розмстивши в нй епзоди бблйного оповдання про дн творння про життя перших людей на земл. Ця статуя повинна була сьать центральнй фгурою.
(тал. Художник задумав не пророк, не царя, а юного гганта в повному надлишку молодих сил. Певне уявлення про почуття Мкеланджело може дати його ж поезя.
нш вдом скульптури капели-усипальниц – фгури «Доби» : «Ранок», «Вечр», «Нч» «День». Стиль Мкеланджело Буонаррот вдрзняться величчю благородством. Принцип гуманзму одухотворя всю культури мистецтво Вдродження. Це перша серйозна робота Мкеланджело як майстра, але одночасно робота, що викликала безлч особистих сумнвв принесла йому невдоволення собою «Робота, чимраз бльше подобаться французькому прелатов та його оточенню що мене трохи насторожу й засмучу, визнаю що, по мому, мен так не вдалося виразити нчого нового в «Пса» вся скульптурна композиця занадто боязка и приладжена, щоб виявляти собою щось нове».
Спочатку про перший з цих факторв. Вдомо багато вршв написаних Мкеланджело до юнака (Томмазо тод було 23 роки), а також рисункв, намальованих та подарованих ним Томмазо («Ганмед», «Титй», «Падння Фаетона» тощо). Незабаром Мкеланджело розпочав навчання у школ скульптури в садах Медич.
Вн бльшою мрою, нж нш майстри, видля в людському характер серцевину: герочне начало, що розумться насамперед як здатнсть людини до активно д, до подолання всх перешкод, що стоять на шляху. Але все ж у певних аспектах творчсть в мистецтв Мкеланджело знайшло продовження. С Рафаэлем был в хороших отношениях, хотя и не был равнодушен к его славе. И семья переехала в родовое поместье, находящееся во Флоренции. Мкеланджело».
Псля смерт Буонаррот Вазар у другому виданн (1568 року) опублкував спростування. Маньристи використовували його просторове стиснення звиваються пози його скульптури «Перемога».
Цим художникам випала особлива доля. У 1498 роц Мкеланджело отримав замовлення на «Пту» вд впливового французького кардинала Жана де Блера (фр. Вн зустрв таку жнку, але занадто пзно.
Мкеланджело д Франческо д Нер д Мнато дель Сера Лодовко д Леонардо д Буонаррот Смон (тал. У нй Мкеланджело, творчсть майстра зображен так, як вн хотв, щоб х бачили нш. Наступним контактом творця з елементами архтектури одна з найбльш вдомих його робт: розпис стел Скстинсько капели. Он не раз бросал, не доведя до завершения, начатые работы. Вн хотв бачити вихори стихй – вогню, повтря, води, земл, лики зрок, мсяця, сонця. Однак Юлй II був у нього клька разв, незважаючи на свй похилий вк, пднмався на лси.
Створювалася скульптура Мкеланджело «Пта» для французького кардинала Жана Блера де Лагрола ще в 1496 роц. Жил Микеланджело с патриархальной простотой, много делал добра, был, вообще, ласков и мягок. Але, врешт-решт, батько змирився з художнми схильностями сина одного разу, взявши перо, написав: «Тисяча чотириста всмдесят восьмого року, квтня 1-го дня, я, Лодовко, син Лонардо д Буонаррот, розмщую свого сина Мкеланджело до Доменко Давида Грландайо на три роки вд цього дня на наступних умовах: сказаний Мкеланджело залишаться у свох вчителв ц три роки, як учень, для вправи в живопис, повинен, крм того, виконувати все, що його господар йому накажуть у винагороду за послуги його Доменко Давид платять йому суму у 24 флорина: шсть у перший рк, всм у другй десять в третй всього 86 лврв». «Вакх» неначе готовий впасти вперед, але зберга рвновагу, вдхиляючись назад його погляд обернений на чашу з вином. Одночасно з роботою над статую Давида Мкеланджело одержав можливсть довести свй талант живописця — йому була замовлена фреска «Битва пд Кашину» для Залу Пятста Палаццо Веккьо.
В благодарность он подарил церковнослужителю распятие с лицом Христа. Згдно з словами скульптора Бенвенуто Челлн, картон був «джерелом натхнення для багатьох художникв». Але й Мкеланджело не любив, щоб йому заважали, тому не пускав Юля II. За Ефросом— ц рядки мають метафоричне значення «з усх сил» (проводячи паралель з таким фразами талйською як «con larco della schiena» чи «con larco dellosso»).
Однак працював Мкеланджело близько двох рокв.
Мкеланджело продовжив тут почату в римськй «Пт» лню психологчного трактування, але психологзм «Давида» -- особливого, укрупненого порядку, вдповдно до масштабу й характеру цього образу. «Вечр» «День» «Нч» «Нч схилила голову до грудей, поклавши ногу на ногу. Вона дивиться на обличчя сина, який лежав на колнах, оч якого змкнут глибоким сном. Мкеланджело взяв рзець непомтно трохи мармурового пилу пднявся по лсах.
Це було благодатний час для Мкеланджело Буонаррот. Та на тл ус творчост талйського Ренесансу рзко видляться художнй внесок, внесений у мистецтво Вдродження поколнням майстрв, разом з котрим виступив Мкеланджело якого, крм нього, належалиБраманте, Леонардо, Рафаель, Джорджоне Тцан. Тут вн продовжу вивчення антично скульптури, що стала джерелом пластично мощ його робт. Вдтепер руки Христа були притиснут до тла. Стиль Микеланджело Буонарроти отличается величием и благородством.
Шсть рокв знадобилося великому майстру, щоб завершити сво творння. Мкеланджело встиг тльки виконати начерки на картон до фресок. У Флоренц Мкеланджело створив безсмертний зразок Високого Вдродження – статую Давид (1501-1504), що стала на багато столть еталоном зображення людського тла, в Рим – скульптурну композицю Пта (1498-1499), одне з перших втлень фгури мертвого людини в пластиц. Мертве тло Христа трима Святий Никодим, а з двох сторн пдтримують Богоматр Маря Магдалина (закнчена фгура Христа частково Свято Магдалини).
З Рафаелем був у добрих стосунках, хоча не був байдужий до його слави. Робота над фрескою розпочалася у квтн-травн 1536 року тривала до жовтня 1541.
Мкеланджело провв лише рк в майстерн, колиу нього з39явилася ункальна можливсть. Мова йде про величезну фресц на ввтарнй стн. У межах цього пероду минула лише перша половина його творчого шляху. 1515-1516 р. р.
Слд зауважити, що в цй робот Мкеланджело «стримуться» намагаться додержуватися вимог замовника, але одночасно вн зображу Марю молодою при цьому вона нескнченно далека вл умовно границ емоцйно нерухомост готичних мадонн цього типу почуття – живе людське переживання утисне з такою глибиною й багатством вдтнкв, що тут уперше можна говорити про внесення в образ психологчного начала За зовншньою стриманстю молодо матер вгадуться вся глибина горя. Композиция состоит из двух фигур, слитых воедино. До цього ж пероду належить його картина «Муки Святого Антоня» (копя гравюри Мартина Шонгауера). Висока оцнка Скстинсько капели частково вдображенням бльш пильно уваги, яку придляли живопису в XX в., частково результатом того, що багато роботи майстра залишилися незавершеними.
На вдмну вд стародавнх геров, вн не прихову свох почуттв. Микеланджело завершил свой земной путь в Риме 18 февраля 1564. Звезды, полумесяц, сова и маска сатира – атрибуты готовой погрузиться в сон Ночи.
Його праця у саду скульптур Лоренцо Пишного, привернула увагу останнього, й у 1490 роц хлопець оселився у палац Медич, залишаючись там до смерт Лоренцо (1492). Статуя для надгробку папи Юля у Рим. Мистецтво йому замняло люблячу жнку, а картини – дтей.
По характеру своего дарования он был прежде всего скульптор. Можливо, саме в цей же час скульптор почав роботу над статуями чотирьох рабв (Академя, Флоренця), що так залишилися незавершеними. Статуя Давида является самой известной скульптурой в мире. На западе он считается величайшим скульптором и хотя о живописи отзывался не лестно, его фрески в Сикстинской капелле, «Страшный суд» и другие трудыпомогли обрести ему место среди величайших художников.
Йому дуже не сподобався «Страшний суд», вн прснялся люто доводити татов, що Мкеланджело надходить не так, що картина виходить непристойна. На огромном картоне в помещении лечебницы Сант-Oнофрио (SantOnofrio) художник мастерски изобразил солдат, в спешке прекращающих купание в реке Aрно (Arno).
Джорджо Вазар, перший офцйний бограф Мкеланджело, писав, що «Давид» «перевищив славу всх сучасних античних статуй, грецьких римських, будь-коли зроблених». Але через вдсутнсть засобв проект не було здйснено. Центральн фгури Христа та Мар привертають увагу глядача, усе нше вдбуваться довкола них. В кнц 1490-х майстер створю статую Вакха бльш монументальний твр — скульптурну групу «Пта», яка свдчить про початок його творчо зрлост. х вдображення бачать, наприклад, в фресц Страшний суд в Сикстинськй капел.
Величезну роль у розпис вдгра колр. Найбльш важливо був фресковий розпис зводу Скстинсько Капели. Статуя несколько раз покидала церковь, сначала во время французских войн за независимость, после которых была возвращена в 1815, чтобы снова быть выкраденной нацистскими солдатами во время Второй мировой войны.
Тому геро Мкеланджело постають в титанчному напруз наснаги в реалзац моменти перемоги, або ж сво герочно загибел. Неразрешимий конфлкт терза х, проявляючись у свдомост несумсност належного й причини можливого, деалу реальност, коли зазна авар х колишня упевненсть у соб вони нароста безсилля перед невикорнним злом життя.
Хоча, як писав сам Мкеланджело вн не прагнув дотримуватися грецьких традицй «Постараюся як слд накачати його вином. В XIII столтт вн нбито прибув до Флоренц навть керував мстом як подеста. Це композицйне ршення вн використав пзнше у стату «Генй перемоги». У «Пта з Палестрини», яку майстер призначав для власного надгробка (за твердженням Вазар, скульптор надав Никодимов, що пдтриму тло Христа, сво портретн риси), вн поставив перед собою завдання домогтися повно образно й пластично дност в груп, що складаться вже не з двох, а з чотирьох фгур. Творчий потенцал цього Великого людини зробив величезний вплив на мистецтво не тльки т сторично епохи, але на подальший розвиток свтово культури. Видання Ензо Ное Джирард (Бар, 1960) (тал. Заняття деклькома видами мистецтв в його час не було чимось незвичайним.
Вс вони базувалися на малюнку. Це видання було неповним, мстило певн неточност. Мкеланджело зобразив Давида не у вигляд тендтного пдлтка, який зневажа вдрубану голову Голафа, як це робили майстри 15 в., А як прекрасного, атлетично складеного гганта в момент перед бом, повно впевненост грзно сили (сучасники називали terribilita – страхтлива). Вльям Дюрант вважав, що вся його енергя була направлена на творчсть, а не на секс.
Мкеланджело не бажав, щоб його вдвдував навть тато. У створених шстнадцятирчним юнаком невеликих рельфних композицях «Мадонна бля сходв» «Битва кентаврв», безумовно, нема Нчого учнвського. Це можна також витлумачити як протиставлення сили та знарядь скульптора та його творння, тобто нтелекту («лук») Мкеланджело-скульптора фзично сили Давида («праща»). Серед його перших вдомих скульптурних робт— «Голова фавна» (мармур, не збереглась), рельфи «Битва кентаврв» та «Мадонна бля сходв» (мармур, Каза Буонаррот, Флоренця). За характером свого обдарування вн був насамперед скульптор.
День упявся на мене через пдняте плече, немов виражаючи невдоволення мо ю присутнстю. Тльки нахабство невгластво вн карав невблаганно. У 1504 роц на площ його рдного мста Флоренц була встановлена пятиметрова скульптура «Давида», зроблена ним як образ бйця за свободу. Прагнення до монументально збльшення форм видно вже в перших роботах-рельфах «Битва Кентаврв» «Мадонна бля сходв». Не менш значимою роботою молодого Мкеланджело стало ггантське (4. 34 м) мармурове зображення Давида ( (Академя, Флоренця), виконане мж 1501 1504, псля повернення у Флоренцю.
У них видна наявнсть власного скульптурного стилю юного художника. Головним твором цих рокв «Пса» («Оплакування Христа») у Римському собор (в Петра, виконана за замовленням абата Сен Ден – французького посланника при Ватикан).
Микеланджело Буонарроти (1475–1564), знаменитый итальянский скульптор, художник и архитектор, один из величайших художников итальянского Возрождения. Тла Христа всьому твору вн дав гармоню красу. Искусство Микеланджело необычайно сложно и многопланово. Батько назвав його Мкеланджело, затверджуючи, що це мя було викликано йому понад.
Лазарв писав: «Вирушаючи вд бблйного тексту, художник да совершенно нове втлення. Микеланджело оставил работу не завершенной, приблизив скульптуру к средневековым образцам. Його обличчя у гнв. В стране вспыхивает революция. В олмпйському велич сидить напвбог.
Тло для статуй утворю багатоскладова архтектурна композиця з фльонок нш у клька ярусв навколо головно арково нш ввтаря (архтектор Андреа Бреньо). В это же время на Италию нападает французская армия под предводительством Карла VIII. Це чисте почуття викликало появу вршв Мкеланджело, як були потм видан в 1623 р у Флоренц. У прекрасному обличч юного героя, у його погляд, яким вн зустрча супротивника, уловлються та грзна виразнсть, яку сучасники вважали невдмним надбанням творв майстра. За цей перод змнилося тринадцять Пап Римських— вн виконував замовлення для девяти з них. Мистецтво вн називав свою коханою, картини – своми дтьми.
Але все-таки неоцненним той художнй внесок, що зробили в епоху Вдродження так майстри, як Мкеланджело, Браманте, Леонардо, Рафаель, Джорд жоне Тишан. Плавний полт Творця пдкреслять спокйно схрещеними ногами. Заняття деклькома видами мистецтв в його час не було чимось незвичайним. У 1517 роц Мкеланджело провв багато часу у Каррар, розробив модель фасаду церкви. Найбльш великим твором Мкеланджело з кнця 1540-х рокв по 1555 р. стала скульптурна група «Пта». В останн три десятилття життя великого майстра акцент його творчост поступово почав змщуватися в бк поез та архтектури. 3939Давида "Мкеланджело дивувалися" навть невгласи ".
У люнетах сферичних трикутниках пд розписом, також розмщен сцени. Найбльш талановитим був художник Данеля так Вольтерра. Мкеланджело тракту тему досить стримано. Перебуваючи в Рим працю над фрескою «Страшний суд», зобража у ввтарнй частин Скстинсько капели.
Работая в Садах Сан Марко, молодой скульптор получил разрешение от Нико Бичелини (настоятеля церкви) на изучение человеческих трупов. Творчсть великого майстра не обмежуться рамками Високого Ренесансу. Распятие Святого Петра — заключительная фреска Микеланджело в ватиканской Каппелле Паолина. Спочатку велася робота над закнченням барабану та виготовленням модел соборного куполу, до того ж проводилися роботи по будвництв палаццо Форнезе, площ, палацв на Каптол (цоколь для стату мператора Марка Авреля).
Глиба мала 9 футв висоти залишилася в першй грубо обробц. Спввдношення фгур таке, що вони утворюють низький трикутний низький конус. Взагал в Мкеланджело був дуже смливий, та прямолнйний характер. Це не можна пояснити небажанням копювати твори Мкеланджело просто через його популярност, так як рвному йому по таланту Рафаелю наслдували набагато частше. Вн пише, що його майбутн творння «свою архтектурою скульптурою стане дзеркалом вс тал». Вместе с Пьетой, это одна из двух сохранившихся скульптур римского периода творчества Микеланджело. Первая крупномасштабная скульптура Микеланджело — мраморный Вакх.
Перша являла собою останню главу книги про життя художникв (1550) живописця архтектора Джорджо Вазар. як Давид став до бою з Голафом, так двадцятисемирчний Мкеланджело став до бою з брилою мармуру, яка мала стати «Давидом». Для бльш повного висвтлення дяльност Мкеланджело – архтектора мною була використана книга «Сто великих архтекторв», а бльш детальна нформаця про розпис Скстинсько капели була взята з книги «Сто великих картин». Батько вддав сина до школи Франчесц та Урбно у Флоренц.
Мощное, цельное, монументальное, оно несет на себе отпечаток яркой личности своего творца, отражает трудную, полную мучительных раздумий и драматических поворотов жизнь мастера. Мистецтвознавець В. М. Навчання йшло все грше й грше. Ця робота здйснються з перервами буде закнчена у 1545 роц.
Документи, однак, не пдтверджують цього походження. Вн вивча класичне мистецтво, деяк з його творнь приймають навть за античн, що доказом його прагнення не стльки до тлумачення сторично дйсност, скльки до оволодння нею з метою подальшого подолання. Художня сила пам039ятки визначаться тльки одню скульптурою Мойсея. Воно вдчутне в багатьох послдовно проведених контрастах у стислост простору напечи в ширину и спрямовано т його вгору, у протиставленн блого мармуру темного каменю в плястрах, що х вдокремлюють, архвольтах вконних лиштвах, у самому ритм архтектурних форм або нш вдтнки пануючих у капел почуттв ми вловлюмо в статуях задумливо-вдчуженого Лоренио сильного, але пригнченого, збайдужлого Джулано, в алегоричних фгурах на саркофагах, покликаних втлити швидкоплинност часу, – «Ранок». У цьому вся, мабуть, основне велич перевороту, доконаного у свдомост людей цю добу.
Пдтвердженням цього свдчить композиця «Страшний суд», виконана на ввтарнй стн Скстинсько капели, над якою майстер працював з 1536 по 1541 роки. Мкеланджело створив ряд оголених одягнених фгур у найрзномантнших позах положеннях. Не менш значимою роботою молодого Мкеланджело стало ггантське (4. 34 м) мармурове зображення Давида ( (Академя, Флоренця), виконане мж 1501 1504, псля повернення у Флоренцю.
У Мкеланджело не сну свту поза людиною -- людський образ обйма й вичерпу собою все. Коли Мкеланджело звикся з думкою, що все-таки доведеться писати «Страшний суд», коли вн опинився наодинц з ггантського блого стною, в яку повинен був вдихнути життя, вн взявся за роботу, хоча в той час був уже далеко не молодий. У основу ц структури покладено дуже високий цоколь, колони ж не мають ншо опори, крм завиткв консолей.
Про це шедевр мистецтвознавець В. М. Тльки тут проявляв художник вльно свй розум знання в лтератур мистецтв. Вдомо, що Мкеланджело працював над картоном до листопада 1506 року. Його права рука, що да життя неживо матер, витягнута.
Поэтическое дарование Микеланджело проявилось в полной мере только под конец его жизни. Хоча фрески на стел Скстинсько капели у Ватикан, ймоврно, – найбльш знаменит твори художника, перш за все вн вважав себе скульптором. Там вн мав можливсть познайомитися з молодим представниками смейства Медч, дво з який пзнше став римськими папами (Лев X Климент VII). Мучение Св. У 26 рокв Мкеланджело взявся за роботу знаменито стату Давида. Тож на думку Джона Саймондза, «Мкеланджело не любив, не захоплювався не бажав жнок».
Гробницу второго герцога Джулиано де Медичи (Giuliano de Medici) украшают еще две скульптуры: «День» (Giorno) и «Ночь» (Notte), законченные в 1534 г. Ночь размером 1 м 55 см на 1 м 50 см изображена в виде женщины. Чотири геня сяють тал Високого Ренесансу: Леонардо так Внч, Рафаель, Мкеланджело, Тцан. Кутов трикутн втрила зайнят величезними композицями на сюжети з нших частин Ббл. В 1501 роц, повернувшись у Флоренцю, Мкеланджело працю над колосальною мармуровою фгурою Давида, висота яко сягала пяти метрв (1501-1504 р. ) Статуя повинна бути встановлена на головнй площ символзувати волю республки. У той же час вона повинна була представляти собою завершення сторичного циклу, розпочатого святим Петром за часв Римсько мпер, затвердити авторитет «духовно мпер» в особ папства пд владою Юля II.
Вн раз у раз вимагав, щоб художник пустив його до себе нагору показав свою роботу. Але все ж в певних аспектах творчсть в мистецтв Мкеланджело знайшло продовження. Разом з ним прийшов церемонймейстер Бьяджо та Чезена.
У 1519 роц вн розпочав роботу над «Христом з хрестом» (Санта Маря сопра Мнерва, Рим), яку закнчив 1520. Мкеланджело втлю собою титанзм, породжений протиборством мж свтськими поглядами «божественним» началом згодом таке протиборство винагороджуться, людина звеличуться, звльняючись вд догм незбагненност свту, що сковували волю. Так Чезена кинувся скаржитися пап, але той не допомг йому: так Чезена залишився в пекл. Он был выполнен спустя 25 лет после того, как художник нарисовал свою внушающую страх фреску на потолке Капеллы. Можливо за участю Нкколо Макавелл, у ц ж роки був задуманий ще один великий державний проект: Леонардо да Внч та Мкеланджело було доручено створити дв величезн фрески для залу Велико Ради (Синьйор) у Палаццо Веккйо на тему сторичних перемог флорентйцв при Ангяр та при Кашин. Термновий вдзд майстра до Риму перешкодив робот над розписом. Вс вони базувалися на малюнку.
сну багато трактувань цих слв митця. Мкеланджело провв лише рк в майстерн, коли у нього зявилася ункальна можливсть. Картони «Битви пд Кашину» — прелюдя до його наступного добутку, розпису зводу Скстинсько Капели у Ватикану. Фгура вирубувалася з мармурового блоку, збергаючи його прямокутн форми.
Мкеланджело працював один над свом твором, та й неможливо було тут чуже участь – так важко було розрахувати вс пропорц стату. Проект неодноразово змнювався повнстю перероблявся, поки вкрай змучений художник, зайнятий на схил рокв ншими замовленнями, не погодився на зменшений варант гробниц, встановлено в церкв Сан-П39тро н Внкол. Первое знакомство с живописью Микеланджело приобрел у Гирландайо.
Мязи спини виглядають напруженими, але розслаблен мязи живота та стегон демонструють фзичну, а отже, й духовну слабксть. В этот списокработ вошли как скульптурыи архитектурные проекты, так и живописные труды. Аретно хотв бачити в «Страшному суд» традицйну середньовчну трактування, тобто зображення Антихриста. Ренесансний деал людини -- сильно, упевнено в соб, у якй тлесна краса поднувалася з енергю пристрастей силою розуму, -- був втлений у рзних свох аспектах багатьма попередниками й сучасниками Мкеланджело.
Зважаючи на те, що на думку Мкеланджело «живопис— то брехня, скульптура ж— правда», змагання мж ним та Рафаелем теж було очевидним. Мкеланджело створив ряд оголених одягнених фгур у найрзномантнших позах положеннях. Встановлена на головнй площ Флоренц поруч з ратушею Палаццо Векко (нин замнена копю), вона повинна була стати символом свободи республки. У салон велися жив, цкав бесди про сучасн под, моральних питаннях завдання мистецтва.
Картина создавалась под опекой его старшего друга Франческо Граначчи. Тут же вн намча протилежне ршення: архтектурне простр не заповнений, а скульптури «включен» в стни. У грекв це всього лише алегоря насолоди ароматом сплого винограду.
Його вдразу ж помтив Лоренцо Прекрасний, котрий надав йому заступництво ввв його в свй неоплатончний гурток флософв лтераторв. Симптоматично, що перед нами вже не окрем стату, а скульптурн групи. Людина у творах Мкеланджело зображена у виршальн хвилини життя, у моменти, коли визначаться доля коли особиста доблесть пднма дяння на рвень подвигу. За безкнечного космчного простору летить Бог-Отець, оточений ангелами. Клька його робт в живопису, скульптури та архтектури одними з найвдомших у свт. Мкеланджело -- унверсал.
Успх був величезний, а зл намри Браманте тльки послужили до бльшо слави Мкеланджело. У результат вийшла закнчена багатоскладова система, кожна частина яко сприйматься як самостйний елемент й одночасно невдмно належить до одного цлого.
.