Стиль Мкеланджело Буонаррот вдрзняться величчю благородством. При цьому вн завершив фгуру Магдалени, незавершен ж самим майстром частини, вн не чпав. Псля закнчення римсько «Пси» Мкеланджело створив «Мадонну з дитиною» невелику (заввишки 1. 28 м) скульптурну групу, яка згодом потрапила в церкву Нотр Дам ндерландського мста Брюгге Цим твором у творчост Мкеланджело вдкриваться пня образв позначених рисами. Картон, помещенный в Папской зале, стал школой для таких художников как: Aнтонио да Cангалло (Antonio da Sangallo), Рафаэль Санти (Raffaello Santi), Pидольфо Гирландайо (Ridolfo del Ghirlandaio), Франческо Граначчо (Francesco Granacci), а позднее Aндреа дель Cарто (Andrea del Sarto), Якопо Cансовино (Jacopo Sansovino), Aмброджо Лоренцетто (Аmbrogio Lorenzetti), Перино дель Bага (Рerino del Vaga) и других. Особливе майстернсть вн показу в виконанн голого тла. Вн хотв бачити вихори стихй – вогню, повтря, води, земл, лики зрок, мсяця, сонця.
Адам у «Створенн Адама» Ной у «Спяннн Ноя» зображен в однаковй поз: у першому випадку людина ще не волод душею, у другому— вд не вдмовляться. Вплив Мкеланджело Буонаррот на сучасникв на захдне мистецтво загалом.
Помимо этого, Микеланджело был одним из лучших архитекторов своего времени. Це один з найтрагчнших за задумом творв Мкеланджело. Giuntine). Там вн створю у 1496 – 1497 роках статую Вакха, яка на думку В. Н. З неймоврною майстернстю поднав Мкеланджело дв фгури, що перехрещуються, у нерозривну групу.
Але й Мкеланджело не любив, щоб йому заважали, тому не пускав Юля II. «Давид» став символом вльно палко республки, готово перемогти будь-якого ворога. Ось вн заразився захопленням до давнини, почув вчення Платона.
Тому геометричн членування стн знаходять пластичну рельфнсть, структурн зв39язки з39днуються один з одним, створюючи мцний каркас. Мойсей повинний був стати центром композиц нового проекту. Мистецтво вн сприймав неоплатоническим, як шаленство душ. Це чисте почуття викликало появу вршв Мкеланджело, як були потм видан в 1623 р у Флоренц. Батько вддав сина до школи Франчесц та Урбно у Флоренц.
Архтектура Мкеланджело пану пластичне початок, динамчний контраст мас (бблотека Лауренциана мови у Франц, 1523 – 1534). Старець несеться повз нього та його стосуться рукою його пальця. оч заплющен, востанн вона прощаться з сином. Ця скульптура видляться тим, що це перша його робота рзцем.
Мкеланджело тракту тему досить стримано. На вдмну вд «Пти» собору Святого Петра, ця група бльш площинна й незграбна, а увага зосереджена на зламанй лн тла Христа. Сюжет пдказав Анджело Полциано його сенс – перемога цивлзац над варварством. Мученика Апостола Варфоломя.
Повернувшись в 1501 до Флоренц, Мкеланджело отримав вд уряду республки замовлення на створення 5, 5-метрово стату Давида (1501-04, Академя, Флоренця). Поезя Мкеланджело вдрзняться глибиною думки високим трагзмом. Пяного бога вина супроводжу маленький сатир, який ласу кетягом винограду. 7.
Другу скульптуру завершити завадила смерть Мкеланджело на 89 роц життя, 18 лютого 1564. Мкеланджелофлорентйський художникь, скульптор, архтектор. Аврора докладала зусиль, щоб знову не поринути в сон, нарешт, вечр у передчутт майбутнього вдпочинку псля прац розтягся на весь зрст на камен, що породив його, пдняв злегка натруджен плеч, очкуючи настання сутнкв» – так побачив Мкеланджело перебг часу так зм його виразити. Ним стала розпис зводу Скстинсько капели у Ватикан.
Скульптура «Перемога» Приблизно в 1530 Мкеланджело створив невелику мармурову статую Аполлона (Флоренця, Барджелло) скульптурну групу (Флоренця, палаццо Веккьо) остання, мабуть, призначалася для надгробка папи Юля II. Прекрасне мармурова статуя, вдоме пд мям Пта, залишаться до цих пр памятником першого перебування в Рим повно зрлост 24-рчного художника. 0н був нетерплячий до меж, поступово почало закрадатися все бльше нетерпння. Работа была создана по указу Папы Римского Павла III в 1541. Юнсть митця Мкеланджело Буонаррот народився 6 березня 1475 року в см флорентйцв в Капрез. У архтектур його проекти стали початками архтектурного стилю бароко.
Документи, однак, не пдтверджують цього походження. Урочисте вдкриття вбулося — 31 жовтня 1541 року. Ранок –оголена жноча мармурова фгура. Останн двадцять рокв свого життя вн майже цлком присвятив архтектур.
Скульптура називаться Оплакування Христа.
На стнах нтелектуальн стини природн сутност як би стикаються один з одним як дв протилежн сили, що вдроджуються на мить рвновагу. У будинку зустрчали Мкеланджело як царственого гостя.
Вдмовившись вд ряду дей свох попередникв, вн запропонував сво власне бачення ц будвл. Утерянная картина «Леда и лебедь» («Leda e il cigno»), созданная в 1530 г. для герцога Феррарского Альфонсо I дЭсте (итал. У 1503 роц 18 травня статуя була встановлена на плоша Сеньйор, де вона простояла понад 350 рокв. До того ж ця брила була частково пдготована для фгури Давида скульпторами XV столття, як потм вдмовились вд не, такою незручною вона була за формою. У прекрасному обличч юного героя, у його погляд, яким вн зустрча супротивника, уловлються та грзна виразнсть, яку сучасники вважали невдмним надбанням творв майстра.
У 1504 роц на площ його рдного мста Флоренц була встановлена пятиметрова скульптура «Давида», зроблена ним як образ бйця за свободу. знову (як в гробниц Юля II) головною темою смерть, а головним завданням – з39днання архтектури скульптури. Тут Мкеланджело вдступив вд традицйно композиц Страшного суду — його робота не сукупнстю окремих частин. Це двометрова скульптура, призначена для кругового огляду.
Мкеланджело втлю собою титанзм, породжений протиборством мж свтськими поглядами «божественним» началом згодом таке протиборство винагороджуться, людина звеличуться, звльняючись вд догм незбагненност свту, що сковували волю. Трагчн ноти, викликан кризою ренесансних деалв, звучать в ансамбл Ново сакристии церкви Сан-Лоренцо мови у Франц (1520 – 1534), у фресц Страшний суд (1536 – 1541) на ввтарно стн Скстинсько капели, в пзнх варантах Оплакування Христа (близько 1550 – 1555) та нш. На вдмну вд стародавнх геров, вн не прихову свох почуттв. Вона походила з старовинного могутнього римського роду. Сучасники казали, що само стату досить, щоб увчнити Юля II. 3939Давида "Мкеланджело дивувалися" навть невгласи ". Його права рука, що да життя неживо матер, витягнута.
Його мaposязи розвинен, але ще цлком волод свом тлом. Он происходил из древнего рода графов Каносса, родился в 1475 г в Кьюзи, близ Флоренции. За характером свого обдарування вн був насамперед скульптор. Тут його чекав перший великий успх. Поэтическое дарование Микеланджело проявилось в полной мере только под конец его жизни.
Сюжет було запропоновано Анджело Полцано а його суть — перемога цивлзац над варварством. У грецькй класиц розaposднансть профлю т фасу стираться. Давид стоть з перекинутою через плече пращею, стискаючи у правй руц камнь. 5.
Основною роботою, яку я використовувала при написанн реферату переклад книги Дж. На огромном картоне в помещении лечебницы Сант-Oнофрио (SantOnofrio) художник мастерски изобразил солдат, в спешке прекращающих купание в реке Aрно (Arno). Тла Христа всьому твору вн дав гармоню красу. На фреске изображено большое и уродливое тело старухи.
Згдно з мфом, лапфи перемогли, проте в нтерпретац Мкеланджело результат битви неясний. Вдомо багато вршв написаних Мкеланджело до юнака (Томмазо тод було 23 роки), а також рисункв, намальованих та подарованих ним Томмазо («Ганмед», «Титй», «Падння Фаетона» тощо). Ренесансний деал людини -- сильно, упевнено в соб, у якй тлесна краса поднувалася з енергю пристрастей силою розуму, -- був втлений у рзних свох аспектах багатьма попередниками й сучасниками Мкеланджело.
Мистецтво вн називав свою коханою, картини – своми дтьми. Для гробниц Юля II Мкеланджело брав за зразок пам39ятники античност, збираючись спорудити монументальний мавзолей у вигляд потужного пластичного цлого, включеного у велике архтектурне простр. Зайнятий цими проектами, Мкеланджело бльшу частину часу залишався у Флоренц. Замовлення було зроблено Про Содерн, гонфалоньром Флоренц, у серпн 1504 року. Однак, по завершенн твору кардинал вдмовився вд нього, й скульптуру для свого саду придбав банкр Якопо алл (зараз статуя перебува у музе Барджелло у Флоренц).
Маря не трима Немовля на руках, вн стоть, обхопивши лвою рукою колно. Тло Христа пдтримують Маря Магдалена, Богоматр та Йосиф Аримафейський, в образ якого Мкеланджело дав свй автопортрет. Виявивши трщину в камен, вн розбив скульптуру молотком. Глиба мала 9 футв висоти залишилася в першй грубо обробц. Вдомо, що Мкеланджело працював над картоном до листопада 1506 року.
Шсть рокв знадобилося великому майстру, щоб завершити сво творння. Вн забував оголити голову перед татом, тато, за його власними словами, не помчав цього. Разом з ним прийшов церемонймейстер Бьяджо та Чезена. Мкеланджело створив ряд оголених одягнених фгур у найрзномантнших позах положеннях.
сну багато трактувань цих слв митця. Ус почуття й сподвання мо я передав Давиду, про що вдомо тльки мен одному. Вн звв на пдестал, але навряд чи його любов до не можна назвати гетеросексуально : вн кликав чоловк в жнц (un uoma in una donna). Цлих десять рокв до зустрч з Мкеланджело вона оплакувала свою втрату, плодом цих страждань стали врш, створили й славу поетеси. Взагал в Мкеланджело був дуже смливий, та прямолнйний характер.
Генй Мкеланджело наклав вдбиток не тльки на мистецтво Ренесансу, а й на всю подальшу свтову культуру. На груди у него доспехи, на ногах – сапоги, на коленях – скипетр. На скульптур оголений Давид спокйний та зосереджений, впевнено дивиться на свого невидимого супротивника, лва рука вже закинула пращу за плече, ось вже за клька митей Голафу настане кнець.
Узят разом, вони енциклопедю положень оголеного людського тла, як це було в «Битв кентаврв», в «Битва при Кашин». Крм вищезгадано роботи я користувалася «Велико Радянсько енциклопедю» та клькома словниками з живопису з метою отримання загальних вдомостей щодо творчост Мкеланджело Буонаротт. Картина получила широкое признание от пэров.
знову (як в гробниц Юля II) головною темою смерть, а головним завданням – зднання архтектури скульптури. Мкеланджело -- унверсал. Alfonso I dEste) сегодня известна благодаря лишь копиям. горе настльки нескнчене та велике, що перетворються з особистого на горе всього людства. Остання оповда сторю Ноя, що закнчуться його спяннням. як Давид став до бою з Голафом, так двадцятисемирчний Мкеланджело став до бою з брилою мармуру, яка мала стати «Давидом». Мкеланджело створив ряд оголених одягнених фгур у найрзномантнших позах положеннях.
Таким чином, за життя збрання його поезй не друкувалися, а першу збрку було опублковано аж у 1623 роц його племнником Мкеланджело Буонаррот (молодшим) пд назвою «Врш Мкеланджело Буонаррот, збран його племнником» у флорентйському видавництв «Джунтне» (тал. За цей перод змнилося тринадцять Пап Римських— вн виконував замовлення для девяти з них. Сам скульптор писав: «Давид -- утлення мох естетичних полтичних мотивв, усх мох тристрастей. Творчий життвий шлях Мкеланджело займа майже девяностолтнй перод стор тал. Мадонна Брюгге Статуя Мадонни прикраша ввтар церкви Нотр Дам у Брюгге.
Почалася багаторчна суперечка мж художником родичами покйного. Флоренця знемагали вд боротьби партй, внутршнх чвар зовншнх ворогв чекала визволителя. У люнетах сферичних трикутниках пд розписом, також розмщен сцени. У 1863 роц Чезаре уаст (тал. Майстер смливо вдкинув плащ з правого колна пророка Крим облишив оголеними його руки з вздувшимися мaposязами жилами.
Матр хлопчика померла, коли йому було шсть рокв. Як зазначив Вазар — «тут взято до уваги все, що потребу твр такого роду художник створив його псля тривалого вивчення велико роботи». Востину приголомшливе колористичне враження справля «Мдний змй» у кутовому втрил бля ввтарно стни, у якому вдтнки сро-зеленого й маслинового набули несподвано зловсного звучання, що пдсилю трагчний задум ц композиц. На думку Ерка Шильяно, це — перша з завершених «незакнчених» (технка «non finito») скульптур Мкеланджело.
У той же час вона повинна була представляти собою завершення сторичного циклу, розпочатого святим Петром за часв Римсько мпер, затвердити авторитет «духовно мпер» в особ папства пд владою Юля II. Мкеланджелвську композицю визнали шедевром, що ще бльше змцнило його становище в художницькй рарх. Мкеланджело повернувся до Флоренц в 1501 роц, у важкий для мста момент. Йому дуже не сподобався «Страшний суд», вн прснялся люто доводити татов, що Мкеланджело надходить не так, що картина виходить непристойна.
Прожил до 18 февраля 1564 года. Так Чезена кинувся скаржитися пап, але той не допомг йому: так Чезена залишився в пекл. В олмпйському велич сидить напвбог. Кроме того, все эти детали обобщенные, не детализированные. Не слд його плутати з Мкеланджело Караваджо, картини якого були написан клька пзнше.
У 1519 роц вн розпочав роботу над «Христом з хрестом» (Санта Маря сопра Мнерва, Рим), яку закнчив 1520. Скоро после того он исполнил «Распятие» для монастыря Санто Спирито.
Крм того, розумння «Страшного суду» як трагед вселенського буття було незрозумло сучасникам Мкеланджело. Однак Юлй II був у нього клька разв, незважаючи на свй похилий вк, пднмався на лси. Мадонну бля сходв Буонаррот створив з воскового мармуру в технц низького рельфу. Там вн мав можливсть познайомитися з молодим представниками смейства Медч, дво з який пзнше став римськими папами (Лев X Климент VII). Але вже цього оголеному велетн, якого не знав н античний мф, н середньовчна легенда, проявляться жага величного, яка штовхала Мкеланджело залишити Флоренцию заради Риму, де його велик замовлення, покровитель слава (1505).
Плавний полт Творця пдкреслять спокйно схрещеними ногами. Фгури «Доби» сповнен скорботою тривогою: неспокйно вдивляться в далечнь, не спить «День», у тужливому споко застиг «Вечр», у стражданнях прокидаться «Ранок», важким сном забулася «Нч». Успх був величезний, а зл намри Браманте тльки послужили до бльшо слави Мкеланджело. Цкаво, що на скульптур пророк зображений з ржками.
Именно вот таким образом жрица стала мечтать о быстрой смерти. Смерть скорбота немов мстяться в мармур, з якого створена скульптура. Бографя та творчсть Мкеланджело, Рафаля Сант, Дюрера, Брейгеля та Да Внч. Антонио вывез работу во Францию, где ее купил монарх Франциск I (Franois Ier).
Характерн ознаки, форми та фактурна вдчутнсть образв Родена. Олексй Дживелегов вважав, що «Адонс» — заслабка робота для нього. Колосальна фреска загальною площею понад шстсот квадратних метрв (виконана Мкеланджело за двадцять шсть мсяцв мж 1508 1512 р. ) не мала навть вддалених прообразв у попередньому живопис талйського Вдродження ан за свою дейною програмою, ан в план само системи монументального розпису. Вона глибоко цкавилася наукою, флософю, питаннями релг, полтики суспльного життя.
Але з тлн спалахнув вогонь, що очищу все, — вогонь геня».
Не виключено, що деяк з його самих вражаючих по сил д творв, як здаються «нескнченими», могли бути навмисно залишен такими, тому що саме на цй стад «звльнення» форма найадекватнше утлювала задум художника. Це перша серйозна робота Мкеланджело як майстра, але одночасно робота, що викликала безлч особистих сумнвв принесла йому невдоволення собою «Робота, чимраз бльше подобаться французькому прелатов та його оточенню що мене трохи насторожу й засмучу, визнаю що, по мому, мен так не вдалося виразити нчого нового в «Пса» вся скульптурна композиця занадто боязка и приладжена, щоб виявляти собою щось нове». Давид Микеланджело ваялся в течение трех лет, а взялся за нее мастер в возрасте 26 лет. Це стало його першим архтектурним замовленням. Вона сповнена врочистост та скорботи, що сприя створенню вдповдного емоцйного фону.
У «Пта з Палестрини», яку майстер призначав для власного надгробка (за твердженням Вазар, скульптор надав Никодимов, що пдтриму тло Христа, сво портретн риси), вн поставив перед собою завдання домогтися повно образно й пластично дност в груп, що складаться вже не з двох, а з чотирьох фгур. За ншою думкою, майстер, незважаючи на сво тверд республканськ переконання, не витримав тривоги перед наступаючими подями: вн втк до Феррару Венецю (1529), хотв сховатися у Франц. У цй школ, керованй Бертольдо, Мкеланджело вдразу звернув на себе увагу незабаром увйшов до культурних кл Флоренц, де був прийнятий на рвних видатними дячами того часу -- Полцано, Марсило Фчно, Пко делла Мрандола.
Мкеланджело не бажав, щоб його вдвдував навть тато. Вн зустрв таку жнку, але занадто пзно. Скульптор знайшов деальний шлях для вдтворення в камен ц глибоко богословсько думки. Он был выполнен спустя 25 лет после того, как художник нарисовал свою внушающую страх фреску на потолке Капеллы. Мкеланджело».
нш вдом скульптури капели-усипальниц – фгури «Доби» : «Ранок», «Вечр», «Нч» «День». Древ- нейшие стату гипту й ранньо Грец було спрямовано для сприйняття попереду й у профль. Творчсть великого майстра не обмежуться рамками Високого Ренесансу. Батько Мкеланджело, посадова особа у Флоренц, звався Лодовико Буонаротт.
Там вн мав можливсть познайомитися з молодим представниками смейства Медч, дво з яких пзнше став римськими папами (Лев X Климент VII). Мкеланджело не був схильний до спокйного деалзму скульптури Парфенона. Зараз ця статую знаходиться в римськй церкв Святого Петра у веригах.
Вн навть почав вимагати, щоб той затер деяк фгури. Саме свтло панвним мотивом, бо неоплатончно простр – це перш за все свтло. його хмльний стан буде виражений на обличч й у рухах. Там де мова йшла про Мойсея, в оригнальному текст Тори на врит було сказано, що вреям було важко дивитись на обличчя Мойсея, бо воно свтилось променями, однак слово промен на врит ма клька значень, одне з яких якраз рога.
Це була Втгоря Колона. Мкеланджело вважав жноче тло менш виразним, нж чоловче.
Charles Seymour) трактував «лук» як нструменти скульптора. Вн зробив вигляд, що поскоблл мармур. «Vergine Madre, figlia del tuo figlio»). Майстер задумав як класичний «монумент християнства, як синтез архтектури скульптури. Одним з наймонументальнших творв митця фрески стел Сикстинсько капели, про як Гете сказав, що: «не побачивши Сикстинську капелу, важко соб наочно уявити те, що може зробити одна людина», а Вльям Дюрант писав, що у свой дност вони— «найбльше досягнення людини в стор живопису». цю статую називали "Мислителем". 6.
Одночасно з роботою над статую Давида Мкеланджело одержав можливсть довести свй талант живописця — йому була замовлена фреска «Битва пд Кашину» для Залу Пятста Палаццо Веккьо. Битва кентаврв Мармуровий рельф Битва кентаврв (Флоренця, Каса Буонаррот) ма вид римського саркофага зображу сцену з грецького мфу про битву людей лапфв з напвтваринними кентаврами, що напали на них пд час весльного бенкету.
Тут же вн намча протилежне ршення: архтектурне простр не заповнений, а скульптури «включен» в стни. Кутов трикутн втрила зайнят величезними композицями на сюжети з нших частин Ббл. Мкеланджело встиг тльки виконати начерки на картон до фресок.
Первая крупномасштабная скульптура Микеланджело — мраморный Вакх. Сам художник називав цю сторю «трагедю з усипальницею». Папа Климент VII, який мав намр доручити йому розпис «Воскресння» для ввтарно стни Скстинсько капели, помер на другий день псля призду художника.
Як сказав поет, "перед таким кумиром народ врейський мав право впасти ниць з молитвою" За словами сучасникв, "Мойсей" Мкеланджело справд бачив Бога. Видляються три тради. Мкеланджело, як Леонардо, провв молод роки у Флоренц. Вн зробив вигляд, що поскоблл мармур. Псля смерт Лоренцо Медич Мкеланджело перездить до Риму. До виконання першого з них вн приступив у 1519 роц, це була усипальниця Медч.
Оповдання витримане у дус герочного й пднесеного гуманзму жночим, чоловчм фгурам властива герочна сила.
У будинку зустрчали Мкеланджело як царственого гостя. Для бльш повного висвтлення дяльност Мкеланджело – архтектора мною була використана книга «Сто великих архтекторв», а бльш детальна нформаця про розпис Скстинсько капели була взята з книги «Сто великих картин». Композиция состоит из двух фигур, слитых воедино. Разом з ним прийшов церемонймейстер Бьяджо та Чезена.
Крм того, розумння «Страшного суду» як трагед вселенського буття було незрозумло сучасникам Мкеланджело. Контракт було пдписано 7 серпня того ж року. художник виконав мж 1508 1512 роками. Це видання було неповним, мстило певн неточност.
2. У мжвконних промжках художник розмстив фгури дванадцяти пророкв сивл (вщунок), а в трикутних розпалубках, що утворилися бля вкон, напвкруглих люнетах -- зображення предкв Христа. Вльям Дюрант вважав, що вся його енергя була направлена на творчсть, а не на секс. У руках його – скрижал з Десятьма Заповдями. Крм того, Мкеланджело був палким прихильником Данте, в останнй канцон «Божественно комед» якого, на початку молитви Святого Бернарда, мовиться: «Богоматр, дочка свого Сина» (тал.
Коп ц скульптури можна знайти у багатьох католицьких церквах захдно вропи. Лазарв писав про «Страшному суд»: «Тут ангелв не вдрзнити вд святих, гршникв вд праведникв, чоловкв вд жнок. Цкава сторя ще одного замовлення, що надйшло вд мста, – на картину «Битва пд Кашино» для Палаццо Веккьо. Життя в рдному мст на той час стаблзувалася. Сенс значення мкеланджеловской композиц складаються у протиборств двох реальностей – природи духу. Смя столттями належала до вищих прошаркв мста, Мкеланджело вельми цим гордився.
Бблйного героя Давида, що перемг велетня Голафа, Мкеланджело зобразив оголеним, повернувши тим самим оголеност той етичний сенс, який вона мала в античнй пластиц. Слди рзця нервн кра нагадують нам про камнь, з якого фгури. У 1517 роц Мкеланджело провв багато часу у Каррар, розробив модель фасаду церкви. Karl Frey) «Врш Мкеланджело Буонаррот, збран й прокоментован доктором Карлом Фрем» (Берлн).
У межах цього пероду минула лише перша половина його творчого шляху. Деяк з головних дей кола Лоренцо Медич послужили джерелом натхнення терзань Мкеланджело в його подальшому житт, зокрема суперечнсть мж християнським благочестям язичницькою чуттвстю. Художник прийняв його з ентузазмом.
Зате нше замовлення папи Юля II увнчалось повним трумфом Мкеланджело. Тут, як у Пт, вона виступа провидицею трагчно дол свого сина. Народився Мкеланджело у невеличкому талйському мстечку Капрезе, поблизу мста Флоренця. Мати притискаться до мертвого тла свого сина, бо не ма змоги з ним розлучитися.
Творння Мкеланджело почали викликати рзку критику у церковному оточенн. Батько Мкеланджело, посадова особа у Флоренц, звався Лодовико Буонаротт.
Мкеланджело Буонаррот народився 6 березня 1475 року в Капрезе, в Тоскан. Серед найвдомших його скульптурних робт— «Давид», «Вакх», «Пта», стату «Мойсея», «Л» та «Рахл» для гробниц папи Юля. Перш вдом нам два рельфи Мкеланджело створив, коли жив у Лоренцо Прекрасного, – це Мадонна коло сходв (1489 – 1492 рр. ) та Битва кентаврв (бля 1492 р. ).
Микеланджело оставил работу не завершенной, приблизив скульптуру к средневековым образцам. В таком теле ее и изобразил Микеланджело. Грубо вирзьблене тло наверху – розпечене битвою повтря. Мкеланджело задаться метою сформувати архтектурну структуру капели, але замсть того, щоб розвивати знизу вгору за допомогою системи люзорних опор, вн наклада зверху, перетворюючи таким чином звд, небо в домнанту архтектурного простору. Вивчення особливостей зародження та розвитку де гуманзму, що прийшла на змну античност в епоху Вдродження (Ренесансу). Глиба мала 9 футв висоти залишилася в першй грубо обробц. За одними джерелами вн брав участь в оборон рдного мста, а псля його падння був вимушений спвпрацювати з татом з смейства Медч.
Незвичайн розмри «Давида», його ггантизм (висота 4, 54 м) -- це показник реально сили героя, адже недарма цей твр був покликаний втлити образ могутнього захисника республкансько Флоренц. У 1529-30 роках вн вдповдав за мськ оборонн споруди в протистоянн з вйськами Медч (х вигнали з Флоренц в 1527 роц). Микеланджело Буонарроти (1475–1564), знаменитый итальянский скульптор, художник и архитектор, один из величайших художников итальянского Возрождения. У сумятт вдвернулася Маря, не в силах нчого зробити для порятунку людства. Воно вдчутне в багатьох послдовно проведених контрастах у стислост простору напечи в ширину и спрямовано т його вгору, у протиставленн блого мармуру темного каменю в плястрах, що х вдокремлюють, архвольтах вконних лиштвах, у самому ритм архтектурних форм або нш вдтнки пануючих у капел почуттв ми вловлюмо в статуях задумливо-вдчуженого Лоренио сильного, але пригнченого, збайдужлого Джулано, в алегоричних фгурах на саркофагах, покликаних втлити швидкоплинност часу, – «Ранок». Вн раз у раз вимагав, щоб художник пустив його до себе нагору показав свою роботу.
Мкеланджело Буонаротт (1457 – 1564), талйський скульптор, художникь, архтектор, поет. Це замовлення художник прийняв його з ентузазмом. Христос, з вогненною блискавкою в руц, невблаганно роздля всх жителв земл на врятованих праведникв, зображених у лвй частин композиц, гршникв, що спускаються в Дантове пекло (лва частина фрески). У Мкеланджело нагота, як в древнх, ста природним станом людей. Конечно, его больше знают как Микеланджело – известного итальянского скульптора, художника, архитектора, поэта и инженера эпохи Высокого и Позднего Возрождения.
Повний трагзму також образ Йосифа Аримафейського – деальний автопортрет художника. Хронологчний перод (1490--1530рр. ) унаслдок цього назвали епохою Високого Вдродження. Художник задумав не пророк, не царя, а юного гганта в повному надлишку молодих сил. Миклеланджело Буонарроти— итальянский художник Высокого Возрождения, чьи работы бесспорно оставили след в истории и повлияли наразвитие и становление Западного искусства.
Не менш значимою роботою молодого Мкеланджело стало ггантське (4. 34 м) мармурове зображення Давида ( (Академя, Флоренця), виконане мж 1501 1504, псля повернення у Флоренцю. Ця статуя повинна була сьать центральнй фгурою. Вона не плаче, не кричить вд жаху. Через три роки статуя була готова. Их лица полны скорби, Мария пытается поддержать изможденное тело сына, склоняя голову перед неизбежностью одиночества. Монументаль-ность, пластичнсть драматизм образв, захоплення людсько красою виникли в раннх творах (Оплакування Христа, 1498 – 1501 Давид, 1501 – 1504 картон Битва при Кашине, 1504 – 1505).
Обдумывая сво плани серед грських масивв, вн, певне, переживав найщасливш мит життя. С Рафаэлем был в хороших отношениях, хотя и не был равнодушен к его славе. У 1490 вн поселився в палац Медич залишався там до смерт Лоренцо в 1492. Найбльш важливо був фресковий розпис зводу Скстинсько Капели.
За Кондв, саме в цей час Лоренцо д Прфранческо де Медич замовив йому статую «Молодого вана Хрестителя», а також статую «Амур, що спить» (втрачена), але з умовою так «обробити» витвр, щоб мати змогу продати його дорожче, як античний. У 1506 роц Мкеланджело почав роботу над статую «вангелста Матвя» (Флоренця, Академя). У цьому вся, можливо, позначилися осколки неоплатонзму. Свята Два сидить на камен., На колнах покоться мертве тло суса, зняте з хреста. Вакх Cтатуя Вакха, найменш самостйною з творв Буонаррот.
Урочисте вдкриття вбулося— 31 жовтня 1541 року. Контурные лн вдрзняються особливою напруженстю свого ритму. Коли фреска була представлена на суд глядачв, визнали твором нелюдсько сили. Так Чезена кинувся скаржитися пап, але той не допомг йому: так Чезена залишився в пекл.
Псля смерт папи почалися складн переговори з його спадкомцями. Обмежен темними плястрами, арками карнизами мармуров бл поверхн стн тут наповнен свтлом. Леонардо залишив свою роботу псля нищвно невдач, яку зазнав, експериментуючи з новою технкою настнного розпису, а Мкеланджело, створивши чудов етюди до «Битви пд Кашино», похав у березн 1505 в Рим за покликом папи Юля II. Давид Давид, один з найкращих та найвдомших свох творв.
До нас дйшли лише ескзи Мкеланджело й архтектурна модель фасаду, стилстика яких вдповда класичним тенденцям у зодчеств Високого Вдродження, що втлював у свой творчост Браманте. Смерть скорбота немов мстяться в мармур, з якого створена скульптура. Пластична маса наче розтанула, духовному початку тут вже нема з чим боротись.
За сво майже 90 -лтн життя цей неперевершений творець, пристрасний патрот, впертий свавльний, створив багато шедеврв. Можливо, саме в цей же час скульптор почав роботу над статуями чотирьох рабв (Академя, Флоренця), що так залишилися незавершеними. Ця статуя — дина з робт Мкеланджело, пдписана ним самим. Загибель сина вона сприйма як втлення задуму дол.
Герой Старого Завту зображений Мкеланджело у вид красивого, мускулистого, оголеного юнака, що з тривогою дивиться вдалину, начебто оцнюючи свого ворога – Голаф, з яким йому належить битися. Таким образом — Распятие Святого Петра в Ватикане — это единственный известный автопортрет Микеланджело и настоящая жемчужина музеев Ватикана. У понедлок 6 березня 1475 року в невеликому мстечку Капрезе у подеста (градоправителя) Кьюз Капрезе народилася дитина чоловчо стат. Головним гером сьогодншньо публкац ще один генальний митець, художник, поет, скульптур, архтектор епохи Вдродження, молодший сучасник Леонардо да Внч – Мкеланджело Буонаррот (1475-1564). Тло й одяг Богоматер, наче притиснен до непомтно передньо площини, наповнен скуто енерг.
Вольове напруга сяга тут вищого рвня. Зовсм незвичним конографчний тип Мадонни. У не жодного спокйного члена чи мускула. Донателло та Вероккйо створили бронзов скульптури хлопця, що дивом уразив велетня, голова якого лежить коло нг бблйного героя.
Мкеланджело був не тльки кращим художником свого часу, але найбльшим генм усх часв. Робота над фрескою розпочалася у квтн-травн 1536 року тривала до жовтня 1541. Гробниця залишилася незакнчено.
Як Мкеланджело мг вважатися втленням скульптури, так Рафаель— втленням живопису. У 1897 роц вийшло видання нмецького мистецтвознавця Карла Фрея (нм. В связи с этим он вынужден был отдать Микеланджело кормилице, жене «скарпелино» из той же деревни, называвшейся Сеттиньяно. Там вн мав можливсть познайомитися з молодим представниками смейства Медч, дво з який пзнше став римськими папами (Лев X Климент VII).
Вн дивиться вдалину, як би сплкуючись з Богом. 11. Петра. У двадцять один рк Мкеланджело вдправляться в Рим, а потм в 1501 роц знову повертаться в рдне мсто.
Ц дв руки, мж якими як би пробга електрична скра, залишають незабутн враження. У хньому вигляд, у характер хнх почуттв вчинкв виявилися риси просто людяност. Вплив Донателло, Мкеланджело та готично скульптури на творчсть митця. Давида поставили перед стною Палаццо Веккьо, й вн мав символзувати свободу республки. Спввдношення фгур таке, що вони утворюють низький трикутний низький конус.
Це композицйне ршення вн використав пзнше у стату «Генй перемоги». Домнуючим мотивом не рвновагу, а стримування зовншнх сил.
Художник прийняв його з ентузазмом. Тим самим Мкеланджело ясно показу, що взамодя сил йде не зверху вниз, а ззовн всередину. В олмпйському велич сидить напвбог. Ймоврно, картон пропав бля 1516 року.
Перш за все вн турбувався про свого батька чотирьох братв. Тут Мкеланджело вдступив вд традицйно композиц Страшного суду — його робота не сукупнстю окремих частин. (А шляхетне смейство Медич на той час правило мстом Флоренця). Ранше композиця Страшного суду будувалася з деклькох окремих частин.
Наряду с Давидом, статую Пьеты конца 15-го века считают одной из самых выдающихся и известных работ Микеланджело. Уже через рк Мкеланджело ста учнем Бертольдо д Джованн, який був учнем Донателло. Мойсей (1516, Сан Пaposтро н Винколи) представлений як могутнй старець з величезними патлами бороди. Но спустя долгие годы она осознала, что не попросила вечной молодости. У житт Мкеланджело не знав нжно ласки й участ, це вдбилося на його характер.
У крайньому роздратуванн Мкеланджело втк з Риму 17 квтня 1506, за день до заставляння фундаменту собору. Ц основн образи виступають в оточенн безлч фгур допомжного порядку -- деально прекрасних юнакв-рабв (у кутах бблйних сцен у середнй частин склепння), маленьких путт-атлантв (збоку вд пророкв сивл), трактованих у скульптурних формах, та нших зображень. Юлй II все бльш наполегливо звертав його увагу на споруду собору св.
Вечр – чоловк, протиставлений жнц, уособлю пасивний початок. Флософя Вважалося, що язичницька флософя християнськ догмати можуть бути примирен (це вдбито в назв одн з книг Фчино – «Платонвська теологя про безсмертя душ») що вс знання, якщо вони правильно зрозумли, ключем до божественно стини. » Художник выгнал посланника и подарил шедевр своему ученику Aнтонио Mини (Antonio Mini), у которого обе сестры вскоре выходили замуж. Для мастера это было единственным средством выразительности.
Його врш до не. Оголене тло Христа контрасту з пишним, багатим одягом Богоматер. Його обличчя у гнв. Вн був сином дрбного чиновника. Це видно з листування венецанського лтератора памфлетиста П39тро Аретно з художником. И только в тех случаях, когда это необходимо.
Художник задумав не пророк, не царя, а юного гганта в повному надлишку молодих сил. Древнй мф про людину, покорившем повтряну стихю, набува тут художню наочнсть. Ця статуя залишилася незакнченою, оскльки уже через два роки Мкеланджело похав до Рима. Вн вивча класичне мистецтво, деяк з його творнь приймають навть за античн, що доказом його прагнення не стльки до тлумачення сторично дйсност, скльки до оволодння нею з метою подальшого подолання. Але найбльшу заслугу та славу на поприщ мистецтва йому принс знаменитий розпис стел Скстинсько капели у Ватикан. Тут же вн намча протилежне ршення: архтектурне простр не заповнений, а скульптури «включен» в стни. Спочатку про перший з цих факторв.
Загибель сина вона сприйма як втлення задуму дол. В оточуючих Христа фгурах художник передав рзн вдтнки вдчаю та суму. З ржками його зобразив Мкеланджело через дещо неправильний переклад Вульгати1, а саме клькох рядкв старого Завту. Незмрний ступнь того вдчаю, який втлений у цих двох одиноких фгурах. Фгура дана у стан спокою. Вн зустрв таку жнку, але занадто пзно.
У Мкеланджело вона овальною водовертю голих мязистих тл (пзнше художники намалювали драпровки на голих фгурах з Страшного суду). Архтектура була слабкою його стороною, але в нй, будучи самоучкою, вн показав свою генальнсть. Chesare Guasti) видав перше точнше видання поезй митця, яке, однак, не було хронологчним.
Мертве тло Христа трима Святий Никодим, а з двох сторн пдтримують Богоматр Маря Магдалина (закнчена фгура Христа частково Свято Магдалини). «Вечр» «День» «Нч» «Нч схилила голову до грудей, поклавши ногу на ногу. Фгура Мар велика й важка, хоча висота мармурового блоку – трохи вище пвметра. У 1505 роц папа Юлй II викликав Мкеланджело з Флоренц.
«Вакх» неначе готовий впасти вперед, але зберга рвновагу, вдхиляючись назад його погляд обернений на чашу з вином. Згдно з словами скульптора Бенвенуто Челлн, картон був «джерелом натхнення для багатьох художникв».
Первое знакомство с живописью Микеланджело приобрел у Гирландайо. Не менш значимою роботою молодого Мкеланджело стало ггантське (4. 34 м) мармурове зображення Давида ( (Академя, Флоренця), виконане мж 1501 1504, псля повернення у Флоренцю. скорбота мовчазна.
Так начался расцвет гения. Молодим людиною, вн зблизився з гуртком гуманств при двор Лоренцо Медч. В центр фрески зображено суса Христа, який наче грзний язичницький бог-громовержець вершить свй суд. Флппо Брунеллеск, яка знаходилася пд особливим заступництвом смейства Медич. До цього пероду також належить незавершена «Манчестерська Мадонна» (Нацональна галерея, Лондон).
Рельф «Битва кентаврв» зобража сцену з грецького мфу про битву людей-лаптв з кентаврами, що напали на них пд час весльного бенкету. У Флоренц Мкеланджело створив безсмертний зразок Високого Вдродження – статую Давид (1501-1504), що стала на багато столть еталоном зображення людського тла, в Рим – скульптурну композицю Пта (1498-1499), одне з перших втлень фгури мертвого людини в пластиц.
Вона глибоко цкавилася наукою, флософю, питаннями релг, полтики суспльного життя. Аретно хотв бачити в «Страшному суд» традицйну середньовчну трактування, тобто зображення Антихриста. Мкеланджело домгся враження нестйкост без композицйно неврвноваженост, яка могла б порушити естетичний ефект.
Коли Мкеланджело звикся з думкою, що все-таки доведеться писати «Страшний суд», коли вн опинився наодинц з ггантського блого стною, в яку повинен був вдихнути життя, вн взявся за роботу, хоча в той час був уже далеко не молодий. У той момент, коли герой мужньо готуться вразити ворога свого народу. Вони укладено багато руху, вони набувають величезну формотворну силу.
З 1536 по 1541, вже при пап Павлов III, Мкеланджело працював над цю величезною композицю. з великою майстернстю у ньому втлена дея жертовност.
Симптоматично, що перед нами вже не окрем стату, а скульптурн групи. Вн пише, що його майбутн творння «свою архтектурою скульптурою стане дзеркалом вс тал». Мова йде про величезну фресц на ввтарнй стн. Сам художник без допомоги учнв, каменотесв збирався виконати цю спорудження. Можливо за участю Нкколо Макавелл, у ц ж роки був задуманий ще один великий державний проект: Леонардо да Внч та Мкеланджело було доручено створити дв величезн фрески для залу Велико Ради (Синьйор) у Палаццо Веккйо на тему сторичних перемог флорентйцв при Ангяр та при Кашин. С 1871 Вакх демонстрируется во флорентийском Национальном музее Барджелло вместе с другими работами Микеланджело, включая мраморный бюст Брута и его незаконченную скульптуру Давида-Аполлона.
Гробницу второго герцога Джулиано де Медичи (Giuliano de Medici) украшают еще две скульптуры: «День» (Giorno) и «Ночь» (Notte), законченные в 1534 г. Ночь размером 1 м 55 см на 1 м 50 см изображена в виде женщины. З Рафаелем був у добрих стосунках, хоча не був байдужий до його слави.
Мкеланджело продовжив тут почату в римськй «Пт» лню психологчного трактування, але психологзм «Давида» -- особливого, укрупненого порядку, вдповдно до масштабу й характеру цього образу. деалзацю подбного роду використовували й нш митц, серед яких Леонардо да Внч. Особенное мастерство он показывает в изображении нагого тела. Мкеланджело повернувся до Флоренц в 1501 роц, у важкий для мста момент. Всередин повинне було знаходитися овальне примщення, а зовн – близько 40 статуй.
Характеристика основних дей гуманств. Встановлена на головнй площ Флоренц поруч з ратушею Палаццо Векко (нин замнена копю), вона повинна була стати символом свободи республки. У 1516 роц новий папа Лев X доруча Мкеланджело Буонаротт розробити проект фасаду церкви Сан-Лоренцо, побудовано Брунеллеск. Тут вже зображено свтовий потоп, на задньому фон можемо бачити силует ковчега, який побудував Ной. Виходячи з реально конфгурац склепння капели, Мкеланджело продовжив розвинув його архтектуру засобами живопису, видливши по його подовжнй ос середню, найбльш плоску частину (так зване дзеркало) розмстивши в нй епзоди бблйного оповдання про дн творння про життя перших людей на земл.
Працюючи над гробницею тата Юля II, Мкеланджело особисто стежив за здобиччю мармуру в Каррарских горах.
В XIII столтт вн нбито прибув до Флоренц навть керував мстом як подеста. У саду влли першого володаря стату вона зайняла сво мсце серед антикв, подбних й. Крм вищезгадано роботи я користувалася «Велико Радянсько енциклопедю» та клькома словниками з живопису з метою отримання загальних вдомостей щодо творчост Мкеланджело Буонаротт. У малюнках його мова особливо лакончна. Ця звстка вразила у саме серце Мкеланджело. Мучение Св.
День – чоловк, протиставлений жнц, уособлю пасивний початок. Картина создавалась под опекой его старшего друга Франческо Граначчи. У той момент, коли герой мужньо готуться вразити ворога свого народу. де релгйного оновлення (див.
Як зазначив Вазар — «тут взято до уваги все, що потребу твр такого роду художник створив його псля тривалого вивчення велико роботи». Роспись зводу Скстинсько капели в Ватикан (1508 – 1512), статуя Мойсей (1515 – 1516) стверджують фзичну й духовну красу людини, його безмежн творч можливост. Величезний плащ утворю навколо не подобу втрила.
Все три фигуры выполнены Микеланджело из мрамора. Нч– у Мкеланджело оголена жноча мармурова фгура. На горбочку представлений напвлежачий оголений чоловк. Основи культури Мкеланджело носили неоплатончний характер. Я перевернув традицйне уявлення про Давида».
Термновий вдзд майстра до Риму перешкодив робот над розписом. У переклад— «Давид з пращею, а я з луком. Лазарева найменш самостйною з творв Буонаррот. И не собирается оплачивать расходы. Вона майже впритул торкаться руки Адама, чи що лежить на земл тло поступово почина рухатися.
Петра, 1542-50 роки). На нього чинили тиск спадкомц Юля, й одночасно вн служив новому пап з роду Медич. Батько Мкеланджело, посадова особа у Флоренц, звався Лодовко Буонаротт.
У розвитку взамовдносин скульптури й архтектури капела Медч означа важливу щабель. Величезну роль у розпис вдгра колр. За Ефросом— ц рядки мають метафоричне значення «з усх сил» (проводячи паралель з таким фразами талйською як «con larco della schiena» чи «con larco dellosso»).
Взагал в Мкеланджело був дуже смливий, та прямолнйний характер. У архтектур його проекти стали початками архтектурного стилю бароко. Вн задуму двох39ярусний фасад як пластично опрацьовану площину, в якй скульптури повинн бути «включен» у глибок нш. За ншою думкою, майстер, незважаючи на сво тверд республканськ переконання, не витримав тривоги перед наступаючими подями: вн втк до Феррару Венецю (1529), хотв сховатися у Франц.
Але постат бранцв Мойсея дозволяють здогадатися про величних масштабах вс гробниц. У цьому план Мкеланджело йде подбним шляхом з Леонардо, творцем Джоконди. Як зазнача В. Воллес, сама тема «оплакування Христа» була поширенша у пвнчнй вроп та взантйському мистецтв, анж в тал епохи Ренесансу.
Це також була остання робота Мкеланджело пд патронатом Лоренцо Пишного. Перша повязана з створенням свту. Раб як вртуально жива стота вмира, камян. х вдображення бачать, наприклад, в фресц Страшний суд в Сикстинськй капел.
Мускулатура спини вигляда пружною, але розслаблен мязи живота стегон демонструють фзичну, а, отже, духовну слабксть. Фгура вирубувалася з мармурового блоку, збергаючи його прямокутн форми. Окрем частини розпису («Мдний змй») передвщають кризов моменти в недалекому майбутньому -- це апофеоз ренесансного духу в пору його вищого пдйому. Флоренця знемагали вд боротьби партй, внутршнх чвар зовншнх ворогв чекала визволителя.
Мкеланджело взяв рзець непомтно трохи мармурового пилу пднявся по лсах. День упявся на мене через пдняте плече, немов виражаючи невдоволення мо ю присутнстю. Одночасно Леонардо Так Внч повинний був написати другу фреску для того ж залу — «Бй при Ангар». У ньому майстер наче прощаться з життям.
Це двометрова скульптура, призначена для кругового огляду. Вдом слова Мкеланджело про Рафаеля: «все, що вн мав у мистецтв, вн отримав вд мене». деальних людських типв яскравих характерв, що зливаються з цю деальною основою. Jean de Bilhres).
Як зазнача В. Воллес, сама тема «оплакування Христа» була поширенша у пвнчнй вроп та взантйському мистецтв, анж в тал епохи Ренесансу. Щльно переплетен тла виступають вперед. Вн мав пристрасним темпераментом, був неуживчив, гарячий, але щирий т прямодушний. Незважаючи на навчання у Грландайо Бертольдо, Мкеланджело можна вважати самоуком. До цього ж пероду належить його картина «Муки Святого Антоня» (копя гравюри Мартина Шонгауера).
Пяного бога вина супроводжу маленький сатир, який ласу кетягом винограду. Але, врешт-решт, батько змирився з художнми схильностями сина одного разу, взявши перо, написав: «Тисяча чотириста всмдесят восьмого року, квтня 1-го дня, я, Лодовко, син Лонардо д Буонаррот, розмщую свого сина Мкеланджело до Доменко Давида Грландайо на три роки вд цього дня на наступних умовах: сказаний Мкеланджело залишаться у свох вчителв ц три роки, як учень, для вправи в живопис, повинен, крм того, виконувати все, що його господар йому накажуть у винагороду за послуги його Доменко Давид платять йому суму у 24 флорина: шсть у перший рк, всм у другй десять в третй всього 86 лврв». Щоправда, виконання вдрзняться деякою сухстю. У них видна наявнсть власного скульптурного стилю юного художника. Можливо за участю Нкколо Макавелл, у ц ж роки був задуманий ще один великий державний проект: Леонардо да Внч та Мкеланджело було доручено створити дв величезн фрески для залу Велико Ради (Синьйор) у Палаццо Веккйо на тему сторичних перемог флорентйцв при Ангяр та при Кашин. Жил Микеланджело с патриархальной простотой, много делал добра, был, вообще, ласков и мягок.
Закнчивши «Страшний суд», Мкеланджело досяг вершини слави серед сучасникв. Фреска Страшного суда була зроблена вже у другй половин життя великого майстра, робилась ним з 1536 по 1541 роки на замовлення папи Римського Павла третього. З 1546 керував будвництвом собору святого Петра, створенням ансамблю Каптоля на Рим. Окрм того, вважаться, що жнки Мкеланджело дуже чоловч за свою формою. Пта Маря, яка трима на колнах мертвого Христа, зображена тут не за роками молодою. Починаючи з 1546 року Мкеланджело займався реконструкцю собору святого Петра у Рим.
Також вн товаришував з Джованн (другий син Лоренцо, майбутнй папа Лев Х) та Джуло Медич (позашлюбний син Джулано Медич, майбутнй папа Климент VII). Тльки тут проявляв художник вльно свй розум знання в лтератур мистецтв. Статуя изображает римского бога вина в расслабленном положении. А дал розташована фреска «Створення Адама.
Навчання йшло все грше й грше. Втгоря стала вдовою у тридцять п39ять рокв, коли гаряче коханий нею чоловк маркз Пескара помер вд ран, отриманих в битв при Павй. Папи та корол саджали його поруч з собою.
Певне уявлення про почуття Мкеланджело може дати його ж поезя. Йому дуже не сподобався «Страшний суд», вн прснялся люто доводити татов, що Мкеланджело надходить не так, що картина виходить непристойна. Мкеланджело залишив на фресц власний автопортрет – його обличчя з легкстю угадуться на шкр, здерто з Св. У салон велися жив, цкав бесди про сучасн под, моральних питаннях завдання мистецтва. прекрасне обличчя диха смутком, але у ньому нема вдчаю. Спввдношення фгур таке, що вони утворюють низький трикутний низький конус. Замовлення на фрески зали Велико Ради (Синьйор) у Палаццо Веккйо на тему сторичних перемог Флоренц при Ангяр та Кашин Вазар трактував як можливсть «змагатися» з Леонардо, а Рафаеля Сант вн згаду серед тих живописцв, як вчилися за картоном «Баталя при Кашин».
Йому було тод вже шстдесят рокв. Потужно спираться одна його рука на кам39яну скрижаль на колнах, нша покоться тут же з недбалстю, гдного людини, якй достатньо руху брв, щоб змусити всх коритися. Оголене тло Христа контрасту з пишним, багатим одягом Богоматер.
В этот списокработ вошли как скульптурыи архитектурные проекты, так и живописные труды. Раб, що вмира В цй стату Мкеланджело демонстру дуже високу яксть обробки. я маю право назвати свою роботу «Вакх напдпитку». Таке вдчуття, начебто вже написан сцени розростаються, заповнюючи по черз все склепння. Це можна також витлумачити як протиставлення сили та знарядь скульптора та його творння, тобто нтелекту («лук») Мкеланджело-скульптора фзично сили Давида («праща»). Лазарв писав: «Вирушаючи вд бблйного тексту, художник да совершенно нове втлення. Однак проект, задуманий Мкеланджело так не був здйснений в повному масштаб. Проект нового собору св.
прекрасне обличчя диха смутком, але у ньому нема вдчаю. Вн пише, що його майбутн творння «свою архтектурою скульптурою стане дзеркалом вс тал». Роки мж 1515 та 1520 були часом пригнченост Мкеланджело. «Мистецтво ревниво, – говорить вн, – вимага вс людини». Однак папа Климент VII (теж з роду Медч) гарантував Мкеланджело безпеку, художник повернувся до перервано роботи.
Друга— «Створення Адама», «Створення ви», «Спокуса вигнання з Раю»— присвячена створенню людства та його грхопаднню. Гробниця залишалася незавершеною. Последняя мраморная статуя мастера высотой 1 м 95 см «Пьета Ронданини» (Piet Rondanini) закончена в 1564 г. и выставлена в замке Сфорца (Castello Sforzesco) в Милане. Батько назвав його Мкеланджело: без роздумв, отримавши навяння згори. Коли Мкеланджело звикся з думкою, що все-таки доведеться писати «Страшний суд», коли вн опинився наодинц з ггантського блого стною, в яку повинен був вдихнути життя, вн взявся за роботу, хоча в той час був уже далеко не молодий. У XV столтт людина потребував вдомому виправданн, щоб постати оголеним.
Видання Ензо Ное Джирард (Бар, 1960) (тал. Времена суток венчает величественная фигура погребенного дворянина Джулиано («Ritratto di Giuliano de Medici duca di Nemours») с непокрытой головой.
Архитектура была слабой его стороной, но и в ней, будучи самоучкой, он показал свою гениальность. «Вакх» неначе готовий впасти вперед, але зберга рвновагу, вдхиляючись назад його погляд обернений на чашу з вином. У грекв це всього лише алегоря насолоди ароматом сплого винограду. Мкеланджело взяв рзець непомтно трохи мармурового пилу пднявся по лсах.
Цей твр мав драматичну долю -- Мкеланджело в приступ рзкого невдоволення свою роботою розбив групу (вона була згодом вдновлена його учнями). З неймоврною майстернстю поднав Мкеланджело дв фгури, що перехрещуються, у нерозривну групу.
Давида Мкеланджело дивувалися навть невгласи. Ймоврно, картон пропав бля 1516 року.
Мкеланджело отримав замовлення на величезну статую Давида. Вн пише, що його майбутн творння «свою архтектурою скульптурою стане дзеркалом вс тал». Це скульптурне зображення великого врейського пророка Мойсея сидячого у роздумах. Вн пише, що його майбутн творння «свою архтектурою скульптурою стане дзеркалом вс тал».
У 1534 роц Мкеланджело знову, вже назавжди, повернувся в Рим. 12) Взойдя на папский престол, Юлий II задумал построить себе великолепную гробницу. Звичка мислити як скульптор стала його другй природою. Вона пдтриму його рукою.
У 1498 роц Мкеланджело отримав замовлення на «Пту» вд впливового французького кардинала Жана де Блера (фр. Але в «Давид» те, що було недоступне давнм митцям – велика щира напруга. Картони «Битви пд Кашину» — прелюдя до його наступного добутку, розпису зводу Скстинсько Капели у Ватикану.
У саду влли першого володаря стату вона зайняла сво мсце серед антикв, подбних й. 3. Холодному мармуру передав вн тод свою гарячу скорбь. В особ суса, зображеного художником, знаходили навть схожсть з Савонарола.
Замовлення було зроблено Про Содерн, гонфалоньром Флоренц, у серпн 1504 року. Одна з трьох статуй – Мадонна з дитям. На западе он считается величайшим скульптором и хотя о живописи отзывался не лестно, его фрески в Сикстинской капелле, «Страшный суд» и другие трудыпомогли обрести ему место среди величайших художников. Наступн пять рокв вн провв у Вчному мст. Вдомо, що Мкеланджело працював над картоном до листопада 1506 року.
Лоренцо Медич оточив себе найбльш видатними людьми свого часу. У пзнх «Пта» геро Мкеланджело вже перейшли грань такого роду конфлктв. Це була Втгоря Колона. Вона вида прямий та дуже сильний вплив антично пластики, що наче скову волю скульптора. Як Брунеллески, вн задуму сакристю у вигляд порожнього кубчного простору, обмеженого перспективно побудованою структурою, спроектований на стни промальованою темними плястрами, карнизами арками, вмщеними на блих стнах.
У вдкинуто тому голов ви, у бк погляду, в вигин могутнй ши, в набегающих друг на друга контурах виражено, що вона усм свом ством адресована соблазнителю-змею, протягивающему й яблуко. Мистецтвознавець В. М. Фрескова композиця Мкеланджело «Битва пд Кашина» повинна була бути парною до фрески Леонардо да Внч -- «Битва пд Ангар» на протилежнй стн залу.
Як ранше, новий папа, втративши терпння, зявився в капелу. Його довга борода струмен мж могутнх пальцв. У 1492—1493роках Мкеланджело працював над «Розпяттям» (дерево, церква Санто-Сприто, Флоренця). сну також думка, що його цкавсть до молодших представникв власно стат можна пояснити його бажанням знайти в них сина. Про це шедевр мистецтвознавець В. М. Це серя малюнкв, що зображають розпяття, дв скульптурн групи «Пта».
У 1498 роц Мкеланджело отримав замовлення на «Пту» вд впливового французького кардинала Жана де Блера (фр. Обмежен темними плястрами, арками карнизами мармуров бл поверхн стн тут наповнен свтлом. Тло для статуй утворю багатоскладова архтектурна композиця з фльонок нш у клька ярусв навколо головно арково нш ввтаря (архтектор Андреа Бреньо). Лазарв писав про «Страшному суд»: «Тут ангелв не вдрзнити вд святих, гршникв вд праведникв, чоловкв вд жнок. Прожив до 18 лютого 1564 року.
Замнивши Юля II на папському престол Лев X (Медч) в 1516 роц замовив Мкеланджело проект фасаду церкви Сан-Лоренцо у Флоренц. Страшний Суд У 1534 вн зупинився на тем Страшного суду. Вн задуму двохярусний фасад як пластично опрацьовану площину, в якй скульптури повинн бути «включен» у глибок нш.
У Мкеланджело не сну свту поза людиною -- людський образ обйма й вичерпу собою все. Тот увлёкся идеей и лично отправился на место добычи мрамора для статуй – в Карарру. Слд зауважити, що в цй робот Мкеланджело «стримуться» намагаться додержуватися вимог замовника, але одночасно вн зображу Марю молодою при цьому вона нескнченно далека вл умовно границ емоцйно нерухомост готичних мадонн цього типу почуття – живе людське переживання утисне з такою глибиною й багатством вдтнкв, що тут уперше можна говорити про внесення в образ психологчного начала За зовншньою стриманстю молодо матер вгадуться вся глибина горя.
1497 року помира мачуха Мкеланджело — Лукреця Убальдн. Барельф Битва кентаврв Битва кентаврв явля собою творчу парафразу римського саркофагу.
Маря сидить на сходинц велетенських сходв, наче у пднжжя храму. Вазар Життписи найзнаменитших живописцв, творцв архтекторв». Страшный Суд часто упоминается в качестве одной из самых сложных работ Микеланджело. Джорджо Вазар, перший офцйний бограф Мкеланджело, писав, що «Давид» «перевищив славу всх сучасних античних статуй, грецьких римських, будь-коли зроблених». За безкнечного космчного простору летить Бог-Отець, оточений ангелами. Але тамниця, якою вн при цьому оточив себе, сильно порушувала загальну цкавсть.
Але через вдсутнсть засобв проект не було здйснено.
Нхто не брався завершити статую без надставок. Тож на думку Джона Саймондза, «Мкеланджело не любив, не захоплювався не бажав жнок». У 1530 роц Медч повернули соб владу, Мкеланджело, рятуючи сво життя, втк з мста. Вдомо, що Птро Содерн «клька разв збирався () передати» Леонардо да Внч ту мармурову брилу, з яко Мкеланджело згодом зробив «Давида». Пяного бога вина супроводжу маленький сатир, який ласу кетягом винограду. Положення тла Раба, що вмира нестйке. Пяного бога вина супроводжу маленький сатир, який ласу кетягом винограду.
У них видна наявнсть власного скульптурного стилю юного художника. Вже в 1490 роц стали говорити про виняткове дарування зовсм ще юного Мкеланджело Буонаррот. Останн роки життя Мкеланджело були не дуже солодкими, для тал настали нш часи, як супроводжувались тиском католицько церкви на гуманстичну культуру епохи Ренесансу, якй все життя був вдданий Мкеланджело. Мкеланджело завжди був глибоко вруючою людиною, до кнця життя його релгйне почуття загострилося, про що свдчать його останн роботи. Мкеланджело створив ряд оголених одягнених фгур у найрзномантнших позах положеннях. У 26 рокв Мкеланджело взявся за роботу знаменито стату Давида.
Скульптором показаний момент, коли зняте з хреста тло збираються покласти в труну. На жаль, обидв картини не були завершен. Псля рчного перебування (1489 р. ) у майстерн видатного флорентйського живописця Доменко Грландайо вн перейшов до школи лплення, створено пд заступництвом Лоренцо Менич в Садах Медич при флорентйському монастир Сан-Марко. У першй художник зобразив самого себе в образ Йосипа Аримафейського. горе настльки нескнчене та велике, що перетворються з особистого на горе всього людства. Чарльз Сеймур (англ. Лоренцо в шолом, що нагаду маску, яка затня лице, сидить занурений у глибок роздуми.
4. Гробниця нколи не була побудована за первинним проектом Мкеланджело, ця «трагедя» переслдувала його майже 40 рокв. Навчання йшло все грше й грше. Ця величезна фреска, закнчена в 1541 роц, ще раз пдтвердила генальнсть Мкеланджело.
Новий папа, Павло III, замсть «Воскресння» замовив для т ж стни розпис «Страшний суд». Купол завершив Джакомо делла Порта, уже псля смерт Мкеланджело. Ромен Роллан писав про нього: «Нехай сам вн був створений з цього пороху земного. Але Мкеланджело з такою захватом вддавався цй боротьб з каменем (робот, яку Леонардо вважав нижче гдност художника), що вдступав вд платончних поглядв. В них видно наявнсть власного скульптурного стилю юного художника.
Только наглость и невежество он карал неумолимо. Мкеланджело почав шлях художника тринадцятилтнм хлопчиком.
Фзична краса, втлена в людському тл, земним проявом краси духовно. 8. 10.
Вн навть почав вимагати, щоб той затер деяк фгури. Згодом нею справило враження народний рух, очолюване Савонаролой. У стор скульптури творчсть Мкеланджело, цього природженого скульптора, займа випуклсть. Картина принадлежала Дворцу Фонтенбло (Chteau de Fontainebleau), пока в 1643 г. её не уничтожил Франсуа Сюбле де Нуайе (Franois Sublet de Noyers), посчитав изображение слишком сладострастным.
Згдно з словами скульптора Бенвенуто Челлн, картон був «джерелом натхнення для багатьох художникв». Сама Скстинська капела була побудована у 1481 роц архтектором Джордже де Дольче на замовлення папи Римського Скста четвертого (звдси назва Скстинська) та одню з найвдомших архтектурних памяток епохи Ренесансу. Дитинство Мкеланджело пройшло частково у Флоренц, частково в сльськй мсцевост, в родовому обйст.
Для не художником написано Розпяття, що дйшов до нас у пзнх копях. Маря, яка трима на колнах мертвого Христа, зображена тут не за роками молодою. Главным достоянием Художественного музея Кимбелл в Техасе является картина Мучения Св. Звезды, полумесяц, сова и маска сатира – атрибуты готовой погрузиться в сон Ночи.
Однак, по завершенн твору кардинал вдмовився вд нього, й скульптуру для свого саду придбав банкр Якопо алл (зараз статуя перебува у музе Барджелло у Флоренц). Як ранше, новий папа, втративши терпння, з39явився в капелу. Вн також познайомився з таким гуманстами як Марсло Фчино поет Анджело Полцано, часто вдвдували будинок Медч. Тридцяти рокв створю свого гганта Давида (1503), виставленого на мсько площ рол захисника мста. Але Леонардо займають у людин його афекти, вн переда х в усй х труднощ й розматт. (В майбутньому ще раз цензур його врш були пддан його внучатим племнником перед опублкуванням).
Смя незабаром перебралася до Флоренц матеральне положення було скромним. Вазар "Життписи найзнаменитших живописцв, творцв архтекторв». Творння Мкеланджело почали викликати рзку критику у церковному оточенн.
Вн виконав деяк скульптури для гробниц, в першу чергу саму прекрасну – Мойсея (приблизно 1515). Беспрецедентное влияние на последующее развитие западного искусства оказали работы великого мастера. Основи культури Мкеланджело носили неоплатончний характер. Це стало його першим архтектурним замовленням.
Кумская сивилла – греческая жрица, которая много лет провела в итальянском городке Кумы. У основу ц структури покладено дуже високий цоколь, колони ж не мають ншо опори, крм завиткв консолей.
Это была общая тема для похоронных памятников в ренессансную эру Италии. Впоследствии он занимался ею с увлечением. Мкеланджело зобразив Давида не у вигляд тендтного пдлтка, який зневажа вдрубану голову Голафа, як це робили майстри 15 в., А як прекрасного, атлетично складеного гганта в момент перед бом, повно впевненост грзно сили (сучасники називали terribilita – страхтлива). Головним твором цих рокв «Пса» («Оплакування Христа») у Римському собор (в Петра, виконана за замовленням абата Сен Ден – французького посланника при Ватикан). Мкеланджело ж виршив зобразити момент, що переду бою.
Тльки нахабство невгластво вн карав невблаганно. З кнця 1540-х рокв до 1555 року Мкеланджело працював над скульптурною групою «Пта» (Собор Санта Маря дель Фйоре, Флоренця). Недарма ще в XVI ст.
Строго випливаючи власно традиц, Мкеланджело споконвчно намалював ус цифри оголеними, але десятилттям пзнше якийсь художник-пуританин одяг х, оскльки культурний клмат став бльш консервативним. Тут у ньому народилася зухвала думку вилпити з величезно скел колоса. Вона пдтриму його рукою. Флоренця оголосила його бунтвником дезертиром, але потм пробачила запропонувала повернутися. Набагато бльш оригнальним та довершеним був нший твр першого римського пероду – Пта (1498 – 1499). Особливо виразна Маря, яка притиснулась щокою до безсильно схилено голови Христа.
Нхто не брався завершити статую без надставок. Чи йдеться про перод Раннього Ренесансу, повязаний з мям Джотто, або ж про мистецтво Високого Вдродження (XV ст. ), яке представляли Брунеллеск Донатепо, Альберт, Про делла Франческа, Мантенья, Ботчелл й Джованн Беллн, або ж, нарешт, про Пзн Вдродження – про час Палладю Веронезе Гинторетто. Мистецтвознавець В. М. У сум39ятт вдвернулася Маря, не в силах нчого зробити для порятунку людства.
Численн фгури, зокрема знаменит «ignudi» («гол») обрамляють сцени з Книги Буття. Йому було тод вже шстдесят рокв. Jean de Bilhres). 12 слайд: «Давид» Образ Давида був традицйним у Флоренц.
У самому побудов постат укладено сильне рух. Тла Христа всьому твору вн дав гармоню красу. Свята Два сидить на камен., На колнах покоться мертве тло суса, зняте з хреста. Робота над фрескою розпочалася у квтн-травн 1536 року тривала до жовтня 1541.
У той же час вона повинна була представляти собою завершення сторичного циклу, розпочатого святим Петром за часв Римсько мпер, затвердити авторитет «духовно мпер» в особ папства пд владою Юля II. Антония – первая из известных картин Микеланджело.
Мускулистий патрарх з тривожним поглядом сидить у неглибокй нш. Мкеланджело тракту тему досить стримано. Зважаючи на те, що на думку Мкеланджело «живопис— то брехня, скульптура ж— правда», змагання мж ним та Рафаелем теж було очевидним.
Молодий майстер зумв подолати технчн труднощ про обробц величезно брили каменю. Згдно з думкою дослдникв нтимного життя Мкеланджело, його палка пристрасть до маркзи була плодом пдсвдомого вибору, оскльки святий образ життя не мг представляти загрози його гомосексуальним нстинктам, хоча друг бограф Мкеланджело Кондв взагал описував його цнотливсть, подбне чернечому. Найбльш важливо був фресковий розпис зводу Скстинсько Капели. Ця статуя повинна була сьать центральнй фгурою. Для бльш повного висвтлення дяльност Мкеланджело – архтектора мною була використана книга «Сто великих архтекторв», а бльш детальна нформаця про розпис Скстинсько капели була взята з книги «Сто великих картин».
Це видно з листування венецанського лтератора памфлетиста Птро Аретно з художником. Шсть рокв знадобилося великому майстру, щоб завершити сво творння. Вдразу батько був проти тако «неаристократично» карри, але невдовз пдписав контракт з Доменко рландайо, за яким останнй зобовязувався оплачувати роботу Мкеланджело.
Понтифик предоставил Микеланджело неограниченную свободу в творчестве и денежных средствах. а моя уява продовжу породжувати все нов сцени й образи. ». У втомленому, старому обличч певне зречення всього земного. У салон велися жив, цкав бесди про сучасн под, моральних питаннях завдання мистецтва.
Мова йде про величезну фресц на ввтарнй стн. За виключною ретельнстю обробки деталей та за характером полрування мармуру вона близькою до Пти. Його праця у саду скульптур Лоренцо Пишного, привернула увагу останнього, й у 1490 роц хлопець оселився у палац Медич, залишаючись там до смерт Лоренцо (1492). Драматизм ситуац поглиблювався тим, що другу картину для Палаццо Веккьо («Битва при Ангьяр») брався писати Леонардо да Внч.
9. У створених шстнадцятирчним юнаком невеликих рельфних композицях «Мадонна бля сходв» «Битва кентаврв», безумовно, нема Нчого учнвського. Контракт було пдписано 7 серпня того ж року. Виставлений вгору лкоть, гострий вигин право руки зусилля змнються знемогою. У 1488 роц тринадцятирчний Мкеланджело став учнем у майстерн братв рландайо. Бльше вн нколи не бував у свому улюбленому мст.
Центральн фгури Христа та Мар привертають увагу глядача, усе нше вдбуваться довкола них. Ця звстка вразила у саме серце Мкеланджело.
Скульптура зроблена у 1504 роц самими флорентйцями була сприйнята як символ Флорентйсько республки, яка неначе Давид протистояла у двобо таким полтичним велетням як Рим та Венеця. Це – твр Донателло можна вважати одню з перших круглих статуй Вдродження. Центральн фгури Христа та Мар привертають увагу глядача, усе нше вдбуваться довкола них. Статуя Давида является самой известной скульптурой в мире.
Аретно хотв бачити в «Страшному суд» традицйну середньовчну трактування, тобто зображення Антихриста. «Я маю дружину, якй весь належу, мо дти – це мо твори». Для нього скульптура була мистецтвом «вичленення» або звльнення фгури, помщено в камяному блоц. Форми деальн, поза чудова, обличчя сповнене блаженства, яке не виклика суму. Сам розпис стел, яким займався майстер, був справжнсньким герочним вчинком, адже Мкеланджело доводилось його робити у дуже важких умовах, при поганому освтлен, лежачи на спин, на спецальному помост.
Вона вида прямий та дуже сильний вплив антично пластики, що наче скову волю скульптора. Два останн скульптурн творння Мкеланджело -- «Пта з Палестрини» у Флорентйському собор й «Пта Ронданн». Але Раб як камнь – прокидаться. Батько вддав сина до школи Франчесц та Урбно у Флоренц. Вираз молодого обличчя Мар серйозний та зосереджений.
Його батько був високопоставленим членом мсько адмнстрац. снував портрет хлопця, який, однак, втрачено. Тут вн познайомився та мав шанс сплкуватися з флософами Платонвсько академ (Марсло Фчно, Анджело Полциано, Пко делла Мрандола та нш). Вн завжди було художником-громадянином.
Не менш значимою роботою молодого Мкеланджело стало ггантське (4. 34 м) мармурове зображення Давида ( (Академя, Флоренця), виконане мж 1501 1504, псля повернення у Флоренцю. Це замовлення художник прийняв його з ентузазмом. 1. Дяльнсть його повязана в основному з двома талйськими мстами – Флоренцю Римом.
Псля смерт папи почалися складн переговори з його спадкомцями. Скрытный и необщительный, Микеланджело мог обходиться без преданных друзей и до 80 лет не знал женской любви. Мистецтво вн сприймав неоплатоническим, як шаленство душ. Ромен Роллан також згаду «Барджеллвського Адонса» (Барджелло) та великого «Купдона» (Музей Вктор й Альберта, Лондон). Стату, як у XV столтт ставляться в нш, знаходять у яких свою природну просторову середу. Основною роботою, яку я використовувала при написанн реферату переклад книги Дж.
Саме свтло панвним мотивом, бо неоплатончно простр – це перш за все свтло. Серед його перших вдомих скульптурних робт— «Голова фавна» (мармур, не збереглась), рельфи «Битва кентаврв» та «Мадонна бля сходв» (мармур, Каза Буонаррот, Флоренця).
Багато заможних правителв хотли, щоби митець створював м памятники. Мкеланджело д Лодовко д Леонардо д Буонаротт Смон народився 6 березня 1475 року в Капрезе. Стиль Микеланджело Буонарроти отличается величием и благородством. Давид Донателло то, можливо обйдений зусебч зокрема, голови особливо вигра вигляд збоку.
Она сидит на мраморном троне и изучает древнюю книгу. Скульптор отримав мармурову брилу сильно витягнено форми та неглибоку за обмом. Але група залишилась незавершеною. Тло безсильно сповза вниз й ус спроби утримати його здаються безнадйними. Вн вддавав перевагу могутньому герозмов римського мистецтва, еллнзму, що притаманний трагчнй, сповненй пафосу груп «Лаокоон», знайденй у Рим у 1506р. Искусство он называл своею возлюбленной, картины – своими детьми.
Майстер задумав як класичний «монумент" християнства, як синтез архтектури скульптури. Вона походила з старовинного могутнього римського роду.