Щукн замовля художнику три декоративних панно для власного будинку в Москв. всюди, як рзнокольоров лампочки, спалахують плями-фрукти. На грош, зароблен вд продажу свох полотен росйським колекцонерам – Щукно та. А. Вчився в Париж — в академ Жюлана (з 1891) в А. Ст Бугро, в Школ декоративних мистецтв (з 1893) в Школ витончених мистецтв (1895—99) в Р. Моро копював твори старих французьких голландських майстрв. У 40- роки Матсс часто вдаться до технки аплкацй з кольорового папери (серя "Джаз", 1944-47). Первой картиной, в этом стиле, которую увидели зрители, стала Женщина в зелёной шляпе.
Як вказу «сторя мистецтв»: «В 30-40 роки вдбуваться новий пдйом, повернення до фовств х пошукв. При написанн обох панно Матсс обмежився лише трьома фарбами: темно-синй фон неба, густо-зелена трава крас – но-коричнев тла танцюриств музикантв, обведен тонко контурною лню. Сатир нмфа — спвзвуччя зеленого, рожевого блакитного, Танець — синього, зеленого червоного, натюрморти побудовано насозвучиях ллового, жовтого червоного чи синього, фолетового й рожевого. У пластиц, як в графц, вн вважав за краще працювати серями (наприклад, чотири варанти рельфу «стоть спиною до глядача», 1930-40, Центр сучасного мистецтва мен Ж. Помпду, Париж). За перод офцйного снування фовзма (з 1905 по1907 вдповдно) Матс не створив або значних, що запамятовуються картин, якими багато його творчсть наступного рокв.
Вн явно не вдповдав необхдним стандартам Школи. Матсс намагаться пдвести пдсумок свом вдкриттям, поднуючи декоративнсть, барвистсть з точним малюнком (панно Танець, 1932). А дал все оскльки спецально при цьому замовлення автор не придумав розробив оригнальну технкудекупажа (що у переклад з французько означа "вирзати"). Колр настльки переважа в нього над формою, що може бути вважати справжнм змстом картин, проте нше лише функцю слпучого, потужного кольору. Таким образом, в конце концов, он приходит к фовизму. Ось справжн велике мистецтво.
Багато плдно працю з пластикою, продовжуючи традиц А. Бар, О. Родена, Е. Дега А. Е. Бурделя. Стравнського пише цикл Одалски в наслдування Ренуару. Що Матс зробив. «Фовзм» – типовий тому приклад.
«Колр д тим сильней, чим вн простше», – писав пзнше Матс у «Замтках живописця» (1908). СлугаВ», 1900, Музей сучасного мистецтва, Нью-Йорк В«Посуд на столВ», 1900, Ермтаж, Санкт-Петербург). Дв зими, проведен художником в Марокко (1912 1913), збагатили його знанням схдних мотивв, а довге життя на Рвр сприяло розвитку яскраво палтри. У 1912 роц Матсс де в Марокко, де проводить дв зими. У наступному, 1905 р., у Париж вдбувся Осннй салон.
Виставка користуться великою популярнстю, критики прозвали Матсса художникв, з якими вн органзував виставку, «Fauws» – «Дик». Як це часто бувало в захдновропейському мистецтв XIX-XX вв., фовзм виявився черговою грою. З ншого боку, в 10-х року вн хоче неодмнно зберегти чистоту кольору. В апреле и июне того же года впервые были куплены его произведения19.
У панно «Танець» (1910, Ермтаж) представлений екстатичний танець, навяний враженнями вд росйських сезонв С. Дяглва, виступв Айседори Дункан грецького вазового живопису. Усдержанно-суровой манер робт Матсса 2- половини 10-х рокв помтно вплив кубзму ("Урок музики", 1916-17, Музей сучасного мистецтва, Нью-Йорк) твори 20-х, навпаки, вдрзняються життво безпосереднстю мотивв, колористичним рзноманттям, мaposякстю листи (серя "Одалски"). Емоцйна дя його живопису досягаться перш за все граничною насиченстю колрно гамми, музичнстю лнйних ритмв, що створюють ефект внутршнього руху форм, нарешт, повною соподчиненностью всх компонентв картини, ради чого предмет часом перетворються на свого роду арабеськ, згусток чистого кольору («Червон риби», 1911 «Натюрморт з раковиною», 1940 обидв роботи — в Музе образотворчих мистецтв мен А. С. Пушкна). Картину не поняли и высмеяли, называли художника создающим декадентствующий хлам ит. д.
У 1948-53 за замовленням домнканського ордену працю над спорудженням декорацю «Капели чоток» у Вансе. Отримавши диплом юриста, працював адвокатом (1889-1891). Учился у Париж – в академЖюлиана (з 1891) у А. У. Бугро, в Школ декоративних мистецтв (з 1893) й у Школ образотворчого мистецтва (1895-99) у Р. Моро копював твори старих французьких голландських майстрв. Що ж Матс. В те дни художник был настолько расстроен, что даже думал отказаться от занятия живописью.
Перед тем, как отправить картину заказчику, он выставил её в Осеннем Салоне в Париже. В 1904 году Анри Матисс пробует себя в дивизионизме и пуантилизме.
Для дягилевских постановок робить ескзи декорацй балету «Червоне й чорне» на музику Д. Шостаковича. Стиль його живопису помтно спрощуться малюнок як основа композиц виявляться все чткше («Румунська блуза», 1940, Центр сучасного мистецтва м. Ж. Помпду). Марков Дерен, Руо, Ван Донген Вламнк на клька рокв захоплюються цю грою. Неймоврно, але факт: як такими «фовстськими» добутками художника можна вважати лише три-чотири картини (найбльш вдома з них – «Дама на терас», (1905). Для дягилевських постановок робить ескзи декорацй балету «Червоне чорне» на музику Д. Шостаковича. Проте, його вважають одн з найбльш смливих новаторських робт цього митця. Ця вбраця зовсм незначна, це вдчуття промжних вдтнкв минуще. Паризький танець" виникМатиссом на сьомому десятку рокв.
У картинах все бльше зявляться асиметр. У 1920 викону ескзи декорацй костюмв для балету.
Що Матс зробив. У 1908-1912 роках Матсс, користуючись майже виключно чистим кольором (у рдких речах вн користуться переходами, змшаними тонами), буду сво картини на трьох основних тонах. «division» -«подл»). Напевно, Матсс зробив би непогану карру в юриспруденц, якби не випадок. Сво творч знахдки, зроблен протягом 1902-04 р., художник називав «пдготовкою».
Блдо-рожева поверхню столика гармону з квтами, блакитно-зеленуватий край крсла – з листям у верхньому правому кут натюрморту. Однак на вдмну вд «точкових» множинних ударв пензлем Сньяка, Анр Матс працю, використовуючи ясно помтн, могутн, як би недотепн, але мазки, що скряться життям, (виника ще один термн, звязаний з мям Матса, – «дивзонзм» (вд лат. Вхд уКазбу — малиновий, блакитний, зелений, блдо-рожевий. В том же году Матисс познакомился с молодым художником Пабло Пикассо. Создаёт несколько отличных картин, где модерн импрессионизм сочетался с точечной манерой письма. Трет панно – «Купання, або медитаця» – залишилося лише в начерках.
Твори ц, произведшие скандальний фурор, поклали початок фовзму. якби Матс не пдняв «з гордстю» прапр фовзму восени 1905 р., хто зна, – яка доля була б уготована цьому плину. У 1893 р. учень адвоката Анр Матс прийшов у паризьку «Ecole des Beaux Arts» з намром присвятити себе живопису. У 1920 роц художник створю ескзи костюмв декорацй для балету Соловей. В останньому вн мандрував двч у 1912 та 1913 роках. Емоцйний вплив його живопису досягаться передусм граничною насиченстю колрно гами, музикальнстю лнйних ритмв, створюють ефект внутршнього руху форм, нарешт, повносоподчиненностью всх компонентв картини, навщо предмет часом перетворються на свого родуарабеск, згусток чистого кольору ("Червон риби", 1911 "Натюрморт з раковиною", 1940 обидв роботи – у музе образотворчих мистецтв мен А. З. Пушкна).
Переважають жноч фгури у святкових сукнях, як позують художников в крслах, на тл килимв, поруч з квтами у вазах пальмами (Жовте плаття шотландка, Королвський тютюн, Вдпочинок танцвниц)». Вхд у Казба – малиновий, блакитний, зелений, блдо-рожевий. p У 1905-07 лдер фовзму. Як вказу «сторя мистецтв»: «В 30-40 роки вдбуваться новий пдйом, повернення до фовистам х пошукв. Псля Першо свтово вйни Матсс переважно живе в Нцц. Неймоврно, але факт: як такими «фовстськими» добутками художника можна вважати лише три-чотири картини (найбльш вдома з них – «Дама на терас», (1905).
У 1905-07 лдер фовзму. Морозову, Матсс придбав будинок з садом у паризькому передмст сс-ле-Мулно. Результатом цих поздок стали картини, наповнен незвичайними фарбами високим контрастом свтла, наприклад: «Бербер». У Люксембурзькому саду, наприклад, у передач ефекту сонячного променя в глибин щось мпресонстичне. Наприкнц XIX в. французька публка вже змирилась з мпресонзмом. З аркушв, попередньо забарвлених гуашшю, маестро власноручно вирзав ножицями постат чи шматки фону, як потм (з малюнка, позначеному вугллям) прикрплювалися до основи булавками.
– Вн клька його товаришв готувалися здивувати публку новим явищем у живопис – «фовзмом». У картинах все бльше зявляться асиметр. Якими засобами сяга Матсс настльки сильного колрного впливу. Навчався в Париж – в академ Жюлана (З 1891) у А. В. Бугро, у Школ декоративних мистецтв (з 1893) в Школ витончених мистецтв (1895-99) у Г. Моро копював твори старих французьких голландських майстрв. Главою свого кружка вони вдразу ж обирають Матса. Главою свого кружка вони вдразу ж обирають Матса. Так це зрозумло – перш серйозн картини Анр почав писати лише в 1890 р. (тобто трьома роками ранше), до того ж Матс знаходився пд очевидним впливом мпресонств.
У процес створення ескзв Матсс почав використовувати технку вирзок з кольорового паперу («декупаж»), якй широко користувався надал (наприклад, в сер «Джаз», 1944-47, вдтворено згодом у лтографях). «Колр д тим сильней, чим вн простше», – писав пзнше Матс у «Замтках живописця» (1908). В настоящее время существует в двух версиях. Однак на вдмну вд «точкових» множинних ударв пензлем Сньяка, Анр Матс працю, використовуючи ясно помтн, могутн, як би недотепн, але мазки, що скряться життям, (виника ще один термн, звязаний з мям Матса, – «дивзонзм» (вд лат.
МАТСС, АНРИ (Matisse, Henri) (1869-1954), видатний французький художник. Мова йде про фовзм. Оригнальну сламську архтектуру витвори мистецтва вн спостергатиме в Алжир Марокко. Вдразу характеристика Вокселя була пдхоплена пресою: зявився термн «фовзм». за контрастом плоско дана поверхня садового столика. 1901 год можно назвать годом становления художника.
У зимов мсяц з 1911 по 1913 художник вдвду Танжер (Марокко), створю марокканський триптих «Вид з вкна в Танжер», «Зора на терас» «Вхд у казба» (1912, там же), придбан Й. Тема панно – танець. Институт ежегодно принимает около 11 000 математиков. Творчост Матсса загалом притаманний ряд спльних рис.
Матсс обмежуться матовй, рдко живописом придля особливо уваги питанням фактури. Псля знайомства ма з доробком мпресонств, постимпрессионистов англйського живописця Дж. Тернера А. Матсс почина використовувати бльш насичен фарби, вддаючи перевагу свтлим квтам («Булонський лс», прибл. З мткою точнстю вдображен пучеглаз рибки. У 30—40- роки М. як би пдсумову вдкриття попереднх перодв, поднуючи пошуки вльно декоративност часу фовзма з аналтично-чткою побудовою композиц (фриз в Музе Барнеса «Танець», 1931—32, Мерон, штат Фладельфя, США), з тонко нюансированним колрних буд («Втка сливового дерева», 1948, приватн збори, Нью-Йорк). У 1908 роц С. Вплинув нею справила мистецтво П. Сезанна («Оголена натура.
В апреле и июне того же года впервые были куплены его произведения. 1902, Ермтаж, Санкт-Петербург). – Вн клька його товаришв готувалися здивувати публку новим явищем у живопис – «фовзмом».
1901—1904 годы были для него временем интенсивных творческих поисков8. Представники Осннього салону, бажаючи протиставити себе публц критиц, прийняли прзвисько «фовств», «дикунв». Слова ц виявилися пророчими. Прекрасний рисувальник, Матсс був переважно колористом, який добивався ефекту узгодженого звучання в композиц багатьох нтенсивних кольорв. «Танець» «Музика» – найвищ злети геня Матсса. Вдомий мистецтвознавецьМ.
Первсна диксть людства приверта його (художника) як джерело оновлення. Ныне Коллекция сестёр Коэн является ядром экспозиции Музея искусств в Балтиморе (англ. )русск. 27. Переважають жноч фгури в святкових сукнях, як позують художнику в крслах, на тл килимв, поряд з квтами в вазах пальмами (Жовте плаття шотландка, Королвський тютюн, Вдпочинок танцвниц)». Вн не встиг ще розтратити спека сво душ». Утм, натюрморти пейзаж раннього Матса являють собою, скорше, яксь загальн варац на тему «мпресонзм у живопис» – накше кажучи, вн немов копю по-свому усх вдомих у той час художникв-мпресонств, запозичаючи зводячи водино характерн риси хньо творчост.
Це дозволя пдсилити враження руху. Это было время невероятно интенсивного внутреннего развития: новой угловатой геометрии и нового колорита с преобладанием жемчужно-серого и чёрного. Всм фгур представлен на тл, що складаться з рожевих синх смуг, сам фгури срувато-рожевого тону. Одна картина висит в Эрмитаже в Санкт-Петербурге (самая известная) вторая в Нью-Йорке в Музее современного искусства.
Його майстернсть ясно проявляться у будь-якому з його живих, рвучких начеркв з натурниць. Вдбушевали пристраст по Моне, Сислею, Псарро, Едуару Мане, Берт Морзо, Ренуару. У майстерн Анр Матсса зявляються учн з рзних кран. У графц Матсса арабеск поднуться з тонкою передачею чуттво чарвност натури. Анр Матсс Анр Матсс народився 31 грудня 1869 року в Ле-Като у Франц. Згодом вн згадував Моро з любовю вдданстю, як дйсного Вчителя.
Расслабляющая атмосфера юга Франции вдохновила его на создание чувственной серии Одалиски. – В обох пейзажах Матсс ще не до кнця звльняться вд впливв. Потрапивши на виставку, критик Воксель був так вражений побаченим, що охарактеризував новий живопис глузливим словом «дика» (фр.
Матсс (Matisse) Анр Емль Бенуа (31. 12. 1869, Ле-Като, Пкардя, — 3. 11. 1954, Симьез, поблизу Нцци), французький художникь, графк скульптор. У графц Матссаарабеск узгоджуться з тонко передачею почуттвого чарвност натури. Однак це не завадило фахвцям розглядати твори цього пероду як невдмну частину фовзму. У свох добутках вони постаралися максимально виразити колр, насолоджувалися «божевллям», «буйством» кольору. Дв зими, проведен художником у Марокко (1912 1913), збагатили його знанням схдних мотивв, а довге життя на Рвр сприяло розвитку яскраво палтри. Тод ж вн знайомиться з свою головною музою – Лдю Делекторской, вдносини з якою стають причиною розлучення з мадам Матсс.
нод зажив верствами рзно щльност (наприклад, в Двчин з тюльпанами), висуваючи вперед один колр на шкоду ншому. Майстерно передан ефекти блакитних тней заслплюючих променв сонця. У 1904 роц пише свй перший шедевр: «Розкш, спокй насолода». Так натюрморти «Пляшка шидама» (1896), «Десерт» (1897), «Фрукти кавник» (1898), «Посуд фрукти» (1901). У наступному, 1905 р., у Париж вдбувся Осннй салон.
Виставляться дуже часто— у Берлн, Нью-Йорку, Нцц (1914—1919), Санкт-Петербурз, Париж, Мадрид. А. Морозову, Матсс придбав будинок з садом в паризькому передмст сс-ле-Мулно. Насамперед, вкрай пдкресленими колрними контрастами. Щукина в Москв «Танець» «Музика», обидва — 1910, Ермтаж, Леннград), то багатих вдтнками одного основного тону, напвпрозорих не приховуючих фактури полотна («Майстерня художника», 1911, Музей образотворчих мистецтв мен А. С. Пушкна, Москва).
Помер Матсс 3 листопада 1954 року в Смье, поблизу Нцци. 1902, ГМИИ, Москва В«Люксембурзький садВ», ок. Остання робота Матсса – оформлення нтерaposру (зокрема втраж) "Капелли чоток" вВансе, бля Нцци (1953). Через багато рокв сам художник говорив, що знаходився в т роки пд впливом живопису Сезанна, а потм особистого знайомства з Великим Майстром. Вн не встиг ще розтратити спека сво душ».
Свтло пану в чудовому полотн Вдкрите вкно з видом на бухту в Танжер. Починаюч художники, зрозумло, в усьому прагнули наслдувати недавнх «бунтарв» – отже, копювали хню манеру листа. Являясь местом проведения национальных и международных математических обменов институт организует так называемые «тематические кварталы» (трёхмесячные программы по конкретной тематике), обеспечивает краткосрочное интенсивное сотрудничество, проводит высокоуровневые обучающие PhD курсы, конференции и семинары по математике или по смежным областям, таким как физика, биология или информатика. Матсса не задовольня система додаткових тонв, вдкрита Делакруа, зведена до системи мпресонстами.
У картин «Червон рибки» (1911, Музей образотворчих мистецтв, Москва), використовуючи прийоми еллипсообразной зворотно перспектив, переклик тонв контраст зеленого й червоного, Матисс створю ефект крутння рибок у склянй посудин. Форми гранично узагальнюються втрачають свою обмнсть. Слова ц виявилися пророчими. Втм, ряд речей 1912 року написано гладкою, одномантною фактурою.
Матас намагаться пдвести пдсумок свом вдкриттям, поднуючи декоративнсть, мальовничсть з точним малюнком (панно Танець, 1932). Вн почина копювати в Лувр старих голландських французьких майстрв, уважно вивча творчсть постмпресонств, вдчуваючи великий вплив живопису Сезанна, намагаться освоти «точкову» технку пуантилистов. У графку Матсса арабеск поднуться з тонкою передачею чуттвого чарвност натури. Центр натюрморту – скляний акварум з плаваючими рибками – дан обмно, крзь водну середу просвчу дно акварума. У «Нотатках живописця» (1908) вн формулю сво художн принципи, говорить про необхднсть «емоцй за рахунок простих засобв». У 1892 прихав до Парижа, де навчався в Академ Жюлиана, а пзнше у Гюстава Моро. Фарби сильно розбавлен, пейзаж з видом на бухту на горизонт здаться трохи зворушений нжною аквареллю.
1902, Ермтаж, Санкт-Петербург). Матсс працював у рзних жанрах видах мистецтва використовував рзномантн технки. Вн брав вд нього лише декоративну складову, яку використовував у свох картинах (арабськ килими, арабський одяг, керамка тощо). У 23 роки вн де в Париж для навчання.
Подбно численномупазлу, картина збиралася з окремих фрагментв. Слуга», 1900, Музей сучасного мистецтва, Нью-Йорк «Посуда на стол», 1900, Ермтаж, Санкт-Петербург). До 1906 завершу роботу над композицю «Радсть життя», сюжет яко навяний поемою «Послеобеденний вдпочинок фавна» З. Малларме: в сюжет поднуються мотиви пасторал вакханал.
Одню з великих робт художника стали оформлення втраж домнкансько Капели чоток в Вансе (1951). На ньому виставили сво в витвори художники, як основним принципом кольору обрали «розкрпачення, ». – В обох пейзажах Матсс ще не до кнця звльняться вд впливв. У вогнянй красноте оголених тл можна бачити вдгомн антично вазрписи панно Своми Матсс як би постфактум виправдав ту кличку, яко надлив його роботи та роботи його друзв незадоволений критик. При этом художник прибегал к синтезу природных и орнаментальных узоров и красок40. Тут розкрити значення слв Матсса про взамод чистих тонв.
Я щасливий, що я нарешт потрапив до Рос. Я щасливий, що я нарешт потрапив у Росю. Вн порива з нальотом свтськост, знженост, створюючи монументальн полотна: Рожева оголена жнка, Сон, Натюрморт з раковиною (1940), Натюрморт з устрицями – одне з найдосконалших його створень. У 1892 роц Матсс прийма ршення присвятити себе живопису. Вдразу характеристика Вокселя була пдхоплена пресою: зявився термн «фовзм». У 1930 де на Тат, працю над двома варантами декоративних панно для фонду Барнеса в Мерон (Фладельфя), як повинн були бути помщен над високими вкнами головного виставкового залу.
В 1908 году он заказал художнику три декоративных панно для своего дома в Москве: Танец (1910), Музыка (1910) и Купание или Медитация (последнее панно осталось лишь в эскизах). нш панно, виконан за ескзами майстра, помщен в нтерр художник вкрай скупий на детал, неспокйн чорн лн драматично оповдають про Страшний Суд (захдна стна капели) поруч з ввтарем зображення самого Домнка. У 1908—1912 роках Матсс, користуючись майже чистим кольором (в рдксних речах зажив переходами, змшаними тонами), буду сво картини на з трьох основних тонах. Перед отправкой в Россию, панно были выставлены в Париже8.
Працюючи чистим кольором, Матсс хоче, як кожен художникь, уникнути одномантност — антитези живописнсть, але завжди це йому вдасться, деяким його речам властива монотоннсть (панно Музика). Стравнського «Соловей» (хореографя Л. Мясна, постановка С. Дяглва). Це дозволя пдсилити враження руху. З 1890 по 1902 р. вн щорчно створював клька картин, близьких за духом мпресонстам. Необхдно було знайти щось обднуюче живу натуру прийоми зображення.
Сво творч знахдки, зроблен протягом 1902-04 р., художник називав «пдготовкою». Помер Матсс вСимье бля Нцци 3 листопада 1954. «fauve»). Над керамчно дахом, що зобража небо з хмарами, ширя ажурний хрест над входом в капелу – керамчне панно з зображенням святого Домнка Дви Мар. В ней Матисс изобразил облачённых в экзотические наряды женщин на декоративном фоне.
Як це часто бувало в захдновропейському мистецтв XIX-XX вв., фовзм виявився черговою грою. Можливо – десяток статей у щоденних паризьких газетах за 1905 р., не бльш. Говорячи про вдтнках, Матсс, звсно, ма на уваз не градац насиченост тону —разбели, як теж можлив при користуванн чистим кольором (у талйських росян примтивв). У т дн художник був настльки засмучений, що навть думав вдмовитися вд малярства.
Радсн вдверт фарби картини. Адже саме Гюстав визначив головний принцип ус наступно творчост Матса, сказавши якось у 1895 р. : «Вам належить спростити живопис». Вн переконаний, що художник, вдступаючи вд натури, «домагаться бльшо краси велич». Отримавши диплом юриста, працював адвокатом (1889-1891).
Матисс погрузился в исследования произведений других художников и, несмотря на серьезные финансовые затруднения, приобретал картины авторов, работой которых он восхищался. Пошуки безпосереднього передання вдчуттв за допомогою нтенсивного кольору, спрощеного малюнка площинного зображення вдбилися в творах, представлених м на виставц «диких» (фовств) на Оснньому Салон 1905. Типов приклади – «Музика», написана в 1939 роц, «Румунська блуза», створена в 1940 роц. Ось справжн велике мистецтво.
Особливого значення ма прийом незакнченост деталей, добре помтний в Марокканце, Гр у мaposяч та нших речах колр там, як художник хотв заглушити, не береться бльш тьмяним, але залишаться чистий полотно (нод робиться виявлення свтла), чи деталь залишатьсянедорисованной (по бльшу частину руки, ноги та нших. ). 1902, ДМОМ, Москва «Люксембургский сад», прибл. Я закоханий в х зворушливу простоту, яка для мене ближче дорожче картин Фра Анджелко. Його вважали «недотепним наслдувачем» останнх, оскльки молодому живописцев не вистачало навть мпресонстсько уваги до деталей, що проступають як би крзь завсу вдчуття. «Фовзм був для мене випробуванням коштв», – писав вн.
Тут деться, очевидно, необхднсть запровадити перехдн тону, чого Матсс прийшов згодом. За перод офцйного снування фовзма (з 1905 по1907 вдповдно) Матс не створив або значних, що запамятовуються картин, якими багато його творчсть наступного рокв. Так це зрозумло – перш серйозн картини Анр почав писати лише в 1890 р. (тобто трьома роками ранше), до того ж Матс знаходився пд очевидним впливом мпресонств. В Сен-Тропе из-под кисти художника вышел первый шедевр— (1904/1905).
Вн порива з нальотом свтськост, знженост, створюючи монументальн полотна: Рожева оголена жнка, Сон, Натюрморт з раковиною (1940), Натюрморт з устрицями – одне з найбльш сконих його створнь. У 1905—07 лдер фовзма. Випробував вплив неомпресонзму (головним чином П. Синьяка), П. Гогена, мистецтва арабського Сходу, певною мрою – давньоруського конопису (одним з перших на Заход оцнив художн гдност в 1911 вдвдав Москву). «Фовзм» – типовий тому приклад.
Можливо – десяток статей у щоденних паризьких газетах за 1905 р., не бльш. Представники Осннього салону, бажаючи протиставити себе публц критиц, прийняли прзвисько «фовств», «дикунв». В Сен-Тропе из-под кисти художника вышел первый шедевр— Роскошь, покой и наслаждение (1904/1905). Наверное, одна из самых знаменитых его картин является Танец. 3 листопада 1954 року в вц 84 рокв художник помер недалеко вд Нцци в мстечку Симез. Марков Дерен, Руо, Ван Донген Вламнк на клька рокв захоплюються цю грою. Народився 31 грудня 1869 р Ле-Като на пвноч Франц. У «Музиц» Матсс представля зольован фгури, що спвають у танку на рзних нструментах.
У зимов мсяц з 1911 по 1913 художник вдвду Танжер (Марокко), створю марокканський триптих «Вид з вкна у Танжер», «Зора на терас» «Вхд у Казба» (1912, там же), придбан. Крм того, Матсс вдчув сильний вплив творв мусульманського мистецтва, показаних на виставц 1903 Мюнхен. А. Морозовим.
У звязку з установкою панно Матисс вдвдав Москву, дав трохи нтервю для газет висловив замилування давньоруським живописом. У картин «Червон рибки» (1911, Музей образотворчих мистецтв, Москва), використовуючи прийоми елпсоподбно зворотно перспектив, перекличку тонв контраст зеленого червоного, Матсс створю ефект кружляння рибок в склянй посудин. Усе бльше пише схдних пейзажв портретв— «Арабська кавярня», «Вид з вкна», «Портрет дружини художника». Адже саме Гюстав визначив головний принцип ус наступно творчост Матса, сказавши якось у 1895 р. : «Вам належить спростити живопис». якби Матс не пдняв «з гордстю» прапр фовзму восени 1905 р., хто зна, – яка доля була б уготована цьому плину. Твори ц, произведшие скандальний фурор, стали початкомфовизму. Сам Матсс вважав згодом, що в новй манер вн почав працювати в 1898 роц.
Технологя ця передбачала швидку замну одного шматка в нший. Випробував вплив неомпресонзму (головним чином П. Синьяка), П. Гогена, мистецтва арабського Сходу, певною мрою — староруського конопису (одним з перших на Заход оцнив художн достонства у 1911 вдвдав Москву). Крм того, Матсс вдчув сильний вплив творв сламського мистецтва, показаних на виставц в Мюнхен. На наступний рк Матсс захоплються декором в мусульманськй традиц.
До скульптур Матсс поводився з початку 1900-х рокв, але часто у 20-30-х роках (рельф "Обнаженная жноча постать з спини", бронза, 1930, Художнй музей, Цюрх). Необхдно було знайти щось обдну живу натуру та прийоми зображення. Там же вн захоплються малюванням нтеррв, застосову шматки розфарбовано паперу для вибудовування художнього ефекту.
Творчост М. в цлому властивий ряд загальних меж. Сам Матсс вважав згодом, що в новй манер вн почав працювати в 1898 роц. Помер Матсс в Смье поблизу Нцци 3 листопада 1954. Вн явно не вдповдав необхдним стандартам Школи. Композицйне ршення нарочито плоскостно, декоративно. Саме ця брутальнсть насиченсть викликають пзнше в критика Л. Вокселя порвняння з «дикстю».
Калтна. На ньому виставили сво в витвори художники, як основним принципом кольору обрали «розкрпачення, ». Основний мотив твору – рух по колу. Работа была изнурительной и Анри заболел бронхитом.
Пд впливом живопису О. Ренуара, з яким Матсс знайомиться в Нцц, вн захоплються зображенням натурниць в легких шатах (цикл «одалсок») цкавиться майстрами рококо. Результат був наступним: мя Матса знали, але вузькому кол адептв живопису. У 1921 роц художник переселяться до Нцци, де створю знамениту серю «Одалски». «division» – «подл»). Великий вплив на нього справила мистецтво П. Сезанна (В«Оголена натура. Серед подорожей Матсса— мандри в Нмеччину, спаню, Алжир, Марокко, Росйську мперю. У 1907 роц Матсс подорожу по тал (Венеця, Падуя, Флоренця, Сна). Вн переносить в монументальну живопис прийоми графки.
Випробував впливнеоимпрессионизма (переважно П. Сньяка), П. Гогена, мистецтва арабського Сходу, певною мрою – давньорусько конопису (одню з перших у кранах оцнив художн достонства в 1911 вдвдав Москву). «fauve»).
Згодом вн згадував Моро з любовю вдданстю, як дйсного Вчителя. Якщо поверхню ншихматиссовских картин може бути сухий корм одномантною, це свдчить щодо нехтуванн матералу живопису, немислимому з значно художника, та про свордною страху насильства над матералом. Под влиянием работы Поля Синьяка «Эжен Делакруа и Неоимпрессионизм» Матисс начал работать в технике дивизионизма используя раздельные точечные мазки. В те дни художник был настолько расстроен, что даже думал отказаться от занятия живописью. Темы трёхмесячных курсов выбираются научным советом ИАП. Потрапивши на виставку, критик Воксель був так вражений побаченим, що охарактеризував новий живопис глузливим словом «дика» (фр.
У стримано-суворй манер робт М. 2-о половини 10-х рокв помтно дя кубзму («Урок музики», 1916—17, Музей сучасного мистецтва, Нью-Йорк) твори 20-х рокв, навпаки, вдрзняються життвою безпосереднстю мотивв, колористичним рзноманттям, мякстю листа (серя «Одалски»). Матсс вдмовляться вд екзотики Сходу. Под влиянием работы Поля Синьяка «Эжен Делакруа и Неоимпрессионизм» Матисс начал работать в технике дивизионизма используя раздельные точечные мазки16.
У 1905 роц вн виставля сво роботи в Париж в «Оснньому салон». Тернера А. Матсс почина використовувати бльш насичен фарби, вддаючи перевагу свтлим кольорам (В«Булонський лсВ», ок. Його вважали «недотепним наслдувачем» останнх, оскльки молодому живописцев не вистачало навть мпресонстсько уваги до деталей, що проступають як би крзь завсу вдчуття. Матсс вдмовляться вд екзотики Сходу.
Вн переносить в монументальний живопис прийоми графки. Якими засобами досяга Матсс настльки сильного колрного впливу. 1901-1904 роки – перод нтенсивних творчих пошукв, початок посилених занять скульптурою. Перед Другою свтовою вйною Матсс люстру книги, що випускаються малими тиражами (гравюра або лтографя).
Цього мотиву немов вторять квтуч кущ навколо столика, плавний контур плетеного крсла. Работа была изнурительной и Анри заболел бронхитом. Тема панно – танець. Про нього як про вкрай цкаве явище заговорили псля осннього Салону 1905 року.
У 1893 р. учень адвоката Анр Матс прийшов у паризьку «Ecole des Beaux Arts» з намром присвятити себе живопису. Перш за все, вкрай пдкресленими колрними контрастами. Навть сам консервативн критики прийняли цей плин, як дансть. В искусстве фовизма ему помогли не только европейские формы живописи, но и скульптура Африки (которая, кстати, послужил и началом становления кубизма), японская ксилография, арабское декоративное искусство.
дйсно, ритм «Танцю» владно захоплю все стота глядача. Я закоханий в х зворушливу простоту, яка для мене ближче дорожче картин Фра Анджелко. У свому знаменитому паризькому оснньому Салон 1905, разом з новими друзями вн виставля низку робт, у тому числ «Жнку в зелено капелюс».
Саме ця брутальнсть насиченсть викликають пзнше в критика Л. Вокселя порвняння з «дикстю». Диксть, яку вн стверджу, – це ознака здоровя, пристраст, молодост морально чистоти». Згодом вн зявиться на Тат добереться до Америки. У свох добутках вони постаралися максимально виразити колр, насолоджувалися «божевллям», «буйством» кольору.
До 1906 завершу роботу над композицю В«Радсть життяВ», сюжет яко навяний поемою В«Псляобднй вдпочинок фавнаВ» С. Малларме: у сюжет поднуються мотиви пасторал вакханал. Их первая встреча состоялась в Салоне Стайн на улице Рю де Флёрю в Париже, в котором Матисс регулярно выставлялся в течение года. Що ж Матс. Рост семьи, отсутствие постоянного дохода и потеря шляпного магазинчика, которым, вместе с партнером, владела его жена, стали причиной того, что детям пришлось переехать к родителям Анри. У перод перших пошукв клька млявий приблизний (Обдню стл), його малюнок ста поступово дедал бльше гострим й виразним.
Знову прихавши в Париж, вн почина вчитися спочатку в Академ Жюлиана, потм у вечрнй школ декоративних мистецтв, де був помчений запрошений без конкурсу в Школу образотворчих мистецтв Гюстава Моро, пророчо предсказавшим Матиссу: «Вам належить спростити живопис». Композицйне ршення нарочито плоскостно, декоративно. У процес створення ескзв Матисс почав використовувати технку вирзок з кольорового паперу («декупаж»), якою широко користувався надал (наприклад, у сер «Джаз», 1944-47, вдтворено згодом у лтографях). В кнц життя полотна Матсса знову стають насиченими кольорами, вн придля увагу опрацюванню кордонв свтла й темряви, внутршнх просторв полотна зовншнх: «Червоний нтерр, натюрморт на синьому стол», «гипетський завса». Псля знайомства з творчстю мпресонств, постмпресонств та англйського живописця Дж.
Дивовижний поетичний свт поста перед глядачем на полотн Матсса «Червон рибки». У знаменитому паризькому оснньому Салон 1905, разом з своми новими друзями вн виставля ряд робт, серед них В«Жнку в зеленому капелюсВ». У 30-40 роки Матсс хба що пдсумову вдкриття попереднх перодв, поднуючи пошуки вльно декоративност часу фовзму заналитически-четким побудовою композиц (фриз у музеБарнеса "Танець", 1931-32, Мерон, штат Фладельфя, США), з тонконюансированним колрною стром ("Глка сливового дерева", 1948, приватне збрання, Нью-Йорк).
На грош, зароблен вд продажу свох полотен росйським колекцонерам – Щукн та. Скатертину, непомтно переходить в стну, гранично червона, а арабески пронизливо син. Його приваблюють лнйний орнамент, яскравсть кольорв загадка Сходу.
1901-1904 роки – перод нтенсивних творчих пошукв, початок посилених занять скульптурою. Перед Другою свтовою вйною Матисс люстру книги, що випускаються малими тиражами (гравюра або лтографя). А зелен, червон, синьо-фолетов дерева, написан великими мазками, викликають асоцац з Гогеном. Свтло пану в чудовому полотн Вдкрите вкно з видом на бухту в Танжер. При цьому вн продовжував займатися юриспруденцю.
Творческая дружба художников была полна и духа соперничества и взаимного уважения26.