Тем не менее, работа считается одной из самых смелых и новаторских. Впрочем, Матисс рисовал до последнего, даже ночью, даже после инфаркта, за день до смерти, 3 ноября 1954 года, он попросил карандаш и сделал три портретных наброска. У картинах все бльше зявляться асиметр.
У 30-40 роки Матсс хба що пдсумову вдкриття попереднх перодв, поднуючи пошуки вльно декоративност часу фовзму заналитически-четким побудовою композиц (фриз у музеБарнеса "Танець", 1931-32, Мерон, штат Фладельфя, США), з тонконюансированним колрною стром ("Глка сливового дерева", 1948, приватне збрання, Нью-Йорк). Матсс свом смливим ршенням вдкинути зайве принс свой картин небувалу славу.
У стримано-суворй манер робт М. 2-о половини 10-х рокв помтно дя кубзму («Урок музики», 1916—17, Музей сучасного мистецтва, Нью-Йорк) твори 20-х рокв, навпаки, вдрзняються життвою безпосереднстю мотивв, колористичним рзноманттям, мякстю листа (серя «Одалски»). До скульптур Матсс поводився з початку 1900-х рокв, але часто у 20-30-х роках (рельф "Обнаженная жноча постать з спини", бронза, 1930, Художнй музей, Цюрх). Як вказу «сторя мистецтв»: «В 30-40 роки вдбуваться новий пдйом, повернення до фовств х пошукв. О живописи Матисса говорят, что она музыкальна. Одним из таких исключений был знаменитый художник Анри Матисс.
Якими засобами сяга Матсс настльки сильного колрного впливу. Перед тем, как отправить картину заказчику, он выставил её в Осеннем Салоне в Париже. Тем же летом, вместе с художниками-неоимпрессионистами Полем Синьяком и Анри Кроссом, он уехал на юг Франции, в Сен-Тропе. З аркушв, попередньо забарвлених гуашшю, маестро власноручно вирзав ножицями постат чи шматки фону, як потм (з малюнка, позначеному вугллям) прикрплювалися до основи булавками. Вн переносить в монументальну живопис прийоми графки. Доминика и Девы Марии.
Тут розкрити значення слв Матсса про взамод чистих тонв.
На грош, зароблен вд продажу свох полотен росйським колекцонерам – Щукно та. А. Подобно гигантскому пазлу, картина собиралась из отдельных фрагментов. В «Музыке» даны фигуры артистов играющих на различных инструментах. Всю свою жизнь Анри Матисс находился в безостановочном поиске.
Еще одна интересная подробность: в процессе работы над «Парижским танцем» Анри Матиссу приходилось бывать в Москве, где, наряду с поэтом Валерием Брюсовым и художником Валентином Серовым, открывшими Матиссу красоту русских икон, от которых французский художник пришел в восторг, он познакомился с Лидией Аелекторской. Цього мотиву немов вторять квтуч кущ навколо столика, плавний контур плетеного крсла. Однак вд такого поднання композицйного ршення створються враження, що ц фгури знаходяться в постйному рус.
Технологя ця передбачала швидку замну одного шматка в нший. Вскоре Матисс уже добивался у отца разрешения учиться в Париже на художника. Морозову, Матсс придбав будинок з садом у паризькому передмст сс-ле-Мулно. Щукина в Москв «Танець» «Музика», обидва — 1910, Ермтаж, Леннград), то багатих вдтнками одного основного тону, напвпрозорих не приховуючих фактури полотна («Майстерня художника», 1911, Музей образотворчих мистецтв мен А. С. Пушкна, Москва).
Растет семья: на рубеже двух веков у художника рождаются сыновья – Жан и Пьер. Творчост М. в цлому властивий ряд загальних меж. Як вказу «сторя мистецтв»: «В 30-40 роки вдбуваться новий пдйом, повернення до фовистам х пошукв. Переважають жноч фгури в святкових сукнях, як позують художнику в крслах, на тл килимв, поряд з квтами в вазах пальмами (Жовте плаття шотландка, Королвський тютюн, Вдпочинок танцвниц)». Цветовые контрасты резко выделены и подчеркнуты. Работа была изнурительной и Анри заболел бронхитом. Особливий ознака: форма видозмнювалася вдповдно впливу сусднх колрних площин, бо експреся залежить вд колрно поверхн, охвативаемой глядачем у цлому.
Напевно, Матсс зробив би непогану карру в юриспруденц, якби не випадок. Шматок натури сприйнятливою художником начебто вдразу перетворються до гри декоративних плям штрихв у свой, проте, зовсм не вд принижуться життвсть, скорш гостро пдкреслються.
за контрастом плоско дана поверхня садового столика. Переважають жноч фгури у святкових сукнях, як позують художников в крслах, на тл килимв, поруч з квтами у вазах пальмами (Жовте плаття шотландка, Королвський тютюн, Вдпочинок танцвниц)». В процес роботи над ескзами для цього монументального твору вн нердко використову технку декупаж. Расслабляющая атмосфера юга Франции вдохновила его на создание чувственной серии Одалиски.
Усе бльше пише схдних пейзажв портретв— «Арабська кавярня», «Вид з вкна», «Портрет дружини художника». Хотя, согласно традиции именно Анри (как старший сын) должен был стать во главе семейного бизнеса, по окончании лицея Анри Мартен в Сен-Кантене он отправился в столицу, чтобы изучать юриспруденцию в известной Школе юридических наук. В 1904 году Анри Матисс пробует себя в дивизионизме и пуантилизме. Втм, ряд речей 1912 року написано гладкою, одномантною фактурою. А. Морозову, Матсс придбав будинок з садом в паризькому передмст сс-ле-Мулно. Эта красивая женщина изображена на многих полотнах мастера наиболее известные работы – «Женщина в шляпе» и «Портрет жены». Тод ж вн знайомиться з свою головною музою – Лдю Делекторской, вдносини з якою стають причиною розлучення з мадам Матсс. Серед подорожей Матсса — мандри в Нмеччину, спаню, Алжир, Марокко, Росйську мперю.
Вн брав вд нього лише декоративну складову, яку використовував у свох картинах (арабськ килими, арабський одяг, керамка тощо). Вплинув нею справила мистецтво П. Сезанна («Оголена натура. Матсс обмежуться матовй, рдко живописом придля особливо уваги питанням фактури. Вн брав вд нього лише декоративну складову, яку використовував у свох картинах (арабськ килими, арабський одяг, керамка тощо). Стравнського пише цикл ldquo-Одалскиrdquo- в наслдування Ренуара.
Но довольно скоро Матисс отказался от использования техники пуантилизма в пользу широких, энергичных штрихов. Це дозволя пдсилити враження руху. Дата создания: 1905 Дивизионизм был характерен для стиля неоимпрессионизма и представляет собой подход, при котором происходит разделение цветов на точки, пятна или мазки, которые «смешиваются» на расстоянии, составляя полную картину.
Нижня частина полотна мсцями залишена художником незафарбовано, так що видно залишений, нанесений художником масляною емульсю малюнок. У графц Матссаарабеск узгоджуться з тонко передачею почуттвого чарвност натури. Усдержанно-суровой манер робт Матсса 2- половини 10-х рокв помтно вплив кубзму ("Урок музики", 1916-17, Музей сучасного мистецтва, Нью-Йорк) твори 20-х, навпаки, вдрзняються життво безпосереднстю мотивв, колористичним рзноманттям, мaposякстю листи (серя "Одалски"). В многочисленных композициях этого периода, среди которых наиболее известны «Персидское платье», «Музыка» (1939), «Румынская блуза» (1940), художник снова утверждает принципы «чистой живописи». Саме в ршенн Анр Матсса вона ста знаковою в вропейському мистецтв ХХ столття.
Матсс вдмовляться вд екзотики Сходу. В останньому вн мандрував двч у 1912 та 1913 роках. Серед подорожей Матсса— мандри в Нмеччину, спаню, Алжир, Марокко, Росйську мперю. Радостные, яркие краски возвращаются в его живопись не скоро. Мать, желая развеселить выздоравливающего после операции сына, подарила ему коробку красок. Ныне Коллекция сестёр Коэн является ядром экспозиции Музея искусств в Балтиморе (англ. )русск. 27. Окончательный вариант был одобрен клиентом и успешно отбыл за океан.
всюди, як рзнокольоров лампочки, спалахують плями-фрукти. Знову прихавши в Париж, вн почина вчитися спочатку в Академ Жюлиана, потм у вечрнй школ декоративних мистецтв, де був помчений запрошений без конкурсу в Школу образотворчих мистецтв Гюстава Моро, пророчо предсказавшим Матиссу: «Вам належить спростити живопис». Його майстернсть ясно проявляться у будь-якому з його живих, рвучких начеркв з натурниць. Картина «Роскошь, Спокойствие и Наслаждение» является наиболее известным трудом Матисса в неоимпрессионизме, однако год спустя художник отказывается от этого стиля и становится пионером фовизма.
Згодом вн зявиться на Тат добереться до Америки. Псля знайомства ма з доробком мпресонств, постимпрессионистов англйського живописця Дж. Тернера А. Матсс почина використовувати бльш насичен фарби, вддаючи перевагу свтлим квтам («Булонський лс», прибл. Вн порива з нальотом свтськост, знженост, створюючи монументальн полотна: Рожева оголена жнка, Сон, Натюрморт з раковиною (1940), Натюрморт з устрицями – одне з найдосконалших його створень. Оригнальну сламську архтектуру витвори мистецтва вн спостергатиме в Алжир Марокко.
Матас намагаться пдвести пдсумок свом вдкриттям, поднуючи декоративнсть, мальовничсть з точним малюнком (панно Танець, 1932). 1901-1904 роки – перод нтенсивних творчих пошукв, початок посилених занять скульптурою. Це дозволя пдсилити враження руху.
А дал все оскльки спецально при цьому замовлення автор не придумав розробив оригнальну технкудекупажа (що у переклад з французько означа "вирзати"). В настоящее время существует в двух версиях. При этом он продолжал заниматься юриспруденцией. Радсн вдверт фарби картини. У свому знаменитому паризькому оснньому Салон 1905, разом з новими друзями вн виставля низку робт, у тому числ «Жнку в зелено капелюс».
Усе бльше пише схдних пейзажв портретв — «Арабська кавярня», «Вид з вкна», «Портрет дружини художника». «Парижский танец» известен в трех вариантах. В искусстве фовизма ему помогли не только европейские формы живописи, но и скульптура Африки (которая, кстати, послужил и началом становления кубизма), японская ксилография, арабское декоративное искусство. Подбно численномупазлу, картина збиралася з окремих фрагментв.
Йдеться про фовзму. 1901—1904 годы были для него временем интенсивных творческих поисков8. Остання робота Матсса – оформлення нтерaposру (зокрема втраж) "Капелли чоток" вВансе, бля Нцци (1953). В дальнейшем цветовая энергия возрастает, появляется интерес к экспрессии (любимое слово Матисса), красочным ореолам, колористической проработке внутри живописной композиции. Анри Матисс (Henri Matisse) – выдающийся французский художник, лидер течения фовистов – известен своей мастерской передачей в цвете изысканных эмоций и чувств.
«Фовзм був для мене випробуванням коштв», – писав вн. Но из всякого правила обязательно должны быть исключения, лишь подтверждающие это правило. Вот что говорит сам художник: «В моей картине «Музыка» небо написано прекрасным синим цветом, самым синим из синих, плоскость окрашена цветом настолько насыщенным, что полностью проявляется синева идея совершенной синевы для деревьев взята чистая зелень, для человеческих тел – звонкая киноварь. Картины из щукинской коллекции, «отрезанные» войной от остального мира, после революции были конфискованы государством, всю середину XX века пролежали взаперти в советских подвалах и увидели свет лишь после смерти Сталина (и самого Матисса). Речь идет о фовизме.
А предыдущий, «бракованный», художник успел закончить, в 1936 году уступив работу за скромное вознаграждение Музею современного искусства в Париже. Я закоханий в х зворушливу простоту, яка для мене ближче дорожче картин Фра Анджелко. Дивовижний поетичний свт поста перед глядачем на полотн Матсса «Червон рибки».
Матсс (Matisse) Анр Емль Бенуа (31. 12. 1869, Ле-Като, Пкардя, — 3. 11. 1954, Симьез, поблизу Нцци), французький художникь, графк скульптор. Свтло пану в чудовому полотн Вдкрите вкно з видом на бухту в Танжер. Сам Матсс вважав згодом, що в новй манер вн почав працювати в 1898 роц. В апреле и июне того же года впервые были куплены его произведения19. Вн не встиг ще розтратити спека сво душ».
1901-1904 роки – перод нтенсивних творчих пошукв, початок посилених занять скульптурою. Первсна диксть людства приверта його (художника) як джерело оновлення. Я щасливий, що я нарешт потрапив до Рос. Рыбка и палитра обозначают скрытую связь с работой «Арлекин» Пикассо интерпретируемый как автопортрет. Вн переносить в монументальний живопис прийоми графки.
В 1948-53 годах по заказу доминиканского ордена Матисс работает над сооружением и декорацией «Капеллы четок» в Вансе. Вхд уКазбу — малиновий, блакитний, зелений, блдо-рожевий. Вн переконаний, що художник, вдступаючи вд натури, «домагаться бльшо краси велич». Для этой выставки Матисс написал несколько работ, включая знаменитое полотно Женщина в зеленой шляпе. З ншого боку, в 10-х року вн хоче неодмнно зберегти чистоту кольору. Особливого значення ма прийом незакнченост деталей, добре помтний в Марокканце, Гр у мaposяч та нших речах колр там, як художник хотв заглушити, не береться бльш тьмяним, але залишаться чистий полотно (нод робиться виявлення свтла), чи деталь залишатьсянедорисованной (по бльшу частину руки, ноги та нших. ).
Матсс намагаться пдвести пдсумок свом вдкриттям, поднуючи декоративнсть, барвистсть з точним малюнком (панно Танець, 1932). Випробував впливнеоимпрессионизма (переважно П. Сньяка), П. Гогена, мистецтва арабського Сходу, певною мрою – давньорусько конопису (одню з перших у кранах оцнив художн достонства в 1911 вдвдав Москву). Творческая дружба художников была полна и духа соперничества и взаимного уважения26. У 40- роки Матсс часто вдаться до технки аплкацй з кольорового папери (серя "Джаз", 1944-47).
Випробував вплив неомпресонзму (головним чином П. Синьяка), П. Гогена, мистецтва арабського Сходу, певною мрою — староруського конопису (одним з перших на Заход оцнив художн достонства у 1911 вдвдав Москву). Диксть, яку вн стверджу, – це ознака здоровя, пристраст, молодост морально чистоти». Вдомий мистецтвознавецьМ. Попри те, що робота прекрасна, Матсс нею незадоволений не плану вддавати».
Панно «Парижский танец» было задумано Матиссом на склоне лет. Скатертину, непомтно переходить в стну, гранично червона, а арабески пронизливо син. Ця вбраця зовсм незначна, це вдчуття промжних вдтнкв минуще.
Виставляться дуже часто – у Берлн, Нью-Йорку, Нцц (1914 – 1919), Санкт-Петербурз, Париж, Мадрид. Крм того, протягом першого десятилття 20 столття художник став активно цкавитися африканською скульптурою, арабським декоративним мистецтвом японсько ксилографю, незабаром в його живопис починають проникати етнчн мотиви.
Многие его композиции кажутся обманчиво простыми, но за каждой из них стоит титанический творческий труд, создающий поразительное напряжение этой «кричащей» простоты. нод зажив верствами рзно щльност (наприклад, в Двчин з тюльпанами), висуваючи вперед один колр на шкоду ншому. Тут деться, очевидно, необхднсть запровадити перехдн тону, чого Матсс прийшов згодом. Навть деяк його начеркикомпозиционни вони вкладаються зазвичай, у виразну арабеску, разрезающую площину по-дагонал. Я закоханий в х зворушливу простоту, яка для мене ближче дорожче картин Фра Анджелко. В те дни художник был настолько расстроен, что даже думал отказаться от занятия живописью.
Росянин просто збожеволв вд вашо картини. Свтло пану в чудовому полотн Вдкрите вкно з видом на бухту в Танжер. Первой картиной, в этом стиле, которую увидели зрители, стала Женщина в зелёной шляпе. Его картины и картины его товарищей Вламинка, Дерена, Руо и Марке, выставленные в Осеннем Салоне 1905 года, критики назвали «дикими», отсюда и произошло название нового направления – «фовизма». Основний мотив твору – рух по колу.
Анри Матисс родился на севере Франции в 1869 году в семье преуспевающего торговца зерном. Форми гранично узагальнюються втрачають свою обмнсть. Емоцйний вплив його живопису досягаться передусм граничною насиченстю колрно гами, музикальнстю лнйних ритмв, створюють ефект внутршнього руху форм, нарешт, повносоподчиненностью всх компонентв картини, навщо предмет часом перетворються на свого родуарабеск, згусток чистого кольору ("Червон риби", 1911 "Натюрморт з раковиною", 1940 обидв роботи – у музе образотворчих мистецтв мен А. З. Пушкна). Насамперед, вкрай пдкресленими колрними контрастами.
Картину не поняли и высмеяли, называли художника создающим декадентствующий хлам ит. д. Згодом вн зявиться на Тат добереться до Америки. Виставляться дуже часто— у Берлн, Нью-Йорку, Нцц (1914—1919), Санкт-Петербурз, Париж, Мадрид.
Емоцйна дя його живопису досягаться перш за все граничною насиченстю колрно гамми, музичнстю лнйних ритмв, що створюють ефект внутршнього руху форм, нарешт, повною соподчиненностью всх компонентв картини, ради чого предмет часом перетворються на свого роду арабеськ, згусток чистого кольору («Червон риби», 1911 «Натюрморт з раковиною», 1940 обидв роботи — в Музе образотворчих мистецтв мен А. С. Пушкна). – В обох пейзажах Матсс ще не до кнця звльняться вд впливв. У 1920 роц художник створю ескзи костюмв декорацй для балету ldquo-Соловейrdquo-.
Матисс и Пикассо были близкими друзьями, но также и вечными соперниками. «Танець» «Музика» – найвищ злети геня Матсса. Говорячи про вдтнках, Матсс, звсно, ма на уваз не градац насиченост тону —разбели, як теж можлив при користуванн чистим кольором (у талйських росян примтивв). В Сен-Тропе из-под кисти художника вышел первый шедевр— Роскошь, покой и наслаждение (1904/1905). Калтна. Матсс вдмовляться вд екзотики Сходу. Вн не встиг ще розтратити спека сво душ».
Необхдно було знайти щось обднуюче живу натуру прийоми зображення. Примром, колосальний натюрморт, над котрим Матсс уже щосили працю який буде дивовижним.
Впервые картины с использованием такого метода были созданы Полем Синьяком и Жоржем Сера. З мткою точнстю вдображен пучеглаз рибки. Народився Анр Емль Бенуа Матсс в 1869 роц на пвноч Франц, в мстечку Като. Серед подорожей Матсса – мандри в Нмеччину, спаню, Алжир, Марокко, Росйську мперю.
Изначально Матисс набросал автопортрет, с палитрой в руке, подобно Полю Сезанну. У 30—40- роки М. як би пдсумову вдкриття попереднх перодв, поднуючи пошуки вльно декоративност часу фовзма з аналтично-чткою побудовою композиц (фриз в Музе Барнеса «Танець», 1931—32, Мерон, штат Фладельфя, США), з тонко нюансированним колрних буд («Втка сливового дерева», 1948, приватн збори, Нью-Йорк). Необхдно було знайти щось обдну живу натуру та прийоми зображення.
Вн порива з нальотом свтськост, знженост, створюючи монументальн полотна: Рожева оголена жнка, Сон, Натюрморт з раковиною (1940), Натюрморт з устрицями – одне з найбльш сконих його створнь. Скажем, в картине «Роскошь, покой и сладострастие» стиль модерн сочетается с точечной, характерной для пуантилизма, манерой письма.
При этом художник прибегал к синтезу природных и орнаментальных узоров и красок40. Твори ц, произведшие скандальний фурор, стали початкомфовизму. Помер Матсс вСимье бля Нцци 3 листопада 1954. У 1905—07 лдер фовзма. Специально для этого заказа автор придумал и разработал оригинальную технику – декупаж (в переводе с французского – «вырезание»).
О нем как о крайне интересном явлении заговорили после осеннего Салона 1905 года. Матсс отримав вд нього велик замовлення. Наверное, Матисс сделал бы неплохую карьеру в юриспруденции, если бы не случай.
В роки учнвства вн з великим завзяттям вивчав спадщину старих майстрв. 1902, Ермтаж, Санкт-Петербург).
В 1908 году он заказал художнику три декоративных панно для своего дома в Москве: Танец (1910), Музыка (1910) и Купание или Медитация (последнее панно осталось лишь в эскизах). Анри Матисс всегда чувствовал в цвете силу, способную подчеркнуть ощущение. «Танець» написаний за допомогою всього лише трьох кольорв- червоного, зеленого синього. Картины Матисса этого периода, в частности Компотница и цветы, приносят ему известность в кругу американских любителей живописи. Две зимы, проведенные художником в Марокко (1912 и 1913 годы), еще сильнее обогатили его знанием восточных мотивов, а долгая жизнь на Ривьере способствовала развитию яркой палитры. В работе «Танец» (1910) представлена экстатическая пляска, навеянная впечатлениями от русских сезонов Сергея Дягилева, выступлений Айседоры Аункан и греческой вазовой живописи.
Отримавши диплом юриста, працював адвокатом (1889-1891). Учился у Париж – в академЖюлиана (з 1891) у А. У. Бугро, в Школ декоративних мистецтв (з 1893) й у Школ образотворчого мистецтва (1895-99) у Р. Моро копював твори старих французьких голландських майстрв. У 1908—1912 роках Матсс, користуючись майже чистим кольором (в рдксних речах зажив переходами, змшаними тонами), буду сво картини на з трьох основних тонах. Сегодня «Парижский танец» справедливо считается жемчужиной коллекции этого музея – неслучайно для экспонирования гигантского полотна был выстроен специальный зал. А зелен, червон, синьо-фолетов дерева, написан великими мазками, викликають асоцац з Гогеном.
В последние годы Анри больше работает как иллюстратор, увлекается коллажами. С 1918 года художник почти безвыездно живет в Ницце изредка навещая в Париж. На грош, зароблен вд продажу свох полотен росйським колекцонерам – Щукн та. Оригнальну сламську архтектуру витвори мистецтва вн спостергатиме в Алжир Марокко. В ней Матисс изобразил облачённых в экзотические наряды женщин на декоративном фоне.
Другие панно исполненные по эскизам мастера, помещены в интерьере художник крайне скуп на детали, беспокойные черные, линии драматично повествуют о Страшном Суде (западная стена капеллы) рядом с алтарем – изображение самого Доминика. При цьому вн продовжував займатися юриспруденцю. У картинах все бльше зявляться асиметр. У перод перших пошукв клька млявий приблизний (Обдню стл), його малюнок ста поступово дедал бльше гострим й виразним.
У Матсса вони вже готов. Згодом вн зявиться на Тат добереться до Америки. Незважаючи на опр батька, Анр записався в школу малюнка в мст Тур, де готували креслярв для роботи в сфер текстильно промисловост. Третье панно – «Купание или Медитация» – осталось лишь в набросках.
Паризький танець" виникМатиссом на сьомому десятку рокв. Перед отправкой в Россию, панно были выставлены в Париже8. Вн почина копювати в Лувр старих голландських французьких майстрв, уважно вивча творчсть постмпресонств, вдчуваючи великий вплив живопису Сезанна, намагаться освоти «точкову» технку пуантилистов. Вчився в Париж — в академ Жюлана (з 1891) в А. Ст Бугро, в Школ декоративних мистецтв (з 1893) в Школ витончених мистецтв (1895—99) в Р. Моро копював твори старих французьких голландських майстрв.
Однак це не завадило фахвцям розглядати твори цього пероду як невдмну частину фовзму. В 1908 году российский коллекционер Сергей Щукин заказывает художнику три декоративных панно для собственного дома в Москве. Это уже не интимная живопись, она приобретает космическое звучание. У 1905-07 лдер фовзму. В том же году Матисс познакомился с молодым художником Пабло Пикассо. После смерти художника Пабло Пикассо коротко и емко охарактеризовал его творчество одной фразой «Матисс всегда был единственным и неповторимым».
Фарби сильно розбавлен, пейзаж з видом на бухту на горизонт здаться трохи зворушеним нжною аквареллю. Варто зазначити, що тема танцю пднмалася в мистецтв не один раз.
Художник продолжает творить и в самое трудное для него время. – В обох пейзажах Матсс ще не до кнця звльняться вд впливв. Я щасливий, що я нарешт потрапив у Росю. У 1892 роц Матсс прийма ршення присвятити себе живопису.
Создавая картину, он забывал обо всем на свете. Я чекаю багато вд росйського мистецтва, тому що я вдчуваю, що в душ росйського народу збергаються незлченн багатства росйський народ ще молодий. Виставляться дуже часто — у Берлн, Нью-Йорку, Нцц (1914—1919), Санкт-Петербурз, Париж, Мадрид. Таким образом, в конце концов, он приходит к фовизму.
До 1906 завершу роботу над композицю «Радсть життя», сюжет яко навяний поемою «Послеобеденний вдпочинок фавна» З. Малларме: в сюжет поднуються мотиви пасторал вакханал.
Проте, його вважають одн з найбльш смливих новаторських робт цього митця. В останньому вн мандрував двч у 1912 та 1913 роках. Вернувшись в Париж, он установил чашу с такой рыбкой в своей мастерской. Было много свободного времени, Анри сделал рисунок, другой и. работа увлекла его. 1902, ДМОМ, Москва «Люксембургский сад», прибл.
Сам Матсс вважав згодом, що в новй манер вн почав працювати в 1898 роц. Про нього як про вкрай цкаве явище заговорили псля осннього Салону 1905 року. В останньому вн мандрував двч у 1912 та 1913 роках. 1901 год можно назвать годом становления художника.
дйсно, ритм «Танцю» владно захоплю все стота глядача. Ось справжн велике мистецтво. Занятия живописью требуют времени и денег. Вн брав вд нього лише декоративну складову, яку використовував у свох картинах (арабськ килими, арабський одяг, керамка тощо). Под влиянием работы Поля Синьяка «Эжен Делакруа и Неоимпрессионизм» Матисс начал работать в технике дивизионизма используя раздельные точечные мазки16. Оригнальну сламську архтектуру витвори мистецтва вн спостергатиме в Алжир Марокко.
Наверное, одна из самых знаменитых его картин является Танец. Усе бльше пише схдних пейзажв портретв – «Арабська кавярня», «Вид з вкна», «Портрет дружини художника». Впервые он попробовал себя в живописи, находясь в больнице, куда попал с аппендицитом. Творчост Матсса загалом притаманний ряд спльних рис. Самая ранняя, не оконченная версия, по сути, является подготовительным этюдом.
Колорит картин становится мрачным, а рисунок – почти схематичным. Росянин вже тепер заплатив за картину «Гра у кул». Працюючи чистим кольором, Матсс хоче, як кожен художникь, уникнути одномантност — антитези живописнсть, але завжди це йому вдасться, деяким його речам властива монотоннсть (панно Музика). В 1892 году Матисс принимает решение посвятить себя живописи. Одна картина висит в Эрмитаже в Санкт-Петербурге (самая известная) вторая в Нью-Йорке в Музее современного искусства. Ось справжн велике мистецтво. Слуга», 1900, Музей сучасного мистецтва, Нью-Йорк «Посуда на стол», 1900, Ермтаж, Санкт-Петербург).
Ибо экспрессия зависит от цветовой поверхности, охватываемой зрителем в ее целом». У т дн художник був настльки засмучений, що навть думав вдмовитися вд малярства.