Рд його був старовинним впливовим у цй мсцевост. Ранний период творчества Тициана является предметом ученых споров. Це, начебто, й пдтверджують роботи обох над фресками в Фондако де Тедеск (Нмецькому подвр), адже торговельна мперя Венеця шанувала звязок з Нмеччиною. (Фрески зпсувалися у вологому клмат Венец, в музей перенесли жалюгдн залишки).
Тцану цього бракувало. Рзний за силою натиск давав рзномантн вдтнки. Темперамент та могутн почуття не полишали художника до останнх рокв життя.
Значительное влияние оказал на развитие ТицианаДжорджоне, с которым он вместе исполнял около 1507 г. в венецианской церкви Фондако дей Тедески теперь погибшие фрески (самая ранняя из нам известных работ Тициана). Одно из самых ранних и самых совершенных произведений Тициана «Христос с денарием» (Дрезден) – замечательное по глубине психологической характеристики, по тонкости исполнения и блестящему колориту. Но зато благодаря таким отношениям художник пользовался совершенной свободой в выборе тем интерпретаций и исполнения заказанных ему картин. Картина Введение Марии во храм (1534 – 1538, Венеция, галерея Академии) для Скуола делла Карита представляет собой яркий, праздничный образ, в котором архитектура как будто образует обрамление для многочисленных портретных изображений. Отака сумна сторя. Народився Джорджоне Вечелло Тицан (1477-1576) не у Венец, а в маленькому мстечку Пьеве д Кодоре на пвноч тал, в грськй мсцевост поблизу Альп.
Ранние произведения Тициана, относящиеся к началу 1510-х гг. Безпосереднсть гра в нй велику роль, нж класична традиця. Винахд друкарства стало переломним моментом для цього процесу.
В цей перод художник вддавав перевагу монументальних композицй, виконаних пафосу динамки (Вознесння Мар, близько 1516-18, церква Санта-Маря Глороза де Фрар, Венеця). В более поздних из них Тициан вводит большую подвижность фигур, большую страстность в выражении лиц, большую энергичность в трактовке сюжета. Период после 1540 г., отмеченный поездкой в Рим (1545 – 1546), стал поворотным в творчестве Тициана: он обратился к новому типу фигуративного изображения, стремясь наполнить его повышенным драматизмом и накалом чувств. Таковы картина Ессе Homo (1543, Музей истории искусства, Вена) и групповой портрет Павел III с племянниками Алессандро и Оттавио (1546, Национальная галерея и музей Каподимонте, Неаполь). Повну творчу зрлсть художника знамену прославлене полотно Пдняття мадонни (Ассунта), замовлене йому для церкви Санта – Маря Глориоза де Фрари у Венец. На це вплинули змнилися погляди самого Тицана. Одним з головних громадських мсць протягом усього пероду залишалося будвлю церкви.
Его благотворное влияние охватывает не только Италию, а распространяется по всей Европе. Реалстичне зображення людини стало головною метою художникв Раннього Вдродження. Из сочетания гибких многообразных мазков рождаются образы исполненные трепетной жизненности и драматизма. Если в раннем творчестве это ликующая радость, то позднее это драматические коллизии. Поздние работы отличаются еще более тонким хроматизмом цвета.
Таким образом, большую часть своей жизни Тициан был окружен роскошью и славой. В некотором смысле, Похищение стала прообразом работ в стиле барокко. У строкатй, рзномасто натовп на площ головна фгура на передньому план – товстий, багатий патрицй в яскраво-червонй мант поверх розкшного парчев вбрання (не натяк на вищих рархв католицько церкви. ).
Останн ретуш вн наводив легкими ударами пальцв, згладжуючи переходи вд найяскравших вдблискв до пвтонв, втирав один тон в ншй.
ТИЦИАН (Tizianо Vecellio) (1476/77 или ок. А горю Венери не було меж. Еще мальчиком приехал в Венецию, где некоторое время работал у мозаичиста Дзуккато. На переднем планеизображен Юпитер, в образе быка, схвативший принцессу Европу. Одню з головних тем у творчост художника стали жноч портрети.
До кнця вн справд писав бльше пальцями, нж пензлем ". Детей в семье Вечеллио родилось четверо – двое сыновей и две дочери.
А вийшовши з майстерн, сказав Вазар: «Все, що вн пише, здйснються тут, на земл». Адже саме в ц роки народжувалися, творили вмирали найбльш художники. Книгодрукування в рзних формах просочують увчнювати Ренесанс. На жаль, трет прославлене твр Тицана, написане м у цей перод, загинуло пд час пожеж.
Вн античнсть – це невтримна язичницька радсть буття, стихйна сила чуттво краси. Вдродження Вдродження, абоРенеса нс (фр. Renaissance— «Вдродження»)— культурно-флософський рух кнцяСередньовччя— початку Нового часу, що рунтувався на деалахгуманзмута орнтувався на спадщинуантичност. З рзноманття вльних мазкв народжувалися образи, наповнен справжнм драматизмом. Прозрачные лессировки не скрывают подмалёвка, а местами обнажают зернистую фактуру холста. Трохи вддалк скромна жнка в блй сукн (явна контрпараллель до передньо фгур), схиливши сумно голову притискаючи до себе синочка, несхвально дивиться на вельможу. Тцану цього бракувало.
"Вакханаля" "Свято Венери" – чудов ланки цього ж ланцюга. все це збагачувало словник образв створювало точки дотику з наступними поколннями. Це тим бльше да привд думати, що художник у цьому твор оплакав власну близьку кончину.
Особливо сильно надихали художника образи прекрасно жночо вроди. За сво життя Тцан написав близько 130 полотен, плюс фрески, малюнки, гравюри на дерев. К этому периоду относятся такие шедевры Тициана, как Похищение Европы», «Диана и Актеон». Дтей в см Вечелло народилося четверо – дво синв дв дочки.
Постать Христа вмщена злва на драбин, вона протистоть глумящейся натовп, а злва на мсц зображений плачучий (кричущий) хлопчик, нби вн звертаться до глядачв, робить учасником того що вдбуваться под. Дружба художникв виявилася недовгою – в 1510 роц життя Джорджоне забрала чума. З-пд крила маестро вийшло цле поколння венецанських художникв, але яскравше всх заблистали дво — ровесники Джорджоне Тцан. Злва, проти ц групи, енергйно пдняте рукою прапороносця навскс вперт в ступен як знак завойованй територ високо злетло алое шовкове прапор з гербом патрицанського будинку Пезаро його навершя, пднесений вище голови богоматер, немов впираться в небо. Але нкого нема, нхто не поспша на поклик.
Такими мэтрами для него стали Рафаэль и Микеланджело. Давно утвердилася репутаця Тицана як зачинателя провсника нових жанрових форм образних мотивв, як автора багатьох вдкриттв, що увйшли у творчий арсенал його сучасникв живописцв нших столть. Враження таке, що вн тльки що помер, або навть – ось зараз вмира у не на руках. «Магический импрессионизм», как назвали эту технику позднее, современники Тициана оценить не сумели, считая, что столь лаконичный и стремительный стиль связан со старостью художника – его физической немощью и ослабшим зрением. Замовники сприймали ц твори за незавершен доркали старому майстру. Ц полотна наповнен вже суто тициановской мццю грандизностью.
Тициан выполнил множество рисунков, отличающихся смелой живописной манерой. Адонс теж покохав прекрасну Венеру, та не тльки одну вн кохав. Тод ж Тцан створю багато жночих образв. Весь прибуток Тцан закладав у купвлю земельних угдь. А псля його передчасно смерт став загальновизнаним головою венецансько школи.
Роки роботи плч-о-плч з Джорджоне (1508 – 1510), обом за 30 Звичайно, занадто талановитий шляхетний Джорджоне рано пзнав успх визнання. К концу 1550-х годов в произведениях художника появляются новые черты, образующие в своей совокупности тот феномен, который получил название «позднего стиля Тициана». 40 – 50-т роки зaposявилися перехдними для пзнього, самому чудовому пероду його життя.
Працював головним чином у Венец, а також у Паду (1506), Феррар (1516 1523), Манту (1536-37), Урбно (1542-44), Рим (1545-46) Аугсбурз (1548 1550-51). Замовники сприймали ц твори за незавершен доркали старому майстру. Ц портрети примножили його славу принесли йому почесн замовлення.
К 1515 влияние живописи Джорджоне на стиль Тициана ослабло. Она изображает двух женщин, одна из которых богато одета, в то время как другая обнажена. Новый период творчества Тициана (конец 1510-х – 30-е гг. ) связан с общественным подъёмом в Венеции, ставшей одним из оплотов гуманизма и республиканских городских свобод в мире нарастающей феодальной реакции. У свой творчост художник намагаться охопити багато рзностороннх мотивв жанрв живопису.
З чуток. Слабшав зр, вн бльше хворв, його картини втратили чтк контури та локальн фарби. нтерес до пейзажу, поетичнсть, лрична споглядальнсть, тонкий колорит рднять ранн роботи Тицана (так звана Циганська мадонна, Музей стор мистецтв, Вдень Христос гршниця, Художня галерея, Глазго) з творчстю Джорджоне самостйний стиль художник почав виробляти до середини 1510-х рокв, псля знайомства з творами Рафаеля й Мкеланджело. Пробув там, однак, недовго навчався потм по черз у Джентле Беллн в Джованн Беллн.
З рзноманття вльних мазкв народжувалися образи, наповнен справжнм драматизмом. Около 1508 помогал Джорджоне в исполнении росписей Немецкого подворья в Венеции (сохранились фрагменты). (Христос и грешница, Художественная галерея, Глазго так называемая Цыганская мадонна, Музей истории искусств, Вена), близки искусству Джорджоне (его незаконченные картины дописаны Тицианом). Все виконано велич, пдвищеного настрою.
Не схоже й на те, що Тцан був учнем у Джорджоне. Разный по силе нажим давал разнообразные оттенки. Тицан придляв багато часу малюванню й ще бльше – сплкуванню з видатними дячами науки й мистецтва, що були з оточення феррарського правителя. Наказу заточити Данаю разом з сином в ящик та кинути в море. композиця, форма, свтло будуються з допомогою барвистою лплення. Художник пропону на вибр — два способи жити: захоплено марити або спокйно володти.
Свою репутацию художник подтвердил, закончив в 1518 году двухлетний труд по созданию алтарного образа «Ассунта» (или «Вознесение Марии») для Санта Мария Деи Фрари – венецианской церкви. Тициан (собственно Тициано Вечеллио, Tiziano Vecellio) (1476/1477 или 1480-е гг. Крупнейший представитель венецианской школы.
передав нам думку Буонаротт про «художника-реалисте», який «ум витягувати з повсякденного життя поезю чарвнсть». Кнець 1510-х-1530-е рр.
Як би передчуваючи свою ранню смерть, Джорджоне написав свй головний шедевр на 50 (. ) рокв ранше настльки ж знаменито «Венери» трич пережив його друга суперника. Але багато розпочат роботи залишалися протягом мсяцв рокв незавершеними. Конец 30-х – 40-е гг. Он не только завершил в целом ряде крупных произведений совокупные усилия прежних поколений венецианской школы, но и с блеском открывает новую эру., посмхнувшись, додав: «Ми з Рафаелем обцямо. Вн створював образи, пройнят яскравими життвими силами, будував композиц картин по дагонал, пронизуючи х стрмким рухом, користувався нтенсивними контрастами синх червоних колрних плям (Свято Венери, 1518, Прадо, Мадрид Вакх Арадна, 1523, Нацональна галерея, Лондон Положення в труну, 1520-е рр., Лувр, Париж).
Разумеется, помимо пенсий от королей и правительства Венеции были и иные доходы, ведь заказов Тициан получал неимоверно много. Манера письма художника набува виняткову свободу., псля уважного вивчення робт Рафаеля Мкеланджело, Т. виробля самостйний стиль. Тициан обладал завидным уменьем передать пышную прелесть колорита, придать необыкновенную жизнь колориту нагого тела. Традицйна тема оплакування трактована оригнально дуже вльно. Ранн твори Тицана, що вдносяться до початку 1510-х рр.
Зблизився з Джорджоне випробував багато в чому його вплив. Картины Тициана с мадоннами и младенцами ценились знатоками того времени и отмечались как полотна, полные жизнеутверждающей силы и той особой внутренней просветленности, которая отличала творчество живописца. В картины на религиозные и мифологические темы он вводил обширные архитектурные фоны, наполняя их бытовыми деталями (Введение во храм, 1534-38, Галерея Академии, Венеция Венера Урбинская, 1538, Уффици). Цкаво что, що найбльш похвал лунало на адресу фресок не головного, а бчного фасаду. В 1516 году Беллини умер и Тициан стал в республике ведущим художником, получив в 1517-м, помимо привилегии писать портрет дожа, государственное содержание, составлявшее сотню дукатов в год. Приглушен золотист тони, синй з сталевим вдтнком, нескнченне число рожево-червоних тонв.
Пройде ще чверть столття, вн де в Рим як трумфатор. Це враження посилю поза рух Никодима, який тльки що опустився на колна (плащ рзко сповз з його плеча), щоб допомогти: вн чпа повислу руку Христа, пднявши голову, загляда в його обличчя, або хоче почути його останн слова. У т дн Тцан писав для кардинала Олександра Фарнезе свою «Данаю». Як нжний теплий рожевий тон вдкритого плеча богин квтв, який справд божественний "шматок живопису" – рука в поднанн з прозорою близною сорочки свтлим оксамитом важкого облачення. Вчився в майстерн Джованн Беллн, де зблизився з Джорджоне.
В 1508 он работал с Джорджоне над фресками в Фондако деи Тедески. В своих первых работах Тициан разрабатывает «живопись тона» («Не прикасайся ко мне», Национальная галерея, Лондон серия женских полуфигур, таких как Флора, ок. Вн зламаний. Мистецтво епохи Ренесансу значною мрою носило релгйний характер. Над темным морем он несет её на Крит.
Их роднят интерес к пейзажу, поэтичность, лирическая созерцательность, тонкий колорит. Тициан на картине Венера отобразил идеальную женщину эпохи Возрождения. Эта тенденция обрела законченное выражение в картине Тициана «Любовь земная и небесная» (1515, Галерея Боргезе, Рим) и монументальном алтарном образе «Ассунта» («Успение Богородицы и взятие её на небо», 1518, церковь Санта-Мария Глориоза деи Фрари, Венеция). «Ассунта» – шедевр религиозной живописи Тициана. Письма же за него писали под диктовку.
Вн вмв пдмтити у людин найголовнше – хба що приховану вд стороннього погляду сутнсть свою модель. Тицан Картини й бографя Тициано Вечеллио Тицан (властиво Тициано Вечеллио, Tiziano Veccellio) (близько 1488/1490 – 1576), талйський художникь епохи Високого й Пзнього Вдродження. Жизне- утверждающее полнокровие и красота человеческого тела и реального мира стали главной темой многих произведений Тициана на мифологические сюжеты, отличающихся богатством колористических и композиционных решений (Даная, около 1554, Прадо, ГЭ Венера и Адонис, 1554, Прадо Венера перед зеркалом, 50-е гг., Национальная галерея искусства, Вашингтон). Поздние религиозные полотна Тициана выражают сокровенные мысли художника о трагических жизненных коллизиях человека.
Довго вмовляла прекрасна Венера свого коханого мисливця Адонса, щоб в цей день вн не йшов на полювання, а лишився з нею, та не послухався Адонс. Вк, значення якого в мистецтв одно тисячолття. В творчй майстерн його правою рукою в художнх адмнстративних питаннях був другий син Орацо. Прославился среди художников, как мастер Венецианского Возрождения. ( я його навть розумю, бо полювання, рибалка, футбол, пиво – для чоловкв то майже святе).
В Портрете Франциска I (1538, Лувр), в котором художник явно польстил королю изобразив его при всех регалиях, позирующим в профиль, как бы суммируется весь накопленный мастером опыт.
Чим багатолюдн церемоня, тим ширше полтичний вплив. У ц роки пзнше Тцан займався пристром свой майстерн.
– 1576) итальянский художник эпохи Высокого и Позднего Возрождения. Ця подя викликала захоплення всього мста. Псля 1560 на переднй план все сильнше виступають релгйн теми. Прихав у Венецю в юнацьк роки. Картина вража свою цлснстю, грандознстю. Як в ранн роки, майстерню залишали повторення коп, як значною мрою залежали вд попиту. Натовп на площ шумить, цкавиться, глумиться. к творчеству мастера.
Художник висловив в цй картин торжество людського свинства безсилля добра. Себастьян – оба в ГЭ Оплакивание Христа, 1573-76, Галерея Академии, Венеция). Мажорный колорит построен на созвучии глубоких, чистых красок (Любовь земная и небесная, около 1515-16, Галерея Боргезе, Рим Флора, около 1515, Уффици Динарий кесаря, 1518, Картинная галерея, Дрезден). Темперамент та могутн почуття не полишали художника до останнх рокв життя.
В этот период художник создал исполненные величавого пафоса монументальные алтарные образы (Вознесение Марии, около 1516-18, церковь Санта-Мария Глориоза деи Фрари, Венеция), композиция которых пронизана движением, а колорит основан на интенсивных контрастах синих и красных цветовых пятен (Празднество Венеры, 1518, Прадо Вакх и Ариадна, 1523, Национальная галерея, Лондон Положение во гроб, 20-е гг., Лувр). Як бачимо художник прожив на диво довге ( плдне) життя – майже цле столття. згадаймо, що вн перш за все художник.
Винахд друкарства стало переломним моментом для цього процесу. А це завжди драма.
Вдомо, що 1511 року (на тему це свдчить розписка про отримання художником гонорару) Тицан працював у Паду над оформленням мсцево Скуоли дель Санто, ймоврно, в что час, коли найбльш значим венецанськ замовлення адресувались виключно в майстерню Джованн Беллн, Тицан розрахував прижитись в небагатй талантами Паду, де мг би стати мсцевим кумиром й найбльш популярним майстром. Швидше, вони працювали разом, але Тцан був помчником другою скрипкою в хньому дует. Одной из главных тем в творчестве художника стали женские портреты.
Час, в який вн живой творив, назавжди залишиться в стор пд умовною назвою епоха Тицана. Фреска взагал, як технка живопису, не прижилася у вологому клмат Венец. Цю нехитро застиглу картину Тицан перетворю на повний життя портрет.
10 травня 1533 Карл V признача Тицана свом придворним художником. Тому вважали його пзн картини незакнченими. У ньому художнику вдалося передати напружену духовне життя людини, приховану вд стороннх. У жночих ж образах його прзвища бльше приваблювало зображення зовншньо краси.
Наука технологя, в ниншньому розумнн, не снували в епохуРенесансу, але вивчення гуманстами рукописв виховало звичку до мислення, яке зараз вважаться науковим. А адже йому було вже за сорок. Конный портрет Карла V (Прадо) – парадное изображение императора в боевом облачении на фоне заходящего солнца. Але, викликаний в 1519-м (за рк до смерт Рафаеля. — Л. Л. ) в Рим папою Левом Х, услыхавшим про венецианце, сотворившем грандозне ввтарний «Вознесння Дви Мар» церкви Фрар, Тцан вдмовився вд втшного запрошення. У «Ассунте», великому ввтарному твор, виконаному в 1516 роц, вн цлком незалежно виршу проблему об039днання форми кольору. Новий перод творчост Тицана (кнець 1510-х – 1530-е роки) повязаний з суспльним культурним пдйомом Венец, що стала в цю епоху одним з головних оплотов гуманзму й мських воль Виталии.
С удивительной прозорливостью изображал художник своих современников, запечатлевая различные, порой противоречивые черты их характеров: уверенность и достоинство, лицемерие, лживость и подозрительность и т. д. Наряду с одиночными (Ипполито Медичи, 1532-33, так называемая Ла Белла, около 1536, Пьетро Аретино, 1545, – все в Галерее Палатина, Флоренция Карл V, 1548, Старая пинакотека, Мюнхен), он создавал и групповые портреты, беспощадно вскрывая скрытую сущность взаимоотношений изображённых персонажей (Папа Павел III с Алессандро и Оттавиано Фарнезе, 1545-46, Национальный музей и галерея Каподимонте, Неаполь). В основному великий художник писав на теми мфологчн, алегоричн, портрети, пейзажн мотиви. Гдравлчн пристосування призвели до можливост глибокого бурння та полпшення водопостачання мст, а також до забав витвкам з фонтанами водяними сюрпризами.
Це, начебто, й пдтверджують роботи обох над фресками в Фондако де Тедеск (Нмецькому подвр), адже торгвельна мперя Венеця шанувала звязок з Нмеччиною. (Фрески зпсувалися у вологому клмат Венец, в музей перенесли жалюгдн залишки). Затем Тициан попал в мастерские Джентиле и Джованни Беллини. К этому времени у Тициана уже имелась собственная мастерская и двое помощников, а кроме того, в Венеции его конкурентом был лишь Джованни Беллини. Але це було обране запозичення дей, бо як ндивдуальнсть Тцан-художник вже снував. А Тцан — да». В останнй картин нема сцени катувань, але вража вона не менше, а соцальне звучання глибше.
Цю картину Тцан напише вдразу ж псля трагчно смерт Джорджоне. Одню з раннх портретв Тицана званий Юнак з рукавичкою.
замовниками майстра були дож й нш висок госслужащие Венец, а також пископи й посланц папи. Картина Вознесение Богоматери (Ассунта), написанная в 1518 для церкви Санта Мария деи Фрари в Венеции, свидетельствует о творческой зрелости мастера. Художник, який дав свту найрадснше, урочисто-святковий мистецтво, художник, якого не могли затьмарити н захд гуманзму, н дума про смерть навть в сам стареч роки. При написанн цього реферату я зрозумла, що створен один раз, твори мистецтва не залишаються однаковими раз назавжди. Мюнхенская версия картины Коронование терновым венцом (1570, Старая Пинакотека) повторяет композицию 1542, хранящуюся в Лувре в ней хорошо вылепленные формы подчинены вибрирующему свету. Картина Флора (Флоренция, галерея Уффици), в которой изображена златовласая, пышущая здоровьем красавица, является панегириком женственности.
Тцан створю друге "Внчання терням". Тут його правою рукою в художнх адмнстративних питаннях був другий син Орацо.
Вплив живопису посилювалося також поширенням друку. Вже несуть сокиру. Такими метрами для нього стали Рафаель Мкеланджело. Умер в Венеции 27 августа 1576 года. нший би на його мсц кинув усе, бо (як прийнято вважати) тльки в Рим можна було стати великим.
Вн накладав фарби на полотно пензлем, шпателем, пальцями. Вдтепер вс дож часу Тицана (вс всм. ), у порядку х обрання, будуть удостон його пензля — останнй такий портрет художник напише в 90 рокв. Швидше, вони працювали разом, але Тцан був помчником другою скрипкою в хньому дует. При цьому снувало безлч реальних рабв. До кнця XV столття, коли поздки португальцв в глиб Африканського континенту привели до появи чорних рабв, а люди рзних рас (татари, греки та н. ) Купувалися у туркв, талйськ ринки рабв зробили звичним мелькання екзотичних осб серед домашнх слуг.
Важливу роль для становлення мистецтва Вдродження мало нове розумння антично спадщини. Але це було обране запозичення дей, бо як ндивдуальнсть Тцан-художник вже снував. Цкаво, що спочатку Счастлива Десяти задовольнила прохання художника, але спустя деклька днв раптово вдмнила сво ршення (Дольче впевнений, що це стало итогом нтриг Беллн, котр, ймоврно, хотли нагадати Тицану його вроломний перехд до майстерн Джорджоне). Бльшсть населення мст тал, можливо, 80 або 90 вдсоткв, складали селяни ремсники, що жили в крайнй убогост.
Его учителями называют мозаичиста Цуккато, Джентиле и Джованни Беллини. Лня гострого обурення пану злом, гркого неври в торжество сил добра з початку 1540-х рокв здобува розвиток у творчост Тицана: Луврському "Внчання Христа терням" – бурхливе, жорстоке, трагчне, "Се людина" (1543 р. ).
Учился в мастерской Джованни Беллини, где сблизился с Джорджоне. Дружба художников оказалась недолгой – в 1510 году жизнь Джорджоне унесла чума. При цьому снувало безлч реальних рабв.
Вот таким образом Тициан считается величайшим из итальянских колористов. Зявилася можливсть розмножити на папер будь-який вид знання будь-як досягнення. Але той сердився та вдповдав: «Тицан – завершив. – время расцвета портретного искусства Тициана. Пилат же самовдоволено посмхаться: бачите, – це всього лише людина.
Ж вопсь Венец заснована на чуттвому сприйнятт свту. Карл V поважа художнику почесний титул палатинского графа й запевня йому довчну пенсю. Величний, спокйний суворий вн на останньому автопортрет. Если расставить всю его живопись в порядке появления, то можно проследить весь путь осознания художником этого мира. (Христос гршниця, Художня галерея, Глазго Христос Магдалина, Нацональна галерея, Лондон так звана Циганська мадонна, Художньо-сторичний музей, Вдень, тощо), виявляють близьксть мистецтва Джорджоне, чи незакнчен картини вн в цей час дописував.
З39явилася можливсть розмножити на папер будь-який вид знання будь-як досягнення. По слухам. Вдроджен класичн античн рукописи, знову видан або перекладен, могли перетинати меж простору часу, як нколи ранше. Картина пронизана несамовитим трагзмом, перед яким меркне моторошне враження, вироблене першим варантом т ж теми. Це Мучение святого Петра, у якому значне його мсце займа пейзаж, допомага розкрити змст картини.
в один з оплотв гуманзму республканських мських свобод у свт наростання феодально реакц. З 1556 Аретно 25 не стало в живих, йому не вистачало багатьох нших друзв його поколння.
С 1517 года занял должность официального живописца Венеции и её республики. Вона досяг свтово слави, стало дуже багатим людиною, шанують у республц. Сюжет цьому житт, сповненим фантастичних праць, до трагчност простий. Если Карл V вдмовиться вд престолу пде в монастир, вн взьме з собою картини Тицана.
На картин якраз зображено момент, коли Венера вмовля Адонса не йти на полювання, але Адонс як справжнй чоловк, не слухаться жнки. Картина Се людина гостро задумана, художник порушу сувору врвноваженсть композиц. У будь-який момент Тицан був готовий змнити концепцю картини.
Воплощением этого позднего стиля является картина Похищение Европы (Бостон, собрание Изабеллы Стюарт Гарднер), где живыми, подвижными выглядят не только человеческие фигуры, но и пейзаж. Вн залишився до кнця врним цим деалам, не змнив гуманзму. Це востину його духовний заповт. Положение во гроб (1659, Прадо) повторяет иконографическую схему композиции, выполненной мастером 35 лет назад, но здесь группа главных персонажей расположена более компактно, а эмоции изображенных людей более открыты.
За ними – просторе небо з блими купчастими хмарами. Листи ж за нього писали пд диктовку. Згодом тут панував масляний живопис. вона вдповда йому любовю. До кнця XV столття, коли поздки португальцв в глиб Африканського континенту призвели до появи чорних рабв, а люди рзних рас (татари, греки та н) купувалися у туркв, талйськ ринки рабв зробили звичним мелькання екзотичних осб серед домашнх слуг.
Писати портрети вн почав вже з 20-х писав протягом всього життя. Пд хнм враженням створю Динарий кесаря (Дрезденська галерея). Картину Тициана Венера Урбинская (1538, Уффици) можно сопоставить с Венерой Джорджоне (Дрезден, Картинная галерея): у Тициана богиня изображена проснувшейся, она полулежит на своем ложе в изысканно убранной комнате. Покохала сильно-сильно, аж до нестями.
Швидше, вони працювали разом, але Тцан був помчником другою скрипкою в хньому дует. Той же Вазар запевняв: «Якщо б вн ще ранше потрапив в Рим побачив твори Мкеланджело Рафаеля, то вже сьогодн зрвнявся б з Урбинцем Буонаротт». Культурн змни х совершенно не торкнулися.
Це, начебто, й пдтверджують роботи обох над фресками в Фондако де Тедеск (Нмецькому подвр), адже торговельна мперя Венеця шанувала звязок з Нмеччиною. (Фрески зпсувалися у вологому клмат Венец, в музей перенесли жалюгдн залишки). Через 9 мсяцв в Дана народжуться син Персей. Тсно повязаний з художнми колами Венец (Джорджоне, архтектор Якопо Сансовино, письменник Пьетро Аретино), що видаться майстер венецансько школи живопису, Тицан втлив у свой творчост гуманстичн деали Вдродження. Пзн картини Тицана переливаються безлччю пвтонв, купують легксть.
Потм Тцан. Вн прожив рвно столття.
Вираз обличчя таке, нби вн ще намагаться боротися за життя, немов хоче щось сказати (ще й рот напввдкритий), але бльше не може: оч закриваються, лва рука впала безсило. Нидерландцы – Рубенс и Ван-Дейк, французы – Пуссен и Ватто испанцы – Веласкес и Мурильо, англичане – Рейнольдс и Гейнсборо обязаны Тициану столько же, сколько итальянцы Тинторетто, Тьеполо и Паоло Веронезе. Из многообразия свободных мазков рождались образы, наполненные подлинным драматизмом. Одню з головних тем у творчост художника стали жноч портрети. До кнця життя Т. виробив нову технку живопису.
На це витрачалися величезн сили та засоби. Потм Мкеланджело. Родился в родовитой семье и первые шаги в искусстве сделал в мастерской мозаичиста Себастьяно Дзукатто. Вн – пише серю картин на мфологчн теми. Дв могутн колони пдносяться вгору. Тициан Вечеллио родился в 1488 году, по некоторым данным в 1490 в Пьеве ди Кадоре.
Сидят они по обе стороны каменного гроба, с Амуром, окунающем руку в воду, по центру. Сучасна й "Флора" висловлю той самий високий деал, ту ж чисту радсть. Двч – в 1547/48 1550/51 роках – Тицан де за запрошенням Карла V в Аугсбург. На шляху до Риму Залишившись у Венец, Тцан ще раз довв й свою вддансть.
Сам же он сосредоточился на заказах, которые получал от династии Габсбургов. Цей сюжет був, хба що пдказаний художнику вдомо композицю Поцлунок уди Джотто. довол часто на його картинах можна помилуватися дивовижною красою оголеного жночого тла. В основе колорита поздних произведениях Тициана лежит тончайший красочный хроматизм. Христос знесилений. Окрм Венери Адонс любив понад усе на свт одну рч – це полювання.
Бографя Тицана настльки насичена, що описати в однй статт просто не вистачить н часу, н сил. Багато портретв писав Тцан в 40- роки. Акрсй в шоц, адже вн нкого не пускав до доньки. все це вдбуваться в густому мороц, якого на розсю, але тльки ще бльше пдкреслю зловсний, гарячковий свтло чадних свтильникв (здаться чути, як потрску вогонь). Приглушен золотист тони, синй з сталевим вдтнком, нескнченне число рожево-червоних тонв.
У картин «Любов земна небесна», написано близько 1514 року, лрика диля остаточно поступилися мсцем святковим фарбам чуттвост – це було практично перший твр Тицана, яскраво розкрив сворднсть його творчост. За свою жизнь Тициан написал около 130 картин, плюс фрески, рисунки, гравюры на дереве. Связанный с культурными кругами Венеции (писателем П. Аретино, архитектором и скульптором Я. Сансовино и др. ), Тициан воплотил в своих произведениях гуманистические идеалы Возрождения.
Пзн роботи вдрзняються ще бльш тонким Хроматизм кольору. К этому периоду относится и ряд портретов, спокойных и строгих по композиции, сдержанных и богатых оттенками, тонко психологичных (Мужской портрет, Национальная галерея, Лондон Юноша с перчаткой, около 1520, Лувр). К поздним картинам Вечеллио относятся Даная, Венера и Адонис, Положение во гроб и др. Для церкви Санта-Маря вн пише «Апостола Марка», для Санта-Джованн — «Петра-Мученика», для собору Тревзо «Благовщення» — уклнна Свята Два напередодн храму зверта до глядача свй смиренний чарвний лики Знатн венецанськ смейства замовляють Тцианом портрети свох предкв. Его клиентами были Карл V испанский король Филипп II, папа Павел III, правители Мантуи, Феррари, Урбино и другие не менее известные личности. Тцану цього бракувало. «Персей и Андромеда» исполненные по заказу Филиппа II.
Протестанти почали ретельне дослдження питання про кордон мж мирським священним. Индивидуальные роли отдельных героев теперь, однако, не так сильно выделены фигуры почти сливаются в единую массу под воздействием объединяющего света и посредством текучей живописной фактуры. Дв любов: небесну земну. Це полотно збереглося лише у повторах. Людина, обдарована найвищо Божо милстю творити красу.
В ногах невесты спит собака – символ супружеской верности, на заднем плане хлопочут служанки, перебирая приданное в сундуках. Але багато розпочат роботи залишалися протягом мсяцв рокв незавершеними. Изучение памятников античного искусства в Риме в 1545 – 1546 дает о себе знать в картине Даная (Неаполь, Национальный музей и галерея Каподимонте). Але той сердився та вдповдав: «Тицан— завершив.
У 20-т роки XVI ст. Ще один шедевр Тицана "Мадонна Пйзаро" (1519-1526). Спокйн й радсн образи його картин вдзначен в цей перод життвим повнокровям, яскравстю почуттв, внутршньою просвтленстю, мажорний колорит побудований на спвзвучч глибоких, чистих фарб (Любов земна й небесна, бля 1514-1516, Галерея Боргезе, Рим Флора, близько 1515, Уффици Динарий кесаря, 1518, Картинна галерея, Дрезден). Фреска взагал, як технка живопису, не прижилася у вологому клмат Венец.
Як би прагнучи наблизити зображення до глядача, художник часто вводив в картини на релгйн та мфологчн теми архтектурн фони побутов детал (Введення в храм, 1534-1538, Галерея Академ, Венеця Мадонна см Пезаро, 1526, церква Санта-Маря Глороза де Фрар, Венеця Венера Урбнська, 1538, Галерея Уффц, Флоренця). Тцан (власне Тциано Вечелло, Tiziano Vecellio) (1476/77 або 1480-т рр., Пве-д-Кадоре, Венеця, – 27. 8. 1576, Венеця), талйський художникь, найбльший представник венецансько школи епохи Високого Пзнього Вдродження. Слабшав зр, вн бльше хворв, його картини втратили чтк контури та локальн фарби. Псля первинного згоди Рада Десяти скасував сво ршення, очевидно, не без нтриг Беллн його оточення.
Данная работа входит в знаменитую серию из семи картин под названием «Poesies». В парижской версии картины Коронование терновым венцом (Лувр) он использует резкие диагональные построения и тесно сгруппированные фигуры, чтобы передать эмоциональное напряжение, а через него – силу физического страдания Христа. Фнансова нагорода за портрет становила 1000 дукатв (на что час казково велика сума). Роки роботи плч-о-плч з Джорджоне (1508–1510), обом за 30 Звичайно, занадто талановитий шляхетний Джорджоне рано пзнав успх визнання.
Друкарство в рзних формах просочу увчнювали Ренесанс. Тод ж починають звучати трагчн ноти у його творах. 1487 – 1576), венецианский художник эпохи Возрождения. Рзний за силою натиск давав рзномантн вдтнки.
Це було обумовлено чином роботи Тицана: лише зрдка вн робив дейний ескз, який би в грубих рисах визначав майбутню картину. Будучи повязаний з вищими культурними колами Венец (письменником П. Аретно, архтектором скульптором Я. Сансовно н), Тцан втлив у свох творах гуманстичн деали Вдродження. Згодом тут панував масляний живопис. У будь-який момент Тцан був готовий змнити концепцю картини. Пзн роботи вдрзняються ще бльш тонким Хроматизм кольору.
Реалстичне зображення людини стало головною метою художникв Раннього Вдродження. Мж 1572 1575 рр. Згодом тут панував масляний живопис. Якщо в раннй творчост це радсна радсть, то пзнше це драматичн колз. Он завершил пейзаж в картине Джорджоне Венера (Дрезден, Картинная галерея), а другие произведения, в том числе Сельский концерт (Лувр), могли быть выполнены Тицианом по эскизам Джорджоне.
Першим, проте, визнала Венеця автора «Сплячо Венери». В 1530-е годы Тициан создает полотна, совершенные с точки зрения живописной техники. В 1532 он познакомился с Карлом V Испанским и работал по его заказам более двадцати лет. Велике мсце у його творчост займають пейзажн мотиви.
Вс головн храми мста вдкривають художнику сво двер. Близько 1508 допомагав Джорджоне у виконанн розписв Нмецького подвря у Венец (збереглися фрагменти). Завершив. » Правоту майстра зрозумють три столття потому, коли художня манера попередникв мпресонств та х самих з Франц переможно закроку всм свтом. В картине «Любовь земная и небесная», написанной около 1514 года, лирика и идиллия окончательно уступили место праздничным краскам и чувственности – это было практически первое произведение Тициана, ярко раскрывшее своеобразие его творчества. Его жизнеутверждающее искусство отличается многогранностью, широтой охвата жизненных явлений, раскрытием глубоких драматических конфликтов времени. Тод ж Тицан написав клька портретв, строгих спокйних по композиц, тонко психологчних (Юнак з рукавичкою, Лувр, Париж Чоловчий портрет, Нацональна галерея, Лондон).
написати ледь не стльки ж, скльки вс велик талйц його часу, разом узят. Спочатку зявився Леонардо.
Близько померлого – тльки три самотн постат. Свою репутацю художник пдтвердив, закнчивши в 1518 роц дворчний працю з створення ввтарного образу «Ассунта» (або «Вознесння Мар») для Санта Маря Де Фрар – венецансько церкви. Пд час перебування в Манту в 1532 роц мператор Карл V познайомився з творами венецанця.
Слава Тицана швидко поширилася по всй тал, а потм по всй Захднй вроп. Пд видом золотого дощу вн проника у каземати Дана вступа з нею в нтимн стосунки. Идеал земной, телесной красоты и любовь мастера к игре с различными фактурами получили воплощение в картине Любовь земная и небесная (Рим, галерея Боргезе). Десятилетним мальчиком Тициан отправился в Венецию и там посвятил себя изучению живописи. Це особливо ясно в такому шедевр, як "Положення в труну".
Вдмтна властивсть пзнх робт Тицана – х найтонший барвистий хроматизм. виявився правий. Прекрасная женщина представлена величавой исполненной чувства собственного достоинства, но ее изображение уже не вызывает ощущения тайны, как в картине Джорджоне. Весь прибуток Тицан закладав у придбання земельних угдь.
Але, мудрий стратег, Тцан розумв, що його час ще не настав. У гармонйно класично композиц величественнное спокй, урочистсть поднуються настрй тривоги. ) Мистецтво Тицана у цьому твор набува ту класичну простоту полтичну волю, ту узагальненсть гармонйнсть, так притаманн мистецтва Високого Вдродження тал. Поверхня картин наче тонула в марев майже хаотичних мазкв, народжуючи якусь нову художню дйснсть, неспокйну, тривожну, флософськ заглиблену. В конце 1529 года Тициан уехал в Болонью, чтобы написать портрет прибывшего в Италию императора Священной римской империи – Карла V. Император был от живописца в восторге и со следующего года Тициан начал писать по его заказам. Попереду у нього ще 70 рокв життя, яку вн (судячи з бограф) проживе в спокйному володнн. Його радсн «Мадонна з вишнями» «Циганська мадонна», що живуть нин в Антверпенском музе, зявилися б, ймоврно, викликом лагдним мадоннам Рафаеля, якби художники знали один одного. Фреска взагал, як технка живопису, не прижилася у вологому клмат Венец.
В давньогрецькй мфолог Даная була донькою жорстокого царя Акрся. После этого учился у мастеров Джованни Беллини, Джентилле Беллини, Джорджоне. 1515, Галерея Уффици, Флоренция), одновременно проявляя интерес к живописи Андреа Мантеньи, Альбрехта Дюрера и Рафаэля, все больше ориентируясь на экспрессивный реализм, который был принципиальным новшеством для венецианской школы и всей культуры Серениссимы (фрески скуолы Святого Антония в Падуе, 1511 серия портретов, включая Ариосто, Национальная галерея, Лондон первые ксилографии). Саме таким чином роботи Рафаеля, Мкеланджело, Тицана та багатьох нших художникв стали вдом в вроп, а колекц репродукцй окремих авторв чи шкл дозволили образв мотивв Ренесансу проникнути в нш види мистецтва. На неоконченном Портрете папы Павла III с Алессандро и Оттавио Фарнезе (1546, Неаполь, Национальный музей и галерея Каподимонте) представлен немощный, но хитрый старик, которого пытаются обмануть двуличные услужливые родственники. Не схоже й на те, що Тцан був учнем у Джорджоне.
На це витрачалися величезн сили та засоби. Родился в горной деревушке Пьеве ди Кадоре. Роки роботи плч-о-плч з Джорджоне (1508–1510), обом за 30 Звичайно, занадто талановитий шляхетний Джорджоне рано пзнав успх визнання. Однак, найголовнше, що хотлося б вдзначити вдразу ж, так це те, що його називали Королем живописцв Живописцем королв ще лад за життя. Однак Даная була дуже вродливою жнкою, настльки вродливою, що навть сам Зевс (який був великим любителем вродливих жнок) захотв звабити.
Культурн змни х совершенно не торкнулися. — Л. Л. ), зображену з совершенно антично свободою, Мкеланджело дуже розхвалив. В конце пятидесятых годов мастером были завершены три алтарных образа – «Благовещение», заказанное неаполитанской церковью Сан Доменико Малдсоре, «Распятие Христа с Мадонной» для анконской церкви Сан Доменико и «Мученичество святого Лаврентия» для церкви Крестоносцев в Венеции. До середин 1510-х рр.
Тцану судилося в його довге життя грко спостергати трагчне протирччя мж високими деалами Вдродження дйснстю. Именно для Габсбургов Тициан завершил в 1554 году картину «Венера и Адонис», мифологическое произведение, полное очевидной эротики. Тицана по праву можна назвати найбльшим портретистом талйського Вдродження.