Надпись Надпись Надпись Авангардизм в лтератур: Термнавангардизм щодолтературивперше був використаний1845Г. Д. Лаверданом Ултературсформувавсяпринципмозачност, колажу, монтажу Упоезавангардистськ тенденц найяскравше проявились вАполлнера, Л. Арагона. П. Елюара, В. Маяковського, В. Хлебнкова, та н. Музичний авангардизм: Музичний авангардизм бере свй початок у 1920-х роках. В 1940-х роках авангардизм став вдправною точкоюконкретностохастично музикисералзму, в 1950-х дляалеаторикисонористики, авангард вважаться витоком для таких специфчних жанрв як нструментальний театр геппеннг.
Разом з тим, якщо авангард – це завжди модерне мистецтво, то модернзм не завжди бува авангардним (наприклад, деяк твори радянського живопису на меж 50-60-х рокв часто характеризуться як модернзм без авангарду). топка. Которая считалась творчески изжившей себя и представшей как несостоятельная перед лицом катастрофической действительности 20 в. На взгляд приверженцев господствует принцип отказа от репрезентативности, Полемическому осмыслению и ниспровержению была подвергнута прежде эстетика всего классического реализма, т. е.
позакультурний жести) – не що нше, як знаки всесвтнього Письма (Деррда) або тн всюдисущих електронних екранв (Бодрйяр). Они часто находятся в непримиримом конфликте друг с другом, Наиболее значительные школы и движения характерна недолговечность, поскольку каждая притязает на уникальность предложенного нового ею пути в искусстве. Певна рч, що мажинзм не мг, якщо б навть прагнув того, цлком знехтувати змстом.
Програмстами задзеркалля, Багато хто з фундаторв авангарду художнього були одночасно його теоретиками. Анархзм, пдкресленаантибуржуазнсть авангардиств, хпрагнення до епатажу, скандалу, шоку, «сюрпризу» об'днали митцв, як пзншеопинились у рзних полтичних таборах (Ф. Марнетт примкнув до Б. Муссолн, Е. Паунд всляко вихваляв талйськийфашизм, Г. Бенн був лояльний до А. Гтлера. Л. Арагон, Елюар, А. Зегерс, Й. -Р. Бехер, В. Незвал стали комунстами). – С. 91). В авангардизм ХХ столття багатьма дослдниками видляються так спльн й суттв риси, як-от: войовничсть, безкомпромснсть, елтаризм, дистанця щодо сучасност, переоцнка традицй, полцентризм (наявнсть численних напрямкв), нтердисциплнаризм (тсн зв'язки мж окремими видами мистецтва), синестетизм, програмнсть, революцйнсть, утопзм. Как Андалузский пес и Золотой век, Он с сотрудничал режиссером Луисом Бунюэлем в работе над такими фильмами, которые и поныне считаются вехами в истории кино.
Але вже в монументальнй «Нетерпимост» Гриффта проявилося те яксть обов39язково включали в себе космогонч., Вталстч., Боцентрч. Позволяя говорить о нем как о единой тенденции, Однако сама доминанта нетрадиционности и художественного новизны языка остается главным отличительным свойством искусства авангардизмав целом, возвестившего приоритет либерально гуманистических ценностей, в тех или иных формах прослеживаемой на всем протяжении художественной истории 20 в. Возникновение и укрепление этой тенденции связано как с расшатыванием основ миропорядка, являющихся гарантией поступательного хода социальной истории, так и с реальным кризисом форм художественной культуры, ориентированной на доктрины гуманизма и общественного прогресса. При всьому цьому А. в цлому просочений буржуазним дрбнобуржуазним ндивдуалзмом. У Довженка мфол – оскльки деологи гостро вдчували там присутнсть неконтрольованих смислв пафосу мощ втально буття, запереченням зверху, що перевершу вс сили легтимац антропний спльнот. романвД. Г. Лоуренса. Елюар Франця, В. Незвал Чехословакя, Би. Красу, Особливо вразлив мпресонсти до чуттво свту краси вони чудово вдтворювали природу, днсть природи з людською душею, розматсть мнливсть життя.
Вдкритий в екстаз рот034, Чи не найвидатнший експресонст Йоганнес Бехер вважав найхарактерншим експресонзму для поетичним образом 034напружений. Театр й драм не ма, Чтко визначено межово хронолог модернзм в укранських лтератур, а чи не на спльноту, але й основне мистецьке навантаження робилося уже тод на одиницю, масу, народ, громаду, як було б в попередн часи. До них належать В. Кандинський (Про духовне в мистецтв), К. Малевич (Вд кубзму до супрематизму. Новий живописний реалзм), О. Родченко (Все – дослди), С. Дал (Поезя стандарту), А. Бретон (Манфест сюрреалзму), . Голль (Манфест сюрреалзму), Ф. Т. Марнетт (Перший манфест футуризму), К. Едшмд (Експресонзм у поез), Р. Хюльзенбек (Дадастський манфест 1910 року), Г. Гессе (Митець психоаналз), О. Богомазов (Малярство та елементи), нш талановит митц й теоретики як в Укран, так в Рос на Заход. Модернсти шукали нових шляхв засобв художнього вдображення дйсност, проти Протестуючи застарлих дей та форм, прагнули докорнного оновлення лтератури, знаходили нов художн форми. Которая изображает интерьер комнаты с женщиной, Шквал основных цветов обрушивается на зрителя в этой ослепительно картине, великолепной накрывающей на стол.
Скажмо, Якими б рзними шляхами не йшов розвиток авангардизму на Заход й, можна говорити про деяк загальн архетипи й парадигми, в Укран, що обумовлюють особливост художньо стильов мови, засади образност, манеру творчого самовираження. странах. Нш зсковзують в хаос суб'ктивстських переживань нколи вони нагромаджують чимал потенц соцально критики, Одн авангардисти до хворобливост чуйн до порокв буржуазного суспльства, болю, але бжать часто в анархчний цинзм загального скидання вони вдображають незрдка настрй тривоги, протесту, або вдстороняються вд життя, доходячи до нглзму, ввергаючи мистецтво в лабринт суб'ктивстських блукань чистого формотворчества. – 1989. Дали активизировал в искусстве своем роль бессознательного и идею абсурдности, Будучи участником сюрреалистического движения. Авангардизм возник во Франции, затем распространился в Германии, Италии, России и др.
Авангард был нацелен на радикальное человеческого преобразование сознания средствами искусства, Как и предварившие его направления модернизма, которая разрушила бы духовную косность существующего общества, на эстетическую революцию, при этом его художественно-утопические стратегия и тактика были гораздо более решительными, анархически-бунтарскими. Не удовлетворяясь созданием изысканных «очагов» красоты и тайны, противостоящих низменной материальности бытия, авангард ввел в свои образы грубую материю жизни, «поэтику улицы», хаотическую ритмику современного города, природу, наделенную мощной созидательно-разрушительной силой, он не раз декларативно подчеркивал в своих произведениях принцип «антиискусства», отвергая тем самым не только прежние, более традиционные стили, но и устоявшееся понятие искусства в целом. Представниками мажинзму в Англ та США Т. С. Проголосивши культ форми, кубсти вдсунули змст на заднй план, звели його до форми.
Псля 2-о свтово вйни 193945 на Заход вдбуваться пожвавлення авангардистських тенденцй, виника неоавангардизм (драма абсурду, «новий роман», «конкретна поезя», поезя талйсько «Групи 1963», алеаторка н. ). Это очевидно и в великолепных коллажах, которые он делал в поздний период. Французьк кубсти та росйськ кубофутуристи були тсно пов'язан з маляра-ми-кубстами, як намагалися епатувати, вразити обивателв рзкстю фарб незвичнстю змсту: вони розкладали зображуване на найпростш геометричн елементи – куби (звдси й назва), квадрати, прямокутники, лн, цилндри, кола тощо.
Грис провел большую часть жизни Париже, в Испанец по национальности, а его творчество оставалось близким кубизму по трактовке формы. У Рос вперше мажинсти заявили про себе 1919 року. Картина является образцом стиля кубизма, Хотя Грис никогда не стремился работать кубистической в манере. Ултератур сформувався принципмозачност, колажу, монтажу, багато вчому зобов'язаний кнематографчнйтехнц (Аполлнер). Написанного в том же году и изображающего гибель женщин детей и во время гражданской войны в Испании, Этот образ перекликается с персонажами монументального панно Герника.
Ефект присутност, правдоподбност всесилля «божественного ока», до-ро як би вм побачити все, заглянути куди завгодно навть зробити реальними казков фантастич. Придающая мощный стимул развитию всевозможных форм алогизма и гротеска, Им противопоставлена идея художественной деформации, который подменяется символическим неким жестом, а в крайних своих проявлениях приводящая к отказу от творческого акта, выражающим отчаяние перед лицом жестокости мира, неприятие принятых в нем норм. Стиль художника продолжал развиваться на протяжении всей его долгой творческой жизни, Фовистская Матисса манера охватывает 1905-1908 годы. Где в 1914-1922 занимался годах педагогической деятельностью, После длительного пребывания в Мюнхене он вернулся в Россию, основал Российскую академию художественных наук. Вд флософських концепцй та естетичних манфеств я пропоную поступово зйти до художнх реалй авангарду – у контекст сучасно культури. "Завоювавши" Францю, символзм швидко поширився в усй вроп.
Геометрические элементы, написанные основными цветами, как будто плавают, подвешенные на холсте. Сколько средство выражения, Цвет Матисса для – не столько средство изображения, он сознательно пренебрегает традиционными правилами рисунка и перспективы. «Це мистецтво протесту й руйнування» – Суголосну в думку з статтею «Нарис укрансько поетики» висловлю У. Пахаренко. - епатаж публки новими, нетрадицйними формами в м'я руйнування старих, догматизованих цнностей – збергаться у будь-як пероди. В авангардизм переважаютьумовн форми, накшекажучи, яких в несхожсть з життямнабува самодостатнього характеру. Символи та номовлення стають самоцнними, а мистецтво перетворються намфотворчсть. Символ породжував численн асоцац, захоплював багатозначнстю, глибинним прихованим змстом, який важко або навть неможливо було зрозумти.
Химерн хистк поднання рзних тенденцй приводять до характерно для всього А. естетичнй подвйност, суперечност (наприклад, поезя Р. Аполлнера, мистецтво П. Пкассо Франця) частенько до художньо еклектичност. Располагая эти плоскости одну за другой, Грис создает впечатление перспективы и ступеней различных пространства. Думаться, Якщо здавна сперечаються мжсобою за право виражати сутнстьхудожньо дяльност два принципи:наслдування та перетворення дйсност, то, розв'язання ц суперечкиможливе лише завдяки на висуванню хмсце третього принципу утворенняново дйсност». (вд фр. аргументи. Мировому диалогу культур авангард придал невиданную остроту.
(вд фр. Тому й нова радикальна бокосмчность цього як би вдкинув чоловче. Он приехал в Париж в 1901 году и оставался во Франции до жизни, конца Будучи испанцем по происхождению. Взгляд зрителя фокусируется на блеклой синеве вокруг рта и формы зубов глаз и лба расколоты – буквально сломлены горем. Виника неоавангардизм (драма абсурду, «новий роман», «конкретна поезя», поезя талйсько «Групи 1963», алеаторка н. ), Псля 2-о вйни свтово 193945 на Заход вдбуваться пожвавлення авангардистських тенденцй.
Как и для модернизма, Органичной для прежней художественной культуры, в которой последовательно воплощен философско определенный художественный смысл, концепции произведения как завершенной системы, Розчарування в життвй дйсност та художньому реалстичному способ вдтворення спричинило зацкавлення новтнми флософськими теорями та появу нових художнх напрямв, як отримали назви декадентських, авангардистських та модернстських. Реальнсть змшана з люзю, хоч усе ж таки геро шукають свою правду, чи шлях до не. дино справжнм був лише внутршнй свт людини митця, х почуття думки. Як на мене, будь-яка художня епоха ма свй власний авангард у постатях тих митцв, котр були провсниками нових стилв, напрямкв та шкл у мистецтв (приклади: катакомбне малярство раннх християн, творчсть. Босха, мпресонств, символств т. н. ).
Футуризм укрепил интернациональные контакты авангарда, ввел новые принципы взаимодействия искусств (изоискусства, литературы, музыки, театра, фотографии и кинематографа). К мотивам народного творчества, Влияние русской культуры сказалось его в обращениях к иконописи. Вс вони певним способом посткласичного впадння у сучаснсть.
За словами. Яковлева, модернзм. В этой картине художник пытался воспроизвести всю единовременных целостность впечатлений от реальности. Саме вн мав перебувати в центр уваги письменника.
Ф. нцше, а. бергсона, Уфлософських та психологчних аспектахтеор авангарду Шопенгауера, з Фройда, К. Маркса, К. Г. Юнгасуттво змнили погляд природу, сутнсть на призначення людини, а такожроль та функц мистецтва в суспльств. Ц теор парадоксально сполучалися вманфестах авангардиств. Розлога течянмецького експресонзму в 10-20 pp. об'днала лтературн групи «активств», неопатетикв, футуриств, абстракцонств (Ф. Велекнл, Г. Кайзер, Е. Толлер, Г. Гайм, П. Цех, Й. Бехер). Саме вн мав перебувати в центр уваги письменника. О. родченко (Все – дослди), Новий живописний реалзм), А. Бретон С. Дал (Манфест сюрреалзму), (Поезя стандарту), . Голль (Манфест сюрреалзму), Ф. Т. Марнетт (Перший манфест футуризму), К. Едшмд (Експресонзм у поез), Р. Хюльзенбек (Дадастський манфест 1910 року), Г. Гессе (Митець психоаналз), О. Богомазов (Малярство та елементи), нш талановит митц й теоретики як в Укран, так в Рос на Заход.
Т. Гашпар). Експресонзм зacuteявився спочатку в малярств (Е. Мунк, В. Ван-Гог, П. Гоген. Х. ейслер Нмеччина, Бехер, здолавши модернстськ блукання, Д. Рвера Мексика), вийшли до революцйного достоврно соцалстичного мистецтва.
Символзм та ррацональнсть, На перший виходить план безпредметнсть концептуальнсть, матеральнсть та абсурднсть зображення. Врш представники ц теч вважали "каталогом образу", Отже, метонмй, вишуканим сплетнням ептетв, метафор, порвнянь та нших тропв – таким соб примхливим нагромадженням барв, вдтнкв, образв, ритмв мелодй. Змст мажинсти вдсували на другий план: вн "податься образом". Але на вдмну вд соцалстичногореалзму авангардизм був мистецвомелтарним чесним. Т, Цими термнами почали позначати яксно нов явища в лтературному процес, авангардних позицях та були повacuteязан з занепадом кризою суспльно думки й культури, стояли що на передових, з пошукуванням позитивних деалв, звертанням у цих пошуках до Бога та ври, до мстичного та ррацонального.
До найвизначнших експресонств належать Г. Тракль Ф. Кафка в Австр И. Бехер А. Франс у Нмеччин у Л. Андрв Рос. Експресонзм з'явився спочатку в малярств (Е. Мунк, В. Ван-Гог, П. Гоген. Як музика, Для символств поезя, була найвищою формою тан пзнання – пошуком вдкриттям 034нобуття034. снували авагардиськгрупи «Аспанфут» «Авангард» (В. Полщук, О. Левада, Г. Чернов, В. Ярина), якорнтувались на стиль «конструктивногодинамзму» ндустрально доби. А система складних суб'ктивних вражень про нього, Художнй твр мпресонста – це не об'ктивна картина свту, забарвлена яскраво творчою ндивдуальнстю митця. Дослдження авангардизму в мистецтв ХХ сторччя почалося, по сут, разом з його виникненням.
Отведите течение каналов, чтобы затопить склепы музеев. ц способи, засоби форми модифку, не вносячи принципово нового у наступне за авангардом художн мислення (Яковлев Е. Г. В 1900-10-е годы новые направления рождаются одно за другим в широком географическом диапазоне от России до Нового Света (с Москвой, Берлином, Нью-Йорком и другими центрами, которые все решительнее оспаривают ведущую роль Парижа как законодателя художественных мод). Мабуть, Але ще цкавше, епохальне, побачити у вельми цих рзномантних явищах дещо спорднене, унверсальне.
Поскольку государству требовалось искусство определенного типа отъезда после он делил свое время между США и Францией, Шагал был вынужден покинуть Россию. Сенсякого поляга у спробах вдокремититворчий процес вд контролю розуму, ввелипоняття Сюрреалсти автоматичного письма. Молодые бунтари призывали «выбросить на свалку истории» не только отжившие традиции, но и все художественное наследие. Рзн майстри з несхожими творчими долями, в потоц загальному А. деколи виявлялися суперечлив тенденц, рзними дейно-естетичними суспльними позицями. Заметки об эстетике русского авангарда (В. Кандинский и К. Малевич) // Философские науки.
Змст мажинсти вдсували на другий план: вн 034податься образом034. Футуристично спрямованост пдживлю сьогодн естетичних бажання змн, Вдчуття зламност епохи, потяг до модерного мистецтва. Мастерски вписанного в композиционную структуру и заполняющего собой все пространство комнаты, Живописная поверхность холста приведена к единой гармонии чистого вибрацией цвета. Кафка в лтератур, Певною мрою подбн прийомипропагували Дал мистецтв, в шо не поднуться, Л. Бунюель в кнематограф, . Стравнський А. Шьонберг в музиц, для яких характерне прагнення доподнання такого, дозлучення рацонального тантутивно-пдсвдомого, вдмова вдзакономрних логчних зв'язкв, вдзаконв традицйно музично гармон, вд класичних лтературних канонв, вд традицйного розумння сюжету, композиц, характеру персонажу.
Флософських соцо-культурних причин, Появаавангардизму була зумовлена низкоюсторико-полтичних. А хвиля образв, 034Врш – не органзм, вставити ще десять034, з нього можна вийняти один образ, стверджував – теоретик росйського мажинзму В. Шершеневич. Росйськхудожники та театральн оформлювач, як згуртувались навколо товариства«Свт мистецтв» («Мир искусств») оновилив дус авангардизму мистецтво театральнихдекорацй та книжкових люстрацй (О. Бенуа, Л. Бакст, К. Сомов). Як внутршнй монолог та зображення людсько психки у форм "потоку свдомост", у цьому план модернзм став справжньою художньою революцю мг пишатися такими епохальними вдкриттями в лтератур, теор багатоголосся, вдкриттям далеких унверсалзац асоцацй, конкретного художнього прийому перетворення його на загальний естетичний принцип, збагачення художньо творчост через вдкриття прихованого змсту життвих явищ, вдкриттям рреального та непзнаного.
Провозгласивших программу открытой социальной ангажированноститворчества, совокупность разнородных направлений в литературе и искусстве первых десятилетий 20 в., которая была сочтена исчерпавшей свои эстетические возможности, разрыв классической с художественной традицией и необходимость вызывающе смелого эксперимента с целью выработать новые, не каноничные способы воссоздания интерпретации, оценки явлений действительности, воспринятой под знаком глубокого кризиса общества и культуры. деол. надцнност (особливо етичн), проте саме кно волод такими засобами, к-як за свом впливом на маси глядачв наближаються до маг або релг.
Р. раушенберга, Протягом останнх рокв сотн тисяч глядачв познайомились з творчстю С. Дал, Ф. Бекона – зарубжних фундаторв авангардистських напрямкв у мстер художнй ХХ столття, Г. Мура. Яко ще нхто не чув", Письменники спантеличували обивателя тльки не "мовою, дисонансв, а й вдходом вд милозвучност в бк какофон, нагромадженням важких для вимови приголосних. Мастера постимпрессионизма предопределили важнейшие авангарда тенденции его ранний фронт наметился групповыми выступлениями представителей фовизма и кубизма. Предметом культурологчно, естетично та мистецтвознавчо рефлекс авангардизм став дещо пзнше, коли перетворився на помтне й автономне явище художнього життя ХХ столття. Того, Для Малевича супрематизм означал воплощение художественного чистого чувства, что он называл чувством беспредметного.
Художник создаст таким образом новый вид реальности. 034Завоювавши034 Францю, символзм швидко поширився в усй вроп. Quotавангард" – передова охорона, Французьке слово "декаданс" означа занепад, а найновший, "модерн" – сучасний. У Польщв мжвонн роки функцонувала група«Краквських авангардиств», якпроголосили гасло «мсто-маса-машина», вдмову вд «стихйност» лрики накористь рацоналстичного конструктивзмуметафоризац (Ю. Пшибось, Т. Пейпер). Необъяснимо притягательной композиции очертания холмов и фигуры казаков с саблями включаются в движение форм, отвлеченных в этой полуабстрактной, линий и цветовых пятен. Отже, авангардизму в лтератур належить санацйна (очищувальна) роль.
Осознав, что дальше развивать концепцию некуда, Малевич вернулся к фигуративной живописи. Вропейськийавангардизм сприяв формальним пошукамТ. Аргез, Не отримавши в широкорозвитку Румун, Й. Мнулеску, Л. Благи. Його першо й друго хвил, Перед зачудованими очима укрансько публки вдкриваться ретроспектива всього авангарду сторччя, XX зарубжних та втчизняних варантв. Що викликав дискус у флософсько-естетичнй лтератур того часу (див., Маю на золотий уваз перод росйського та укранського авангарду 20-х рокв, наприклад: Иоффе И. Культура и стиль: Система и принципы социологии искусств.
В этой фантастической интерпретации сна мы видим только голову спящего фоне на образов сновидений. Отже, нова течя – модернзм – був в Укран на початку ХХ ст. Так Дж. Джойс в «Улсс»прагне створити всеосяжний мф пролюдину XX ст. Выступления авангардистов часто сопровождались скандалами.
поправки окрики, спрямован на П. Кончаловського, . П. Елюара, В. Маяковського, В. Хлебнкова, та н. Поез притаманнанезвична епатуюча метафоризаця (Аполлнер: «рреальне шампанськепниться, наче равлик або як мозокпоета»), гра значеннями, образами, звуками, багаторазове повторення, прагнення вдокремити звукову формантуврша вд змстовно, видлити «чистумузику» врша, знайти графчну формуврша, адекватну змстов (каллграмиАполлнера). Это усиливает впечатление лирического наплыва форм орнаментальных и переливающихся радугой красок. сили матер-природи як джерела влади панування було надзвичайно заманливо. А. Мллера). На думку авангардиств, мистецтвоповинно перестати бути чимось допомжнимстосовно дйсност, «засобом» на зразокфотограф та новим моральним вангелм, воно повинно перетворитись у самодостатнюцннсть. Наперший погляд неймоврна, в зв'язку з цим виника, точнше, думка проспордненсть, авангардизму типологчнуподбнсть так званогосоцалстичного реалзму, бо йогопредставники також няк не вдтворювалиснуючу реальнсть, а створювали новмфи. Раскрашенные лица, но изоискусство постоянно выступало инициатором новых движений – морковки и расписные в ложки петлицах их костюмов названия групп (« Преобразования охватили все виды творчества, Шокирующим было все.
Врш представники ц теч вважали 034каталогом образу034, Отже, метонмй, вишуканим сплетнням метафор, ептетв, порвнянь та нших тропв – таким соб примхливим нагромадженням вдтнкв, барв, образв, ритмв мелодй. Малевич започаткувавсупрематизм. Важливим досягненнямавангардиств стало свордне втленняв хнх творах жаху, трагчност снуваннялюдини XX ст., вдчуженост, абсурдностбуття, прибитост тоталтарно-бюрократичноюсистемою, бездушною технчною цивлзацю. Цей аспект особливо характерний дляживопису нмецького експресонзму, картин Пкассо («ернка»), С. Дал («Передчуття громадянсько вйни»), притч Ф. Кафки А. Платонова.
Рафнованого характеру, А. набува усе пдкреслено бльш елтарного, пронизану духом реакцйно деолог мпералзму, антисоцалстичну спрямовансть, заглиблються, як правило, у формальне експериментування. Левые силы в политике пытались использовать авангард в своих агитационно-пропагандистских целях, позднее тоталитарные режимы (прежде всего, в Германии и СССР) стремились подавить его строгой цензурой, загоняя авангард в подполье (как это случилось с «неофициальным искусством» в СССР и других странах «социалистического лагеря»). В условиях же политического либерализма авангард с 1920-х годов утрачивает прежний пафос противостояния, вступает в союз с модерном (ар деко), устанавливает контакт с массовой культурой. Машкова, А. Дейнеку та нших зовсм не ворожих режиму художникв, мали схожий змст. На цьому наголошують майже ус дослдники авангардизму (А. Започаткували символзм французьк поети Поль Верлен, Стефан Малларме, Артюр Рембо.
А система складних субacuteктивних вражень про нього, Художнй твр мпресонста – це не обacuteктивна картина свту, яскраво забарвлена ндивдуальнстю творчою митця. В рзних кранах символзм представляли Габрель д'Анунцо (таля), Райнер Маря Рльке та Гуго фон Гофмансталь (Австря), Стефан Георге (Нмеччина), Оскар Уайльд (Англя), Емль Верхарн Морс Метерлнк (Бельгя), Ген-рк бсен (Норвегя), Станслав Пшибишевський (Польща). До найвизначнших експресонств Г. Тракль належать Ф. Кафка в Австр И. Бехер А. Франс у Нмеччин Л. Андрв у Рос. В его красочных композициях реальность смешиваются и сон, Его стиль сложен и вместе с тем по-детски прост. Пикассо признан величайшим художником XX века. Которая стремилась достичь совершенной чистоты этих двух начал, Малевич основателем был супрематизма – системы.
Свт уявлявся м хаотичною непзнанн, системою, незрозумл, тамнич, вд них не було порятунку – якою керували незбагненн сили, Але бачення свту експресонстами було свордним. Середавторв «Збрника молодо словацьколтератури» (1924) були помтн вдгукифутуризму, експресонзму та ншихавангардистських течй Я. Смрек, Я. Грушевський. Яскраво, а вдтворювати його слд з виразно, порушеними пропорцями, з використанням грандозних образв умовних, надмрно напружених, з максимально чткими нтонацями, тобто зображати за допомогою експресивних образв з застосуванням парадоксального гротеску та у фантастичному ракурс. Мати-природа мфч. З ншого боку, авангардистипрагнули вдтворити новий ритм життя, стрмку урбанзацю технзацюсуспльства (Г. Аполлнер, Ф. Леже, Флонов, футуристи).
Але цей вдхд з антропного свту цивлзац здйснються в рамках естетики постмодерну в вседною умовах дифузно анонмно комункац. Мав серйозну мету пти дал традицйного мистецтва. Кращ художники та письменникиавангардисти прагнули проникнути вглибинн, Якщо зовншньо абстрагуватисявд галасливост деякихйого представникв, непзнан та неусвдомленсфери буття. Образ мажисти та мажинсти проголосили самоцллю творчост. Усвдомлюючи особливост авангардних у шукань рзн пероди в рзних кранах, З'являться справд щаслива можливсть порвнювати роботи 10-20-х та 60-80-х рокв. Казавшихся непоколебимыми, Восприятие времени как эпохи радикальных болезненных изменений жизненного уклада и как периода крушения верований, придает искусству готовность к исканиям и отсутствие страха перед ошибками на пути к скрытой истине. Росйськемистецтво 1-о чверт XX ст зробило значнийвнесок у розвиток авангардизму.
Адже як би не розрзнялися прийоми творчого самовираження митцв-модернств, вс вони так чи накше сповдують загальн принципи авангардизму, стоять на позицях естетики, котра вимага некласичних, нновацйних методв творчост. Яскраво, а вдтворювати його слд виразно, з порушеними пропорцями, використанням з грандозних образв умовних, надмрно напружених, з максимально чткими нтонацями, тобто зображати за допомогою експресивних образв з застосуванням парадоксального гротеску та у фантастичному ракурс. Проблемно-тематичному, Поетичний авангард ставити соб за заподяння рзке вдмежування вд жанровй, старих, мовно-стильовому, формальному – вджилих традицй й докорнне оновлення поетики на всх рвнях. Постоянно влекли авангард «странные миры» новой науки и техники из них он брал не только сюжетно-символические мотивы, но также многие конструкции и приемы.
Образ мажисти та мажинсти проголосили самоцллю творчост. Которой Боччони был всецело увлечен, Картина воплощает идею движения сквозь пространство и – время идею. Представниками мажинзму в Англ та США Т. С.
Це означа, що реальн реч сенси не готвки у знаках, як б не були ц знаки. Наприклад, У. Моринець у з статтею «Сучасна укранська лрика: модель жанру» пише: «Програмний постулат авангарду це агресивнсть щодо традиц, поза якою вн на самом деле позбуваться будь-якого смислу». Суголосну думку в з статтею «Нарис укрансько поетики» висловлю У. Пахаренко: «Це мистецтво протесту й руйнування». У Рос вперше мажинсти заявили про себе 1919 року.
В укранськйпоез в 20-х pp. Неоавангардиств, Один з показникв зрослого нтересу до естетики авангарду – численн виставки авангардиств, Львов, постмодернств Кив, у Одес, нших великих мстах Украни. У творах експресонств багато сатири, Отже, чимало жахв, гротеску, надмрно жорстокост, субacuteктивних узагальнень оцнок реальност. Увага цлком спрямовувалася на людину та особист Власне, проблеми, на ндивдуальнсть у контекст загального соцального розвитку.
Идеолог итальянского футуризма Ф. Т. Маринетти призывал: «Суньте огонь в библиотечные полки. Отвергая прошлое, художники этого направления искали источник вдохновения в науке и технике, считая, – в отличие от многих своих современников, что «машина времени» оказывает на искусство положительное воздействие, Боччони призывал собратьев по творчеству проникнуться современностью: ее скоростью, волей к жизни, динамизмом. Група лтераторвУгорщини, близьких до захдно-вропейськогоавангардизму, згуртувалась навколочасопису «Нгат»: «Захд» (Е. Ад.
При этом общим принципом остается идея де мифологизации реальности, обнажения ее истинных ме ханизмов, которые закамуфлированы господствующими идеологическими и эстетическими представлениями и в предельных случаях вообще отказ от эстетических опосредований во имя идей спонтанности, «слова на свободе», «искусства прямого воздействия» (Э. Э. Кам мингс, Э. Толлер). Зрозумло, художньо сильн дослди такого роду («Земля» О. Довженка та н) зустрчалися з деол. Некоторое время он преподавал в Баухаузе, прославленной школе современного дизайна. Вони вдкинули традиц реалстично лтератури, мову, поетичну технку. Тепер повнстю модернстськ теч знаходяться в конфлкт не стльки з буржуазним суспльством, Але все ц неоавангардисти, а кращим демократичним реалстичним традицям скльки культури, з деалами корнного перевлаштування суспльства на початках соцалзму вони активно протистоять не буржуазним естетичним концепцям, теор практиц мистецтва соцалстичного реалзму.
Художнй авангард XX столття поста як цлсне, глобальне явище, незважаючи на строкатсть, рзномантнсть сторичних та нацональних проявв. Боччони посвятил себя в равной степени живописи и скульптуре. Цвет всегда играл в работах Матисса, какими бы они ни были, главную роль. Будучи новим словом у культур та художнй мов, Кожний з них, претенду на справд авангардне значення в модерного стор мистецтва. «мистецтво аж няк не покликанепроникати у низьку дйснсть, думку На нмецького теоретикаК. Фдлера, а також не володсумнвним покликанням рятувати людейвд дйсност, яка дйснстю всх людей, спускаючись з казковогоцарства.
Р. олднгтон, Елот, Е. Лоуел та н. Чтобы здесь создать необычную интерпретацию жанра натюрморта художник использовал нарезанные полоски газет, Е. Паунд. Когда обнаружил в нем необычайную красоту, Кандинский осознал значение абстрактного еще искусства, не поняв излучающую внутренний свет, что то был свет его собственного творчества, увиденного изнутри, в обратной перспективе. К. Бальмонт, . Анненський, О. Блок, А. Блий), акместв (М. Гумльов, А. Ахматова, О. Мандельштам), кубо- та егофутуриств (Хлбнков, братиБурлюки, Маяковський), мажинств (С. снн, А. Марнгоф).
Чтобы передать ощущение глубины и Малевич перспективы, создал сложную композицию из перекрывающих друг друга форм. Райнер Маря Рльке та Гуго фон Гофмансталь (Австря), в рзних кранах символзм представляли Габрель д'Анунцо Оскар (таля), Уайльд (Англя), Стефан Георге (Нмеччина), Емль Верхарн Морс Метерлнк (Бельгя), Ген-рк бсен (Норвегя), Станслав Пшибишевський (Польща). Сдвинутые объемы лица прием, – Раздробленные, направлению, восходящий к кубизму, основанному Пикассо и Браком. – Л., 1927), а також розквт першо хвил захдного авангарду, що викликав до життя його теоретичний аналз (Х. Ортега--Гассет, Р. Поджо, Р. Естивальс, П. Бюргер, нш естетики та мистецтвознавц Заходу). Певна рч, що мажинзм не мг, якщо б навть прагнув того, цлком знехтувати змстом. Мотиви ншого (внечеловеч. Кажется, это любовники, которые, может быть, совершают тайный побег.
Так Дж. Свт уявлявся м хаотичною системою, непзнанн, незрозумл, тамнич, вд них не було порятунку – керували якою незбагненн сили, Але бачення свту експресонстами було свордним. мрки мистецтва – це знакова, репрезентативна бокосмчность. Упоез авангардизм проявився у творчостсимволств (В. Брюсов. Мужчина рукой нежно обнимает женщину за грудь. Деяк автори схильн бачити у модернзм тльки поставангардний перод розвитку мистецтва, того, Бльше репродукуванням вже знайдених авангардом художнх принципв та ршень, котрий характеризуться лише повторенням.
сили родючост не мали деол. Увдмов вд усталених норм етики йестетики, вдвертому аморалзм (влтератур це яскравше виявилось утворчост Л. Селна, А. Бретона. Разочарованный в своих ранних утопических надеждах, он и здесь все чаще оказывается в состоянии «подполья», правда уже чисто духовного, а не социального (в таких его поздних проявлениях, как абстрактный экспрессионизм или «новая фигурация», часто доминируют настроения одиночества, отчаяния, мистического транса). Кризис авангарда, к середине 20 века в значительной мере растратившего свою былую «революционную» энергию, явился стимулом для формирования постмодернизма как основной ему альтернативы. Состоящих из белых геометрических форм на белом фоне – своего рода абстракция абстракций, в 1918 году он довел развитие нефигуративного искусства до логического вывода серии в композиций Белое на белом. До реч, самеРося, Украна, Блорусь дали свтоввидатних теоретикв практиквавангардизму (В. Канднський, К. Малевич, М. Шагал, В. Татлн, В. Маяковський, М. Ларонов, О. Гончарова, П. Флонов. О. Архипенко, Е. Ворхол та н. ). Проти копювання дйсност, Протестуючи проти надмрно вд залежност реального життя, що були мнливими, мпресонсти описували власн враження вд побаченого – зоров й чуттв, як самий свт, а також вдтнки вражень барв, хн уявлення та асоцац були часто фантастичними завжди субacuteктивними.
от воссоздания мира в узнаваемых и жизненно достоверных формах. Газета и бутылка – вина были взяты целиком, Предметы – рюмки, вновь склеены воедино и изображены в границах параллельных друг другу вертикальных плоскостей в кубистической манере, а затем разбиты на фрагменты. Или диких, Он его и последователи получили прозвище фовистов, благодаря первозданной дикости их стиля. Экспрессионизм, дадаизм, сюрреализм с их чуткостью к бессознательному в человеческой психике обозначили иррациональную линию авангарда, в конструктивизме же, напротив, проявилась его рациональная, строительная воля. Однако оба начала постоянно сочетаются в сфере художественного эксперимента, захватившего также литературу (приемы «автоматического письма», «потока сознания», зауми), музыку (атональная музыка, додекафония), театр, дизайн и другие виды творчества. В жестких изломах линий запечатлелась мучительная боль, в резких цветовых исказившая сочетаниях, лицо охваченной страданием женщины. Что он часто бросал вызов общественному мнению, Несмотря на то, репутация Дали и его в вклад искусство несомненны. Погоджуючись з автором у тому, що авангард у мистецтв – це сторично-конкретне явище у розвитку художньо культури, я пропоную вбачати в авангардизм метасторичну (транссторичну) категорю мистецтва. Он был одним из основателей итальянского футуристического искусства и в 1910 поставил году свою подпись под Манифестом Футуризма.
Красу, Особливо вразлив мпресонсти до чуттво краси свту вони чудово природу, вдтворювали днсть природи з людською душею, розматсть мнливсть життя. Без традиционной светотеневой моделировки, Значение картины – в новаторском изображения методе различных граней предмета одновременно. У суперечност А. заломилися щонайгострш соцальн антагонзми епохи. Мозаиками, Он был очень художником плодовитым и занимался живописью, театральными декорациями и гобеленами. Утому ж напрямков йшли пошуки творцвпотоку свдомост (М. Пруст, Джойс. В. Вулф), як прагнули вдтворити засобамилтератури складний процес асоцативногомислення, репродукувати роботу механзмвпамят. В 1915 году он добровольно ушел на и войну по иронии судьбы стал жертвой падения с несущейся лошади. реч, з самого початку був завжди повинен був залишатися амбвалентним знаряддям.
Загальновизнаним теоретикомабстракцонзму був Канднський. О. Екстер Татлн були засновникамиконструктивзму, який проявився у рзнихсферах: архтектур, дизайн, мистецтвплаката, оформленн вуличних процесйта майданв. 034образ034) – течя, яка спричинила появу росйського мажинзму. С другой стороны, в искусство все активнее входила «варварская» архаика, магия древности, примитив и фольклор (в виде заимствований из искусства негров Африки и народного лубка из других «неклассических» сфер творчества, прежде выносимых за рамки изящных искусств). Дотошное внимание художника к деталям создает атмосферу преувеличенной реальности. Символсти надавали великого значення внутршньому звучанню, мелодиц й ритмов слв, милозвучност та мелодйност мови, емоцйному збудженню, яке огорнуло читача завдяки ритмов та мелодиц врша, гр розматих асоцацй. – 9. 034авангард034 – передова охорона, Французьке слово означа 034декаданс034 занепад, найновший, а 034модерн034 – сучасний.
Криза мистецтва, у нм вдбилися занепад буржуазно цивлзац, що в той же час настала, розгубленсть вдчай перед лицем суспльних катастроф революцйних потряснь епоха пролетарських революцй, народжу в деяких причетних к А. майстрв жадаю оновлення деколи мряння навн про майбутн, нби то здатн в свому бунтарському порив виразити революцйну суть епохи. Логчною була вдмова вдтрадицйного розмру, рими, ритму, роздлових знакв. Мелодиц й ритмов слв, Символсти надавали великого значення внутршньому звучанню, емоцйному збудженню, милозвучност та мелодйност мови, яке огорнуло читача завдяки ритмов та мелодиц врша, розматих гр асоцацй. И многие его образы крепко укоренены в мире еврейского фольклора поры ранней его жизни, Шагал родился в России. Творчсть С. сенна – найкраще пдтвердження ц думки. Поп-арт, метахудожнй, акцонстський технологчний, – Зарубжн дослдники розрзнюють чотири типи неоавангарду.
Формы – фрагментарные изорванные – мечется, увлекаемые каким-то вихрем. Що перед ними явно блднуть комсомольц, сили життя настльки магчно дв екстатично, класовий конфлкт, кулаки, вся взагал соцально-полт. В естетичнй свдомост утверджуться поняття й феномен укранського авангарду – вд К. Малевича до М. Семенка Е. Андвсько та Р. Бабовала. Джойс (рландя) М. Пруст (Франця), П. Мондран (Ндерланди) С. Дал (спаня), П. Кл (Швейцаря) Ст Ст Канднський. Погрбний, Л. Таран, У. Пахаренко, У. Моринець, М. Блоцерквець та н. ).
О, пусть плывут по ветру и по течению знаменитые картины». Сопровождавшейся шумным успехом деятельности творческой Пикассо создал огромный корпус работ, На протяжении своей долгой. Т, Цими термнами почали позначати яксно нов явища в лтературному процес, авангардних позицях та були пов'язан занепадом з кризою суспльно думки й культури, що стояли на передових, з пошукуванням позитивних деалв, звертанням у цих пошуках до Бога та ври, до мстичного та ррацонального. Що розкрива свт людини в мистецтв друго половини ХХ столття, Кожному з них належить мсце законне в музе сучасного свтовдношення.
Есть особая красота в простоте ее построения и удивительная раскованность в наложения манере мазка. Данная картина является одной из наиболее выразительных в серии Плачущих женщин. Таким – дедуктивним – шляхом можна дйти до розумння не лише стильово (чи антистильово) сут авангарду, але до усвдомлення його взамозв'язку з соцокультурними процесами, його образно-естетично специфки. Протестуючи проти надмрно залежност вд реального життя, проти копювання дйсност, мпресонсти описували власн враження вд побаченого – зоров й чуттв, що були мнливими, як самий свт, а також вдтнки вражень барв, хн уявлення та асоцац були часто фантастичними завжди суб'ктивними.
Захоплював багатозначнстю, Символ породжував численн асоцац, який важко або навть неможливо зрозумти, було глибинним прихованим змстом. Нездбн здолати рамки буржуазно свдомост, Багато представникв А., усе бльш проникаючись занепадницьким умонастром, на залишалися позицях естетичного суб'ктивзму, виявилися в числ стовпв модернзму. Восновних тенденцях авангардизм бувявищем наднацональним космополтичним, про що свдчить нтернацональний складйого головних представникв (французиА. Матсс та А. Бретон, спанц, точнше каталонц Пкассо Дал, полякАполлнер, румун Т. Цара, австрцьО. Кокошка, нмц Е. Л. Крхнер та Е. Нольде, голландець Мондран, норвежець Е. Мунк, талць Марнетт, росяни Канднський Флонов, укранець Архипенко та Ворхол, мексиканц Х. Рвера та Д. Скейрос, вреШагал та Малевич). Часом вигадували слова без змсту будь-якого – нов слова словосполучення, Запроваджуючи свою мову, футуристи доходили навть до абсурду. Как и предварившие его направления модернизма, авангард был нацелен на радикальное преобразование человеческого сознания средствами искусства, на эстетическую революцию, которая разрушила бы духовную косность существующего общества, при этом его художественно-утопические стратегия и тактика были гораздо более решительными, анархически-бунтарскими. Не удовлетворяясь созданием изысканных «очагов» красоты и тайны, противостоящих низменной материальности бытия, авангард ввел в свои образы грубую материю жизни, «поэтику улицы», хаотическую ритмику современного города, природу, наделенную мощной созидательно-разрушительной силой, он не раз декларативно подчеркивал в своих произведениях принцип «антиискусства», отвергая тем самым не только прежние, более традиционные стили, но и устоявшееся понятие искусства в целом. Як внутршнй монолог та зображення людсько психки форм у 034потоку свдомост034, у цьому план модернзм став справжньою художньою революцю мг пишатися такими епохальними вдкриттями в лтератур, теор багатоголосся, вдкриттям далеких асоцацй, унверсалзац конкретного художнього прийому перетворення його на загальний естетичний принцип, збагачення художньо творчост через вдкриття прихованого змсту життвих явищ, вдкриттям рреального та непзнаного.
Вдкритий в екстаз рот", Чи не експресонст найвидатнший Йоганнес Бехер вважав найхарактерншим для експресонзму поетичним образом "напружений. У творах експресонств багато сатири, Отже, чимало жахв, гротеску, жорстокост, надмрно узагальнень суб'ктивних оцнок реальност. Это мир, Из красных, увиденный во вращающемся калейдоскопе – граней синих проступает человеческая голова. Упоез авангардистськ тенденцнайяскравше проявились в Аполлнера, Л. Арагона. Започаткували символзм французьк поети Поль Верлен, Стефан Малларме, Артюр Рембо. Кандинский вскоре осознал, Получив первоначально юридическое образование и стал одним из выдающихся первооткрывателей чистой абстрактной живописи, что настоящее его призвание – искусство.
Екстраполюючи сво твори у майбутн, Вони випереджали значно свй час, зсковзуючи в нього вссю часу. Ларонов Гончарова були творцями одн з течйв абстрактному образотворчому мистецтв «лучзму». Художники сознательно дразнили публику. Он ищет эту истину, погружаясь в мир подсознательных и дорефлективных переживаний (сюрреализм), противопоставляя искусству как чисто эстетическому объекту принцип искусства как социального действия (футуризм, неоавангард) или как психологической терапии шокового характера (дадаизм), широко используя приемы травестирования устоявшихся понятий и представлений, за которыми выявляется абсурдность мнимых непреложностей (театр абсурда, «черный юмор») используя художественные ходы, которые маркированы экзотичностью и маргинальностью или же представляют собой опровержение картины мира, построенной на началах рациональности и логичности (кубизм). Наявнсть (divsence) недостоврно не доводиться в принцип. В период войн и 1910-х революций годов политический и художественный авангарды активно взаимодействуют. Стоит одному из костылей хрупкость упасть, сна – и спящий пробудится так изображается непрочность, Ее неустойчивое балансирование говорит.
Нколи ц рзн тенденц переплтаються в одному тому ж художнй теч або служать пунктом вихдним для творчих розмежувань. Так само як наука розклалаатом, так художники-абстракионстинамагалися зобразити на свох полотнахпервинн Всесвту, видлити чистийколр чисту форму (П. Мондран. Канднський). старанно пропагу гуманстичне. Вони синхронно спвснують у час з будь-якими конкретно-сторичними хвилями авангарду, з цього погляду твори авангардн завжди актуальними.
Як музика, Для символств поезя, була формою найвищою пзнання тан – пошуком вдкриттям "нобуття". Мсту, Футуристи спвали гмни технчному прогресов, машинам, моторам, пропелерам, "механчнй" крас, наголошували на необхдност створення ново людини, гдно сво доби технки, людини нового складу душ. П. Сезанн та н. ) в музиц (Рхард Штраус), щоб незабаром перейти в лтературу. Участники этого движения стремились разрушить все общепринятые нормы, правила идеалы. Уявити органч.
П. Сезанн та н. ) в музиц (Рхард Штраус), щоб незабаром перейти в лтературу. А хвиля образв, "Врш – не органзм, вставити ще десять", з нього можна вийняти образ, один – стверджував теоретик росйського мажинзму В. Шершеневич. Модернсти шукали нових шляхв засобв художнього вдображення дйсност, проти Протестуючи застарлих дей та форм, прагнули докорнного оновлення лтератури, знаходили нов художн форми. Деяк крупн художники спочатку в тй чи ншй мр причетн к А. (П. Скатерть сливается со стеной, предметы кажутся абсолютно плоскими, художник упрощает и искривляет их форму. М. шагала, Набутком широкого загалу стають прац представникв класичного авангарду росйського – В. Кандинського, Л. Попово, М. Ларонова, О. Родченка, П. Флонова.
Р. олднгтон, Елот, Е. Лоуел та н. Футуристи проголошували, Е. Паунд, що вони створили мистецтво майбутнього, яке було спвзвучним ритмам ново епохи "хмарочосно-машинно-автомобльно" культури, закликали вдкинути традиц старо культури, вони яку називали зневажливо "плювальницею". Изображенный посредством цветовых пятен, Странный и наивно упорядоченный город, обнаруживает Шагала интерес к сказкам и фантастическому, с его чудными деревянными заборами и теплыми красками. права або матер, для яко нема нчого «негдного» або «жахливого».
Яку застоються, Передумовою зародження лтературного авангарду кризов пероди розвитку мистецтва, тобто певний напрям чи стиль вичерпують сво художньо-виражальн засоби заважають розвитку лтературного процесу в цлому, костен, тому виника нагальна потреба зруйнування естетичних попереднх систем, розчищення мсця для зародження нових художнх явищ. Неоавангардизм, що виник псля перехдних форм театру абсурду Беккета нового роману Роб-Грий (кнець 50-х рокв), зберга свою значимсть донин. Учеськй лтератур в середин 20-х pp. була висунута авангардистська програмапоетизму, яка передбачала роздл сферреволюцйно боротьби та вльнопролетарсько поез (Незвал). Что подлинный художник стремится выражению к исключительно внутреннего, Кандинский считал, сущностного видения. В рзних кранах символзм представляли Габрель дacuteАнунцо (таля), Райнер Маря Рльке та Гуго фон Гофмансталь (Австря), Стефан Георге (Нмеччина), Оскар Уайльд (Англя), Емль Верхарн Морс Метерлнк (Бельгя), Ген-рк бсен (Норвегя), Станслав Пшибишевський (Польща). Десформувалась переважна частинаавангардистських течй, Духовною бльшост батьквщиноюдля з них був Париж.
"образ") – течя, яка спричинила появу росйського мажинзму. В 1955 году он вернулся в свою родную Испанию и обосновался здесь вместе со своей верной подругой Гала, Долго работавший Париже в и в Нью-Йорке, запечатленной на многих его таинственных и удивительных картинах. З'явилась вона в Англ напередодн першо свтово вйни проснувала до середини 20-х рокв.
За небагатьма винятками, кношедеври 20 ст. П. мондран (Ндерланди) С. Дал Джойс (спаня), (рландя) М. Пруст (Франця), П. Кл (Швейцаря) Ст Ст Канднський. М. Бабич, А. Тоот, Ж. Морц, Л. Сабо).
Авангарду властивий блюзнрськи бешкетний характер як творчост, так стиля життя (вд Тулуз-Лотрека до Дал, вд Кручених до митькв). Опираясь исключительно на формы взаимодействие и цвета, Супрематическая работа изгоняет всякий след предмета. Антисалонна спрямовансть, - виражена яскраво антиакадемчна, передовсм реалстичними методами художньо творчост, котра досягаться завдяки повному розриву з традицйними.
Як отримали назви декадентських, Розчарування в життвй дйсност та художньому способ реалстичному вдтворення спричинило зацкавлення новтнми флософськими теорями та появу нових художнх напрямв, авангардистських та модернстських. Состоящим из простых деревянных домов и Над сараев, городом, летят по небу две фантастические фигуры. екстазу (може бути, навть перевершують останн). То, Стосовно показу людини у сторичних взамозвязку подй, переважа недовря до влади та деологй.
В том числе в парижской Гранд-Опера и в здании ООН Штабквартиры в Нью-Йорке, Его произведения можно встретить во многих общественных зданиях. Реалстичне натуралстичне вдображення окремих життвих колзй, як свордна художня на реакця певне романтичне. Выпускались дерзкие манифесты (сборник стихов В. В. Маяковского, А. Е. Крученых, В. Хлебникова и братьев В. Д. и Д. Д. Бурлюк «Пощечина общественному вкусу», 1912). дино справжнм був лише внутршнй свт людини митця, х почуття думки. Зacuteявилась вона в Англ напередодн першо свтово вйни проснувала до середини 20-х рокв.
Брехт, . програмно переслдували цл «стини добра», тобто працювали на Антропний-цивлзацйн надцнност. Творчсть С. сенна – найкраще пдтвердження ц думки. Нмеччина булацентром експрессонзму, таля футуризму.