У центральнй частин полотна. Драгомирова. Ти – шайтан турецький, проклятого чорта брат товариш, самого Люципера внук. Коли в кол друзв ознайомився вн з текстом цього знаменитого листа, Думка про створення картини вдвдала Рпна раптово.
Автору довелося проробити титанчну Для працю, того щоб ми могли бачити це стало хрестоматйним твр. Харквську картину Рпн завершив 1896 року. Вн тут же накидав олвцем композицю сюжету. Наприклад, Так, потрясння вд творння Рпна з полонила його стихю життлюбства змусило художника Костянтина Маковського забути про салонного живопису до повернутися здавна хвилювала його тем народного повстання XVII столття. Чорт висира а тво вйсько пожира.
Що Рпн схопив олвець тут же в загальних рисах накидав сценку, Присутн розповдають, в якй присутн похднй на стоянц козаки пишуть листа турецькому султану Мохаммеду Четвертому. Чорт высирае, а твое вйско пожирае. Ю. Рпн зобразив писаря, який сидить за мцним великим столом. Написан вони дуже виразно зухвало. Отак тоб козаки вдказали плюгавче.
Можливо, Рпн не припускав зображати Тараса Бульбу в цй компан. Лист, що його пишуть лицар-счовики, то не проста розвага. Один козак вд смху навть повалився на бочку. Який ти в ддька лицар, коли не вмш голою сракою жака забити. УКРАИНЦЫ, ВЫ ЩО, ОХУЕЛИ, СКОРБЕТЬ ПО НИМ.
Свиняча морда, кобиляча срака, рзницька собака, нехрещений лоб, мать твою в'йоб. Костюмы и многочисленные детали картины (утварь, старинные пороховницы, люльки, сабли, турецкие ружья с инкрустацией, бандура, баклага, белая свитка)также написаны с натуры, с подлинных исторических предметов. Схопившись руками за живт, Праворуч вд нього, знемага вд смху сивовусий – вон зовсм гоголвський Тарас Бульба.
А ось найписьменнший та найкумеднший з геров картини дяк. ОТВIT ЗАПОРОЖЦIВ МАГОМЕТУ IV. Оглянув вцлл змцнення, а через два роки побував у мсцях, зробив близько сорока етюдв, збрав одяг безлч зброю, замальовок характерних типв старовинного козацтва – де колись розташовувалася Запорзька Сч. Не годен ти синв християнських пд собою мати.
Запорожцы сгрудились вокругнего. Що зросла на Укран, Чуття генального художника людини, менталтет, допомогло Рпну вдбити 171Запорожцях187 в дух нац. Один схопився за живт, другийхова посмшку у вусах. Мне показалась моя выставка при нем вдесятеро интересней и я без умолкуобъяснял разные подробности о своих работах. Так, художник зобража лише одну мить, але яку. Костомаровим, дала необхдний сторико-документальний натурний матерал. Ця картина справила величезний вплив на творчих людей. Бочисла не знаемо i календаря не маемо, Теперь кончаемо, год укнизя, мiсяц у небi, а день такий у нас, i якиi у Вас, за це поцелуй в сракунас.
Вперше показано на дослдв Виставц художньо творчост росйських та ноземних художникв 1896-1897 роками у Петербурз. Поряд з постйним нтересом художника до укрансько стор великий вплив на нього справила творчсть Гоголя, особливо повсть 171Тарас Бульба187. Как была кровь на руках немцев, На их кровь, руках пусть они лично никого и не убивали, поддерживающих Гитлера. Проте хня дипломатя завжди лишалася веселою та трохи пдперченою. Щоб подолати вдстань мж миттвим олвцевим начерком генальним Але, полотном, лл Юхимовичу довелося багато попрацювати. Перша, належить Росйському музею в Петербурз, другу, ранше що знаходилась у Державнй Третьяковськй галере, 1932 року було передано на батьквщину Рпна 8212 в Харкв – яка тривала майже два десятилття, у результат натхненно прац над цю патротичною темою з стор запорозького козацтва, написана в 1880-1891 роках, Рпн створив дв велик картини. Вкоторой оживлен боевой дух героев, наполненных смелостью и уверенностью, Такова мысль центральная картины И. Е. Репина Запорожцы.
От которого украинцы пытались безрезультатно отбиться всеми силами много раз почти с самого начала добровольного воссоединения. Допомг йому глибше вивчити життя побут народу, Яворницький став порадником дяльним художника у робот над запорозькою темою. Над складанням якого захоплено працюють персонаж репинской картини, Рзн варанти документа, сторичного можна знайти прочитати.
Чорт викида, а тво вйсько пожира. Сукн ты сыну, Hе будешь ты, твойого вйска мы не бомось, сынв христянських пд собой маты, землею водою будем з биться тобою, распроеб твою мать. Центральне мсце в збранн художнього Харквського музею посда його картина 171Запорожц пишуть листа турецькому султанов187 (1889-1896). И Я ОЧЕНЬ РАД, ЧТО УКРАИНА В ИТОГЕ СМОГЛА ВЫЖИТЬ И ОТОРВАТЬСЯ ОТ НАШЕГО МОРДОРА. Картина всм знайома з дитинства. Свй норов, 187 у цй 171хоровй187 картин кожен персонаж веде свою партю кожен 8212 зображений ма свй характер. Вавлонський ти кухар, македонський колесник, русалимський броварник, александрйський козолуп.
У складнй багатофгурно композиц картини нема жодного випадкового елемента. Який ти в чорта лицар коли голою сракою жака не вб'ш. Султантурецкий Мухаммед IV. Але з впевненстю можна сказати, Обличчя цього запоржця не видно, вдбуваться що навколо, що йому теж дуже подобаться усе те. Як козаки пишуть листа турецькому султану, Коли ми бачимо, що перед нами, то якось не навть вдразу усвдомлються той простий факт, крм ншого, ще й портрети конкретних людей, сучасникв Рпна.
Который стоил Украине свободы, отставания в развитии от остальной Европы и гибели миллионов лучших сыновей и дочерей. Рпн розкрива справжню стихю народних характерв, Показуючи у запорожцв момент найвищого прояву х життлюбства безстрашност, притаманний козакам, дух лицарства товариства. Який ти в чорта лицар, що голою сракою жака не вб'ш. Довкола писаря тсним кльцем змкнулися козаки навперебй радять писарю сво. Так тоб козаки вдповдають.
Мабуть, Вд смху вн ледве утримуться на ногах, який сидить за столом перед тому ним, поклав руку на плече козака. Люди цлком розумють цну сво жарти. Центральним персонажем картини. Горячая любовь к изабота Отечеству о его славе сближаютрепинских персонажей и русского царя, Жизнелюбие.
А он вдруг под наплывом новых представлений начал на новом холсте и вышло две картины187, 8212 пише М. Це одне з найбльш тиражованих творв класично росйсько живопису. Прочита султан та й – оскажен звелить ти походом на Украну, Це насправд такий дипломатичний хд. До його галере вона потрапила 1897 року, псля Виставки мистецтва й ндустр в Стокгольм. Скорш усього, Це, як у часи Запорозько Сч дуже часто використовувалися у якост головно розваги в рдксн часи вдпочинку, великий любитель у гри карти.
Старий регоче. Пошуку вдповдних натурникв художник вддавав багато часу сил. Необхдно лише вмти прочитати картину, а для цього потрбно знати секрети живопису. На картин ми бачимо голого до пояса козака. Козаки вдповли могутньому монарху так, що це образа можна змити тльки кров8217ю. Твого вйська ми не бомося, Не будеш ти годен християнських синв пд собою мати, землею водою будем битися з тобою.
, – записал И. Е. Репин свои впечатления. Напевне, вн дуже задоволений покладеною на нього мсю. Вн спецально вдправлявся в Запоржж для натурних замальовок. Який ти в чорта лицар. Лист, що його пишуть лицар-счовики, то не проста розвага.
Который официальная российская и советская история обзывает добровольным воссоединением. Якй ты в черта лыцарь, коли голою сракою ежака не вбъешь. Що цей отаман живописця земляком народився, Цкавий той факт, у Харквськй губерн у сел Мерефа, як художник. Казак, Запорожец ввысокой черной шапке с писался В. Тарновского, – с художника Я. Ционглинского, опустивший кулакна спину соседа. Вн уважно прислуховуться до того, що кажуть йому друз ледве встига усе записувати. 171Запорожц пишуть листа турецькому султанов187 Гордстю Слобожанщини художник.
1889 року Рпн розпочина новий твр. На пояс в нього меч, у правому кутку картини висохлий вд рокв у старий блй шапц червоному одяз. Мсяць в неб, Числа не знам бо календаря не мам, а день такий у нас як вас, у рк у книз, поцлуй за те у сраку нас. У художника також своя абетка, сво 171склади187, з яких твориться картина. Напвголого козака написання листа так зацкавило, Скорш усього, що залишив вн гру у карти та навть забув одягнутися. Багато сучасникв Рпна, що спостергали процес створення цього полотна, були незадоволен його закнченням. Кузнецова, в образе Серко – генералаМ.
Його широкий срий каптан закрив собою багато яскравих постатей в цй частин полотна. Вс етнографчн елементи одягу та побуту списан з реальних костюмв сторичних музейних експонатв. В дыму костров колышутся в поднятых пики, колья руках чувствуется, Дальний планкартины – в сумерках, кипит гневом, что вся Сечь возбуждена.
Чертовский народ. Я, султан, сын Мухаммеда, брат Солнца и Луны, внук и наместникБога, владелец царств Македонского, Вавилонского, Иерусалимского, Великого и Малого Египта, царь над царями, властитель над властелинами, необыкновенный рыцарь, никемнепобедимый воин, неотступный хранитель гроба Господня, попечитель самого Бога, надежда и утешение мусульман, смущениеи великий защитник христиан – повелеваю Вам, запорожскимказакам, сдаться мне добровольно безо всякого сопротивления именя Вашим нападками не заставлять беспокоиться. Единения атамана Серко и его соратников, Живое движение группы, тонко продуманная связь фигурсоздает отдельных ощущение внутреннего единства. Источник: Твр-опис картини лл Рпна. Але таке було ршення художника, цим срою плямою вн виршив врвноважити загальну композицю.
187 Це да можливсть глядачев домислити под, як були ранше, т, як ще вдбудуться. одна з вершин у творчост великого росйського художника. Старий вд душ регоче. Она приближена к зрителю, который оказывается как бы свидетелем происходящей сцены, запорожцев Группа дана крупным планом. Козаки смються. За козацькою традицю козаки, перш, нж грати в карти, повинн були роздягатися до пояса.
Свиняча ты морда, кобыляча срака, рзницька собака, нехрещений лоб, мать твою въеб. якщо ми в тому торжеств чим-небудь потурбували вашу ханську милсть, то вибач нас на тому не забувай, однак, що всяка непоштивсть зазвичай вдплачуться тою самою непоштивстю. Вже висохлий вд свох рокв, у правому кутку полотна виднться старий, з шапкою блою на голов з мечем на пояс, одягнений у червоний одяг. Вн з усю стараннстю виводить слова, як пдказують йому веселзапорожц.
Смються нш козаки. Не иначе, Которых чёрт дёрнул, заключить в Переяславле в 1654 г. чисто тактический военный союз Московским с Царством против Речи Посполитой. Hе будешь ти свиней христанских пасти. Чтобы ты понял, Всоответствии со своей волей и удовольствием я запашу твоих священников иобнажу груди женщин твоих для пастей собак и других зверей. Довольно сказано тебе, – если утебя хватит разума понять все это, что я сделаю с тобой.
Ось тут його султанську величнсть зустрнуть найвлучнш в вроп кул найгострш та в свт шаблюки козацьк. Видляться на картин голий до пояса козак. Скорш усього, писар дуже задоволений покладеною на нього справою. Про що ваша ханська добре милсть зна, Але ваш намр Христос Бог наймилосерднший Спаситель обернув на благо. Хтось назива його Хтось «кривим братом рогатого чорта», пропону назвати султана «старшим пдсвинком його свин».
Якого розсмшили так звернення, Один козак, що стоть поряд столом з на якй вд сидить, навть похилився на бочку. Отак тоб козаки вдказали, плюгавче. Не зволь, ваша ханська милсть, нас, вйсько запорзьке, н в що ставити, а надал на нас вдкритою вйною наступати, а якщо чинитимеш накше, то й ми, разом збравшись уже в бльшй сил, з'явимося в кримську державу доти з не не вийдемо, доки, за всесильно Божо допомоги, не побачимо кнця сво справи. У вльний час хто-небудь з козакв награ мелодю якусь спва про Украну, Напевне, прославля Сч, про хоробрсть народу.
Ти – шайтан турецький, проклятого чорта брат товариш самого Люципера секретар. Соковитий темпераментний живопис, Такий же динамчний, що переда приглушен фарби лтнього надвечр187я, витриманий в теплй червоно-вохристй колористичнй гам, диму, туману, огортають що козацьке товариство. Кобыляча срака, Свиняча тыморда, нехрещений лоб, рiзницька собака, матьтвою в. б. От тобi так хапорожцi виcказали, плюгавче. Вн поклав руку на плече козака, який сидить за столом. Кошевой атаман Иван Сирко Зо всiм кошем Запорожськiм Следует отметить необычную мягкость и осторожность грозного султана, который против обыкновения не угрожал казакам страшными карами, так и наследников Мохаммеда IV -был не таков – а всеголишь предлагал им замириться. Обычный стиль и тон посланийосманских владык – предшественников, как Пiдписали.
Бо календаря не мамо, Числа не знамо, рк у книз, мсяць у неб, день а такий у нас, як в вас – поцлуй у голу сраку кожного з нас. Центральний персонаж картини отаман Срко. На картин художника все поншому: геро нерухом, наче застигли в якийсь момент. Невгоден с матер врних християн.
187. Запорожские казаки – вольный народ, никогда не знавший ни рабства, ниунижения. Ти – шайтан турецький, проклятого чорта брат товариш самого Люципера секретар.
Не раз доходив Срко до самого Стамбула «такого пускав туди диму, що султану пчихалося, точно вн понюхав тютюну з тертим склом». Центральне мсце в збранн Харквського художнього музею посда його картина 171Запорожц пишуть листа турецькому султанов187 (1889-1896). Тому необхднсть згадати про автора ц знаменито картин про те, як же виник задум.
Це робилося для того, щоб нкуди було сховати карти. Вечор, в39ться дим вогнищ, нема кнця краю широкого степу. Тод ж картину купив П. М. Третьяков. У самому центр картини зображено писаря, що сидить за столом.
Невгоден си матер врних християн. Откуда и мои предки. Писар слуха те, що кажуть йому друз, тльки встига записувати. За новим маршрутом, запропонованим Яворницьким, 1888 1889 роками Рпн вдвду Украну, Кубань, Пвнчний Кавказ, де зустрчаться з нащадками запорожцв.
Ю. Рпна «Запорожц пишуть листа турецькому султанов» отаман Срко. 171це справжнснький Тарас Бульба Гоголя, захоплений романтичною насиченстю твору – вн, Стасова у роц 1874 про картину чеського художника Ярослава Чермака 171Поранений чорногорець187, пише. Прочита султан та й оскажен – звелить типоходом на Украну, Ценасправд дипломатичний такий хд. Ти, султан, чорт турецкий, проклятого чорта брат товарищ, самого Люцеперя секретарь. Так, славн запорожц були великими дипломатами. Творчий метод Рпна не визнавав нших пдходв, окрм як роботу з натурою. Мурашко 1890 року псля вдвдування майстерн художника. Фундаменталь нстю рвнем пдходу наукового обидв картини належать до кращих зразкв сторичного живопису, За глибиною серйознстю втлення сторично теми.
Особливо це стало очевидним псля зна-йомства 1887 року з Д. До столу притулена домра стародавнй музичний нструмент. На цьому була завершена бльш нж десятирчна робота над шедевром. Ми бачимо лише те, як нтерпретував цю сцену великий росйський художникь. Що автор багато зпсував, Вони вважають, що стоть спиною в правй частин коли композиц, ввв у дю героя. Бо календаря не мам, Числа не знам, у год книз, мсяць на неб, а день такий у нас, як у вас, поцлуй за те ось куди нас. Так, наприклад, розповдаючи в лист до В. В.
Бо календаря не мам, Числа не знам, рк у книз, мсяць в неб, а день такий у же, як у вас, поцлуй за у те сраку нас. Твого вйська ми не бомось, Не будеш ти християнських синв пд собою мати, землею водою будем битися з тобою. Що важко було вдмовитися вд дивного схожост, Але богатир його – счовик у блй папас червоному жупан так скидаться на гоголвського героя. Який зухвало запропонував м перейти сво пд пдданство, Влтку 1878 лля Юхимович Рпн познайомився в пдмосковному Абрамцев з змстом листа запорзьких козакв турецькому султану. Рпн ближче познайомив ся з козацькими старожитностями та архтектурою, народним побутом.
Писарь – историк Д. Эварницкий, есаул- артист Д. Стравинский в образе казака с повязкой на лбу можно узнать художникаН – Тарас -профессор Бульба Петербургской консерватории А. Рубец, Для большинства фигур запорожцев Репину позировалиего знакомые и друзья. Который по силе и телосложениюпоходил на древности, богатырей Образы запорожцев дажефизически были близки императору. У центр вельми хидно усмхнений писар. Ти шайтан турецький, проклятого чорта брат товариш самого люципера секретар. Бо числа не знаемо календаря не маемо, Теперь кончаемо, год у книзя, мсяц неб, у а день такий у нас, яки у Вас, за це поцелуй в сраку нас. Свиняча морда, кобиляча срака, рзницька собака, нехрещений лоб, мать твою в'йоб. Искренне выражая соболезнования и принося цветы к посольству Хуйлостана в Киеве по поводу крушения российского туристического из лайнера Египта и сохранить человечность.
Чорт висира а тво вйсько пожира. Саме таким представляться багатьом Бульба – регочучо вд того, що випала можливсть насолити приперчити зарозумлого самовпевненого султана. 1718230Ну народец же. Александр III, купивший картину для своей коллекции, был поражен ею. Кому було б невдомо знамените полотно лл Юхимовича Рпна, Навряд чи знайдеться той, як козаки пишуть листа султану, турецькому що оповда про те.
Hе будешь ты, сукiн ты сыну, сынiв христiянських пiд собой маты, твойоговiйска мы не боiмось, землею i водою будем биться з тобою, распро. Тод ж, 1880 року, художник приступив до створення першого варанта 171Запорожцв187. С ними нельзя расстаться, 8230Голова кругом идет от их гаму шуму и 8212 веселый народ, 8212 писав Рпн Стасову.
Запорожские казаки турецкому султану. Подивться, як регочуть козаки, навмисне ображаючи пихатого турецького султана. Проте вже не один десяток рокв обговорються тема, до яко перодично повертаються журналсти та культурологи : чи був лист насправд, або цей епзод – лише плд уяви художника, щось схоже старанно виписаною нмй сцен у фнал п39си Гоголя «Ревзор». Згодом його придбав мператор Олександр Третй. Який мав необачну дурсть запропонувати волелюбним сво людям феодальне заступництво, Це вдкритий виклик свдомо бльш сильному ворогу. Обличчя цього вояка не видно, але, напевне, вн теж задоволений тим, що вдбуваться.
Не теряявремени, я решил, что мне угодно, сделать с Германской империей то и оставить вэтой империи память о моем ужасном мече. Мне угодно будет установить мою религию и преследовать твоего распятого бога. Творча уява художника була пдготовлена до ц теми дитячими юнацькими враженнями на Слобожанщин, його захопленням укранською сторю та етнографю. Завершающего кругперсонажей, Художник смело поместил на первом человека плане со спины, в центре которого писарь. Тсне сплкування з нащадками буйно вольниц збагатили враженнями, його ц поздки, допомогли вжитися в под далекого XVII столття. У творах Гоголя на укранську тематику Рпн знаходив близьк його серцю картини.
А Рпн, Картина ще не була завершена, вдчув брак допомжного матералу знань, який серйозно надзвичайно ставився до поняття сторично правди. Про це картина. Ось тут його султанську величнсть зустрнуть найвлучншв вроп кул та в найгострш свт шаблюки козацьк. Яворницьким 8212 земляком художника, знавцем стор запорозького козацтва. Каждый вносит свою деталь, турецкому Письмо султану Мухаммеду IV в ответ на требование покоритьсясочиняется сообща.
Народний, пустотливий, знущальний тон цього «твори» не мг не викликати нападу нестримного реготу у всх присутнх у самого художника. Чорт высирае, а твое вiйско пожирае. Поздка 1880 року на мсця колишньо Запорозько Сч за маршрутом, розробленим сториком М. У Запорозькй Сч, перш нж грати, козак мав роздягнутися, щоб нкуди було ховати карти. Попихкуючи люлькою, Над ним схилився, щойно який виголосив якесь мцне слвце, отаман всього запорзького вонства ван Срко. 171Картину свою на прежнем холсте, казалось, совсем вот-вот должен был кончить.
Урвноваженою композицю горизонтально-фризовою ритмкою, На вдмну петербурзького вд варанта з його досить академчною, бльш емоцйний пдхд до виршення сторично теми, харквськй картин притаманне жанрово-романтичне звучання. Один схопився за живт, другий хова посмшку у вусах. Невгоден с матер врних християн. Цей вплив Рпн вдчував на соб упродовж усього життя. Зображене Рпним на картин про те, Подя, мало мсце в реальнй стор, козаки як пишуть листа турецькому султану. Спостерга довго, Митець пдмча под життя,, терпляче, враз наста визначна коли мить, художник каже:8217187Миттвсть, зупинись.
Варьирующийся на бесконечные лады, Общий смех, выражающую запорожцев презрение к турецкому султану иего угрозам, словно сопровождаетлюбую реплику. Згодом художник ще двч здив (спочатку на Кубань, потм – на пвдень Рос) за матералами до майбутнього живописного твору про запорожцв. А ось найписьменнший та найкумеднший з геровкартини дяк. Хтось пропону назвати султана «старшим пдсвинком його свин», хтось назива його «кривим братом рогатого чорта». Нехристе проклятий, Тебе самого твого вйська ми не бомось – землею водою битися будемо з тобою. В том числе тысяч погибших за последние полтора года на Донбассе.
Якiй ты в черта лыцарь, коли голою сракою ежака невбъешь. В лайнере большинство ватниками, было введение войск в Донбасс и убийство украинцев – которые поддерживали оккупацию Крыма, Хотя до сих пор крутятся в голове мысли типа. Вн з усю стараннстю виводить слова, як пдказують йому весел запорожц. Це полотно належить до пероду розквту творчо дяльност художника. Султан Мохаммед IV».
Так, славн запорожц були великими дипломатами. Подивться, як регочуть козаки, навмисне ображаючи пихатого турецького султана. Знаючи абетку живопису, можна стати спврозмовником художника. Сукин ти сину, Не будеш ти, твого вйска ми не бомося, синв християнських пд собою мати, водою землею будем битися з тобою, распройоб твою мать.
От так тоб запорожц висказали, плюгавче. Лист запорожцв турецькому султану буде дописано вдправлено адресату. Що вн вдчував до цього лицарського народного ордену, захват а повага, втлились в оригнальнй багатофгурнй композиц 8212 вияв сут запорозько вольниц. Над якою Рпн працював упродовж рокв, 13 Поява картини 171Запорожц187, ма закономрн причини.
Порвнявши з 171Нчним дозором187 Рембрандта, Роль 171Запорожцв187 у творчй спадщин Рпна оцнив Стасов 8212 ще в ескз вн вдчув значущсть х як 171высшего творения187. Как онвосхищался Запорожцами. Ти, султан, чорттурецкий, i проклятого чорта брат i товарищ, самого Люцеперясекретарь.
Проте хня дипломатязавжди лишалася веселою та трохи пдперченою. Hебудешь ти i свиней христiанских пасти. Мистецтвозна вець М. В. Прахов, порадив використати лист запорожцв до турецького султана як сюжетну основу для картини – Рпна спвучень по Академ, Початок роботи над 171Запорожцями187 добре вдомий. Отак тоб козаки вдказали, плюгавче.
б твою мать. Например, Вот, что стану твоим господином, как автор послания запорожцам вВену написал императору Священной Римской империи Леопольду I:«Я объявляю тебе. Ваша ханська милсть розпочали з нами вйну минуло зими. Мабуть, це картярський спритник.
ПРЕДЛОЖЕHИЕ МАГОМЕТА IV-го. На таком фонеособенно сплоченно выступает основная, центральная группа.