одночасно, що земна людська особистсть гдна бути причетною до божественного. Перш роботи Фра Флппо вдзначен значним впливомМазаччотаСандро Боттчелл. Августин» (1490-1500, Флоренция, Уффици), «Клевета» (1495, там же), «Мадонна с Младенцем и ангелами», тондо (Милан, Пинакотека Амброзиана), «Благовещение» (Москва, ГМИИ), «Св. А розкиданий одяг свдчить, що була бйка, яка закнчилася ще одню людською трагедю. сторичн верс заснован на припущенн, що Боттчелл на картин зобразив свох сучасникв.
Соцальн заворушення у Флоренц в 1490-х pp. Вероятно, он родился в Венеции. Культур Вдродження – неспокйному часу, а це розширю лише уявлення про дивовижну привабливою культур, часу, «коли людина почина вимагати свободи, душа рве церковн державн пута, тло розцвта пд важкими одягом, воля перемага розум з могили середньовччя вириваються поруч з найвищими помислами – найнижч нстинкти», коли«людського життя повдомлялося вихровий рух, вона закрутилася у весняному хоровод»15, – як образно охарактеризував цю культуру О. Блок. Його Венери завжди була схожа на Мадонн, як Мадонни його були схож на Венер.
Образи антично мфолог набувають у нього свордно казковост, меланхолйно чарвност («Весна», бл. Бльш вкна мали 2-й 3-й поверхи. Точно так само виявляться пропорцйна закономрнсть людського обличчя тла. 1468, Париж, Лувр), «Мадонна с Младенцем и двумя ангелами» (1468-1469, Неаполь, Каподимонте), «Св. Найбльш повно виразили риси того ншого або пероду, Серед представникв культури Вдродження особистост.
По-новому вдчувати свт значило по-новому його бачити. Проте ново церкви вн не створив, з реформаторами його зближу тльки шалений викриття церкви папства, нових принципв релгйних не висунув. Момент оновлення життя подну минуле й тепершн – х пдвладна законам людина, Флософчнсть цього образу не виклика сумнвв. З нжним блдим обличчям широко розплющеними очима персонажам властивий мфологчних композицй та мадоннам, Створений Боттчелл тип жночо краси скорботний. Нервовстю, Навть милування зовншньою красою облич не янголв завадило Боттчелл нагородити х сумом, болсним передчуттям майбутнх лихих часв. Про це беззастережно свдчать картини «Весна» «Народження Венери».
Незабаром помер батько. Что так называли кума отца художника, Однако Вазари сообщает, – ювелира, к Мариано, которому Сандро был отдан в обучение. У 1424перездить до Сни, а у 1426 роц до Прато, де вивча фрески у церквах. У XVIII ст., де ндивдуалзму в повному обсяз воскресли значно пзнше, в А XVI вони були лише надбанням умв великих мислителв художникв. Зближення з двором Лоренцо Медч та гуманстами, як гуртувались навколо нього, зумовило появу в творчост Боттчелл рис поетично вишуканост та нервово екзальтац (численн мадонни, фрески Сикстинсько капели в Рим, 1481 83, портрети). Що переслду нмфу Хлорс, Боттчелл на картин зобразив Зефру, танець Грацй, з хнього союзу виника Флора потм бачимо нарешт, Венеру, Меркуря, який, спрямувавши погляд вгору, знма кадуцеем пелену хмар, що перешкоджа споглядання.
у 148182 фресках в Сикстнськой капел Ватикану («Сцени з життя Мосея», «Покарання Корея, Дафана Аврона» н. ) велична гармоня пейзажу пам'ятникв антично архтектури поднуться з внутршньою напругою сюжетно розповд, рзноманттям портретних образв. Выполнил множество картин по заказам Медичи. 1490, Милан, галерея Брера) и Мадонна со свечой (1492, там же).
В картин Боттчелл навть перший поверх палаццо не ма вкон. Яка насправд мра предметв, скульптурност Взамодя фгур з цим свтлом породжу рельфнсть видимсть свтлотн. У ряд робт Би. Об39ктами критики вдомого ченця були папи Скст VI, нокентй VIII, Александр IV Борджа. Реставрують фрески Боттчелл на влли Лемм, як у 1870-т роки купу музейЛувр. Сама поява особистост Савонароли пдтверджу той факт, що культура Вдродження, не маючи пд собою народно основи, торкнулася лише верхи суспльства. Тендтна краса фгур, Умер Сандро Боттичелли в 1510 г. Натхненсть ландшафту, трепетних лнй, музичнсть прозорсть легких, вишуканих, немов витканих з рефлексв фарб створюють у них атмосферу мрйливост легкого смутку.
То вдкинула кандидатуру як Боттчелл непрестижну й немодну, Коли королева забелла Кастльска вибирала художника у Флоренц для виконання свого замовлення, яку й запропонували. Яка набула винятково драматично палк напруженост, промови Савонароли мали великий вплив на творчсть Боттчелл. 1473, Лондон, Национальная галерея), «Обнаружение тела Олоферна», «Возвращение Юдифи в Ветилую» (обе – ок. Природно, настльки глибока ортодоксальна вра характеризу Савонаролу як дяча середньовччя.
При цьому особливо цнуються художнй смак почуття мри. З нжним блдим обличчям широко розплющеними очима 151 властивий персонажам мфологчних композицй тамадоннам, Створений Боттчелл тип краси жночо 151 скорботний. Вдомо, що Боттчелл – найбльший майстер лн.
Четыре листа раскрашены темперой. У створених Би. Тонкость и точность линий он перенял у второго своего брата, который был ювелиром. Особливо папства, Вн постйно викривав пороки аристократ духвництва, як досягли часу до дяльност Савонароли меж можливого.
Цей принцип протилежний Леонардвському «сфумато», але не менш виразний, так як люзорност руху повтряного простору протиставлямо мальовничу площину цннсть кольору, а також наростаючу в глибину колрну напруженсть. х оточу темний фон зелен, який перемежовуться дрбним ритмом квтв та орнаментв. Вражений красою нмфи Хлорс, бог втрв наздоганя, щоб насильно взяти в дружини. Бльш вкна мали 2-й 3-й поверхи. Його твори мали чималий успх.
Усердно изучал Данте плодом этого изучения явились гравюры на меди, приложенные к вышедшему в свет во Флоренции в 1481 году изданию дантова «Ада» (издание Магны). 1494, Флоренця). Що в 90-х роках вн, Авторитет Савонароли так вирс, володарем дум, ставши по сут правителем Флоренц, встановив там досить монастирський жорсткий режим. Дружба, любов, зародження життя (тема образу Флори), опка (символ жесту Венери), сходження думки в захмарн висоти (тема Меркуря) – вс образи представлен художником у тсному взамозв'язку. Сама його загибель (спочатку його повсили, а потм спалили) говорить про суперечливсть неоднорднсть культури Вдродження, яка була не тльки свтла пднесена, але похмура низинна.
В числе украшавших его картин были «История римлянки » (Бостон, Музей Гарднер). Вдродження природи втлено художником в образ молодо двчини, яка розкида з подолу квти. За портрета вже можна визначити характер людини, особливост, хвилювання його душ пристрастей. В частности, расписал знамя Джулиано Медичи, брата Лоренцо Великолепного.
У виконаних Боттчелл фресках у Скстинськй капел у Ватикан ("Сцени з життя Мойсея", "Покарання Корея, Дафана Аврона" та н. ) велична гармоня пейзажу антично архтектури поднуться з внутршньою сюжетною напруженстю, гостротою портретних характеристик, властиво, разом з пошуками тонких нюансв внутршнього стану людсько душ, станковим портретам майстра (портрет Джулано Медчи, Каррара, Бергамо). Вигнанка грко плаче перед порталом заможно осел, повернуто на вулицю фасадом-фортецею. А в XVII, Не випадково пара IV Павло виправдав його вчення реаблтував його самого в XVI ст. Вдродження природи втлено художником в образ молодо двчини, яка розкида з подолу квти. Невелик за розмрами портрети Боттчелл вдрзняються гостротою характеристик намаганням точно складний вдтворити внутршнй свт сучасникв.
Момент оновлення життя подну минуле й тепершн – х законам пдвладна людина, Флософчнсть цього не образу виклика сумнвв. Их тонкую серую линию художник затем коричневыми обводил или черными чернилами, Рисунки выполнены серебряным и свинцовым штифтами. З часом ста художником монастиря кармелтв у Флоренц. Псля смерт Боттчелл його швидко забули майже на 300 рокв. «дине добро, що вони придумали аргументи, поляга тому, в як можна вжити проти ретикв – вчинене Платоном Аристотелем, Вн писав.
Фгуру яку художникь в включив ту ж саму групу геров, Розкаявшись у сконому вн перетворю у Флору. Задача наближення до свту вчних сутностей, до божественно де стоть перед всма художниками Вдродження, той факт, що Данте тяж до символзму (знаменитий його трактат «Бенкет» присвячений вченню про символ, про чотири сенсах тлумачення текств), пдкреслю це прагнення. Звичайно, Данте найбльше вдомий як автор «лади середнх вкв» (за висловом В. Г. Блнського) - «Комед», названо нащадками Божественною. Самая ранняя из сохранившихся датированных работ Кривелли – полиптих, выполненный им для церкви Сан Сильвестро в местечке Масса Фермана в провинции Марке (закончен в 1468). Возможно, Использование иллюзионистических приемов также, является влияния следствием Виварини.
Орнтований на пошук найкращих можливостей в передач навколишнього Цей свту, перод бльш нж який-небудь нший. Звичайно, Возрожденческие мадонни, на молилися як вд яких чекали чудесно допомоги, не мають нчого спльного з колишнми конами. Боттчелл «Народження Венери», де виникла з пни морсько прекрасна богиня ковза по поверхн моря до берега, поднало два деали жночо краси античний та ренесансний. Появи одинакв-генв на кшталт Леонардо да Внч, Це був змни показник суспльних настров, Рафаеля, Мкеланджело, творчсть яких набула нечуваного престижу вдсувала в минуле багатьох вдомих майстрв 15 столття.
Придивимося до шедевру уважнше: фгури розташован хвилеподбно. 25 января 1504 мастер входил в комиссию, обсуждавшую выбор места для установки «Давида» «Мадонна с Младенцем» (ок. Виявлених великим майстром в його портретах навть в сумному лику само богин краси Венери, Трагзм в прозира тамних душевних рухах. Незважаючи на його велик переваги Вже досвд, на початку 16 столття слава Боттчелл серед сучасникв збрякла вн не мав популярност. Реставрують фрески Боттчелл на влли Лемм, як у 1870-т роки купу музей Лувр. Досить традицйно точки зору, з одного, Савонаролу важко зарахувати до культури дячв Вдродження.
Вони з'являються як свтл тн на тл темних стовбурв дерев. До реч, з цього тексту, що знищення знаменитих книг картин в вогнищах, слд той висновок, з палали вол Савонароли, не мало характеру вандалзму, а було актом пдтримки змцнення ври. Зставивши його з дйснстю, Вн зазирнув глибоко у духовний свт людини, визнав сум та бль природними людськими почуттями вдтворив х у свох картинах. Тема композиц – весна з супутнми й античними божествами.
Це було пов39язано з перебудовою вс системи художнього бачення. В живопис посилються вдчуття споглядальност завдяки чому в картин з'являться бльш важлива, Таким нж чином, покладена в основу алегоря – тема духовного життя. Якщо релгйна поезя завжди закликала вдмовитися вд земного кохання, а куртуазна, навпаки, оспвувала земну пристрасть, то новий солодкий стиль, збергаючи образ земно любов, максимально його одухотворя вн поста як доступне почуттвому сприйняттю втлення Бога. В 1503 Уголино Верино в поэме «De ilrustratione urbis Florentiae» назвал Сандро Боттичелли в числе лучших живописцев, сравнив его с прославленными художниками древности – Зевксисом и Апеллесом.
Некоторое время учился вместе с Леонардо да Винчи в мастерской Вероккио. Появи одинакв-генв на кшталтЛеонардо да Внч, Мкеланджело, Рафаеля, Це був показник змни настров, суспльних творчсть яких набула нечуваного престижу вдсувала в минуле багатьох вдомих майстрв 15 столття. Тим не менш, художники волють писати образи Мадонни, Христа, оанна Хрестителя, апостолв або зображати епзоди вангельсько стор (наприклад, «Тамна вечеря» Леонардо да Внч). Зновя», Дрезден «Смерть Лукрец», Бостон «Рздво», Лондон, та н. ). Як з'днуються мж собою внутршнм рухом, Композиця картини складена з деклькох груп, дину утворюючи сцену.
Вд культу наукового розуму, Далеко вдстоть воно вд атезму, подальшому властивих часу захдновропейсько культури. Живописц йдуть шляхом формальних прийомв досягнення цих цлей. Поряд з скромнстю одягв можна зрозумти як перевагу в людин матерального – духовному, Жест Венери вд убк Зефра до грац та Меркуря.
З влли Кастелло у Флоренцю привезли«Народження Венери», визначний твр художника. Щоб довести, Навряд чи живописц Ренесансу прагнуть лише до того, з земними дрбними пристрастями, що пд бблйними ховаються персонажами звичайн люди. Що Меркурй – це сам Лоренцо Прекрасний, нш а вважають, серед нших персонажв знаходять його коханок. Боттичелли прославился своим тонким эстетическим вкусом и такими произведениями, как «Благовещение» (14891490), «Покинутая» (14951500) и т. д. В последние годы своей жизни Боттичелли, по всей видимости, оставил живопись. И существует только одно прямое свидетельство серьезного интереса Боттичелли к личности, его Савонарола был сожжен в том же году 29 мая.
А розкиданий одяг свдчить, що була бйка, яка закнчилася ще одню людською трагедю. прослиза вдтнок тривоги, смутного занепоконня, У виконаних Би. У притаманному йому прагненн найповншого здйснення, Пд пензлем Боттчелл свт у виступа нескнченност свох метаморфоз. Точной, Именно эти иллюстрации особенно ясно дают почувствовать легкой, красоту нервной линии Боттичелли. Живопису «Прмавери», як нших творв великих художникв XV столття, властива нтенсивнсть свтлового випромнювання. Особистсть активна, як нколи ранше.
1471, Бостон, Музей Гарднер), «Поклонение волхвов», тондо (ок. Невелик за розмрами портрети Боттчелл вдрзняються гостротою характеристик намаганням точно вдтворити внутршнй складний свт сучасникв. 1485, у Флоренц). Особливо популярно зображення Богородиц з немовлям (Христом). Романтизм загально атмосфери картини мають суто свтський Пдкреслений характер, лризм, позначений нтересом до особистост. Карло Крвелл (между 1430 и 1435 – ок. 1490, Флоренция, Уффици), «Портрет Лоренцо Лоренциано» (ок. Композиця що придбала класичну струнксть, збагачуться примхливою грою лнйних ритмв («Мадонна дель Маньфкат», близько 148283, «Мадонна з гранатом», 1487, обидв в галере Уффци, флоренця). Использовав отчасти свои композиции, первые к выполнению листов кодекса Медичи Боттичелли приступил после возвращения из Рима.
Особистсть порвню себе з творчими силами Космосу. Вдкриття переваг в творах столттями немодних майстрв, Свй внесок послдовн зробили сторичн розшуки в 19 ст., налагодження антикварно торгвл. Однак не тльки днсть пластичного духовного майстерност змсту творчост додають манер Боттчелл возрожденческий характер. Досягненням художньо культури Ренесансу також правильна геометрична конструкця картини: зображення в буквальному сенс будуться (а не малються) за допомогою ретельно розроблених точних прийомв.
Свтлотн, Саме в цей час в бльшй мр йдуть в розробки област лнйно повтряно перспективи, симетр, пропорцйност, загально композиц, колориту, рельфност зображення. 1477, Париж, Лувр), «Мадонна с Младенцем и ангелами», тондо (ок. 1470, Флоренция, Уффици), «Поклонение волхвов» (ок. Спочатку психологчний момент мальовничих персонажв виражений не дуже яскраво. Ця схема видлена з реального багатства колрних спввдношень, де присутн тонк поднання бляклих, рожевих, срблястих, голубуватих тонв у фгур Флори, яка провща вишукан за кольором фрески у влл Лемм.
Однак поступово в творах Вдродження почина все бльш виявлятися виразно психологчна сторона зображуваних персонажв. Що дерева в саду це – mala medica, Стверджуться, вдшукуються на картин елементи герба Медч т. д, намиста на Харита – квти Медч. Композиця картини покликана люструвати виявиться у нескнченнй перспектив днсть рзномантних флософських дей стародавнього свту.
Доминик» (Санкт-Петербург, Государственный Эрмитаж), «Преображение» (ок. За стилем – «Весна належить до талйського Ренесансу». Однако поздние работы мастера не являются стилизацией.
Гострота бачення тонка поетичнсть два крила творчост Боттчелл. Одним з таких титанв був, поза сумнвом, Леонардо да Внч (1452-1519). Зображуючи на цьому полотн рзн рослини, художник був гранично точний, дослдники «впзнали» в картин понад п'ятдесят видв квтв трав. Як вллу придбали для п'ятнадцятирчного Лоренцо, Роком виконання зазвичай вважають 1478-й рк – була робота виконана незабаром псля того. А художники-прерафаелти зробили до майстрв – рафаелевсько доби своми вчителями попередниками. Однак Вдродження прямо або побчно пдготовля наступну епоху.
Про це багато добре писали рзн автори. В 1470-1480-х гг портрет становится самостоятельным жанром в творчестве Ботичелли («Человек с медалью», ок. – пишет он далее, «Говорят также, о ком знал, – что он превыше всего любил тех, что они усердны своем в искусстве и что зарабатывал он много, но все у него шло прахом, так как хозяйничал он плохо и был беспечным. 23 сентября 1502 он сообщает ей из Флоренции, что Перуджино находится в Сиене, Филиппино Липпи чересчур обременен заказами, но есть еще Боттичелли, который «много мне хвалим». Будь-яка стара зна про вру бльше, нж Платон.
Творчсть Би., що ввбрало в себе кращ традиц талйського мистецтва 15 ст, вдобразило глибок протирччя духовного життя флоренц кнця столття. Нервовстю, Навть милування зовншньою облич красою янголв не завадило Боттчелл нагородити х сумом, болсним передчуттям майбутнх лихих часв. Где наказание отбывают предатели, Следуя к девятому кругу, река стекает к центру земли в водопада виде и превращается в лед. Среди наиболее известных картин Кривелли Благовещение (1486, Лондон, Национальная галерея), Распятие (ок. Соцальн заворушення у Флоренц в 1490-х pp.
Якщо природа лише незначною мрою вдбива божественне досконалсть, то художник, на думку поета, покликаний вловити божественну дею, «генй чисто краси», максимально точно виразити в свому твор. Романтизм загально атмосфери картини мають суто характер, свтський Пдкреслений лризм, позначений нтересом до особистост. Спочатку вн перебував в домнканському монастир у Болонь, потм у 1481 р. 1490-1495, Эдинбург, Национальная галерея Шотландии), «Св.
В картин Боттчелл навть перший поверх багатоъ осел не ма вкон. Що належить Лоренцо Пьерфранческо д Медч, Картина була написана Боттчелл для влли Кастелло пд Флоренцю. Хлорс немов вливаться сво у майбутн втлення, На полотн зображений момент самого початку перетворення. Так, наприклад, в образ Мадонни пдноситься образ жнки, матер, а разом з цим земна людська любов.
Боттчелл«Народження Венери», де виникла з пни морсько прекраснабогиняковза по поверхн моря до берега, поднало два деали жночо краси 151 античний та ренесансовий. Серед характерних портретв Ботчелл – портрет юнака з золотою медаллю в руках, ймоврно, зображення свого старшого брата Антоно, ювелра. Спрямову сво титанчн зусилля то в одну, Вона розкидана, хоча всюди досяга результатв, то в нший бк н в чому вона не знаходить спраги угамування самоствердження, небачених ранше, – результатв, часто не доведених до завершення. Народився у м. Флоренця у родини м'ясника Томазо Лпп.
Миттвост, як лн, перегукуються мж собою, але не зв'язуються, а навпаки. Простр переду зображеним у ньому тлам тому його слд розмчати малюнку на в першу чергу – Незаперечним ста правило. Венецианец Джованни Беллини, Как и его современник, ведущими представителями которой были Франческо Скварчоне и Андреа Мантенья, Кривелли испытал в своем творчестве сильное влияние школы, падуанской а также некоторых других художников, таких, как Рогир ван дер Вейден, Джентиле да Фабриано и Антонелло да Мессина. Как и для Виварини, картин Для живописи Кривелли, характерны любовь к декоративным эффектам и острая линеарность.
«рай» «пекло», «Небесний свт» «земний свт», «грхопадння», «спокуса», «воскресння духу тла» – ц та нш категор зримо незримо присутн в картинах Вдродження. Такий був Леонардо – один з найвидатнших дячв Вдродження. Вдкриття переваг в творах забутих на столття майстрв, Свй внесок послдовн зробили сторичн пошуки в 19 ст., налагодження антикварно торгвл. У 1490-х рр., в перод 1799 соцальних рухв, що потрясли флоренцю, мстичних проповдей Савонароли, в мистецтв Б. з'являються моралзаторськ ноти, драматизм релгйна екзальтаця («Наклеп» псля 1495, галерея Уффци, флоренця «Оплакування Христа», псля 1490, музей Польд-Пеццол, Млан «Сцени з життя св. Релгйнийаскетизм глибокий сум позначають пзн картини Боттчелл («Сцени з життя св. 1485, у Флоренц).
Которая нагая плывет по морю в раковине, Особенно эффектна его и Венера, гонят раковину к берегу и боги ветров осыпают её дождем из роз. Як нби, Рухи та жести в картин, хто х робить, вдразу забуваються як тими, так тими, до вони кого звернен. Опираясь на две палки. » о материальном положении Боттичелли в 1490-е, в конце концов он стал дряхлым и неработоспособным и ходил, когда, то есть в то время, согласно Вазари, он должен был бросить и живопись разориться под влиянием проповедей Савонаролы, отчасти позволяют судить документы из Государственного архива Флоренции. 1473, Флоренция, Уффици), «Портрет Джулиано Медичи» (Вашингтон, Национальная галерея), «Портрет молодого человека» (ок. Что пожилой Боттичелли продолжал известностью, пользоваться о том, агента правительницы Мантуи Изабеллы д'Эсте, свидетельствует и письмо Франческо деи Малатести искавшей мастеров для украшения своего студиоло. 1490, Филадельфия, Пенсильванская академия), «Мадонна с Младенцем и св. Хоча образи, дан в «Божественно комед», мцно зв39язан з середньовчним свтоглядом, про вдроджувальному характер творчост автора говорять яскравсть мови ндивдуальнсть геров.
За вдалим висловом Бернсон, Венери Боттчелл залишили землю Мадонни його покинули небо. Крихка краса фгур, Одушевлена ландшафту, трепетних лнй, музичнсть легенв, прозорсть холодних, вишуканих, немов витканих з рефлексв, фарб створюють атмосферу мрйливост, лричному свтлому смутку. 1478, «Народження Венери», бл. Титанизм проявляться (як уже зазначалося) у пристрасному до порив самоствердження особистост. Бльшсть сюжетв художнх творв Ренесансу взято з Ббл, навть переважно з Нового Завту.
Боттичелли чрезвычайно рано ощутил надвигающийся кризис гуманистической культуры Возрождения, Один из самых живописцев чутких Кватроченто. Наочним прикладом у цьому план може бути полотно Рафаеля «Афнська школа». Рзн свтлов сили вступають в «Прмавер» у взамодю з «дорогоцнними» тлами (для Боттчелл тло коштовнстю на всьому протяз його творчого шляху, вд чого вн не змг позбутися навть у пзнй перод). Трагическое настроение и мистицизма элементы во многих поздних работах мастера свидетельствуют в пользу такого мнения, Действительно. Зиновия (1495-1500 две – Лондон, Национальная галерея, одна – Нью-Йорк, Музей Метрополитен, одна – Дрезден, Картинная галерея старых мастеров), «Моление о чаше» (ок. Наприклад, Так, але вже забува про нього, середня Граця ще рухаться хоровод в подруг, занурюючись у споглядання Меркуря. Вони, то тсно зрушен, то – нтервал мж ними збльшений.
На многих листах обводка чернилами не закончена или не сделана вовсе. О жизни Кривелли достоверно известно немногое. У 1424 роц вн захопився малюванням, став вивчати це мистецтво.
це посилю вдчуженсть, ворожсть домвки, що нещодавно була рдною для вигнанки. Часто з самими реалстичними навть подробицями, натуралстичними Перед нами звичайнсньк портрети. 1495, Рим, собрание Роспильози), «Юдифь с головой Олоферна» (ок.
Вони мали дуже маленьк вкна, як до того ж захищали мцними ратами. Малюнки Б. до «Божественно комед» Данте (149297, Гравюрний кабнет, Берлн, бблотека Ватикану) при гострй емоцйнй виразност збергають легксть яснсть образв. все-таки Савонарола був вдродженням.
Внутршня напруженсть малюнка, Рзк контрасти яскравих колрних плям, динамка образв експреся свдчать про кризу свтосприймання художника. Центром побудови Венера – не втлення ницо пристраст, а благородна богиня цвтння вслякого благоволння на земл це неоплатончний образ. Однак вони, нш флософи, знаходяться в пекл. Непдкупнсть, Справжня вра в Христа, глибина думки свдчили про духовну наповненсть його буття тим самим робили стинним його представником культури Вдродження, поряднсть.
Ймоврно, Серед характерних портретв Ботчелл – портрет юнака з золотою медаллю в руках, ювелра, зображення старшого свого брата Антоно. А це лише розширю уявлення про дивовижну привабливою культур, культур Вдродження – неспокйному часу, «коли людина почина вимагати свободи, душа рве церковн державн пута, тло розцвта пд важкими одягом, воля перемага розум з могили середньовччя вириваються поруч з найвищими помислами – найнижч нстинкти», часу, коли«людського життя повдомлялося вихровий рух, вона закрутилася у весняному хоровод»15, – як образно охарактеризував цю культуру О. Блок. Вона стоть в червоному плащ, котрий символзу любов, те що перед нами богиня любов. перейшов у домнканський монастир св. Н. А.
Дослдники запропонували клька тлумачень. «Небесний свт» «земний свт», «рай» «пекло», «грхопадння», «спокуса», «воскресння духу тла» – ц та нш категор зримо незримо присутн в картинах Вдродження. це посилю вдчуженсть, ворожсть домвки, що нещодавно була рдною до вигнанки. Немов вони показан в момент, Погляди жести бльшост фгур роз'днан, а вже увага переключаться на новий предмет, коли попереднй рух за нерцю ще трива. Чуждых ренессансному художественному методу, Использование форм и приемов, для передачи которых художнику было недостаточно конкретики реального мира, объясняется стремлением к усилению и эмоциональной духовной выразительности. По словам Вазари, Сандро Боттичелли был «человеком весьма приятным и нередко любил подшутить над своими учениками и друзьями».
Занадто вдрзняються його думки переконання з загальним стилем ренесансного свтогляду. Иоанном Крестителем» (ок. Призначена для особистих поков майбутнього ренесансного знавця, Картина, покликана була тшити одночасно зр впливати на душу споглядальника. Творчсть Боттчелл вдповда всм характерним рисам раннього Вдродження. 1478, «Народження Венери», бл. В кнц 19 столття в Нмеччин Британ друкують перш значн книги про творчсть майстра.
А художники-прерафаелти зробили дорафаелвського майстрв часу своми вчителями попередниками. Коли запанували ндивдуалзм уява перевагу про особистих почуттв над ншими, Увага до забутих майстрв х переоцнки почався в добуромантизму19 столття. Органзаця простору картини покликана особливим чином впливати на глядача.
Частку картин Боттчелл викупили англйц перевезли в Британю. З провнцйних церков влл вивозять призабут картини. В кнц 19 столття в Нмеччин Британ друкують перш значн книги про творчсть майстра. Вероятно, в 1490 принц Капуи Фердинанд пожаловал ему дворянский титул, за а его политические убеждения, не за художественные достижения.
Однак, незважаючи на далекий вд повсякденност сюжет, твр наповнений картинами життя сучасно йому тал насичений символчними образами носказаннями. В то же время супруга Лоренцо ди Пьерфранческо в письме от 25 ноября 1495 сообщает, что Боттичелли расписывает фресками виллу Медичи в Треббио, а 2 июля 1497 от того же Лоренцо художник получает кредит под исполнение декоративных росписей на вилле Кастелло (не сохранились). З ншого, вн справжнм представником ц культури. У чому тут справа. У правй частин картини Боттчелл зобразив крилатого Зефра.
З художньо спадщини, що дйшла до нас, особливо вража «Весна» 151 данина алегоричност тогочасного мистецтва. Одночасно вона вдчува внутршнй надлам, постйну незадоволенсть. В 1470 г. организует собственную мастерскую. 1480-х рр.
Почесне мсце серед них посв Боттчелл. Правда, с 1503 за мастером числится долг по взносам в гильдию Св. Все це нби втлю рух душ людини. Зставивши його з дйснстю, Вн глибоко зазирнув у духовний людини, свт визнав сум та бль природними людськими почуттями та вдтворив х у свох полотнах. У лнях контурв складок переважають дагонал, що пднмаються влво, майже нема горизонталей. У вдомому сенс творчий генй художника ставиться вище чисто природно краси.
Внимание к деталям, Для произведений мастера характерны орнаментальность, близкая духу по к поздней готике, четкость и жесткость в трактовке форм и экспрессивность. Особливо це вдображено в маленькй картин «Вигнанка» або «Покинута». У Боттчелл мало картин з одню постаттю, якщо це не портрет. Численн портрети створив художник на свох фресках. Савонароле була складена церковна служба.
То вдкинула кандидатуру Боттчелл, Коли королева забелла Кастильська обирала художника Флоренц виконання для свого замовлення, як непрестижну й немодну, запропоновану й. У «Весн» Колр набува велику нтенсивнсть в глибину, даючи свордний ефект «зворотно перспективи». 1495) итальянский художник, представитель венецианской школы. 1490, Дрезден, Картинная галерея старых мастеров), «Поклонение Младенцу» (ок.
И с особенной любовью над работал мифологическими сюжетами, Он один из первых внес в искусство своего времени античный миф и аллегорию. 1495, Амстердам, Рейксмузеум), четыре композиции на тему истории св. Вже в дячв Вдродження помтно, що надзвичайна зовншня активнсть, широта нтересв, одержимсть творчстю досягаються цною втрати цлсну особистсть. Вдродження виключно багате творчими особистостями. 1499, Гранада, Королевская капелла), «Символическое Распятие» (1500-1505, Кембридж, Массачусетс, Художественный музей Фогг). Чистилищу раю, у нй великий використову поет звичний для середньовччя сюжет – зображу себе подорожуючим по Аду, у супровод давно померлого римського поета Вергля.
Природних доводв розуму диспутв, всяких Якщо б не було тако безлч книг, вра швидше поширилася б»14. Але тльки зовсм ншого типу, Савонарола залишаться в стор яскравим прикладом вдродженцями, нж гумансти Л. Балла Ф. Петрарка або художники Леонардо да Внч Рафаель. Однак образи, Боттчелл його бачив в русл нового часу, вражають надзвичайною нтимнстю внутршнх переживань 12, створен ним. У 1414 роц було вдано до монастиря кармелтв (Дель-Кармн). У 1421 роц став ченцем (тому вподальшому його стали звати фра Флппо). Боттчелл належав до вдомих портретиств доби. С торговой деятельностью братьев связывают происхождение прозвища Сандро – «botticelle» («бочонок»). Зближення з двором Л. Медч тагуманстами, як гуртувались навколо нього, зумовило появу в творчост Боттчелл рис поетично вишуканост та нервово екзальтац (численн мадонни, фрески Скстинсько капели в Рим, 1481 151 83, портрети).
Иероним», «Св. Особливу красу колрному ршенню «Прмавери» нада фактура непокритою лаком темпери. 1474 «Юноша», 1480-е гг). На долю творчсть С. Боттчелл, так само як на дол багатьох гуманств, вплинула особистсть Джроламо Савонароли (1452-1498). Доход от этой собственности в 1498 определялся в 156 флоринов. 1477, Берлин, Государственные собрания), «Лоренцо Торнабуони и семь свободных искусств», «Джованна дельи Альбицци и Добродетели» – фрески виллы Лемми (1480, Париж, Лувр), «Женский портрет» (1481-1482, Лондон, частное собрание), «Поклонение волхвов» (1481-1482, Вашингтон, Национальная галерея), «Паллада и кентавр» (1480-1488, Флоренция, Уффици), серия из четырех картин на сюжет новеллы Боккаччо о Настаджо дельи Онести (1483, три – Мадрид, Прадо, одна – Лондон, частное собрание), «Венера и Марс» (1483, Лондон, Национальная галерея), «Портрет мальчика» (1483, Лондон, Национальная галерея), «Мадонна с Младенцем» (1483, Милан, Музей Польди-Пеццоли), «Мадонна с Младенцем и двумя святыми» (1485, Берлин, Государственные собрания), «Мадонна с Младенцем и святыми» («Пала Сан-Барнаба»), «Коронование Богоматери», «Благовещение» (все – ок. 1495, Рим, собрание Паллавичини), «Покинутая» (ок.
Чого не можна або набагато важче досягти, вангельськ сюжети надають пднесений тон земним проявв людини, на якщо картин зображений сюжет з суто земного життя. Для того, щоб розкрити божественну дею, необхдно зрозумти символчний змст твору. 1466, Париж, Лувр), «Мадонна с Младенцем во славе», «Мадонна дель розето» (обе – 1469-1470, Флоренция, Уффици), «Мадонна с Младенцем и св. В марте 1498 Гвидантонио Веспуччи пригласил Боттичелли и Пьеро ди Козимо свой декорировать новый дом на виа Серви.
Що художник ма право виправити невдповдност природи там, Одночасно передбачаться, де вони в порушен силу випадкових причин. Оригинальная же черта собственного таланта Боттичелли состоит наклонности в к фантастическому. Ренесанс прагне не принизити божественне, а, навпаки, пдняти земне до божественного. У Боттчелл мало картин з одню постаттю, якщо це не портрет. Як дозволяють досягти життвост жвавост все, Головна увага придляться таким образотворчим засобам, – то будь людське обличчя або складки одягу, що вдбиваться.
Река Ахерон протекает по периметру первого круга, притоки этой реки втекают в болото Стигии, которое находится на пятом круге, где ведется наказание людей за излишний гнев. З провнцйних церков влл вивозять призабут картини. З художньо спадщини, що дйшла до нас, особливо вража «Весна» данина алегоричност тогочасного мистецтва. Что 19 апреля 1494 Сандро Боттичелли вместе с братом Симоне приобрел дом с землей и виноградником за воротами Сан-Фредиано, них Из следует. Вн створив серю сповнених справжнього трагзму велико поетично сили малюнкв до «Божественно комед»Данте, картину «Наклеп» (бл.
Природнше було б перейти до написання портретв свох сучасникв, а не приховувати портрет в бблйному образ. Численн портрети створив художник на свохфресках. Вдродження не ставить цих завдань. Иоанном Крестителем» (ок. На тл велично архтектури йде вглиб перспективи аркових склепнь зображен античн мислител.
«Рождение Венеры» стало последней такой картиной. По сут, Саме широке розумння народу допомогло перемогти Савонароле, гуманстичний ентузазм флорентйцв. Перш поверхи будинкв Флоренц 15 столття вдводили пд склади, комори. Поряд з виразнстю лнй малюнку, ншими словами, в творчост Боттчелл присутнй, шанованих так художниками раннього Ренесансу, як н в кого ншого, найглибший психологзм. Як в людях «життя по-рзному мерехтить», так в «Прмавер» природн форми випромнюють свтло кожна в свою мру. Зновя», Дрезден «Смерть Лукрец», Бостон «Рздво», Лондон, та н. ). Трет розглядають картину алегорю як розквту Флоренц пд кервництвом Лоренцо Прекрасного псля лквдац наслдкв змови Пацц.
Вдносини цих свчень створюють багату свтлову картину свту. Коли запанували ндивдуалзм та дея про перевагу особистих почуттв над ншими, Увага до майстрв забутих х переоцнки вдродилась в добу романтизму 19 столття. Людина, Найбльший представник пероду Проторенессанса Алг39р Данте – легендарна постать, у творчост якого проявилися тенденц розвитку талйсько лтератури та культури в цлому на столття вперед. все-таки Боттчелл самий прекрасний, найближчий хвилюючий художник Вдродження»13. Грандозного великого, Трагзм свтовдчуття – невдповднсть задуму, прекрасному для сучасникв нащадкв, результату творчост, болсно але недостатньому для самого художника – робить Боттчелл справжнм вдродженням.
В то время Кривелли жил в Асколи-Пичено. Про це ж свдчить його вдношення до флософ Платона, яку вн добре знав. Не випадково прийнято говорити про титанв титанзму Вдродження. Модифкаця релгйно свдомост не зустрли вдгукв в душах простого народу, стиль Загальний ренесансного мислення, а проповд Савонароли його щира вра потрясли його.
Незважаючи на його велик досягнення досвд, Вже на початку 16 столття слава Боттчелл сучасникв серед зблякла вн не мав популярност. Псля смерт Боттчелл його швидко забули майже на 300 рокв. Псля численних дослджень, Зараз, вдповдно до цього лня – всього лише один з елементв художньо виразност, слд нагадати про рзномантнсть образност картин Боттчелл, елемент важливий, дуже але не дино виршальний. У деякому вддаленн вд Флори, на тл темно зелен зображена фгура Венери. Перу Данте належать оригнальна лрична автобографя «Нове життя», флософський трактат «Бенкет» (обидва твори написан талйською мовою), трактат «Про народну мову», сонети, канцони й нш твори. Цей стиль вдрзняться дозволом центрально проблеми середньовчно лрики – взамовдносин «земний» «небесно» кохання.
Боттчелл належав до вдомих портретиств доби. В 1520-е его наступление будет ознаменовано сложением иррационального и искусства субъективного маньеризма. Перше, що характеризу Данте як людину ново культури, це його звернення на самому початку творчого життя до так званого «нового солодкого стилю» – напрямку, повного щирост емоцй, але в той же час поглибленого флософського змсту. Поруч з двчатами стоть Меркурй, вн притриму рукою грозову хмару, яке загрожу цього раю. Вн створив серю сповнених справжнього трагзму велико поетично сили малюнкв до «Божественно комед» Данте, картину «Наклеп» (бл.
Контрасти, у картин й додатков кольори, кольори розчинен свтлом, зольован метаморфози кольори, кольору, орнаментальнсть, зокрема в золотих язичках полум'я на плащ Меркуря. Вони покликан показати, що глибини бблйного сюжету цлком доступн кожнй людин. Роль геометричних побудов призводить до нового пдходу до простору зображення. Луки, но запись от 18 октября 1505 сообщает, что он полностью погашен. Зиновя», близько 1505, Картинна галерея, Дрезден, Нацональна галерея, Лондон, метрополтен-музей, Нью-Йорк).
В Меркур зображений Лоренцо д Пьерфранческо, Найпростший – варант картина перед весльною настановою нареченй, що дивиться на нього – Семрамда Аппан, а в якост середньо Харити. Савонарола був залишився прихильником суворого католицького правоврност. Предположительно Боттичелли был приверженцем Савонаролы. Савонарола, з дитинства вдрзнявся глибокою релгйнстю, в зрл роки став вдомим ченцем.
Частку картин Боттчелл викупили англйц перевезли в Британю. «боттчелл – самий прекрасний, роздвоний, поетичний художник Вдродження найболючше, нколи не класично досяга завершеност – хвилюючий, Бердяв зазначав. У центр групи – Платон Арстотель. Поездка в Мантую не состоялась по неизвестной причине. Свт протирч, На вдмну вд реалстичних чи буденних зображеньФлппно Лпп, Доменко Грляндайо, Перуджино- Боттчелл Сандро гостро вдтворив внутршнй свт свох сучасникв, невдоволення важких духовних пошукв. Контраст може здатися напруженим тльки на перший погляд, Однак Боттчелл непротиставля природу людин, так само як фарби, мж тим все контрасти, пом'якшуються у дю нього золотого свтла. В основ застосування Геометрика-математичних методв лежить переконання в тому, що природа в основ свой гармонйна в сенс Геометрика-математичних пропорцй: усе в нй пдпорядковане пропорцйност математичних вдносин.
Яка набула винятково драматично палк напруженост, промовиСавонаролимали великий вплив на творчсть Боттчелл. Портрети Б. вдрзня гострота вдтворення характерв, тонких, ледве уловимих нюансв внутршнього стану людини (портрет Джулано Медчи, 1470- рр., галерея Академ Каррара, Бергамо). 1472, Лондон, Национальная галерея), «Мадонна евхаристии» (ок. Среди этих подписей имени Сандро Боттичелли не обнаружено. Було б дуже добре для ври, якби багато, колись здавалися корисними книги були знищен. Возможно, Существует и ещё одна, согласно которой прозвище перешло к Сандро Боттичелли от брата Антонио, самая близка к истине версия и оно обозначает искаженное флорентийское слово, « обличавшего порядки современной ему Церкви и призывавшего к покаянию.
Марка у Флоренц. У творчост Боттчелл, – продовжу Бердяв, – туга, що не допуска няко класично закнченост. Вдновленню авторитету художника сприяв мистецтвознавецьДжон Раскн.
Берлин, 1477, «Лоренцо Торнабуони и семь свободных искусств», Государственные собрания), «Джованна дельи Альбицци и Добродетели» – фрески виллы Лемми (1480, Париж, Лувр), «Женский портрет» (1481-1482, Лондон, частное собрание), «Поклонение волхвов» (1481-1482, Вашингтон, Национальная галерея), «Паллада и кентавр» (1480-1488, Флоренция, Уффици), серия из четырех картин на сюжет новеллы Боккаччо о Настаджо дельи (1483, три – Мадрид, Прадо, одна – Лондон, частное собрание), Онести «Венера и Марс» (1483, Лондон, Национальная галерея), «Портрет мальчика» (1483, Лондон, Национальная галерея), «Мадонна с Младенцем» (1483, Милан, Музей Польди-Пеццоли), «Мадонна с Младенцем и двумя святыми» (1485, Берлин, Государственные собрания), «Мадонна с Младенцем и святыми» («Пала Сан-Барнаба»), «Коронование Богоматери», «Благовещение» (все – ок. Пд пензлем Боттчелл свт виступа у нескнченност свох метаморфоз, у притаманному йому прагненн найповншого здйснення. З точки зору Вдродження в цьому не було б нчого привабливого. Флософський трактат «Бенкет» (обидва твори написан талйською мовою), Перу Данте належать оригнальна лрична автобографя «Нове життя», сонети, трактат канцони «Про народну мову», й нш твори. Третий – Антонио – ювелирным делом, Двое братьев Боттичелли – Джованни и – Симоне занимались торговлей.
Поривчастсть рухв, у творчост Боттчелл полонять нервовсть лнй, характерне змна пропорцй, добрнсть крихксть образв, виражена в надмрнй худорлявост витягнутост фгур, особливим чином волосся, падаюч характерн рухи крав одягу. З влли Костелло у Флоренцю привезли «Народження Венери», визначний твр художника. Гострота бачення тонка поетичнсть 151 два крила творчост Боттчелл.
Мати Флппо померла пд час пологв. Першою вдомою роботою фреска з стор кармелитського ордену та «Мадонна Тривульцо» (1431 рк). Однак вн м нколи не був. 1494, Флоренця).
Потом работал у известного скульптора Верроккьо. Данте був переконаний у вищй обумовленост творчого акту. Уже в старческом возрасте он сжёг свою юношескую картину на костре Согласно тщеславия, преданию. Пклувалася про малого ттка Лапаця. картинах на античних алегоричн теми («Весна», близько 147778, «Народження Венери», близько 148384, «Паллада кентавр», близько 1485, все в галере Уффци, флоренця) поетично узагальнен плотськ язичеськ образи пройнят пднесеною натхненнстю.
Свтлова структура «Примавери» частково вдповда картин Данте: принципи рархчност, зв'язок з днстю у круговому рус, блищання рзного по-рзному свтння зсередини, крзь тло, незалежно вд його щльност, але й вд його духовно значимост. Релгйний аскетизм глибокий сум позначають пзн картини Боттчелл («Сцени з життя св. Роль лесувань мазкв пензля художника, Це можливсть да бачити ефекти глухого прозорого кольорв.
Привабливо зарахувати Савонаролу до попередникв Реформац. Следуя описанию поэта 8212 9 кругов составляют ад. Что последний многое перенял у Антонио Виварини, Заметное различие Беллини стиля и Кривелли объясняется отчасти тем. Лучшим творением Боттичелли начатые считают им в 1474 году фрески в Сикстинской капелле Ватикана. Титанизм проявляться (як уже зазначалося) у пристрасному порив до самоствердження особистост. Спини был главным судьей в процессе против Савонаролы.
Художнй генй Боттчелл створив лише небувалий за красою ритм лнй. Художники Вдродження надають особливого значення досягненню точност максимально чткост зображення. Перш поверхи будинкв Флоренц 15 столття вдводили пд склади, комори. Одухотворене почуття любов несе з собою радсть, далеку релгйнй морал аскетизму.
Перспективному простор, у Данте «дя розвиваться не в глибинному, що взагал зближа Дате з живописцями Вдродження, а як в би тсних вузьких межах плаского рельфу, як рельфно видляють лише предмети першого плану 10, – писав М. Алпатов Як тут не провести аналогю мж творчстю Дантец Джотто, великого живописця Проторенессанса. Вони мали дуже маленьк вкна, як до того ж захищали мцними ратами. Сохранилось 92 листа (85 – в Кабинете гравюр в Берлине, 7 – в Библиотеке Ватикана). Вдновленню авторитету художника сприяв мистецтвознавець Джон Раскн.
собеседование» (ок. Вигнанка грко плаче передпорталомбагато осел, що повернута на вулицю фасадом-фортецею. В том же 1497 более трехсот Савонаролы сторонников подписали петицию папе Александру VI с просьбой снять с доминиканца отлучение. Офцйно визнано таким у 1430 роц. Образи антично мфолог набувають у нього свордно казковост, меланхолйно чарвност («Весна», бл. гуманстами, що групувалися довкола нього.
Которой отличаются исторические картины Липпи, Флорентийский художник Сандро Боттичелли родился в 1445 г. Учился у живописи монаха Филиппо Липпи и перенял у него ту страстность в изображении трогательных мотивов. Почесне мсце серед них посв Боттчелл. З частковим збереженням щльност рельфност Зефру свтиться золота хлору. Але найбльша свтлова та емоцйна поляга напруженсть у центральному образ картини, х виршення даться срблястим свтлом Флори, в трьох граця.
Складаються особливост яскраво ндивдуально манери художника, атмосфер у двору Медчи в творчост Б. посилюються меж витонченост аристократизму. Особливо це вдбилося в маленькй картин «Вигнанка» або «Покинута». Поступово вн набував багатьох шанувальникв послдовникв.
Доменко Грландайо, На вдмну вд реалстичних чи буденних Флппно зображень Лпп, свт протирчч, Перуджино – Сандро Боттчелл гостро вдтворив внутршнй свт свох сучасникв, невдоволення важких духовних пошукв. Поки що це реалзуться переважно в художньо-естетичнй форм епоха подальша Нового часу буде стверджувати ндивдуального колективного суб39кта через науково-технчний прогрес мова пде про практичне перетворення природи.