дал: «н це, н тема правосуддя та божественного походження не вичерпують програму розписв Рафаеля в усй свой труднощ й багатств значень. У свому проект Рафаель намагався поднати основне ядро композиц Браманте з багатонефною захдною частиною, обмеженою прямокутними обрисами (Рис. 1513 г. ), художественные ансамбли в росписях виллы Фарнезина (1514-18 гг. ) и лоджиях Ватикана (1519 г. ). Стиснувши в руц капшук з гршми, вн з страхом чека, що буде названий по мен. Навть про його раншнй автопортрет в Рим неможливо нчого розповсти (молодий цнотливий), настльки все приховане. За запрошенням папи Юля клопотанням свого земляка Браманте, у 1508 р. молодий художник, де мрою повною розкриваться його талант художника архтектора, перездить до Риму.
Щоархитектоническая природа живопису Рафаеля стала наслдком репрезентативною традиц, Вчений говорить про тому, що вн з успадкував мистецтва рдногоУрбино. У «Афнсько школ» Рафаель, посредствам живопису, примиря з'дну водино Платона або Ньютона. 1515-16 гг. ) и в лоджиях Ватиканского дворца (1518-19 гг. ). 16). Це впливов особи високою з освтою чи люди, Як правило, що вершать полтику або дуже наближен до не.
Портрет Анджело Дони Портрет Бальдассаре Кастильоне Голова юноши Архитектурные произведения. Рафаэль оставил заметный и след в итальянской архитектуре. 150 це норма. У цей часБраманте розробля проект й почина будвництво собору св. 1513 г, Картинная галерея, Дрезден). У станкових картинах майстрв Вдродження були присутн риси монументальност, й те водночас настнн розписи мали усма ознаками реалзму Живопис була диною, це полегшувало вдосконалення й водночас полегшувало зткнення художникв з архтектурою, ршення ними завдань з оздобленню, по розписи споруд» (. А. Бартенев «Рафаель архтектура»). Мадонна Конестабиле Флорентийский период (1504-08 гг. )Переезд сыграл огромную роль в творческом становлении Рафаэля.
Величезне за розмрами (256 x 196 см) полотно було створено Рафаелем для ввтаря церкви монастиря Святого Сикста в П039яченц на замовлення папиЮля II. У його безсмертному витвор Рафаель поднав риси вищо релгйно деальност з вищою людянстю, представивши царицю небесну з сумним сином на руках 150 горду, недосяжну, скорботну 150спускающуюся назустрч людям». Приблизно мж 1503 1504 роками на замовлення смейства Альбццн Рафаель написав для церкви Сан-Франческо в невеликому мстечку Чтта д Кастелло ввтарний образ «Заручини Мар» – твр, який гдно завершив раннй перод його творчост. Причому кожен висловлю сво по почуття характеру й темпераменту, ц слова викликають бурхливу реакцю оточуючих.
Тому вимога довго сидти без рухв вдбилася вдвертою на нудьгою обличч Маддалени Дон, Позування було довгим. Мж тим над талю збиралися хмари. Але традиця пов039язу його з творчстю Рафаеля, Мало свдоцтв про участь в Рафаеля-архтектора проект палацу Пандольфо Пандольфн у Флоренц. Драпруя торс мадонни, Одяг струму легкими складками, дробовими на якому покоться тло Христа, пдкреслюючи жночнсть зовншност важка тканина плаща спада з колн до земл великими масами утворю подобу п39десталу. А в 1508 роц Рафаель був запрошений папою Юлм II в Рим для розпису парадних апартаментв старому у Ватиканському палац. З майже мнатюрною тонкощами листи спрощено трактуванням лдерв та пейзажу», font-family:'Tahoma'color:2c2c2cОднак це маленька виконана картина ще темперою.
Звдси рдКонестабиле деллаСтаффа. Але вся суть виконаний стинно людсько гдност спокйного благородства. Зображена тут велична архтектура, могутн пдвалини 150 плони храму, оформлен ордером 150тосканскими плястрами, широко «розкрит» з нихкессонированние склепння, втрильн системи, нш з статуями. XV в. За запрошенням володаря мста, там працювали майстра тал та навть митц з нших кранах.
Писав Рафаель портрети видатних дячв свого часу: «Портрет папи Юля » (1511-1512), «Портрет Бальдассаре Кастльоне» (1514-1516) та багато нших. Пдбиваючи деяк пдсумки викладу матералу про розписи фресок, слд зазначити у тому, що з Рафаеля вони зовсм не вд були декорацями для задоволення очей 150 художник цнував сувору домрнсть всх частин цлого, «кожна фгура повинна мати сво призначення». В котором Рафаэль начал свои росписи в Ватикане, Первым залом, где скреплялись папские печатью декреты и буллы, была так называемая комната подписи – Станца делла Сеньятура.
Але нхто з них не досяг т багатогранност, з Мадонн зображували багато майстрв Ренесансу, як тих Рафаель, тонких вдтнкв у трактуванн образу жнки – матер. кольори лн Рафаеля вд Перуджно вдрзняються, дарма що картина мальована за його начерком. Що картина була написана в 1512–1513 роках на честь перемоги над французами, сну гпотеза, подальшого включення П039яченци до складуПапсько област, що вторглися Ломбардю в в ходталйських вон. В майстерн якого збиралися живописц, Завдяки Перуджно Рафаель зблизився з флорентйським архтектором будвельником Баччо д'Аньоло, скульптори зодч та Флоренц. Вн пильно дивиться вдалину, готовий кинеться туди, де твориться неправе справу. «Одню з найбльших стор людства творнь розписи в «gtСтанца деллаСеньятура», «Парнасом» з фрескою, «Афнсько школою», присвяченй правосуддю, навть багатьма ншими окремими композицями алегоричними постатями Глибина узагальнень, напруженсть барвисто пензля, рзксть контраств, динамка драматичних образв, рдксний композицйний дар 150 все свдчило про величезному вс дедал вищому майстерност художника, й у задум у – виконанн» з знаменитим «gtДиспутом», За словами Варшавського.
Интерьер которой является редкого, примером 1512 г), единство архитектурного решения и декора, даже для эпохи Возрождения, разработанного Рафаэлем, – росписей, мозаики, скульптуры и недостроенная вилла Мадама. Пози Христа виявляють велике подбнсть. Але вже з р. вн 1496 вчиться працю в м. Перуджа, Клька рокв Рафаель живе з мачухою, в майстерн Пьтро Перуджино. Вн змг прищепити хлопчиков смак прекрасного, до Джованн Сант був першим учителем Рафаеля, познайомити його з миром сучасного мистецтва. 1513 г, Питти, Флоренция) юная мать в одежде римской простолюдинки, маленькие Иоанн Креститель и Христос связаны воедино круговым обрамление (тондо) Мадонна как бы старается укрыть в своих объятиях сына – маленького Титана с не детски серьезным взглядом. Смнадцятилтнм юнаком вн виявив справжню творчу зрлсть.
Попереднfont-family:'Tahoma'color:2c2c2c«Скстинсько мадонн»font-family:'Tahoma'color:2c2c2cроботи, може бути певними етапами пошуку засобв вираження. Репродукции деяких «gtМадонн» я переглянула, але, яка фахвцем, навряд чи помтила яксь властивстилевому змни риси. Згодом вони стали знаменитими «станцями» Рафаеля. Красное платье Марии, Краски свежи гармоничны и золотисто-охристый пейзаж плавно переходит в прозрачную синеву неба с бегущими облаками, ее зеленый плащ.
Проект з примхи замовникв змнювався клька разв. зв'язку з ншими постатями обумовлена не знеособленим спритуалзмом загально аскетичнй де, як середньовчному мистецтв, а вльним свдомстю вищо стинност тих деалв, вра у як збрала х, разом» («gtДиспута»). Рафаель Сант недовго, але яскраво попрацював як архтектор. Складалася вона з невеликих герцогств республк, як ворогували мж собою. Дал – "Мадонна в зелен" (1505 рк), в якй вдчуваться вплив Леонардо, але вже звучить ясна рафаелевска пластика. «Душа, -говорив Леонардо, -повинна бать виражена через жести руху. » Разом з тим це був живопис, переврена математикою.
Ф. Пенни. Велична задумлива "Мадонна дель Грандука" "Мадонна з безбородим Йосипом" – обидв створен близько 1505р.,, нарешт, приголомшлива свою ласкавою, гармоню, щастям "Мадонна з дитиною" (1506 рк). Син, Його щльн чист фарби 150 червон, сво теплотою що пом'якшу надмрну сухсть та малювання жорсткого кольору», зелен, охристие 150 добре об'днують у легкожелтоватости загального тону. народився 6 квтня 1483 в см' придворного поета живописця урбнських герцогв Джованн Сант. (там-таки).
Нщо так добре не працьовитсть доводить художника, Можливо, як малюнки, здатнсть до самоосвти постйне прагнення до досконалост. До до х числа ставляться «Мадонна Саймона» «Мадонна Сол», як датують, зазвичай, 15001501501 рр. Але саме тепер, Економчне пднесення Флоренц лишилося в минулому, пишно розцвло мистецтво, у XV вона ст., переживала Ренесанс. Що на його хвил пднеслися художники, велик Тож не дивно, Мкеланджело Буонаррот, справжн титани Леонардо да Внч, Рафаель Сант. В 171Мадонне делла Седия187 (ок.
Де вступив до майстерн Перуджно, у 1500 роц Рафаель прибув Перуджу, до в т роки провдного представника умбрйско школи. «сторя створенняВатиканских фресок майстра 150 хба що стиснута, сконцентрована сторя всього класичного мистецтва Високого Вдродження» («Про мистецтво Рафаеля», з. 33). Такою була полтична обстановка, коли Мкеланджело завершив найбльша Значно бльш завдання поставив митець перед собою успшно розв'язав в композиц «Сон лицаря» (Лицар на перетин шляхв). Саме на початку творчого шляху Рафаель вдчував вплив свох провнцйних вчителв, саме тод вн входить у майстернюПеруджино. Кустодва пише: «У зв'язку з розробкою типуполуфигурного зображення Мар наприкнцумбрийского пероду виника можливсть точнодатировки «МадонниКонестабиле». Як виршують вчну тему – Материнство, «Ще не досяг двадцяти майстер рокв одним лише поривом душ знаходить вираз всм притаманних його почуттв у деяких невеликих картинах, – пише.
У його сют мадонн раннього пероду втлен сам свтл деали гуманзму талйського Ренесансу. Не стенах этого сравнительно небольшого помещения Рафаэль написал 171Диспут187 (171Беседы о таинствах причастия187), напротив – знаменитую 171Афинскую школу187 (171Философские беседы187), на третьей стене было помещено прославление поэзии – 171Парнас187, не четвертой – группа из трех аллегорических фигур 171Мудрость, Умеренность, Сила187, олицетворяющая правосудие. Ренесанс являв собою пишн плоди того економчного пднесення, яке вдбувалося у XIIIXIV ст. Де знайомиться з творчстю Леонардо да Внч Мкеланджело, у 1504 перездить р. Рафаель до Флоренц. Поруч з нею «Мадонна делла Седа» здаться зовсм земно, може бути, навть клька буденною. Находя новое, в римский период значительно Рафаэль реже обращается к образу Мадонны, более глубокое его решение.
Долгополов. Флософ та природничих наук була на той час Флоренця, Найпередовшою талйською республкою у галуз мистецтв, правила якою шерстяникв династя та банкрв Медч. Не була тод таля диною краною. Чуйний до зовншнх впливв Рафаель на порах перших жадбно вбирав навколишн художн враження, Сприйнятливий, не останн мсце серед яких займали роботи його вчителв.
Однак у х образ нчого нема, що збуджувало б думка про аскетичних деях християнства. А. Варшавський пише: «чотири роки проводить у Флоренц Рафаель. Ок, Мадонна делла Седия Портреты. Первые относятся портреты к флорентийскому периоду (171Анжело Дони187.
Це 150 щасливе християнство». З скульптором Андреа Сансовно живописцями Граачч, Тут молодий Рафаель зустрчався з архтектором Кронаком, Рдольфо Грландайо та Бастан Сангалло. а ця («Сикстинська мадонна») така досконала в композицйному ршенн, що глядач нбито присутнй при танств, у ньому зображеному. Безсумнвно, тод Рафаель збагнув багато речей архтектур. У статт. А. Бартенева «Рафаель архтектура» знаходимо масу цнно нформац.
Рафаель опанував пластикою людського тла, Дотримуючись прикладвфлорентинцев, вираженням живо людсько почуття. Урбино був з одню художнх центрв у 6015070 рр. Майже вс вони поясн. Покликаний невдомо силою, Зазвичай таку завсу вдкривають ангели Однак у Рафаеля картин завсу розкрився сам собою. (з. Ця спадщинаУрбино переробили Рафаелем, вдчути глибш й плднш.
В станц делла Сеньятура (1509-1511) художник представив головн в його епоху област духовно дяльност: богослов'я («Диспут»), флософю («Афнська школа»), поезю («Парнас»), юриспруденцю («Мудрсть, мра, сила»). Що зображають мадонну з немовлям, Композиц, Рафаелю принесли широку популярнсть популярнсть. (Стаття «Сикстинська мадонна», А. Варшавський). Тепер «реальне деальне утворю тут понад складний виразний сплав».
У 1425 р. «колишнй монастир жночий перейшов домонахам-бенедиктинцам конгрегац св. Юстина в Паду. На потолке Рафаэль написал 171Грехопадение187, 171Победу Аполлона над Марсием187, 171Астрономию187 и 171Суд Соломона187. 171Донна Велата187 (ок. 1513-14 гг. ) и полная языческой жизнерадостности фреска 171Триумф Галатеи187 (ок. Прихильники теор про те, що полотно створювалося для папсько гробниц, пдкреслюють, що жолуд на риз Скста явно вдсилають до цих двох пап з роду делла Ровере (rovereперекладаться як «дуб»). Що покровителями завжди вважалися свв, у той же час на створення образу саме для церкви у вказу П039яченц те.
Що свдчать як про нтерес до будвництва вивчення Стародавнього спадку Риму, Низка його художнх творв ма зображення архтектурних споруд, серед яких Донато Браманте, як обзнансть з архтектурною практикою свох уславлених сучасникв, Джулано да Сангалло тощо. Це, головним чином, портрети й численн «мадонни». Скст Варвара, зображен на цьому полотн. 1509 г) с ее строгим интерьером капелла Киджи в Санта церкви Мария дель Пополо (заложена ок. Картина написана легко и светло.
Петра. Окружающего ангела, в 171Чудесном изведении апостола из Петра темницы187 Рафаэль с необычайной для художника Средней Италии живописной тонкостью передают сложные эффекты ночного освещения – ослепительного сияния, красноватого пламени факелов и их отсветы на латах стражников, холодного света луны. («Рафаель та час», з. 24). Саме ц бенедиктинц т сам «чорн ченц», про як повдомив Вазар». Як. А. Бартенев у статт «Рафаель архтектура»: «Рафаель запрошений був у Рим для робт з розписи Ватиканського палацу. Не випадково вона стане одню головних з в його мистецтв, Лричному таланту Рафаеля тема мадонни особливо близька. У 1491 р. померла мати Рафаеля, а у 1494 – батько, який був його першим учителем.
Немовля помщений тож його тло в перебува тл постат матер, у обох картинах Маря розташовуться фронтально, виходячи меж плаща. Престижна праця у Ватикан наближенсть до папи римського обумовили коло його замовникв. Де розпочались декорувальн роботи, Встигли побудувати одне крило подбно П160 за планом влли. На папський престол вступив Лев X. Користуючись дружнм розташуванням цього хитрого, у 1513 папа Юлй II помер, не забувши життв задоволення папи, люблячого святковий блиск суту, художник провдною став фгурою культурного життя Риму, органзатором виконавцем живописних архтектурних робт у Ватикан.
font-family:'Tahoma'color:2c2c2cСлд зазначити, що «зображений у фресках «gtСтанца деллаСеньятура» носив позачасовий характер». Значно бльше х лише на фресках у Ватикан. Тут Рафаель набував перших фахових навичок. До того часу, Картина збергалася см' протягом столть, у зв'язку з грошовими утрудненнями, поки 1869 р. графСципионКонестабиле, н продати змушений колекцю творв мистецтва.
Ус постат «утворюють дуже цльну красивупространственно-ритмическую угруповання. Вдмовившись вд поширеного тод типу надгробки у вигляд саркофага з лежить на ньому буде фгурою померлого, Мкеланджело створив складний скульптурно-архтектурний комплекс таким чином дав нове ршення пам39ятника такого роду. Ранние произведения (171Мадонна Конестабиле187, ок. На дороз, майже в пилюц спокйно зручно розмстився молодий лицар-юнак. Молодому живописцю довелося виршувати складне завдання: поднати живопис з архтектурою. Дитяч та юнацьк роки Рафаеля пройшли в оточенн мистецтва.
Невдоволення дйснстю, Навть заможна родина велик грош не позбавили особу вд але тривог, небезпечному оточенн Риму, розчаруванням у багатому, де нкому не можна довряти. Рафаель намалював небагато суто станкових портретв. У 1508 роц з Флоренц був викликаний Мкеланджело – папа наказав розписати йому стелю Скстинсько капели. «яка написана ним швидше за все наприкнц 1502 150 початку 1503 рр. Душевне тепло родинну вн близьксть знаходив у сплкуванн з ншим свом дядьком, Судячи з листування Рафаеля, Симоном Чарлом, братом матер.
Порив яких передано плавними, Вльне простр пустельнй площ служить хба що паузою мж постатями, спокйними, хвилястими лнями, стрункими формамихрама-ротонди, купол повторюполуциркульное якого завершення вс картини. мг би вн перетворитися. У сюжетах «gtСтанца деллаСеньятура» зображен деали, сторично попередн деалу фресок Рафаеля й у деал присутн».
Серед раннх робт Рафаеля варто вдзначити «Заручини Мар» (1504), «Три грац» (1503-1505) «Автопортрет» (1506). Клька портретв Рафаель написав з сво кохано жнки – чарвно Форнарни: «Дама в покривал (Донна Велата)» (1513-1516), «Портрет Форнарни» (1518-1519). Навть про його раншнй автопортрет в Рим неможливо нчого розповсти (молодий цнотливий), настльки все приховане. 171мадонна со щегленком187 – (ок Среди них выделяются три близких по композиционному решению картины. Псля смерт Браманте в роц 1514 Лев X призначив Рафаеля головним архтектором на будвництв нового собору св. Незабаром у хат запорядкувала мачуха. Мене турбують оцночн думки, статт, що дозволяють писати публкувати т чи нш «знавц».
Раншнх портретв мало, серед них його автопортрет рокв у 16-17. Швидше, вони були хорош знайомими чи друзями. Наступнсть у передач профес та самого майстерност з поколння до поколння була поширена. Вже була написана «Джоконда» Леонардо, а «Давид» Мкеланджело стояв на площ Синьйор над мстом височв купол собору Санта Маря дель Фьоре, творння Брунеллески, про який навть суворий Мкеланджело говорив, що «важко зробити так само добре.
Вона центрична за композицею увнчана диною великою банею з лхтариком. Лагдно розповда про юного Рафаеля його невеличка мадонна. Фигуры детей смотрятся светлыми силуэтами на фоне более темного первого плана. Якщо дозволите, я скажу те, що вважаю врним соб: роботи Рафаеля, як мальовнич, але все-все, «енергетично» дуже впзнаван.
Которой посвящено не менее десяти работ, Главная живописи тема флорентийского периода – Мадонна с младенцем. Натомсть «сторю» називаться тип багатофгурно композиц. (там-таки). Гращенков назива це «глибоко людським перевтленням древньо конограф» передбача, що у рельфах Падуанського ввтаря Донателло можна було почерпнуто деяfont-family:'Tahoma'color:2c2c2c«МадонниТемпи»font-family:'Tahoma'color:2c2c2cРафаеля. А найважливша основа вс композц. В 1503 Перуджно перебрався з сво майстерн Флоренцю, у Архтектурна декораця – вже не просто органзуючий простр фону, куди слдом за ним восени 1504 прихав Рафаель.
Що народився Рафаель 28 березня 1483 року тод в невеличкому талйському мстечку Урбно, Дан архвних документв свдчать. З часом зросли спостереження молодого художника його майстернсть портретиста. Але в цю бездоганнсть не вриш, бо вона маска. Значно бльше х лише на фресках у Ватикан. Вс ц колрн поднання породжують «барвисте днсть всього ансамблю те настрй щасливою та вльно гармон буття, яке прямо пдготовля глибше сприйняття окремих фресок».
Попри вльнше володння знаннями етапи творчост Рафаеля, мо ставлення до великих живописцям, скульпторам, архтекторам завжди залишиться лише на рвн «НЕОБСУЖДАЕТСЯ. » можете робити з мною усе, що бажате. «МадоннаКонестабиле» найчастше сусдить з «МадонноюТеррануова», котра всма дослдниками визнаться одню з перших картин, створених майстром у Флоренц. У розписи багато золота разом з синм та блим квтами. Фони розписан золотий як мозаки чи з синьому полю даться золотий орнамент. А.
Не без пдстав припускають, що «Мойсей» – втлення мр про героя, людину, здатну очолити справу об39днання роздроблено тал, вдстояти нацональну незалежнсть. Як правило, модель зручно розмщувалася в крсл (Анджело Дон, дружина Дон160 Маддалена, Донна Велата, кардинали, делла Ровере). Архтектурний фон «Афнсько школи» якраз вдтворю нтер'р собору св. Наймолодший з ц трйки генальних майстрв, Рафаель, притаманних його попередникам, не знав мук творчост, що нада особливо творнням привабливост його генального пензля.
Його «Мадонни» «втрачають колишню тендтнсть молитовну споглядальнсть» стають «бльш земними людяними», «складншими у передач нюансв живого почуття». (там-таки). Очевидно, Попри ряд сумнвв з цього приводу, по смерт МарчеллоАльфани, саме ця картина згадуться серед майна власникв в 1660 р. Саме вн наводиться нвентарних в описах 1665 р. font-family:'Tahoma'color:2c2c2cЦе дослвне цитування описи картини, данеГращенковим.
Вона притиска до себе сина, у мадонни гарне обличчя талйсько селянки, прагнучи укрити вд його негараздв. У тому числ був знаменита «Мадонна» Рафаеля. З квтня – тимчасово, який мав компенсувати нестачу технчного будвельного досвду у Рафаеля – а вже з серпня його помчником призначили вдомого архтектора Фра да Джокондо Верона, Псля смерт Браманте у 1514 р. Рафаель був призначений кервником будвництва собору. за спливанн двадцяти рокв Рафаель повертаться до т ж тем. Вдомо, що творчсть П'ро делла Франческа справила вплив на новий напрямумбрийской живопису свом «перспективним синтезом форми кольору» (Р. Лонги). Завершу цю сюту "Прекрасна садвниця", в якй Рафаель оточу групу повним сяйва радост пейзажем. Кустодва «Роботи Рафаеля в Ермтаж»). А купольна частина вдйшла б на заднй план, в раз головний реалзац фасад був би сильно висунутий вперед.
Коли йшов до герцогського замку, Брав його батько з собою, хоч би картини чудового майстра П39тро делла Франческо, де чимало можна чого було подивитися. До них залучили учнв Рафаеля помчникв з його римсько майстерн160 Джуло Романо, Перно дель Вага та нших. Смирнова у статт «gtСтанца деллаСеньятура» зазнача, що фрески «gtДиспута» «Афнська школа» «найповнше, розгорнуто втлюють образ гармонйно прекрасного свтобудови Рафаеля.
Екатерина Александрийская187, ок. У будинку Баччо д'Аньоли вн познайомився з свом майбутнм покровителем Таддео Тадде. Хто був близький Але Перуджно, пдтримки у нього не знайшов спочатку скромно сплкувався з тими. Звсно, кожна робота самоцнна до душ у творчост будь-якого майстра що ця риса. font-family:'Tahoma'color:2c2c2cВчен не свдчить про безпосередн кревнсть мж Рафаелем Браманте (враховуючи ту допомогу, що нада Рафаелю останнй, припустити це природно), але й заперечують такий ймоврност.
«Мойсей» був створений псля флорентйського «Давида», в ньому образ борця збагачуться новими рисами. Вдродив вн нтерес до антично флософ, зокрема деалзму Платона. Слд зазначити у тому, що з фресках чудово зображено архтектура «з допомогою низки мотивв».
Создал многочисленные изображения Богоматери (171Сикстинская мадонна187, ок. Среди его построек выделяют маленькую церковь СанЭлиджо дельи Орефичи (заложена ок. Назва роботи пензля Рафаеля 150 «Мадонна дельлибро», що була виконано на проханняАльфани дДиаманте. До кращих робт раннього пероду належить Мадонна Конестабле. Вона притиска до себе сина, мадонни у гарне обличчя талйсько селянки, прагнучи укрити його вд негараздв. Але коло обов'язкв Рафаеля – придворного художника нового папи – сильно розширився, Робота над розписом станцй Ватикану тривала, багато що вдтепер його робилося учнями за малюнками художника пд його наглядом.
Вважаться, що суворо регламентац робт був. З 1508 р. Рафаель здйсню роботи з прикрашанням Ватикану / навички, Як згадувалося, особливо, отриман у вУрбино, Флоренц розвинулися закрплен впливом на молодого художника римсько античност. В соседней Станце Элидора (1512-14 гг. ), в росписях стен (171Изгнание Элидора из храма187, 171Чудесное изведение апостола Петра из темницы187, 171Месса в Больсене187, 171Встреча папы Льва с Аттилой187) и библейских сценах на сводах преобладает сюжетно-повествовательное и драматическое начало, нарастает патетическая взволнованность движений, жестов, сложных контрастов, усиливаются контрасты света и тени. 1505 г, Питти, Флоренция 171Мадонна Строцци187, ок.
За чотири роки без чи-небудь допомоги Мкеланджело покрив власноруч розписом поверхню площею понад п39ятисот кв. В портретах создал идеальный образ человека эпохи Возрождения (171Б. Це був хнй деал, до утвердження цього деалу вони докладали наполеглив зусилля. Национальная галерея, 1507-08 гг., разработанным Микеланджело, Лондон) появляется к интерес сложным формулам драматически-взволнованного движения. 1506-07 гг., Уффици), 171Мадонна в зелени187 (1506 г, Музей истории искусств, Вена), 171Прекрасная садовница187 (1507 г, Лувр). Що у основ кожного циклу лежала лтературна програма, Дослдники яку вважають, запропонували Рафаелю вчен порадники.
А в сукн, Молода мати зображена не в традицйному вбранн мадонн, голову покрива смугастий шарф, носили яке сучасниц художника. Проте в цей перод цлий ряд видатних творв виконаних самим Рафаелем. Рафаель Браманте досить легко знайшли поглядв, загальне Зустрвшись у Рим багато рокв, яким була мистецьке життяУрбино, саме витоку х деалв. Це ста очевидним при порвнянн двох шедеврв – «Мадонни Грандука» (1504-1505) «Мадонни делла Седа» (1514-1518.
Це вибаглив кардинали, римськ аристократи, можновладц, дипломати. Коштовне вбрання червону сукню, Молодий художник старанно вдтворив каблучки на руках Анджело чи ювелрну прикрасу з великою перлиною на Маддален, прозору хустку на син плечах, рукава. Залишаючи тонк силуети фгур, Кнчик пера стрмко рухався по поверхн паперу, обличчя персонажв в рзному психологчному вуаль стан, штрихувань.
Барбар творння ункальний свордне». Бчн двори з регулярними садами комплексом сходинок Грандозний терас, палац мав театр просто неба, що спускались до рчки Тбр. Звсно, сам мг вибирати. Варшавський). нколи сама модель давала пдстави розкрити душу бльше, на гран дозволеного. Встиг Рафаель побудувати невеличку церкву Сант Елджио дель Орефч в Рим.
У Флоренц Рафаель шука нових творчих вражень для подальшого розвитку свого мистецтва. Щобраманте присвячу Рафаеля у хд сво роботи, Нема сумнву, що мало велике значення подальше на етапу будвл. Впервые упомянут как самостоятельный мастер в 1500 г. С классической и ясностью возвышенной одухотворенностью воплотил жизнеутверждающие идеалы Возрождения. Вже вдтод стало хлопчиков незатишно у рдному дом, Певно, ще а менше уваги придляли йому псля народження сестрички.
Теми материнства, жночност, деалу краси зливаються в цй картин, написано в 1507 роц (напередодн вд'зду до Риму з Флоренц). Раншнх портретв мало, серед них його автопортрет рокв у 16-17. «Архтектурн декорац тсняться щльними рядами колон стовпв, нависають над головою важкими арками». См'я Рафаеля не могла похвалитися давнстю роду – його предки походили з невеликого мстечка Кольбордоло поблизу Урбно були дрбними торговцями. «Втм, фрески у третйстанце переважно виконали 150 невдь що вдало 150 його (Рафаеля) учн: майстер переймався ншими замовленнями.
Рафаель ще не навчився наслдувати вчителя. Поради начерки Рафаеля були використан при побудов палацу Каффарел Вдон (початок будвництва 1515 рк), палац лкаря папи римського Джакопо Антоно да Брешиа (1515 рк), палац папського камергера Бранконо дель Аквла. Також, епоха вдрзнялася послдовним навчанням рзним професй. Обрамляюч стни, Вн повинен був органчно зв'язати напвциркульн арки, що порушують площину стн, а вкна також двер, з композицю фресок.
З творв П'ро делла Франческа, який довго жив у мст. Керованй Перуджно, в артл, оскльки брав участь у створенн розписв брж перуджйсько корпорац банкрв, смнадцятирчний Рафаель був не останнм видатного майстром, й новаторського для того часу архтектурно-живописного ансамблю. Приблизно протягом п'яти рокв, Псля смерт батька, хлопчик навчався в майстерн живописця придворного урбнських герцогв Тмотео Вт. Я додаю лише чорно-блу репродукцю, тому скористаюся точно формулюванням фахвця. Спочатку було розписана середня з трьох «gtстанц» 150 «gtСтанца деллаСеньятура» (gtsegnatura 150 по-талйськи «пдпис», тут пдписувалися папськ документи) (15081501511) слдом, протягом 6 рокв (15111501517) послдовно «gtСтанцадЭлиодоро» «gtСтанца дельИнчендио». Але, змнюючись переходячи з роботи в роботу, вони досить легко впзнаван.
Среди римских работ выделяются портрет гуманиста Бальдассаре Кастильоне (ок. Здаться, вн брався за х створення не дуже охоче, хоча х добре оплачували. Допитливо вдивляться в обличчя його стриманий жест руки, трима на колнах мертве тло сина, тонко переда всю глибину материнсько скорботи, що тать сумний питання. Учен наголошують, що у композиц Рафаеля нчого нема примушеного застиглого.
font-family:'Tahoma'color:2c2c2cЗ 1500 р. Рафаель працював у майстернПеруджино. Анатомчн та мистецьк штуд, Це автопортрети, окремих груп майбутнх картин чи наполеглив фресок, пошуки композицй, фгури в ракурс тощо. «Це численн, частше полуфигурние зображення, де (Богоматр) представлена нжнообнимающей дитя, який вдповда й сво ласкою». Як майстер подолав шляхом розподлу продуманого драпровок, Задум помстити на колнах жнки тло дорослого сина укладав у соб певн труднощ. У цьому самому рвн, Навть коли, мж глядачем автором картини вдбуваться симпатя 150 значення прийому художнього можна вважати прогресивним чи застарлим 150 це задоволення особисто мен зпсу. Як справедливо зазначаГращенков, Рафаель «вдмовився вд чужо йому психологчно рафнованост Леонардо в м'я бльш простого ясного, бльш доступну висловлювання краси материнства». Сучасники визнали х дивом, великим Фрески станц делла Сеньятура стали справжнм трумфом Рафаеля. Дослдник пише, що картина ця 150 «саме палке, саме по-людськи безпосередн вираз материнськй любов».
Завдяки зв'язкам батька, Рафаель зблизився з сином Федерго та Монтефельтро, Гвдобальдо. Варшавський у статт «Сикстинська мадонна» циту Вазар: «Сповнив вн (Рафаель) для чорних ченцв (монастиря) св. Процес простежуться ще роботахБрунеллеско становить свого апогею в творахБраманте, у знаменитйТемпиетто, фактично першо його римсько будвництв (1502),, нарешт, в грандозний проект собору св. Роботи почали у 1518 роц, а в 1520 помер Рафаель.
«Кожна постать зберга притаманну й правдиву природнсть. Зника старе спокй в архтектурному побудов фресок 150 простр стрмко розгортаться. Натомсть зазначено, що «gtархитектурно-ритмическое днсть всх частин розписи доповнються погодженстю х колористичного ладу». Але в цю бездоганнсть не вриш, бо вона маска. Мен дуже важливо, щоб у контрольно збереглося безлч оцнок учених, дослдникв творчост Рафаеля, тому наведу цитату з описом ще одню ранньо роботи художника 150font-family:'Tahoma'color:2c2c2c«МадонниКонестабиле»font-family:'Tahoma'color:2c2c2c (gtСанкт 150 Петербург, Ермтаж).
картоны для шпалер с эпизодами истории апостолов Петра и Павла (Музей Виктории и Альберта, Лондон) стилистически близки к росписям Станц, однако в них появляются уже первые признаки исчерпанности классического стиля Рафаэля, – черты холодного совершенства, увлечение зрелищным началом, эффектностью поз избытком жестикуляции. Так виник портрет Бндо Альтовт (Вашингтон, США). Вн син багатих батькв сам банкр. За проектом Браманте храм мав бути совершенно центричним, захдно частини, а духовенство наполягало на змн плану в бк розвитку вхдно – симетричним за двома з осями, липня 1515 р. Рафаель став головним архтектором собору вимушений був виршувати надзвичайно складну задачу.
Покрливим, На змну крихким, повнокровн, мрйливим мадоннам умбрийского пероду прийшли образи бльш земн, х внутршнй свт став складншим, багатшим емоцйних по вдтнках. Залишаючи лише мнмальне мсце для пейзажу справа й злва, Постать Мар майже заповню зовсм першому план. Скльки нжност, цноти, любов, душевно гармон. Поруч з нею «Мадонна делла Седа» здаться зовсм земно, може бути, навть клька буденною. Христос сказав: «Один з вас зрадить мене", безпорадно опустивши руки на стл, замовк. (там-таки).
1505 г, там же). Тепер, дозволю соб деяк цитати про «Скстинсько мадонн», з статт «Про мистецтво Рафаеля»: font-family:'Tahoma'color:2c2c2c«Бажаючи уявити явище Богоматер як зриме диво, Рафаель смливо вводить натуралстичний мотивраздвинутого завси. Тим бльше вони не вичерпують величний, рзномантний прекрасний свт дей образв, натхненний гуманстично концепцю досконалост, гармон розуму, котрий поста мамо на стнахрафаелевской «gtСтанца деллаСеньятура»». Художник патрот Мкеланджело очолив роботи з спорудження мських укрплень. х просторове ршення створю враження «вдкритост» цього дивного свту нам, розширю простр залу, нформуючи велична рвновагуцентрических примщень, наповнюючи його тим свтлом повтрям».
Фрески «gtстанц» Ватикану чудово пов'язан з нтер'ром, вони невддльн вд архтектури. Взагал, розписи «gtСтанца дельИнчендио» почалися за деякими даними в 1514 р. тривали до 1517. Це ста очевидним при порвнянн двох шедеврв – «Мадонни Грандука» (1504-1505) «Мадонни делла Седа» (1514-1518. Весь початковий перод творчост проткав тихих у грських мстечкахУмбрии, у свому рдномуУрбино формувався стиль юного Рафаеля. Чарвн картини рдних мсць злилися тут у диний гармонйний Сумн образ, згадки рано померло матер, але щирого поетичного почуття. Округлие лн м'яко окреслюють постат Божо Матер немовляти, в чисту нжну мелодю навного.
Лзавети Гонзаго, Протягом усього життя вн користувався дружньою пдтримкою заступництвом та його дружини. У XVIII столтт поширилася легенда (не пдтверджена сторичними документами), що Юлй II замовив полотно Рафаелю для сво гробниц, що моделлю для Мадонни послужила кохана РафаеляФорнарна, для Скста сам папа Юлй (племнникСкста IV), а для свято Варвари його племнниця Джуля Орсн. Частина малюнкв160 перш шкци, начерки, частина160 довол пророблен майстерн композиц, здатн бути самостйними творами мистецтва (картон до «Афнсько школи», Амброзана, Млан. ) Серед перших портретних зображень художника портрети Аджело та Маддалени Дон. Не подобаться 150 не дивися. Урбно, в родин художника Джованн д Сант. font-family:'Tahoma'color:2c2c2cТ. У тому ж 1507 художник ненадовго повернувся в Урбно.
Мабуть, на Рафаеля усе це розмаття мало те вплив. А днем народження за одними джерелами називаться 28 березня, Достеменно тльки вдомий рк – 1483, а за ншими – 6 квтня. Ренесанс вдродив нтерес до людини, виправдав плоть, що в середньовчч вважалася «вмстилищем грха». Значущим було втручання в Рафаеля-архтектора створення палацв для вельмож папського двору неподалк Ватикана. Чому й кликав до майстерн, Батько розумв його душевний стан, вкривали позолотою зброю та посуд, де його учн церковн малювали образи, розписували мебл.
Дивно: немовля розумними оченятами дивиться в розгорнену книгу, нби вм читати. Gtсаморефлексия мистецтва талйського Вдродження поднувалася в з Рафаеля ренесансним сторизмом. Рафаель штучно уникав драматичних сцен, Рано позбавлений любов батьквсько опки, невдоволення страшною дйснстю зламу 15-16 столть, людських трагедй. Чи то замряв, Вн чи то заснув, перед його внутршнм зором предстали приваблив дв жноч постат160 гарненька Насолода з квтами серйозна Доброчиннсть з мечем книгою.
У 1503 роц Перуджно перебрався до Флоренц. font-family:'Tahoma'color:2c2c2cА. Картина неспроможна виршити несправедливу оцнку, Погодьтеся, та на й похвалу вдповсти неспроможна.
Безумовно, Одних мен, але за умови т знання дещиц, замало розумння вс грандозност таланту цих майстрв, що розповдаться у ЗМ, можна заслуги Мкеланджело, Леонардо. Нескнченно далекий вд навколишнього, у першому випадку юна Маря зображена занурено у свй внутршнй свт, тримають дбайливо немовляти, стримане прояв материнського почуття переда м39який жест рук. У 1491 роц Рафаель втратив матр, а через три роки, в 1494 роц, помер батько. Кастильоне187, 1514-15 гг. ). Росписи Станцы делла Сеньятура (1509-11 гг. ) – одно из самых совершенных творений Рафаэля. Рафаель був гарним рисувальником, тому дуже цкавими жноч портрети, виконан в технц рисунку: «Бюст жнки з косою» (1504), «Жнка бля вкна» (1505-1507), «Жнка з дитиною за читанням» (1515).
Кнецьумбрийского пероду, Вважамо найбльш 1504 переконливою р., до осен ниншнього року Рафаель перехав до Флоренц. А й гордстю славою всього мистецтва епохи Зате Вдродження, розписи у перших двохстанцах лише гордстю славою Рафаеля, ус свтово мистецтва». Творчо переробивши отриман враження, Тут вперше з39являться дар щасливий Рафаеля – легко засвоювати кращ здобутки художньо культури, збагачувати ними сво мистецтво. (gtТ. К. Флоренця була на той час «колискою талйського Вдродження».
Точно дати народження Рафаеля невдомо. Вдтноксверхъестественности т легкост, з яким Маря, притискаючи себе важкого сина, кроку, ледь торкаючись босими ногами поверхн хмари. Фрески «gtСтанцадЭлиодоро» «зображують конкретн сцени церковно стор». 1502-03 гг. ) проникнуты изяществом, мягким лиризмом. м спвзвучно вторять обриси весняного пейзажу. Дослдник свдчить про запозичення подбного типу композиц Рафаелем у Леонардо. Замсть прийнятих канонв люстрацй бблйних до сюжетв Рафаель пропону глядачев свт реальний, Словом, повний свтла добра, одухотворений своми спостереженнями.
Ни одного движения, Не повторяя ни одной фигуры и позы, свободным, Рафаэль сплетает их воедино гибким, естественным ритмом, перетекающим от фигуры к фигуре, от одной к группы другой. 1514-15 гг., Лувр). Картини ц вдрзня, за словами Гращенкова «бльш компактна угруповання постатей» «велика деальнсть ландшафту». Флорентйц вигнали Медч вдновили республку. Став наряду с мастерами античности высшим образцом художественного совершенства, Рафаэль оказал огромное на влияние последующее развитие итальянской и европейской живописи.
Ця робота посла тривалий час. 1507 г, в последних флорентийских работах Рафаэля (171Положение во гроб187, 171Св, Рим галерея Боргезе. Который подчеркивает состояние всеобщей гармонии, От прелестной молодой веет женщины спокойствием и счастьем раннего материнства. Фигуры как бы растворены в прекрасном пейзаже.
Или, 171Мадонна с Младенцем и святым Иоанном Крестителем на фоне пейзажа187, относится к последним флорентийским Мадоннам Рафаэля, как ее еще 171Прекрасная называют садовница187. Обидв Галерея Птт, Флоренця). «гпотеза – про тому, статт у порушено питання програмност «gtСтанца деллаСеньятура» псля аналзу даних, ще спростована», що «gtСтанца деллаСеньятура» призначалася Юлм II для верховного папського трибуналу – Смирнова пдбива пдсумки. Але не змогла встояти проти об39днаних сил мператорських вйськ, папських Флоренця витримала важку одиннадцатимесячного облогу.
Вираз красивого владно особи, Стриманий гнв переда Мойсея руху могутньо фгури, в якому щось жорстоке. 12). 12 серпня 1530 мсто впало. про людей, вражених звсткою про те, що в х середовищ ховаться зрадник. Вслед за ним он начинает много работать с натуры изучает анатомию, механику движений, сложные позы и ракурсы ищет компактные, ритмически сбалансированные композиционные формулы. За велику кльксть створених чарвних жночих образв його називають «спвцем жночо краси».
Увбравши кращ впливи школи Перуджно великих флорентйцв, Художник знаходить свй стиль, зрозумлсть, вн нада свом картинам несподвану особливо чарвну доступнсть, яснсть, знайшовши цими роботами заслужене й широке визнання. Чотири року у Флоренц (15041501508) вона вже самостйно вивча усе, що ця вища художня школа тал могла йому дати. «споглядаючи фрески Рафаеля, але й бльш-менш зрозумти, його вищий деал культури талйського Вдродження, як сторично деал складався – ми можемо як побачити, х використовували згодом та нш майстра. Р. И. Хлодовский пише. Попри розподл, частини утворюють повну художню самостйнсть. тельця поклоняться цьому долу.
Звсно, таких прийомв, улюблених, чимало. А й надляються одним зосередженого настром задум, Тим самим було персонаж об'днуються як зовн. Навть побжного погляду достатньо, щоб переконатися у пдпорядкованй рол сюжету. Рафаель народивсявм. Який жив недавно, а талановитого художника, постйно порвнюючи з новими роботами щонайменше талановитих, просто дуже обговорювати говорити про його творчост. Родина Альтовт зна вагу золота утаемничених знань, Як нхто, пдкупи, страшн тамниц римських вельможних родин, х розпусту, показову цинзм шляхетнсть.
Взагал, «сумщення нби одна особа клькох художнх професй» для талXV150XVI ст. Зображених на фресках, у символах, як прожива людство усього протягом сторичного простору, змст суть епох. Як правило, модель зручно розмщувалася в крсл (Анджело Дон, дружина Дон Маддалена, Донна Велата, кардинали, делла Ровере). Горизонтальное основание которого находилось выше уровня глаз стоящего зрителя, Каждая из имела стен для росписи полукружье. Нехай обладающем прозорстю П'ро воздушностью делла Франческа, у колорит, Рафаель знайти належну гармоню. метрв.
В еще большей степени это свойственно фрескам ватиканской Станцы дель Инчендио (1514-17 гг. ), выполненным по рисункам Рафаэля его помощниками Джулио Романо и Дж. Двочому образу Мар, Кругле обрамлення картини виник як природне завершення ритмчною гри лнй. Хрупкому, з трохи зеленючими схилами пагорбв, настрою тихою задум добре вдповда пустельний ландшафт з 150 дзеркальнй гладдю озера, з тонкими деревцями, ще позбавленими листя, з прохолодою сяючих вдалин снжних грських вершин. Що мав вн вже тод певну творчу ндивдуальнсть, в перекону тому, найранша з його збережених картин «Мадонна Конестабле» (зветься так за прзвищем власника, вд якого перейшла до Ермтажу). В. М. Гращенков каже, що у прийоми композиц «стор» легко зближалися з репрезентативним стром ввтарного образу. Як образно зауважив А. В.
А це призводило до розробкиструктурно-ритмических принципв нового стилю, класичного «Художники Вдродження ознайомлювались з античними рельфами. Сонце Ренесансу зйшло над талю в XV ст. Строгий лричний одночасно, Рафаель створив новий тип зображення з мадонни немовлям – монументальний, додав цй тем небачену значнсть. Рафаель головне свою увагу зосередив на розписи зал чотирьох папських поков, Працюючи поВатиканскому палацу. За чотири роки (не рахуючи поздок то в Перуджу, то в Урбно) перебування у Флоренц Рафаель створив вдом картини мадонн. Не помиляться лише те, хто робить нчого.
Це золото узгоджуться з безлччю жовтих тонв у фресках стн («gtДиспута»). Светло-серая архтектура «Афнсько школи» теж трохи золотиться. Однако только в Риме Рафаэль суховатость преодолел и некоторую скованность своих ранних портретов. У композиц «Заручини Мар» «все приведено до" золото мри "» (А. Нескнченно далекий вд навколишнього, у першому випадку юна Маря зображена занурено свй у внутршнй свт, дбайливо тримають немовляти, стримане прояв материнського почуття переда м39який жест рук. Неможливо не затриматися бля не, адже розповдь зворушу. (там-таки, з. 24).
до. Для прикраси Скстинсько капели, Майстер витрачав часу чимало на справи будвництва й створення килимв. Це мсто збергав врнсть республканським гуманстичним деалам. Але психологчний стан персонажв ще мало вдтворений в портретах.
– це участь у будвництв собору святого Петра. Який Рафаель застосовував до найрзномантнших завданням, Одню з пластичних вважатимутьсякругообразную мотивв, композицю. Художник написал ее накануне отъезда в Рим, уже крупным, вполне сложившимся мастером. Псля першого ж випробувань папа надав Рафаелю розписати вс площини (лише на плафонах збереглися розписи нших живописцв). Як досягають вершин в Рим, Поглиблюються його психологчн характеристики, багатих длкв банкрв, в середовищ кардиналв, амбтних пихатих римських пап, суворих римських матрон. фрески «gtстанц» живописом монументально, яка як найтснше пов'язан з архтектурою, за доцльне нагадати про архтектурних творах Рафаеля.
Картини минулих рокв вдом 150font-family:'Tahoma'color:2c2c2c«Мадонна на луц»font-family:'Tahoma'color:2c2c2c (1505 чи 1506 рр. ), font-family:'Tahoma'color:2c2c2c«Мадонна зщегленком»font-family:'Tahoma'color:2c2c2c (прибл. В. М. Гращенков зазнача, що картина «МадоннаКонестабиле» лише започаткувала створенню тих картин, де, митець, Рафаель йде набагато вперед, поднуючи «колишнюумбрийскую грацю» з «сутофлорентинской пластичнстю». Мсто було розграбоване, 7 травня 1527 вйська мператора Карла V вступили Рим, в тисяч жителв убито. Художн деали Ренесансу вн втлив у свох численних творах з винятковою повнотою.
(там-таки). Пзнше вллу залишили недобудованою експлуатували лише вибудовану частину. Але «архтектураротондального храму Рафаелясобраннее схожою композицПеруджино, бльшеслитна, а пропорц силует вдрзняються чудовим досконалстю добрнстю. font-family:'Tahoma'color:2c2c2cДобрнсть, якась особлива витонченсть вишукансть форм, за повно збереженн вдчуття монументальност, 150 характерн якост Рафаеля як архтектораfont-family:'Tahoma'color:2c2c2c». Петра, який розкшшю обробки розмрами повинен був перевершити вс церкви свту. Мкеланджело, Леонардо.
Привлекающих и удерживающих внимание зрителя, Детали выписаны с любовью большой и насыщены массой мелких подробностей. То справд був дух справжньо класичност. Лн цих малюнкв160 навть несмливих160 досить легк, досить точн, виразн, заокруглен. «Мадонни» Рафаеля «живуть у злагод вдносини з своми почуттями, у порозумнн з дикою природою, з людьми. За словами Гращенкова, ватиканськ фрески Рафаеля разом з «Тамно вечерею» Леонардо Сикстинским стелею Мкеланджело 150 верхвка монументального живопису Вдродження. Завершеност, Прагнучи досягти враження ясност, слдом Мкеланджело за Леонардо обира св, простоти. (з.
Наприклад, вчен пишуть, що Рафаель «своми архтектурними витворами надав великий вплив на аналогчн свох учнв, попри вс наступне розвиток талйсько архтектури». З допомогою графаСтроганова, навть директора Ермтажу О. С. Гедеонова, «Мадонна дельлибро» придбала за чимал грош йпреподнесена Олександром II дружин Мар Олександрвн. Що Кустодва помча у Варто статт, згадати, алепнина-орнамент виконано тй самй дошц, що з маленького свого шедевра Рафаель створив й початковий раму, що була основою для живопису. Батько помер, коли синов було тльки одинадцять рокв.
Зовсм, як живопис станкова. 128). УБартенева написано: «можна припустити, що все стафаж «Афнсько школи» було скоригованоБраманте. Рафаель намалював небагато суто станкових портретв. Звсно, вплив ц майстра на Рафаеля було визначальним.
Монастир св. Рафаель лишився кращим художником Перудж, керував великою майстернею, замовлень мав бльш нж досить. Три тераси за проектом мали рзномантне розпланування фонтан на кожнй з них для охолодження спекотного повтря Рима влтку.
Ще 1481 р., у свой фресц «Передача ключв» Скстинсько капели, Перуджино зображу у центрротондальний храм. За словами Варшавського: «Одню з найбльших стор людства творнь розписи в «gtСтанца деллаСеньятура», з знаменитим «gtДиспутом», «Афнсько школою», «Парнасом» з фрескою, присвяченй правосуддю, навть багатьма ншими окремими композицями алегоричними постатями Глибина узагальнень, напруженсть барвисто пензля, рзксть контраств, динамка драматичних образв, рдксний композицйний дар 150 все свдчило про величезному вс дедал вищому майстерност художника, й у задум у виконанн». (там-таки). Як рдАльфани отримав титул графв деллаСтаффа в XVIII в., Потому, шляхом шлюбу, см'я, з поднувалася см'юКонестабиле. Земное бытие человека, гармонию духовных и физических сил прославил в росписях станц (комнат) Ватикана (1509-17 гг. ), достигнув безупречного чувства меры, ритма, пропорций, благозвучия колорита, единства фигур и величественных архитектурных фонов.
Його звльнено вд обкладань та пдвищенням податкв, тепер Вн безпосередньо пдпорядкований татов, настоятель монастиря отриму право носити митру. Раннй перод творчост Рафаеля справедливо називають «перуджновским» вдзначаться сильною залежнстью молодого художника вд учителя. «Вн багато почерпнув у Леонардо молодшо Мкеланджело, зблизився зФра Бартоломео Вн першим серйозно торкнувся творами антично пластики». Його визначають передусм мудрсть владна сила. У статт порушено питання програмност «gtСтанца деллаСеньятура» псля аналзу даних, Смирнова пдбива пдсумки: «гпотеза – про тому, що «gtСтанца деллаСеньятура» призначалася Юлм II для верховного папського трибуналу, ще спростована». Що архтектори талйського Вдродження з раннього часу культивувалиfont-family:'Tahoma'color:2c2c2cтипцентрического храмуfont-family:'Tahoma'color:2c2c2c, купольного «Вдомо, що вони протиставляли традицйно готично базилц. Х картини втлена архтектурна думку, Роботи майстрв, уродженця надали околицьУрбино, виршальне вплив формування деалвБраманте. Н повтряно блакит неба.
«основною визначною пам'яткою Ватикану, крм Скстинсько капели, безсумнвно, станци (gtstanza 150 кмната) 150 три невдь що великих склепнних примщення другому поверс старо, побудовано в середин 15 столття частини палацу». Ему была поручена роспись четырех смежных зал, так называемых станц (комнат). Тод ж вн працю паралельно зБраманте, який нада нею великий вплив. Папа Климент VII з роду Медч уклав союз з ворогом з тим, щоб повернути владу свом родичам.
Вн подав подружжя на тл далекого пейзажа. (там-таки). Рафаель бувчудовимпортретистом, прицьомубльшсть його портретв – жноч. (там-таки).
Темний профль уди рзко видляться серед нших осб, освтлених рвним денним свтлом. Примтна сторя, що супроводжу поява картини Ермтаж, яка приведено у статтТ. К. Кустодиевой «Картини Рафаеля в Ермтаж». Рамки умбрйско школи стали для нього тсн. Найпрекраснш фрески були створен Рафаелем в станц делла Сеньятура в станц Елодора.
Галерея живописних жночих портретв також дуже приваблива: «Вагтнсть» (1505-1506), «Дама з динорогом» (1505). Скста був у склад потужно конгрегацМонте 150Кассино, чий настоятель носив тепер титулfont-family:'Tahoma'color:2c2c2cГлави настоятелв ордени бенедиктинцв, канцлера та капелана Римська мперяfont-family:'Tahoma'color:2c2c2c (). Та й говорити у тому, як щедра на таланти Флоренця. Що «фантазю Рафаеля вдвду накший спосб Мадонни 150 урочистй сумно, font-family:'Tahoma'color:2c2c2cУчен наголошують те яку що, жертву вона повинна переважно принести людям, хба щосознающей. Вони 150 фрески 150 нос символв дей уявлень людства.
масу творчих сил прац, так не побачив втлення свого справжнього задуму. Будь-яка картина шедевр. Бенуа), в нй нема нчого, що вдволкало б увагу вд головно групи Мар та Йосипа. У середнй частин плафона вн помстив дев39ять композицй на сюжети бблйних мфв – «Вддлення свтла вд птьми», «Створення сонця мсяця» т. д.
Де служив свордною замною вдсутнього вкна, Образ вдало вписався в центральну частину церкви апсиди в П039яченц. Здаться, вн брався за х створення не дуже охоче, хоча х добре оплачували. Рафаель штучно уникав сцен, драматичних Рано позбавлений батьквсько любов опки, невдоволення страшною дйснстю зламу 15-16 столть, людських трагедй. У 1509 р. художник отримав постйну посаду «апостольського живописця» при татов Юл II, поручившем йому розписи «gtстанц».
Але вся суть виконаний стинно людсько гдност спокйного благородства. К числу лучших работ Рафаэля -монументалиста относятся выполненные также по заказу банкира и мецената Агостино Киджи росписи сводов капеллы Киджи (ок. Модно одягнений, з довгим волоссям молодик дивиться тривожно допитливо. Изображая на фоне идиллического пейзажа юную мать и играющих у ее ног маленьких детей – Христа и Иоанна Крестителя, Варьируя в них один и тот же мотив, уравновешенным гармонически ритмом композиционной пирамиды, он объединяет фигуры устойчивым излюбленной мастерами Возрождения. 1514-15 гг., вилла Фарнезина, Рим). Выполненные в 1515-16 гг.
Коли художника критику художник 150 це (мен) подя зрозумле. Ценитель може любити, решт кращим зображувати з себе мистецтвознавцв. Який не стльки дбав про долю племнника, Одинадцятирчний хлопчик залишився сиротою пд опкою дядька Фра Бартоломео, скльки нескнченно судився з Рафаеля мачухою Бернардиною. «Заручення Мар» 150 це самостйного сильне твр. Тому його залучила нша трактування образу Мадонни. Вишеславцев, «подбно бджол, вн збира свй мед там, де його знаходить, не втрачаючи сво власно самобутност».
А в сукн, Молода мати зображена не в традицйному вбранн мадонн, де ним перед вдкрилися широк можливост долучитися до кращих образв флорентйського Ренесансу, яке носили у 1504 роц Рафаель прихав до Флоренц. Структура фресок, за словами Гращенкова, визначена характером примщення «пвкругл завершення стн кожно «gtстанци» послужили вихдним ритмчним лейтмотивом у будвництв». Ц «Мадонни» мали служити релгйним помислам, як колись кони. Реферат на тему: Р а ф а е л ь. Петра, строил капеллу Киджи церкви Санта Мария дель Пополо (1512-20) в Риме. Порвняння цих творв з «МадонноюКонестабиле» показу, щоермитажная картина 150 наступний крок у розробку таких композицй.
Що фрески «gtДиспута» «Афнська школа» «найповнше, Смирнова у статт «gtСтанца деллаСеньятура» зазнача, розгорнуто образ втлюють гармонйно прекрасного свтобудови Рафаеля. Щоби найкраще сховати сво намри бльш д. Все прихованим ставав сам Рафаель, Язик вони мали для того. Також писав свого роду проекти безпосередньо в полотнах стрчок, Майстер працював над проектуванням будвництвом безпосередньо, споруд виконував фресков розписиорнаментально-декоративного порядку, ще. Рафаель як би остаточно знаходить сво ршення бблйних тем, воно наповнене розкутим реальним вдчуттям повноти буття, цього земного дива.
Це з найяскравших переконливих прикладв справжнього синтезу мистецтв епохи Вдродження». Петра 150 центрального споруди епохи. Знаменит тепер стату рабв взагал не увйшли в остаточний варант гробниц («Зв39язаний раб» «Вмираючий раб» – в Лувр, «Молодий раб», «Атлант», «Бородатий раб», «виклика раб» – в музе Академ у Флоренц). Не можна зробити краще». В якост комсара старовини, Петра, займався який охороною та переписом пам'яток Стародавнього Риму. Проектировал собор Св.
Античн стату та монументальн розписи стали зразком для художникв. Тому що, – Це цлком зрозумло, вн знаходить вихд сво туги в мрях дитинство, про залишившись так рано без матер, привтнсть, ц пори життя. Це сприйняв Рафаель, посредствам свохумбрийских вчителв. «У тал аналзованого часу власне нема двох «сумжних» професй 150живописца-монументалиста живописця картин, як не снували остороньскульптори-монументалисти й майстра дрбно пластики. Юнак-лицар ще перебува в скутому стан, але жереб вже кинутий. В тому, що мав вн вже тод певну творчу ндивдуальнсть, перекону найранша з його збережених картин «Мадонна Конестабле» (зветься так за прзвищем власника, вд якого перейшла до Ермтажу). Скста дошку (зображення) головного ввтаря, з явищем Богоматер св. Сиксту св. Що вимагала винятково винахдливост високо майстерност, Це була завдання, виршена Рафаелем з разючим блиском.
Справжнй нтерес учених спричинена тим, «як вдвернену дидактичну дею згодному дност релг, науки, мистецтва право Рафаель перевв мовою живопису». Питти, 1516 г, возможно- модель 171Сикстинской Мадонны187, Флоренция), с их благородным и гармоническим строем образов, композиционным равновесием, тонкостью богатством и цветового решения. Сам папа Юлй II приднався до числа шанувальникв таланту Рафаеля псля закнчення розписв у станц делла Сеньятура, де особливу популярнсть набувають фрески Рафаеля «Афнська школа», «Диспут» «Парнас». (А. Витрачене на насолоди, йому обов'язково треба обрати життвий шлях160 або життя, уславлених вчинкв прац, або нелегкий шлях подолання перешкод, уособлюють яку меч книга серйозно Доброчиннст. У Флоренц Рафаель прихав з рекомендованим листом сестри урбнського герцога Гвдобальдо гонфалоньеру до Флорентйсько республки П'тро Содерн. Монументальний стиль Рафаеля розвивався змнювався,, досягнувши кульмнац, став в'янути.
Навколо розташував фгури сидячих на тронах Пророкв, сивли. До простоти та цлого довв Рафаель до досконалост», Цю тенденцю до монументальноукрупненности форм. Вс мцнше потужнше звучить нтонаця, що нада цим картинам вдмнний вд усх попереднх художникв, трепетний стиль, зовсм позбавлений будь-яко сухост, лтературного задання. Первостепенное значение для него имело знакомство с Леонардо да Винчи. На думку фахвцв, Рафаеля мало приваблювала композиця з так званого «святого спвбесди», «де Богоматр зображувалася на трон, серед святих янголв». font-family:'Tahoma'color:2c2c2c«Заручення Мар»font-family:'Tahoma'color:2c2c2cнаписана в 1504 р. (Млан, Брера).
Петра». У Леонардо (точнше, на творах Леонардо, навчання була, як кажуть, заочна) навчаться вн зображати рух постатей. Але наймасштабнша архтектурна робота Рафаеля, якою вн займався впродовж 1514-1520 рр. У колрному акорд, Вони у плавких обрисах, у меланхолйному кравид з тендтними деревцями й далеким в краобрм, позах обличчях юно матер та хлопчика, що тане у повтрянй мл. Коли Рафаелю виповнилося всм рокв, померла мати.
Вдрзнити хн роботи майже неможливо, Але за два-три вже роки малював точнснько на його кшталт. (Варшавський). Нердко ховаться в кол друзв, Леонардо помстив зрадника в груп улюблених учнв уособлення як зради. Але нхто з них не досяг т багатогранност, Мадонн зображували багато майстрв Ренесансу, Рафаель, як тих тонких вдтнкв у трактуванн образу жнки – матер.
Втленню проекту перешкодила смерть митця. 1505 г, там же 171Донна Гравида187, ок. Така композиця завжди мислиться м, як зображення що стоть Мар з немовлям на руках». Художники ми працювали й по розписи споруд (якщо взяти живопис), вони ж творили станков твори.
Центральное место в этого творчестве периода занимают росписи парадных покоев Ватиканского дворца. Вс тераси можна було добре оглянути з верхнього майданчика бля пдмуркв самого палацу. «gtфлорентинское» походження доводиться безсумнвним впливом Леонардо так Внч».
Як доби учнвства, По смерт Рафаеля залишилось малюнкв, довол так повного розквту його здбностей. У Мкеланджело 150 пластичност, вмнню в споко передати вдчуття динамчност». Обидв Галерея Птт, Флоренця). 1506 р. ) font-family:'Tahoma'color:2c2c2c«Прекрасна садвниця»font-family:'Tahoma'color:2c2c2c (1507 р. ). Часть из них получила названия по сюжетам фресок. Вн був наставником покровителем юного майстра.
Папа Юлй II, об'днав монастирМонте 150Кассино з цимконгрегацией (). Зокрема й живописним, Його батько Джованн Сант був надлений талантами, рзномантними в якому на стн свого помешкання вн намалював пд виглядом мадонни дружину Маджу з сином на руках, про що свдчить фресковий розпис. Основа такийдатировки 150 стилстичний аналз раннх творв майстра. Залишилися вльними поля також заповнив зображеннями людських фгур. У пам39ят талйцв день 7 травня залишився вдень найбльшого нацонального лиха. Вн готовий до нових, ще бльш значних звершень».
Майже вс вони поясн. «Псля одномантност художнх прийомвПеруджино, Рафаель з особливою гостротою мав усвдомити все нескнченне багатство зрлого мистецтва Леонардо, коли вн уперше з нею познайомився у Флоренц». Изяществом, Легкостью, выполненные помощниками Рафаэля по его рисункам в зале Фарнезина виллы (ок, богатством фантазии отличаются чисто декоративные росписи.