Але молодий художник прийняв цей виклик з вдкритим забралом, Леонардо був 20 на рокв старший за Мкеланджело. Який прийшов на змну Павлу третьому, Папа римський Павло Карафа, четвертий оскльки в них було багато оголених фгур, взагал рахував творння Мкеланджело непристойними. Де з надзвичайною любов39ю та поховано повагою в церкв Санта Кроче, Тло його було тамно перевезено до Флоренц. Пднесен у рай праведники, Навколо нього у круговому рус зображен скинут в гршники, пекло що пднмаються з могил на Божий суд, мертв.
Тут його чекав перший великий успх. Дала можливсть Мкеланджело створити величну поему про творчу могутнсть людини, Прочитана зовсм по-новому бблйна легенда, що не зна перешкод у свох задумах, творчих адже Бог в уявленн Мкеланджело був першим художником свту. У свому рус в час вона поряд з окремими коливаннями фксу бльш стотн закономрност сходження, росту Лня цього розвитку рзномантна. Моделью данной скульптуры стал француз Жан Бо, который олицетворял физическую мощь. Вони збагатилися натхненнстю, Втративши титанчну мць, кожен нюанс, пластичний що забарвлю кожен хнй душевний рух. Малюнок архтектурна споруда усе, Статуя й фреска, насичене пластичною енергю, що ним створене, художньо багатством мови.
Драматизму, Всемирный потоп – самая удачная композиция по силе выражения, мастерству рисунка, смелости мысли, по разнообразно множества в фигур труднейших и неожиданных позах. Вигляд якого наводить жах, Навть – Маря заступниця людства боться свого сина, вдвертаться вд нього. Вдкриття перетворилося на всенародне свято. Щльно переплетен тла виступають вперед. Але коли фреска буде закнчена, чи зрозумють художники й лтератори, чи дйде до них справжнй змст того, що мен хотлося сказати. » Два останн скульптурн творння Мкеланджело «П'та з Палестрини» у Флорентйському собор й «П'та Ронданн».
Що вдразу передаться глядачев, Головне в художньому ансамбл Капели Медич – ПОЧУТТЯ це трагчного напруження й болсного конфлкту. Конфлкту, Ми звикли до мкеланджелових пластичних як образв уособлення дючого начала, боротьби. Дата ее создания – примерно 2 век до н. э.
А природн, в Родена роботах рухи тла людини перетворюються на засоби вдтворення безмежно широкого спектру емоцй, що були невдом скульптур бльш раннього часу, вльн пози та ракурси, вдображають багатство внутршнього життя людини. На фреске изображено большое и уродливое тело старухи. Де тринадцятирчного хлопця вддають до майстерн видатного флорентйського живописця Доменко Грландайо, в 1488 р. родина у оселяться Флоренц, а через рк – до скульптурно майстерн при монастир Сан-Марко.
Битва кентаврв явля собою творчу парафразу римського саркофагу. Незалежно вд того, Однак лише Мкеланджело зумв востину зробити епохальний внесок в ус роздли пластичних мистецтв, графка чи архтектура, скульптура це чи живопис. Чтобы шесть знатных людей вышли к нему с веревками на шее и в рубище, Тогда король чтобы потребовал, позволить себя казнить – в этом случае он обещал оставить всех жителей города в живых. 12 м завширшки 18 м Скстинська заввишки, капела явля собою велике примщення в 34 м завдовжки. Що юрбляться навколо Христа, Ус персонаж, властиво позбавлен м у творах старих майстрв мстично вдчуженост. Фзична краса, втлена в людському тл, земним проявом краси духовно.
Обидв роботи яскрав свдчення того, як далеко вдйшов Мкеланджело вд кола дей вд художньо мови свох колишнх творв. Слд зауважити, що в цй робот Мкеланджело «стримуться» намагаться додержуватися вимог замовника, але одночасно вн зображу Марю молодою при цьому вона нескнченно далека вл умовно границ емоцйно нерухомост готичних мадонн цього типу почуття – живе людське переживання утисне з такою глибиною й багатством вдтнкв, що тут уперше можна говорити про внесення в образ психологчного начала За зовншньою стриманстю молодо матер вгадуться вся глибина горя. Одна из бронзовых скульптур располагается на могиле автора в Медоне. горе настльки нескнчене та велике, що перетворються з особистого на горе всього людства.
Он лепил из глины и делал копии с произведений предшественников (Джотто, Донателло, Мазаччо и др. ). Считается, что выполнена скульптура Агесандром Антиохийским. Мать мальчика умерла, когда ему было шесть лет. (48х13) на висот 18 м. Художник змушений був працювати, лежачи на спин, при цьому сам готував фарби. Даремно Мкеланджело запевняв його, Папа хотв невдкладно роздлити з усма сво здивування захоплення, ще що не зовсм закнчив роботу.
До складного руху, Не вдаючись до сильно композицйно динамки, сповненого смливост, майстер створив тип героя, сили й готовност до д. Приблизно в цей самий час Мкеланджело одержу ще одне замовлення розписати одну фресками з стн залу Велико ради палацу Синьйор. Яким займався майстер, Сам розпис стел, адже Мкеланджело доводилось його робити у дуже важких умовах, був справжнсньким герочним вчинком, при поганому освтлен, на лежачи спин, на спецальному помост. Сегодня эта скульптура находится в Лувре. знову (як в гробниц Юля II) головною темою смерть, а головним завданням – з39днання архтектури скульптури. Шсть рокв знадобилося великому майстру, щоб завершити сво творння. У цей самий час Мкеланджело почина роботу над святих статуями для ввтаря Пкколомн в Снському собор. В композиц Роден вдтворив свою кохану Камлу Клодель.
Вскоре он был вызван в Рим. Чи йдеться про перод Раннього Ренесансу, пов'язаний з м'ям Джотто, або ж про мистецтво Високого Вдродження (XV ст. ), яке представляли Брунеллеск Донатепо, Альберт, П'ро делла Франческа, Мантенья, Ботчелл й Джованн Беллн, або ж, нарешт, про Пзн Вдродження – про час Палладю Веронезе Гинторетто. Цим художникам випала особлива доля Адже окрм неповторних ндивдуальних рис кожного з ренесансних етапв, велике значення ма загальна динамка поступального розвитку вс епохи загалом у цй динамц свй змст свй сторичний пафос. XVI ст.
Без досить точно головного виявленого зорового аспекту, Але навть у незавершеному вигляд, ця група ма величезну силу впливу. Беспрецедентное влияние на последующее развитие западного искусства оказали великого работы мастера. У створених шстнадцятирчним юнаком невеликих рельфних композицях «Мадонна бля сходв» «Битва кентаврв», безумовно, нема Нчого учнвського. А лякливо до нього притискаться, Недарма Маря не Христа просить про прощення, що розбушувалася, охоплена страхом перед стихю. Была сломана левая рука, при падении которой сломались пальцы. Я побоююся, «Набираться безлч цкавих для мене сюжетв, що мен вистачить не вдведеного для розписв простору.
У межах цього пероду минула лише перша половина його творчого шляху. Сивилла могла прожить столько лет, Кроме того, сколько она в силах вдали провести от родного дома. Есташ де Сен Пrsquoр був першим з шести чоловк, що погодились. Кутов трикутн втрила зайнят величезними композицями на сюжети з нших частин Ббл.
Чи зрозумють художники й лтератори, Але коли фреска буде закнчена, що хотлося мен сказати. » Два останн скульптурн творння Мкеланджело «П'та з Палестрини» у Флорентйському собор й «П'та Ронданн», чи дйде до них справжнй змст того. У «П'та з Палестрини», яку майстер призначав для власного надгробка (за твердженням Вазар, скульптор надав Никодимов, що пдтриму тло Христа, сво портретн риси), вн поставив перед собою завдання домогтися повно образно й пластично дност в груп, що складаться вже не з двох, а з чотирьох фгур. Термновий вд'зд майстра до Риму перешкодив робот над розписом. Що прийшлося на обидва етапи ренесансного мистецтва, Слд зазначити ще один важливий – момент протягом усього життя, був провдником у пошуку ново художньо мови, Мкеланджело завжди знаходився в авангард художнього процесу, визначаючи свою творчстю магстральну лню епохи.
В Риме Микеланджело создает статую «Вакх» (14961497). У 1516 рот Лев X, що змнив на папському престол Юля Н, поставив перед Мкеланджело вдповдальну художню задачу, у виршенн яко вн повинен був виявити себе не тльки як скульптор, але й як зодчий. Отыскал статую французский моряк в 1820 году (на о. Милос), который сошел на берег острова и провел раскопки на месте руин древнего амфитеатра совместно с местным крестьянином.
Кожна частина яко сприйматься як самостйний елемент й одночасно невд'мно належить до цлого, одного у результат вийшла закнчена багатоскладова система. Если во Флоренции Микеланджело создал бессмертный образец Высокого Возрождения статую «Давид», то в Риме скульптурную композицию «Пьета» (14981499), одно из первых воплощений фигуры мёртвого человека в пластике. Узятих великими планами тонв, Насамперед це стосуться незвичайно вдало пдбрано загально гами цльних, вохристо-жовтого, у якй таким органчним саме для фрескового колориту вигляда зставлення свтлого тла архтектурних мотивв з оголеного тонами тла виразними плямами одягу енергйних ударв синього, трав'янисто-зеленого рзних вдтнкв червоного. Вынужденный приняться за роспись потолка Сикстинской капеллы по проискам соперников, На, зная его непривычку к живописной технике, думавших погубить художника, Микеланджело в 22 месяца, работая один, создал громадное произведение, вызвавшее всеобщее удивление – що художник обурений смливо вдповв. «Побачивши» свого героя в ще необробленй мармуровй брил, вн «нби визволяв Давида з пут мармуру» (як записав у свому щоденнику). Воно вдчутне в багатьох послдовно проведених контрастах у стислост простору напечи в ширину и спрямовано т його вгору, у протиставленн блого мармуру темного каменю в плястрах, що х вдокремлюють, архвольтах вконних лиштвах, у самому ритм архтектурних форм або нш вдтнки пануючих у капел почуттв ми вловлюмо в статуях задумливо-вдчуженого Лоренио сильного, але пригнченого, збайдужлого Джулано, в алегоричних фгурах на саркофагах, покликаних втлити шею швидкоплинност часу, – «Ранок». Творчий життвий шлях Мкеланджело займа майже дев'яностолтнй перод стор тал. Коли драматична колзя виступа у максимально широкй, Це перше й загальне найбльш формулювання теми боротьби у Мкеланджело, коли дейна програма образа зливаться з його, але одночасно й у нерозчленованй форм.
Спочатку Мкеланджело робив блискуч коп з робт античних митцв, а згодом оригнальн твори, що за майстернстю, динамзмом, внутршньою гармоню не поступалися творнням античних майстрв (рельф «Битва кентаврв»). Таким став один з найбльш значних творв монументально пластики XIX ст. В 1488 г. году Микеланджело поступает учиться в мастерскую одного из лучших мастеров Италии живописца Доменико Гирландайо (14881489), затем занимается у скульптора Бертольдо ди Джованни (14891490). З 1880 року Роден працював над великою горельфною композицю «Ворота пекла» (оформлення порталу музею Декоративного мистецтва в Париж), навяною «Божественною комедю» Данте, мотивами антично мфолог, бблйних легенд. Для мене було особливо важливим показати цю пррву, що вдокремлю одних вд нших.
Все диха вдчам, жахом, гнвом та збентеженстю. Але зберга рвновагу, Вакх наче готовий впасти вдхиляючись вперед, назад його погляд обернений на чашу з вином. Почина вдвдувати так зван Сади Медич, Саме в цей час знайомиться Мкеланджело з Лоренцо Медич – тонким знавцем античного мистецтва й меценатом, свордну придворну академю мистецтв.
Но спустя долгие годы она осознала, что не попросила вечной молодости. Вн навть почав вимагати, щоб той затер деяк фгури. Мистецтвознавець В. М. Площа ж розпису становила 600 м кв.
Незвичайн розмри «Давида», його ггантизм (висота 4, 54 м) це показник реально сили героя, адже недарма цей твр був покликаний втлити образ могутнього захисника республкансько Флоренц. Роден категорически отказался создавать эту композицию на постаменте – фигуры граждан располагаются Кале на одном уровне с желающими взглянуть на скульптурную группу. Более 50 осколков удалось собрать, несколько осколков вернули зрители, которые оказались в это время на месте преступления. За задумом Родена скульптура зображу Данте, автора «Божественно комед».
Приблизно через два роки Прекрасний Лоренцо запросив обдарованого юнака жити та працювати у свому палац. Де розпочина роботу над майже п39ятиметровою мармуровою Давида, фгурою у 1501 р. Мкеланджело повертаться до Флоренц. його хмльний стан буде виражений на обличч й у рухах. Ус ц сцени являють собою гмн людин, сил, могутност та крас. Як ранше, новий папа, втративши терпння, з39явився в капелу.
Несколько осколков найти не удалось. Стилстика яких вдповда класичним тенденцям у зодчеств Високого Вдродження, До нас дйшли лише ескзи Мкеланджело й модель архтектурна фасаду, що втлював у свой творчост Браманте. Що хитрстю здолав велетня Голафа, Майстер зображу свого героя не хлопчиком-пастухом, перед битвою, а юнаком у повному розквт сил, в момент найвищо емоцйно, вольово фзично та напруженост. Автор поначалу решил назвать свое творение «Поэт» – скульптура должна была входить в композицию под названием «Врата ада» («Божественная комедия»).
Когда английский король Эдуард III взял город в осаду, в ней заложена часть истории города, а уставшие и обессилевшие голода от люди вынуждены были сдаться. Ладно боротися за свою незалежнсть з будь-яким ворогом, Мкеланджелвський – Давид втлення духу волелюбно Флоренц. Стиль Микеланджело Буонарроти отличается величием и благородством.
Бронзова копя стоть на могил автора. С в садах Медич. Мрю Родена було створення монументв для площ та вулиць мст. У людин, тльки в нй, у вигляд, внутршньому свт, у почуттях вчинках вн виявля невичерпн можливост для розкриття всього сущого. Головними виражальними засобами пдкреслена пластичнсть фгур, неперевершена виразнсть лнй та об39му.
Як вдомо, мистецтво Вдродження знаменувало собою вдкриття реально людини й оточуючого реального свту. я маю право назвати свою роботу «Вакх напдпитку». Його вплив на сучасникв та художникв наступних поколнь важко переоцнити, значення сторичне мистецтва Мкеланджело. Навть якось розгнваний скинув художник з свого помосту дошки на папу, Кажуть, що дошкуляв йому своми зауваженнями знизу. Особенное мастерство он показывает в изображении нагого тела. Высеченная из мрамора статуя в высоту достигает чуть больше двух метров. Все в нмому захват, Весь Рим кинувся сюди, смиренно схилили голови перед генм, великим не виключаючи колишнх заздрсникв суперникв.
Що складають сторю ренесансно культури, Оцнюючи окрем етапи, було б неправильним вести мову безсумнвну про перевагу одного з них. Спочатку про перший з цих факторв. Щоб знову не поринути в сон, Аврора докладала зусиль, вечр у передчутт майбутнього вдпочинку псля прац розтягся на весь зрст на камен, нарешт, що породив його, пдняв злегка натруджен очкуючи плеч, настання сутнкв» – так побачив Мкеланджело перебг часу так зм його виразити. Нетрадицйний пдхд у змстовому та композицйному ршенн розпису в викликали деяких сучасникв майстра гучне обурення, Оголенсть фгур. та розпис захдно стни 1535 – 1541 рр. Она сидит на мраморном троне и изучает древнюю книгу.
Це замовлення художник прийняв його з ентузазмом. Нанесены повреждения голове, векам, шее, одежде. Що спираться на поручн сходв, Путт – той, що видимий ледве справа, та нший, – тримають саван. Яку вн випромню, Але головне враження вд розпису це вдчуття герочно сили, що не пригнчу, сили, а пдносить людину, змушу що побачити стинний масштаб. талю роздирали як внутршн, так зовншн вороги.
Для тал настали нш часи, Останн роки життя Мкеланджело були не дуже солодкими, якй життя все був вдданий Мкеланджело, як супроводжувались тиском католицько церкви на гуманстичну культуру епохи Ренесансу. Укрупненню масштабу його художнього мислення Правда найбльш рання його римська робота – статуя Вакха приклад ще не занадто глибокого перетворення античних мпульсв, за Вихд меж флорентйського художнього середовища тснший контакт з античною традицю сприяли розширенню кругозору молодого майстра. Окрем теми ц композиц Роден розробляв у вигляд самостйних творв.
Загибель сина вона сприйма як втлення задуму дол. В церковный праздник 21 мая психически ненормальный геолог Тот Ласло перепрыгнул через перила и нанес 15 ударов молотком по скульптуре. а моя уява продовжу породжувати все нов сцени й образи. ». Виходячи з реально конфгурац склепння капели, Мкеланджело продовжив розвинув його архтектуру засобами живопису, видливши по його подовжнй ос середню, найбльш плоску частину (так зване дзеркало) розмстивши в нй епзоди бблйного оповдання про дн творння про життя перших людей на земл.
Тому що мо праведники подбн до нього надлен йому властивими рисами, Перед мою фрескою глядач зупиниться й задуматься. Успх був величезний, а зл намри Браманте тльки послужили до бльшо слави Мкеланджело. Що вони демонструють смливу й упевнену Майстернсть, сказати, Мало вони явно випереджають свй час. деальних людських типв яскравих характерв, що зливаються з цю деальною основою. Мкеланджело унверсал. Помер Мкеланджело у Рим, коли йому виповнилося 89 рокв. Он сам заботился о своем отце и четырех братьях.
Мкеланджело доручили розробити проект Ново сакрист для церкви Сан-Лоренцо, Але договр був розрваний, де збиралися помстити Лоренцо гробниц Джулано Медч. Що випали в цей перод на долю самого майстра, Саме в цй робот вн втлю вс переживання, вс крани, його рдного багатостраждального мста. Найбльш вдомий твр Родена – скульптура «Мислитель», наповнена внутршньою силою духовною величчю. «давид утлення мох полтичних естетичних мотивв – усх мох тристрастей, Сам скульптор писав. Апофеозом жночо краси незвична, нби ескзно незавершена, скульптура «Вчна весна». Вн задуму двох39ярусний фасад як пластично опрацьовану площину, в якй скульптури повинн бути «включен» у глибок нш. У моменти, Людина у творах Мкеланджело зображена у хвилини виршальн життя, коли визначаться доля коли особиста доблесть пднма дяння на рвень подвигу.
Цю скульптуру учень Родена Антуан Бурдель назвав «шедевром шедеврв». Бог – це передусм творець, в якому сконцентрована могутня животворна сила. Виража емоцйну напругу битви протиставленням оголених чоловчих тл перетворю безлч фгур на неглибоку завсу, що б асоцювалось з под мсцем мсцями залиша non finito – позаду яко нема нчого, Тут Мкеланджело демонстру особливост сво зрло манери. Творчсть великого майстра не обмежуться рамками Високого Ренесансу. Мальчик практически самостоятельно овладел необходимыми техническими навыками ремесла скульптора. Впевнено дивиться на свого супротивника, невидимого На скульптур оголений Давид спокйний та зосереджений, ось вже за клька митей Голафу настане кнець, лва рука вже закинула пращу за плече. Папа Павло IV навть збирався збити фреску, однак задовольнився розпорядженням про вдягнення оголених фгур (що й було зроблено одним з учнв Мкеланджело Данелло да Вольтера).
Хотя Микеланджело при своём пристрастии к пластике придавал колориту второстепенное значение, тем не менее колорит у него силен и гармоничен, Фресковую живопись Микеланджело ставил выше масляной и последнюю называл женской работой. Не залишаться мсця для милосердя, у такому тлумаченн космчно катастрофи вже не залишаться мсця для герочного героя дяння. Другу стну присвячено Джулано Медич, в образ якого втлен внутршня зосередженсть меланхоля, бля його нг лежать «День» та «Нч», немов протиставлення життя й смерт. Народився Мкеланджело в невеличкому мстечку Капрезе, в родин подеста (тимчасовий правитель мста, суддя), в провнц Тоскана. Одну стну вн прикраша фгурою Лоренцо Медич, що сидить у глибоких роздумах. В 1501 г. он возвращается во Флоренцию и работает над статуей Давида (15011504).
Побудовано ще в XV ст, Мкеланджело було доручене зведення монументального фасаду церкви флорентйсько Сан-Лоренцо. Свордний родинний античний музей, Тут збергалося збрання шедеврв та грецько римсько скульптури, заснований Лоренцо Медич. прекрасне обличчя диха смутком, але у ньому нема вдчаю. Много делал добра, Жил с Микеланджело патриархальной простотой, вообще, был, ласков и мягок. Был сколот нос. Майбутнього царя зралю Давида, Це зображення скульптурне видатного Бблйного героя з старого заповту. Именно вот таким образом жрица стала мечтать о быстрой смерти.
Флорентйц бачили в Давид близького м героя, громадянина республки та захисника. Востину приголомшливе колористичне враження справля «Мдний змй» у кутовому втрил бля ввтарно стни, у якому вдтнки сро-зеленого й маслинового набули несподвано зловсного звучання, що пдсилю трагчний задум ц композиц. Лва пдйма обраних нагору, Дивовижно виразн рухи рук Христа – права кида пррву у знехтуваних. Леонардо Мкеланджело недолюблювали один одного, багато хто з цкавстю чекали, чим закнчиться хня суперництво. Йому дуже не сподобався «Страшний суд», вн прснялся люто доводити татов, що Мкеланджело надходить не так, що картина виходить непристойна.
Искусство он называл своею возлюбленной, картины – своими детьми. В настоящее время создано не менее двадцати копий данной скульптуры из бронзы и мрамора. Вн не знав технчних прийомв фрескового живопису. Пяного бога вина супроводжу маленький сатир, який ласу кетягом винограду.
Мкеланджело так цнував «П39ту» («Оплакування Христа»), що зробив те, чого не робив нколи, – на перев39яз, що оперзу груди Богоматер, написав сво м39я, а ще вн зробив це тому, що захоплен та здивован сучасники не могли поврити, що то творння його рук. Заслугову на увагу такий епзод у робот над розписом: ще до початку роботи над «Страшним судом» Мкеланджело отримав листа вд П39тро Аретно (публцист епохи Вдродження, якому були властив нахабство зла критичнсть), де йому було запропоновано, що як вдтворити у фресц. Я перевернув традицйне уявлення про Давида». Дво з яких пзнше стали римськими Папами Львом х та Климентом VII, Там вн мав можливсть познайомитись молодими з представниками родини Медич. Энергичности, в возвышенности, смелости движения и величавости форм Микеланджело Буонарроти имеет не соперников.
Но и величайшим гением всех времен, Микеланджело не был только лучшим художником своего времени. Тло й одяг Богоматер, наче притиснен до непомтно передньо площини, наповнен скуто енерг. В 1884 р. Роден отриму замовлення вд мунципалтету мста на Кале створення памrsquoятника Есташу де Сен Пrsquoру. Мкеланджело обрав скульптуру, хоча його образотворчсть за Майстернстю й силою буде однаково великою в цьому вид мистецтва. Не встигла ще влягтися пил вд розбраних лсв, Юлй нчого II не хотв чути, як 1 листопада 1509 капела була вдкрита. Псля примирення з Юлм II, У1508 p., Мкеланджело повертаться до Риму й береться до роботи одним над з свох найяскравших найголовнших творв розпису плафона Скстинсько капели.
У цей час Мкеланджело керу роботами з будвництва вйськових укрплень мста. Нби пдтверджуючи думку про майстра те, Пластичнсть у розписах Мкеланджело завжди домну над живописнстю, який найбльше наближений до рельфу, що найкращий той живопис. Отец назвал его Микеланджело, утверждая, что это имя было внушено ему свыше. Площа стел Скстинсько капели склада бля 600 квадратних метрв, на яких було намальовано близько 300 фгур.
Головним твором цих рокв «П'та» («Оплакування Христа») у Римському собор (в Петра, виконана за замовленням абата Сен Ден – французького посланника при Ватикан). Майстер урвноважу композицю перебльшеною клькстю складок плаща Мар, асиметричнстю рисунка постаменту, бльш високого у правй частин, будуючи композицю у вигляд прамди, що нада груп монументальност та завершеност. День уп'явся на мене через пдняте плече, немов виражаючи невдоволення мо ю присутнстю. Що вдбулася в 1364 роц, сюжетом повинна була перемога стати венецанцв над пзанцями у битв пд Кашино.
Художник збирався створити щось подбне гробниц Юля II, Отже, з тю тльки рзницею, з39днавши водино скульптуру й архтектуру, тут що архтектур мало належати панвне мсце. Статую було встановлено перед палацом Векко, мською ратушею. Що добровльно згодилися на смерть задля врятування рдного мста, Скульптурна група вдтворю ходу на шстьох страту заручникв. Роден виршив створити монументальний памrsquoятник, Захоплений герочним звучанням теми, а всх учасникв легендарного який подвигу, би увчнив не одного.
з брили мармуру вн створю могутнй образ непереможного титана, що готовий битися навть з богами. Це перша серйозна робота Мкеланджело як майстра, але одночасно робота, що викликала безлч особистих сумнвв принесла йому невдоволення собою «Робота, чимраз бльше подобаться французькому прелатов та його оточенню що мене трохи насторожу й засмучу, визнаю що, по мому, мен так не вдалося виразити нчого нового в «П'та» вся скульптурна композиця занадто боязка и приладжена, щоб виявляти собою щось нове». Таке вдчуття, начебто вже написан сцени розростаються, заповнюючи по черз все склепння. Як писав сам Мкеланджело вн не прагнув дотримуватися грецьких традицй як «Постараюся слд накачати його вином, Хоча. У дев39ятьох центральних композицях розпису стел розгортаються под перших днв створення Свту: творення небесних свтил, вдокремлення тверд земно вд води, сторя Адама та ви, Всесвтнй потоп. Неможливо не вдмтити жест Мар – одне з вдкриттв Мкеланджело.
Оригнал «Мислителя» знаходиться в музе Родена в Париж. Псля рчного перебування (1489 р. ) у майстерн видатного флорентйського живописця Доменко Грландайо вн перейшов до школи лплення, створено пд заступництвом Лоренцо Менич в Садах Медич при флорентйському монастир Сан-Марко. Неспоком, тривогою, внутршнм болем сповнен не тльки фгури Лоренцо та Джулано.
У його погляд, у обличч прекрасному юного героя, уловлються та грзна виразнсть, яким вн зустрча супротивника, яку сучасники вважали невд'мним надбанням творв майстра. Начебто кожне нове поколння майстрв ц епохи обов'язково мало перевершувати свох попередникв, Настльки несправедливим б виглядало судження. Эта скульптурная группа создана в 1888 году Роденом по заказу властей Кале.
Що не заважало Лодовко пишатися аристократизмом свом вважати себе вище того, Стародавнй рд Буонаррот до цього часу сильно збднв, що мав в дйсност. Насамперед специфчн особливост його художнього свтосприймання творчого методу, що дозволила Мкеланджело з такою надзвичайною енергю виявити себе у всх видах пластичних мистецтв – а потм всебчна обдаровансть, зграли Тут свою роль два взамозалежн фактори. Микеланджело мог обходиться без друзей преданных и до 80 лет не знал женской любви, Скрытный и необщительный. У хньому вигляд, у характер хнх почуттв вчинкв виявилися риси просто людяност. Цей твр мав драматичну Мкеланджело долю в приступ рзкого невдоволення свою роботою розбив групу (вона була згодом вдновлена його учнями). гршникв. Тепер це мстечко на честь художника називаться Капрезе Мкеланджело.
Мкеланджело не бажав, щоб його вдвдував навть тато. Набагато бльш оригнальним та довершеним був нший твр першого римського пероду – Пта (1498 – 1499). Плодом його безперервно та важко Стеля прац, скстинсько капела 8211 велике мистецьке творння Мкеланджело, з 1508 по 1512 роки, яка тривала на протяз чотирьох рокв.
Тут вдчай, сумнви, покора, смирення – жести рук, Фгури, силуети, рух торсв, – все спрямоване на вдтворення почуттв людей, при цьому людина кожна пережива неминучу смерть по рзному. Тло для статуй утворю багатоскладова архтектурна композиця з фльонок нш у клька ярусв навколо головно арково нш ввтаря (архтектор Андреа Бреньо). Однак Юлй II був у нього клька разв, незважаючи на свй похилий вк, пднмався на лси. Важливим етапом у творчому формуванн Мкеланджело його було перебування в Рим з 1496 по 1501р. Тема «Страшного суду» звучить як-гмн людського болю. Мкеланджело працю в над Рим замовленням папи Юля II – розписом стел Скстинсько капели при Ватиканському палац. Прозванный Великолепным, Вскоре Лоренцо Медичи, где смог он познакомиться с прекрасной коллекцией произведений античных мастеров, призвал его к себе во дворец и открыл ему доступ в свои владения.
Але через вдсутнсть засобв проект не було здйснено. Так, Фчино вважав, що язичницька флософя та християнськ догмати можуть бути примирен, що вс знання, якщо вони правильно зрозумл, ключем до божественно стини. Саме в Мкеланджело вбачають передвсника наступно епохи мистецтва епохи – бароко, Вн був не лише Титаном Високого Вдродження. Збираючись спорудити монументальний мавзолей у вигляд потужного пластичного цлого, Для гробниц Юля Мкеланджело II брав за зразок пам39ятники античност, якою вн при цьому оточив себе, включеного у велике, сильно порушувала загальну цкавсть. «Ворота пекла», що так не були завершен, символчно втлюють свт людських пристрастей. А хвилини, Тут була зображена не сама битва, коли флорентйськ солдати, що передують й, купаються як в рц Арно, несподвано пднят сигналом бойово тривоги, вони вибираються на берег, одягають обладунки беруться за зброю, щоб зустрти ворога. Протестанти пограбували католицьк святин мста, вчного в 1527 р. французьк найманц розгромили Рим.
Дуже тсно пов'язаного духом з кватроченто, Будучи обмежений у свох можливостях далекою йому стилстикою загального задуму ввтаря, одномантн за типом, Мкеланджело створив чотири стату, далек вд характерно для нього самого пластично манери Певною мрою винятком серед них може вважатися бльш жива й енергйна за мотивом руху фгура апостола Павла. У пзнх «П'та» геро Мкеланджело вже перейшли грань такого роду конфлктв. Маря, яка трима на колнах мертвого Христа, зображена тут не за роками молодою. Що змушу найсильнше вдчути биття людини, серця Цьому великому майстров вдалося знайти те, зрозумти почуття й переживання, плоть кров. Вн раз у раз вимагав, щоб художник пустив його до себе нагору показав свою роботу.
Вн також познайомився з гуманстом Марсло Фчино та поетом Анджело Полцано, як часто вдвдували будинок Медич. Окрем частини розпису («Мдний змй») передвщають кризов моменти в недалекому майбутньому це апофеоз ренесансного духу в пору його вищого пдйому. Эта самая известная скульптура мира изображает древнегреческую богиню любви Афродиту. нам доведеться визнати що на всх послдовних ступенях еволют ренесансного мистецтва були створен художн цнност, що мають сьогодн величезне значення. З 1529 до 1534 р. Мкеланджело працю над одним з найвизначнших найтрагчнших скульптурних творв – гробницею Медич (флорентйська церква Сан-Лоренцо). Без жодних помчникв, Розписом займався Мкеланджело один, бажаючи бачити, а замовник роботи 8211 папа Римський Юлй другий виявився дуже нетерплячим та постйно турбував майстра, як йде робота. Проте цього недостатньо, Тлесна краса може прославлятися, яка прагне повернутися до свого Творця, бо тло – вязниця душ, але може це здйснити тльки в смерт. Зокрема суперечнсть мж християнським благочестям та язичницькою чуттвстю, Деяк з хнх головних дей стали джерелом та натхнення душевних мук Мкеланджело. Мкеланджело встиг тльки виконати начерки на картон до фресок.
Позбавленого м'язв, Вн вдрзняться свох вд попередникв вже не схожий на женоподбного молодика. Мкеланджело почав шлях художника тринадцятилтнм хлопчиком. З кнця 20-х рр. Спльний уповльнений темп руху, його розкинут руки немовби в обйми охоплюють близьких груп у присутня атмосфера найвищо духовност – трагчний злам фгури мертвого Христа, у дине цле зливаються образи всх учасникв.
Створити грандозний фресковий – цикл подбного якому не було у свт, у цй робот Мкеланджело вдалося здйснити свою заповтну мрю. з величезним натхненням працював майстер над скульптурою. Що зробили в епоху Вдродження так Але майстри, все-таки неоцненним той художнй внесок, Браманте, як Мкеланджело, Леонардо, Рафаель, Джорд жоне Тишан. Наступн п'ять рокв вн провв у «Вчному мст». Спвпричетний глядачев свтом свох почуттв, Ус створен ним образи немов вддлен певною дистанцю вд глядача перебувають у свому особливому свт скорботи й напруження Лише Мадонна – ключовий образ капели – чи виступа образ, глибина й складнсть яких не ховають хню простоту й людянсть. В 1505 г. папа Юлий II снова призывает Микеланджело в Рим, где ему поручается создание надгробия папы работы затянулись и были завершены только в 1545 г. Для надгробия был создан ряд статуй, в том числе «Моисея» и знаменитые статуи «Восставший раб» и «Умирающий раб» Но самый большой урон нанесен скульптуре в 1972 году.
Детство Микеланджело прошло частично во Флоренции. Уже в ранних произведениях рельефы «Мадонна у лестницы», «Битва кентавров» (14901492) вырисовываются характерные черты его творчества монументальность, пластическая мощь и драматизм образов, преклонение перед красотой человека. Так Чезена кинувся скаржитися пап, але той не допомг йому: так Чезена залишився в пекл. Останн роки життя Мкеланджело – роки втрачених надй, смерт близьких людей, тяжких хвороб, повно духовно самотност.
Лазарв писав про «Страшному суд»: «Тут ангелв не вдрзнити вд святих, гршникв вд праведникв, чоловкв вд жнок. Маря сидить на сходинц велетенських сходв, наче у пднжжя храму. Изгнанием из рая и всемирным потопом, Здесь изобразил он сотворение мира и человека, пророков и предков Спасителя, чудесное спасение избранного народа и приближение времени спасения в лице сивилл – грехопадение с его последствиями. Флппо Брунеллеск, яка знаходилася пд особливим заступництвом смейства Медич.
Якщо шсть найбльш городян знатних прийдуть до переможцв з мотузками на ши, Англйський король Едуард обцяв зберегти життя населення у тому випадку, в лахмттях та принесуть ключ вд мста. Фактура видаться занадто загладженою, нй у дещо безособисте, поза сприйматься як повторення завченого мотиву руху. На жаль, обидв картини не були завершен.
Фгура Мар велика й важка, хоча висота мармурового блоку – трохи вище пвметра. Эта одна из самых известных скульптур мира, которую создал Огюст Роден в 1882 году. Зникали риси волелюбства та свободи гуманстично епохи Вдродження, свдком чого став великий син та громадянин сво Втчизни. Яка неначе Давид протистояла у двобо таким полтичним велетням як Рим та Венеця, Скульптура зроблена у 1504 роц самими флорентйцями була сприйнята символ як Флорентйсько республки. Гостра життвсть й енергйне моделювання об39му, Цим творам в повнй мр притаманн характерн для Родена творчост флософська глибина задуму. Що втлюють у соб рзн гран людських типв характерв у моменти хнього активного прояву, у розпис цлий представлено ряд ндивдуальних образв.
Який можна було б назвати емоцйним, Це особливий рух, рух, рух як вияв думки почуття, викликаний не стльки подю, вдбуваться, що скльки станом духу, – тако виразност не знало ан античне мистецтво, ан мистецтво Раннього Вдродження. Коли Мкеланджело звикся з думкою, що все-таки доведеться писати «Страшний суд», коли вн опинився наодинц з ггантського блого стною, в яку повинен був вдихнути життя, вн взявся за роботу, хоча в той час був уже далеко не молодий. У Мкеланджело не сну свту поза людиною людський образ обйма й вичерпу собою все. У саду влли першого володаря стату вона зайняла сво мсце серед антикв, подбних й. Мкеланджело втлю у свох групах тему взамно людсько спльност в рзних аспектах вд нерозривно кревно близькост матер й сина до почуття глибоко духовно солдарност, що подну супутникв Христа. Разом з ним прийшов церемонймейстер Бьяджо та Чезена.
То вона майстра не цкавить або майже не цкавить, Що ж до показу реального перебування середовища людини. Ус почуття й сподвання мо я передав Давиду, про що вдомо тльки мен одному. Флорентйська буржуазя скида Медич, папа вируша на Флоренцю, щоб придушити повстанцв. Вн пише, що його майбутн творння «свою архтектурою скульптурою стане дзеркалом вс тал». У 1534 р., не завершивши роботи над гробницею (закнчено було лише в 1545 р. ), Мкеланджело знову вд39жджа до Риму, де працю над другою роботою Скстинсько капели, над грандозним творнням, що виразило трагедю роду людського – «Страшним судом». Величезну роль у розпис вдгра колр. – памrsquoятник «Громадяни Кале».
Що ще бльше змцнило становище його в художницькй рарх, Мкеланджеловскую композицю визнали шедевром. Коли скульптура буде закнчена, в цьому буде головна вдмннсть вд грецьких зразкв, що Вакх хильнув зайвого, кожному нехай стане зрозумло. Молодий Мкеланджело знаходився пд впливом цих дей. Псля закнчення римсько «П'ти» Мкеланджело створив «Мадонну з дитиною» невелику (заввишки 1. 28 м) скульптурну групу, яка згодом потрапила в церкву Нотр Дам ндерландського мста Брюгге Цим твором у творчост Мкеланджело вдкриваться пня образв позначених рисами. У мжвконних промжках художник розмстив фгури дванадцяти пророкв сивл (вщунок), а в трикутних розпалубках, що утворилися бля вкон, напвкруглих люнетах зображення предкв Христа. Що творчсть Мкелачджело оголошу два найбльш етапи, Звдси видно, своми особливими засобами мови, художньо кожний з яких позначений колом дей образв рзно спрямованост.
Тим наполегливше народжуться вдчуття, Чим уважнше вдивлятися в загальну композицю фрески, що колесо фортуни, нби перед тобою величезним серцем, втягують у свй стрмкий бг все нов нов людськ життя, жодна з яких не уникнути може фатуму. Не прагне до абстрактно досконалост, не Мкеланджело шука свох геров у свт дей, не звертаться до божественно потойбчност. Художник подякував за пораду, але був настльки обурений цим, що в одному з найвизначнших мсць розпису, у вигляд святого мученика Варфоломя з ножем у руках, створив образ свого ворога – 39тро Аретно, що трима у лвй руц зняту з людини шкру, не просто з людини, а з самого Мкеланджело (портретна схожсть обличчя безумовна). Наповнена тонкою поезю група Це «Поцлунок», гротескна фгура «Та, яка була чудовою Ольмьр», сповнен внутршнього напруження «Три тн».
Здаться природним, Навть важкий мотив композицйний групи сидяча Богоматр трима свого сина на колнах. Досконалсть притаманна вже раннм роботам Родена: «Людина з зламаним носом», статуя «Бронзовий вк», що втлю пробудження людства, його сум39яття перед майбутнм, сповнена пафосом пророцтва статуя «оанн Хреститель». «Вечр» «День» «Нч» «Нч схилила голову до грудей, поклавши ногу на ногу. Их восстановили из кусков, вырезанных из незаметных мест. А образ Данте сменился на уникального Но творца, затем замысел автора был несколько изменен. Тод Мкеланджело кидав зверху дошки, нод тато проникав капелу в потай, як звертали ткати оскаженлого старого. Упевнено в соб, Ренесансний людини деал сильно, був втлений у рзних свох аспектах багатьма попередниками й сучасниками Мкеланджело, у якй тлесна краса поднувалася з енергю пристрастей силою розуму. У стан глибокого песимзму та релгйност Мкеланджело працю над усипальницею Медич.
Розмстивши на руках жнки досить велике мертвого тло Христа, у цй робот Мкеланджело блискуче впорався з надскладним композицйним ршенням. Наступним замовленням стала картина «Поховання», але художник не закнчив, в 1501 роц повернувшись у Флоренцю. Що вдбувся пд час облоги англйцями французького мста Кале в 1347 роц, присвячений Памrsquoятник конкретному епзоду Столтньо вйни. Давид став символом Флоренц.
Фрескова композиця Мкеланджело «Битва пд Кашина» повинна була бути парною до фрески Леонардо да Внч «Битва пд Ангар» на протилежнй стн залу. Складн ракурси переплетених у клубок тл, пдвищена експреся, динамзм створюють враження неспокою, тривоги, сум39яття – риси, не притаманн Вдродженню (не ствердження людини-творця, не подолання добром зла, а космчна катастрофа, руйнування свту, зникнення Всесвту в хаос). Что в нее был влюблен сам Аполлон, Существует легенда, который и наградил даром ее прорицания. У цю структуру Мкеланджело зумв помстити вдбиту в оповдальних композицях свордну унверсальну сторю буття вд початкових космогончних зрушень перших актв творння до трагчних катастроф, яких зазнав рд людський, окремих подй, що мали важливе значення в його дол.
Побудовано Брунеллеск, у 1516 роц новий папа Лев X доруча Буонаротт Мкеланджело розробити проект фасаду церкви Сан-Лоренцо. Що творить суд, у центр композиц фгура Христа, мов Зевс, грецький – прекрасного й оголеного. Але розслаблен мязи живота стегон демонструють фзичну, Мускулатура вигляда спини пружною, отже, а, духовну слабксть. У 1508 – 512 рр. Мкеланджело вдразу, Вислухавши все це, суддю намалював душ Мноса в образ Бьяджо з ослячими вухами, по гарячих слдах.
Дяльнсть яких вичерпувалася саме цим промжком часу, На вдмну вд переважно бльшост нших майстрв цього етапу, фнальнй фаз епохи у перод Пзнього Вдродження, Мкеланджело усю зберг повноту творчо активност й у наступнй. Творння Мкеланджело почали викликати рзку критику у церковному оточенн. Мкеланджело продовжив тут почату в римськй «П'т» лню психологчного трактування, але психологзм «Давида» особливого, укрупненого порядку, вдповдно до масштабу й характеру цього образу. Отже, у Скстинськй капел представлено дв роботи Мкеланджело – розпис стел 1508 – 1512 рр.
Но и в Архитектура ней, была слабой его стороной, он показал свою гениальность, будучи самоучкой. Що заснув бля материнських грудей, у фгур Немовля Мкеланджело суса, вперше використову свй улюблений ракурс, представлено у вльному контрфорс. Только наглость и невежество он карал неумолимо. Комиссия, Когда статуя была закончена, решила установить ее на главной площади состоящая города из знатных горожан и художников, перед Палаццо Веккио. Скстинський плафон став втленням усеосяжним Високого Вдродження його гармонйного начала його конфлктв.
Картины которого были написаны несколько Не позднее, следует его путать с Микеланджело Караваджо. Что он есть Иисус Христос, Тот Ласло утверждал и что Мария не может смотреть на все, как и его мать. Но впоследствии утрачены во время спора, Руки Афродиты были сначала на месте, решившими отвезти скульптуру к себе на родину, который произошел между французами и хозяевами острова – турками, не желавшими выпускать столь ценную древность из своих родных мест. Що перехрещуються, з неймоврною майстернстю поднав дв Мкеланджело фгури, у нерозривну групу.
У грекв це всього лише алегоря насолоди ароматом сплого винограду. 0н був нетерплячий до меж, поступово почало закрадатися все бльше нетерпння. Которые были потом изданы в г. во 1623 Флоренции, Это чистое чувство вызвало появление стихотворений Микеланджело.
Без вагань можна стверджувати, у будь-якому раз, що в кожному з названих роздлв Мкеланджело створи можуть бути за правом розцнен як здйснення виршального порядку. Грубо вирзьблене тло наверху – розпечене битвою повтря. Керованй Бертольдо, у цй школ, де був прийнятий на рвних видатними дячами того часу Полцано, Мкеланджело вдразу звернув на себе увагу незабаром увйшов до культурних кл Марсило Флоренц, Фчно, Пко делла Мрандола. Це гротескна фгура «Та, яка була чудовою Ольмьр», наповнена тонкою поезю група «Поцлунок», сповнен внутршнього напруження «Три тн». Леонардо залишив свою роботу псля нищвно невдач, яку зазнав, експериментуючи з новою технкою настнного розпису, а Мкеланджело, створивши чудов етюди до «Битви пд Кашино», похав у березн 1505 в Рим за покликом папи Юля II.
Цкава сторя ще одного замовлення, що надйшло вд мста, – на картину «Битва пд Кашино» для Палаццо Веккьо. Маленькому мстечку в 40 милях на пвденний схд Флоренц, вд народився 6 березня 1475 року в Капрезе. Симптоматично, що перед нами вже не окрем стату, а скульптурн групи.
Якого перемага, Молодий Давид скульптур на готуться до свого двобою з велетенським богатирем Голафом, влучивши тому з пращ каменюкою прямснько у лоба. Трагзмом, з часв готики у Франц не було створено нчого рвного за пластичною красою, могутнстю. На той час Мкеланджело був вдомий як блискучий скульптор аж няк не художникь. Хронологчний перод (14901530рр. ) унаслдок цього назвали епохою Високого Вдродження.
В таком теле ее и изобразил Микеланджело. Що не мають опори нби спадають з саркофагв, Вони вдчуваються напружених, у фгурах – символах Часу. Для талйського Вдродження в цй формул завжди була характерною перевага образу людського над його оточенням свордний антропоцентризм творчого свтосприймання. Ц основн образи виступають в оточенн безлч фгур допомжного порядку деально прекрасних юнакв-рабв (у кутах бблйних сцен у середнй частин склепння), маленьких путт-атлантв (збоку вд пророкв сивл), трактованих у скульптурних формах, та нших зображень.
Драматизм ситуац поглиблювався тим, що другу картину для Палаццо Веккьо («Битва при Ангьяр») брався писати Леонардо да Внч. Як приносила ферма в сел Сеттньяно, Родин доводилося жити на т грош, в розташовано трьох милях вд Флоренц. Звернений всередину себе погляд, вираз занепоконня, беззахисност та смутку на обличч Мар говорять про те, що думками вона зараз далеко – бля пднжжя розпяття. Мкеланджело втлю собою титанзм, породжений протиборством мж свтськими поглядами «божественним» началом згодом таке протиборство винагороджуться, людина звеличуться, звльняючись вд догм незбагненност свту, що сковували волю.
Кумская сивилла – греческая жрица, которая много лет провела в итальянском городке Кумы. Цей твр мав драматичну долю Мкеланджело в приступ рзкого невдоволення свою роботою розбив групу (вона була згодом вдновлена його учнями). Де на присутнх захоплених глядачв дивилися з купола могутн образи бблйних пророкв сивли, Сам урочисто тато вдслужив у капел обдню, Ноя, Творця в трьох моментах створення свту перших людей, патрархв цлого ряду нших осб, причому кожен з них був, немов красивою рамою, оточений особливим орнаментом. Сама по соб рзнобчна обдаровансть не Як виняток, ми знамо, скорше, а, типова сторона ренесансних майстрв, чимало з яких успшно випробували сво сили в рзних областях художньо дяльност. На якй збралися геро, «На мому мст будь-який художник зобразив зелену би квтучу галявину, говорить майстер, увнчан золотими нмбами. Але й Мкеланджело не любив, щоб йому заважали, тому не пускав Юля II.
Вн прибудову частину до флорентйсько церкви Сан-Лоренцо оформлю й дв стни скульптурними надгробниками. Микеланджело жил достаточно скромно и, Хотя семья его столетиями принадлежала к высшим слоям города, никогда не стремился улучшить свое материальное положение, отличие в от других художников его эпохи. У 1496 р. молодий художник вд39жджа до Риму, де створю сво перш роботи, що принесли йому визнання: «Вакха» та «П39ту». Без болю дивитися прямо перед собою, Псля двадцятимсячно роботи над фрескою вн не мг ходити, рвно тримаючи х на витягнутих руках над головою, навть листи та нш папери читав. Зображених у плафон Скстинсько капели, Незважаючи на величезну фгур, кльксть розпис логчно ясний сприйматься досить легко.
Итальянский скульптор, Микеланджело, архитектор и поэт, художник, родился 6 1475 марта г. в Капрезе, в Тоскане в семье чиновника. Усвдомлення нездйсненност ренесансних деалв, у наступних творах Мкеланджело нам доведеться спостергати процес неухильного протирч наростання часу, а надал хню трагчну катастрофу. Що настльки помтно видлила Мкеланджело серед великих нших майстрв XVI ст, у чому ж причина ц обставини. Английская королева пожалела их и вымолила у короля во имя еще их нерожденного ребенка, Увидев изнеможденных и исхудавших людей Кале, сохранить им жизнь. Вже в раннх скульптурних роботах Мкеланджело знавц виявляють стинний його масштаб дарування. Творчсть французького скульптора Огюста Родена (1840 – 1917) пов39язала ХХ та ХХ ст., синтезувала реалзм з новаторством мпресонзму, наповнила новими життвими силами мистецтво скульптури.
Бля його нг застигли дв алегоричн фгури, що символзують швидкоплиннсть часу: «Ранок» та «Вечр». Його батько, Лодовко, в момент народження сина виконував обов'язки одести (мера) Капрезе, але незабаром термн його служби пдйшов до кнця, вн повернувся на батьквщину у Флоренцю. Колосальна фреска загальною площею понад шстсот квадратних метрв (виконана Мкеланджело за двадцять шсть мсяцв мж 1508 1512 р. ) не мала навть вддалених прообразв у попередньому живопис талйського Вдродження ан за свою дейною програмою, ан в план само системи монументального розпису. Вс вони звиваються корчаться вд охопила х страху жаху, Всх х один захоплю невблаганний потк руху. Его глубокое знание анатомии, Его стремление к необычайному, влекло его к колоссальным созданиям, благодаря он которому достиг поразительной правильности рисунка. Незабаром псля прибуття Мкеланджело отримав замовлення на мармурову статую Вакха для кардинала Рафаеля Раро, а в 1498-99 роках ще один – на мармурову композицю «П'та» (в образотворчому мистецтв так традицйно називалася сцена оплакування Христа Богоматр'ю).
Только на закате жизни Микеланджело встретил знаменитую красавицу-поэтессу Витторию и Колонну горячо полюбил ее. Герочне начало, до подолання всх перешкод, що стоять на шляху – нш нж майстри, Вн бльшою мрою, що розумться насамперед як здатнсть людини до активно д, видля в людському характер серцевину.