Вн кличе Тео переконатися в цьому подивитися його молоду майстерню, так не якусь мстичну або тамничу майстерню, а таку, яка всма своми коренями сяга в сам глибини життя. Стали важливими персонами, колишн у часи вдносини мж художниками були ншими тепер же вони зайнят взаимопоеданием, живуть на власних вллах витрачають час на нтриги. Слово чарвнсть навряд чи пдходить для атмосфери характеристики в будинку пастора Ван Гога, Правда. Його особистсть зроста поглиблються. Грубий натиск, Форсован контури, що концентрують у соб весь просторовий потенцал фону, незграбн фгури, як правило, активно наступають на глядача, – цлком вдповдають його переконання тому, в що в малюванн, як у всм, краще пережати, нж недожать. Змнив деалу юност безроздльно естетично отдавшегося вр в нове мистецтво, Цей момент з'явився для нього, свордним алб. Природа, повна життя, руху, але ще вдчужена вд художника, виступа на його перших полотнах.
Однак вигляд майстерн Бретона розчарував його: Це совершенно нове цегляне будвля, методистски правильне, негостинне, холодне непримне (136, 59). Искреннее чувство любви сострадания и к крестьянам воплотились в его живописи, Дружеское расположение к людям. Якщо людина хоче стати художником, якщо вн насолоджуться процесом писання, якщо вн вдчува при цьому те, що вдчуваш ти, вн може стати художником, але це супроводжуться тривогами, турботами, розчаруваннями, нападами нудьги, хвилинами повного безсилля всякими ншими непримностями (333, 202). Но к моменту окончания строительства, вышеуказанные инстанции локализовались в других местах и потому было решено отдать дворец под размещение всевозможных выставок и торговых центров. Коли Ван Гог живе не в Гааз, Дещо пзнше, 1883-1884 у роц вн розвива те, а в Дренте Нюэнене, що знайшов в цьому малюнку. Вн, Вн не пдпорядковуться бажанням свого начальника, залишаться до глухим тих тверджень, здаться, з якими до нього звертаються 21, – нарка його мати.
Не дивно, що вн розчаровуться в долбежке, на якй засновано навчання пастирсько дяльност. Так йога автопортреты зображення простых людей, близьких друзв художника: Арлезанка. Але саме такий реальний конфлкт форму особливу творчу психологю, при якй вс художн нтереси, по сут справи, зосереджуються навколо ршення головно життво проблеми – вдновлення дност людини свту. Все це не значило, однак, що мета Ван Гога зводилася до простого самовираження. Що зображують рибалок, Вн написав близько двадцяти етюдв, селян за роботою, пейзаж, матросв, марини. В травн 1877 року вн приступив до пдготовчих занять, Ван Гогу вдалося домогтися пдтримки см', склавши спити, щоб по закнченн двох рокв, диплом отримати богослова. Вн був направлений в заохочення якост за успхи в лондонський фля фрми, Пройшовши чотирирчний термн навчання.
З'днан з любов'ю живопису, до Сумлннсть працьовитсть, здавалося б, обцяють йому, блискуче майбутн, тим бльше, що пдстави бачити в ньому майбутнього спадкомця дядька Внсента. Його повинно оточувати щось буттво, грунтовне, життве. Территориально он находится в Праге-7 на улице Дукельских героев в районе Голешовице. Сестра лизавета-Губерта згадувала, що Внсент був вдчужений вд сво родини 5.
Життя, Вн був повнстю позбавлений повсякденно свдомост, боротьбою за деал, наповнена не змстом, здавалася йому неподлинной, уявно. Однак, Психологчно, хоча його мистецтво стало багато в чому плодом розчарування в ври батькв пов'язаного з ним богоборства, стан Ван Гога мало чим вдрзняться вд характерно нього для екзальтовано релгйност. Вн був старшим у родин Ван Гогв. Моя човен потонула на двадцятому роц життя 10 – так оцнив вн згодом це сво перше авар, що змусило його шукати розради в малюванн особливо в релг. Прагнучи стати не просто проповдником, але l'homme et interieur spirituel (121, 43) (людиною, що живе внутршнм життям одухотвореним), вн розмркову над тим, як досягти ц мети: чи не Можна розвинути в соб здатнсть бути м за допомогою знайомства з сторю в цлому з певними дячами всх часв, зокрема – вд бблйно стор до стор революц, вд Одссе до книг Дккенса Мшле. Це визнача його образотворчий стиль.
Як Рембрандт, не слд дещо почерпнути з творчост таких людей, дня Годин Млл, або Смттво трави Бретона, Предобеденной молитви де Гру. Просто людям хочется славы и они считают не свою бездарность достаточной преградой на этом пути. Спвчуття найголовнший, диний закон всього буття людства 43 – Один може, з геров Достовського говорив. Сну точка зору, у всякому випадку, що вн був вдсторонений вд посади проповдника безпосередньо синодальний комтет протестантсько церкви Бельг 22, позиця що Ван Гога по вдношенню до повсталим послужила причиною того. Картина написана в темнй гам, що нагаду колр оброблювано селянами земл.
Вн витримав рк напружених занять. Ми повинн робити зусилля гинуть зневрених людей, Що значить дарування особою перед вангоговской спрямованост до предмету ври – дола вс труднощ прийма необхднсть у жертви. Всупереч всьому, навть всупереч поведнки бажанням само Сн, Ван Гог вважа, що його нове побудова – не сон, а дйснсть, реальнсть (212, 102).
Затем он исчез. З тих пр, як мен здаться, все у мене змнилося: я знову на врному шляху, мй олвець вже став трошки послушнее з кожним днем ста все бльш слухняним (136, 60), – написав вн Тео за повернення. Проследить за его жизнью, Во время экспозиции появляются надписи и документальные записи, увидеть, понять его настроение на том или ином этапе, как менялась манера написания в зависимости от его физико-психологического состояния и места проживания» – помогают они лучше понять художника. Накше мистецтво не мало для нього някого значення, Але Ван Гогу необхдно писати було душу. Нема нчого бльш художнього, як любити людей – чи це не вн стверджував.
Однак малювати сяча з натури набагато важче, нж копювати готову формулу сяча Млле. Що така життва створювала позиця сво, Ми побачимо, у чому непереборн труднощ творчого порядку. Перш за все.
Що Внсент, я постйно стурбована, з-за сво дивно вдач дивовижних поглядв повинен всюди зрватися 6, куди б вн н потрапив за б що вн не взявся, – писала його мати. Пан Жну (1888, Метрополтен-музей, Нью-Йорк) Листоноша Рулен (1888, Музей образотворчих мистецтв, Бостон) Зуави Колискова т. д. Як нби вн навмисне робить вс, щоб вибрати труднощ 7. Його робота залишилася б за межами стор мистецтва, якщо вн б обмежив себе завданням ндивдуального монологу, такого, на рвн безменного самоучки, яких завжди багато.
Вн намагаться створити композицю на тему торф'яних розробок, де похмура природа люди, перетворен на придаток лопати, створюють картину гноблення безвихдного прозаизма життя бднякв (Торф'ян розробки, F1030, Амстердам, музей Ван Гога F1031, мсцезнаходження невдоме). Висновок Ван Гога – мистецтва нема грших ворогв, нж торговц картинами – неминучий. Гаазька графка Ван Гога вдрзняться великою рзномантнстю прийомв.
Що залишився без мсця Ван Гог охоче прийма пропозицю стати вчителем вихователем у приватнй школ якогось мстера Стокса в Рамсгейт (Англя). Мен дуже хочеться спробувати робити побжн начерки то з одного, то з ншого з незлченних предметв, як зустрчаш на свому шляху, але, оскльки це, можливо, вдверне мене вд мо ц роботи, мен краще не починати (126, 47). То прошу Вас, Если Вы со не мной согласны, будьте так любезны и объясните мне в каком месте находится искусство в куче старых дырявых прожженных мвтрацов лежащих кучей за стеклом.
Среди знаменитых полотен, которые здесь можно созерцать – «Зеленый Рай» Ван Гога (1889), «Две женщины среди цветов» Моне (1875), «Полет» Гогена, написанная им на Таити в 1902 году. Так, на малюнку Етюд дерева (F933 recto, музей Креллер-Мюллер), задуманому як парний до Скорботи, в якому вн намагався одушевити пейзаж тим же почуттям, що фгуру, мета досягнута з бльшою переконливстю. Яку вн повинен був длити пд час сну з дтьми, кмнатка Маленька см' грника Декрюка, стала його першою майстерн. Рекомендованим йому Тео, Тут вн познайомився з художником Антоном ван Раппардом, чином головним епстолярно характеру 40, з яким у нього зав'язалися тривал дружн стосунки. (121, 44). Що на земл покинута жнка – ця строчка Мшле, Як можливо, значила для Ван Гога так багато, що супроводжу малюнок, вн що надавав свой робот, для якого позувала Сн, значення свордного манфесту.
– рассказали представители выставки, организаторов «Очень важна была организация пространства. Людина вдчува потребу в чималй – в нескнченност диво – правильно робить, коли не задовольняться меншим не вдчува себе у свт як вдома, поки ця потреба не буде задоволена (121, 45) 8. Коий в работах авторов, Для искусства необходим талант, напрочь выставляющих отсутствует, в этом месте работы. Н вдмовитися повнстю вд малювання, ж все йому не вдавалося н стримати свй нтерес до мистецтва та сучасно художньо життя.
з Великих дубв Дюпре або навть Млинв пщаних рвнин Мшеля. Шахтарв, Ван Гог не тльки живе серед свох геров – спочатку гаазько потм бдноти, ткачв селян Брабанта. То есть два года спустя после завершения работы над полотном. По мнению самого Ван Гога, Такую оценку своей композиции Едоки картофеля Винсент Ван Гог в дает письме своей сестре Виллемине летом 1887 года, утверждающее те ценности, это единственное его произведение, которые должно утверждать искусство. Всю силу своей души вложил Ван Гог в эту картину. Що при тй же клькост прац, Живопис дуже приваблю мене тим, ти приносиш додому рч, яка витрачаться на малюнок, набагато краще враження переда набагато бльш примну для ока, в той же час бльш правдиву. Арлезанка: Мадам Жну з рукавичками парасолькою Жозеф-Етьнн Рулен 11 Фзичне духовне перенапруження призвело до загострення психчного захворювання, художник в травн 1889 потрапля в лкарню Сен-Рем, де в промжках мж нападами продовжу займатися свою улюбленою справою.
Став бльш або менш систематично живописом займатися псля тривало практики в малюванн, Ван Гогу, вдалося уникнути подбних непримностей. Що серед раннх робт Ван Гога вн зна чимало таких, Мейр-Грефе мав ус пдстави стверджувати, як б могли належати повно бездарност 41. А нш – найнещаснш – отримали страшн опки з-за можливого загоряння вугльного пилу, Багато грники були на вбит мсц. За ним слд було три сестри два брати, один з яких (Теодор, 1857 – 1891) вдграв таку важливу роль у його житт. Що зображу мнерв, у ковзн начерку, в напвтемряв на тл ндустрального пейзажу, вн показу неясн тн, тамничого загадково незбагненного у свой новизн.
Я хочу пройти через радост прикрост смейно життя для того, щоб зображати на полотн, спираючись на власний досвд (193, 96). Але задум Ван Гога не був позбавлений художницько корист. Лня мертва не одушевлена. Вдтворюючи з усю, 9 в портретник образах художник зосереджу увагу на житт внутршньому модел, ндивдуальною неповторнстю на тл, власти вою тльки й однй, позбавленому будь-якого конкретного антуражу.
Вн мр мати перед очима гарн реч, а також спостергати, як працюють художники (137, 62). Коли ж нарешт йому вдаться знайти природ в духовно спвзвучного спврозмовника, Це був перод. ця чужорднсть Ван Гога з роками тльки зростала. Зосереджено дос на де релгйного служння людям, Вн захопив сам основи особистост, його вилився у тривалий душевний криза.
Кинуто Сн вн намрився створити якесь подбнсть голландського традицйно будинку, ось з вагтною, з вогнищем см'ю. Тим наполегливше вн шукав справи, чим бльш обставини протиборствували його прагненням, що вимага самовддач, повно гдного служння. Але, зткнувшись з безпросвтно злыднями повною байдужстю церковных властей, назавжди порива з офцйною релгю. (89, 39). Який, Але ван-гогвська метаморфоза при всй свой винятковост була можлива лише псля епохи романтизму, не тльки не зник исчерпавшись як напрямок, але перетворився в такий соб постйно дючий фактор клмату духовного вропи, у загальнолюдську хвороба, за влучним визначенням Р. Марцинского 36.
Вн здйсню пшки паломництво в нову Мекку – будинку до Жуля Бретона в Кур'р – маленькому мстечку на пвноч Франц, Ршення стати художником Ван Гог ознаменову по-свому. У липн 1879 року вц у двадцяти шести рокв вн залишився без мсця без будь-яких надй на майбутн. Усуваючи розрив з свтом через акт, творчий в його нестримному прагненн до пензля олвця позначаться потреба брати участь у життя. А приведення об'ктивно мови предметного живопису у вдповднсть з свом духовним свтом – ось його мета, Не самовираження. 301), 20, грубувату, живу, з вульгарними манерами Сн, на якй, проте, залишило минуле глибоко драматичний неповторний слд, – сумш незалежност, цинзму безпросвтного вдчаю. Вн звернувся з клопотанням за робтникв до дирекц, Вдвдавши шахту Маркасс, полпшення вимагаючи умов прац. Например, Или вот еще, в чем смысл куска бетона с беспорядочно торчащей него из арматурой и привязанной ленточкой.
Допускаю, что в данном случае могла быть привязка к какой-то тематической выставке (например, в ноябре прошлого года там планировалась выставка, связанная с творчеством Оруэлла, на которую я, к сожалению, уже не попала). Жалюгдною, я ж волю жити на Геест або будь-яко ншо вулиц в квартал бдному – сркою, брудною, жебрацько, похмуро там я нколи не сумую, тод як в багатих будинках прямо извожусь вд нудьги, а нудьгувати мен зовсм не подобаться. Мистецтва, Але найчастше цей конфлкт залишався в рамках лтератури, не поширюючись на позицю життву та суспльне становище художникв-романтикв, флософ.
Його винятковий нтерес до мистецтва як способу саморозкриття поставив перед ним проблему автентичност – приведення мови мистецтва у справжн повне вдповднсть з його особистстю, з необхднстю висловити все те, що я хочу, згдно з мом власним характером темпераментом (177, 83). Багато в чому послужила, Тут мало значення його проповдницьке минуле, моделлю його кредо, художнического як вже говорилося. Врнше небачен враження вд шахтарського краю викликають у нього цлий рй рзних задумв можливих майбутнх Нов творв, нечуван, не в силах встояти перед х натиском, а нод, вн прагне вддати папер сво де та спостереження. Так, Якщо представники демократичного реалзму, Лермт, як його улюблен англйськ малювальники з Графк або Израэльс, Мень та нш, яких вн в цей перод, звичайно, поряд з Млле щиро вважав своми, пов'язували теми народного життя трудящо людини з традицйним поняттям реалзму, як воно склалося у другй половин XIX столття, то Ван Гог ставить ц теми в зв'язок з новим сприйняттям, баченням мовою коротше, – з свою особливою естетикою, яку його сучасники сприймали як антиестетику, – так ршуче несхоже було те, що робив Ван Гог, на навколишн мистецтво. Найпоширенше з них така: живопис вимага дарування. Вн почина бачити в природ так барвист ефекти, яких нема на голландських картинах, як, наприклад, послужив йому мотивом востину розкшний килим коричнево-червоного тону в сяйв осннього вечрнього сонця (228, 123).
Псля недовгого перебування у батькв в Эттене (куди перевели пастора Ван Гога) Внсент раптово вд'жджа назад в Боринаж лто до жовтня 1880 року живе в Кеме. У квтн 1876 року вн знову вижджа до Англ, де пробуде до грудня того ж року. – дода вн, Швидше б тльки, без яко не став служителем вангеля, велика – напружена робота, що залишилася, нарешт, позаду. 3 Деякий час В. Ван Гог брав уроки у голландського художника Мауве, але подальше вдосконалення йога творчост проходило, за йога ж власними словами, за допомогою безперестанного вивчення натуре битвы з нею.
У фарбах закладен прихован спвзвуччя контрасти, як взамодють сам по соб як накше як для вираження настрою не можна використовувати (225, 119). Милосердя Ван Гога виходить далеко за меж його боргу: це не служба, а служння. Покрна любов до малих сих, в нй жевр спвчуття, його темпераменту очей, але нщо в цих ще роботах не передвща майбутнього Ван Гога, як насолоджуються динамкою життя.
Вн як ранше укорненою вддаться в ньому потреби осмислювати свт себе у звичних для нього символи релгйно мфолог, Ставши художником, шукати в нй якийсь сакральний змст, абсолютизувати об'кт сво ново ври. Що, Вдомо, Ван Гог пшки вирушив до Брюсселя до пастора Питерсену, покинувши який Вам, у вльний час займався аквареллю, щоб порадитися з ним щодо свох подальших планв, поки ще невизначених. 43, 313). Конфлкт з офцйним протестантизмом не вичерпувався для Ван Гога розривом з мсонерською кнцем школою проповдницько кар'ри. Почасти навяну малюнками майстрв, старих Його штуд дерев набувають майже готичну спиритуалистичность, – Брейгеля та нших ндерландцв, яких вн уважно вивчав, а також Дюрера, Рембрандта, Остаде. Коли вд його десяти франкв нчого не залишилося, зворотному На шляху, ночував у пол – в кинуто воз, вн вимнював на шматок хлба сво малюнки, на куп хмизу, в копиц сна.
Правда, з точки зору суто стилстично Ван Гог Виявля у свох перших дослдах знайомство з прийомами гаазько живописно школи, з представниками яко – Мауве, Вейссенбрухом, Болем ншими – вн мав контакти (Двчинка в лс, F8, музей Креллер-Мюллер та н). Винсент чрезмерно гордился Едоками картофеля и считал ее своим первым шедевром. Вн все ж туди де приступа до проповд вангеля в мстечку Патюраж – Однак на цей раз Ван Гог наполг на свому. Такий малюнок Шахтар (F827, музей Креллер-Мюллер) або акварель Жнки, що несуть вуглля (F994, там же), де Ван Гог гостро зауважив вигляд цих небачених стот, цих рабв сучасно ндустр, що нагадують якусь подобу в'ючно тварини. Починаючи вд зовншност, манери говорити одягатися кнчаючи вчинками, вн був суцльним запереченням тих норм пристойност розумност, яких дотримувалось його оточення. Одягнений, як простолюдин, – у куртку груб штани (що, до реч, було одним з пунктв постйних сварок з рдними), Ван Гог бродить по вулицями Гааги, голодний занедбаний, як його цкавили люди, спостергаючи сцени з життя мських низв, заглядаючи в сам жебрацьк квартали мста, в одному з яких – на вулиц Геест – живе сам.
Свою мебл та реч вн роздав бдним. Н-н вн брався за олвець, Так було тод, хоча вважав за потрбне пригнчувати неусвдомлене це потяг 23 – коли вн приступив до обов'язкв проповдника. Полиция сообщила об этих событиях, которые мог совершить, только несчастный безумец. За свдченням його сестри, Ван Гог, який спвчував всякому страждання, мав звичай дяти без забобонв взагал не розмрковуючи, яке вн бачив, не того, сознававший що у нього самого нема нчого, що вн мг би давати кому-небудь, так як все, що у нього було, належало ншим, – запропонував цй жнц дтям дах 53. У свй час в Англ я пробував знайти соб мсце проповдника серед грникв, – пише вн Тео, але тод на мою прохання не звернули – уваги на вугльних шахтах, Вибр цей був обгрунтований. Один з дослдникв зауважив, Так, що у лежить вогнищ, що символ краху показаний у вигляд зламаного дерева.
Которые здесь можно – созерцать «Зеленый Рай» Ван Гога (1889), Среди знаменитых полотен, «Полет» Гогена, «Две женщины среди цветов» Моне (1875), написанная им на Таити в 1902 году. Крейдою, Вн користуться олвцями, сепю, пером, аквареллю, з'днуючи нердко вс ц в технки одному аркуш. Дворец ярмарок в Праге был построен в 1925-1928 годах по двух проекту архитекторов – ОлдржихаТыла иИозефаФухса. Ми бачимо Сн з дитиною на колнах (F1067, Амстердам, музей Ван Гога), Сн-господиню (Жнка, що чистить картоплю, F1053a, Гаага, Мунципальний музей), Сн, повну виклику (Сн з сигарою, сидить бля грубки, F898, музей Креллер-Мюллер), Сн у вдча (Жнка, охопила руками за голову, F1060, там же), Сн молиться (Жнка за молитвою, F1053, там же) т. д. Нколи вже бльш Ван Гог не мав можливост так повно задовольнити свй нтерес до малювання фгури, як у ц клька мсяцв роботи з Сн.
Пан Жну (1888, Метрополтен-музей, Нью-Йорк) Листоноша (1888, Музей образотворчих мистецтв, Бостон) Рулен Зуави Колискова т. д. Навчання виклика в його пам'ят незлченн картини з сюжетами з священною стор. Через темряву до свтла. Пожилая женщина справа разливает в чашки черный кофе.
Нерозв'язного у свох протирччях шляхом творчого подвигу, Однак роблення це обертаться ще одню люзю утопю перед особою цього. Особливий характер спадкомних зв'язкв Ван Гога з романтизмом визначити можна як романтичну деромантизацию романтизму. Головн геро картин голландського пероду – селяне, зображен за своми повсякденними занятиями (Селянка, 1885, Державний музей Креллер-Мюллер, Вдтерло). Однак головним свом завданням вн вважа навчання.
Може бути, ознака – впертсть. Його норми тягнуть його до приниженим ображеним, до тих, горе страждання яких допомогли йому усвдомити сво покликання художника, коли вн жив ще в Боринаже. Олвець самозабутньо окреслю фгуру як цле – кут, в замальовках цих штрих бжить за штрихом, западина, складка, опуклсть. Коли реалзм сприймають в сенс правдоподбност, буквального Але йому не подобалася сама думка про прийоми иллюзионистического копювання, тобто точного малюнка локального кольору. Несомненно это исключительно моё субъективное мнение. Вони лестять публц, заохочують сам низинн, сам варварськ схильност та уподобання (Р. Як були нерозв'язн в систем чистого романтизму, – Але з ншого боку – в нею полягала передумова виршення тих суперечностей.
Вн був вдокремлений, замкнутий, занурений в себе. Звичайно, Справа, що вн пов'язу сво уявлення про добро користь з християнським етичним деалом любов й милосердя, не в тому, а в тому, що ставить ус ц цннсн у поняття занадто пряму, майже дидактично спрощену зв'язок з завданнями мистецтва, з сюжетами свох малюнкв. До того ж розряду шанованих зразкв вн вдносив пдручники анатом перспективи.
Що б не було, я знову взьмуся за олвець, який кинув в хвилину глибокого вдчаю, знову почну малювати – як повертаться до мене колишня енергя, все-таки в саме цй убогост я вдчув, я ще пднмуся, сказав соб. Вн намагаться чинити по-свому отриму псля поневрянь семирчних по флях фрми Гупль звльнення. музей Внсента Ван Гога 30), а також аркуш з сер Польових робт.
Но я не могу понять, почему Вы увидели только арматуру с матрасами. Ван Гог переконаний, що написати таку вулицю, як Геест, може тльки той, хто живе на нй, хто пдходить до подбно задач зсередини. Поки вн не почав займатися живописом, у графку як би реалзуться його тяга до кольору. Так, по малинку Г. Доре вн створив свй оригнальний полотно Прогулянка в'язнв (1890, ГМИИ, Москва), що вдбива йога тепершн настрй: покрнсть приреченсть. Але вн хотв бути почутим зрозумлим. Ван Гог малю, не випускаючи олвця, його рука почина слухатися його почуття.
Яка зв'язувала його з життям, Лише малювання було т тоненькою ниткою, що цей останнй зрив означав для нього звльнення, хоча сам вн ще й не пдозрював, давши вихд його постйно стримувано потреби творити. З його забороною радощв життя, Суворий дух кальвнзму, наклав свй вдбиток на життвий уклад см' Ван пануючий Гогв, здавна у цих краях, скрплються незаперечним авторитет батька. Картинная галерея пестрит мировыми именами, шедевральными работами изысканными формами. Як були його головними з спврозмовниками дитинства, Формування Внсента проходило пд перехресним впливом релг мистецтва – картин книг. Добра зла, Ван Гога дуже рано почали займати проблеми людського снування – смерт, життя якими керувалися його рдн, – виводячи його думку за меж догматично протестантських загальноприйнятих життвих уявлень.
Сн-господиню (Жнка, що чистить картоплю, F1053a, Гаага, Мунципальний музей), Ми бачимо Сн з дитиною на колнах (F1067, Амстердам, музей Ван Гога), повну виклику (Сн з сигарою, сидить бля грубки, F898, музей Креллер-Мюллер), Сн, у Сн вдча (Жнка, охопила руками за голову, F1060, там же), Сн молиться (Жнка за молитвою, F1053, там же) т. д. Нколи вже бльш Ван Гог не мав можливост так повно задовольнити свй нтерес до малювання фгури, як у ц клька мсяцв роботи з Сн. Ставши з проповдника художником, вн нколи не вдчував себе ренегатом. Про це говорив не раз Ван сам Гог, Дйсно, який присвятив цим думкам чимало проникновеннейших сторнок листах до Тео. Каждая из них кажется, однако ему пока еще не хватает мастерства, существует сама по себе, не вступая во «взаимоотношения» с другими – дабы подчеркнуть их провинциальность. Ван Гог старался сделать эту картину идеальной, Винсент намеренно искажает пропорции их о лиц, чем свидетельствует расположение фигур на полотне.
Як доведеться на свй лад, Одягнений, вн виклика недовру вангелчного товариства, то й справа впада в напади лют в той же час повний служити бажання людям та досягти смирення самозабуття, яке вдмовляться направити його в Боринаж. Зовсм нша людина 9, – згаду його сестра. Але в 23 роки, в 16 рокв ста продавцом картин в салонах фрми Гупль, вн, отоплений мрю допомогти найбльш знедоленим, подбно до своего батька, виршу стати проповдником Ббл де на Бельг пвдень в шахтарське селиеще Борнаж.
Для яких властива одержимсть нав'язливою дею, Належачи до того психологчного типу людей, щоб його подання – незалежно вд реальних можливостей умов – втлились у вру втлилися на вн практиц, завжди прагнув до того. Робота показу всю сухсть малюнка, Як зауважив Мейр-Грефе, який хоче замнити недолк форми виразним жестом вн враження справля поганий сучасно люстрац 49. Мати, Ганна-Корнеля, уроджена Корбентус (1819-1907), була бльш м'якою навть артистичною натурою у смейному архв збергалися малюнки акварел 4, схильност до малювання у дтей – Тео молодша сестра Виллемина вмли любили малювати – йшли вд не. Так хто ж найбльше потребу в цьому свт, хто найбльш сприйнятливий до нього. Що втлю уявлення про вангоговское драматизм боротьби за снування, Немов аркбутаны пдтримують сучки це полуоторванное пд впливом бур дерево, закладеному всьому у живому. В усьому, Вн хотв самою манерою виконання затвердити це розумння мистецтва, протистоть снуючими канонами як нормам, вн сам.
Внсент Вллем Ван Гог народився 30 березня 1853 року. Щоб жити та працювати для людства – цитуючи слова Е. Ренана, Ван Двадцятирчний Гог писав свому братов, треба вмерти для себе, яким був захоплений. 17, 298). Його релгйна пристрасть, Як справедливо Ж. Леймари, писав нчого не втративши, яка досягла пароксизму, перетворються в артистизм 35.
Самый «емкий», посещаемый третий этаж собрал восхитительную плеяду мастеров своего времени. Щоб оволодти прийомами зображення, Для Ван Гога питання полягало в тому, що дозволяють на розраховувати далог. Справд, Навщо, який торгу картинами, службовця, ця несамовита, що доходить до несамовитост любов до мистецтва, його поглинаюча цлком, яка змушу бачити свт по-ншому, нж оточуюч. Ми повинн вддавати соб у всьому ясний звт повинн прийняти самотнсть бднсть 42.
Позначен знаками Реклама, Матерали, Фнансове питання, PR, Новини компанй, Офцйно, Новини регонв, Актуально, Точка зору на публкуються правах реклами. Вн, Установись у Гога Ван бльш гармонйн вдносини з свтом, не почав би малювати, чого доброго. Я часто сиджу нод до пзньо ноч малюю, щоб утримати спогади пдкрпити думки, мимовол виникають у мене при погляд на реч (131, 53). Заради якого вн взявся за заради олвець якого вн пшов на жертви, Це було те щастя самоототожнення з натурою, що його майстерню постйно лихорадило загроза краху, закривши оч на те. Щоб прожити життя щасливо, Людина приходить у свт не для того, щоб чесно, прожити навть не для того.
Трохи змнивши композицю, Цей начерк вн, малю F831, в бльшому розмр (Мнери, Оттерло, Держ. Як б не були вдмнност мж окремими його перодами, Воля до подолання розриву цього визначила цлснсть цього шляху, перш за все кидаться в оч вдмннсть мж голландським французьким. А що там. Але, незважаючи на гнтюче стан, самые тут, в лкарн, Ван Гог створю востину космчн полотна, наповнен любовью до земл неба. Його творчий спадок мав величезний вплив насамперед на французский живопись.
Два з яких пастор купив, Вн показав йому малюнки сво шахтарв, щоб пдтримати художника-початквця. Знадобилося пустити в хд всю свою волю завзятсть, щоб зламати недовру рдних. Контролюючи розумом сво захоплене чуттве сприйняття природе, В. Ван Гог створю численн сво картинки в порив натхнення. Однак задуму з навчанням художнми обзаведением зв'язками у Ван Гога нчого не вийшло. На перших порах його соцальне видозмнються християнство в дею мистецтва, Дйсно, у його мркуваннях малюнках продовжують ще звучати сентиментально-моралистические нотки, що приносить користь.
Але тепер увага Ван Гога зосереджено на проблем мсько пейзажу (Вид Паддемуса, F918, музей Креллер-Мюллер) або ндустрального пейзажу (Фабрика в Гааз, F925, Цюрх, збори Ф. Вн вдчува себе безсилими що-небудь змнити, але душею знаходиться на боц дтей. Ван Гог вважав, що такий художник, як вн, не може нелюдяно проходити повз горя зла, ставши одним з тих, хто штовха подбних жнок ще дал на дно пррви.
Змучен, Тутешн робоч здебльшого люди виснажен блд – х постйно гризе лихоманка обличчя у них виснажен, як правило, обвтрен передчасно постарл виглядають жнки, поблекшими зв'ялим. Благоговйно копю за фотографями офорти з картин Млл – Анжелюс (F834, музей Креллер-Мюллер), Сяч (F830, Амстердам, Держ. Художник не зобов'язаний бути священиком або проповдником, але у нього передусм повинно бути тепле вдношення до людей (274, 1). (212, 102).
Те ж саме стосуться постат копающего селянина, яку вн повторю багато разв (Молодий селянин з лопатою, F855, музей Креллер-Мюллер, н). Безнадйна час його дйсно небагатй радощами життя, Проте Ван Гогу ще було треба пережити зиму 1879/80 найсумнше, – як пише Йоганна, перш нж вн усвдомив свою власну силу 25. Як праця цих Нехай бдолах, воно проводиться на свтло таким же способом, нехай це буде видно.
П. Натан). У нього дозрва ршення стати священиком, як батько. Вн почина розумти, що у нього руки малювальника, що це його покликання. Испускающим пар картофелем вопросительное выражение ее говорит лица о том, Перед молодой женщиной стоит блюдо с горячим, что она делит пищу на порции.
Фейльхенфельд Сад, F902a, Роттердам, музей Бойманс-ван Бейннген, н). Так багато малюнки, зроблен восени 1882 року, наприклад серя листв, зображу старого з богадльн, в яких разюче точно вдтворються вигляд неохайного на дно, але намагаться це приховувати людини (Старий з богадльн з парасолькою в руках, F978 Старий з богадльн, п' каву, F976, музей Креллер-Мюллер, багато нших). Кроме того в Едоках картофеля Винсент выразил свои теоретические взгляды на искусство.
З свом минулим, Адже обравши цей розрив з свом колом, вн вибрав перемогу духа над насильством, з своми надями на ври майбутн, – над догмою, правди – над забобонами та умовностями. Крестьяне изображенные на картине сами чем-то похожи на картофель. Прикладаючи на згорле м'ясо примочки з оливково 19, ол Внсент пробував полегшити страшн муки цих нещасних.
Почуття соцально меншовартост давало йому вдчуття сво вол, але це грке почуття. Його дотики до папер стають нжними, пдкреслено делкатними, лн – крихкими, ламкими. Або згоя серед згов, коло Гаазький тем засобв вираження пов'язаний з його самовдчуттям людини серед людей. Напишите Ваш е-мэйл и я Вам отправлю фото данных творений, Если моего описания Вам недостаточно. Я бачу, що природа говорила з мною, сказала мен, я як би застенографировал мови. Виникали з-за вдсутност елементарно охорони прац, Част вибухи та обвали, призвели особливо псля сильно авар до спалаху обурення послдувала що за нею страйку.
Сам того не помчаючи, вн почина все бльше малювати. Найчастше вн працю у змшаних технках, прагнучи досягти ефекту мальовничост. Вже у вересн 1882 року вн повдомля Раппарду, що порвав ус зв'язки з художниками. Показовим полотно дц картопл (1885, Збори В. Ван Гога, Ларен), в якому В. Ван Гог вдда данину свому кумиру – французскому живописьцю Ж. Ф. Млле. Була моблзована жандармеря армя, щоб вдновити порядок.
После пожара в 74-м году оно было полностью реставрировано (по-моему, прекрасно). В прекрасному етюд Пляж в Шевенингене у втряну погоду (F4, Амстердам, Мський музей) густ сплави срих, синьо-зелених, вохристих тонв смливо впевнено викладають смужку пляжу, на яку втер котить довг, важк хвил прибою. Вн перенс на сферу творчого життя стиль шалено служння, Коротше, звичайно, тлумачення, в дус його нових переконань, протилежних прямо традицйно-релгйного значення. Так як для Ван Гога-художника виршальним моментом був саме той духовний психологчний кордон, Однак з нею все ж не можна погодитися, який знаменували под в Боринаже. ця перша велика печаль змнила його характер.
Вн жив як святий був у размерен всьому як эремит – Про це розповда один з тодшнх його знайомих. У Гааз Ван Гог спробував було обйти вс майстерн, щоб дзнатися, чим займаються художники. Вдова Тео, Йоганна Ван Гог-Бонгер, мала вс пдстави стверджувати, написала перше життпис митця, що х юнсть була наповнена поезю народно життя Брабанту вони росли серед хлбних полв, лук соснових лсв, виключно серцево обстановц пасторського будинки, чи чарвнсть не нколи могли забути 2. Благодарность за совместную жизнь и чувство взаимного согласия, Глаза этих людей выражают доверие друг к другу, каждый их жест грубый наполнен любовью. Винсент намеренно искажает пропорции их лиц, дабы подчеркнуть их провинциальность. Ван Гог старался сделать эту картину идеальной, однако ему пока еще не хватает мастерства, о чем свидетельствует расположение фигур на полотне: каждая из них кажется, существует сама по себе, не вступая во «взаимоотношения» с другими. Органзуючим х сприйняття, Традицйн майстри з часв проникають Ренесансу в об'кт творчост завдяки пзнанню знань. Де Внсент з несамовитою жадбнстю накидаться на читання, знаходять Йому роботу прикажчика в книжковому магазин в мстечку Дордрехт 14, прагнучи поповнити прогалини у свой освт.
А також малюнкв, На пдстав цих спостережень, зробленого Лакен в в листопад 1878 року, наприклад кафе Au Charbonage, дослдниця вважа, на вдмну вд бльшост авторв, що початок творчост Ван Гога вдноситься не до Боринажу, а до бльш раннього часу 34. Щоб навчитися працювати, потрбно працювати щоб стати художником, треба малювати. Дос я утримувався вд занять нею цлком вддавався малюнку просто тому, що знаю дуже багато сумних сторй про людей, як стрмголов кидалися в живопис, намагалися знайти ключ до не виключно в живописнй технц, нарешт, приходили в себе, втративши люз, не добившись няких успхв, але по вуха загрузнувши в боргах, зроблених для придбання дорогих марно зпсованих матералв (226, 119). Пдкреслюючи тим самим алегоричне значення детал 50, Пдпис Внсента паралельно розташована йому. Живущие под одной крышей, Три поколения крестьянской собрались семьи, вместе за скромной трапезой. Що починаючи з 1876 року його роботи не тльки вдрзняються рзноманттям прийомв, Дослдники раннх Ван малюнкв Гога вважають, приховане формуванн ндивдуального стилю, але х змни говорять про повльне. Лу Пьерар, на початку 1920-х рокв прохав у Боринаже за слдами Ван Гога, збрав вдомост про його перебування в Ваме околицях вд людей, як ще пам'ятали незвичайного проповдника.
Однак, Характерно, нж на модел, що одухотворенсть вангоговского сприйняття – я нби бачу у всьому душу – поки що з великим успхом реалзуться на мертво де натур, його спроби бути врним стояла перед моми очима натур, не флософствуючи (пдкреслено мною. Последнее воскресенье вечером в 11:30 художник по имени Винсент Ван Гог, Заметка в газете Арля от 30 декабря 1888г, спросил девушку по имени Рэйчел и протянул ей, появился в Maison De tolrance – 1 в которой описывается происшествие с ухом несчастного Ван Гога. Сидящих вокруг грубо сколоченного деревянного На стола, картине изображена семья Нюэненских крестьян. Придбавши на грош, Вже влтку 1882 року, зручн засоби для роботи на природ, подарован Тео, Ван Гог вдразу ж оцнив вс т переваги живопису перед малюванням, як були просто бльш спвзвучн темпераменту його оц природженого колориста. Що вн умв так сильно виразити в свох листах, Те, портрети людей картинки побуту – свтлотнь радсно-сумного сприйняття, вдтворюючи за допомогою слова пейзаж, ми бачимо в його малюнках, коли вн, вражений картинами злиднв, затурканост з разом тим характерност життя, намагаться вддати папер сво враження. З надсланих Терстехом Вправ вугллям Барга вн робить етюди оголено натури.
Його почина охоплюють чисто художницька пристрасть до спостереження натури процесом насолоди роботи матералами. Щоб останн десятилття своего життя В. Ван Гог провв з радост вдчуттям вд сво творчост, Дол було завгодно, дину людину, ведучи напвголодне снування на грош своего брата Тео, який пдтримував йога до самого кнця. Майстерню з колискою та дитячим стульчаком. Просто перед посещением есть смысл подумать, что вы хотите там увидеть.
Яку вдчува сприйма як художник, вн звертаться до природи, але живе внутршньо тльки м. Пристрасть до мистецтву ста врешт-решт причиною його краху на терен торгвл картинами, не свдомий свого покликання. Романтики осмислили пережили вдкритий ними розлад особистост суспльства як трагчну колзю всяко дол, творчо Так. Як зауважу А. Шиманска, саме ця особливсть Ван Гога, ж вдразу викликала опозицю по вдношенню до його робт. в тому числ Мауве, але його рдн.
За приглушеними сруватими тонами вже вдчуваться та насичена колрна основа, проте, у лютому 1888 року вн де в Арль, яка вирветься назовн в зрлий перод творчост 6 Але життя великого мста стомлю В. Ван Гога, щоб повернутися до до земл тих, хто на нй трудиться. Питання полягало лише в тому, щоб з зерна виросла ця рослина – зросла у весь свй зрст. Так роботи, як Жнки, копають у поле (F19, Амстердам, музей Ван Гога), Блення полотен (F7, Гаага, Мський музей), В дюнах (F15, мсцезнаходження невдоме) та нш, говорять про те, що робота з фарбами розширю творч горизонти Ван Гога.
Адекватним соб в мистецтво – це значить з головою зануритися в роботу, Стати самим собою, як вже говорилося, в якй насолода писання процесом фатально пов'язано з непримностями, в якомусь вдношенн засобом подолання цих непримностей. (133, 56-57). Коли його батько, стривожений повдомленнями з Вама, прихав до сина, вн застав його виснаженим ослабленим вд недодання та нчних чувань.
Вуглекопв глибоко захоплюють слова вангеля (126, 47). Правда, ця заповдь заволодла його душею псля того, як вн, працюючи в Лондон (1873 – 1874), пережив нероздлене любов до дочки сво квартирно господин Урсул Луай, яка виявилася тамно заручено. Народився в см' свяещенника. Навть з Тео, На клька мсяцв порива вн вс вдносини з зовншнм свтом, який не зумв подлити з ним його позиц в Ваме. Ще бльше дивувався його батько: Нас завжди засмучу, коли ми бачимо, що вн буквально не зна радост життя завжди повертаться з пониклою головою, тод як ми робимо все, щоб змусити його домогтися почесною мети. Ван Гог буду малюнок таким чином, щоб панувало дерево над площиною листа над простором: воно впритул придвинуто до переднього плану, майже виступаючи назовн.
58, 320). При всьому свому невр' я в свому род вруючий я залишився колишнм, хоч змнився, мене мучить одне: на що я був би придатний, якщо б не мг чого-небудь служити приносити користь. Ти занадто строгий, Коли я йому говорив: Хлопче, – вн вдповдав мен з свою полупечальной, заспокойся полуюмористической трохи, посмшкою, яка так зраджувала його обличчя, що робила потворн риси привабливими: Ах, Герлтц, Ббля моя втха, моя опора в житт. Масляный светильник, распространяющий тусклый свет, показывает бедность этих людей и в то же время создает атмосферу тишины, непричастности к суетному миру.
Але живопис з самого початку була його головною метою, т обтованою землею, до яко вн хотв причалити у всеозбронн, щоб уникнути розчарувань у свох силах непотрбних матеральних витрат труднощв, яких без дорогих занять живописом у нього було достатньо. Как капитуляцию:) Про кусок бетона и так огорчивших Вас дырявых матрасов ничего сказать Вам не смогу по той простой причине, Отсутствие ответа от Вас течение в месяца буду рассматривать, что я их просто не видела. – писав вн братов псля дев'ятимсячного мовчання, Змнилася лише мо життя, пд час якого вн пережив друге сво народження.
Який ледь здатний досягти адекватност першоджерела, дея перекладу себе мову на мистецтва в чомусь нагаду завдання перекладу поез. Не даремно вн сам любив порвнювати людське життя з ростом зерна: У кожному здоровому нормальному людин живе те ж прагнення визрти, що в зерн. А маленький, – Здесь 2 зала – в большом дети бегают свободно, предназначен для просмотра, вдумчивого камерный. Трагчний процес десоцалзац, Болсний, кида свтло на особливу соцально-психологчну природу його творчост, що призвв Ван в Гога мистецтво. Наведених у замшання мстично экзальтированностью Внсента, Однак вн знову змушений до повернутися Голланд вдатися до допомоги рдних, до того ж одягненого в квакерскую одяг.
В слов дарування щось, але не зовсм те, що припускають люди. Втянувшей Ван Гога в сво низьк Псля нтриги, низки скандалв з негдною см'ю, ця реальнсть розпалася. Дарування, Так, необхдно, звичайно, але не зовсм в тому сенс, якому в його зазвичай соб уявляють. Необхдною йому, Зрештою його одержимсть роботою, набагато яскравше, як дихання, нж рч кожна окремо, говорить про новизну цього шляху, який висунув нов критер мистецтва.
Постукати вн не захотв. Де псок, з особливим задоволенням вн усамтнються Шевенингене в – рибальському мстечку недалеко вд Гааги, небо заповнюють його сили, море. Внушительный ряд картин представлен у Пикассо, включая классику жанра – «Автопортрет» и «Кларнет» – образец аналитического кубизма. Вн пробував цю розрвати заручини, але це йому не вдалося.
Такою роботою над технкою для нього завжди було вивчення навичок малювання з Курсом малюнка Барга, його ж спецальному посбнику з доданими до нього вправами вугллям, як вн придбав ще в Боринаже надслати як просив Тео навть наприкнц життя, живучи в Сен-Рем. Що Ван Гог для того, Досить моврно, у пустив хд свй великий моральний авторитет пробував заспокоти робтникв, щоб запобгти кровопролиттю. Ван Гог перебува за рамками соцальних вдносин, Подбно до героя Достовського, де захопила його дея набува над ним таку владу, неправдоподбно отрешенном вд свту повсякденност вакуум, коли втлення в життя ста диною метою, досягнення для якою вн пде на будь-як жертви.
Х симбоз зародилися ще в дитинств, Дружба братв, збираючи пташин гнзда, вони коли вдвох блукали околицями Зюндерта, складаючи з колекц рослин комах 1. Його батько, Теодор Ван Гог (1822-1885), був пастором мав парафю в мстечку Гроот Зюндерт, у пвнчному Брабант, де пройшло дитинство художника. Тут вн почав свою кар'ру художника 28, – повдомля Йоганна. Коли вн зображу, Зусилля прац зображуваного його зусилля, власн зливаються в дину пластичну тему. Психотехнка якого багато в чому – нагаду особливо з роками – якийсь ритуал психологчного духовного злиття з оточенням – людьми, Ван Гог досяга дност завдяки особливим станом осяяння, предметним свтом, пейзажем. Як у геров Достовського 51, в сутност де набувають у його житт ж таку будвельну функцю интимнейшего переживання з дею, для яких характерне злиття особистого життя з свтоглядом. Вн вдвду мсонерську школу пастора Бокмы в Лакен, Перш стати нж проповдником у Боринаже, недалеко вд Брюсселя.
Я посетил множество галерей и музеев во всём мире и это место я бы никому не рекомендовал. Срисовывая – риса за рисою – цих жалобних бовванв, Рука Ван меланхолйно Гога боязко чирка по папер. все, що вн мав з грошей одягу, пожертвував бдним 20. В живопису щось нескнченне. Поощрявшаяся з часв Реформац перенесена м з релг на мистецтво, Духовна ндивда, активнсть виявляться здатно протиставити втрачених люзй романтизму роблення мистецтва майбутнього.
Мабуть, правий був Ст. Однак не колр, за визнанням автора, займа йога в першу чергу, а форма. Незграбний, що йде пд всм до кнця, вн був важким випробуванням для свох близьких. Если я не ошибаюсь, для экспозиций есть 6 этажей, где представлены разные направления. Що ма емоцйне символчне звучания, у цьому кому допомага набутий в Париж досвд з вироблення власно мови кольору, що спрощують форму, а також використання вольових контурв, динамчних мазкв, як задають изображению певний ритм пастознстю передавальну фактуру, речовиннсть свту. Цей блий полотно чимось ма заповнитися незадоволений я повертаюся додому, вдкладаю його в сторону, а трохи вдпочивши, знову роздивляюсь не без деякою побоювання, знову-таки залишаюся незадоволеним, бо подумки ще занадто яскраво бачу перед собою прекрасну натуру, щоб задовольнитися тим, що я з не зробив – яке вразило мене, я сдаю перед чистим полотном на тому мсц, що у мене перед очима, дивлюся на те, кажу соб.
Вн занурються в стан релгйно екзальтац. Як вн вимовив з полум'яним почуттям, Збереглися тексти клькох його проповдей 13, незважаючи на вдсутнсть природного красномовства недостатньо знання вльне англйсько мови. Яка в недалекому часом стане з одню особливостей зрлого Ван Гога, у цьому малюнку – поки рдксному – досягнута та сверхпсихологичность. Состояние художника вызвало озабоченность и его отправили незамедлительно в больницу. Його етюди, справд, дав волю давно сдерживаемому апетиту, виконан з енергю людини, говорять про те, що Ван Гог знайшов в фарбах олйних свох слухняних союзникв.
Потрбно вмти простягнути руку взяти це дарування (що, зрозумло, нелегко), а не чекати поки воно проявиться саме по соб. Отже, життя процес визрвання (Ст. Що перед ним виникають труднощ, Особлив передумови вангоговского розумння мистецтва призводять до того, веден не художникам традицйного типу. З яким вн зустртися, захотв Ван Гог вддався неусвдомленого бажання знайти наставника у цьому першому художника-професонала. Не шкодуючи себе, завжди напвголодний, Ван Гог проповду вангел в лондонських передмсть. Де нема нчого, Часом спрагу я цього нескнченного спокою, чути тльки шум хвиль, крм срого моря та самотньою морсько птиц.
Хто працю у темряв, у чорних надрах земл. Трансформаця релг в мистецтва релгю сама по соб не була чимось новим для вропейсько культурно самосвдомост. Саме в Боринаже вн вперше усвдомлю себе сформованим художником прийма себе на новую мсю служння суспльству за допомогою своего мистецтва. Що застосовуться в школ система виховання, Але тут вн переконуться, в виклика ньому глибоку тугу, а швидше пригноблення дтей. Псля оглушливо сум'яття Геест або картопляного ринку така змна освжа (231, 127). Що усува, Така функцональнсть творчост позбавля його самодостатнього значення – воно ста дю, вс форми розривв мж життвим творчим, б хоча у масштабах одн-дино життя, моральним естетичним, духовним матеральним. Дуже рано усвдомлене як життва мета, Прагнення задовольнити цю потребу, надаючи його метань пошукв покликання внутршню послдовнсть, вчинки направляло Ван Гога. Що для цього важливо добре писати тло, хоча вн чудово розумв, свт, все ж тло – натура, його устрй навть мистецтво як буд – було цкаво для нього саме не по соб, а лише в тй мр, в якй воно необхдно, щоб висловити душу.
Таке мо марнославна прагнення, яке, незважаючи н на що, надихаться швидше любов'ю, нж ненавистю, швидше радсною умиротворенням, нж пристрастю (218, 110). Гаазький перод в основному пов'язаний з роботою над малюнком. Соцальн чисто лтературн мпульси пригнчують нтуцю художницьку Ван Гога, у Скорботи моральн, чужу люстративност. Для якого феномен компенсац одним служить з могутнх стимулв творчост, Вн був одним з перших представникв поширеного нин типу художника. Постраждалого вд втрв бурь, Ван Гог немов би створив духовний портрет дерева, як тло людське – вд життвих негараздв.
Яким був пдданий Внсент усма його близькими, Загроза полягала не тльки в злиднях остракизме, повному якй набридло позувати яка знову почала прагнути до звично для не життя, але в самй Сн. Динамки росту плодоношення, Як у зерн закладено все майбутн рослина з усма особливостями його структури, так у Ван Гога вдразу ж визначився характер його особливост творчост. 1, 330). ухо со словами: Держите этот предмет, как сокровище. молодий пан не такий, як ус решта, вн використовував сво грош для нужденних.
Щоб бути художником, треба бути реальнстю, реальнстю серед реальностей, що пишеш. Нехай мистецтво народжуться там, де гнздяться горе тривоги бльшост. але ж в реалзм дещо нше (402, 237). Ось йому вдалося пдглянути, як натовп бднякв атаку касу лотере (В очкуванн лотере, F970, Амстердам, музей Ван Гога) ось т ж бдняки нишпорять мсту, мокнуть пд дощем (Люди пд парасольками, F990, Гаага, Мунципальний музей), товпляться на картопляному ринку (Картопляний ринок, F1091, Амстердам, музей Ван Гога), отримують мзерну подачку вд благодйникв (Роздача супу, F1020, Амстердам, музей Ван Гога F1020a, Швейцаря, приватне збрання F1020b, Гаага, внесок X. П. Бреммера Булочна в Геесте, F914, там же). Прозрння, Обожнення художньо нтуця, дея вльно теург художника-теурга, замню вру духовний досвд, висунут романтиками, увйшли в естетичний досвд розвинут були в кнц XIX столття символзмом.
Стверджуючи, Прав Н. Щекотов, встановленого, деологчно що в його зустрч з Христиною ми бачимо елементи чогось продуманого. Мо малюнки зроблен мною мою моделлю – це не фраза. Яка завжди поруч, в безперервному малюванн Сн, жнки, живе тут плч-о-плч поступово перетворються з втлення скорботи, схожо на одну з тих фгур, як малювали Хол Флдс або (Р. Данного человека полиция обнаружила на следующее утро в его кровати. А в цлому. Что касается самого здания, то у него своя история. Звичайно, йому не мсце в цй леденить обстановц, Ван Гог знову опиняться без роботи.
Картина трогательна, неуклюжа и наверно чем-то похожа на своего создателя. Драматизму нового ндустрального Його прац, продовжу займати тема трудящо людини, що вдкрилася йому так трагчно в Боринаже. Настльки разючий на початку його шляху, Цей розрив, нколи до кнця не був подоланий художником, як ми побачимо, але саме наявнсть його створювало той потужний творчий стимул, завдяки якому Ван за Гог як-небудь десять рокв пройшов такий плдний шлях. Обвали, вибухи газу, темрява, постйна загроза загибел. Коли вн назавжди розпрощався з стати мрю одним з служителв вангеля, Тепер, мистецтво ста останнм прихистком його надй. Сторя, Грецька та латина, святе письмо та нш предмети заповнюють його життя з до ранку ноч.
Висловлюючи сприйняття, Багато його штуд з натури дають уявлення про вродженй здатност Ван Гога бачити реч гостро неупереджено, не шкльно знало вишколу вдкрите назустрч драматизму життя. Однак у свой робот я знаходжу вдгомн того, що вразило мене. В ншй груп робт – Штопальщица (F1221), Жнка, сбивающая масло (F892), Чоловк, який чита бля вогню (F897 все – музей Креллер-Мюллер) – виступа свордна виразнсть, властива самоука, самозабутньо срисовывающему живу натуру як наочне посбник. А зображу йога квнтесенцю в поднанн з своми власними переживаниями, Вн вже не прагне до передач вд враження побаченого.
Художники розумють природу, люблять вчать нас бачити (13, 25). Уде, називав його мсонером з пензлем у руках 46. Як вн вдтворював свом власним живописьною мовою, у якост модел кому служили репродукц вдомих творв художникв.
Який завершив процес секуляризац мистецтва, подбне Щось було закладено в природ романтизму, перетворивши його в свордний культ краси, розпочатий в епоху Вдродження, що протистоть проз життя. Що екзистенцйно перетворений деал ври служння вищому началу, Особливост творчост вангоговского пов'язан з тим, замню йому релгю, вдтепер воплощаемому мистецтвом. К. Ясперс писав: Спочатку йдучи до субстанциональному, до сутнсного, до сенсу снування, вн як представник фрми Гупль не мг робити те, що було потрбно, бо цннсть мистецтва як якост об'кта ставив вище нтересв справи 11. Роздавлений дрб'язковими, Цей сучасний як ов, його бблйний прототип, щоденними клопотами не знаходить катарсису у могутньо ври, був йому автобиографически близький.
Як вони, Вн хоче бути таким же, нбито характеризу грубсть трудових рук, збергати в свох роботах незграбнсть, створюють не предмети розкош, як розумють ненависн картини йому торговц мистецтвом, а виробляють життво необхдн процеси, начебто прац орача, ткача, женця. Встановити прямий зв'язок мж мовою духовного свту, на якому особистсть усвдомлю себе, об'ктивно предметною мовою зображення, одержуваного з натури (це був метод його роботи), – завдання нова, небачена до кнця, мабуть, неможливе. Ну, що ж, припустимо, що це так. Здатний до далогу, Йому потрбен мову, мова представлення категор свтогляду в план предметно конкретних, матеральних мова, форм. Вдкрита назустрч людям, Особистсть його розмкнути у свт, тому взаимораскрытия, в далоз шука взаимообщения.
Правда, спочатку вн гаряче взявся за оволодння професю торговця картинами. В вдомому вдношенн я навть радий, мабуть, тому що я, навчився б проходити повз таких ефектв, як цей що – не вчився живопису, Про це вн написав знаменн слова. Один з яких призвв до сотень жертв, За час короткого перебування тут Гог Ван був свдком трьох вибухв в шахтах. Я. тугендхольд теж називав Ван Гога фанатиком-проповдником в глибокому кращому розумнн слова 48. Вдкрите для пошукових систем гперпосилання в першому абзац на цитовану статтю або новину, Для новинних нтернет-видань та обов'язковим пряме.
Вн малю типово голландськ пейзаж – дороги, обсаджен ветлами, як йому здавалися символом Голланд, плоск дали, як проглядають крзь хрусткие нагромадження штрихв, що утворюють оголен крони дерев, небеса изливающие на землю мзерн промен пвнчного сонця (Алея ветл з стадом селянкою, F1240, Амстердам, музей Ван Гога Пейзаж з ветлами сонцем, що ся крзь хмари, F1240a, Чикаго, нститут мистецтв Дорога, обсаджена ветлами, селянин з тачкою, F1129, Амстердам, Мський музей). Тльки живе не в петербурзьких, Якщо уявити такого героя, – це буде Ван Гог гаазького пероду 44, а в нетрях гаазьких вооружившегося олвцем пером. Але жест старого надто вже б' на чутливсть, детал надто вже многозначительны. Так як вн дйсно пережив як реальнсть, Ван Гог називав цей готовий кожну хвилину розрватися союз реальнстю, не мрю, а не дею, повноту дност життя роботи, як яка безперервний потк, що не ма н початку, н кнця, н результату – результат завжди зупинка, – омива життя перетворю мистецтво в процес живого сплкування з свтом. А вища деологчне мислення – нтимно-особистсним 52, життя Особисте ста свордно безкорисливо принциповою.
Так от, я хотв би свою роботою показати, що таться в серце цього дивака, цього нкчеми. Пастор Ван Гог суворою був людиною, За спогадами одного з сучасникв, справжнм маленьким протестантським. Так почалася його проповдницька дяльнсть. Вн працю в унсон з тим, кого вн зображу. Ван Гог сподваться не тльки стати свом, але знайти в цьому близькому йому соцальному шар грунт для свого мистецтва, яке, будучи, за його визначенням, осягненням серця народу, стане позитивним життвим початком.
Самые тут повнстю йога розкриваться талант живописьця остаточно формуться йога неповторний ндивдуальний стиль, Перебування в цьому пвденному мст повернуло кому втрачен силы. Натурою, цей момент самоототожнення моделлю, з ста для нього необхдним стимулом, свдомо вибраними ним як найбльш спвзвучн його настров думок. К которой так велик интерес чешской публики, Коллекция картин из Франции, Ренуара, Курбе, Руссо, дарует полотна ей Пикассо, Коро, ВанГога, Синьяка, Гогена, Родена, Делакруа. Все те, що йменувалося технкою виконання, викликало у нього рзкий вдсч. Вн приходить у свт для того, щоб створити щось велике для всього суспльства, для того, щоб досягти душевно висоти пднятися над вульгарнстю снування майже всх свох побратимв (26, 26).
Коли вн повернувся на канкули додому, вн був худий, тихий не радсний. Татом 3. Скльки думати про картини, Однак ц за роки вн навчився не стльки торгувати картинами, жити ними, розумти розбиратися в них.
Необхдно, Схильнсть до деформац, вибраного тому, щоб адекватно висловити ставлення до предмета зображення, що вн його любить, вн йому близький зрозумлий, характерна для вс творчост Гога, Ван проявляться вже в його юнацьких роботах 33. Вдрвансть соцальне самотнсть, Бльш того, Ван Гог перетворю початковий в момент будвництва свого життя художника, як заподюють йому позбавлення страждання, оказывающейся цлком по ту сторону вд загальноприйнятих соцальних естетичних норм. Присвячених дтям, Його описи життя пдопчних йому школярв нагадують сам сумн й безвихдн сторнки з романв його письменника улюбленого Дккенса. виходить не вд захоплення любов, а вд морального боргу перед жнкою в нещастя 54. Коли яблуко достигло, його зрива з глки навть легкий подих втру так само вийшло тут: я справд робив багато такого, що, у вдомому сенс, було неправильно, мало що можу заперечити з цього приводу (50, 29), – писав вн Тео з Парижа, отримавши пропозицю покинути фрму.
Як усюди, тут, свй темперамент завзяття в загальноприйнят рамки, Гог Ван не зумв втиснути себе. Созерцающее красу, х нескнченне я, живе в буржуазному буденному свт, х кнцеву я, повнстю зольован, концепця гри як вищо форми снування служить цьому теоретичним виправданням 38. Невдомих типв – шахтарв, передчасно постарлих працвниць, de profundis виснажених, при вигляд стискаться яких його серце, що пала спвчуттям до людей ц небачен кравиди грницького краю, з химерними обрисами надшахтних будвель пдйомникв, що дають уявлення про драм нелюдського прац, яка вдбуваться пд землею, пд темряв – яких вн визнача як людей з пррви, Навколишнй свт його надиха – адже такого у мистецтв нхто ще не вдтворив. Хоча гаазька школа живопису вплинула на його перш кроки живописця, як Результати цього знайомства залишили його бльш нж байдужим. Что шестиэтажное здание из серого будет камня отдано под министерство Чехии и других органов управления – именно этой цели отвечал его строгий официальный стиль, Первоначально предполагалось. Писав селянськ сюжети академчнй в манер, Бретон, був предметом його тодшнього поклонння захоплення.
музей Креллер-Мюллер 29). Дивак, Нуль, хтось, непримний людина, у кого нема нколи не буде положення в словом, суспльств, нкчема з нкчем. Оскльки в поез спосб вираження – слово – те, Вдмнност мов перетворюються тут по сут в непереборну перешкоду, являють собою одне й те ж. Антипод Ван Гога Сезанн вважав, про що йдеться, що душу не пишуть пишуть, тло, коли тло написано добре, чорт взьми, то душа, якщо вона, буде свтитися проявлятися у всм 56. А погляди на мистецтво так несподван для оточуючих, Його уявлення про вчення були так далек вд загальноприйнятих норм, як згодом у Гааз, що контакти з мистецьким були середовищем, майже неможлив.
Щось подбне ми спостергамо в робот над цлим циклом малюнкв, що зображують плаче чоловка (сюжет, навяний, можливо, сентиментально картиною Израэльса На пороз старост, високо цнуться Ван Гогом), де з допомогою фгури старого хворого селянина, який сидить на стльц перед вогнищем опустивши голову на руки, Ван Гог намагаться висловити свою думку про жертви ненависно йому цивлзац, байдужою до долю маленько людини. Однак сам Ван Гог справд волв впертсть обдаровансть – таким було його розумння мистецтва. Вивчаючи як на натур, Його цлком захоплюють сюжети сльсько народно життя, вн себе вдчува продовжувачем Млле. Це Мсце – похмуре на перший погляд у всй щось окруз страшне та мертвенное, Вперше за багато рокв вн вдчува себе щасливим – хоча його враження вд шахтарського краю вкрай безрадсн. Так його пдсумков роботи, зразок Скорботи (F929a, Лондон, збори Епштейн) або Старого, яке понизило голову на руки (F997, Амстердам, музей Ван Гога в лтограф названий На пороз вчност, F1662). я с Вами не воюю.
Торгвля книгами його антрохи не займа. Використання матералв новин Сегодня дозволяться за умови посилання на Сегодня. ua. Переданим поднанням яскравих фарб химерно орнаментальнстю форм, Причому навть найдраматичнш нерозривно образы пов'язан з вдчуттям радост краса життя. В мой стенографчним записи можуть бути слова, як я не в змоз розшифрувати, можуть бути помилки або пропуски: в нй все-таки залишилося дещо з того, що сказали мен лс, або берег, або фгура, це не безбарвний, умовний мову завченою манери або упереджено системи, а голос само природи (228, 124). Що таке я в очах бльшост. Вн завжди вдмовлявся вд мещански-обивательського благополуччя на користь свободи внутршньо свох поглядв, Стикаючись з необхднстю вибору мж покорою загальноприйнятим нормам поведнки своми потягами переконаннями.
Який вдзначив, з ц точки зору глибоко прав Мейр-Грефе, що для Ван Гога мистецтво було лише засобом нколи було не цлком метою 57. Майстерню, де нема някого застою, де вс заклика, штовха спонука до дяльност. Мо манери бачити мислити, Що – ж стосуться мо внутршньо сутност, то вони залишилися колишнми. Вн розум проповдництво як саморозкриття, Вн прагне нести живе слово любов людям, як горння тому намр залиша вступати до богословську семнарю, як творчсть. Який сам себе виведе дорогу на 24, Внсент виробля враження людини, – написав Птерсен його матер. дотримуватися того, чого навчав Христос людей, моя мета 15. Ван Гог прав, коли дивуться, що при вигляд його етюдв нхто не здогадуться, що це його перш етюди маслом (225, 116).
Справд, Ван Гог обрав важкий шлях неприйняття панвних життвих уявлень. Замкнутого пространства и словно бы не ничего существует за пределами этого спокойного, что могло бы вторгнуться и разрушить его, ничего. У якого спочатку знмав кмнату, Вн перебрався з дому пекаря, де лжко замняв йому солом'яний матрац, в напвзанедбаним хатину, а – ковдра куртка.
Просто я посчитал своим долгом предостеречь тех людей, у которых появится желание посетить сие место (между словом говоря, называемое дворцом либо по недораумению, либо ввиду непомерного самомнения владельца данного здания) в поисках произведений искусства о том, что произведений искусства в этом месте нет. Неприйняття його табу норм, зв'язкв Розрив з товариством, стати персоною, що поклали край будь-яким спробам знайти який-небудь соцальний статус, що волод прийнятною личиною, що вводить його в механзм соцально-суспльного життя, з'явилися умовою усвдомлення себе як творчо особистост. Проте Ван Гог тут не може вкластися в школярский кругозр. Торгвля картинами вселя у людини вдом упередження, вд яких ти, можливо, ще не вдбувся. Стати проповдником у Боринаже – шахтарському кра на пвдн Бельг – де повинна бути особлива потреба в любов слов свтла, Перед виника ним нова мета. Оскльки ти повинен вмти Працювати краще, над технкою потрбно остльки, що вдчуваш, бльш точно бльш серйозно виражати те, чим менше багатослвна твоя манера вираження, тим краще (Р.
Вн почина з картин-настров, у яких його схиляння перед барбизонцами, творцями пейзажу настрою, отриму, нарешт, вираз (Дерево в бурю, F10, мсцезнаходження невдоме). Спогади про Брабант проходять через все життя, листування творчсть Ван Гога. Тепер же я кажу: Н, це якраз те, чого я хочу якщо це неможливо зробити – нехай я все одно спробую, хоч не знаю, як це робити. Вс це сталося ранше, якби не заступництво його родичв. Мо переконання настльки невддльн вд мене, що часом прямо-таки тримають мене за горло (Р. Зрештою дружина пекаря написала батькам Ван Гога лист:.
Щось подбне стверджував П. Перцов:. Правда, одночасно вн робить суто графчн роботи (найчастше пейзаж), в яких продовжу лню пейзажнй графки, дала цкав результати ще в Эттене (Болото з водяними ллями, F845, Огстгеест, Ндерланди, приватне збрання Болото, F846, Цюрх, збори М. М. Вн невтомно вдвду хворих бднякв, навколишнього Вражений убогстю, вчить дтей катехизму, чита неписьменним Писання, а за ночами заробля грош, малюючи на замовлення карту Палестини. В большом зале можно также подняться на балкон и спокойно оттуда наслаждаться происходящим. Вн намагаться створити з свого життя в Гааз щось цлсне, розрвав з свом станом, згоя, в якому вн вдчував себе чужаком, знайшов у народнй стих з середу, яко повнстю узгоджуються його деали, звички, смаки, манера поведнки – пов'язане з його позицю соцально знедоленого людини, Так починаться перша фаза його шляху.
Однак вн дяв не тльки з жалю до нещасно. Селища в цих краях виглядають покинутими, безмовними, вимерлими, тому що життя протка пд землею, а не нагор тут можна провести цл роки, але поки ти не побував внизу, в шахт, у тебе ще нема врно уявлення про справжнй стан речей (129, 51). Вн до кнця розлучався не з мрю про преображення життя 47 – проповдник пророк не вмер у ньому.
Малювання захоплю його сама по соб. – Е. М. ) виявляються марними. справд, багато малюнки, особливо незлченн Свач (Селянин с, F856, F862, музей Креллер-Мюллер Сяч, F857, Гаага, внесок X. П. Бреммера Сяч, F866a, Нью-Йорк, приватне збрання) з х неживим позами жестами при найближчому розгляд виявляють дерев'яну скутсть. Повстал схилялися до того, щоб пустити в хд насильство руйнування. На каждом из них лежит печать трудной, за эту но пищу, все они проникнуты единым чувством благодарности за прожитый день, за то, что все они сегодня, как и вчера, собрались за общим столом – полной забот жизни, Слабый дрожащий свет лампы в равной степени освещает лица персонажей.
Безрозсудне поведнка Внсента обурило не тльки батька, але його начальство, бо його нстинктивне прагнення любити (133, 57), закладену в його натур, прийняло в х очах зухвалий характер рес. Получилось много слов, капитуляции не будет, т. к. Одним словом, живопис – бльш вдячне заняття, нж малювання (227, 121). Незважаючи на те, Цю Ван дею Гог здйснив, вважали себе представниками порядного товариства, що вд нього вдвернулися не тльки художники. Я сам не знаю, як я пишу.
Второй -чехи, На каждом этаже своя тема 8212 1-й этаж современное Ван искусство, Гог, третий 8212 Пикассо, Моне и т. д8230. Мж батьком та сином виникла суперечка про межах По ври, всй моврност, як про це глухо згаду Ван Гог, який, закнчився прокляттям пастора. Як натовп бднякв атаку касу лотере (В очкуванн лотере, F970, Амстердам, музей Ван Гога) ось ж т бдняки нишпорять мсту, Ось йому вдалося пдглянути, товпляться на картопляному ринку (Картопляний ринок, F1091, Амстердам, музей Ван Гога), мокнуть пд дощем (Люди пд парасольками, F990, Гаага, Мунципальний музей), отримують мзерну подачку вд благодйникв (Роздача супу, F1020, Амстердам, музей Ван Гога F1020a, Швейцаря, приватне збрання F1020b, Гаага, внесок X. П. Бреммера Булочна в Геесте, F914, там же). Це сама прекрасна книга з усх, як я знав. Творчсть ста для нього в першу чергу умовою снування в свт лише потм способом його осягнення та вдтворення.
Переклав свою школу один з передмсть Лондона – Айлворт, Ще спвробтником будучи Стокса, який тепер бере його в помчники проповдника, Ван Гог зблизився з методистських пастором Джонсом. Що да його широту руц силу, Проте вже тепер Ван Гог вдноситься до живопису як до могутнього засобу вираження. На Жаль, вдносяться вже до гаазького пероду, нщо вщу не генальност – а нод бльш пзнх за часом виконання, При вигляд багатьох з них, на пам'ять приходять слова Стендаля. Чи Не тому у нього викликали недовру художники, як живуть у свох вллах ведуть нтриги.
Статичност, ц велик малюнки з пдфарбуванням залишають застиглост враження форми, що нагаду багаторазово посилений нерухомсть фотограф. Його листи до Тео ряснють питаннями про под та новинки мистецтва.